Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag voor echo langs geweest op c14,

Me Bms is 12 en was mooi, en me eitje 16.5

Ik mag als het goed is straks pregnyl prikken

En donderdag hopelijk weer een mooie tp..

Geplaatst

Dat is een mooi resultaat Mijnbaby!! Hopelijk de ideale omstandigheden voor jullie cryootje!

Babii, hoe was het bij jou vanmorgen?

Ik zie trouwens dat je moderator bent geworden, was nog niet zo toch?

Liefs Dee

Ps Esther: lees jij nog wel eens mee hier? Ik zag ergens je handtekening voorbij komen en zag dat je deze week nog een evaluatiegesprek hebt in het UMC.......

Geplaatst

@ Dee Ja was echt weer top... ik was er zo niet mee bezig dit keer, ik had geen pregnyl in huis.. gelukkig had het zh

nog wel pregnyl in huis... Jij mag ook bijna aan de gang... suc6 meid!

Babii: hoesie gegaan??

Esther: ben je ook weer in de race?

Geplaatst

@ mijnbaby, ik weet nog wel dat er een vrouw iets later als mij binnenkwam, ging je toevallig eerst naar de wc? Haha, ja mijn achternaam is zo makkelijk, vooral als je @ nieuws bent geweest hihi. Ik kan me nog niet goed een voorstelling maken, zie daar zoveel mensen, niet leuk haha. Had je nog een PB verstuurd, misschien kan je die beantwoorden.

Wat een prachtig bms (jaloerssssssss)!!! Op naar de volgende TP dus, je gaat trouwens voorlopen op me ;-).

@ Dee, ik ben sinds gisteren moderator, dus dat klopt wel hihi. Als het goed is, is er ook een algemene meldng gemaakt. Hoe gaat het met jou?

@ all,

Vandaag FM en wat was ik bang dat mijn bms niet goed was. Verloor ondertussen alweer met vlagen melkachtige afscheiding, voelde mijn eitje wat groeien, maar had er weinig vertrouwen in. Toch bleef ik telkens zeggen: je bms is goed, je kindje komt er deze ronde. Het heeft denk wel geholpen! BMS van 6 mm en 2 eitjes van 11.5 mm. Moet maandag terug, omdat hij dan wel 16 mm kan zijn.

Ze zien vaak dat hij vanaf de 12 mm een spurt maakt bij me, dus het was verstandiger maandag te komen. Kans dat ik dinsdag dus terug moet voor bloedprikken.

Kortom, ik durf nu wel te zeggen: mijn bms hersteld een beetje... Als ie straks weer 7 is durf ik het echt uit te spreken, althans de volgende ronde hahahaha.

xxx

Geplaatst

Zowwww, jij moet vroeg de Pregnyl zetten hihi, ben zelf gewend om het rond 21.00 uur te doen. Heb je nu ehm... Even rekenen.... donderdag de TP???

Ahhh, ik begin een vaag beeld te krijgen, zie je PB maar even..... Wel super grappig, zoveel meiden herkennen me, maar ik hun niet haha. En ze durven me niet aan te spreken :P.

Geplaatst

Ja heb nu 3 keer om 18 uur gespoten en 1 keer

Om 21 uur.. Klopt als alles mee zit hebben er

Donderdag een tp en jij?

Ja heb al een pb terug gestuurd hihi..

Hoop dat we dit keer beiden Zwanger zijn :)

Geplaatst

Haha, heb je alweer een nieuwe verstuurd ;-)....

Ah, nou geeft ook niet toch? Als het maar gezet kan worden ;-).

Moet eerst maandag nog terug, had 2 eitjes van 11.5 mm en een bms van 6. Arts wilde me eigenlijk dinsdag laten komen, maar ik gaf mijn twijfels aan. v.a. 12 groeien ze goed en snel, dus ze zegt: dan kom je maandag, maar er zit een kans in dat ze maandag net iets te klein zijn en je dinsdag even op LH moet prikken. Tsjah, dat neem ik dan voor lief! Beter als op mijn piek zitten en afbreken, dat snapte ze en mag dus maandag terug.

Geplaatst

hey meiden,

Heb even een vraagje weet iemand hoelang de wachttijdis op dit moment?

Wij hebben namelijk volgende maand weer een afspraak om voor een bruisje te gaan maar ben erg benieuwd hoelang de wachtijd nu is de vorige keer toen wij begonnen was dat 3 maand maar dat kwam ook omdat wij ECD hebben gedaan.

Geplaatst

Hoi Babii,

Shit had gehoopt dat het nu sneller zou kunnen gaan wehoeven immers geen gesprekken meer te voeren met de maatschappelijkwerkster.

ECD is eicel donatie en in ons geval met gekende donor.

Vind het echt vreselijk spannend weer ben dan ook helemaal hyper nu ik weer een afspraak heb gemaakt;)

Voor jullie is het nu ook weer spannend las ik heel veel succes maandag!

Geplaatst

Ja, weet het toevallig van een mede forumgenoot (ander forum) dat de wachtlijst inmiddels gewoon 3 maanden is. Was het bij mij ook, maar was nieuw.

Wellicht voor jullie niet, want je bent immers bekend, toch? Snap dat het spannend is, en wat fijn een bekende donor.

Wil t.z.t. als het me lukt een kindje te krijgen, ook mijn eitjes afstaan aan een stel. Is wel het minste wat ik voor mensen kan terugdoen, weet zelf hoe groot de wens is.

Geplaatst

Ja zijn wel bekend maar toen ik belde ging zemij weer invoeren als een nieuwe patient omdat wij inmiddels een kind hebben mogen krijgen.

Wat een mooie gedachten dat jeje eitjes af wil staan mocht jullie kinderwens in vervulling zijn gegaan.

Hoop voor jullie dat het deze ronde lukt zie dat je zwanger bent geweest maar dat het heel verdrietig mis is gegaan, hou de moed er in wij hebben ook zolang geprobeert en eindelijksna 7 jaar MMM is het ons ook gelukt dus ik hoop dat jullie ook snel dit geluk mogen hebben.

Geplaatst

@ Chantal, helaas wist ik al dat ik zwanger kon worden, ben in 2006 zwanger geweest (door de pil), maar helaas een miskraam. Was toen ook nog erg jong en zat middenin mijn studie, maar vergeet de eerste zwangerschap en dat moppie nooit meer! Had toen met 7 weken en 2 dagen een echo, hartje klopt. Met 7 weken en 4 dagen werd ik van de roze wolk gedonderd, begon heftige krampen te krijgen en even later lag ik in het ziekenhuis. Hartje was gestopt en kreeg een miskraam.

Voor ik het wist werd ik gecurreteerd, vergeet dat nooit meer, En het ergste: later bleef ik verhoging houden en zat er nog een restant, hupla kon ik weer. Vergeet het nooit, maar dan ook nooit meer VRESELIJK!

Nu was het de 4e TP raak (zit nog in mijn eerste poging), helaas ging dat ook mis, was bijna 5 weken, maar verloor al vanaf testdatum bloed, dus wist het ergens wel.....

Gelukkig is bij mijn man alles goed, maar k zit met een dunner baarmoederslijmvlies, wat na de miskraam beter lijkt te gaan.

Hoop heel erg dat jullie snel kunnen starten!!

@ mijnbaby, lees je PB eens haha, maar die kan je niet lezen vanaf je mobiel he? Althans ik vind de mogelijkheid niet op mijn iPhone....

Geplaatst

Ik heb gebeld met het lap en mag vrijdag de tp

Krijgen ipv donderdag.. Wist niet dat het zomaar kon?

Ik wilde vragen of ik als laatste mocht ivb met

Die training.. Toen werd ik teruggebeld en zei ze

Je mag ook vrijdag.. Spannend..

Geplaatst

Ik ben er deze poging gelukkig helemaal niet mee

Bezig.. Ik ben zo druk met de laatste dingen voor

Me vakantie.. Ik heb woe een AFS pedi en mani en

Vrijdag met me Zus gezichtsbehandeling hmm

Geplaatst

Hey mijnbaby,

Spannend dus voor jullie!

Fijn dat je er nu niet zo mee bezig bent voeld het hele traject anders als bij jullie 1e kindje?

Ons meissie is nu bijna 8 maand en ik had al eerder weer naar het UMC gewild naar had /heb nog steeds last van mijn bekken vandaar dat wij iets langer hebben gewacht.

Babii, poefff jij hebt dus al heel wat meegemaakt moet vresselijk zijn en kan mij dan ook voorstellen dat je z'n mk nooit meer vergeet.

Ik hoop dan ook dat jullie nu meer geluk hebben en dat je snel een blijvende zwangerschap mag hebben.

Ik heb net weer gebeld met het UMC wou de afspraak verzetten naar 19 juli in overleg met de donor ik dus dit geregeld beld de donor net weer op dat het toch niet kan en dat het dus gewoon de 23e aug blijft. ( baal zo verschrikkelijk dat ik afhankelijk ben van anderen,maar natuurlijk ook erg blij dat ik haar heb.)

ga nu genieten van het mooie weer.

Geplaatst

Bij mijn zOon was ik na de eerste tP zwanger... Heerlijk..

Opzicht is een cryo behandeling niet heel zwaar

Maar de teleurstelling bij een mislukte poging..

Word steeds zwaarder.dit word ons 4e tp 1 heeft het helaas

Niet overleefd.. Ho

Geplaatst

Dat kan ja, dan halen ze je embryo er al tijdig uit, en moet hij het 24 uur lang zelf doen. Heb dat ook weleens gedaan ;-). Werd ie er zaterdag uitgehaald en zondag de TP....

Mijn bms was vandaag weer 6, even schoot ze uit naar 7 mm, maar al snel werd het 6. Ach ben er blij mee en de Pregnyl verdikt het ook nog, dus de 7 haal ik wel. Daarbij spuit ik op 5, 7 en 9 DPO Pregnyl 1500 IE bij. Hopelijk heb ik dan niet zoveel buikpijn, omdat mijn lichaam al aan het afbreken is. Moet morgenoachtend bloedprikken, want eitje was 14 en het andere eitje 11.5. Als dat goed is, morgenavond de Pregnyl en dan zondag de Tp volgens mij.

Als het nu raak is, krijgen we een lente baby haha, 21 maart.. Ben er ook niet zo mee bezig overigens, ben het eigenlijk een beete zat, maar goed. Moet maar positief blijven anders is het zo oneerlijk voor het embryo.

Geplaatst

Hoi Dee, zag je berichtje bij het DD topic. Schrijf hier eigenlijk niet meer aangezien ik de overstap heb gemaakt naar DD. Ik lees hier wel altijd nog mee hoor, ben toch benieuwd hoe het met jou en de anderen hier gaat :-). Ben erg blij met de overstap. Op zich waren we in Amersfoort/Utrecht ook tevreden hoor, maar had het gevoel dat we erg aanliepen tegen de vaste protocollen. Hier steeds matige kwaliteit embryo's, maar we kwamen niet in aanmerking voor ICSI (goed zaad en >10% bevruchting). In DD een ander en kort medicatieprotocol en ICSI ipv IVF. Heb nu voor het eerst twee goede kwaliteit embryo's teruggeplaatst gekregen (1 zelfs van optimale kwaliteit). We wachten het dus nu maar weer af. Afgelopen donderdag tp gehad, dus ga denk ik op z'n vroegst volgende week dinsdag testen (dat is 2 weken na punctie).

Jij gaat ook bijna weer beginnen. Heel veel succes. Hoop op een heel mooi resultaat voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden