Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames,

ik heb 1 vraag ik wil graag dat jullie mij helpen

mijn vraag is heeft iemand misschien ervaring met ziekenhuizen die met 1 follikel maar toch ze doorgaan met ivf behandelen?/

omdat de laatste 2 maanden ik had met hoge dosis hormonen maar toch heb ik 1 follikel. en mij leeftijd is ook niet boven 35 jaar .

alvast bedankt,

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
ja, om 3 voor 10 belden ze al. Er zijn 5 emmies ontstaan, waarvan er 1 wordt teruggeplaatst en 3 de vriezer in gaan. Volgens de labmedewerker was 'dat een hele mooie score'.

Iets minder dan vorige keer, want toen waren er 7 emmies ontstaan uit 10 eicellen, waarvan er 4 de vriezer ingingen. Maar ik ben er blij mee hoor. Ik vind het verschil alleen opmerkelijk. De helft meer eicellen en dan zelf minder emmies. Gek hoe dat dus werkt. En zo zie je maar eens te meer, dat veel niet per se beter is.

Ik weet nog niet hoe de kwaliteit is, want ik hou die telefoontje van het lab altijd zo kort mogelijk. Kunnen ze snel de volgende bellen. Dit keer slecht 32 seconden aan de telefoon geweest. :laugh:

Vanmiddag dus meer info.

Hoe leuk kan het zijn!!!!! Gefeliciteerd go for ir girl....

lfs. Nano

Geplaatst

hier is het klaar morgen maar direct weer bellen volgens mij kunnen we voor de feestdagen nog onze laatste cryo laten terugplaatsen. sinds vanmiddag een heel klein beetje bloedverlies gehad daarna niet meer???????????????awachten maar weer

Geplaatst

HE Clau, wat vervelend die onzekerheid. Hoe is het vandaag?

De TP ging helemaal prima, het was een 8 cellige, dus helemaal goed. Verder zitten er geloof ik twee 7-celligen en één 8-cellige in de vriezer. Ik hoop zo dat dit een betere batch is dan de vorige. Van ICSI 1 heeft van de 5 emmies er geen een ook maar iets gedaan. Zo enthousiast en vol hoop als ik vorige keer was bij de verse poging, heb ik nu niet. Dat vind ik wel vervelend.

Het broeden is dus weer begonnen.

Geplaatst

@Okaasan.....ik hoop met je mee...extra lief voor je embryo zijn.....

Vanochtend ook geweest het enige wat ze zei was twee grote die wel erg aan oogsten toe zijn.... (een 22,5 ander 17,5) de andere heeft ze niet opgemeten....die zouden waarschijnlijk te klein zijn.....

Woensdag punctie.....dan zei ze dat dan zaterdag de terugplaatsing is.... Zit daar altijd 3 dagen tussen? Ik dacht ik de vorige keer twee dagen later was???

Geplaatst

Woensdag dus de punctie Nano.... Wel balen hoor, dat het er maar zo weinig zijn. Maar goed, als dat mooie rijpe eicellen zijn en ze worden goed bevrucht dan is het weer prima natuurlijk! Tussen punctie en tp zit in het UMC altijd 3 dagen ja (toen we vorig jaar tegelijk moesten was op vrijdag de punctie en op maandag de tp).

Okaasan, ik kan me je reserves voorstellen. 't Is ook moeilijk te geloven dat het gaat lukken. Anderzijds zou je kunnen zeggen dat het nu eindelijk eens tijd wordt. Probeer positief te blijven! (al zul je vanuit zelfbescherming waarschijnlijk voorzichtig zijn)

Clau: hoe is het nu? Nog meer bloed verloren of is er misschien nog een klein beetje hoop?

Eva: helaas, ik weet het antwoord op je vraag niet. Loop je nu in het UMC?

Afgelopen weekend was het hier precies een jaar na de allereerste positieve test.... Raar.......

Geplaatst

okaasan lekker broeden he

hier is er niets meer gebeurd zelfs geen druppel meer na gisteren 15 uur. mijn hormonen vliegen wel door mijn lichaam. ik wordt nu wel lichtelijk gek geloof ik maandag mogen we eventueel testen.

Geplaatst

@ thanks Dee .... Ja zijn vreemde momenten alweer een jaar voorbij...ik heb dat nu een beetje met december....(sep had ik geen resultaat) december had ik mijn tp van mijn 1e eskimootje....dat was ook de eerste waarbij ik ooit zwanger was...Pff.... Daarna in april mijn BBZ.... Ik hoop ook echt dat we woensdag 2 eicellen hebben...op de verse tp hadden wij geen resultaat ....dan heb ik in ieder geval een cryootje hoop ik....hoop dat je snel ook Weer kan focussen op de mooie momenten!!...

Ik heb om 21.00 mijn spuitje gezet....je raad het al dat wordt woensdag een vroegertje met alle files....ik ben blij als het voorbij is......

@ clau ff doorbloeden en dan een dikke vette dubbele streep (positief!!) maandag!!...

vanaf hier fijne avond voor jullie allemaal....

Geplaatst

@Nano: Lekker spuitvrij dagje vandaag. Hopelijk zakken al je bijwerkingen dan ook een beetje af. Alvast heel veel succes voor morgen! Hoop zo voor je dat het lukt om alle twee de eicellen te pakken te krijgen.

@Dee: Was je wel een beetje goed het lastige weekend door gekomen? Lijkt me zo naar, dat je dan weer een jaar verder bent en nog niet opnieuw zwanger. Getsie zeg, dat lijkt me echt vreselijk.

Ik ben even helemaal kwijt of je vandaag of volgende week dinsdag je onderzoek hebt. Ik geloof vandaag toch? Heel veel succes en ik hoop voor je dat het niet te pijnlijk is en dat het wat oplevert.

@Clau: Wat ontzettend spannend. Toch een innestelingsbloeding? Hoop het voor je.

Hier gaat het wel goed, maar ben het wachten nu al zat. Erg hé. Ben pas op dag twee! We houden vol en proberen positief te blijven. Dee, ik vind jouw opmerking (Anderzijds zou je kunnen zeggen dat het nu eindelijk eens tijd wordt.) wel een hele mooie. Ik ben het er helemaal mee eens.

Hoe zou het toch met Babii zijn? Ze is al zo lang niet langs geweest.

Geplaatst

Spannend meiden!

Okaasan, mijn duimen draaien mee hoor! Ik had bij mijn 3e en tevens laatste TP (ik voelde eigenlijk niets meer, zat er helemaal doorheen) een hele vriendelijke gynaecoloog (geen IVF-arts). Zij zei tegen mij, heel lief: "Mevrouw, ik verwacht van u dat u heeeel rustig aan doet. U bent tenslotte nu zwanger." Ik schrok daar best wel van, was me er nooit zo van bewust omdat ik me afsloot. Wat zij daarmee wilde zeggen, is "Je hebt een kostbare embryo in je buik dus je gedraagt je -tot het tegendeel bewezen is- als een zwangere vrouw." Zal ik nooit meer vergeten :).

Nano, heel veel succes met de punctie! Duimen draaien ook voor jou! Misschien ben je al wel klaar nu en weet je al meer?

Lieve Dee, heel veel sterkte a.s. dinsdag! Toi toi toi!

Geplaatst

Clau dus toch nog hoop! Spannend hoor. Zit je niet al (bijna) 2 weken na je tp? Maandag testen klinkt nog zo ver weg, 2 weken na tp kun je testen hoor (als je wilt natuurlijk), zeker met een cryo.

Nano heeeeeel veel succes morgen!

Meer, je bent wat in de war qua agenda ;-) (hoe kan dat nou met zoveel structuur in je leven met de meisjes haha... of chaos door slapeloze nachten?)

Nano hoeft morgen pas, en ik ben vanmiddag geweest. Maar uiteraard lief dat je aan ons denkt.

De hysteroscopie is goed verlopen. Had niet dr. To. maar dr. Ta. (vraag me nu af of we hier met onze afkorting 'dr. T.' wel altijd dezelfde arts hebben bedoeld, haha.... ik bedoelde dan iig dr. To.). Was voor het eerst dat we te maken hadden met dr. Ta. maar ook weer een erg lieve en kundige vrouw (eerste indruk natuurlijk).

Baarmoeder zag er goed uit, ingangen van eileiders waren te zien, geen rare vlekken (endometriose) of bobbels. Vond dat ze snel klaar was. Voelde wel even vervelend (biopt afnemen viel wel mee) maar het was dus zo weer voorbij. Goed mee kunnen kijken op een scherm.

Over 2 weken afspraak bij dr. To, hopelijk is dan ook de uitslag van de bioptie binnen en kunnen we gaan plannen.

Okaasan, hang in there! Heb je afleiding genoeg? Hoe kom je je wachtdagen door?

Geplaatst

Hey meiden,

Dee- kwam even spieken of je t al achter de rug had en goed om dus te lezen dat het mee viel en het er tot nog toe goed uit zag!

Al weer n jaar geleden lijkt me inderdaad ook best confronterend...

Clau - ja, ik dacht ook al, maandag pas testen duurt nog lang! Wanneer was je TP precies dan? Je houdt het flink spannend hoor! De duimen draaien!

En dan hopelijk Okaasan ook een mooie test er achter aan! Heb je nog iets gepland voor jezelf om de tijd sneller door te komen? Haha, ik dronk tijdens de wachtweken alcoholvrije wijn bij een kampvuurtje in de Ardennen toen in mei - mijn ouders hadden er meer vertrouwen in dan ik en hadden een flesje voor me meegenomen - vond ik toen overdreven, omdat ik me nog totaal niet zwanger voelde, maar doet me aan die opmerking van de arts denken over zwanger tot het tegendeel bewezen is - misschien heeft het geholpen...

Nano - succes morgen!

Eva - ik dacht dat ze bij 1 eitje een escape IUI doen, maar geen IVF ofzo, maar dat weet ik echt absoluut niet zeker hoor! Succes!

Chantal - bij jou het nieuws al goed doorgedrongen? En zit je op je wolk?

Roossie - hoe gaat het met Jane?

Hier alles prima. Ben eerlijk gezegd aan het aftellen tot het verlof (nog 7 weken) - gewoon volop van die laatste weken zwangerschap kunnen genieten. Alhoewel ik dat nu ook wel doe hoor - het kleine mannetje is de laatste 4 dagen volop aan het trappelen en koppeltje duiken volgens mij, want je ziet m'n buik flink bewegen!

Vanavond zwangerschapstherapie voor de 2e keer en het kamertje wat schoonmaken, want vandaag is de radiator daar geplaatst, dus ons ventje hoeft vanaf nu dus niet meer in een koud kamertje ;-)...

Geplaatst

@Clau spannend hoor!!! Ik duim voor je door!!!

@Nano, succes morgen met de punctie, hopelijk twee gouden eitjes en wie weet toch meer. Met de pregnyl krijgen de follikels vaak nog een groeispurt.

@Okaasan, fijn dat de TP goed gegaan is, mooi hoor een 8 cellige emmy. Jane is ontstaan uit een 7 cellige emmy. En dan ook nog 3 in de vriezer!! Ik kan me voorstellen dat je er nu anders in zit dan de vorige poging, maar er zijn toch weer een hoop kansen erbij, duimennnnnnnnnnnn!!!

@Dee, wat fijn dat de hysteroscopie goed gegaan is en dat ze niets bijzonders gevonden hebben. Over 2 weken kun je weer verder! Wel naar hé dat je na een jaar nog niet zwanger bent, we zaten samen in het zelfde uitgerekend topic ik was zo blij jou daar ook te treffen.

@Ink, kan me voorstellen dat je aftelt, deed ik op het laatst ook. Op gegeven moment heb je dat verlof echt nodig. Fijn dat de radiator geplaatst is in de babykamer, al is de beste temp. voor de babykamer tussen de 15 en 18 graden, voelt vaak best koud aan maarja toch het beste ivm wiegedood.

@Eva, ik weet ook je antwoord niet, wel naar zeg dat je maar 1 follikel steeds hebt.

Hier gaat alles goed, Jane is vandaag al weer 4 maanden!!! Vandaag wat meer speelgoed tevoorschijn gehaald, heeft ze wat meer afwisseling volgens mij vindt ze dat ook wel leuk. Ze kijkt soms ook steeds ondeugender hahaha zo grappig. Morgen naar het consultatiebureau krijgt ze weer 2 prikjes, dan zijn we voor een half jaar van de prikjes af. En ze krijgt al bijna haar eerste hapjes, ik denk dat ze daar al wat eerder aan toe is dan met 6 maanden.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Meertje: Dank je wel voor het duimen en de lieve woorden.

@Dee: Ik bedoel met T. ook altijd To. Ta. heb ik nog nooit gehad. Haha, klinkt wel lekker cryptisch, maar wel helemaal duidelijk zo.

Wat fijn dat je onderzoek zo goed verliep en dat er op het eerste oog geen gekke dingen gevonden zijn. Da's vast een opluchting. En over 2 weken alweer de volgende IVF plannen. Dat schiet lekker op.

@Ink: fijn dat de grote klussen, zoals de verwarming nu gebeuren in Het Kamertje. Leuk dat je baby nu van binnen voelt en van buiten ziet. Lijkt me geweldig om mee te maken.

@Roossie: leuk om te elzen dat Jane echt en eigen karaktertje aan het krijgen is en dat ze jullie nu al ondeugende blikken toe werpt. Succes met de prikjes morgen en ik hoop dat Jane er geen last van krijgt.

Hier heb ik sinds vanmiddag een soort dipje. Zie het even niet meer zo zitten, en geloof er niet zo in. Want waarom zou het nu wel lukken als het afgelopen 5 TP ook niet gelukt is? Zucht, vervelend dat je gevoel zo opeens om kan slaan. Vanochtend was ik best heel positief en opgewekt. Maar nu… Moet maar vroeg naar bed gaan denk ik, want ik ben vanmiddag qua energie een beetje ingestort. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik me nu niet zo fijn voel.

Geplaatst

hahaha stom, ik bedoel dat we donderdag naar het consultatiebureau gaan, vergis me een dag.

@Okaasan, vervelend dat je zo voelt, dikke knuffel meis ik hoop dat je morgen er weer positief tegenaan kunt kijken.

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh, had ik het verkeerd... Oeps!!! Maar wel een dinsdag dus! ;) Fijn dat het meeviel! Nog twee weekjes wachten dus voor je meer weet over het plan de campagne...

Slapeloze nachten vallen wel mee hoor ;) (afkloppen!). Maar een keertje uitslapen zou fijn zijn, dat is alweer 7 maanden geleden...

Nano, nogmaals succes dan, 't is er niet minder oprecht om ;).

Ink, aftellen nu! Leuk is dat he, als je buik beweegt. Heb het zelf maar een paar keer gehad en dat was toen ik al opgenomen was. Gelijk een filmpje van gemaakt :).

Geplaatst

Lieve allemaal....5 uur opgestaan ....half zes weggereden....en ja hoor dikke file.....toch net optijd binnen.... Alles is goed gegaan... Ik heb sinds vandaag een nieuwe bijnaam voor de IVF arts....dct can-do-it!!! I. En zij hebben ons goed geholpen....twee grote en een aantal kleine....ze begon al door te zeggen vandaag gaan we voor maximaal resultaat.......ze heeft ook nog 3 kleintjes aangeprikt van de 5 zijn er uiteindelijk vier!!!!!!!! eicellen gewonnen.....:-) zoveel meer hoop nu.. Roossie het gouden eitje zit er vast bij....We zijn onderweg naar huis ...wat heb ik toch een schat van een man....

Zonder hem had ik deze MMM nooit volgehouden....

@ Ookasan hou moed lieverd....spanning doet een hoop met je....

Vandaag rustig aan...zaterdag hoop ik een positie belletje...

Geplaatst

Gaaf hè @Dee.... Nu jij nog....ben na de punctie gaan doezelen en net pas weer wakker...;-)

@Ookasan houd moed lieverd!!!

Ben nog steeds superblij ...al.jullie succes wensen hebben geholpen....

Geplaatst

Nano - dat is mooi nieuws! Op naar mooie bevruchtingen!

Okaasan- en, je positieve gevoel een beetje terug kunnen krijgen! Kom op hé meid, je hebt n super mooie terug gekregen, dus hopelijk is dit m gewoon! Ons manneke is slechts uit een 6-cellige aan het groeien, dus die van jou is gewon nu al een kanjer!

Meertje - ja, dat bewegen is echt super! Inderdaad een leuk idee om een filmpje van te maken! Zit me alleen te bedenken dat ik bang ben dat tie stopt als ik de camera pak hahaha ;-). Als tie zo bezig is zit ik eigenlijk helemaal roerloos toe te kijken om hem maar vooral niet te storen, zodat hij zo lang mogelijk door gaat ;-)...

Geplaatst

@Nano, wat een super mooi nieuws!!! Wowwwww...........ik duim voor geen jip en janneke champagne tijdens de jaarwisseling! :-) Wie weet heb je straks ook nog wat in de vriezer! Volgens mij ben je wel heel erg lief geweest dit jaar, de Sint geeft jou een heel mooi cadeau!!!

Ik zal voor je blijven duimen!!!

Morgen naar het cb, ben weer benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Jane heeft ook wat ruwe uitgedroogde plekjes op haar huid, dat wil ik bespreken. Ook wat rode uitslag maar dat komt door de kwijl en beetje zweet, met talkpoeder is het al een stuk minder, goede tip van mijn schoonzus. En dan nog de prikjes, ze zal dan wel weer lekker slapen daarna.

Vannacht was Jane ineens wakker om 03.15 uur, dat zijn we niet meer gewend. Manlief heeft haar een schone luier gegeven en haar tussen ons in gelegd. Ik dacht ik ga haar geen borstvoeding geven want dan zijn we ons ritme kwijt en mijn borsten van slag hihihi....en ik wil dit niet iedere nacht. Daarna weer goed geslapen, hopelijk roept ze vannacht niet.

Weer een dagje buiten de deur werken achter de rug, ben altijd weer blij mijn kleine meisje te zien heerlijk!

Liefs Roossie

Geplaatst

hier ongo geworden dus umc staks maar weer bellen voor volgende cryo. toch doet dit me veel minder dan de vorige keer zzie het ook echt als extra

Geplaatst

@ clau wat balen zeg..,..hoop dat je weer snel door kan....Lfs mij

@ fijn hè Roossie en Ink:-) ik hoop ook op het allerbeste voor morgen...

@Okaasan hoe is het nu met jou?

Geplaatst

@clau, hé nee hé toch ongi geworden, wel balen zeg. Gelukkig doet het je minder dan de vorige keer, maar toch erg balen! Hopelijk kun je snel verder met je volgende cryo en dat die maar lang bij je mag blijven.

@Nano, ja ik vind het zo super voor je! Op naar mooie bevruchtingen!

@Okaasan, moeilijk hé die wachtweken, dikke knuffel ik hoop dat je je dagen een beetje door komt!

Jane heeft vannacht gelukkig weer doorgeslapen. Ze lag nu om 21.00 uur al op bed, heb haar wakker in bed gelegd ze zat alsmaar tegen haar slaap te vechten. Na even wat gejammer was het stil en ze sliep door tot 5.45 uur. Toch weer netjes. Straks naar het cb.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden