Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben ook nog nooit in die winkel geweest, ik ga voor mijn schoonzusje.

Ik denk dat het voor haar uiteindelijk ook makkelijker is om het via internet te bestellen, maar ze is dinsdag toch in Utrecht kan ze mooi wat inspiratie op doen.

Ik bak met verjaardag meestal appeltaart hahaha........

Puregon heeft ook een veel dunnere naald dan die deca, maar die van Olgalutran was nog dikker!

Ik had uiteindelijk allemaal blauwe plekken op mijn buik, hopelijk krijg ik dat niet weer ga mijn best doen hihi

Ja voor het weet lig je met een lekkere warme kruik in een heerlijk warme stoel.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Even snel een reactie:

@ Babii: goed bezig met je petitie zeg!!!!! Goed werk!

@ Roossie: succes verder met spuiten.... Jouw schema loopt 4 dagen voor op mijn nieuwe schema, ik start morgen weer met de Deca....

@ Jolanda: goed nieuws zeg, 12 follikels :-) Heeeeeeel veel succes morgen, ik duim voor je dat het goed verloopt en dat er mooie eitjes geoogst zullen worden! Houd ons op de hoogte!

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik ben even een tijdje weggeweest, ik had punctie op 5 okt. en tp van 2 emmy´s op 8 okt, beide 7 cellig, de 3e was niet goed genoeg om inte vriezen helaas, omdat ik probeerde er niet te veel mee bezig te zijn ben ik dus een poosje awezig geweest, vandaag zit ik op wd 10 en kon ik me niet bedwingen, ik heb 3 uurtjes mijn plas opgehouden en net om 15:45 getest en..... DIK POSITIEF!!!!

Ik ben wel voorzichtig blij want de vorige keer was het een vroege miskraam, alleen was toen de test ook veel lichter en nu is de streep echt donker en binnen een minuut, zaterdag is mijn oficieele testdag, dus tot die tijd blijft het nog spannend, pppfffffff, sorry voor dit geratel, maar ben op van de zenuwen en manlief is nog niet thuis, moest het ff kwijt!!

Geplaatst

Ralletje wat super spannend meid!! Wanneer komt je man thuis zodat je hem ook vast voorzichtig blij kan maken?? Hou je ons op de hoogte en wanneer ga je weer testen??

Dee jij vanaf morgen ook weer starten, heel veel succes weer deze ronde!!

Ik zal morgen even laten weten hoe het gegaan is!

Geplaatst

Zo, heb het even een beetje laten bezinken, morgenvroeg test ik nog eens, met ochtendurine, eens zien hoe het er dan uitziet, morgen is ook mijn NOD, dus hopelijk blijft het weg, dan zit het echt goed. Mijn ventje was zeer verrast toen hij thuis kwam en de test zag, maar ook voorzichtig, tuurlijk, ik hou jullie op de hoogte!

Dee, fijn dat je weer kunt starten, heel veel succes alvast!!

Geplaatst

@Dee, wat fijn dat je al zo snel weer van start kunt gaan! We houden elkaars handjes vast!

@Ralletje woww, wat een super nieuws gefeliciteerd!!!! Kan me voorstellen dat je nog voorzichtig bent hoor, maar ik kan je wel feliciteren met een positieve test! Heb je vanmorgen nog getest?

@jem, hoe is het gegaan?

Geplaatst

Hoi hoi,

Heb de punctie achter de rug en het is me super mee gevallen. Heb amper wat gevoeld dus me druk gemaakt om niks. De arts gaf ook aan dat er makkelijk door de eileider te prikken was en dat het voor haar ook makkelijk ging.

Ze hebben 19 follikels aangeprikt en er zijn 13 eitjes gevonden dus we zijn helemaal blij!! Nu afwachten weer tot vrijdag, dan worden we gebeld of er bevruchting is en dan 's middags de terugplaatsing..

Ik moet nu wel rustig aan doen en veel drinken omdat ik veel follikels had zijn ze toch bang voor overstimulatie dus ik duik lekker mijn bedje in.

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Waaauuww Jem, wat goed zeg 13 etjes!! Neem lekker je rust!

Ik heb vanmorgen nog een kv test gedaan en de CB digitaal zei binnen 30 sec. ZWANGER!

O, ja, heb ook nog de gewone CB gedaan en meteen een +!

Geplaatst

Woooooooooooooooowww Ralletje, wat een mooie testen!!! Van harte gefeliciteerd meid!!! Ik zie dat jullie zoon van dezelfde maand is als van onze dochter.. Jullie zitten dus nu ook in de peuterpuberteit haha..

Geplaatst

@Jolanda, wow wat goed zeg 13 eitjes!!! Gefeliciteerd en wat fijn dat het je allemaal meegevallen was! Nu hard duimen voor vele bevruchtingen!!

Nu veel drinken inderdaad en je rust nemen, sterkte met je buikkie!

@Ralletje, nou je bent echt super zwanger hoor! GEFELICITEERD!!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

GEFELICITEERD Ralletje!!! Dit hadden jullie zo verdiend na alle ellende die ik in je handtekening lees (iedereen verdient het hoor, begrijp me niet verkeerd ;-) ).

Jem, wat fijn zeg, dat de punctie zo goed verlopen is. Nu gaan we duimen voor mooie bevruchtingen!!

Ik ga er weer snel vandoor, vriend heeft het avondeten klaar :-) dus aan tafel....

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties lieve schatten!!

Ik ben alleen nog wel bloednerveus en doodsbang dat het mis gaat, als het er zaterdag nog zo voor staat ben ik heel blij!

Jem, wat leuk, jullie dochter ook van aug. 2008 dus, ja het manneke is flink aan het puberen, hahaha, maar er moet wat in zitten hè! Ben benieuwd hoeveel embryotjes je straks hebt joh, 13 eitjes is echt super, hopelijk komen daar een paar hele mooie emmy's uit!!

Geplaatst

Even een vraagje, mijn emmertje met naalden is bijna vol, zitten nog naalden in van de vorige ivf.

Waar laten jullie die? Normaal kon ik die brengen bij de apotheek van het Antonius ziekenhuis, maar aangezien UMC geen apotheek heeft kan ik het niet naar het ziekenhuis brengen.

Kun je die naalden naar een gewone apotheek brengen?

Geplaatst

Ben ik weer, nog iets vergeten te vertellen.

Heb gisteren een brief ontvangen van het UMC of ik mee wil doen aan een onderzoek over de wachtweken, omdat die als zwaar ervaren worden.

Je wordt dan gebeld dacht ik met een aantal vragen.

Hebben jullie die brief ook gehad?

Ik denk dat het voor mij geen zin heeft, want ik ben de 2e wachtweek met vakantie in Amerika.

Geplaatst

Roossie, ja ik heb die brief ook gehad en ik doe er niet aan mee. Las op een ander forum dat je dan een kaartje krijgt met een paar vragen en dagelijks bij die vragen stil moet gaan staan. Ik krijg dan juist het gevoel dat ik er nog meer aan herinnert wordt dan.. Daarom heb ik er voor gekozen om er niet aan mee te doen. We hebben van de week ook nog een brief gehad over een onderzoek over het snel invriezen van embryo's, daar doen we wel aan mee..

Het naaldencontainertje kan je bij je eigen apotheek ook wel inleveren.

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

@Jolanda, bedankt voor je snelle antwoord.

Ja dat dacht ik ook, dan ben ik er nog meer mee bezig tijdens de wachtweken en buiten dat we gaan ook op vakantie.

Wat gaat er dan sneller qua invriezen van embryo's als normaal?

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo meiden,

Dit is de eerste keer dat ik iets op dit forum schrijf, maar volg jullie berichtjes al een tijdje omdat ik zelf ook in het UMC loop. Toen ik las over de naalden, dacht ik: ff reageren! :) Je kunt volle containers inleveren bij de reguliere apotheek, je krijgt dan gewoon weer een lege container mee (kosteloos bij ons). Het UMC heeft trouwens wel een apotheek, op de 0-laag, naast het mortuarium. Vond het daar heel eng, ieeeh!

Heb 3 maanden geleden meegedaan aan het onderzoek over de wachtweken en vond het op zich wel grappig. Je bent er sowieso elke dag mee bezig (vanwege bijv. de Utrogestan of omdat het sowieso wel door je hoofd heen spookt) en de lijsten hielpen mij om inzicht te krijgen in de dingen die ik voelde. Ik vulde de lijsten alleen 's avonds in en meestal stortte ik dan al bijna in van de slaap :). Niet handig dus. En het kostte op zich wel wat tijd om in te vullen. Het kan wel helpen maar je moet er voor open staan, ieder zijn meug :).

Succes allemaal met de behandelingen!!

Geplaatst

Meertje welkom hier meid!! Loop je allang in het umc en hoeveel behandelingen heb je inmiddels gehad en hoe ervaar je het??

Het onderzoek gaat over bewaren van menselijke embryo's na ivf of icsi met ultra snelle invriesmethode. Er schijnen aanwijzingen te zijn dat de embryo's minder beschadigen met de nieuwe methode.Het is onduidelijk of de kans op een zwangerschap na het invriezen met deze methode eveneens verhoogd is. Het doel van het onderzoek is de effectiviteit van de nieuwe invriesmethode te toetsen aan de huidige methode en te kijken of embryo's die overblijven na ivf of icsi beter bewaard kunnen worden met de nieuwe methode.

Dit is dus een klein stukje uit de brief die ik heb gehad, beetje veel om de hele brief over te typen haha..

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Dankjewel Jem! :) Wij lopen nu 2 jaar in het UMC (plus een voorafgaand onderzoekstraject in een lokaal ziekenhuis). in totaal hebben we 7 IUI's, 1 IVF en 2 ICSI's gehad in het UMC Utrecht, waarvan alleen de laatste (gelukkig!!!) tot een zwangerschap heeft geleid. Ik ben nu 8 weken zwanger van een tweeling en hoop heel hard dat alles goed blijft gaan. We hebben nooit cryo's gehad dus over invriezen kan ik niet meekletsen :).

Het UMC vind ik een geweldige begeleiding bieden; het team is ontzettend begaan en lief! Heb af en toe eens een knorrige verpleegkundige getroffen aan de telefoon maar dat mag geen naam hebben.

Mochten jullie vragen hebben (volgens mij heb ik alle medicijnen die ik voorbij zie komen, ook al eens gespoten) - vraag het gerust aan deze 'ouwe rot'! Succes allemaal met de behandelingen, ik hoop dat jullie in 2011 allemaal een mooie wolk van een baby in de armen zullen hebben!

Geplaatst

@meertje, welkom! Wat geweldig dat je zwanger bent van een tweeling! Ik wens je een fijne zwangerschap toe!

Waarom moesten jullie van ivf over naar ICSI!

Ja de gyn zei wel dat er een apotheek is, maar die is meer voor patienten in het ziekenhuis en personeel.

Ik ga met mijn container wel naar onze apotheek.

@jem, interessant onderzoek over dat snelle invriezen. Hier hebben wij geen brief over gehad. Ben wel benieuwd of de emmy's dan minder beschadigen na ontdooien.

Vandaag mijn laatste pil slikken jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

en 1 doos deca van 7 spuiten is op, nog 3 dozen te gaan.

Liefs Roosie

Geplaatst

Roosie, fijn dat je nu de laatste pil hebt gehad. Dan nog 1 weekje en dan alweer met de hormonen starten vanaf nu gaat het snel hoor!! Ik vond dat wel in ieder geval. Ik heb de brief over de embryo's pas gehad bij de tweede echo dus misschien dat je hem nog gaat krijgen!

Meertje super gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Hadden jullie 2 embryo's van mindere kwaliteit terug laten plaatsen of mocht je er zoieso 2 terug laten plaatsen??

Wij krijgen vandaag het telefoontje of er embryo's zijn ontstaan en dan vanmiddag de terugplaatsing! Ben heel erg benieuwd!!

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Net gebeld door het ziekenhuis en we hebben 3 embryo's!! Ze gaan er 1 terugplaatsen en 1 gaat de vriezer in dus nog 1 achter de hand mocht deze poging niet lukken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden