Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dee,

Ze had het bij mij ook inderdaad over een uitgangsecho maar omdat ik al die keren nooit iets van een cyste ofzo heb gehad was het niet nodig zei ze. Vind ik ook niet zo heel erg.

Wanneer ga jij met de Gonal starten??

We vertrekken aankomende vrijdag voor 2 weken naar Italie. Dan zijn we dus lekker opgeladen om daarna met de deca te gaan starten en een paar weken later de punctie!!

Wel vervelend dat je steeds uitslag hebt op de prikplek, gelukkig heb je er verder geen last van.

Babii heb je nog gebeld voor een fm??

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames.

Ik wilde even reageren op het lange of korte protocol (schema)

Toen ik in maart 2010 starten met IVF (bij het UMCU), werd mij gevraagt of ik aan de LITE STUDIE mee wilde doen.

Bij een lang schema begin je te spuiten op cyclus dag 2 en met een kort schema (dat is de Lite versie) begin je op cyclus dag 5 met spuiten.

Ze zijn aan het onderzoeken of je meer kans hebt op top embryo's en dus meer kans hebt op een zwangerschap als je een kort schema doet.

Ik heb dus mee gedaan aan dat onderzoek en dat is wel prima verlopen alleen moest ik wel om de dag bloedprikken en een echo laten maken.

Dat is bij een lang schema niet!

Uiteindelijk had ik 5 top embryo's die ook nog eens bevrucht waren, maar die helaas vlak voor tp kapot zijn gegaan.

Verder is er met mij nooit een evaluatie gesprek geweest over het onderzoek dus ik heb geen idee hoe dat onderzoek nu loopt en of ze verwacht hadden dat dit zo zou aflopen?

Weet niet zeker of ze dit ook in jullie ziekenhuis bedoelen met lange of korte protocol, maar dit is het eerste wat in mij opkwam.

Jullie zitten in het Antonius toch?

Misschien hebben jullie hier iets aan?

Liefs SnoesPoes

Geplaatst

Hoi Snoespoes,

Dank je wel voor je uitleg. Wij lopen niet in het Antonius maar alleen in het UMCU. Bij ons is er van de week niks gezegd over zo'n studie dus ik weet niet of hij nog loopt. Ga je dit jaar nog een keer starten met IVF of een terugplaatsing??

Zie trouwens dat jij ook op een kinderdagverblijf werkt in Utrecht met een verticale groep. Leuk werk he, ik doe het ook en vind het super!

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

@Jem/Jolanda,

Als ze niks hebben gezegt over die studie dan denk ik idd ook niet dat dat onderzoek nog loopt.

Eind sep. heb ik een gesprek met een ivf arts en dan hoop ik dat ik in oktober kan beginnen aan mijn 2e tp.

Dat is nog even wachten dus :-(

Zag dat jij binnenkort gaat beginnen met je 1e behandeling?

Heel veel succes daarmee en ik hoop voor je dat het gelijk raak is!!!

Wat leuk dat jij ook op een kdv werkt.

Ik doe het ook met heel veel plezier!

Mensen vragen mij wel eens of ik daar geen moeite mee heb (aangezien de omstandigheden) maar gelukkig heb ik daar helemaal geen last van en ik vind het heerlijk om met de kindjes te knuffelen.

Misschien werken we wel bij dezelfde stichting.

Die van mij is namelijk heel erg groot en zit door heel het land.

Of zit jij niet bij een stichting?

Liefs SnoesPoes

Geplaatst

@Jem: ik start volgende week donderdag met de Gonal! Voor jou alvast een fijne vakantie!!

@Snoes: ik weet ook niets van dat onderzoek, maar zal dan ook alleen in het UMC komen voor punctie en tp.

Morgenavond is er trouwens weer een voorlichting in het UMC. Wij kiezen ervoor niet te gaan, gaat iemand van jullie wel? (of eerder al geweest misschien?)

@Boogie: volgens mij schieten je wachtweken aardig op..... Hoe voel je je nu? En vanaf wanneer mag je evt. testen??

Dee

Geplaatst

@Dee: Denk idd dat het onderzoek afgelopen is.

Ga dat toch eens informeren in het ZH.

En ik ben begin dit jaar naar de voorlichtingsavond geweest.

Ik vond het erg interessant en het wordt allemaal duidelijk uitgelegt.

Ook kun je (anoniem) vragen stellen.

Mag ik vragen waarom jullie niet gaan?

Liefs SnoesPoes

Geplaatst

@ Jem, ik heb inderdaad gebeld. Sorry voor de late reactie, maar gisteren waren we 2 jaar getrouwd en 4 jaar samen, dus dat moest gevierd worden.

Ik heb 10 september mijn FM, nu maar hopen dat het eitje dan nog niet gesprongen is en dat er überhaupt een eitje gaat groeien! En heb liever een mooi BMS hihi.

@ Dee, wij gaan ook niet! Heb mezelf al zo ingelezen op het internet, heb vriendinnetjes die ICSI hebben ondergaan, weet al zoveel. En daarbij: op je gesprek met het medicatieschema halen wordt ook het e.e.a. duidelijk uitgelegd.

Geplaatst

@ Dee,

Ik mag eigenlijk zondag testen maar wilde zo graag duidelijkheid want voel me zo beroerd. Dus 15 dagen na de punctie is de test gewoon positief!!

Ik had nu ook wel uitgedokterd dat ik wanneer ik rustig aan doe minder klachten heb. Dus doe lekker rustig aan en dat gaat goed maar het is zo onwerkelijk....

Geplaatst

@Boogie: GEFELICITEERD !!!!!!!! :occasion16:

Wat goed zeg....... en ook weer heel spannend. Maar nu leuk spannend!

Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal goed mag blijven gaan.

En ik neem aan dat je zondag nog een keer gaat testen, voor de zekerheid? Ik weet niet of je pregnyl hebt moeten spuiten na de punctie, dat zou dan evt. de test nog kunnen beinvloeden. Maar ik hoop voor je dat dat niet aan de orde is en dat je gewoon lekker zelf hcg aan 't aanmaken bent!!!!!!!

@Snoes, wij gingen niet naar de voorlichting omdat we het gevoelsmatig niet zo prettig vinden in zo'n massagebeuren te zitten maar vooral ook omdat we ondertussen al zo veel hebben gelezen en hebben besproken met onze fertiliteitsartsen dat we eigenlijk geen vragen hadden. Daarbij vind ik het ook wel even prima zo, ik zoek momenteel bewust weinig tot geen info meer, wil het een beetje proberen wat los te laten en relaxed te blijven (lukt aardig zo lang ik niet aan de punctie denk, haha).

Fijn weekend alvast allemaal!

Geplaatst

@ Dee,

Het is allemaal erg spannend en vanmorgen echo gehad omdat ik niet lekker ben. Was weinig te zien maar het is ook nog te pril. Ze dacht een vruchtzakje te kunnen onderscheiden. Verder toch wat vocht om mijn eierstokken en wat opgezet waardooor ik buikpijn heb.

Nu bloedgeprikt om te kijken of ik toch geen overstimulatie heb.

De punctie is mij erg meegevallen. Tuurlijk doet het pijn en is het niet prettig maar ik werd er goed doorheen geloosd waardoor het wat mij betreft goed te doen is.

Geplaatst

@Dee, ja ik baal dat ik veel langer moet wachten dan dat de gyn ons vertelt heeft, zij had gezegd 4 weken, dat was 12 aug. dan duurt 11 okt. toch ineens lang. Als ze nou gelijk hadden gezegd 3 maanden, dan had ik me daar anders op ingesteld. Maar ik probeer het positief te bekijken hoor, al denk ik wel iedere dag weer een dag dichter bij de ICSI!

@jem doen ze geen standaard uitgangsecho aan het begin van de ivf? Bij Antonius kreeg ik dat wel altijd zowel bij IUI als bij IVF, vond ik wel fijn dan wist ik of ik geen cyste had en dat het er rustig uit ziet vond de gyn ook altijd belangrijk om dat te bekijken.

@babii gefeliciteerd met 2 jaar getrouwd zijn en 4 jaar samen! Spannend je fm is al bijna.

De informatieavond vond ik toch best wel interessant vooral omdat er een embryoloog ook aan het woord was, dat is weer eens wat anders dan alleen een gyn. En zo was manlief ook meer op de hoogte, ik had me ook al veel ingelezen.

@BOOGIE, GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!!!! Wow wat super voor je! Vervelend dat je niet lekker bent, hopelijk heb je geen overstimulatie!

Vandaag weer aan de pil, de stopweek is voorbij, heb ook geen bloedingen meer.

Morgen shoppen met vriendinnen en zondag relaxen met manlief en misschien nog een wandeling maken, wordt mooi weer.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Roosie

Geplaatst

Hihi, mijn man heeft zich sowieso al ingelezen, dus vond het niet nodig daarheen te gaan. Verder ken ik dus 1 embryoloog van het UMCU, die zit op een ander forum. Dat was echt heel groot toeval haha. Maar heb zelf geen vragen, alleen m.b.t. mijn BMS, dus ja.

FM is inderdaad bijna, maar als het ei weer zo vroeg komt als vorige maand dan heb ik er dus niks aan. Vorige maand op CD11 en CD12 een positieve ovulatietest en CD13 de eisprong. We wachten gewoon weer af! Ga er toch vanuit dat het BMS niet goed is.

Poe hee, weer aan de pil Roosie?? Vindt dat enerzijds erg dubbel hoor, anderzijds is het wel te begrijpen, want z ehebben zo beter zicht op een cyclus.

@ Boogie, nogmaals gefeliciteerd!! En rustig aan hoor, want je niet lekker voelen is heel naar.

Geplaatst

@babii, dat is handig dat je een embryoloog van het UMC via een forum, zo kun je direct aan een kenner vragen stellen.

Mooie vraag is misschien te vragen waarom ze geen ivf/icsi combinatie doen. Dan wordt er binnen 1 poging een paar eitjes bevrucht middels ivf en een aantal middels icsi. Als dat bij mij gebeurt zou zijn geweest, was ik nu misschien wel zwanger, was het geen verloren poging geweest. Denk daar nog wel eens over.

Ja balen weer aan de pil, maar ik zie het nu als een pil wat me weer dichter bij een zwangerschap kan brengen, al klinkt het heel raar.

@Boogie, hoe gaat het nu met je, weet je al of je wel of geen overstimulatie hebt?

Liefs Roosie

Geplaatst

Hoi Roossie!

Wat duurt wachten toch lang he? 11 oktober pas. Bureaucratie ten top maar laten we maar niet meer emmeren. Het is nu eenmaal zo....

Met mij gaat het stukken beter. Heb een milde vorm van overstimulatie maar bloedwaarden waren gelukkig goed. (helaas geen HCG geprikt) Verder heb ik nog wel af en toe buikpijn maar ik heb het gevoel dat dat gewoon bij mij en zwanger zijn hoort. Dinsdag word ik gebeld door dr Cox en dan zal ik wel een afspraak krijgen voor een echo. Ik vind het zo spannend allemaal. Ben zo bang dat het mis gaat. Kan daardoor nog niet zo goed genieten....

Geplaatst

@boogie fijn dat het beter met je gaat! Kan me voorstellen dat het erg spannend is. Gelukkig geen flinke overstimulatie! Het kan dat je buikpijn bij de zwangerschap hoort, hopelijk wordt dat wel snel minder. Succes dinsdag als dr. Cox belt mis haar wel als mijn gym, vind haar erg fijn en goed. Hopelijk kan ik haar na onze icsi een mooie echo foto van ons kindje naar haar toe sturen! :-)

Ik heb me er bij neergelegd dat we tot 11 okt. moet wachten, het is niet anders. Mijn lichaam is in ieder geval dan helemaal bijgekomen van de IVF, ik bekijk het maar weer positief. Hopelijk kunnen we gelijk starten het liefst doe ik de zwangerschapstest thuis en niet tijdens de vakantie met schoonfam. We gaan 20 nov. met vakantie.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dat waardeert ze zeker Roossie! Ze is wel errug lief he?

Ik hoop dat het eens een keer vlot loopt en je voor die tijd helemaal gelukkig bent met een zwangerschap. Kunnen we eens over iets anders babbelen ;-)

Geplaatst

Morgenavond is er trouwens weer een voorlichting in het UMC. Wij kiezen ervoor niet te gaan, gaat iemand van jullie wel? (of eerder al geweest misschien?)

Wij zijn wel geweest, en we zijn wel een stuk meer ingelicht ik had al heel wat voorgelezen, maar er waren toch dingen dat ik had van oke.

Ik was best zenuwachtig en toen we er waren, had ik zoiets van wow wat veel mensen toch, je voelt je toch een beetje vreemd, maar bedacht me toen, van we zittten hier allemaal voor het zelfde, het gaf me ook echt het gevoel van we zijn echt niet de enige. We zijn maar tot de pauze gebleven.

Komende woensdag neemt mijn gyn contact met me op van hoe we verder gaan, dan hoop ik meer duidelijkheid te krijgen over wacht tijden e.d.

Groetjes Janis

Geplaatst

@Janis, ik had hetzelfde gevoel als jij, ik voelde ook van, we zijn echt niet de enigen die zo´n behandeling nodig hebben om zwanger te kunnen raken. Voor ons was het ook kennismaken met het ziekenhuis.

Reken op een wachtlijst van 3 maanden, hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid!

Liefs Roossie

Geplaatst

Oke wachtlijst van drie maanden.

Ook als je al alle onderzoeken hebt gehad?

En vanaf wanneer gaan de drie maanden dan in?

Sorry voor alle vragen.

Geplaatst

@Janis, Ja ook als je al die onderzoeken gehad hebt.

Die wachtlijst gaat in als je op gesprek bent geweest bij een gyn, vanaf de gespreksdatum kom je dan op de wachtlijst.

Tenminste zo is dat bij mij gegaan.

Ik heb al een ivf poging gehad, maar dan via Antonius, punctie vond ik UMC plaats.

Nu gaan we voor ICSI dat moet nu geheel in UMC gebeuren.

12 juli kwamen we op gesprek, vanaf die datum staan we op de wachtlijst.

11 okt. zijn we aan de beurt, ookal hebben we bij Antonius ookal 4 maanden op de wachtlijst gestaan. Het is balen maar is niet anders.

Geeft niet hoor al je vragen, daar is het forum voor!

Succes!!!

Geplaatst

Wachtlijst gaat in vanaf het moment van kennismakingsgesprek en als men aangeeft: u ben toegelaten tot de IVF. Dus als ze niks anders meer kunnen/willen proberen.

Geplaatst

@Boogie: Vandaag krijg je te horen wanneer je mag voor een echo, leuk hoor! Hopelijk voel je je nog steeds beter dan eerst? En ja, lijkt me ook lastig om zorgeloos te genieten, je moet er eerst wat vertrouwen in krijgen denk ik, zal wel wat tijd nodig hebben.

@Roossie: moet je nu de pil helemaal doorslikken tot aan 11 oktober? Of wel een stopweek ertussen? Goed van je dat je het nu positief probeert te bekijken en inderdaad, wat rust is ook wel goed voor je lijf!

@Janis: Welkom hier.... Loop je al in het UMC, of nu nog in een ander ziekenhuis?

@Babii: wanneer heb je precies je FM?

Hier gister voor een uitgangsecho geweest. Helaas in m'n rechter eierstok toch weer een cyste (was bij de laatste IUI al iets van te zien). Voor deze IVF poging is het waarschijnlijk geen probleem maar mocht deze poging niet slagen dan lopen we het risico dat de cyste ondertussen te groot is en eerst weer verwijderd moet worden voordat we verder kunnen (vorig jaar heb ik een cyste operatief laten verwijderen uit m'n linker eierstok.......). Dat was dus wel even een domper! We gaan dus extra hard hopen dat we tot de gelukkigen mogen behoren waarbij de 1e IVF meteen lukt. Verder waren de Hepatitis B en C en de HIV bloeduitslagen in orde (gelukkig, 't zal je gebeuren hé....).

Wat een triest weer is het trouwens, alweer regen. Jem zit lekker in de zon (als het goed is tenminste), hopelijk aan het genieten!

Geplaatst

@ Dee78

Ik loop nu nog in een streekziekenhuis waar ze geen IVF doen.

Ik wordt morgen gebeld door mijn gyn van hoe en wat. Hij stelde een eventuele eileideroperatie voor of IVF. Hij zou het met het UMCG in Groningen overleggen. Maar ik heb voor me zlef besloten om geen eileider operatie te laten doen, ook in overleg met mijn HA.

Ik loop dus nog niet bij het UMC Utrecht, qua reistijd maakt het mij eigenlijk niet uit als ik naar Groningen, Leeuwarden, Zwolle of Utrecht moet reizen, 's ochtend heb je bij allemaal file, en ik ben vorige week naar de info avond geweest en ik heb bij het UMC Utrecht een goed gevoel, ik kan ook niet veel over groningen hier vinden.

Aan de ene kant heb ik zoiets van kom op ik wil direct verder, maar aan de andere kant, is het denk ik toch ook wel goed dat er een wachtlijst is, dan kan ik zelf ook wat tot rust komen, ik zit al vanaf mei in een storm (zie mijn voorstelrondje).

Groetjes Janis

Geplaatst

@Boogie succes met dr. Cox aan de telefoon! Hopelijk krijg je snel wat rust.

@Dee, balen zeg van je cyste! Hopelijk gaat deze ivf poging lukken voor je! Lijkt me niet niks om je cyste operatief te laten verwijderen.

Ja ik moet de pil nu tot aan 11 okt. doorslikken, het is niet anders. Heb wel het gevoel dat de pil niet goed is voor mijn libido, maarja effe doorzetten! Ja kan maar beter positief blijven, achja nog een maand en 4 dagen!!! Ben toch al ruim 4 jaar bezig, die dagen kunnen er ook nog wel bij..........ahum ;-)

Ja idd wat een rot weer hé, al is het nu hier wel even droog.

@Janis, heftig hoor een eileider operatie. Ik zou ook voor IVF gaan, misschien kom je daar sowieso op uit. Bij UMC zijn het aardige mensen, alleen moet je vaak langer wachten op je afspraak, je moet wat geduld hebben en ze hebben soms een communicatie probleem. Ik heb er al een punctie gehad en ik moet zeggen, ik ben er erg goed geholpen en ze waren erg lief voor me. Ze leefden erg met me mee met mijn 23 follikels. Ja vaak is een aantal maanden pauze wel goed voor je lichaam, kun je de tijd nemen om tot rust te komen. Succes morgen met het telefoongesprek met je gyn!

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden