Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Ink, yehaoeeeeee geen bloed meer! Heeeelll goed :clap2:.

@ mijnbaby, ik meot woensdag om 8 uur....

TP doen ze tussen 15.00 uur en 16.00 uur als het goed is.

Verwacht mijn eigen TP rond 1 juli... Verwacht zondag 26 juni de PRegnyl te kunnen zetten, dan springt ie op 28 juni en heb ik 1 juli de TP.

Maar eerst maar mijn bms zien, hebe r een heel naar voorgevoel over! Ben totaal niet vochtig van onderen dus ga ervan uit dat ie niet goed is....

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babii - ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik was meestal pas 2 a 3 dagen voor mijn eisprong echt vochtig van onderen, dus misschien komt dat nog dan? Ik hoop voor je dat je bms mooi is!

Geplaatst

@Ink, daar had ik eerst ook geen idee van hoor wat je allemaal moest gaan kopen voor de kleine. Maar daar zijn de uitzetlijsten voor. Wat fijn dat het bloeden gestopt is! Ik ben wel misselijk geweest, volgens mij vanaf de 7e week begon ik echt misselijk te worden. Niet dat ik moest overgeven maar zo'n misselijk gevoel over de hele dag. Moest zorgen dat ik geen honger had dan werd het erger en kleine beetjes eten. Het kan zijn dat je het krijgt, maar niet iedereen krijgt het hoor. Ik heb het tot de 14e week gehad. Spannend bijna je eerste echo!

@Okaasan, je ik herken je avatar. Ik zit nog wel op het andere forum, bij 2 gezellige topics. Het is ook een tref of een bepaalde topic wel leuk is. Zou er ook niet tegen kunnen dat meiden zitten te klagen dat ze pas na een half jaar zwanger zijn. Hier is het gezellig en van alles door elkaar in diverse fases. Vind het fijn die herkenbaarheid van het ziekenhuis te delen.

Tjee je hebt een icsi al achter de rug! Wat naar dat de punctie zo'n hel voor je was, heb je wel morfine gehad? Vandaag evaluatiegesprek, hoe is het gegaan?

Van cryo's kun je ook zwanger worden hoor!

@Babii, fijn dat je als je zwanger bent in ieder geval al vroeg een echo krijgt. Ga bijna denken dat ze bij mij toen vergist hebben om pas met 9 weken een eerste echo te doen. Wat goed van je dat je zulke goede cijfers haalt! Succes met de 3 laatste onderwerpen!

Oh en 1 juli weer een tp, ga weer enorm voor je duimen!

@Mijnbaby, spannend bijna je TP! Het is zoals boogie schrijft, ik had om 12.00 uur mijn tp, het is in ieder geval ergens in de middag.

@Dee, heb je een fijne vakantie gehad?

We hebben goed geshopt dit weekend, op 2 dingen na alles in huis, maar dat zijn dingen die niet echt nodig zijn alleen maar handig. Al het belangrijke is in huis. En nog 2 schilderijen ophangen en de kamer is klaar. Schoonfam. kwam kijken gisteren, ze vonden het erg leuk uitzien.

Het aftellen is idd begonnen, nog maar 6 weekjes, het gaat zo snel ineens!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dames thnx ik zal aangeven dat ik het liefst later

In de middag wil...

Babii we lopen al de hele tijd precies op :)

Ik moet donderdag c12.. En verwacht die donderdag

Erop mijn tp... We hebben er nu nog maar 2 van de 6...

Ink super meid! Geniet ervan! Nog een paar daagjes..

Geplaatst

Roossie- lekker joh, bijna alles in huis en praktisch klaar! Moet een fijn gevoel geven, of niet? Heb vandaag n tijdschriftje gekocht waar inderdaad zo'n checklist vd uitzet in zat - erg handig zeg! Hm, bij week 7 misselijk? Nou, dan geniet ik nog maar even extra hard van hoe ik me nu voel hihi... Valt misschien inderdaad wel reuze mee bij mij, maar toch...

Mijnbaby - ze worden los van elkaar ontdooit toch? Laten we hopen dat de 1e gelijk goed ontdooit en een lekkere plakker is, zodat die andere als reserve speler in de vriezer kan blijven!

Sja namen... Voor een meisje hebben we er al heel lang 2 waar we niet uit kunnen kiezen. Voor een jongen komen we er niet uit - vinden we een stuk lastiger...

Geplaatst

Ink: gek he, dat vind ik dus ook. Heb ik het mooiste embryo van de wereld, blijft hij niet plakken. Achteraf denk ik dat het wel ingenesteld is geweest. En achteraf is eigenlijk sinds vandaag pas. Ik had namelijk tot en met 7 dagen na terugplaatsing heel erg stevige (.)(.) met heel veel aders erop. Op dag 8 was dat opeens over en begonnen de krampen ook. Het kan dus niet door de Utro-bollen komen, want die heb ik t/m dag 12 gebruikt. Zo, ik vind gewoon dat het zo is, want dit geeft me wel een klein beetje moed.

En wat super dat je geen gekke afscheiding meer hebt!

Babii: Jij bent flink aan de studie. Ben je dit schooljaar klaar of gaat je studie door na de zomer?

Wat vervelend dat je altijd van die voorgevoelens hebt (die dan ook nog blijken te kloppen). Ik hoop dat je echo toch iets anders uitwijst en dat je BMS gewoon lekker in je BM is blijven zitten, ipv eruit te lopen.

Boogie: hahah, ik moet erg lachen om jou 'even uitbehandeld'. Zo wil ik ook wel uitbehandeld zijn, zeker als het zo'n mooi resultaat levert als jouw avatar.

Mijnbaby: Succes met plannen en de TP. Ik weet niet tot hoe laat ze de TP doen, maar de mijne was vorige keer om 14.40 uur. Ook te vroeg dus voor jouw cursus. Volgens mij kan je gewoon bellen naar het IVF-secretariaat en je vraag voorleggen. Ze plannen alles in vaste blokken, dus moeten ze je wel kunnen vertellen tot hoe laat ze TP doen.

Roosie: Nee, ik kreeg alleen paracetamol en diclofenac (moest ik thuis als zetpil nemen) en ter plekke plaatselijke verdoving. Ik doe dit echt nooit meer zo. Mij is nooit gevraagd of in andere of meer pijnstilling wilde. Dit zeiden ze achteraf pas. Lekker dan.

En normaal is inderdaad bij 9 weken echo, maar bij bijzondere omstandigheden of deelname aan onderzoek kan het afwijkend zijn. Als ik nu zwanger word, krijg ik ook met 6 wk en 10 wk een echo, net als Ink.

Echt leuk dat je bijna alles in huis hebt. Volgens mij zou ik de hele dag op mijn babykamer gaan zitten dagdromen bij al die mooie spulletjes.

Mijn afspraak was pas om 17.10 uur dus vandaar nu pas mijn verslagje.

Wat een rust op dit tijdstip in het zkh. Het leek wel zondagochtend.

De dr. vond alles er erg mooi en hoopgevend uitzien op papier. Ze heeft alle lab-papieren laten zien en besproken. Van mijn 13 eicellen bleken er 10 rijp te zijn en daarvan zijn er 7 bevrucht. Een erg mooie score vond ze. In de vriezer zitten nu nog 3 morula's en een 7-cellige.

Met mijn volgende menstruatie kan ik bellen en (hopelijk) ingepland worden. Dat is al over ongeveer 10 dagen. Eigenlijk best snel dus.

Aldus de dokter zijn ze erg goed in cryo's ontdooien en ontdooit het merendeel goed. Ook de zwangerschapskansen bij een cryo-poging liggen bijna even hoog als bij een verse poging. Een klein beetje moed heb ik dus wel terug gekregen.

En nu ga ik slapen, want of het alleen van de stress is, of toch nog steeds de naweeën van de hormonen spuiten, ik ben nog steeds heel erg moe en belabberd.

Geplaatst

Hai allemaal,

Zo, inmiddels bijgelezen hier, nu even reageren.

Ink, ik had je al gefeliciteerd, maar wil nogmaals zeggen dat ik het super voor jullie vindt dat de 1e poging geslaagd is! Ik duim voor je dat alles goed mag blijven gaan zodat jullie verdere pijn en ellende bespaard mag blijven.

Aanstaande vrijdag 1e echo??

Mijnbaby en Babii, balen dat jullie cryootjes weer niet zijn blijven plakken..... Voor beiden veel succes deze ronde!!!

Mijnbaby: hoe heet jullie zoontje eigenlijk? Of wil je dat liever niet op het forum gooien?

Roossie: leuk dat de babykamer (bijna) klaar is, dan wordt het helemaal echt... Heb je een fotootje?

Boogie: fijn dat het zo goed gaat met Evi!! En hoe gaat het kolven ondertussen?

Marielle: hoe is het bij jou????? Nog een week tot de uitgerekende datum zie ik, spannend hoor!! Helemaal klaar voor?

Okaasan, welkom hier. Wat balen van je helse punctie. Hier ook elke keer veel pijn moeten doorstaan maar de 2e en 3e keer hielp de rapifen (via infuus) gelukkig wel wat extra. Ik hoop voor je dat je zwanger mag worden van je cryo's (fijn dat jullie die hebben!), maar mocht je toch nog een keer een punctie moeten dan maar gewoon bespreken van tevoren! Ik had overigens de laatste keer ook diezelfde arts en ze deed het heel goed en kundig hoor, maar ik had wel het idee dat ze harder 'porde' dan degene bij de 1e en 2e punctie...

De vakantie was echt heerlijk, we hebben van elke dag genoten! Alhoewel ik de eerste week echt mezelf niet was, ik had zulke negatieve, chagrijnige en depri gedachten.... Misschien wel weer door de pil, pffff. De weken ervoor was ik juist positief en sterk maar in één keer was dat weg. Nu gaat het gelukkig weer beter!

Voor de vakantie was al besloten dat we op 3 juli weer gaan starten met het lange schema (wilden eigenlijk 18 juni al starten maar dat kwam niet uit met de zomersluiting in ons zkh - UMC heeft trouwens geen zomersluiting). Op 25 juli staat er weer een afspraak voor de 1e fm, en dan hopelijk een paar dagen later de punctie.

Gisteren zijn we nog naar een andere arts geweest ivm bloedonderzoek nav de vroege miskramen. Chromosomenonderzoek doen we -nog- niet (aan die uitslagen heb je toch weinig tot niets). Wel is er geprikt op stolling, lupus, aminozuur en schildklier: 13 buisjes. Lopen we het ziekenhuis uit, komt de prikverpleegkundige achter ons aangerend: ze had een aantal verkeerde buisjes gebruikt, dus er moesten er 7 opnieuw.... dus toen waren het 20 buisjes... Gelukkig geen prikangst ;-).

Nou, dat was het wel weer even.... tot snel!

Liefs Dee

Geplaatst

Omg 20 buisjes, ik vind 1 buisje al veel...

Nou lekker dat je snel mag beginnen!

Nieuwe frisse start naar je vakantie..

Ja helaas is poging 3 ook mislukt, goeie mooi

Tp en maar het zegt echt niks... Ik begin de hoop

Bij cryo's een beetje te verliezen helaas..

Geplaatst

Ink ja we hebben er van de 6 nog 2..

Vlg week word er 1 tp ( als alles goed gaat)

Op dag 7 in de ww weken ga ik met vakantie,

En daarvoor lekker druk met winkelen enzo..

Tuurlijk hoop ik dat die nu dan lekker blijft plakken..

Maar het moeilijk hoop houden geZien we elk

Keer een topper tp hebben gekregen..

We zien wel ik praat er weinig over heb het even

Op een laagpitje staan..

Geplaatst

Mijnbaby - lekker dat je op vakantie gaat in de WW. Dat scheelt hopelijk wat qua tijd aftellen en doet misschien de cryo ook wel goed???

Dee- dat schiet al weer op dan meid, dat je mag beginnen. Jammer dat je je in de 1e week even wat minder voelde, maar gelukig wel nog kunnen genieten in je vakantie. Heb je je medicijnen etc nog bij elkaar gesprokkeld of ga je het via het zh doen / op recept? Aardig wat buisjes bloed trouwens zeg! Wanneer krijg je daar de uitslag van? Heb idd a.s. vr de 1e echo - erg vroeg, dus ben benieuwd wat ze zien!

Okaasan - fijn dat ze je weer wat hoop en vertrouwen hebben kunnen geven in de cryo's. Ik lees regelmatig dat je lijf er dan meer klaar voor is dan wanneer je een verse TP hebt gehad, ivm alle hormonen, punctie etc die je dan ondergaan hebt... Maar ja, je kan het - helaas!- niet van te voren voorspellen! Maar elke kans is er toch weer 1 meid, dus fijn dat je ze hebt! In onze ww bedacht ik de hele tijd - pfff, als deze niet blijft plakken, mag ik weer door het hele circuc - en baalde ik dat ik geen cryo's had... Gelukkig niet nodig - vooralsnog, maar toch... Fijn dat het al zo snel is dat je dus weer verder kan!

Geplaatst

@ Dee, waarom vraag je geen COLA screening ;-). Dan doen ze je hele lijf, heb dat ook gehad in UMCU en het kostte me net zoveel bloed OMG zeg... Pfffff.... I hate bloedprikken.

Zo nu ga ik weer werken & leren.

@ ink. jij gaf dat slijmverlies aan, voel net wat nattigheid, ga kijken en zie allemaal melkachtig wit. Heb dit iedere ronde, maar heb het idee dat er al een joekel van een ei zit... Continu krampen al 2 dagen...

Zie het morgen wel, geloof nooit dat het bms goed is, het moet wel van me hoor ;-).

Geplaatst

@Ink, van de kraamzorg organisatie waarvan je de kraamzorg wil krijg je een boekje met daarin de uitzetlijst. Er zijn heel veel uitzetlijsten maar veel winkels willen van je profiteren en je van alles laten kopen. Morgen komt bij ons de kraamverzorgster voor intakegesprek, ze neemt dan met ons ook de uitzetlijst door. Ben benieuwd!

@okasan, oh bij de eerste punctie kreeg ik een dubbele dosis morfine, had dan ook 22 follikels en bij de tweede punctie werd me gevraagd of ik morfine wilde en heb dat met beiden handen aangegrepen, had toen 10 follikels. Achteraf was ik helemaal blij dat ik die morfine heb gehad want had na de punctie nog een slagaderlijke bloeding en die deed zoveel meer pijn dan de hele punctie, was helemaal uitgeput en misselijk erna. Maarja het resultaat mag er wezen.

Dus goed van tevoren bespreken hoor mocht je weer moeten, wat ik niet voor je hoop.

Wat een mooi aantal 7 bevruchtingen en 4 mooie cryo's. Goh alweer snel zeg dat je weer een tp kan krijgen. En fijn dat ze erbij gezegd hebben dat ze goed zijn in ontdooien en de zwangerschapskansen bijna even hoog zijn als bij een verse tp. Hou de moed erin!

@Dee, jammer dat je wat depri was de eerste week, maar gelukkig daarna toch kunnen genieten. Tjee zeg 20 buisjes bloed alsof het niets is. Hopelijk krijg je snel de uitslag. Nee ik heb nog geen foto van de babykamer, is ook nog niet helemaal klaar, als het klaar is zal ik er eentje maken.

@mijnbaby, dat scheelt wel hoor dat je in de 2e week van de ww op vakantie gaat. Ik was toen ook met vakantie in de 2e wachtweek na mijn tp en heb op vakantie in Amerika getest. Je hebt dan lekker veel afleiding.

@Ink, spannend hoor je echo a.s. vrijdag, hopelijk kun je dan al een kloppend hartje zien.

@babii, hopelijk krijg je een mooi bms te zien morgen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Vandaag C12 heb ik een echo gehad, mijn BMS was super mooi en dik.. mijn eitje was 13,5mm..

normaal gesproken krijg ik C13 ook een echo en vaak moet ik die middag dan pregnyl spuiten als het eitje 15mm is..

Dit keer zei de arts dat ze wilde wachten want 16mm zou beter zijn, ze had het over een LH piek.. die 20 max mag zijn maar dat het mooi is

als die rond de 18 a 19 is...

Ik vroeg toen naar de voorgaande keren en toen zat die piek bij mij op 7 en 10 en 11... dus best laag... nu mag ik zaterdag komen

hopen dat het eitje er nog is.. spannend!

Geplaatst

@ mijnbaby, bij mij wachten ze altijd tot ie de 16 mm heeft bereikt. Fijn dat ie zo mooi en dik was!

Hier gisteren rot nieuws gekregen :-(. Had een arts i.o, en dokter H. was erbij. Ze zat alleen te lezen in mijn dossier, dus de arts i.o. eerst een meting bms.... Zag 5 staan.... Vervolgens zoomt ze in, zet het beeld stil maar m.i. niet goed en meet again 3mm. SHIT DUS.

Eitje was pas 9 mm normaal altijd al 10 mm.... Moet dus zaterdag terug, maar zoals me gevoel al zei: ben er bang voor dat het eenmalig was. Als ie zaterdag nog slecht is dan moet ik Progynova bijslikken. Maar hun denken dat ie verder groeit, omdat het eitje nog zo klein is.

Helaas geloof ik dat nooit zo erg... Ken me lichaam wel na 3 jaar :-(. Maar toch zegt mij gevoel stiekem dat ze verkeerd heeft gemeten..... Zeker omdat ze de eerste keer meette en op 5 kwma, tweede keer op 3 maar alsof ze een stukje mistte... We wachten af, normaal is ie op cd10 al 5 mm het bms, dus dit is niet te snappen.

Nu duimen, hopen en bidden dat het goedkomt.

Geplaatst

Mijnbaby: Hopelijk loont het dat ze het nu ietsje anders willen doen door een dagje langer te wachten: je weet 't nooit! Lekker trouwens om wat afleiding te hebben in je wachtweken! Kun je ons vanaf je vakantie laten weten of het wel/niet gelukt is, of moeten we wachten tot je terug bent? Waar gaan jullie heen?

Ink, ik heb de medicatie gelukkig al bijna bij elkaar weten te sprokkelen! Een beetje via het ziekenhuis en wat losse beetjes via lieve meiden hier op het forum. Ook nog iets tegen betaling overgenomen van iemand (die had er zelf ook voor betaald). Vooral de Menopur is erg geliefd, én erg duur. Maar volgens mij ben ik nu zo goed als compleet (hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel dagen ik moet spuiten).

Eerste bloeduitslag krijgen we als het goed is aanstaande maandag al, telefonisch. De overige bloeduitslagen waarschijnlijk op 25-7, als we de eerste fm hebben...

Jij morgen de eerste echo!!! Veel succes (en hopelijk ook veel plezier)!

Babii, ik heb even gekeken wat een cola-screening is maar ik heb geen onregelmatige of wegblijvende menstruatie en heb een goede eisprong dus denk dat het voor mij niet van toepassing is. Maar thanks voor het meedenken!

Vervelend dat je afspraak zo tegenviel. Die onzekerheid is killing. Hopelijk zaterdag betere berichten, we duimen voor je!

Roossie: heb je al (bijna) verlof? Ik zou morgen m'n laatste werkdag hebben (was van plan om met 34 weken met verlof te gaan), maar niet teveel aan denken, probeer mindful te zijn maar ja, valt niet altijd mee ;-).

Heb je nog plannen voor je verlof? Volgens mij ben je nog lekker mobiel toch, kun je tenminste nog iets gaan ondernemen. Of ben je van plan om vooral lekker niks te doen??

Ik ga eens even wat te eten maken!

Liefs

Geplaatst

Babii: ik moet ook zaterdag.. 9.20 en jij??

Dee: ja heerlijk als het niet gelukt is zal ik niks van me laten horen zo wel dan wel... :) deal?

Ps we gaan naar zuid spanje lekker even chillen en een beetje rond trekken :)

alles goed hiero??

Geplaatst

@mijnbaby, wat fijn dat de echo goed was!

@babii, wat enorm rot voor je dat je zulk slecht nieuws gehad hebt. Hopelijk is dit een langere cyclus dan normaal, zodat het bms nog mooi zal groeien, of je krijgt ineens een uitschieter. Ik hoop het zo voor je meis, ik blijf voor je duimen!

@Dee, fijn dat je alle medicatie binnen hebt. Spannend je bloeduitslagen, succes alvast maandag!

Ik heb bijna verlof, nog 1 week werken. Ik heb gekozen voor 4 weken van te voren. Ik werk hoofdzakelijk thuis, dat scheelt en dan is het wel te doen 4 weken van te voren met verlof gaan. Dan heb ik na de bevalling 2 weken langer!

De kraamverzorgster is op bezoek geweest, aparte ervaring weer, maar wel leuk. We hebben allerlei goede tips gehad, we moeten nog een aantal dingen aanschaffen.

Woensdagavond had ik voor het eerst een flinke trap gehad van de kleine, tegen het bot van mijn heup aan. Ik schrok me rot hahaha.....mijn man zei wat maak jij voor een spastische beweging!

Mijn man gaat misschien over naar een andere baan, hij is gevraagd bij een andere organisatie, meer uitdaging en verdiend wat meer. Maar blijft een moeilijke beslissing, straks heeft hij een gesprek met zijn baas, wel spannend!

De babykamer is zo goed als klaar, alleen nog de klamboe ophangen en bedje opmaken. Ik zal een foto maken volgende week.

Ik ben nu babykleertjes aan het wassen, vanmiddag gaan we een weekendje weg naar Valkenburg, voor de zekerheid nemen we de vluchttas maar mee, dus die ga ik snel maar fabriceren. Het is ook wel fijn als die tas er staat, de kleine kan ook eerder komen. Nog maar 5,5 week, de tijd gaat zo snel! Nog 1 weekje werken en dan relaxen. Heb waarschijnlijk ook iemand gevonden die wat werk van me over kan nemen, erg fijn!

Ok ik ga even een telefoonlijstje voor manlief maken, kan hij ze in zijn mobiel zetten. Hij is een groep aan het aanmaken in zijn mobiel, zodat hij iedereen tegelijk met 1 sms kan smsen als de kleine geboren is. Anders zit die arme ziel de hele middag te smsen hahahaha......

En zondag onze trouwdag, dan zijn we precies 2 jaar getrouwd! :-)

Fijn weekend allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Dee, dat klopt inderdaad. Bij mij hebben ze hem gedaan, puur om alle hormoonwaardes te meten. Mijn eisprong was er namelijk alweer. En graag gedaan meid, denk graag mee!

@ Roossie, oooeeee ben benieuwd naar de babykamer!!! Gaat alles goed meid? Nog even en ze is er, wat geweldig he?

@ mijnbaby, ik moet zaterdag om 08.20 uur.... Grmpffff de treinen rijden weer niet he, dus manlief gaat maar mee. Die heeft een enorme ziekenhuis angst....

Enneh.... het moet beter worden mijn bms!!! Heb ik afgesproken met mijn bms!!!! En dit wordt ook DE RONDE!!

Verlies inmiddels wel melkachtige afscheiding (met vlagen). Ben benieuwd.

Liefs

Geplaatst

Roossie lekker man.. Het komt dichtbij.. Ben benieuwd

Naar je baby kamer... Toen die van ons klaar

Was liep ik er vaak rond.. Spannend meid!

Babii btw bij mijn voorgaande tp, dacht

Ik dat we elkaar gezien hadden.. Maar wist

Het niet zeker.. En ben best verlegen haha

We zaten samen in de bus en daarna

Tegenover elkaar in de wachtruimte..

En jij werd eerder opgeroepen als ik...

Ik wist niet zeker of jij het was????

Geplaatst

Lachte jij zo lief naar me ;-)????

Weet wel dat er iemand binnenkwam met papieren (bij geboortekaartjes) die liet tot twee keer toe haar papieren vallen, terwijl ze die in een map probeerde te doen... Was jij dat? Zo ja, dan heb ik vorige ronde ook met je in de wachtkamer gezeten.

Ik werd inderdaad als eerste opgeroepen van iedereen..... Kan best dat we samen in de bus zaten overigens... Maar ehm.... Je hebt me toch gezien @ nieuws en kent mijn achternaam ;-). Gewoon aanspreken hoor!

Roossie heeft als enige mijn man gezien toentertijd hihi.

Geplaatst

Ben je blond????? Of wacht..... Heb je een kindje, een jongen toch? Die is toch niet rond de 6 jaar??? Ooo ben nu aan het gissen hoor...

Geplaatst

We Zaten samen in lijn 31 en wij waren de enige 2 die naar IVF

Afdeling liepen.. We zaten tegenover elkaar bij de geboorte kaartjes...

Jij was de vorige keer niet veel op het forum dus vond het raar om

Je aan te speken.. Was bang dat je het Miss niet was tot ik je achternaam

Hoorde en toen dacht ik JAaaaaa het is er...

Ik heb chocolade bruin haar krullen.. Bruine ogen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden