Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een ego berichtje (en nu toch maar even toegevoegd: niet blij worden als je begint met lezen):

Vandaag had ik een afspraak bij de huisarts, omdat ik me telkens zo naar, beroerd en misselijk blijf voelen. Toch nog maar even oven een zwangerschapstest heen geplast, om dan met 100% zekerheid te kunnen zeggen dat ik echt niet zwanger ben. Wat denk je… inderdaad. Voordat ik met mijn ogen kon knipperen stond er een dikke vette streep.

UMC dus gebeld, huisarts afgebeld en inmiddels een echo gehad. Er is geen zichtbare zwangerschap in de baarmoeder. We zitten nu dus op de bloeduitslagen te wachten. Pff wat duurt zo'n uur dan lang. Nog een kwartier.

Inmiddels mag ik niets meer eten of drinken, dus de arts houdt overal rekening mee. Gatver zeg dit kan er ook nog wel bij.

Ik houd jullie op de hoogte.

Geplaatst

Oeioei ookasan.....dit meen je niet!!! Je was denk ik eerst nog blij? Tenminste ik begon blij te lezen totdat ik bij de rest kwam.... En dan zon k/#£? Echo.....gatver, wat naar en verdrietig. Waar zit het dan?! Meid ik leef met je mee en hoop dat het snel voorbij is en goed afloopt allemaal .....

Sterkte!!! Dikke knuffel megan

Geplaatst

De halve dag in het ziekenhuis gezeten, HcG is 1900, behoorlijk hoog dus. Maar net niet hoog genoeg om me direct te houden en te opereren. Nog een tweede echo gehad, met drie man personeel. Ik ben inmiddels een soort openbare kijkdoos geworden. Er was nergens een vruchtje te vinden. Het zit waarschijnlijk dus ergens in mijn eileider, maar dat kunnen ze niet zien op de echo. Maar dat er ergens een vruchtje zit op een plek waar het niet hoort, is wel heel duidelijk.

Zaterdag moet ik nuchter komen om opnieuw het HcG te bepalen en een echo te krijgen. Of als ik klachten krijg moet ik direct bellen en richting zkh.

Ik had trouwens een Gyn van de gewone gyn-afd. Nou die kan je ook beter niet hebben. Wat een hork: "Als we u gaan opereren halen we gewoon de eileider eruit, want die heeft u immers toch niet nodig als u bij hem (wijzend op mijn man) blijft." Daar hebben we maar even niet op gereageerd.

NU dus afwachten, hopen dat het niet mis gaat en dat de waardes zaterdag gedaald zijn. Dan is mijn lichaam het zelf al aan het afbreken.

Kortom een enerverend dagje. Pffff…

Geplaatst

Jeetje Okaasan, wat is dat nou weer zeg?!? Ik begon ook inderdaad heel blij te worden van je 1e berichtje tot ik iets verder las! Getsie zeg!

Wel grappig hoe je van die openbare kijkdoos schrijft, maar de situatie zelf is natuurlijk verre van leuk! V

ind het echt heel *** dat je dit nou ook nog door moet maken!

Ik ga heel erg duimen dat de waardes inderdaad vanzelf gaan dalen, want anders heb je nog een operatie voor de boeg ook!

Bah, op z'n zachtst uitgedrukt!

En wat een *%#$W^&*( opmerking van die gyn zeg! Kan tie toch niet maken zo iets te zeggen?!? Knap dat jullie daar niet op gereageerd hebben - ik zou denk ik helemaal overrompeld zijn als iemand dat zou zeggen en me daarna echt flink boos voelen!

Heel veel sterkte meid!!!

Geplaatst

Sorry dat ik jullie blij maakte met mijn berichtje. Misschien moet ik er even aan toevoegen bovenaan voor de mensen die nog gaan lezen "Niet Blij Worden Van Dit Bericht" ;-)

Gelukkig was ik zo overdonderd door de flitsend snelle positieve test dat ik er echt niet blij mee kon zijn. Ik kon wel direct allerlei doemscenario's bedenken, muts die ik ben. Gelukkig belde de verpleegkundige binnen een uur terug en konden we gelijk komen. Als ik de hele dag had moeten wachten, dan was het wellicht anders geweest. Maar toen we het UMC inliepen, was er ergens achter inmijn hoofd wel een klein sprankje hoop, een heel klein stemmetje dat me zei dat het dus toch gelukt was. Maar helaas.

Tja die gyn, denk niet dat jullie haar ooit gehad hebben, want ze is 'van de andere gang'. De IVF arts die er ook bij was was wel erg aardig, dat was dr van den H.

Maar ik heb haar teruggepakt :-) Toen ze zei, "Tja dat wordt dus afwachten, heel lang wachten", ze bedoelde hiermee tot zaterdagochtend tot de nieuwe test en echo (minder dan 2 dagen dus), heb ik haar maar niet zo aardig gezegd "ach zolang wachten als we al doen op een zwangerschap, zo lang zal het wel niet worden." Niet zo aardig, maar mijn man moest stiekem (en vooral achteraf) daar wel een beetje om lachen.

Geplaatst

Nee joh, niet je excuus aan bieden, het is gewoon dat het ook jou zo gegund wordt, dus als je dan leest dat een test positief wordt, is m'n 1e reactie super!

Maar dat is het nu natuurlijk dus niet helaas...

Wel fijn dat je zo snel mocht komen voor de echo inderdaad!

Ik ben inderdaad nooit in die andere gang geweest nee, maar ze had dus blijkbaar nog meer van die domme opmerkingen? Goed dat je er wat op terug te zeggen wist - echt sommige mensen?!?!?

Geplaatst

Jemig okaasan! Wat een naar verhaal! Ik hoop en duim dat de operatie en het verwijderen van de eileider je dan wel bespaard blijft! Ik duim heel hard mee!!

Clau, verdorie niet gelukt! Wat onwijs jammer! (understatement) probeer idd maar te 'genieten' van je maandje rust.

Ha Dee, ook wij gaan een weekje weg, lekker skiën in Oostenrijk! En aan het einde van de week starten met de eerste spuit, dus heb al een koelbox geregeld die op de sigarettenaansteker van de auto werkt. Er gaat nog een 'IVFstel' mee met spuiten en al, dus dat wordt namen erop kalken en lekker samen spuiten. (grijnst nu als boer met kiespijn) we gaan met een grote groep en ik was van tevoren zo bang dat er een zwangere mee zou gaan, of iemand die dan zou zeggen dat.. Voor zover ik nu heb uitgeplozen is dat niet het geval. Voor de andere IVF er fijn dat wij nog niet zwanger zijn en andersom. Voor allebei dus niet confronterend, hoe erg we het elkaar natuurlijk ook gunnen. Klinkt altijd zo vreselijk slecht als ik dat soort dingen zo zeg, maar ik denk dat jullie het wel begrijpen ;-)

Tot gauw,

Okaasan heel veel succes zaterdag en bij twijfel gelijk het ziekenhuis bellen, niet groter voordoen dan je bent hoor!

Liefs en fijne jaarwisseling! Op naar een echt goed en vruchtbaar jaar lieve meiden!

X

Geplaatst

@okaasan, ik heb toch even je verhaal even gelezen in dit forum en wil je toch even heel veel sterkte wensen, mocht je mijn berichtje in ons november forum niet meer lezen. Sterkte meis en ik denk aan je. Liefs...

Geplaatst

@Okaasan, jemig zeg wat een verhaal en dat op de valreep aan het einde van het jaar! Het voelt dubbel hé het was toch gelukt alleen niet op de manier zoals het zou moeten. Fijn dat je snel terecht kon in het UMC. Maar wat een rotopmerking zeg, goed van je dat je een sneer teruggaf. Vaak overvallen die rotopmerkingen je zo, dat je even niet weet hoe je terug moet reageren en dan denk je achteraf ik had dat of dat moeten zeggen. Hopelijk raak je niet je eileider kwijt!!!

@Dee, ik vind het heel mooi hoe jij en je man het hebben over het adopteren van kinderen en hoe jullie op 1 lijn zitten. Ik ga heel hard duimen dat je IVF nu zal slagen. Eerst kun je lekker van je vakantie genieten.

@Clau, ah nee hé veel sterkte meis met deze vette teleurstelling. Geniet van je maandje rust.

@ink, volgend jaar kerst met je kleintje, dan ben je haast niet meer alleen.

@Inge, fijne vakantie! En ik snap heel goed wat je bedoelt hoor. Hopelijk zit er echt geen zwangere tussen, ik zou ook voorzichtig zijn om als zwangere te gaan skien, maarja ik ben ook geen skiër. Het zal je wel steunen dat er nog iemand in de groep zit die een IVF traject gaat doen.

Vandaag is Jane alweer precies 5 maanden! Met 1e kerstdag heeft ze haar eerste fruithapje gehad, ik had een peer voor haar gepureerd. Ze vond het maar raar, maar ze hield het wel binnen. Manlief stond te filmen en foto's te maken. Op gegeven moment sloeg Jane tegen de lepel en splash zat de peer op haar voorhoofd. Mijn man en ik lagen in een deuk en het staat ook nog op film en ik heb er nog een foto van gemaakt hahaha.... Sinds gisteren werkt ze het met haar tong naar buiten, heb ook banaan geprobeerd geen succes. Maar we houden stug vol, morgen weer een nieuwe ronde. Sinds gisteren kan ze echt helemaal alleen omrollen van buik naar rug, zowel naar links als naar rechts. Ze had er ook lol in.

We hebben leuke kerstdagen gehad. Kerstavond met mijn schoonfam. bij mijn schoonzus wezen gourmetten. Alleen Jane vond het niet leuk, die was zo overstuur, ze heeft enorm gehuild. Ze sloeg zelfs een paar voedingen over wat nog niet gebeurd was. Toen we thuis waren was het allemaal weer goed, heeft ze lang aan de borst gezeten en heeft ze goed geslapen. Ze houdt niet zo van vreemde ruimtes. In het vervolg ga ik het ook anders doen, niet gelijk als we binnen komen haar aan iemand geven om de jas uit te doen. Mijn zwager nam haar gelijk van me over en zette haar op de bank met een kerstmutsje op. Jane was stil en ik zag haar het allemaal incasseren. Heb haar bij me op schoot gezet en toen was het voed tijd en heb brullen begon. Eerste kerstdag waren met z'n drietjes, Jane was helemaal vrolijk. Tweede kerstdag kwamen vrienden op bezoek, o.a. vrienden uit Australie. Jane heeft roze uggs gekregen hahaha zo lief. Jane had het ook wel naar haar zin ondanks de drukte, alleen wilde ze niet naar bed, maar de slaap wint altijd.

Dinsdag is ze voor het eerst mee geweest naar de tandarts, zij ging niet op de stoel hoor alleen mama en papa hahaha......

Oud en nieuw gaan we vieren met een vriend van ons, misschien komt mijn broertje met zijn gezin maar dat is nog niet zeker. Eerst zouden er meer vrienden komen, maar daar bleef eentje van over. Manlief gaat daarom maar geen oliebollen bakken, hij wilde het ook buiten gaan doen, het weer is er ook niet naar.

Ik wens iedereen een hele mooie en fijne jaarwisseling toe, dat het een jaar word waarin droomwensen vervuld zullen gaan worden, daarmee bedoel ik niet alleen de kinderwens maar ook andere dromen. Een jaar met vooral veel liefde en gezondheid!!!

Dikke knuffel voor iedereen!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Tsjonge ookasan wat een toestand.. Ik duim dat een operatie niet nodig is! En wat een opmerking zeg Djiezus botte hork....

Ik hou je in de gaten.

Roossie gelijk heb je lekker kalm aan met Jane. Haha een peer leuk dat ze hem wel opat en hoe.

Hier een saaie oud en nieuw voor de boeg met z'n twee . Wel leuke kerstdagen gehad gelukkig . Ondanks een verpeste reebout, haha.

Inge leuk skieen veel plezier! Hoop geen verrassingen van zwangeren ;-) jij bent de volgende!!!!! Succes met spuiten!

Dee geniet ervan!

Later dames, Grtz megan

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry dat ik een tijdje niks van mij heb laten horen zal straks vertellen wat er allemaal gebeurd is.

@ookasan, meis wat heb ik met jou te doen zeg poefff hopelijk gaat je eigen lichaam het zelf opruimen e hoef je niet geoppereerd te worden. Snap niet dat daar gyn's zijn die nog zulke domme opmerkingen kunnen maken ze zien daar al zoveel elende henbben ze dan geen gevoel in hun donder grrrr kan er echt boos om worden.

Moet alles nog terug lezen dus reageer nog even niet op de rest. Heb wel aan jullie gedacht met de feestdagen en hoop dan ook dat 2012 een vruchtbaar jaar mag worden voor jullie!!!

Nou hier gaat het met de zwangerschap wel goed terninste de kleine doet het goed maar met mama gaat het niet zo goed ik ben zo ziek dat ik de kerstdagen in het ziekenhuis heb doorgebracht ben nu bijna 10kg kwijt en kan alleen nog maar kleine beetjes lichtverteerbaar voedsel eten en soms blijft dat nog niet binnen ben nu 2 dagen weer in huis en heb begint weer slechte te gaan vanmiddag weer telefonisch contact over hoe het gaat maar mocht het niet beter worden dan zit er weer een opname op omdat ik niet genoeg vocht binnen kan houden. Maarja wil niet klagen en heb het er wel voor over maar hoop wel dat het snel wat beter wordt wand zo kan ik niet echt op die rose wolk plaats nemen.

Meiden denk aan jullie!!!

Geplaatst

even een update:

Gisteravond kreeg ik toch wel gekke steekjes bij mijn linker eierstok. Echt alsof je volop aan het spuiten bent in een verse poging, steken en een soort drukpijn ook. Dat had ik eerder niet, dus toch maar om 21.00 uur het zkh gebeld. Toen moest ik uiteraard komen, HcG was gestegen naar 2400 en op de echo wederom niets te zien.

Dat werd dus toch opereren. Omdat ik niet nuchter was en het inmiddels 00.00 uur was, had ik niet verwacht dat ze dat direct zouden doen. Maar het was heel rustig en om 0.15 uur was er een OK vrij. Dat viel wel even rauw op mijn dak.

Ze zijn een uur bezig geweest, maar hebben geen vruchtje in de eileider kunnen vinden. Of het vruchtje is nog te klein om via een scopie op te sporen, of het is niet buiten baarmoederlijk en is toch weefsel in mijn BM achtergebleven van de hele korte zwangerschap. Om 3.30 uur was ik op de afdeling en moest ik een nachtje blijven.

Ik moet overmorgen weer terug om opnieuw het HcG te laten bepalen. Ik hoop zo dat het aan het zakken is, want als dat niet zo is, dan "waren er nog wel een paar behandelopties", maar ik kan dan zelf eigenlijk alleen maar horror-opties bedenken (opnieuw opereren, weken lange monitoring van het HcG, MTX-injecties). In elk geval gaat het nog wel heel lang duren voordat ik een volgende cryo poging kan doen, dat vind ik nu ook wel erg ellendig aan de situatie.

Ik lig nu de hele middag en avond op een bedje in de kamer en ben echt kapot. Veel buikpijn en een 3 maanden-zwanger-buikje van het gas van de operatie. De pijn zou snel weg moeten trekken en verder is het dus afwachten tot maandag.

Ik hoop dat het jullie allemaal beter gaat dan hier en ondanks jullie eigen (wellicht niet zo plezierige situatie) toch een mooie jaarwisseling hebben en een heel liefdevol jaar tegemoet gaan.

Geplaatst

Och jee ookasan, wat een toestand. En nog geen duidelijkheid ! Dan ga je ook niet lekker het nieuwe jaar in. Kan me goed voorstellen dat je blijft malen. Helaas het enige dat wij hier als nogsteedsnietzwangeren kunnen 'doen', is proberen mentaal zo sterk mogelijk te blijven. Fysiek toch geen invloed op 😞. Hier lukt het vandaag ook wat minder dan anders (saaie oud en nieuw en zal dit dan eens het jaar worden? Dat geloof je op een gegeven moment ook niet meer.....)

Meid, knap lekker op en houd vertrouwen in een goede afloop. Linksom of rechtsom. sterkte hoor.

Veel liefs aan alle dames hier!

Megan

Geplaatst

*breekt even in hier*

arme okaasan, wat ontzettend vervelend dat dit nu allemaal gebeurd zeg :-(

heel, heel veel sterkte en ik hoop dat t allemaal meevalt en dat je niet nog een keer onder het mes hoeft!

liefs en een knuffel

*breekt weer uit*

Geplaatst

Even snel vanaf m'n werk:

Jeetje Okaasan, wat ontzettend *** dat je Hcg toch verder is gestegen en wat vaag dat ze niets konden vinden! Ik hoop dat er morgen weer wat goed nieuws komt en je hier snel vanaf bent!

Verder wil ik wel iedereen even een heeel fijn nieuw jaar wensen waarin hopelijk veel dromen uit zullen komen...

Geplaatst

Sorry, gisteren geen seconde aan jullie gedacht. Nu dus wel een verslagje:

Gisteren weer de halve dag in het zkh gebivakkeerd, en helaas, het HcG is weer gestegen en was er op de echo weer niets te vinden. De stijging was ietsje minder hard dan de meting van vrijdag. Toen was het 500 in 1,5 dag gestegen, nu 500 in 2,5 dag (waarde is dus 2900). Of dit een goed teken is, ik durf het niet te hopen.

Inmiddels ben ik al 7wk5d zwanger, dus het is totaal uitgesloten dat er toch nog een goede zwangerschap is. Bovendien neemt het HcG daar dan weer niet genoeg voor toe. Maar die kans op een klein wonder had ik allang afgeschreven.

Morgen moet ik weer komen voor HcG controle. Aan de hand daarvan wordt besloten wat het vervolg is. Als het weer gestegen is, zal er een nieuwe scopie en tevens curettage gedaan worden. Er is namelijk een heel heel klein rondje in mijn baarmoeder te zien. Mij zou het niet verbazen als er van mijn hele VMK een paar celletjes zijn achtergebleven die nu HcG produceren. Lijkt mij een logische verklaring en dan is het gelukkig ook geen EUG.

Kortom, we weten nog niet waar we aan toe zijn en het blijft toch nog even spannend. Ik zie wel vreselijk tegen een nieuwe OK op, maar ik heb al slingers besteld, want de kans is groot dat ik daar op mijn verjaardag lig.

Gelukkig neemt de buikpijn van de scopie van 3 dagen geleden wel heel erg af.

Geplaatst

He Okaasan, schiet dus nog niet echt op?!? Kut zeg!

Ik hoop idd in eerste instantie voor je dat bij de controle morgen niets gestegen is en anders dat het aan die paar celletjes ligt en je er na een curretage vanaf bent - is natuurlijk ook geen pretje, maar beter dan dat er een eileider of iets verwijderd moet worden...

Wanneer ben je jarig dat je schrijft dat je daar dan ligt?

Succes weer dan vast voor morgen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden