Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou ik heb weer eens iets absurds.

Op weg naar het zkh om bloed te prikken belde de gyn of ik toch nog even naar de afdeling wilde komen, want mijn geval was besproken en ze wilden toch nog een echo maken. Ik vond het ook al een beetje vreemd dat dat eigenlijk niet op de planning stond en wilde misschien toch nog even naar boven lopen om te vragen of het wellicht toch verstandig was een echo te maken. Die twijfel was dus ook weer verdwenen. Soms lossen problemen zich wel vanzelf op. :happy:

Op de echo waren nu i.p.v. het ene ringetje van do 29 dec en ma 2 jan nu 3 ringetjes te zien. Er is dus duidelijk iets aan het groeien. De echoscopist en de gyn raakten maar niet uitgepraat erover, maar kwamen wel tot de conclusie dat dit het dan moest zijn. Vervolgens zijn nog alle aanwezige gyns van vandaag geconsulteerd. We hielden de gemoederen goed bezig.

Het is dus wel een BBZ, maar op een vreemde plek. Het zit nl. in de spier van de baarmoederwand; een inter_stitiële zwangerschap. Het is heel zeldzaam en per jaar komt het bij iets meer dan 100 vrouwen voor in NL.

HcG was vandaag ook weer gestegen. En vanwege de niet bereikbare plek in de baarmoederwand, is MTX toch de enige behandeloptie. Die injectie heb ik ook direct gekregen en ben ik wel een beetje belabberd van. Omdat het nog zo klein is, hoopt de gyn dat 1 prik genoeg is. Over een week dus weer terug naar het zkh voor HcG controle.

Ik moet nog steeds alert blijven, want de situatie is nog steeds potentieel erg gevaarlijk.

Op bijgaand plaatje kun je heel goed zien wat voor soorten BBZ's er allemaal zijn. Waar interstitial bij staat is de plek waar mijn zwangerschap zich bevindt.

[ATTACH=CONFIG]3238[/ATTACH]

Ik baal er zo verschrikkelijk van. Ik kan de hele tijd wel huilen en dan niet eens omdat deze zwangerschap mis is gegaan. Want deze zwangerschap had ik 11 dec al 'afgeschreven' bij de enorme bloeding, maar vooral omdat alles weer zo absurd gaat. Kan het dan niet gewoon eens een keertje normaal gaan?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Okaasan, jeetje heb jij weer dat je iets zeldzaams hebt. En dan nu een week afwachten jemig. Die MTX prik zorgt ervoor dat je lichaam het vruchtje afstoot? Ik kan me voorstellen dat je zo voelt van waarom kan het nou nooit eens normaal gaan. Ik hoop van harte dat als dit achter de rug is dat het wel normaal gaat en goed ook!!!! Waar ik wel blij om ben is dat je allebei je eierstokken nog hebt!

Liefs Roossie

Geplaatst

okaasan jou nieuwe jaar start dus lekker zeg. weet echt niet wat ik moet zeggen. ik wens je heel veel sterkte.

wij stellen onze tweede icsi even uit omdat min schoonvader terminaal ziek is en mijn man en ik alles samen moeten regelen en verzorgen.

Geplaatst

Oh, bah Clau wat een naar en verdrietig bericht. Hopelijk hebben jullie ondanks de droevige situatie nog veel mooie moment samen met hem.

MTX zorgt er niet voor dat het vruchtje afstoot, maar dat de snelgroeiende cellen dood gaan. Het wordt ook gebruik om andere snelgroeiende cellen, zoals kankercellen te doden. Eigenlijk is het een chemokuur, dus wel erg heftig spul. Na gebruik van MTX mag je ook een bepaalde tijd niet zwanger worden. Na een enkele dosis, die ik nu gehad heb, staat in elk geval een stop van 3 maanden. Mocht ik toch meerdere prikken nog hebben, dan kan dit oplopen tot een half jaar. Daar denk ik nog maar even niet aan.

Gister was ik echt wel heel moe, misselijk en met hoofdpijn. Of dat alleen door de stress kwam van de hele dag, of ook door de MTX, dat weet ik niet. Nu voel ik me wel weer beter, maar ben ook pas een uurtje wakker.

Geplaatst

Tsjonge ookasan het zit echt flink tegen. Daar zat je nu net op te wachten.......NOT. Ja bah, nare injecties . Dat doe je niet voor je lol. En ook nog vertraging dus, blech.....

Je hebt ze wel beziggehouden zeg. Misschien vragen ze je wel terug te komen voor een groep studenten?! Nee grapje hoor ;-)

Nou rest ons niks dan maar hopen dat deze mtx effectief zal zijn. Doe het kalm aan en laat het maar (weer) over je heen komen. Veel sterkte!!

Lfs Megan

Geplaatst

Even een klein teken van leven,

ik ben hier goed belabberd van de MTX. Geen energie meer over in mijn lijf. Douchen is echt het hoogtepunt van de dag. Eetlust is ook wel enigszins weg. Nou ja, misschien verlies ik nog een paar kilootjes, kan ik makkelijk hebben.

Manlief heeft net driekoningenbrood gebakken. Vandaag is het nl. driekoningen en tevens mijn verjaardag. Lief hè, ik ben zo blij dat hij er is in deze vervelende en onzekere tijd. Ik voel me er zo schuldig over hoeveel hij voor mij doet en dat ik voor mijn gevoel alleen maar kan klagen over hoe rot ik me voel . Gelukkig zei hij gisteren dat hij het fijn vind om voor me te doen, zodat hij ook nog iets kan doen.

Ook allemaal lieve kaartjes bij de post, twee bossen bloemen die bezorgd werden en zelfs een cadeautje in de post. Daardoor voel ik me toch nog een heel klein beetje jarig. Toch wel fijn, ookal had ik echt geen zin in verjaardag vieren.

Geplaatst

Okaasan..... wat lees ik nu allemaal weer........ wat een verschrikking. Het is al erg genoeg dat zwanger worden zoveel geduld, energie etc vergt. Dat het dan misgaat als het eindelijk gelukt is, is keihard. En dat je dan vervolgens ook nog de pech hebt dat het een hele nasleep krijgt, ppfffffff... wat ontzettend rot voor je zeg. Fijn dat je je toch nog een beetje jarig en vertroeteld voelt. Gefeliciteerd met je verjaardag (voor zo ver je felicitaties op dit moment leuk vindt ;-) ).

O ja, wat fijn dat je man zo lief voor je is en wat een hork van een gyn die die opmerking naar je maakte. Kun je echt niet maken vind ik..... (hopelijk was het onbeholpenheid en geen bewuste opmerking).

Dikke knuffel voor jou in ieder geval!!

Chantal, ik las dat je je ziek en belabberd voelt... Hoe gaat het nu? Sterkte meid! Natuurlijk heb je het voor je zwangerschap over, maar leuk is anders!

Clau, sterkte met het bijstaan van je man, schoonvader en overige schoonfamilie. En ook voor jezelf natuurlijk.

Ink nog een week of 2 werken denk ik? Ben je nog steeds zo fit, mobiel en blij? :-)

Megan, weet je al hoe je cyclus gaat lopen en wanneer je dus gaat beginnen met spuiten? Waarschijnlijk vraag ik dat net ff te vroeg en moet je binnenkort eerst nog een keer ongesteld worden?

Reebout dus mislukt? haha.... vind het al knap dat je het geprobeerd hebt hoor!

Inge lekker in de sneeuw.... hoop idd ook voor je dat er geen onverwachte 'leuke nieuwtjes' gebracht gaan worden (of al zijn gebracht). Rot is dat hè, om je daar druk om te maken.... snap helemaal wat je bedoelt!

Roossie, zit Jane weer een beetje in haar ritme? En hoe is het met jou zelf? Loop je weer zonder pijn?

Nou, ik ben weer bijgelezen geloof ik. Vergeet ik niemand (van de actieve posters)?

Wij hebben een erg leuke week samen gehad op een zonnige bestemming (geen tropisch land deze keer, maar net buiten Europa, lekker wat warmte en een bruin kleurtje opgedaan in ons gezicht). Moet er nog niet aan denken dat ik dinsdag weer moet gaan werken (dus negeer dat ook nog even). Woensdag naar de reumatoloog en vrijdag naar de arboarts om mijn belastbaarheid te bespreken. Ik vraag me steeds sterker af of ik mijn huidige werk nog wel kan blijven uitvoeren gezien de lichamelijke en emotionele belasting. Daarnaast is er op mijn werk zoveel gaande, er hangt een erg negatieve werksfeer. Hoogste tijd om rond te kijken naar iets anders (qua timing niet erg handig gezien mn situatie en onduidelijke toekomst en gezien de huidige economie maar als ik hier blijf werken word ik doodongelukkig....) dus als jullie TOEVALLIG nog wat weten..... graag! ;-) (dan wel via pb)

Geplaatst

Hallo dames, even een klein teken van leven van mijn kant. Ik vind het namelijk erg moeilijk om met jullie mee te praten omdat alles voor mij steeds verder op de achtergrond raakt (qua behandelingen ed).

Wel lees ik nu dat er bij jullie heel veel is gebeurd.

Okaasan wat een afschuwelijke wending zeg. En die MTX is inderdaad vreselijk spul. Heel veel sterkte!!

@ Dee, ook voor jouw allemaal tegenslagen. Ik hoop dat de bioptie deze maand positief uitvalt voor jullie!!

@INK, jouw zwangerschap vordert al flink zeg. Inmiddels misschien al met verlof?

@ Roossie, ik hoop dat alles goed gaat met Jane. Hoe gaat het werken weer?

Ons meisje doet het erg goed. Is inmiddels 8 maanden en nog altijd even gemakkelijk. Bij 6 maanden ben ik gestopt met borstvoeding en op de fles doet ze het ook prima. Ze slaapt het klokje rond 's nachts, overdag ook zo'n3 à 4 x, is verder erg afwachtend. Heeft bijvoorbeeld nog geen tanden en draait sinds 3 weken eindelijk zelfstandig. Zitten kan ze aardig maar alleen stil zitten want naar iets reiken betekent : omvallen.

Het blijft bijzonder. Als je dan naar haar kijkt ben ik zo gelukkig. Het overvalt me soms. Ik zat gisteren in de auto te denken aan de rotperiode voorafgaand aan de zwangerschap en ik kon gewoon wel janken. Zo raar!

Sterkte meiden en ik blijf om het hoekje kijken hoe het met jullie gaat.

Nog 2 foto's ter afsluiting:

[ATTACH=CONFIG]3270[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3271[/ATTACH]

Geplaatst

Blech op etentje met vrienden en wat denk je....stel zwanger die het helemaal niet wilden etc en nu ook nog niet echt etc. Pff nu dus hele avond proberen niet te denken hoe pijnlijk het allemaal is en niet gaan huilen!! Grmmmppff

Ps ha Dee! Leuk je bent er weer. Ik ga 24 of 25 spuiten!

Spreek jullie later !

Geplaatst

Okaasan - jeetje meid, het gaat je niet makkelijk af allemaal zeg! Hoop dat je je vandaag weer iets beter voelt? Fijn dat je man zo lief voor je is - kan je wel gebruiken nu! Wel ook nog gefeliciteerd met je verjaardag. Volgend jaar kan je hem hopelijk vrolijk weer vieren!

Megan - de avond een beetje doorgekomen gisteren? Lastig is dat hé, zulk nieuws! Weten ze van jullie wens? Dit was wel 1 vd redenen waarom wij er altijd open in geweest zijn, zodat er meestal wel tactisch mee omgegaan werd en je niet in van die rotmomenten viel...

Clau - jeetje meis, sterkte de aankomende tijd met je schoonvader! Was hij al ziek?

Boogie - leuke foto's! En fijn dat het zo goed gaat. Wat wordt ze al groot zeg! Hier schiet het idd ook al erg op ja! Ik werk tot 4 weken van te voren ipv 6, want voel me nog erg goed en dan wil ik liever 2 weken langer na de bevalling met de kleine er bij hebben... Dus nu nog n kleine 2 weken werken. Merk wel dat het nu iets zwaarder wordt hoor, wat moeilijker slapen en wat rugpijn, maar dat heb ik er natuurlijk allemaal graag voor over, dus je hoort me niet klagen ;-)!

Dee - goed te horen dat jullie het lekker hebben gehad - heerlijk hoor, naar de zon! En succes vast voor volgende week. Wat doe je ook al weer voor werk?

Mijnbaby - hoe gaat het met jou? Zit je inmiddels weer volop in de race?

Chantal - jij al wat opgeknapt? Hoeveel weken ben je nu ook al weer?

Roossie - alles oké met Jane? En met jou en je voetklachten?

Hier gaat alles dus goed. We hebben eergisteren (donderdag) een belly paint laten doen die we in het geboortekaartje willen gaan gebruiken. Ik heb foto's in het uitgerekend in februari topic geplaatst. Zo kunnen jullie zelf kiezen of je ze wilt zien / word je er niet zomaar ongewild mee geconfronteerd ofzo...

Liefs!

Geplaatst

@clau, oh wat naar zeg van je schoonvader, heel veel sterkte meis!!!

@Okaasan, oei wat een akelig spul dat MTX, dat het zelfs voor kankercellen gebruikt wordt. Kan me voorstellen dat je van zo'n goedje behoorlijk naar kunt worden. Ik vind het zo naar dat je dit allemaal moet doormaken en dan ook nog maanden wachten totdat je weer verder mag gaan met een poging. En nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hopelijk wordt je nieuwe levensjaar een mooi jaar waarin je wens in vervulling gaat! En wat een lieve man heb je! En wat fijn die bossen bloemen en al die kaartjes, allemaal mensen die aan je gedacht hebben.

@Dee, wat fijn dat je een mooie warme vakantie gehad hebt. Hier heb je niets gemist, was een flinke storm, hagel en regenbuien. Wat voor werk zoek je? Altijd goed om rond te kijken naar ander werk als je het niet naar je zin hebt. Tijdens je sollicitatiegesprek hoef je ook niet alles uit de doeken te doen. Alvast succes bij de reumatoloog en de arboarts.

@Boogie, wat leuk dat je weer even langs komt. Tjee alweer 8 maanden en wat een mooi meisje. En dat janken is niet raar hoor, ik kan soms ook nog wel huilen van blijdschap als ik naar mijn meisje kijk. Wat fijn dat ze doorslaapt. Waarom ben je stopt met borstvoeding? Of had je er geen zin meer in. Ik weet nog niet hoe lang ik doorga, vind het tot nu toe nog fijn dat ik het haar kan geven.

Werken gaat nu goed, in begin vond ik het erg moeilijk, maar nu gaat het goed. Thuis werk ik in de avonduren of ik het weekend als manlief thuis is. En op woensdag werk ik buiten de deur en dan heeft mijn man papadag. Hij brengt me weg en haalt me op, echt luxe! Op het werk moet ik nu nog 3 keer kolven, zou wel fijn zijn als het maar twee keer hoeft, maar dat komt nog.

@Megan, hé getsie een zwangere en dan ook nog ongewild. Ik zou ook uit elkaar barsten en zo pijnlijk om dat te horen hé, vooral ongewild zwanger! Ik zou me van binnen ook opvreten nu nog steeds hoor. Toen ik net zwanger was, bleek de dochter van de vriendin van mijn broertje ook zwanger te zijn. Ik had er heel veel moeite mee dat ze het liet weghalen, ze is dan wel jong begin 20 wat nou ook weer niet extreem jong is. Ik vond het zo tegenstrijdig, wij die zoveel moesten doen om zwanger te raken en zo happy waren dat het eindelijk gelukt was en zij laat het zo weghalen. Had het maar snel naast me neer gelegd. Heb je het toch wel een beetje gezellig gehad tijdens het etentje?

Ik heb naar de podotherapeut geweest. Ik ben met beiden voeten iets naar binnen doorgezakt, rechts meer dan links. Hierdoor komt de rand aan de buitenkant van mijn voet wat omhoog waardoor waarschijnlijk een zenuw klem is komen te zitten. Hij gaat schoenzooltjes voor me maken, waarmee die zenuw meer de vrijheid krijgt en ik geen pijn meer moet hebben. Het is wel even wennen die zooltjes, moet eerst een uurtje proberen dan het zo opbouwen. Thuis loop ik het liefst op sokken of blote voeten, maar ik zal dan nu toch pantoffels moeten gaan dragen. Hij zei als je niet veel loopt in huis dan hoeft dat niet, maarja ik werk thuis en druk in de weer met Jane dus dat zal wel moeten. Achja geeft allemaal niet. Over 2 weken kan ik ze ophalen.

Ik heb ook weer nieuwe lenzen en de tandarts heeft een oude vulling bij mijn voortand vervangen. Zegt de tandarts denk maar aan je dochter toen ze me de verdoving gaf, vond ik wel grappig hahaha.........ik was net na de kerst samen met mijn man en Jane voor controle geweest, ze vond het erg leuk dat Jane mee was. Het was ook fijn dat ik al snel terecht kon voor de behandeling, anders had ik oppas moeten zoeken. Ik zag het niet zo zitten omdat ze snel gaat huilen bij in een vreemde omgeving en andere mensen. De assistente was zo attent om mij te bellen als er iemand uit viel en voila!!! Heb ze hartelijk bedankt.

Voor Jane hebben we de kinderwagen omgebouwd tot buggy. Ze schopte tegen de rand van de kinderwagen en kon er alleen met gekromde beentjes erin. De buggy staat op lig stand, ze ligt er heerlijk in met haar nieuwe Hema voetenzak die erg fleurig staat. We hadden alleen nog geen regenhoes, gelukkig een webwinkel gevonden die ze apart verkopen, dinsdag krijg ik het in huis.

Verder doet Jane nu haar teentjes in de mond, ze krijgt er steeds meer lol in zo grappig. Het fruithapje gaat ook steeds ietsje beter.

Sinds gisteren heb ik erg gevoelige tepels, ze zijn ook rood. Ik had er eerst bepanthen op gesmeerd dat scheelde al en ook een drupje moedermelk. Vandaag maar bij de apotheek purelan gekocht, dat hoef ik er niet af te wassen als ik borstvoeding geef. Het gaat al een stuk beter, gisteren moest ik eerst door een pijn scheut heen als Jane ging aanleggen, maar vandaag had ik die scherpe pijn gelukkig niet.

De kerstvakantie zit er helaas weer op, maandag moet manlief weer werken. Ik heb tussendoor nog wel wat gewerkt, maar verder is het wel gezellig zo met z'n drietjes thuis.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Ink, ik heb even gespiekt in het febr. topic, mooie buik! Leuk om dat voor het geboortekaartje te gebruiken. Ik heb hier ook over nagedacht, maar manlief was er geen voorstander van. Heb nu mooie buikfoto's van een fotografe. Nog even en je hebt verlof, of ga je nu al met verlof?

Geplaatst

He Roossie - fijn dat je klachten opgelost kunnen worden dmv die zooltjes. Dank je - ik vond het ook erg leuk om te laten doen. Twijfelde zelf over zo'n fotoshoot - ik hou normaal niet van op de foto gaan, maar vind dit moment wel bijzonder om vast te leggen. Toen wilden we iets origineels voor het kaartje en zo kwamen we hierop ;-)...

Ik gebruik ook bepanthen voor m'n tepels, want die jeuken echt elke dag / nacht anders sinds dat ik 3 maanden zwanger was. Maar bedacht me idd al dat dat ws niet zou mogen met borstvoeding. Hoop natuurlijk dat de jeuk dan weg is (want kan echt tot bloedens toe krabben in mijn half slaap!), maar anders zijn er dus ook smeerseltjes die wel met de bv mogen zonder afwassen lees ik bij jou.

Ik moet nog 2 weekjes - tot week 36 werk ik door.

Heb een bv infoavond op 8 februari - vind ik wel fijn ter voorbereiding, want nu weet ik er nog niet zo veel van af. Vraag me soms nu al af hoe het moet met kolven na mijn verlof op m'n werk bijv (werk alleen - zonder collega- met 6 cliënten diensten van 16 uur aaneen, dus dat is flink wat keren kolven dan denk ik? Maar hoe wat waar wanneer?!?) Haha, beetje vroeg om daar nu al aan te denken hé?

Moet ik overigens niet te vroeg bevallen, want dan kan ik niet naar die voorlichting. 1 vd meiden uit het feb topic is al bevallen en 1 is nu bezig - vind ik zo'n raar idee! Ben ik eerlijk gezegd nog niet aan toe - moet nog allemaal kleine laatste dingetjes regelen / doen...

Geplaatst

@Ink, ik kan me al je vragen wel voorstellen hoor, ik had dat ook van hoe moet dat nou straks? Maar het wordt allemaal routine straks. Wat naar dat je zo'n jeuk hebt aan je tepels, ik heb dat gelukkig niet gehad. Bepanthen trekt wel snel in en is dan niet meer aanwezig op je tepels, heb dat wel gedaan bepanthen smeren en bv geven maar voelde niet goed bij. Heb nog extra advies gevraagd bij de apotheek. Wij zijn ook bij een borstvoeding voorlichting geweest en daar werd ook verteld over purelan van medela. Ik heb ook een medela kolf.

16 uren achter elkaar werken? Wow wist niet dat dat mocht. Jane drinkt nog om de 3 uren, dat zijn 5 voedingen per dag, snachts slaapt ze door. Op mijn werk kolf ik om 10.00 uur, 13.00 uur en 16.00 uur. Gemiddeld ben ik er iedere keer een half uur mee bezig. Maar je werkt alleen, ik zou het dan hier met je baas over hebben hoe dit op te lossen, je hebt er wel recht op om tijd te krijgen om te gaan kolven.

Voordat je gaat werken moet je tussendoor tijdens je verlof wat kolven om een voorraadje op te bouwen voor je eerste werkdag en het is altijd fijn om wat achter de hand te hebben.

Maar maak je er nu niet druk over, je kunt alles ook nog met je kraamverzorgster bespreken. Ik had wel mijn manager voordat ik met verlof ging ingelicht dat ik wilde gaan kolven en of hij een ruimte kon regelen.

Maar als je dus 16 uren werkt, dan hoef je snachts misschien niet te kolven als je kleintje doorslaapt en anders misschien 1 keer, dus dat scheelt. Het gaat meestal meer om de voeding overdag.

Geplaatst

Ja, dat is wel een goeie - ik zie m'n manager dinsdag, dus dan zal ik eens aankaarten dat ik bv wil gaan geven / zal moeten kolven en aan haar vragen hoe zij het voor zich ziet op de woning waar ik werk...

Ik werk dan van 15:00 tot 22:30. Dan ligt iedereen op bed en mag ik zelf (daar dus) ook gaan slapen, tot 's ochtends 6:30, want dan moet ik iedereen wekken en ben ik om 11:00 weer klaar. De nacht telt als halve uren, dus vandaar die 16 uur.. Lange ruk, maar aan de andere kant heb je dan wel gelijk een hoop uur er op zitten.

Ik ga inderdaad proberen nu nog maar ff niet teveel er over na te denken, maar dat is wel s lastig hahaha...

Geplaatst

Hi all,

Ik ben weer terug van vakantie .. Was heerlijk! En geen zwangeren (pfieuw) heerlijk kunnen bijkletsen en ervaringen uitwisselen met de anderen die IVF doen. Met oud en nieuw nog wat dreamflyers op gelaten en we hebben met zijn allen gewenst dat Hugo-tje en jullietje geboren gaan worden ;-) (is de werktitel voor dit jaar haha)

Had alle spuiten meegenomen, en verwachtte mijn menstruatie op woensdag of donderdag zodat ik maar een enkele dag hoefde te spuiten, helaas houdt mijn lichaam me weer voor de gek en werd ik al op maandag ongesteld. In overleg met manlief hebben we enorm van de vakantie genoten, lekker op stap geweest en los gegaan ;-) en dus geen spuiten zetten de hele week. W hebben het dus een maand uitgesteld. Nu gaan we eind januari starten.. Dus samen met Dee en Megan, toch?

@okaasan ik heb de hele week aan je gedacht! Wat ontzettend naar allemaal, de operatie, die nare spuit en alle emoties die daarbij komen kijken! Ik weet niet wat ik moet zeggen! Ik hoop dat jullie steun hebben in je omgeving. Zoals ik het lees hebben jullie dat in ieder geval wel aan elkaar! Ik hoop dat je je nu alweer een beetje minder beroerd voelt. Moet je nog vaker dat nare spul spuiten? Ik duim voor jullie en denk aan jullie! Hou je taai meid, en schrijf het van je af hier.

@Clau; veel sterkte met het afscheid nemen van je schoonvader. Komt een moeilijke tijd aan dus! Denk ook aan jou!

@Chantal bah, steeds zo naar voelen is heus niet leuk! Hoop dat het gauw beter gaat!

En de rest; fijn om jullie verhalen weer te lezen, tot gauw,

Liefs,

Inge

Geplaatst

@Inge, wat goed dat je een fijne vakantie gehad hebt en ook dat je ervaringen kon uitwisselen met anderen die IVF doen. Het is altijd fijn hé om met anderen te praten die in hetzelfde schuitje zitten, zij begrijpen je meer dan anderen in je omgeving. Ik vind dat ook altijd fijn om met 'lotgenoten' te praten.

Lekker dat je de boel de boel hebt gelaten en een maandje later is ook niet erg, nu kun je er helemaal voor gaat.

@Okaasan, dikke knuffel meis ik denk veel aan je.

@Ink, over je jeuk op je tepels, misschien moet je snachts een bh dragen met borstcompressen dan kom je er niet zomaar bij. En vaak werkt mentholpoeder goed tegen de jeuk, maar ik weet niet of dat fijn is op je tepels. Ik bedacht me dit zo ineens. Mijn tepels zijn gelukkig niet meer zo vuurrood dat purelan smeerseltjes heeft wel goed geholpen. Ik heb ook iedere keer een drupje moedermelk op mijn tepels gesmeerd dat schijnt ook helend te werken en dan opdrogen, zo zie je maar hoe goed dat spulletje is.

Liefs Roossie

Geplaatst

Oskaan hoe gaat het meis? Rustig

Aan!

Ink je gaat hard leuk om te lezen...

Hier nog wachtend op mijn duivels moest het

Don al worden maar nog niks :(

Xx

Lig op bed reageer snel

Op iedereen!

Geplaatst

Hi girls,

@ookasan hoe gaat het??

@clau, gecondoleerd. Tsjonge we zijn wel aan de beurt hè? Heel veel sterkte!

@dee, dat klinkt geweldig. Nog een kleurtje ook! Fantastisch. Morgen dus weer aan de slag en woensdag reumatoloog . Ben erg benieuwd wat die zegt. En ander werk klinkt goed, dat gaat gewoon lukken. Wil je in dezelfde branche blijven of echt iets heel anders?

@roossie. Benieuwd hoe de zolen jou bevallen. Ik heb t ook eens geprobeerd maar kon er niet aan wennen. Mijn moeder heeft er wel veel baat bij gehad. Haha, tenen in de mond, grappig.

@inge, good for you girl, opzouten met die spuiten en gewoon genieten. Misschien zijn we nu idd tegelijk, ik begin zo rond 24/25 Jan. Lachen met die namen. Klinkt heel goed allemaal!

@all. Dat waren een paar vervelende dagen, het gaat nu weer wat beter. Vrijdagavond dus eten met mijn twee beste vriendinnen plus aanhang. Die beiden sinds 2008 al weten van onze wens en alle moeilijkheden en mislukkingen. Die ene heeft inmiddels al een baby en toen zij zwanger was is ze bij mij thuis geweest en heeft het verteld, ze vond het ook heel moeilijk en moest ook huilen. Niet te lang gebleven want ik moest ook al huilen, daarna met vriend lang gewandeld en toen ging het wel weer en kon ik er weer positiever om zijn. Haar baby is inmiddels 10 maanden....dus het is nu nog erger en zuurder allemaal nu ook vriendin nummer 2 ervoor ging (aug gestopt met anticonceptie ). Dat wist ik gelukkig, had ik ook gevraagd, en ook nog gevraagd of ze als het gelukt was het zo snel mogelijk wilde vertellen aan mij en een beetje voorzichtig. Ik begrijp dat dit ook allemaal veel druk legt op iemand en mensen daar zenuwachtig van worden. Tsja ik verpest het nu voor iedereen.....maar goed ik had vantevoren nog gedacht als ze maar niet zon soort gelegenheid kiest om t te vertellen want dan kan ik niet eens rustig re-groupen. Oh ja, en ze had de laatste keer ook gezegd, dat het nog wel even kon duren want dat haar vriend steeds in de cruciale week weg was, congres, vakantie etc . Dus zag het ook niet echt aankomen.Al met al voor mij allemaal heel vervelend, dit weekend ook nog veel mee gezeten. Jammer want ik had zon positief gevoel over laatste poging, dit moet nu weer terugkomen. Daarbij nog ziek geworden dus dat maakt de stemming er niet beter op. Ik zie de hele tijd in mijn hoofd dat zij de mozzarella liet liggen van voorgerecht, ik die naar haar opkijkt en zegt waarom eet je dat niet, en zij die zegt, eh we hebben een nieuwtje......

Gelukkig doet tijd een hoop, ik kan er nu al bijna om lachen als ik het zo opschrijf. Zie nog wel op tegen een weekend weg met hen eind maart. Als het bij mij echt is afgelopen en zij heeft dikke buik. Maarrrr daar gaan we nog maar niet vanuit.

Sorry meiden, lang verhaal, moest het even kwijt!

Lfs Megan

Geplaatst

Boogie: leuk om weer even wat van je te lezen en om de foto's van Evi te zien!!!

Megan: wat een snertnieuws.... hartstikke leuk voor mensen als ze het geluk om zwanger te worden mogen meemaken maar wat moeilijk om elke keer weer vanaf de andere kant van de lijn dat te moeten aanschouwen..... Dat soort nieuws moet inderdaad altijd eerst even bezinken, snap wat je schrijft.

Ik denk trouwens dat ik ongeveer anderhalve week na jou zal beginnen met spuiten? Moet één van de komende dagen ongesteld worden.

Inge: 'gezellig', met z'n 3-en een poging doen... Jij zit waarschijnlijk rond dezelfde start datum als Megan?

Roossie: weer een heerlijk kneuterig verhaal van je ;-).... we genieten met je mee. Jane is dus uit de kinderwagen gegroeid.... ze gaat alweer richting een half jaar!

Ink: origineel zeg, die bellypaint. Leuk bedacht en heel knap geschilderd. Misschien gaan er wel mensen vragen of jullie mannetje in Egypte verwekt is? Haha (klinkt wel leuker dan verwekt in het UMC trouwens....).......

Mijnbaby: irritant, een langere cyclus als je er op zit te wachten...

Okaasan: hoe is het nu met je????? We denken aan je en sturen je in gedachten wat troost en kracht!

Hier vandaag weer naar psychotherapie geweest en het is zo overduidelijk dat rust (vakantie) me goed heeft gedaan.... Vrijdag maar eens bespreken met de arboarts hoe het nu verder moet en kan met werk. Qua nieuw werk zou ik best iets anders willen doen, sta voor meerdere dingen open. Is alleen de vraag of dat nu haalbaar is natuurlijk. Geen idee of ziekmelden ook een optie is.... Overal zitten weer voor- en nadelen aan natuurlijk (zowel voor mij als voor m'n werkgever). Ben in ieder geval aan het denken gezet door de vakantie, door m'n vriend en door de therapeute dat het misschien eens tijd is om knopen door te hakken.

Geplaatst

Zo eindelijk weer een klein beetje puf om op alle verhalen hier te reageren. Althans ik ga het proberen.

@Dee: Morgen weer werken. Toch nog een klein beetje zin in gekregen? Je zonnige vakantie klinkt wel erg goed. Ik hoop dat je het vakantiegevoel nog een tijdje vast kan houden. Ik en mijn man hebben daar sinds we in de MM zitten veel moeite mee. Je zit zo snel weer in het ijzeren ritme van het ziekenhuis, waardoor de vakantie zo snel heel lang geleden lijkt. Gek is dat hoor, en ook wel heel erg jammer. Dat extra nagenieten zou wel heel fijn zijn in onze situaties. Ik hoop dat je lekker veel Vitamine Zon hebt opgedaan!

Vervelend dat je baan je zo zwaar valt. Ik hoop dat er binnenkort een mooie vacature op je pad komt.

Hoe was het bij de reumatoloog en de arbo? (of ben je daar nog niet geweest?)

Wat goed dat je bij de psychotherapie bent geweest. Of ben je daar al langer? Goed ook om te lezen dat het je zo veel oplevert (in combi met de vakantie). Ik ben benieuwd welke knopen je gaat hakken.

@Boogie: Dank je wel voor je mooie verhaal over je dochter. En, heel fijn juist om te lezen dat de hele MM steeds verder op de achtergrond raakt voor je. Ik hoop dat die tijd voor ons hier allemaal eens komt. HEt is wel een heel geruststellende gedachte.

En ik vind het echt niet gek dat het hele MM-gevoel je af en toe nog overvalt en de tranen opkomen. Zo lang bezig zijn om zwanger te worden, dat lijkt me onmogelijk om direct te vergeten, ook al heb je het mooiste meisje van de hele wereld gekregen.

@Megan: Wat kan het leven oneerlijk zijn en helaas kan je er niets aan doen. Ik vond het ook vrijwel altijd vreselijk. Nu al eventjes geen zwangeren hier in de omgeving, dus ik vrees met grote vrezen dat er binnenkort weer één zich meldt.

Laatst las ik een blogje van iemand en haar hielp het heel erg als weer iemand kwam melden dat ze zwanger was en ze ook zo verdrietig werd, om dan te denken "ik wil wel wel een baby, maar niet deze die in iemands anders buik zit en die niet van mijn man(s zaad) is." Ik vond dat op zich wel een mooie gedachte. Want zo is het maar net, denk ik. En misschien maakt het moment niet makkelijker, maar daarna als het nieuws wat bezonken is misschien wel. Ik vond het in elk geval een verfrissende benadering. En hoop dat die mij gaat helpen.

En niet zenuwachtig worden hoor dat je druk legt op anderen. Als het goede vriendinnen/vriendschappen zijn, dan zijn die daar tegen bestand. Vrienden ben je in voor-, maar vooral ook in tegenspoed. Toch? Althans, dat is mijn mening.

Fijn dat je weer bijna begint met spuiten. Dus wel positief blijven. In maart zitten jullie dus samen daar zwanger te zijn op jullie weekend weg!

@Ink: Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat. Mooie buikschildering had je. En leuk om een foto te zien waar je helemaal op staat.

@Roossie: Ik vind het zo leuk om je verhalen te lezen en te lezen dat alles zo goed gaat en je zo geniet van alles. Je schrijft altijd zo lief en liefdevol. Heerlijk om te lezen.

@Inge: Fijn dat jij ook al zo goede vakantie hebt gehad en dan ook nog zonder Goed Nieuws. Zelfs nog IVF-ervaringen uit kunnen wisselen. Dat is nog eens het andere uiterste.

Enne, gaan jullie voor een tweeling? Hugo en Juliette? Haha,moet er wel om lachen. Wat dapper van je om niet te gaan spuiten tijdens de vakantie. Ik had het niet gekund om alles zo los te laten, denk ik. Echt stoer!

@MijnBaby: Jouw cyclus ook al van slag. Hoop dat het snel komt en dat je kunt beginnen.

Dank jullie wel voor alle knuffels en felicitaties!

Het gaat hier wel ietsje beter, iets minder moe (maar nog steeds de hele middag geslapen) en vandaag voor het eerst weer zelf gekookt. Moest wel een paar keer tussendoor gaan zitten, want anders stond ik te duizelen op mijn benen. En het eten was nog lekker ook :-)

Gelukkig ben ik niet meer zo beroerd van de MTX. Ik begin het wel spannend te vinden. Woensdag naar het UMC voor HcG controle. Ik hoop zo dat het gedaald is. De optie bestaat dat dat wellicht niet zo is, maar dat negeer ik nog even. Ik wil gewoon zo snel mogelijk weer zwanger worden en dat kan niet met nieuwe MTX spuiten.

Omdat er nog steeds kans is op een baarmoederruptuur, mag ik niet alleen thuis zijn, omdat ik in geval van nood zo snel mogelijk naar het zkh moet kunnen (en dan niet zelf kan rijden), dus had ik hier een oppasmoeder. Hhahaha, het was mijn eigen moeder. Kon mijn man ook weer een dagje naar kantoor. Hij heeft nu zorgverlof gekregen. Zo fijn en belangrijk een goede werkgever.

Ik heb wel besloten dat we maar binnen nu en drie maanden heel ver en heel fijn op vakantie moeten gaan met z'n tweeën. Dan gaat de tijd dat ik niet zwanger mag worden ook wat sneller. Even weg vluchten van alle ellende en leuke dingen doen. Nu nog een mooie bestemming.

Geplaatst

Ha okaasan, wat klink jij weer dapper! Fijn om weer even wat van je te horen! Duim mee voor komende woensdag, en hoop dat het is gedaald.

Inderdaad gelukkig geen zgn goed nieuws gemeld.. Heb komende vrijdag een etentje waar een zwangere bij zit. Beetje kromme situatie, is mijn ex partner met zijn vriendin. Ben ooit bijna dit hele traject gestart met hem, omdat hij helemaal geen levende zaadcellen had na een tumor in zijn zaadbal. We hadden helemaal geen goede relatie en toen het beter ging met zijn zaadkwaliteit en we konden starten vloog het hele idee me zo aan met hem.. Nooit gedacht dat ik er met een nieuwe, hele fijne liefdevolle, partner er weer voor zou staan. fijn detail; degene die zwanger is was destijds zijn collega waarmee hij al vreemdging.. Naja.. Aan de ene kant confronterend dus een zwangere en aan de andere kant ben ik ook op de een of andere manier zo opgelucht dat ik het niet van hem ben.. Klinkt wat krom, maar ik wil gewoon graag een kindje met de man waar ik 100% van hou en die dat ook zo van mij doet.. (lach me maar uit, geloof eigenlijk ook nog in sprookjes zucht)

@dee ik start een klein weekje later dan megan denk ik.. Verwacht rond de 30e te starten..

@megan bah.. Zit je dan bij zo'n etentje!! We snappen hier precies wat je bedoelt! Ervaar het ook altijd zo!

We gaan inderdaad voor een tweeling ;-) aangezien de cryo's het nu al twee keer niet hebben gehaald, gaan we nu twee embryo's laten terugplaatsen. Mits we die hebben natuurlijk. Kan nu ook, nu ik al 36 ben..

Liefs,

Inge

Geplaatst

@mijnbaby hopelijk kun je snel beginnen!

@Megan, is begrijpelijk hoor hoe jij je voelt, ik was ook altijd van slag als er iemand zwanger bleek te zijn. Ik werd dan gelijk zo verdrietig van binnen, slikte het weg en deed blij voor een ander, dat kost ook zoveel van jezelf!

@Dee, wat fijn dat die vakantie je zoveel goeds gedaan heeft! Knopen doorhakken voelt altijd erg fijn en je voelt dan zo strek! Succes met hakken ;-) Hoe ging je werkdag?

@Okaasan, je klinkt erg sterk meis. Succes morgen, hopelijk gaat het de goede kant op en heb je geen prikken meer nodig. Wel gezellig je moeder als oppasmoeder. Groot gelijk om op vakantie te gaan, dan heb je veel afleiding, lekker genieten van alles de boel de boel en de tijd is om voor je het weet.

@Inge, wat een aparte situatie! Maar tuurlijk wil je een man bij wie je ook echt kinderen wilt. Ik heb dat ook hoor en denk iedereen wel die kinderen wilt. Was een goede beslissing toendertijd van je. Wel bijzonder dat jullie nog contact hebben. Hopelijk kun jij bij een volgend etentje zeggen dat je in blijde verwachting bent en misschien wel een tweeling! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

hè, fijn meiden. Jullie hebben me weer een steuntje gegeven. Idd, ik wil niet díe baby ! Ik wil onze baby !

Heb de vriendin in kwestie nog niet weer gesproken. Ik denk toch dat ik als eerste moet bellen hoewel ik eerst vond dat ze mij maar moet bellen. Maar ik voel me op dit moment weer een stuk beter, goed gesprek met m'n vriend gehad ook.

Roossie, ik neem steeds wel aan dat een zwangerschap het allemaal op gaat lossen , dat is toch wel zo hoop ik? Kun jij nu wel gewoon echt blij zijn meteen voor een ander zonder eerst overspoeld te worden met verdriet?

Inge, ik doe mee met de tweeling! Meteen klaar!

En jee, wat een bizarre situatie zeg. Idd hoe komt het dat je nog contact hebt? Of is dat een impertinente vraag, excusez! Goed in ieder geval dat je er zo naar kijkt!

Dee hoe was t werk?

Ookasan succes morgen!

Grtz megan

Geplaatst

@Inge: Wat een verhaal zeg. Ik moest er om eerlijk te zijn eerst wel een klein beetje om gniffelen (sorry), omdat het zo bizar is. Maar ik kan me ook indenken dat als je er zit dat het toch wel heftig is. En zoals al geschreven; respect hoe je er over schrijft! Knap hoor.

@Megan, fijn dat het forum je zo helpt. Goed om te lezen dat we elkaar zo mooi kunnen steunen.

En misschien is zelf bellen inderdaad een goed idee. Dan bepaal jij het moment, kun je je voorbereiden en je op wat komen gaat instellen, dan belt zij niet waardoor je wellicht toch overvallen wordt of op een ongelegen moment. Soms is het beter zelf het heft in handen te nemen, ook al moet je daarvoor soms wel eerst een drempel over. Ik vind je stoer als je zelf belt!

En wat een goede vraag stel je aan Roossie, ik ben ook wel heel benieuwd wat haar antwoord daarop is.

@Dee, hoe is het met alles? (weer aan het werk en alle arts bezoeken?)

Ik ben er wel een beetje verbaasd over dat jullie me dapper en sterk noemen. Zo voelt het niet, maar ik kan me wel voorstellend dat het zo overkomt. Ik heb mijn verhaal inmiddels al zo vaak verteld aan de paar mensen die ik goed op de hoogte houd van onze situatie dat ik er wel heel goed over kan vertellen. Maar ik zit geregeld met tranen en nog vaker met bijna tranen.

Vandaag kreeg ik niet het telefoontje waar ik op hoopte. Het HcG was in elk geval niet gestegen, dus dat was goed nieuws, maar het was ook niet voldoende gedaald. Dus vandaag een tweede MTX-injectie gekregen. En volgende week weer terug voor HcG controle.

De echo zag er ook beter uit. Van de 4 ronde dingetjes die vorige week te zien waren, waren er nog maar 2 over en het baarmoederslijmvlies is ook al ietsje dunner. Het gaat dus allemaal de goede kant op, maar niet in het tempo dat ik graag had gewild. Geduld, geduld geduld dus weer.

Als dit klaar is, gaan we eerst lekker op vakantie. Daar heb ik nu al zin in, even weg van al het gedoe en alle zorgen. Even vluchten. Maar we gaan pas boeken als dit echt over en klaar is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden