Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe dik is je BMS meestal dan, bij mij rond de 8 of 9 mm en de laatste keer 11, het beste is volgens mij tussen 8 en 10, ik menstrueer heel kort altijd maar 2 dagen heel hevig en de derde dag nog een beetje licht verlies, maar dat kan ik met een inlegkruisje af, dus volgens mij hoef je niet perse een lange menstruatie te hebben hoor.

Ik heb hier weleens gelezen dat ze tarwekiemolie capsules gebruiken en dat daar je BMS ook dikker van wordt, ik heb het vorig jaar tijdens een cryo behandeling eens geprobeerd, maar merkte geen verschil, maar ja, baat het niet dan schaad het niet, toch?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Normaliter is mijn BMS 1 á 2 mm. Dat is hij eigenlijk elke ronde geweest met spuiten (had toen ook geen eigen cyclus). Ineens kwam mijn cyclus terug (net toen we de IVF intake hadden). De eerste 3 rondes was hij dun tot 3 mm en de laatste ronde was hij 5.6 mm.

Deze ronde verloor ik de eerste 2 dagen veel klonten, geen idee wat het was. En nu dus amper nog ongi, geen idee hoe dik hij deze ronde was, maar de ronde ervoor 5.6 en dat is een giga verbetering voor mij :-). Ben blij dat jij dus ook niet zo lang en heftig bloed, kan me BMS wel goed geweest zijn. En verlies jij veel vriuchtbaar slijm, want dat heb ik dus weer niet. Wel paar dagen voor ovulatie melkachtige afscheiding en wel natter voor de ovulatie, maar niet dat ik draden kan trekken (heel bizar).

Tarwekiem slik ik overigens al maanden, maar als hij op CD8 niet dik genoeg is, dan geven ze Progynova bij. Heb het in ieder geval al in huis liggen, nu maar hopen dat het wel werkt. Ben namelijk bang dat door het snelle groeien van de eitjes, het BMS dus niet de tijd heeft mee te groeien.

Geplaatst

Ohh, dus die tarwekiem slik je al, nou hopelijk is het deze ronde mooi dik, het is dus al wel verbeterd. Nee, dat ongesteld zijn steld niet zoveel voor bij mij, soms maar 1 dag heel erg en dan is het over, meestal 2 dagen, vroeger was ik het weleens de hele week, nou dat heb ik nu nooit meer!

Dat vruchtbaar slijm heb ik de laatste tijd wel heel erg, soms moet ik gewoon naar het toilet om de boel te drogen, en dat heb ik echt al ver voor de eisprong duurt ook een dag of 6, vroeger had ik dat nooit, maar na de geboorte van mijn zoon is het zo'n beetje begonnen, misschien heeft het daarmee te maken.

Wanneer heb je de eerste follikel meting??

Geplaatst

Ik heb alleen voor mijn eisprong dat ik giga veel melkachtige afscheiding verlies. Dan moet ik inderdaad ook naar de wc om het te verschonen daar beneden, maar als ik moet ovuleren dan zijn er dus niet draden die ik kan trekken, alleen dat melkachtige en meestal is dit ver voor de eisprong.

De ronde dat mijn BMS verbeterd was heb ik van een acupuncturist het advies gekregen om 3 tarwekiemolie capsules te slikken per dag, 2000 MG visoliecapsules en Vitex Angus Castus. En toen was mijn BMS wel 5.6 mm dus ik slik he nu weer. Het is toch allemaal gezond, dus niet schadelijk.

Heb 4 november om 08.30 uur mijn eerste FM. Geen idee bij wie..... Neem aan dat een iVF arts de echo maakt toch?

Geplaatst

Ja, degene die de echo´s maken doen ook puncties en terugplaatsingen, ik weet ook niet bij wie ik morgen terecht kom, ben benieuwd.

Dan heb jij dus volgende week al punctie ofnie? Spannend!

Geplaatst

Als alles zo uitkomt als de artsen denken heb ik 11 november de punctie en 14 november de terugplaatsing. Is allemaal erg dubbel.

29 oktober gestart met stimuleren en vorig jaar op 29 oktober mijn eerste eisprong d.m.v. Gonal F. Daarbij was 29 oktober mijn broertje ook jarig....

14 november 2006 ons kindje verloren en nu waarschijnlijk op 14 november de punctie en daarbij is mijn zusje ook nog eens op 14 november uitgerekend.

Allemaal dubbele data en mijn man zegt: dit is het lot, het kan niet dat het "zomaar" op die data valt... Nou ja, ik geloof er niet in. Eerst maar eens een dik BMS hebben (hopelijk) en desnoods Progynova bijnemen en dan nog eens hopen op embryo's. Als ik nu voor 1x eens geluk mag hebben in mijn leven heel graag! Laat me gewoon een goed BMS hebben..... Ben namelijk zo bang dat die door de deca (cetrodide) doordat die alles platlegt het bms in feite niet doorgroeit..... En dat door de snelle groei van eitjes het bms amper de tijd heeft te groeien.

Ik dacht: ikl doe het wel "even" de IVF, maar jeetje wat een onzekerheid komt er op je af en wat een angst. Het is gewoon slopend!

Oehoeeee morgen je eerste echo Ralletje, supoer de super!!!

Geplaatst

Babii het is allemaal ook bizar spannend. Elke stap in het proces is killing en onzeker. En bij jou komt er dus je bms nog bij wat niet mee wil werken. Ik weet wel dat het mij enorm hielp om de berg stap voor stap te beklimmen en niet teveel naar de top te kijken want die leek dan nog zo hoog zeg maar. Focus op het eerstkomende. Maar goed, dat werkt misschien voor iedereen anders.

Sterkte meid!

Geplaatst

@ EDR, ik moet de stap ook echt stap voor stap nemen, maar doordat ik dus die onzekerheid heb over mijn BMS, ben ik des te gestressder. Heel apart, want met Progynova groeit het normaliter ook niet.

Gelukkig in mijn laatste cyclus was het BMS 5.6 mm en dat is al een heel vooruitgang. Laten we nu maar hopen dat het ditmaal ook groeit, het heeft namelijk al bewezen dat het een beetje kan groeien! Wellicht helpt de hoeveelheid hormonen, you never know! Donderdag heb ik de eerste FM al en hoop serieus dat er een mooi laagje zit. Neem aan dat je niet veel meer slijm gaat creëren met IVF (vruchtbaar slijm) omdat alles wordt plat gelegd? Nou we wachten het gewoon af...... Het kan toch haast niet dat het rot BMS niet meegroeit grrrrrrrr....

@ Ralletje, ja hele aparte data. Heel vreemd ook haha.

Zit me berichten na te lezen en vindt mezelf behoorlijk ego overkomen! Sorry :-(

Geplaatst
Hé meiden. Een paar weken geleden had ik me hier al een keer gemeld dat wij we over een paar maanden ook weer zouden starten met de vierde behandeling icsi. Afgelopen woensdag waren we bij dr prak en nu blijkt dat we helemaal niet op een wachtlijst komen en we volgende week al kunnen starten! We zijn erg blij maar ook wel een beetje overrompeld. Ik zal eens wat actiever mee gaan lezen hier. Las al wel dat er iemand in de laatste wachtweek zit. Spannend hoor!

Wauw Es, dat gaat snel... hopelijk brengt jullie 4e x je net zo veel geluk als dat het ons heeft gebracht. Ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

He moon,

Ja bizar he. Wel raar hoor, ik zit te wachten totdat ik ongesteld word en dan gaan we weer...

Ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat het gaat gebeuren...had jij dat ook toen je aan de vierde poging begon?

Geplaatst

Hoi,

@Ralletje: vandaag de eerste echo.... hopelijk kom je daarna goed nieuws melden!!

@Roossie: jij alweer een paar dagen op weg met het spuiten van de Puregon. 22 follikels is wel veel ja, kan me voorstellen dat ze daarom deze keer een lagere dosis voorgesteld hebben. Nog een paar dagen tot je eerste FM, spannend weer!

@Babii: Jij ook al bijna de eerste FM, succes! Dubbel spannend voor jou; follikels en BMS....... Probeer je stress en zorgen wat los te laten (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan ;-) ), misschien kan iemand je daar bij helpen? Ik weet niet of je open staat voor bijv. reiki?

@Boogie: leuk dat je nog mee leest hier. Hoe gaat het? De magische 12 weken inmiddels gepasseerd zie ik. Al lekker aan het rondvertellen dat je zwanger bent? (of hadden jullie dat al eerder gedaan)

@EDR: 3 okt was de laatste keer dat je ongesteld was zie ik in je handtekening.... ik weet natuurlijk niet hoe lang je cyclus is, maar waarschijnlijk gaan jullie nu al snel van start?

@Nano: lees je ook nog mee? Hoe is het met je? Volgende week evaluatiegesprek en bespreken hoe & wanneer verder?

Hier gaat vanavond de eerste Gonal (225IE) er in! Heb wel heel veel last van hoofdpijn, meer nog dan de vorige keer...... Maar ja, heb 't er voor over!! :-)

Geplaatst
He moon,

Ja bizar he. Wel raar hoor, ik zit te wachten totdat ik ongesteld word en dan gaan we weer...

Ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat het gaat gebeuren...had jij dat ook toen je aan de vierde poging begon?

Hoi Es, ik vond die 4e poging wel een heel ding... 't Was dat we ons na 3e (mislukte) poging niet neer konden leggen bij het feit dat de mmm zo voor ons zou eindigen, maar anders. 't Was onwerkelijk, ik had er gedurende de poging al snel geen zin meer in en de bijwerkingen vielen me zwaar. Niet zo'n opwekkend verhaal. Toch had ik die 4e poging écht nodig voor m'n verwerking. Toen met het idee dat ik er een belangrijke, verdrietige periode in m'n leven mee af ging sluiten.

Dat is gelukt trouwens, alleen op dit resultaat durfde ik die hele periode niet meer te hopen... en toch kan het dan dus zo goed uitpakken. Zet 'm op!!!

Geplaatst

@ Dee, nee reiki helpt niet bij me haha. Het enige wat ik daarvan doe is in slaap vallen. Mijn schoonmoeder is Reiki master ne heb dat soort dingen al tig keer geprobeerd bij me. Ik lig daar en val in slaap van verveling, echt niks voor mij haha. En ach, kan me stress wel goed aan hoor, als secretaresse moet je dat wel. Het is gewoon een naar gevoel dat overheerst, want heb al 1,5 jaar klap op klap met dat BMS en zeker met spuiten met Gonal F erbij. Maar zeg maar zo: toen had ik nog geen eigen cyclus en toen wilde het niet en de laatste keer zat er aanzienlijk verbetering in, dus nu maar hopen.

Jeetje, jij vanavond ook alweer van start! Geweldig en wat spuit je veel zeg.....

Mijn mannetje moet donderdag even mee bloedprikken op HIV. Goed dat ze het doen, maar wel erg vervelend dat het weer moet gebeuren.....

Geplaatst

Dee...die laatste keer in mijn handtekening was vorig jaar oktober :). Beetje errug lange cyclus. Succes trouwens vanavond met je 1e spuit!

maareh...de eerste spuit gaat er morgen bij mij in meiden, ik ben net ongesteld geworden. We gaan weer starten!

Monique...ik ga proberen de juiste spirit te vinden voor deze behandeling. Ik ga proberen er helemaal positief in te starten. Ik merk dat ik in mijn hoofd nu alweer bezig ben met een vijfde behandeling en dat is natuurlijk te zot voor woorden. Dan geef ik ons geen eerlijke kans. dussuh.....we gaan ervoor!!!

Geplaatst

EDR succes meid en hopelijk een super poging voor je deze maand en heb je helemaal geen vijfde poging nodig!!

Babii ik ben heel benieuwd naar je echo donderdag en hopelijk ook een heel mooi nestje dat zich al aan het klaarmaken is vast voor een embryo volgende week!

Dee succes ook vanavond met de eerste spuit meid!!

Hopelijk volgen er mooie positieve testen!!

Hieronder volgt mijn test van vanmorgen....

[ATTACH=CONFIG]199[/ATTACH]

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

@ Jem, ik had je plus plus test al gezien hihi, helemaal PRACHTIG!!

@ EDR, wauw wat spannend!!! Hoeveel IE ga je spuiten???

Geplaatst

Jem, gefeliciteerd!!!!!! Waaauuuww!

Ik heb vanmorgen mijn eerste echo gehad, vruchtzakje zat op de goede plaats en de dooierzak was ook zichbaar en er was duidelijke hartactie, een prachtig knipperend lichtje!!

Ben nu precies 6 weken en over 3 weken nog een echo, ben super blij!!

Geplaatst

Goedesmoggels! Wat een dik BMS hahahahhahaha. Daar ben ik jaloers op, wnat dat bereik ik nooit denk ik....

Ehm, je moet de banner code kopiëren en plakken via dat icoontje naast die web (voor een link) of gewoon:

code plakken en dan

Geplaatst

@ Jem: ik was je helemaal vergeten in mijn vorige berichtje..... maar je hebt al getest! En positief!! Gefeliciteerd hoor! Je durft wel, binnen 2 weken na de punctie.... of had je al een sterk voorgevoel (of misschien al kwaaltjes)??

@ Ralletje: jij ook gefeliciteerd!!!!! Wat een goede berichten, dat geeft ons ook allemaal weer hoop :-)

@ Babii: ja, 225IE.... is wat meer dan de vorige keer (toen 150IE, en bij de IUI's 75IE).

@ EDR: haha sorry! ik had idd niet gezien dat er 2009 bij stond.... Succes met spuiten ook!

Bedankt voor de succeswensingen meiden. Ben nu 2 weken op weg met de deca en soms is het wel weer even doorbijten, irritant dat sommige plekjes zo gevoelig zijn. Maar goed, we zijn alweer ongeveer op de helft (de pregnyl niet meegerekend maar ach, die kunnen er dan ook nog wel bij).

Geplaatst

Nou Dee, ik heb vandaag de Cetrodide gezet (is ook deca volgens mij) en ik had direct een verdikte rode huid en het jeukte. Was geen fijn gevoel, is ook nu weggetrokken dus 2 weken deca. Petje af Dee!!!

Voelde jij de vorige keer je eitjes groeien en vanaf welke dag? Zie trouwens dat jij in 2009 lucrin gespoten hebt, wat is dat???

Geplaatst

Hé meiden,

Ben net terug van het werk, late dienst gehad.

Jolanda wat super zeg een positieve test! Gefeliciteerd, onwerkelijk gevoel zeker of niet?

En marielle gefeliciteerd met jullie mooie echo. Bijzonder hoor. Begint het al een beetje te dalen....???Jullie zijn gewoon zwanger!!!

Dee...ik ben er een jaar tussenuit geweest. Afgelopen september besloten om de draad toch weer op te pakken...en nu vandaag dus ongesteld geworden. Helemaal blij mee.

Babii...meis ik wilde dat je wat meer zekerheid had over je bms. Ik lees overal terug dat dit echt je grootste angst en struikelblok is of niet? Zijn de artsen een beetje optimistisch over de opbouw van je bms met medicatie? Spannend voor jullie hoor.

En wat betreft dat spuiten...it's all in the game dames! Hoe irritant ook! Ik vond zelf altijd de naalden van de deca een soort van bot ofzo. Zou de fabrikant wel eens willen vragen of dat niet anders kan. Ik ben zelf verpleegkundige en zet elke dag spuiten bij patienten maar zo'n botte als die van de deca zit er bij ons niet tussen hoor!

Ik ga 150 eh puregon spuiten. Dat is t.n.t. het hoogste wat ik gespoten heb. Ik ben dus erg benieuwd. De laatste behandeling ben ik begonnen met 100 eh en toen heb ik halverwege opgehoogd naar 150 eh omdat het niet opschoot. uiteindelijk had ik ook maar 2 eicellen, welke overigens wel allebei bevrucht!

Ik ga maffen! Morgen een drukke dag en donderdag en vrijdag weer vroege diensten (wekker gaat dan om 5.45, vind mezelf soms zo zielig dan!)

trusten!

Geplaatst

Esther, wat fijn dat je on gesteld geworden bent (klinkt voor een buitenstaander natuurlijk heel vreemd, maar wij snappen het) ga je morgen beginnen met prikken of overmorgen? Veel succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden