Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, dan zie ik je helaas niet. Ik moet er om 11.15 uur zijn, bij dokter Prak. Ben benieuwd of ik wat in te brengen heb qua schema. Kort schema, op welke dag start je dan? Ben nu al 3 dagen ongesteld en vanavond de 3e pil.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Babii, ik heb je ww van je babysite even opgevraagd... Las al vaker je dagboek en zou het leuk vinden om het ook te blijven volgen. Wij hebben er overigens ook een dus als je ons icsi avontuur ook wil volgen laat het dan maar weten!!

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Ik kreeg net je mailtje binnen Babii met het wachtwoord maar had hem inderdaad al gehad. Zal snel even reageren hoor op je pb...

Zijn er trouwens meer die wat last hebben van wat uitslag van de deca?? ik heb nu rode uitslag op mijn buik heel lichtjes.

Ralletje hoe is je echo geweest gisteren??

Dee en Nano hoe is het met jullie?? voelen jullie je goed??

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Hey meiden,

Heb weer een beetje de rust in mijn hoofd gevonden die ik moest hebben smile.gif. Ik zal jullie even een update geven m.b.t. vandaag. Hou je vast, het is een lang verhaal haha.

Vanochtend zou ik vanuit huis werken, want moest om 11.15 uur bij dokter P. in het UMCU zijn. Allereerst startte mijn laptop van het werk aardig traag op. Vervolgens doet het netwerk van KPN het niet, dus kon ik niet inloggen in het systeem.

Ik dacht nog: ach dan ga ik wat vroeger weg, dan ben ik ruim op tijd in het UMCU. Zo gezegd, zo gedaan. Hupla op de scooter naar het treinstation (haat lopen haha), scooter daar neergestald, op slot en naar de trein. Op het perron zie ik echt bizar veel mensen staan en dacht: hoe kan dit nou?

Ik kon nog een plekje vinden om te zitten en deed dit ook. Op een gegeven moment werd het steeds drukker op het perron, maar er liepen ook mensen weg. Uiteindelijk ging deze dame maar eens op het bord kijken en zag dat er al 2 treinen uitgevallen waren! Ik begon al aardig te balen, want ik ben iemand die altijd erg op tijd is. De zenuwen liepen dus aardig op, besloten de afdeling gynaecologie even te bellen en voor ik er erg in heb zeg ik: ik heb een afspraak met dokter P. om mijn medicatie en behandelschema voor mijn eerste IVF behandeling door te nemen, maar de trein rijdt amper tot niet. Ben dus iets later, was geen enkel probleem, maar ik vergat dus dat het hele perron kon meegenieten. Ach ja, heb niks te verbergen, maar het gaat ook niet iedereen aan haha wink.gif.

Vervolgens komt er doodleuk op het bord te staan dat er helemaal geen treinverkeer meer mogelijk was tussen Culemborg en Utrecht. Potjandozie! Ik werd woest, kon wel janken. De mevrouw die naast me zat en hoorde dat ik naar het UMCU moest voor de IVF zei: meid, mijn auto staat hier op de parkeerplaats, ik moet naar Haarlem, maar zet mijn auto hier neer omdat ik geen file wil rijden. Wil je met me meerijden? Voor ik er erg in had zat ik in die auto, zonder erbij na te denken dat ik bij een wildvreemde instapte. Maar was zo in de ban van de behandeling en de afspraak, dat ik het deed. Godzijdank was het een super lieve vrouw en heeft me afgezet bij het UMCU (erg lief). Vroeg nog of ze geld wilde, maar dit weigerde ze (ongelofelijk he, dat er zulke mensen bestaan)?

Uiteindelijk toch aangekomen, maar om 11.45 uur, ruim een half uur te laat. Wat blijkt: heb die tuthola van de receptie me al ingecheckt en was ik al opgeroepen. De arts was me dus aan het zoeken. Uiteindelijk heb ik de arts meegenomen naar de telefoniste van de afd. gynaecologie en even gevraagd of ze kon herhalen wat ik door de telefoon zei tegen haar. Ze zegt: ja haar trein reed niet dus ze zou later zijn. Dus dokter P. waarom check je haar dan in? Maar goed, er zijn patiënten voor gegaan, denk dat die het niet erg vonden tongue.gif.

Eindelijk was ik binnen en mocht ik starten met het gesprek. Dokter P. was kort, maar krachtig: waarom zit je in hemelsnaam aan de pil? Ja, omdat dokter K. dit zei, de verpleegkundige ook, de telefoniste van de IVF afdeling ook en die heeft het nog aan een arts gevraagd. Maar mevrouw, u heeft een pracht cyclus, ik wil heel niet dat je aan de pil gaat. Hoe vaak heeft u hem al ingenomen? Nou mevrouw, pas 3x. Stop er direct mee! Oké dokter P. Krijg ik dan nog wel een ei? Ja mevrouw, u bloed momenteel nog en hebt het maar 3 cyclusdagen geslikt.

Nou kreeg te horen dat ik een kort schema kreeg en ze heeft me ingepland in week 43 voor de IVF behandeling. Ze schat dat ik week 42/43 ongesteld wordt en dan moet ik beginnen. Heb aangegeven dat ik ontzettend bang ben voor de punctie, waarop ze antwoordde: fijn om te weten. Ik zal u inplannen als laatste voor de punctie, zodat we de tijd voor u hebben. Ook gaf ik aan dat mijn man echt knock out gaat als hij ziet dat ik pijn heb, dus hij mag niet bij de punctie zijn. Dit vind ik niet erg, want ken zijn ziekenhuis angst. Hij had het wel gedaan hoor, maar dokter P. zegt dat hij er niet bij mag zijn, want ze hebben er niks aan als ze 2 mensen die knock out zijn moeten helpen wink.gif. Ze wil perse haar aandacht op mij richten en dat vind ik erg fijn.

Ik ga helaas Gonal F spuiten (had liever Puregon gehad), maar ik kom uit een even jaar en dan krijgt men Gonal F. De oneven jaren krijgen Puregon. Verder moet ik starten op CD3 met de Gonal F en stimulatiedag 5 (dus de 5e dag van het spuiten met de Gonal F) met Cetrodide.

Verder krijg ik bij de punctie domicum via een infuus. Schijn daar heel rustig en relaxed van te worden. En volgens mij een aardige pijnstiller, beetje morfine via een tablet? Ben erg blij dat ze me hier echt heel serieus mee nemen, want heb dus dat extreem vaginisme en een erge angst. Klinkt een beetje aanstellerig he redface.gif?

Al met al schat ik dat ik eind oktober/begin november de punctie heb.

Geplaatst

Babii, met een kort schema begin je gewoon op de 2e dag van de menstruatie met puregon of gonal te spuiten, volgens mij bepalen de artsen welk schema je krijgt, maar goed je bent nu geweest als het goed is en is er al iets bekend?

Geplaatst

Oke, Babii, ik heb het hele verhaal gelezen, fijn dat je een kort schema krijgt, is wel zo snel, hihi,en dat dr. Prak de tijd voor je neemt, ze is een erg aardig mens vind ik.

Tjah, punctie, wat zal ik zeggen, ik heb binnenkort de 5e.... ppfff, bij de 1e had ik geen roesje, ik wist niet dat dat kon en niemand had het gezegd, toen we voor een brusje begonnen heb ik meteen gezegd dat die punctie echt hels was, toen bleek dus dat je gewoon een morfine roesje kon krijgen.... en bedankt...nou ik moet zeggen dat helpt als een tierelier hoor!!! Hahahaha, lekker ff van de wereld, hahahaha!!

Maaruhh, lees ik nu dat je uit Culemborg komt?? Ik uit Geldermalsen namelijk!!!

Nou hopelijk kun je alles even lekker op een rijtje krijgen en ga je er super relaxed in zometeen, succes!!!

Geplaatst

Mooi 5 follikels Ralletje!!, Hey Jolanda nog steeds mijn periode niet gehad....maar dat zegt niets kan door de progesteronbolletjes komen...

Vandaag wat zeurderige pijn aan mijn buik...(kan door mijn stofwisseling komen die is soms iets van slag)

Gisteren zowel links als rechts wat steekjes gevoeld in de baarmoeder .....ik ben nog steeds erg moe....maar had vandaag geluk....mochten ivm het slechte weer al om 1300 naar huis....jammer voor het tweede deel van het uitje ...(was een eind rijden) nu net thuis met een mop thee en mijn benen lui op de bank...;-)

Geplaatst

@ Ralletje, moest wel lachen om je berichten haha. Jeetje, je 5e punctie alweer? Je hebt natuurlijk als je een zwangerschap van meer dan 12 weken volbrengt, je weer al je pogingen terug krijgt toch? Fijn trouwens dat je 5 follikels hebt!!! Gebruiken jullie ook 150IE??? Want ik heb het liefst (heel erg) 20 follikels hhaha, maar vrees dat ik dat kan schudden.

Weet jij of je dan ook je resterende pogingen terugkrijgt? Je krijgt er 3 vergoed, maar stel je raakt met je eerste poging zwanger en je krijgt dus je 3 pogingen weer terug bij 12 weken. Heb je dan 5 pogingen over of gewoon 3?

Dokter P. is echt een schat, was erg blij met haar. Ik krijg domicum en volgens mij is dat alleen een middel om je rustig te krijgen. Moet wel een zetpil nemen tegen de pijn. Heb net de IVF poli gemaild en gevraagd of ik nog extra pijnstilling boven op de domicum kan krijgen.

Ben misschien een aansteller, maar weet dat ik anders veel pijn ga krijgen. Ik woon inderdaad in Culemborg. Woon je lekker dichtbij. Ken je nog een werkgever die een secretaresse zoekt haha. Mijn contract wordt waarschijnlijk door personeel bezuiniging niet verlengd en dan werk je bij KPN. Belachelijk! Hoor het volgende week, maar hij wordt dan helaas met 6 maanden verlengd en heb liever een jaarcontract ;). Want stel ik raak nu zwanger dan zit ik tegen de tijd van mijn bevalling zonder werk. Geen idee hoe ik dan aan inkomen kom of krijg je dat via het UWV, want niemand neemt een zwangere aan.

Ben benieuwd...............

Geplaatst

Nano, lekker hoor zo languit op de bank met een kop thee. Wat een spannende weken lijken het me zeg.. Hopelijk zijn die steekjes allemaal goed steekjes.

Ralletje netjes hoor 5 follikels, wanneer moet je weer??

Ik heb gisteren de laatste pil gehad en heb vandaag al bloedverlies. Wel snel of was dat bij jullie ook zo?? of komt dat door de deca?? De verpleegkundige had gezegd dat er na het stoppen met de pil in ieder geval 1 druppel bloed moest komen, nou dat is alvast gelukt haha..

Wij gaan zo even naar Overvecht toe kijken voor een nieuw 4 seizoenen dekbed.

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Babbii ik heb met verwondering hou gebeurtenissen van vandaag gelezen!!! Pfff arme stakker met het treinverkeer...

Heb jezelf wel een rijbewijs???....

Maar GAAF dat je zon positieve aanvang hebt....snel hoor!!

De punctie okt nov....

Je bent echt geen aansteller zo'n punctie is gewoon vreselijk naar....het idee alleen al dat iemand zon handelingen moet verrichten.....om het kleine wonderend dichter binnen herijk te kunnen krijgen...is een enorme kans maar ook nog wel een enorme impact volle gebeurtenis....Dus vraag jij maar een roesje en doe voorzichtig aan....ik vind dat je dat goed naar je eigen ongemakken luistert...

Lfs nano

Geplaatst

@ Jem, wij hebben vroeger in overvecht gewoond. Nu gelukkig niet meer, maar die zijn inderdaad open. Have fun!!

Ik word na de pil normaliter na 3 á 4 dagen ongesteld.

@ Nano, ik heb wel een rijbewijs, maar alleen een automaat. Mijn man rijdt in een schakel en ik heb geen auto van de zaak. Doe alles op mijn scooter, maar Utrecht is net te ver en daarbij zou deze dame gigantisch verdwalen in Utrecht op de scooter.

Nou weet niet of domicum een roesje is, maar het schijnt dat je er een soort van dronken van wordt, erg ontspannen wordt zodat alles beter gaat. Nou ja, we zien het allemaal wel.

En je hebt helemaal gelijk, je gunt echt niemand deze behandelingen! Heb net mijn medicatie opgehaald, halleluhja zeg! Dat is echt bizar veel!! Een hele tas vol.

Hoe gaat het met jou? Nog erg veel last van de punctie?

Moest trouwens stoppen met de pil, had alleen cd1, cd2 en cd3 de pil gehad, vandaag cd5 maar gaat er dan nog wel een eitje groeien of heeft de pil dat al geblokkeerd? Lijkt me niet van 3 dagen toch? En halleluhja, wat ben ik angstig voor die IVF, ben zo bang dat de eitjes te hard groeien en ik dus te weinig BMS aanmaak. En ben sowieso bang dat ik geen BMS aanmaak en dit eenmalig was. Wat een zeurpiet ben ik, sorry hoor meiden! Maar die angst is echt heel erg als dat BMS niet goed is, geen zwangerschap.

Iemand ervaring met cetrodide?

Geplaatst

Hihi kleine stresskip!!! ;-)

Ik zelf slik de pil al meer dan drie jaar niet meer...doe ook een ander traject....bij mij is de pijn van de punctie al wel helemaal weg..dat was eigenlijk op de dag van de tp al weer okay....heb vertrouwen....sterkte.....en wel lollig een navigatiesysteem voor de scooter...;-)

Geplaatst

Haha, maar je hebt geen idee hoe erg het is als je BMS niet groeit, want je wordt dan gewoon niet zwanger. Vandaar mijn stress.... Waarschijnlijk groeit het BMS bij jullie wel, dus geen punt om je zorgen over te maken. Nou we zien het wel!!! Heb al vaker zelf gedokterd door mezelf Progynova toe te dienen haha. Net als afgelopen ronde, BMS was wel dikker hihi.

Nee, ga de verpleegkundige wel even mailen.

Op welke dag kom je eigenlijk voor de eerste meting bij een kort schema?

Haha, zie jij me al gaan met dat navigatiesysteem op de scooter??? Zou wel een stunt zijn hahahaha.

Geplaatst

Babii, ja 5e punctie, ik weet niet na hoeveel weken zwangerschap je weer pogingen hebt, maar na een voldragen zwangerschap heb je er weer 3, dus na de geboorte van mijn zoon hadden we weer 3 pogingen, maar die mislukte alle 3 dus nu de 4e met veel gekregen medicijnen en de ziekenhuis kosten moeten we zelf betalen, helaas......

Bij mijn zoontje spoot ik 150IE puregon, de 1e keer voor een brusje 225IE gonal-f daarna 300IE gonal-f toen weer 300IE gonal-f en nu 300IE puregon.

Ja, dat domicum is gewoon iets waar je wazig van wordt, maar helpt wel goed hoor, ik had een keer punctie bij dr. Sterrenbug, kreeg een roesje en ik voelde gewoon helemaal niets!! Helaas de keren daarna wel weer wat pijn, maar het is alleen het prikje wat je voelt verder niks, tenminste bij mij, gewoon lekker je zetkaarsjes nemen en ontspannen dan gaat het het snelst, en met die morfine shot kun je wel ontspannen hoor, hahaha.

Ik vind je geen aansteller hoor, want het doet gewoon keizeer, zeker zonder verdoving of morfine, ik heb zo liggen puffen in die stoel, leek wel of ik ging bevallen, hahaha, nou ja toen ik moest bevallen wist ik wel hoe ik moest ademen, hahahahaaa!!

Jeetje een werkgever, nou geen idee, maar zal eens speuren, haha, ik weet wel dat als je tijdens je zwangerschap niet meer kan werken, dus ziektewet, dan noemen ze dat, ziek ten gevolge van zwangerschap en dan heb je recht op 100% in plaats van de gebruikelijke 70% verder heb ik er niet zoveel verstand van.

Geplaatst

@ Ralletje, gelukkig heb je in die stoel leren puffen whahahaha. Althans, neem aan dat je in een stoel zit? Je hebt volgens mij direct pijn in je bekken en liezen van het zitten met je benen wijd hahahaha.

Nou ik heb een top werkgever en werk er met zoveel plezier. Helaas moet KPN bezuinigen op personeel en dan is de eerste die eruit ligt, iemand met een tijdelijk contract (it's me). Nu weet ik wel dat ik recht heb op 3 maanden WW, maar als ik mijn job verlies doordat het contract niet verlengd wordt, ben ik (als ik zwanger raak de eerste ronde) hoogzwanger. Ben benieuwd hoe ik dan zwangerschapsverlof krijg haha. Maar goed! Weet wel dat ze hem nu misschien met een half jaar verlengen, hoor dat volgende week. En zolang er nog werk is, is er nog geld dus geen probleem. Daarbij kan er ook veel veranderen qua collega's in een bepaalde periode. Misschien gaat er wel iemand weg (wat ik hoop).

Spannend hoor dat je weer moet! Hoop dat je meer eitjes hebt. Hoeveel had je er met je zoontje toen je 150 IE spoot? Weet trouwens dat je alle nieuwe pogingen weer krijgt na 12 weken zwangerschap (heb ik van Freya). Maar vraag me af of je de resterende pogingen van je andere behandeling nog tegoed hebt.

Geplaatst

Ik snap je stress beregoed....vind het ook vervelend voor je en hoop erop dat je ook hoop hebt... Blijf maar stiekum docteren hoor.... Alles om jou eindelijk met een dikke bette grote lach op je snuit te zien!!!...omdat je per ongeluk met je enorme giga buik over een aantal maanden stiekum je navigatiesteem voor scooters eraf stoot!!!...

Lfs en een knuffeltje vol goede moed voor jou!!

Haha, maar je hebt geen idee hoe erg het is als je BMS niet groeit, want je wordt dan gewoon niet zwanger. Vandaar mijn stress.... Waarschijnlijk groeit het BMS bij jullie wel, dus geen punt om je zorgen over te maken. Nou we zien het wel!!! Heb al vaker zelf gedokterd door mezelf Progynova toe te dienen haha. Net als afgelopen ronde, BMS was wel dikker hihi.

Nee, ga de verpleegkundige wel even mailen.

Op welke dag kom je eigenlijk voor de eerste meting bij een kort schema?

Haha, zie jij me al gaan met dat navigatiesysteem op de scooter??? Zou wel een stunt zijn hahahaha.

Geplaatst
Whahaha, jij ziet al helemaal voor je hoe ik dat navigatiesysteem eraf ga stoten he. hahahah egweldig!

Ja echt erg hè!!!....moet je eens kijken naar dubbeltje op zijn kant...dat bedrijf kan wel een goede secretarresse gebruiken(ligt wel in Alblasserdam)...hihihi....dat wordt scooter inruilen voor een volautomatische motor!!...;-)

Ps had je dit al eens doorgenomen :

https://www.werk.nl/pucs/groups/public/documents/document/ptl231791.pdf

Geplaatst
@ Ralletje, gelukkig heb je in die stoel leren puffen whahahaha. Althans, neem aan dat je in een stoel zit? Je hebt volgens mij direct pijn in je bekken en liezen van het zitten met je benen wijd hahahaha.

Nou ik heb een top werkgever en werk er met zoveel plezier. Helaas moet KPN bezuinigen op personeel en dan is de eerste die eruit ligt, iemand met een tijdelijk contract (it's me). Nu weet ik wel dat ik recht heb op 3 maanden WW, maar als ik mijn job verlies doordat het contract niet verlengd wordt, ben ik (als ik zwanger raak de eerste ronde) hoogzwanger. Ben benieuwd hoe ik dan zwangerschapsverlof krijg haha. Maar goed! Weet wel dat ze hem nu misschien met een half jaar verlengen, hoor dat volgende week. En zolang er nog werk is, is er nog geld dus geen probleem. Daarbij kan er ook veel veranderen qua collega's in een bepaalde periode. Misschien gaat er wel iemand weg (wat ik hoop).

Spannend hoor dat je weer moet! Hoop dat je meer eitjes hebt. Hoeveel had je er met je zoontje toen je 150 IE spoot? Weet trouwens dat je alle nieuwe pogingen weer krijgt na 12 weken zwangerschap (heb ik van Freya). Maar vraag me af of je de resterende pogingen van je andere behandeling nog tegoed hebt.

Whaaahhaaaa, ja het is inderdaad zo'n stoel met van die beugels en geen zitvlak, een ligstoel, haha, je ligt wel gewoon plat hoor, da's wel zo fijn na die shot, hahaha....

Wel balen van je werk hoor, probeer je er nu niet te druk om te maken hoor, stress is nie goed hè, da's een zorg voor later, en als je zwanger raakt (waar we maar ff vanuit gaan) proberen om vlak voor het eind van je contract in de ziektewet te komen, dan heb je zoiezo salaris tot 10 wkn na je bevalling.

Bij mijn zoontje had ik 6 follikels waar 4 eitjes uit kwamen 2 bevrucht, allebei matige kwaliteit, dus 2 teruggeplaatst en 1 is blijven plakken.

Wat bedoel je precies met de resterende pogingen van andere behandeling tegoed hebben?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden