Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roossie ik heb een collega die dit ook meegemaakt heeft 2 weken geleden 11 eitjes maar geen bevruchting en die krijgen nu ook icsi.

ik hoop dat je met de icsi heel veel bevruchtingen krijgt in ieder geval alvast van mijn kan heel veel geluk toegewenst.

Als ik hier de berichtjes lees dan krijg ik ook zo een kriebel vooral als je te horen krijgt dat je een punctie krijgt dan heb je weer een stap om naar toe te kijken.

de spanning wordt goed opgevoerd.

Nano bij mijn eerste ivf kreeg ik op de uitslaapkamer te horen hoeveel eitjes we hadden.

Kaartje heel veel succes met je 3e ivf.

tot horens.

Rita

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Pebbels wat akelig zeg dat jou collega dat ook meegemaakt heeft, het duurde even voordat we dit verwerkt hadden, we waren lamgeslagen. Vooral ook omdat er een poging zonder TP aan je voorbij gaat.

Maar we hebben onze positieve spirit weer op weten te pakken op naar de ICSI!!! Ik hoop dat je collega ook geholpen is met ICSI! Bedankt voor je gelukswensen!

kriebels kriebels op naar de roze wolk!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha ladies,

Wat spannend allemaal zeg.

De punctie is mij erg meegevallen. Er wordt goed naar je geluisterd en dat scheelt errug veel.

de dagen erna vond ik echt slopend. Mijn man had erg weinig goed zaad en moest nog een 2e keer terug komen.

Daardoor hadden wij eigenlijk het idee dat het al mislukt was.

Gelukkig waren er 4 eitjes bevrucht en heb ik het gouden ei teruggeplaatst gekregen.

Succes hoor met de punctie!

Geplaatst

@ Pebbels, welkom meid! 5 eitjes zullen vast voldoende zijn. Ik zal in ieder geval heel erg hard duimen :-).

@ Roosie, pffff fijn zeg dat je al zolang aan de pil zit. Maar het is bijna 11 oktober hiih!

@ Boogie, hoe gaat het met jou meis???

@ Nano, super spannend. Is dokter Koot jouw eigen arts? Ze is wel mijn arts en ook degene die zei dat ik direct aan de pil moest bij mijn menstruatie. Echter heeft ze dit niet in het elektronisch dossier gezet en zegt de verpleegkundige dat ik niet aan de pil mag.

Vandaag toch maar gebeld met de IVF poli, er stond een arts naast de assistente en die zei dat het handig was als ik al aan de pil ging. Zo kon ik sneller starten en was me cyclus goed te bepalen. Dus ik doe het toch maar.

Heb al het idee dat er weer bloed komt. Zeurderige buik, bruinig op me tampon. Ben benieuwd, normaliter heb ik een luteale fase van 12 dagen en morgen is 12 DPO. Ach dat is het nu al als ik ongesteld wordt, want het is na 18.00 uur.

PS doet het UMCU ook aan een infuus met morfine, want deze dame gaat echt knock out. Stel me niet aan, maar heb extreem vaginisme en daarbij gaat een eendenbek al moeilijk naar binnen. Laat staan een punctie, maar alles voor ons wondertje hoor. Vroeg het me alleen af.

Dikke knuff voor iedereen!

Geplaatst

Hoi meiden,

We zijn weer terug van onze vakantie en hebben het heerlijk gehad!!

Babbi fijn dat je toch ook gelijk met de pil kunt starten zodat je ook echt kan starten als je volgende week je gesprek hebt gehad. Bij mij stond het wel in mijn dossier dat ik al met de pil was gestart dus aan de hand daarvan was mijn schema gemaakt.

Bij mijn prikinstructie vertelden ze dat je in ieder geval de zetpillen krijgt als pijnstiller en dat als je tijdens de punctie heel veel pijn hebt dan stoppen ze en brengen ze zo een infuus in met pijnstilling. Ook kunnen ze je iets geven om rustig van te worden maar als je dat hebt gehad dan kan je niet de morfine krijgen want die combi was niet zo goed vertelden ze.

Vanavond hebben we de 1e deca gespoten om 19 uur dus die zit erin. Nu nog 1 week de pil en dan over twee weken de gonal. Wat gaat het dan snel ineens zeg.. Ook des te sneller dus de punctie.. Brrrr. Maar ook dat voor het goede doel en voor een mooi wondertje!!

Sterkte allemaal, of met de behandeling of met wachten!!

Geplaatst

Heel veel succes met het spuiten Jem! Ik spuit al 1,5 jaar dus ik heb geen eens meer een prikles nodig. Wat spannend allemaal he?

Nou mij mogen ze van tevoren dat infuus geven, want ik word ter plekke al gek. Is echt erg en schaam me er ook voor. Gelukkig heeft mijn vorige gyn het doorgegeven.

Geplaatst

@Babii fijn dat er een arts naast de assistente stond en je nu een duidelijk antwoord hebt gekregen. Zou het ook heel gek vinden als je nu ineens niet al met de pil mocht beginnen.

Met de punctie kreeg ik een infuus met morfine, maar ik kreeg een extra dosis omdat ik zoveel follikels had. Gewoon aangeven nog extra dat je er heel gevoelig voor bent hoor!

En als het echt niet gaat kunnen ze je onder narcose een punctie doen, maar dat moet dan wel ver van te voren ingepland worden, want dat wordt dan een dagbehandeling, dat hadden ze met die info avond verteld.

@jem, Ik hoop heel erg dat het met deze poging gaat lukken voor je! Succes met prikken!

Liefs Roossie

Geplaatst
Wat leuk, weer wat meer mensen die mee komen praten hier...... Vind het wel prettig, ervaringen uitwisselen!

Ralletje al voor de 4e poging, hopen dat het geluk (weer) met jullie mag zijn, zie dat je al een zoontje hebt, was het toen raak bij je 1e ivf poging? En hoe zijn de pogingen van het afgelopen jaar bevallen in het UMC? Wel enorm balen dat ze niet gelukt zijn!

Hey Dee78,

Sorry, lees je berichtje nu pas, haha, ik ben nog steeds heel tevreden hoor over het UMCU, bij mijn zoontje was poging 1 meteen raak en nu zijn de 1e en 2e waarschijnlijk mislukt door een lekkende eileider, die is opengemaakt in juni en poging 3 sloeg aan, helaas een vroege miskraam en geen cryo´s, dus het was meteen over, nu met volle moed naar poging 4.

Ik zie dat jij punctie gehad hebt, is het goed gegaan? Ik hoop dat je een paar goede eitjes hebt en dat er straks een lekker plakkertje tussen zit!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij hebben 26 oktober onze 1e afspraak in het UMC Utrecht (bij dr van Zonneveld). Niet voor ivf maar voor eiceldonatie. Ik onderga dus niet zelf de ivf behandeling maar onze donor (ik heb er wel 3 gehad), dus ben misschien niet helemaal op de juiste plek binnen dit topic. Ik heb 'n vraagje waar jullie misschien antwoord op hebben. Bij de papieren die ik ontvangen heb, zit een formulier waarop je aan kunt geven of je gebruik wilt maken van een persoonlijke gids. Hebben jullie hier ervaring mee en wat vind je ervan? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Heel veel succes met jullie behandeling!

Lieve groet,

Geplaatst

Hoi Elsje,

Allereerst wil ik je heel veel succes wensen en je donor natuurlijk, met de aankomende spannende tijd!

Ik kan me niet heugen dat wij een formulier hebben gehad met zo´n vraag, maar misschien is dat alleen bij een donor ofzo? Geen idee.

Heel veel succes!!

Geplaatst

Gewoon dien....kost niks extra's en het is voor jou een vast aanspreekpunt als je met vragen zit...;-)

Hallo allemaal,

Wij hebben 26 oktober onze 1e afspraak in het UMC Utrecht (bij dr van Zonneveld). Niet voor ivf maar voor eiceldonatie. Ik onderga dus niet zelf de ivf behandeling maar onze donor (ik heb er wel 3 gehad), dus ben misschien niet helemaal op de juiste plek binnen dit topic. Ik heb 'n vraagje waar jullie misschien antwoord op hebben. Bij de papieren die ik ontvangen heb, zit een formulier waarop je aan kunt geven of je gebruik wilt maken van een persoonlijke gids. Hebben jullie hier ervaring mee en wat vind je ervan? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Heel veel succes met jullie behandeling!

Lieve groet,

Geplaatst
Nano, hoe is jouw punctie gegaan? Hopelijk heb je een mooie oogst :) met eveneens een plakkertje (of 2)

Hihi in 3 van de vier hebben ze een eicel gevonden...;-)

Geplaatst

Nou, de punctie is achter de rug! We hadden dr. Meijer, fijne vrouw. Links 1 follikel, die ging best makkelijk. Rechts 4 follikels, de eerste 2 gingen redelijk oke maar die daarna, pfff, moest ze 2 keer opnieuw voor door de eierstok heen prikken. Heb behoorlijke pijn gehad maar heb het aardig doorstaan. Daarna zat er dus nog eentje waar ze niet bij kon vanwege de cyste. Zelf op m'n buik gedrukt, verpleegkundige op m'n buik gehangen, maar dat hielp niet... Collega (dr. Prak) erbij gehaald en met z'n 2-en gekeken hoe ze het konden proberen. Het hele apparaat werd omgedraaid en dus weer opnieuw met de naald eruit en er weer in..... Alles bij elkaar best heftig (vriend zat ook met buikpijn inmiddels) maar in ieder geval lukte het om ze alle 5 aan te prikken, dat was al heel fijn. Helaas geen 5 eitjes, maar 3. Maar toch, in ieder geval iets, we gaan heel hard duimen dat er minimaal 1 mooi embryo mag ontstaan!!

Maandagochtend horen we of er embryo's zijn ontstaan, zo ja, dan 's middags de terugplaatsing van 1 embryo.

Nano en ik kwamen elkaar al tegen in de wachtkamer, leuk om even te praten (bedankt voor de afleiding! ;-)) en ook erna elkaar kort nog even gezien. Ben benieuwd hoeveel eitjes het jullie opgeleverd heeft! En hoe voel je je nu? Ik lig lekker onder een dekentje op de bank. Advies gekregen om veel rust te nemen om een infectie (vanwege de endo en het vele prikken) te voorkomen.

Nu ga ik eerst eens bijlezen wat jullie allemaal geschreven hebben......

Geplaatst
Hihi in 3 van de vier hebben ze een eicel gevonden...;-)

Ow haha, zie dat je net een paar minuten geleden een berichtje geplaatst hebt. Ook 3 eitjes! We gaan gewoon superhard duimen voor die 3!!!!!!

Geplaatst

@ Pebbels: veel succes voor zondag bij de punctie!!! Wat Roossie schreef over (vaak) een betere kwaliteit bij weinig eitjes, kreeg ik vandaag ook nog te horen van de verpleegkundige!

@ Kaartje: eerst nog lekker op vakantie... waar gaan jullie heen? En krijgen jullie een kort of lang schema voor de IVF?

@ Boogie: gouden ei, dat kun je wel zeggen ja! :-) Hoe ver ben je nu? Volgens mij heb jij trouwens inmiddels je eerste controle echo al gehad, of niet? Doordat het forum er steeds uit lag werden er natuurlijk wat minder berichten geplaatst dus heb nieuws daarover nog niet voorbij zien komen!

@ Babi: fijn dat je nu duidelijkheid hebt over de pil, lijkt me ook logisch dat je al start met de pil. Ben benieuwd of je er 'hormonaal' (emotioneler) van wordt, waarschuw je vriend maar alvast, hihi.

@ Jem: was het nog lekker warm in Italië? Gister dus begonnen met spuiten, heel veel succes meid!

@ Roossie: veel plezier in Engeland!

@ Ralletje: wat balen van die lekkende eileider..... Maar hoe kan dat effect hebben op de IVF, de eileiders worden dan toch buitenspel gezet? Of lekte er iets in je baarmoeder en was dat nadelig voor de tp/innesteling? Had je wel goede resultaten van de stimulatie bij de afgelopen pogingen?

@ Elsje: spannend dat jullie er weer voor kunnen gaan, en nu met een donor. Ik zie in je handtekening dat je via dit forum een donor gevonden hebt? Wauw, dat is wel heel fijn. Vraag me wel af hoe zoiets in zijn werk gaat, daar weet ik eigenlijk niets van af. Over een persoonlijke gids in het ziekenhuis weet ik ook niets, kan je dus helaas niet helpen. Succes alvast!

Nou, hoop dat ik niemand vergeten ben....

Fijn weekend allemaal!

Dee

Geplaatst

Ja, de eileider zat dicht, maar dan aan het eind en hij was zich gaan vullen met vocht, dat liep terug de baarmoeder in en da´s funest voor embryo´s, ik heb meestal rond de 4 eitjes, 2e IVF had ik 4 follikels en 5 eitjes! hahaha, meestal zijn ze ook allemaal bevrucht, dus de laatste keer was een tegenvaller, 3 eitjes en 1 embryo, en dan ook nog eens een vroege mk, pppfff, maar goed, we gaan er weer voor.

Ik hoop dat je een paar mooie embryotjes hebt hoor, zal voor je duimen!

Geplaatst
Nano, ook 3 eitjes, nou ik hoop dat jij ook een paar mooie emmy´s krijgt hoor, duim ook voor je!!

Dank je wel...;-) ik wens ook iedereen het allerbeste...

Dee vond het superleuk om jullie te zien!!! En ook mega bedankt aan jou!

Vanochtend allebei nerveus opgestaan...half zeven ff een boteram....twee cappuccino...en ik had al geen geduld ....o

Half negen in het ijzeren paard gestapt....met mijn lieve ridder (die minstens net zo nerveus was als mij)

Daar aangekomen mooi optijd...snel de pijnstilling toedienen..(op zich al een ervaring opzich...)

Vervolgens wat koffie pakken...mijn man een expresso (drukt per abuis op expresso met chocomelk....het nerveuze dotje)

Vervolgens kruist mijn blik met een andere dame (der misschien....durf haar niet aan te spreken).

Om kwart voor 11 ongeveer gaan we naar de balie van het lab....daar heeft mijn man de alombekende Kunstof opvangkampen nodig...;-)...ben blij dat ik geen man ben....dat moet je ook maar kunnen...

Vervolgens duikt hij de alom bekende hetenkamer in en ik wil net gaan zitten....of ik krijg de vraag of ik ook op het forum zit...gezellig dat is Dee....lekker iets afleiding en meteen uitleg over verschil tussen lang en kort traject IVF...wat een stel leuke mensen!!

Mijn man komt na een poosje terug...en nog voor dat hij der de hand heeft gedrukt ...trekt hij me mee (kom schat ik moet even roken) is ook wat.....ik als gestopte roker ga getrouw met mijn ridder mee...na een peukje was hij weer zichzelf...;-)

Daarna het wachten....kwam nog een dame naar buiten die moelijk kon lopen (toen dacht ik nog ff arme dee en arme ik) ...gelukkig kwam er toen iemand naar buiten tedelijk fris en monter...daarna werden wij opgepikt door Drs hoogenveen...en bijgestaan door Corry (geloof ik)

Heel rustig en persoonlijk een goede uitleg...daar kijk ik erg

goed op terug!!!

Ik had vier follikels bij de laatste meting die zaten er gelukkig nog steeds...natuurlijk opgetogen en gespannen te gelijk....om te horen of er een eicel gevonden zou zijn...

De dct en verpleegkundige waren erg lief en verzorgend vond ik...

Vervolgens naar de uitrustksmer...waar ik dee en partner zag zitten ...(gelukkig die zagen er okay uit!!)

Ff wachten en toen kwam de laborante met de uitslag van het zaad....even later de verpleegkundige....nog even verdoofd door het feit dat ze zei dat er 3 gevonden waren....en dat we gewoon de kans hebben om de volgende ronde in te gaan....blij nederig en optimistisch nerveus te gelijk....

Na het drankje het verplichte afwateringsmoment....snel (hahaha snel is anders) naar de auto.... Rond kwart over vier waren we thuis...(nog even snel geluncht) we waren best moe dus ff een doezelend moment in bed gehad....om vervolgens uit mij "coma" te ontwaken na de wekker!!!

Zo ik dacht jullie even vertellen hoe het Inc vergaan is....

Hoe het nu is???...heel luchtig, maar na ontluchting is de pijn weg.....

We hebben de Fam. En directe omgeving verteld dat er 3 zinder naam keihard aan het samensmelten (hopen we) in de broedmachine...

Net als Dee krijgen we maanda een belletje of we smiddags een uitnodiging krijgen voor een tp.. .

Nou idd duimen en hopen op een Emmy....Lfs allemaal bedankt voor jullie steun tot zover!! En jullieallemaal behandel succes...

Geplaatst

@ Nano, fijn dat je er niet erg negatief op terug kijkt. Ik vond het ook erg goed gaan.

Nu maar hopen dat er 3 bevrucht zijn! Spannend he deze dagen?

@ Dee, klopt inderdaad. Wat goed zeg dat je je dat nog kunt herinneren. Wij hebben dinsdag de 2e echo gehad. Mijn man heeft het nu ook voor het eerst gezien en het was zo'n rare gewaarwording dat dat kleine friemeltje van 7mm al zo'n snel kloppend hartje heeft. Super om te zien. Over 2 weken weer een echo, dan ben ik 9 weken en daarna word ik losgelaten door de gyn en mag ik naar de verloskundige. Heel raar allemaal en nog niet echt. Heb gewoon niet het idee dat over mij gaat.

Ik hoop dat het voor jouw ook goed te doen was vandaag!

Geplaatst

Boogie wij hopen er ook op...misschien ook wel een "goud eitje".... Raar kan ik me iets bij voorstellen maar zo geweldig voor je op naar de 9 weken echo!!!....geniet er van...;-)

Geplaatst

@Dee: we gaan lekker 11 dagen een rondreis maken door Marokko. We zijn het hele jaar nog niet met z'n tweetjes op vakantie geweest. Nu dus even tijd voor elkaar en dan de volgende ronde in.

@iedereen: Ik vond de beide puncties goed te doen. Heb geen extra pijnstilling nodig gehad tijdens de punctie. Nou had ik ook niet zoveel follikels (max. 5) en dat maakt volgens mij wel een hoop uit.

@iedereen die wacht op uitslag bevruchting: Ik hoop dat al jullie eitjes mooie emmy's gaan worden!

Geplaatst

Effe kort bericht van mij voordat ik naar Engeland vertrek.

@nano en Dee wat fijn dat de punctie goed gegaan is! Op naar 3 toppers voor jullie beiden succes maandag met de TP zal voor jullie duimen.

@Elsje wat fijn dat jullie nog een poging kunnen doen met een donor!

@Boogie gefeliciteerd met je mooie echo! Kan me voorstellen dat het onwerkelijk voelt.

Ik heb gisteren een mooie trouwdag gehad van mijn vrienden. Heb ook een meisje gesproken die met de 3e IVF zwanger geworden is.

Ik weet niet of ik online kom met de vakantie 3 okt zijn we weer thuis.

Succes iedereen!

Liefs roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden