Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babii, uiteraard heb ik de berichten hiervoor gelezen, sla toch niets over hier ;-).

Ik heb er even over nagedacht hoe ik op je berichtje kan reageren want ben bang dat er dan een 'discussie' ontstaat die niet nodig is. Dingen worden misschien ook snel verkeerd geinterpreteerd, altijd lastig via alleen tekst en geen nonverbale communicatie. Laat ik het bij mezelf houden en zeggen dat ik het niet kwaad bedoeld heb en dat ik inderdaad ook gelezen heb dat je positief wilt blijven. Misschien had ik het beter niet kunnen posten, mijn excuses als het verkeerd overgekomen is, twijfelde in eerste instantie al (vandaar mijn opmerking erbij dat het geen kritiek was, maar een gedachte....) Ook ik ben een intuitief/gevoelsmens.... en van daaruit dus mijn gedachte/gevoel vanuit mezelf (daarom betrok ik het in mijn vorige berichtje op mezelf maar wellicht is dat anders op je overgekomen).

Maar misschien had ik dus beter naar mijn gevoel (twijfel) moet luisteren ;-) en het niet moeten posten. De bedoeling erachter was in ieder geval goed, hoop dat je dat wilt geloven!

Nou ja, heb ik er toch meer over geschreven dan ik wilde, maar heb een hekel aan misverstanden. Hoop dat je nog even wilt reageren (evt. via een pb) want hoop niet dat ik je een rotgevoel heb gegeven.... die gedachte geeft mij nu weer een rotgevoel.... (tja, hormonen.....?).

Roossie: het komt nu echt dichtbij!! Leuk leuk leuk.... ben ook heel benieuwd naar de naam die jullie voor haar uitgekozen hebben. Geniet nog even extra hard van je dikke buik, het zwanger mogen zijn etc.... En hopelijk blijven de laatste loodjes goed te doen voor je en werkt je bloeddruk ook nog mee.

Helaas hier veel last van lichamelijke ongemakken. Baal er wel van want wil niet dat het evt. de kans van slagen van onze poging negatief beïnvloedt. Gisteren voor de 2e keer naar de osteopaat geweest, daarna liggen slapen en later weer liggen slapen..... Vandaag drukke dag gehad op het werk en daarna heb ik dan dus weinig meer aan mijn vrije avond, lig maar een beetje op de bank en schuifel wat door het huis. Morgen maar weer een stapje terug doen en rustiger aan...

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dee,

Voel je absoluut niet bezwaard, het geeft niet. Ik vatte het ook op als positief, maar net wat jij schrijft, het komt nu dus verkeerd over bij jou, dat is dus ook niet mijn bedoeling!

Snapte jouw bedoeling, maar wilde alleen even duidelijk maken hoe ik erover denk. Natuurlijk probeer ik positief te denken, maar dat is ver te zoeken als je het antwoord al weet. Het is vreselijk vervelend, soms weet ik liever niks, maar dan komt de klap weer harder aan, en als ik het wel weet, dan komt het wellicht negatief over bij anderen.

Misschien een leerpunt voor mij om mijn gevoelens gewoon niet te uiten, maar voor mezelf te houden. Maar ik probeer echt wel positief te zijn, want vindt het zelf ook oneerlijk tegenover mijn wondertje.... Hoe dan ook, mijn reactie was totaal niet verkeerd bedoeld. Denk dat ik voortaan maar even emoticons ga gebruiken :-).

He gadsie, wat vervelend dat je veel last hebt van lichamelijke ongemakken. Hopelijk voel je jezelf snel weer beter, en soms lekker veel slapen is ook wel goed hoor. Je kan het maar zo zien; je lichaam heeft er duidelijk behoefte aan.

Geplaatst

Hoi dames,

Sorry dat ik weinig laat horen maar zit momenteel midden in een verbouwing en vanaf vandaag verhuizing. Wanneer we gesetteld zijn laat ik me hier weer "zien".

Roossie: you go girl. Ben zo benieuwd of het nog lang gaat duren....

Geplaatst

Hallo allemaal, hoe gaat het met iedereen? HEt is hier nogal rustig.

Ik heb nu een weekje een cryo aan boord, maar ik vrees dat ik morgen of overmorgen ongesteld ga worden. Ik ben al erg moe, heel sjagrijnig en veel baarmoederkramp. Blegggh.

Babii ik vreesde het al dat het weer niet gelukt zou zijn, want zo wel, dan had ik je hoera-bericht hier inderdaad verwacht. Klopt het nu dat al jouw cryo's goed ontdooit zijn tot nu toe? Succes met alle studie!

Roossie: hoe gaat het met je en de kleine? Al tekenen van een begin van een bevalling?

Boogie: Goed verhuisd? Pfff, lijkt me een hoop geregel met zo'n kleintje erbij. VErhuizen is normaal gesproken al zo'n stressvolle tijd.

Dee: groeit alles goed? Of heb je nog geen FM gehad? Ik hoop dat de bijkomende ongemakken weer wat minder worden.

Chantal: Nog precies 1 maand en 1 dag wachten tot je afspraak in het zkh. NU komt het wel echt dichterbij.

Ink: en? ben je ontslagen :-) uit het zkh. Ik hoop het wel voor je want dan was je echo helemaal goed vandaag.

Geplaatst

@ Okaasan, dat klopt inderdaad, waarvan 1 tot een zwangerschap heeft geleid. Helaas is dat een vroege miskraam geworden, maar het gaf me wel heel veel hoop.

De artsen zeggen dat het ook mede te maken heeft, doordat de zaadkwaliteit van mijn man heel erg goed is, ik ben natuurlijk het probleem. Maar desondanks weet ik dat vrijwel veel goed ontdooid in het UMCU.

Laten we hopen de laatste cryo ook, ik riep net nog tegen mijn man; zal je zien dat de laatste niet goed ontdooid, en dat mijn bms deze ronde op en top is.... Nou, ik hoop gewoon dat ie goed ontdooid & mijn bms top is.

Nu weet ik overigens nog steeds niet wie jij @ andere forum bent ;-). Hint???

Wat *** dat je al die klachten al hebt, die heb ik normaliter dus dag en nacht, vanaf dag 1 van TP, snap je nu waarom ik het altijd zo zeker weet? Zegt overigens niets hoor, kan ook een goed teken zijn. Maar feit blijft wel, de keer dat het hier raak was, voelde ik dus niks haha.

Hopelijk toch goed bericht van jou!!

Geplaatst

Ik zal je Pb-en als ik weer thuis ben, dat kan nl. niet vanaf mijn telefoon. Haha moet er wel om lachen.

Dank je wel voor je lieve berichtje.

Geplaatst

Hey meiden,

Okaasan, hoop inderdaad dat het niets betekent voor je - ik had ook echt last van alle "ongesteldheidskwaaltjes", maar de ongesteldheid kwam echter gelukkig niet! Nou ja, wel wat bloedverlies, maar in ieder geval zwanger :-)! Dus de duimen draaien gewoon door hoor!

Dee - spannend maandag! Hopelijk groeien de eitjes mooi! Jij schrijft toch ook in het augustus wachtbankje? Heb je daar nog wat van Mijnbaby gehoord? Want die schreef daar toch ook? Vraag me af hoe het met haar gaat, want dacht dat ze in aug ook weer door zou gaan, maar geloof dat ze eerst ook nog op vakantie zou gaan ofzo zit ik me nu te bedenken...

Roossie - en en en en, hoe gaat het? Ben zooo benieuwd of de kleine zich al aandient!

Boogie - jeetje, verhuizen met een kleine lijkt mij ook best heftig! Gaat het goed?

Babii - wanneer moet je weer voor een echo / wanneer verwacht je weer een TP als je cryo natuurlijk gewoon weer goed ontdooit dan natuurlijk?

Chantal - inderdaad, jouw datum nadert ook al weer nu. Lukt het wachten nog?

Meertje en Ralletje - leuk dat jullie nog mee lezen hier...

Lief dat jullie naar de echo vragen - hij was wederom helemaal goed :-)! En gelukkig de laatste keer dus geweest - spreekuur liep 45 minuten uit omdat er bij een hoop mensen voor ons alles niet ging zoals normaal vertelde de gyn. Vind ik dan jammer om te horen - heb dan liever dat het bijv aan kapotte apparatuur ligt ofzo!

Maar kleintje ligt mooi op schema en is nu 3 cm groot. Lag te slapen en toen ik vroeg of we m niet wakker konden maken, reageerde hij precies toen ik moest lachen door met zijn hoofdje heen en weer te gaan en zijn armpjes even te bewegen. Daarna lag hij al snel weer stil, maar dat vond ik zooo bijzonder om te zien! Echt raar, zo'n minimensje in je! We hebben nu a.s. woensdag onze 1e afspraak bij de verloskundige. Dan wordt voor het eerst bloed en urine onderzocht, dus hoop dat alles daar ook goed mee is... Vind het erg fijn om nu "gewoon" in ons eigen dorp verder onder controle te staan!

Vond het wel bijzonder dat onze laatste echo precies door Dr H gedaan werd, die ook de hele tijd onze 1e aanspreekpunt geweest is ivm de Cetro Trial waar we aan mee deden. Begin en einde met haar gehad. Ze wenste ons veel geluk en tot ziens voor bij een 2e wens hihihi... Krijg er nu ook wel echt vertrouwen in dat het goed gaat komen met onze uk...

Geplaatst

Ha allemaal,

Helemaal uitgerust van vakantie teruggekomen, wat een klap was dat zeg van die cryo die niet goed ontdooide.. Hebben er goed van kunnen herstellen liggend op ons strandbedje. (voor zover dat helemaal kan natuurlijk)

Maandag gesprek in ZH voor ronde twee. Zie tegen de punctie wel erg op eigenlijk. Kan het zo zijn dat het per keer verschilt? (jaja, please? ;-) )

@Kaartje heel veel sterkte! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar hoop dat jullie het een goede plek kunnen geven..

Leuk om de berichtjes van de anderen te lezen! Succes allemaal! Kan ik nog iemand tegen komen maandagmiddag?

Liefs,

Inge

Geplaatst

Hey Inge - welkom terug. Fijn dat jullie wat uit hebben kunnen rusten. Ik heb van andere meiden inderdaad verhalen gehoord dat de punctie per keer erg verschilde, dus hoop voor je dat het dit keer mee zal vallen en dat daarna niet meer nodig is!

Je kan Dee geloof ik tegen komen maandag. Weet niet hoelaat jullie moeten natuurlijk, maar zij moet ook die dag...

Geplaatst

Nou hier voel ik me nog ongeveer hetzelfde hoor. Erg weinig hoop dus nog. Ik vind het ook zo gek dat ik eigenlijk volgende week zaterdag pas zou mogen testen van het zkh. Mijn cyclus is meeste 27 of 28 dagen, dus dan ben ik bijna een week over tijd. Dat zou nl. dag 33 zijn. Ik snap wel dat ze een beetje ruime marges houden, maar zo lang is volgens mij wel erg overdreven.

Ink: gefeliciteerd met je mooie echo en je zkh-ontslag. Fijn dat je nu lekker dicht bij huis terecht kan. LEuk dat je dokter H nog een keer had. Lijkt me voor de artsen toch ook erg leuk om zo'n mooie afsluiting te hebben van een patiënt die al een paar keer bij je is geweest. En haha, ze houdt haar eigen toko wel draaiende om je nu al uit te nodigen voor een tweede.

INge: wat fijn dat je zo'n goede en vakantie hebt gehad en dat je al zo snel weer een afspraak hebt. Komt het ook nog met je cyclus een beetje mooi uit, of moet je daardoor alsnog bijna een maand wachten?

Ik kan me goed voorstellen dat de punctie erg kan verschillen per keer. Bij mij was de rechterkant nl. erg goed te doen en links was een hel. Een enorm verschil dus tussen de twee eierstokken. Dus tussen twee punctie zal het vast ook heel verschillend kunnen zijn. Maar je moet gewoon om heel veel extra pijnstilling vragen.

Enne mij, zul je niet zien maandag. Heel veel succes maandag.

Dee: jij ook veel succes maandag. Ik hoop dat er al veel moois te zien is, waardoor de bijwerkingen misschien iets draaglijker worden. Het is altijd fijn om met eigen ogen te kunnen zien waarvoor je het doet (tenminste, dat vind ik wel). Moest je vorige keer lang stimuleren, of was je snel klaar?

Geplaatst

En ja hoor, TP2 is ook mislukt. Vanochtend begon het echt en de buikpijn is niet te harden. Gatver, wat haat ik ongesteld zijn. En dan is het ook nog van dat k*t-weer. Zo, ik geloof dat vandaag een zeik-bui-dag wordt. Sorry.

MOrgendus zkh bellen en over 10 dage weer de eerste FM, als we tenminste deze maand ook mee kunnen doen.

Geplaatst

Ha okaasan, wat enorm kl#*#te!! Niks geen sorry, we weten allemaal hoe zo'n dag er dan uitziet en gebruik het dan ook! Bah! Ik heb dan altijd zo'n hekel aan mijn lijf, dat het niet wil enzo..

Hier.. Een dikke virtuele hug!

Bij mijn punctie was het ook rechts dragelijk en links een hel.. Naja we zien het wel weer.

Ik ben inderdaad vorige week ongesteld geweest, dus nu weer wachten op de volgende keer en dan hopelijk starten. Ik ga er wel een beetje vanuit dat we dan kunnen startne eigenlijk, of zal er een wachtlijst zijn voor het doorgaan?

Ha ink! Wat heerlijk! Geniet ervan!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Inge: welkom terug! Fijn dat jullie lekker konden bijkomen op vakantie. Hopelijk gaat poging nr 2 jullie meer geluk brengen! Wij zullen elkaar niet tegenkomen in het ziekenhuis morgen, ik mag 's morgens al.

Boogie: geeft toch niet dat je wat minder van jezelf laat horen. Nu weten we iig dat we niet ongerust over je hoeven te zijn ;-). Succes met de verhuizing!

Ink: gefeliciteerd met de goede echo en het ontslag uit het ziekenhuis! Heb je nog een mooie echofoto om te showen?

Mijnbaby schreef volgens mij op het juni of juli wachtbankje maar is voor nu even vertrokken nadat ze geen cryo tp had. Volgens mij was ze van plan om zich na de zomervakantie weer hier (en in het ziekenhuis) te melden?

Okaasan: wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden. Je voelde het al aankomen maar toch, het blijft een tegenvaller op het moment dat het echt zo is. Wel een (schrale) troost dat jullie nog 2 cryo's hebben, hopelijk kunnen jullie meteen weer door!

Vorige keer met Menopur maar 10 dagen hoeven spuiten, dus mocht het deze keer hetzelfde gaan, dan zou ik t/m dinsdag moeten spuiten, dan woensdag de Pregnyl en vrijdag de punctie. Maar kan ook zomaar iets langer zijn natuurlijk, ben echt superbenieuwd naar wat we morgen te zien krijgen! En te horen, want we krijgen ook nog bloeduitslagen (ivm 2 keer vroege miskraam).

Verder nog iemand nieuws? Babii, wanneer mag jij weer voor een fm voor jullie laatste cryo? Bij Roossie alles nog rustig?

Geplaatst

Iemand trouwens ooit nog wel eens wat van Jem gehoord? Ik weet nog dat ze schreef dat ze het lastig vond om mee te blijven schrijven omdat ze zwanger was en velen van ons nog niet, maar dat ze nog wel mee las. Maar dat is volgens mij al maaaaaaanden geleden. En volgens mij was ze ergens in juli uitgerekend.

....

Ondertussen even op zoek gegaan naar haar profiel en een pb-tje gestuurd, ik zag dat haar laatste post in februari was, inderdaad dus al lang geleden.

Hopelijk gaat het goed met haar en heeft ze inmiddels een mooie baby!

Vraag me ook nog wel eens af hoe het met Nano zal gaan, hebben we ook niet meer van gehoord nadat ze afstand nam na haar miskraam. Hoop dat het met haar ook goed gaat...

Geplaatst

@Dee Jem is bevallen! Is allemaal goed gegaan ging ineens heel snel in de 37e week. Ik denk dat ze het nu druk heeft met 2 kleine meisjes. Succes morgen met de fm!

@okasaan wat balen van je ongi! Dikke knuffel!

@ink gefeliciteerd met je echo bij vk is zoveel relaxter.

@Babii die laatste cryo moet het echt worden!

@Boogie succes met verhuizen zal niet meevallen met een kleintje.

Ik weet niet meer wie het vroeg het ligt eraan hoeveel follikels je hebt hoe pijnlijk de punctie is. Ik zou in ieder geval morfine vragen heb het beide keren gehad. Eerste keer 22 follikels dubbele dosis 2e keer 10 follikels 1 dosis meest pijnlijk vanwege slagaderlijke bloeding komt niet veel voor hoor niet bang voor zijn.

Hier alles nog rustig morgen precies 39 weken!

Liefs Roossie

Geplaatst

Okaasan - jeetje meid, wat #$%^&*() weer! Hoop dat je gelijk weer door mag voor de volgende ronde, maar blijft flink balen natuurlijk dat dat nodig is en deze niet is blijven plakken! Pff, het weer past denk ik goed bij je stemming... Bleh...

Dee- heel veel succes morgen! Oké, dacht dat Mijnbaby aug weer ging beginnen, maar dat heb ik dan verkeerd onthouden. Ik moet nog kijken waar ik ergens n keer m'n foto's in kan scannen, want dat kunnen we zelf niet... Dus heb helaas ook nog geen fotootjes op de computer... Niet vervelend voor jullie als ik dat hier zou laten zien? Vind het soms inderdaad ook best gemengd om heel blij te schrijven terwijl het bij jullie nog niet zo is... Alhoewel ik het altijd ook wel weer wat hoopgevend vond om hier te lezen van Roossie en Boogie bijvoorbeeld... Hoop wel echt dat jullie allemaal snel volgen hoor meiden!

Geplaatst

Roossie, gelukkig dus goed nieuws bij Jem! Jullie hebben dus nog contact met elkaar... via pb? Jullie wonen ook redelijk dicht bij elkaar toch?

Jem, als je dit leest: van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!! Ben benieuwd hoe ze heet maar weet niet of je dat openbaar wilt neerzetten? Hoop dat alles goed gaat met jullie!

Ink, ik zou het leuk vinden om een echo van je te zien hoor! Ik weet natuurlijk niet of anderen er moeite mee hebben. Ach, als je het maar niet elke week doet dan kunnen we het wel aan denk ik ;-).

Meiden, we zijn vanmorgen voor de eerste fm geweest! M'n vriend was mee en die had heel wat te notuleren (artsen hier in ons streekziekenhuis geven altijd een schrijfbordje waarop de maten genoteerd kunnen worden, heel handig. doen ze dat in het UMC eigenlijk ook? wij komen daar natuurlijk alleen maar voor punctie en tp). Ik voelde m'n buik sinds vrijdag al behoorlijk en er blijkt ook flink wat te groeien dus daar zijn we heel blij mee! Links een stuk of 10 follikels van 12 a 20 mm. Rechts 5 van 13 a 15 mm. Ben zo blij dat links goed meedoet, want rechts zit natuurlijk die cyste en die zit bij puncties altijd in de weg, maakt het moeilijker om aan te prikken en pijnlijker.

Morgenochtend nog een keer terug en op basis daarvan wordt besloten of donderdag of vrijdag de punctie ingepland wordt. Waarschijnlijk wordt het vrijdag zodat de kleinere nog de kans krijgen om mee te groeien.

Poeh, ben er gewoon een beetje hyper van, kom maar op!! :-)

Inge vanmiddag naar het ziekenhuis. Als je heel erg tegen de punctie op ziet zou je kunnen bespreken of het evt. onder narcose kan? Ik zie er ook tegenop hoor, 3 keer behoorlijk heftige puncties gehad. De rapifen/morfine (infuus) helpt wel beter dan alleen diclofenac en paracetamol zetpillen moet ik zeggen!

Liefs, Dee

Geplaatst

@Dee, wat fijn dat je zo'n goede fm gehad hebt! Wordt weer spannend, het gaat nu allemaal heel snel! Kan me voorstellen dat je hyper bent! En nee bij het UMCU krijgen we nooit een opschrijfbordje, ik heb wel weleens bij het Antonius toen we daar onder behandeling waren gevraagd of ze het wilden opschrijven en dat deden ze.

En ja Jem had me een pb gestuurd, heel af en toe hebben we contact, maar niet veel hoor. Ze heeft het nu ook druk met 2 kleine meisjes. En ze woont inderdaad vlakbij mij in de buurt, al hebben we elkaar nooit in real life gezien.

Hier zijn we echt in de 39e aangekomen, gek idee dat ik volgende week maandag uitgerekend ben, maarja zegt nog niets. Ben benieuwd of mijn man gelijk krijgt dat de kleine de 28e komt, ik zelf zou het leuk vinden als ze op een zondag geboren wordt dan is ze net als haar mama en papa een zondagskindje :-). En mijn moeder was ook een zondagskindje.

De enveloppen voor de geboortekaartjes liggen klaar bij de drukker, manlief gaat ze vandaag ophalen. Ik heb vandaag de etiketten in orde gemaakt, dus dat is ook weer klaar.

Vanavond weer gezellig naar de verloskundige, vindt het altijd wel leuk om naar haar toe te gaan ben benieuwd hoe mijn bloeddruk nu is.

Liefs Roossie

Geplaatst

Jeetje roossie deze ww zijn ook spannend!

@Dee wat een goed aantal zeg! Laten ze maar mooi groeien! Nee geen bordje in UMCU maar krijg de score ook wel door.. ;-) punctie kon wel onder narcose maar zou dan het lange protocol moeten volgen en twee maanden de pil eerst moeten slikken. Dan maar een kwartier op mijn tanden bijten! Een dubbele dosis van die morfine kan dus ook? Had de vorige keer maar een enkele dosis, moet er niet aan denken wat het was zonder die dosis.. Haha

@ink wat mij betreft plaats je de foto hoor! Weet ook niet hoe anderen erover denken, en ik kan het rustig zeggen want op iPad zie je al die foto's en handtekeningen toch ook niet eens ;-) vind het wel erg attent dat je er zo aan denkt hier!

Wij kunnen inderdaad half augustus starten. Was gewoon plek hoera! En krijg nu ook een nader middel ipv de cetrotide. Daar was ik na het spuiten zo naar van. Wie weet helpt het andere merk. Ook wel lekker want dat is ook een voorgevulde pen als de gonal-f.

En... Ik heb een inbrenghulsje gevraagd voor de ustrogan bolletjes en ze hadden ze nog bij receptie 38.. Dus wie nog aan die bolletjes moet; daar moet je zijn!! ;-)

Liefs, Inge

Geplaatst

Dank jullie wel voor de knuffels.

Ik geloof dat de menstruatie gisteren pas doordrong. Door alle drukte op mijn werk was daar eerder kennelijk geen ruimte voor. Ik had niet verwacht dat ik er alsnog zo verdrietig van zou zijn. Of misschien kwam het door de K-reactie van het zkh toen ik me weer aanmeldde. Ik mag gelukkig wel beginnen, maar ze waren weer mijn dossier kwijt. En ik had een enorme zeik-vpk aan de telefoon. 'Ja dat gebeurt'. Nee dat kan helemaal niet gebeuren, dan moet je mijn dossier gewoon eens een keer goed opruimen, zoals dat hoort. Is dat bij jullie ook zo vaak? Dit is al minstens de vierde keer dat ze het kwijt zijn. Echt heel erg stom en weinig vertrouwenwekkend vind ik het.

Maar goed ik zal me er niet meer druk om maken deze maand, want het is weer boven water. Komende woensdag weer de eerst FM, dus het hele circus gaat weer van start. Ik hoop zo dat één van de cryo's blijft plakken, want ik zie nu al op tegen een nieuwe verse poging. Getver, ik moet er echt niet aan denken. Voorlopig ook niet nodig, ik weet het, maar ik kan het niet zo goed uit mijn hoofd zetten. Op de een of andere manier heb ik toch meer vertrouwen in vers dan in cryo.

Inge: als je al op de lijst staat om te mogen starten is er vervolgens niet nog een wachtlijst. Het kan heel soms voorkomen dat ze vol zijn, maar ik heb het met al mijn IUI's en deze behandeling nog nooit gehad. In mei was er voor IVF geen wachtlijst en voor ICSI een wachtlijst van minder dan een maand. Ik weet niet hoe dat nu is natuurlijk. Vraag het wel aan een arts, en niet aan een vpk, want die weten er echt niets van. Die hebben mij ook behoorlijk op stang weten te jagen door te zeggen dat de wachtlijst minstens 3 maanden was, terwijl de arts dat ontkende. Was trouwens dokter C., zij beheerd met nog een arts de ICSI wachtlijst. En de arts bleek ook gelijk te hebben.

Dee: weet je al wanneer de punctie is? Klinkt erg mooi, de aantallen die er klaar liggen voor je punctie.

Inderdaad hoef je zelfs niets te schrijven in het UMC dat doet de arts zelf. Het echo apparaat slaat de waardes op en aan het einde schrijven ze alles in een keer over. Dan maken ze nog een mooi tekeningetje hoeveel eicellen er aan elke kant zitten, en dat komt in je dossier. Erg grappig om te zien vond ik dat.

Ink: Jaaa, ik wil wel foto's van je zien. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig, en bovendien geven de goede UMCU verhalen hier ook wel een beetje hoop; ze kunnen het dus wel daar in het zkh! Hahhaa

Roossie: De 28ste? Dat is vandaag, maar dat is geen zondag hoor. Nog even de benen bij elkaar houden dus tot en met de 31ste. Grapje. Tuurlijk komt jullie meisje gewoon op de dag die ze zelf wil. Echt super spannend lijken deze laatste weken me. Of kan je je er een beetje bij neerleggen? Ik hoop het wel voor je, want als je gaat zitten 'wachten' tot de bevalling begint, dan lijkt me de tijd wel erg lang te duren.

Geplaatst

HEe, Inge, we schreven precies tegelijk. Wat goed dat je gelijk mag beginnen. Al over twee weken! Gefeliciteerd! Echt super voor je.

Hahaha, ik zit hier op de bank gewoon blij te wezen voor jou. Als ik dit soort berichten lees voel ik gewoon weer mijn eigen blijdschap toen we het bericht kregen te mogen beginnen.

Geplaatst

@okaasan

Nee heb dat nog niet gehad in ZH dat ze dossier kwijt zijn. De vpk zei tegen mij ook dat de wachtlijst 3 maanden was en een maand voorbereiding dus reken maar op 4. Toen zonk de moed me ook in de schoenen. Gelukkig was het anders. Het enige wat ik slechte ervaring mee heb hier is de telefoonlijn waar je je aan moet melden.. Probeer dat even tussendoor te doen op je werk.. Ooit wel 40 minuten in de wacht gestaan grrr

W hebben tegelijkertijd zitten posten, dus we kruisten elkaar ;-) wat komt het aan hè, ik vind werken dan ook erg fijn voor de afleiding, maar het komt dan inderdaad op een vrije dag heus nog wel naar boven. Is ook wel gewoon goed natuurlijk dat verdriet heb je ook nodig om weer verder te kunnen. Op zo'n dag heb ik ook zo'n onredelijke boosheid erbij, maar goed.. Klote blijft het.

sterkte weer met het opladen voor de volgende..

Ik zag ook weer erg op tegen een nieuwe verse poging, maar na de vakantie enzo heb ik er nu bijna zin in..

Liefs Inge

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden