Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Roossie: Viel het mee op het CB? moest Jane nog huilen om haar prikjes?

@Nano: Gefeliciteerd met je 4 eicellen. Ik hoop dat je morgen (of is het pas overmorgen?) een heel goed telefoontje krijgt. Dr. C heeft bij Roossie ook de punctie en TP gedaan, en zie het resultaat. (en dan verzwijg ik gewoon even dat ik haar de eerste keer ook had bij punctie en TP).

@Dee: Hoe is het er mee? Opgelucht dat je onderzoek achter de rug is? Of komt dat pas als je bij de afspraak volgende week bent geweest?

@Clau: he wat naar zeg. Toch niet gelukt deze keer. Kun je deze maand nog een TP? of had je maar 1 cryo en moet je nu weer een verse poging doen?

@Mijnbaby: hoe is het met jou? Tijdje al niet gezien hier.

Hier gaat het echt superk.t. Ik voel me echt heel ellendig, alles is gewoon STOM!

Ik heb het gevoel dat de wachtweken al minstens 2 weken duren en ik nog een maand moet wachten voor ik iets weet. Daarentegen zitten we pas op wachtdag 4. Ik vind het wachten echt hels deze keer. Ik weet niet hoe het komt. Vorige keer was ik zo suf en belabberd van de punctie dat ik een week lang alleen maar geslapen heb. Ja, dan gaat de tijd wel snel.

Er komt echt niets uit mijn handen, ik heb nergens zin in en alles voelt zo nutteloos. Net ergens weer ergens aan begonnen en na 5 minuten lukt het me al niet meer. Als er nu iemand BOE tegen me zou roepen, zit ik hier geloof ik te huilen. Gatverdamme, ik haat dit echt.

Sorry, geen betere berichten hier dus. Ik hoop dat het heel snel ophoud, want morgen gaat mijn man een dagje weg en blijft daar dan ook slapen. Hoop dat er een vriendin vrij is. Dan hoef ik tenminste niet in mijn eentje te sippen.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend Nano - overmorgen dus meer nieuws en hopelijk mag je dan lekker bij Okaasan op het wachtbankje aanschuiven en elkaar zo naar een mooie positieve test slepen!

Hé Clau, wat balen voor jou meid! Ik had al gespiekt in het wachtbankje topic en had toch nog hoop voor je, maar helaas! Ik hoop dat je snel door mag?

Roossie, fijn dat ze vannacht wel weer door sliep/ Hoe was het op het cb?

Okaasan - red je je een beetje?

Dee - heb je er na ook geen last meer gekregen? Want ik hoorde dat je soms er na nog last kan krijgen van dat gas tegen je ribben of dat dat dan via je schouders naar buiten lijkt te komen ofzo...

Hier is m'n nicht net geweest om t badje en tummie tub te brengen. Pff, wat zijn ze groot! Krijg ruimte gebrek ben ik bang!

Geplaatst

Okaasan - zag dat je tijdens dat ik zat te tikken precies had gereageerd ;-)... Maar jeetje meid, wat balen dat je je zo *** voelt!!! Ik wou dat ik de tijd voor je vooruit kon duwen, dan zou ik het voor je doen!!! En extra balen als je dan alleen thuis bent... Ik zou zeggen - kom maar lekker hier bakkie thee doen, maar of je daar vrolijk van wordt? Leuk vooruitzicht misschien dat jij er dan over 6 maandjes ook zo bij zit, want ik ga ff heeeeel positief voor je doen dat dit gewoon lekker een goede plakker is, die huilstemming daar een voorbode van is etc etc etc...

Geplaatst

@Okaasan, wat super naar dat je zo *** voelt. Maar ik ga mee doen met Ink even wat positieve spirit naar je toesturen. Lieve Okaasan, je hebt een mooie emmy in je buik, spreek je emmy toe ga goed je best doen!!! Wie weet krijg je dan zelfs nog een brusje!! Ik riep dat althans tegen Jane en zij had geluisterd hopelijk jou emmy ook. In ieder geval een mooie kans in je buik, misschien de hormonen dat je zo ellendig voelt zoals Ink zegt. Je bent bij mij ook welkom dat weet je, maar ik weet niet of je wel zit te wachten om een klein meisje te zien. Extra balen dat je man een dag weg gaat, stort je hart anders maar hier uit hoor op het forum daar zijn we voor!

@Ink, ja veel spullen heeft zo'n kleintje nodig hé. Wij wilden eerst ook van een kleiner kamertje de babykamer maken, maar al snel besloten we toch voor een grotere kamer te gaan, de meubels komen er alleen al beter uit en je moet er toch veel zijn en goed je kont kunnen keren.

Bij het cb is Jane weer door de keuring heen gekomen. Ze weegt nu 6240 gram en is 65 cm.

Voor de droge huid plekken heeft ze geadviseerd om bepanthen creme te smeren, heb dat gelijk gehaald. Mocht het erger worden moeten we met haar naar de huisarts.

Ze heeft haar prikjes gehad, bij de eerste gaf ze geen kick bij de tweede die meer prikkelt moest ze toch wel huilen maar na het aankleden was dat toch over en heeft ze lekker geslapen in de wandelwagen. Mijn man gaat altijd mee naar het cb hij komt dan even snel met de auto vanuit zijn werk, hij wil er graag altijd bij zijn en het mag van zijn werkgever.

Qua bijvoeding adviseerde ze om er mee te beginnen als ze meer om de borst gaat vragen. Dat ze meer op haar handjes sabbelt kan ook een teken zijn dat ze die nu ontdekt heeft. En dan beginnen met fruithapjes, omdat het anders al gelijk teveel ten kostte gaat van de borstvoeding. Nu hoeft ze pas als ze 1 jaar is prikjes en met 6 maanden moeten we terugkomen om te kijken hoe ze zich verder ontwikkeld.

Misschien moet ik zelf ook naar de huisarts heb nog last aan mijn rechter voet. Ik kan wel goed lopen maar als ik een tijdje gezeten of gelegen heb en ga weer lopen dan loop ik eerst een tijdje zowat mank, er doet een plekje pijn onder mijn voet.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hai meiden,

Ik lees dat er een fout is opgetreden waardoor er berichten verdwenen zijn. Zo ook de mijne, die ik vanmorgen geplaatst had.

Heb nu geen tijd om opnieuw te typen, ga zo uit eten met vriendinnen.... Morgen nieuwe poging!

lfs Dee

Geplaatst

nano heel veel s6 morgen he ik zal aan je denken en voor je duimen.

okaasan sterkte he

hier hebben we 11 dec fm voor de tweede cryo tp

Geplaatst

Nano, hoe was het telefoontje????????? Ben erg benieuwd en hoop dat jullie goed nieuws hebben gekregen!

Even denken wat ik gisteren allemaal geschreven had...

Okaasan, vind het rot om te lezen dat je je zo voelt. Ik had een tip neergezet over de affirmatie om positief te denken. Erg zweverig en misschien ook emotioneel maar misschien het proberen waard. Als je in de zoekbalk linksboven 'affirmatie' invult vind je het topic dat ik ooit geopend heb (kracht van positief denken).

Clau volgende week alweer een fm voor de cryo, super!

Roossie, bijzonder dat je man elke keer mee wil en kan naar het cb.

En succes met je voet...

Ink, een hysteroscopie doen ze met warm zout water, niet met gas (dat gebruiken ze bij een laparoscopie). Heb geen last trouwens!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Lieve allemaal bedankt voor het meeduimen ...twee eicellen zijn bevrucht...we zijn meteen vertrokken en net aangekomen.....zo een verse tp....en eentje wordt omgevormd tot eskimootje...hoe ze gedeeld zijn weet ik nog niet.....maar dadelijk lopen we naar buiten met een litle-one-in-wording......Lfs mij....

Geplaatst

Kwam weer ff spieken voor nieuws van Nano...

Mooi dat er 2 zijn bevrucht, die andere waren misschien dan toch niet rijp ivm nog kleine follikels?

En wat super dat jullie een cryo hebben. Zo zie je maar, 't is ook allemaal niet te voorspellen.

Ik vind het een mooi resultaat! Nu op naar een NOG mooier eindresultaat!

Geplaatst

He meiden,

even snel lig namelijk ziek in bed!

Okaasan, meid hou moed he gaat vast goedkomen dat heb je nu wel een keer verdiend. Hier draaien de duimen.

Nano, meid wat een goed nieuws hopelijk gaat het bij jou net zo als bij mij en hebben jullie de eerste tijd jullie cryo niet nodig, ook voor jou draaien mijn duimen.

Clau, meis wat verdrietig om te lezen dat het ook deze keer niet is gelukt.

Meiden kom later terug!

Geplaatst

Dag dames, ik breek even onbeleefd in hoor... weten jullie toevallig hoe lang op dit moment de wachtlijst is in het UMC? En geldt die voor zover jullie weten ook voor cryo's? Mijn zoontje is net 7 weken oud, dus ik ben er nu nog niet aan toe.... maar we hebben nog een cryo dus ik zit al voorzichtig na te denken wanneer we ons weer ongeveer zouden moeten aanmelden voor een terugplaatsing.

Geplaatst

Nano wat goed zeg 2 mooie emmies zo zie je maar dat je niet zoveel follikels hoeft te hebben. Nu lekker broeden gefeliciteerd! :-)

Marmirs Heb gyn over cryo tp gesproken. Geen wachtlijst, eerst 2 keer ongi geweest zijn en een half jaar na de bevalling kun je wel beginnen. Als je borstvoeding geeft duurt het wel even eer je ongi bent

Geplaatst

@Chantal beterschap!!!

Hier staan de stoofpeertjes op en Jane ligt te slapen in haar wipstoel. Gisterenavond bij mijn schoonzus en nichtjes geweest. Was er met Jane op bezoek terwijl manlief met mijn zwager naar Ajax was. Het lukte dat Jane twee keer even geslapen had, maar toen we thuis waren wilde madam niet meer slapen. Ik merkte ook dat haar slaapzak te klein geworden was, haar maar de winterslaapzak eens aan gedaan die is veel ruimer en dan hoeft ze geen dekentje op. Uiteindelijk lag ze toch nog tussen ons in en zijn we met z'n 3tjes gaan slapen. Ik wilde haar nog op haar eigen bed leggen als ze eenmaal sliep, maar dat is niet gelukt. Ze is ook in haar éénkennige fase, ze begint nu iedere keer te huilen als iemand anders haar vast heeft, achja gaat ook wel weer over. Ze raakt ook steeds meer bewust van alles om haar heen.

We zijn gisteren ook wezen winkelen, manlief bleef onverwachts thuis omdat voetbal niet door ging. We hebben sinterklaascadeautjes voor ons zelf gekocht, mijn man de nieuwe Wii Zelda en ik de wii zumba. We hadden bijna een ipad gekocht, maar ik vind het zo'n hap geld en veel tijd hebben we er nu toch niet voor. Voor Jane hebben we zo'n babygym gekocht van chicco de i-gym, ze vindt hem wel leuk maar nog voor eventjes.

Van de week eens kijken of ik een afspraak kan maken met de kapper bij mijn zwangerschapsyoga-genootje. Bij haar mag ik Jane meenemen, ze heeft haar kapperszaakje gewoon thuis, dus dat is wel ideaal.

Voor mijn voeten ga ik morgen maar even de huisarts bellen. Schijnt toch veel voor te komen last van je voeten tijdens en na je zwangerschap. Ga ik gelijk de rode plekken op Jane's huid laten zien.

Fijne Sint en zondag!

Liefs Roossie

Geplaatst

Nano - 8 cellig! Super zeg! Dus nu de spannende 2 weken ook voor jou! Goed gevoel over? De duimen draaien in ieder geval...

Okaasan - hoe gaat het met jou meid? Beetje afleiding kunnen vinden dit weekend? Eerste week zit er in ieder geval op... Wanneer is je precieze testdatum ook al weer? Maar vorige keer haalde je dat niet omdat je ongi op dag 10 of 11 werd als ik het me goed herinner toch? Nou, nu voorlopig geen bloed meer hoor! We gaan er van uit dat er gewoon iets hartstikke moois van binnen aan het groeien is bij je!!!!!!

Roosie - hopelijk kan de arts iets doen voor jou en Jane. Zelf eigenlijk nog nooit gehoord van voetklachten bij zwangeren of er na, maar lijkt me wel heel erg vervelend! Ja, behalve vocht vast houden dan in je voeten - op vakantie dacht ik echt dat het noooooit meer goed zou komen bij me en ik uit m'n vel zou springen, maar gelukkig is dat weer weg getrokken hihihi...

Chantal - al wat opgeknapt? En al last van de zwangerschapskwaaltjes? Of is dat de reden van je ziek zijn?

Clau - wat fijn dat je zo snel weer door mag! Weer een datum om naar toe te leven. Hoeveel cryo's hebben jullie?

Dee- sorry, die 2 haal ik door elkaar, maar fijn dat je er geen last van hebt gehad!

Inge, Mijnbaby en Babii; benieuwd naar hoe het met jullie gaat meiden!

Overmorgen naar de verloskundige. 1e keer urine testen en ben benieuwd hoe het mannetje er nu bij ligt! Wil ook gaan vragen of ze een schatting kunnen maken van hoe lang / hoe groot hij nu is - of dat op schema is of er boven of er onder. Heb zelf het gevoel dat het een joekel aan het worden is en betrap mezelf er op dat ik dus telkens ook al meer naar maatje 62+ kijk ipv 56 ;-)...

Geplaatst

Okaasan.... hoe is het?

Misschien heb je je bewust even terug getrokken van het forum om je gedachten te verzetten? Of zijn jullie er misschien even een paar dagen tussenuit?

Hoop dat je niet depri in je bedje ligt!

We denken aan je meid!!

Geplaatst

Hahaha Ink.....rond en gezond.....;-)

Roossie ik ben benieuwd wat de arts je voor advies heeft gegeven met je voet...( misschien toch een overbelaste voet door het gewicht...,)

Ik merk dat ik al heel benieuwd raak en het voelt mij ook als wachten... Probeer op andere dingen te letten die signaal zouden kunnen zijn..,. Zoals nu alle drie de katten die me opzoeken en te gelijk bij me liggen...;-) haha....

Okaasan hoop dat Het jou ook

Goed gaat !!

Liefs van mij ....

Geplaatst

@Ink: wat lief dat je van iedereen spullen krijgt. Dat is dan weer het enige voordeel van de MMM; je bent als een van de laatste van je vrienden/familie zwanger, dus iedereen heeft spullen over. Wij kunnen geloof ik inmiddels ook een vijfling krijgen met alles wat iedereen al aangeboden heeft. Maar ze mogen het allemaal houden, totdat het echt zo ver is.

Succes vandaag bij de verloskundige.

@Roosie: Fijn dat alles op het CB goed was. En wat is Jane al groot. Soms heb ik het idee dat als je baby een hele dag stil zou kunnen liggen en je er dan 24 uur per dag een camera opzet, en dat filmpje dan versneld afspeelt, dat je al groei in 1 dag moet kunnen zien. Hhaha, onzin natuurlijk maar babies groeien wel echt heel snel. Bijzonder vind ik dat.

En zelf al bij de huisarts geweest? Hoop dat hij iets voor je kan doen.

@Dee: Dank je wel. Lief van je. Die affirmatie ken ik inderdaad, maar wat je zegt, ik word er helemaal kriebelig en heel verdrietig van. Volgens mij is dat niet heel erg aan mij besteed. Bovendien hoor je de hele tijd haar lippen zo op elkaar plakken en daar krijg ik echt kippenvel van. Vervolgens ga ik me er aan ergeren en dan word ik boosig. Mmmm, niet echt handig allemaal geloof ik. Maar misschien moet ik het nog eens proberen.

@Nano: Wat goed zeg, 1 emmie terug en 1 emmie voor een brusje! Gefeliciteerd. Erg he, dat je op wachtdag 2 al een wacht gevoel hebt. Dat had ik ook en daardoot lijkt het eindeloos te duren. Hoop dat het bij jou niet zo omslaat in paniek als bij mij een paar dagen geleden, wat dat is echt heel naar. Ik hoop dat je veel leuke afleiding hebt, zodat de dagen lekker snel gaan.

@Chantal: Beterschap.

@Marmira: Inderdaad, zoals Roossie zegt is er eigenlijk geen wachtlijst. Heerlijk he. Maar het kan natuurlijk dat als je wel toe bent aan een nieuwe poging het weer drukker is. Pin je er dus niet teveel op vast dat je direct kan beginnen als je dat wilt. Soms heeft de poli nl. wel een paar weken wachttijd voordat je een voorbereidend gesprek met een arts af kan spreken.

Dank jullie wel allemaal voor het lieve meeleven. En Dee, ik had me niet bewust terug getrokken hoor. Volgens mij had ik ook nog iets geschreven, maar is dat verdwenen.

Maar vrijdag ben ik de hele dag bij een vriendin geweest. Veel gehuild daar en ondanks dat zij mijn verdriet niet zo goed begrijpt (ze is precies even oud, maar heeft totaal geen kinderwens) is het toch erg fijn om het met haar erover te hebben.

Zaterdag de laatste Sint-dingen gekocht en gedicht en Sinterklaas gevierd met broers met aanhang en zus bij mijn ouders. Dat was echt heel erg gezellig.

En gisteren hebben we de hele dag administratie dingen gedaan. Pfff, als ik met de MMM bezig ben, kan ik me echt niet zetten tot dit soort onbenullige dingen. Nu hebben man en ik het samen gedaan en ligt er een dikke stapel enveloppen met van alles en nog wat te wachten om naar de post gebracht te worden.

Het gaat hier dus nu ietsje beter dan vorig week, maar mens, wat voel je je naar als je er geen vertrouwen in hebt. En waar het vandaan komt? Geen idee. Wel weet ik bijna zeker dat het niet gelukt is. Alle klachtjes die ik had (hele gevoelige borsten en dikke adres op mijn borsten), die zijn verdwenen. Weinig hoop dus hier. We wachten af, want per slot van rekening zit ik pas op wachtdag 8.

Wat goed Ink dat je nog weet dat ik niet de testdatum haalde. Daar was ik toen echt heel boos over. Ik werd toen geloof ik op dag 12 ongesteld en een paar dagen daarvoor al roze en bruin verlies. Maar met de cryo's telkens op dag 8 of 9 al. Ik denk dus dat de Utrogestan best iets tegenhoudt bij mij. We wachten af, meer kan ik niet doen.

Allemaal nog een keer bedankt voor al jullie hele lieve berichtjes en zorgen.

:blowkisses:

Geplaatst

@ink, succes bij de vk vandaag! Nou hopelijk krijg je geen kind met maatje 62 hoor, dat zou een zeer zware bevalling worden hahahaha.......Jane is 4 maanden en draagt maatje 62 en ze weegt 6240 gram, moet er niet aan denken een kind van 6kg uit te poepen hahaha......

Ga jij maar kijken naar maatje 50/56 ben je bang dat die te klein is, koop kleertjes bij de Hema die vallen groot uit ;-)

@Nano, wat fijn te lezen dat je zo'n goed gevoel erbij hebt! Houden zo en zoek maar veel afleiding!

@Okaasan, fijn dat het wat beter gaat dan vorige week, nog een week te gaan!

Ik heb Jane maar wat warmer aangekleed in toegedekt, het is snachts nu echt flink kouder. Ze heeft nu een winterslaapzak, katoenen pyjama, lakentje en dekentje op. Het is af en toe zoeken wat nu fijn voor haar is als de temp veranderd. Te warm is ook weer niet goed. Ik heb ook het luchtrooster dicht gedaan, manlief vond dat niet nodig die zei alsmaar dat erook frisse lucht naar binnen moet komen. Het kamertje is niet benauwd, vanochtend voelde de handjes niet meer als ijsklompjes aan, nog wel koud natuurlijk maar niet zo super koud.

Het is nu 16 graden op haar kamertje en soms zelfs 15.

Ik wil ook nog wat truitjes voor haar kopen, we hebben haast alleen maar shirtjes. Het liefst zou ik het zelf breien maar ik weet niet waar ik de tijd nu vandaan moet halen hahaha......achja lekker shoppen.

Vandaag kan ik bij de huisarts terecht, ben benieuwd wat ze zegt. Manlief denkt dat er een zenuw klem zit in mijn voet.

Ohja vandaag heeft Jane haar voetjes ontdekt, ze pakte ze ineens beet tijdens het verschonen. Gisteren trok ze al aan haar vetertjes van haar slofjes.

Liefs Roossie

Geplaatst

Vanmiddag bij de huisarts geweest. Jane moest veel huilen was net op een moment dat ze erg moe werd zul je altijd zien en ik was de speen vergeten dom dom dom.

Maar Jane heeft toch eczeem, had ik toch gelijk. Ik heb zalf meegekregen met een heel klein beetje hormonen erin. Ze zei dat er veel onderzoek naar gedaan is dat het geen kwaad kan bij baby’s. Ze heeft ook voor in bad iets op sojabasis voorgeschreven, moeten even kijken of het bevalt het is wel erg vettig, maar dat is niet erg. Weleda was ook goed zei ze en geen zeep gebruiken maar dat doen we ook niet.

Mijn voeten heeft ze ook bekeken, ze zij door het vocht dat je in je voeten had en het gewicht ben je waarschijnlijk anders op je voet gaan staan. Mijn rechtervoet is platter geworden waardoor er ook een zenuw beklemt is komen te zitten. Ze heeft me doorverwezen naar een podotherapeut. Waarschijnlijk krijg ik dan een voetzooltje aangemeten waarmee het verlicht wordt en de zenuw weer de ruimte krijgt.

Heb gelijk een afspraak gemaakt, ik kan pas 5 januari terecht, maarja dan is manlief nog thuis ivm kerstvakantie, dat is wel makkelijk.

Geplaatst

@ Roossie, Mies wat vervelend dat Jane last heeft van eczeem hopelijk gaat dat snel wat beter met de zalf vind het namelijkzo zielig alsdie kleintjes jeuk hebben.

wat leuk he dat ze nu meer zichzelf ondekt alsik dat allemaal zo lees bij jou dan moet ik met weemoed terug denken aan die tijd dat ons meissie zo klein was ( gaat zo vreselijk snel allemaal)

Lees net dat jij ook last heb van je voet ook ik heb dat gehad en ik ben naar de fysio gegaan hij heeft mijn voet 2x onderhanden genomen en ik ben er helemaal vanaf en niks zooltje was helemaal niet nodig in mijn geval dus ik zou eerst naar de fysio gaan als ik jou was.

@Ink, hoe was het vandaag bij de vlos en is er nog iets uit de urine test gekomen?

Maat 62 is echt te groot hoor ik had zwangerschaps diabetes en dacht dus ook laat ik maar niet zo veel klein spul kopen nou ik had dus gewoon te weinig mijn hub moest de volgende dag gelijk even winkelen omdat ik veelste weinig had en mt 56 was zelfs nog te groot en ons meissie was met 37 weken al 7pond.

Okaasan, lees dat je iets positiueve bent en het niet allemaal zo somber in ziet op dit momend hou dat gevoel vast he.

Ik dacht ook dat het niet gelukt was en heb tot vorige week zaterdag nergens last van gehad en kijk nu ben nu alweer 8 weken zwanger dus ik hoop dat je gevoel je voor de gek houd en dat je toch een mooie test in je handen mag hebben.

@ Nano, hoe gaat het met jou al wat actieviteit kunnen vinden om door de wachtdagen heen te komen? OOk voor jou wil ik graag een heel mooie test zien hoor daar gaan we voor!

@Dee fijn dat de hysteroscopie goed is gegaan, nu hopelijk snel weer verder weet je al wanneer je weer kunt beginnen?

@ All, sorry dat ik zo weinig hier ben geweest maar heb een flinke buikgriep gehad en helaas is nu alle misselijkheid ook begonnen en heb dan ook vandaag weer wat van de huisarts gekregen en donderdag ga ik weer beginnen met accupuntuur dat heeft mij heel goed geholpen bij mijn dochter.

Verder gaat het hier redelijk werk erg weinig en heb naar vorige week zondag geen bloedingen meer gehad en hoop dat ook zo te houden maandag mogen we weer voor een echo ben er wel heel erg zenuwachtig voor hoop dat alles nog goed is ( kan haast niet anders zo beroerd dat ik mij voel)

Ook heb ik nu mijn dochter ziek onstoken ogen heel erg verkouden en veel last van haar astma dus veel slaap is er in de nacht niet bij gelukkig gaat mijn mijn er het meest uit omdat ik anders alles onder moet spugen dus onze vast oppas is veel aanwezig hier om voor onze kleine meid te zorgen.

Oja ze is vreselijk vervendze heeft veel kado's gekregen en het leuke is dat onze dame van 13 maand overal op gaat klimmen wel gevaarlijk want als je even niet op past dat staat ze boven op een stoel en dan met z'n grijns van kijk mij is .......... mag dan niet lachen maar soms is dat zo moelijk.

Meiden als ik iemand vergeten ben sorry.

ga nu weer naar mijn bedje fijne avond nog allemaal

Geplaatst

@Chantal wat een ziekenboeg bij jullie. Hopelijk is Frederique snel weer beter. En jou misselijkheid, een goed teken al is het wel erg vervelend. Vorig jaar zat ik met de feestdagen ook met misselijkheid en de dag na kerst hield ik ook niets meer binnen. Maar allemaal voor het goede doel! :-)

Jane heeft gelukkig geen jeuk. Het zit helaas in de genen, ze heeft het van mij. Ik ben er wel grotendeels overheen gegroeid. Ik heb uit voorzorg ook altijd al haar kleertjes met neutral en azijn gewassen.

Mijn voet is platter geworden, toen ze dat zei voelde ik ook het verschil met mijn linkervoet. Daarom heb ik met lopen misschien ook meer spierpijn in mijn rechter bil. Ik ga eerst maar naar de podo, de huisarts zei ook laten we in eerste instantie het door een podo onderzoeken het kan ook zijn dat hij je naar mijn terug stuurt, dan zal ik wel naar de fysio moeten. Hopelijk hoef ik niet altijd dan met zo'n zooltje te lopen.

Is jou voet ook platter geworden waar je die pijn had? Ik weet eigenlijk niet of ik nu wel veel kan lopen, dat ik niet een zenuwontsteking krijg.........vergeten te vragen.

@babii, ben zo benieuwd hoe het met je gaat!

@Okaasan, dikke knuffel de moed erin houden!!! Straks aan de Jip en Janneke champagne! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Chantal - vervelend dat je misselijk bent en je zo'n ziekenboeg hebt. Kan me voorstellen dat de echo weer spannend is - blijft het toch elke keer wel weer vond ik ook...

Haha, ja, ij en Roossie hebben ook wel gelijk - is niet te hopen dat ons mannetje al gelijk mt 62 heeft, maar ik vind het zo lastig hoeveel van mt 56 je dan aan moet schaffen, omdat je dus ook wel eens hoort dat ze er met 4 weken al uit zijn en zou het zo zonde vinden als je dan dalijk wel nog kleertjes in die maat krijgt en die dan niet eens meer aan kunnen ofzo... Heb nu 3 broekjes, 6 shirtjes en stuk of 6 rompertjes in mt 56, dus denk wel goed zo ongeveer?

Roossie - fijn dat er wel een oorzaak gevonden is en er hopelijk wat aan gedaan kan worden, voor zowel je voet als de eczeem van Jane. Soms hebben ze hele kleine zooltjes voor doorgezakte voeten, die bijna overal wel in passen qua schoenen, dus dan merk je er niet zo veel van...

Okaasan - ja, ik kan me alles nog heel goed herinneren van jouw eerste poging - je ging toen 2 weken vooraf aan mij ofzo en ik wist echt niet wat er ging gebeuren, dus heb alles bij jou op de voet gevolgd zodat ik een beetje kon weten hoe of wat er ging gebeuren. Raar misschien, maar dat gaf mij wat meer houvast / zekerheid ofzo. Alleen niet op het moment dat het bij jou mis ging natuurlijk! Maar inderdaad is het nu op naar de bubbeltjes van jip en janneke hoor!!! Datum komt nu al dichtbij! Wat een mooi vroeg kerstcadeautje zou dat zijn! Voor jou en Nano natuurlijk!!!

Gister dus bij de vk geweest en schrok me rot toen ik op de weegschaal dara ging staan: was in 3 weken 2,5 kg aangekomen!!! OEPS! Dus terug van vakantie, minder bewegen dan daar en meer snoepen met al die lekkernijen van de feestdagen in de winkels! Echt erg! Nu in totaal 8 kg, dus valt op zich nog wel mee, maar wil niet nog 11 weken lang een kg per week groeien hoor haha, dan word ik echt tonnetje rond! Is natuurlijk niet het belangrijkste, maar toch - het moet er allemaal ook weer een keer vanaf...

Verder heeft de urine gecontroleerd - was volgens mij goed, want ze zei er niets meer over eigenlijk en ook is m'n bloed geprikt op ijzer. Als die niet goed is, hoor ik het volgende week. Normaal is hij altijd wat aan de lage kant (ben normaal bloeddonor, dus soms mocht ik dan niet geven omdat ik op het randje zat van te laag), maar heb nergens last van, dus ga ik er van uit dat het allemaal goed is. Bloeddruk ook nog ok - 125/65. Er liep een stagiaire mee die het hartje niet kon vinden. Ik maakte me gelukkig niet druk, want 1 minuut er voor schopte m'n mannetje nog tegen m'n ribben. Dus zij een beetje wroeten, begon tie gelijk weer te schoppen - zo grappig! Toen nam de vk het maar even over en had hij het hartje aan de zijkant gevonden...

Nou meiden, fijne dag allemaal!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden