Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Clau gefeliciteerd! Wat super!

@inge succes met je poging!

@Mijnbaby alweer terug uit Istanbul tijd gaat snel. Nu met frisse moed weer van start.

@Dee kan me voorstellen dat je utrogestan wil gebruiken. Ik heb van mijn mislukte IVF poging nog utrogestan over en speciaal bewaard om eventueel te gebruiken met de cryo tp, omdat ik hier al gelezen had dat umcu dan geen utrogestan voorschrijft. Maar ik wil alles zoveel mogelijk als de vorige keer doen dus ook de utrogestan maar ik weet nog niet of ik het ga gebruiken zit nog in dubio.

Heb ook een vraagje. Ik moet een uitstrijkje laten maken. Nu dacht ik doe dat wel tijdens een echo. Denken jullie dat de gyns dat er ok even tussendoor doen? Scheelt me een keer met de benen wijd te zitten.

Met mijn man gaat het gelukkig weer goed. Hij moet nog wel herstellen maat hij loopt weer en rijdt zelfs auto. Morgen wilde hij weer gaan werken, maar blijft toch thuis hij mag niet eens van mij hihi

Met mijn broertje minder zal een moeilijke scheiding worden. Hij weet niet eens waarom ze wil scheiden.

De relatie van mijn andere broertje in Manchester is nu ook uit. Hij heeft daar een kamer gevonden. Hij wil daar een opleiding doen. Ik denk dat hij een keer terugkomt naar Ned. vooral voor zijn 2 kinderen.

Veel tegelijk allemaal ik hou ze maar in de gaten.

Vandaag met vrienden Pasen gevierd. Ze hebben allemaal kinderen. Dan ben ik zo trots met Jane. Ze waren ook verbaasd hoe rustig en makkelijk Jane is. Ook vinden ze her knap dat ik overdag voor Jane zorg en savonds regelmatig werk. Ze vroegen wanneer heb je tijd voor jezelf? Mijn werk is mijn hobby en Jane ook hihi

Ik ga maar eens slapen.

Liefs Roossie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Clau WOW super meid! geniet ervan!

Hier een heerlijke vakantie achter de rug gehad.. ik moet het rond de 18e worden en dan gaan we beginnen

na 7 langen maanden.. ik vind het wel weer fijn om te starten maar deels ook heel eng.. ( gemengde gevoelens)

Dee: ik kijk het even na en kom dan bij je terug weet het niet eens haha..

Geplaatst

zo, ik ben weer thuis. Mooi weer gehad en lekker verbrand (zoals altijd, hoe goed ik ook smeer). Niet echt uitgerust, want ik heb echt slecht geslapen daar. Verder wel fijn gehad.

Nu jullie verhalen allemaal bij lezen, maar ik geloof dat ik dat maar morgen ga doen want het er is best wel veel geschreven. Tot morgen allemaal :-)

Geplaatst

pruts, sluit ik mijn scherm zonder te posten (hoe bedoeld u, mijn hoofd doet het nog niet zo goed.) Nu dus weer opnieuw:

@Roosie: Is je man al weer aan de beterde hand?

Ik vind het leuk om te lezen dat jullie nog steeds bij iedere vermaanddag (haha, dat is vast geen woord) tompoucen eten. Mijn man en ik vieren ieder jaar onze hele en halve trouwdag. Dat is altijd erg leuk, omdat we dan verrassingsuitjes voor elkaar organiseren (en bijna altijd met een nachtje ergens slapen erbij). Echt een leuk uitje met z'n tweeën dus.

Ik zou gewoon je formulier meenemen als je gaat. DOe ik ook morgen, en dan merk ik het wel. Ik kom alleen bij de echoscopiste, dus ik denk niet dat het bij mij kan.

Misschien is het alleen niet zo'n goed idee om te doen bij jou, want ze irriteren de baarmoedermond en -hals toch een beetje, en dat is wat je niet wilt bij een zwangerschap. Dit is mijn eigen idee hoor, dus weet neit of die gedachtengang klopt. Maar je kunt natuurlijk altijd even vragen in het zkh.

@Ink: Oh die foto's, wat een geweldige zoon hebben jullie. Wat een bos haar, maar dat hoor je vast de hele dag door van iedereen. HEbben jullie allebei ook zo donker haar?

@Clau: Hoe is het met broeden? En wat fijn dat jullie zoveel mooie cryo's hebben. Oh lees nu dat je zwanger bent. gefeliciteerd!

Ik ben wel verbaasd dat er nu later ingevroren wordt, want bij mijn vorige poging (november) heb ik dat nog expliciet gevraagd of dat kon om zo eventueel vroeg afstervende emmies er uit te filteren. Toen was dat absoluut niet mogelijk. Fijn dat er in 'ons zkh' toch (technische) ontwikkelingen zijn op dat gebied.

@INge: Wat goed dat je ook mee mag doen met de biopt ook al val je niet in de onderzoeksgroep. Oh wat zou dat toch mooi zijn als het bij jou en Megan gaat werken. Dan doe ik het ook volgende keer. ;-)

Wel erg goed om te lezen dat ookal voldoe je niet aan de regeltjes, je toch mee mag doen. Ik heb al op veel plaatsen gelezen dat men het UMCU erg van de regeltjes en protocollen vindt, dus dat er nu (en ook bij Dee met Utrogebruik voor een cryo) van afgeweken wordt, vind ik erg positief. Dat geeft de burger moed voor als je nog eens iets anders wilt.

Oh en je gaat ook echt al bijna over 2 weken starten. Heb je dan ook nu al een biopt gehad, of ga je het lange protocol doen en komt dat nog?

@Megan: Dank je wel voor je lieve berichtje.

De pipelle heb je dus al achter de rug. Gaan de UMCU-artsen nu op bezoek bij die artsen waar jij dat onderzoek van opgesnord had, waardoor je op het idee kwam? Of nee, dat was niet in Istanboel, maar in Israël toch. Nou ja, maak ook niet uit. Goed dat ook op dit gebied het UMCU haar kennis uitbreid. Alles wat kan bijdragen tot hogere slagingskansen is meegenomen.

En ik was degene die de pil niet mag. Inmiddels wist ik inderdaad dat lang protocol ook zonder pil kan, maar dr. Tor..nce leek het niet zo'n goed idee als ik decapeptyl ging gebruiken, omdat ik al mega veel last heb van alle hormoonbijwerkingen en deca wat dat betreft echt berucht schijnt te zijn.

Ik vind het wel erg vervelend om te lezen hoe je in je poging staat. Pffff, ook al gaat het spuiten je makkelijk af, het is niet niets. Als we nou maar zouden weten dat het bij poging nr. zoveel zou lukken, dan zou deze hele MMM toch een stuk draaglijker zijn. En helaas werkt het ook niet zo dat de aanhouder wint in deze. Heftig hoor als je al zoveel hebt gedaan als jullie hebben.

Je gevoel wat je hebt bij het buitenland, kan ik me ook zo voorstellen. Nog meer tijd steken in al deze nare en onzekere toestanden. Nee hoor, dat trekt mij ook helemaal niet. Hebben jullie wel de Gent afspraak laten staan? Of heb je die al afgezegd.

Succes met spuiten en ik hoop dat je een beetje goed uitkomt met je punctie, want een diplomauitreiking heb je ook niet elke dag (en volgens mij heb jij al meer puncties dan diploma's gehad). Gewoon aangeven bij het zkh dat je die dag geen punctie wilt, want ze kunnen altijd nog een klein beetje schuiven met je schema. Jij gaat gewoon naar die uitreiking!

@Dee: meds kan je wel iets langer gebruiken dan de datum die erop staat. Volgens mij heeft Henne of Test daar ooit iets over geschreven na navraag bij de fabrikant.

Hoe gaat het met je? Al aan het opknappen van je behandelingen bij de alternatief arts?

En het is weer de 11de! Jee weer een maand voorbij na mijn laatste MTX. Morgen een controle echo en als alles er goed uitziet ga ik vragen of we een maandje eerder mogen starten. Juni klinkt veel dichterbij dan juli (en het is ook zo, hahah).

Geplaatst

Roossie, waarom bel je niet even met het verpleegkundigenspreekuur om navraag te doen? En anders idd gewoon de brief meenemen (ook als het antwoord aan de telefoon 'ik weet niet' of 'ik denk het niet' is... wie weet kan het ter plekke toch geregeld worden, of is er nog een co-assistent die een uitstrijkje mag oefenen ;-)... ik weet eigenlijk niet of het zomaar overal kan en waar het uitstrijkje onderzocht moet worden? de huisarts stuurt het op, maar waar naartoe?).

De Utro wil ik vooral gebruiken omdat ik mijn progesteronwaarde en luteale fase niet helemaal vertrouw (soms is die wat kort). Nadeel is wel dat je lijf voor de gek gehouden wordt en je bij evt kwaaltjes niet weet of het de bollen zijn of iets positiefs.....

Okaasan, jammer van het slechte slapen op vakantie. En het goede nieuws: je bent op de helft van de (minimale) wachttijd, dus eigenlijk kun je nu al een beetje gaan aftellen. Ik zeg: neem jij elke 11e v/d maand een tompouce (of wijntje, nu het nog kan) op dat feit!

Vandaag weer naar de alternatieve arts geweest en gezegd dat we over een week of 3 (als m'n cyclus normaal verloopt) een cryo tp hopen te doen. Was van tevoren bang dat hij het nog steeds zou afraden maar gelukkig zei hij 'oke, dan gaan we er alles aan doen om de omstandigheden zo optimaal mogelijk te maken en te houden'. Dus als ik ongesteld word (over ongeveer een week?) dan kan ik het zkh bellen voor een fm-afspraak. Is ineens alweer dichtbij!! Hou er wel ernstig rekening mee dat de ontdooiing niet goed gaat (gezien het verloop van vorig jaar en onze embryo's van matige kwaliteit) maar wie weet toch extra kans(en)! We'll keep the spirits up!

Geplaatst

Hi girls

@ookasan welkom terug! Wat ontzettend klote dat je slecht hebt geslapen, bah als ik ergens een hekel aan heb! Hoop dat het de stemming niet heeft verpest. En toch alweer een maandje voorbij ineens. Denk je dat juni ook zou mogen? Dat klinkt inderdaad dichterbij!

@dee heel mooi, gewoon afdwingen die handel! Jeeh, hopelijk samen op de wachtbank! Duimen voor goede ontdooiing en bevruchting!

@ clau Wauwie gefeliciteerd ! Het kon ook bijna niet missen met al die morula's!!

Hier straks spuit 4. Nog geen last van de gevreesde hoofdpijn. Die deca is inderdaad berucht.

Eerste keer geen last gehad, tweede keer kon ik alleen door continu paracetamol te slikken de dag doorkomen. Ging beter toen ik ging stimuleren trouwens. Nog een weekje volhouden zo. Morgen het eerste telefonische consult met dr k, kijken of er al wat aan uitslagen binnen is. Volgende week nog een keer.

Later! Grtz Megan

Geplaatst

Oskaan: welkom back.. hoop dat je een lekkere leuke vakantie heb gehad..

Dee: gaat ineens heel hard als je volgende week al ongesteld word.. spannend!

Megan: spuit 4 al weer er in.. nu op naar een mooie echo..

Ik moet het ongeveer over een week worden, we mogen dan beginnen op dag 2 a 3 van mijn cyclus.

we gaan ervoor, zie wel onwijs op tegen de punctie ( want die is niet zeker met sedatie)

maar we gaan ervoor, lekker kort schema, lekker snel klaar mee hopelijk...

Geplaatst

zo dames ik mag 1 mei komen voor een echo ben benieuwd. morgen gaan we lekker weg voor een lang weekend met zijn drieen . we gaan naar ponypark city want dat vind dochterlief zo leuk. heb er nu al zin in. iedereen veel s6 en tot dinsdag

Geplaatst

Hello,

Inge wordt er bij jou ook het aanvullende bloedonderzoek gedaan? Ik kreeg vandaag uitslag daarvan en ook van de biopt. Alles ok; geen fosforlipidesyndroom (of zoiets), stolling ed ok, schildklier was nu 1,9; had ik al eens via de huisarts gedaan toen 2,54. Lager is beter geloof ik hoewel ze zeggen dan lager dan 5 ok is. Maar er zijn gyns die zeggen lager dan drie of twee. En in de biopt geen ontstekingscellen, en het slijmvlies was mooi 'rijp', bepaalde mate van verwijde kliertjes of weetikveel. Alles prima dus......nou dan lijkt het erop dat mijn lichaam geen andere keus heeft dan gewoon ns zwanger worden ;-)

Nou dat was mijn nieuws van de dag. Druk geweest pfff nog even en dan heerlijk weekend!!

Hugs !

Geplaatst

Megan - heerlijk dat alles goed was! Inderdaad heeft je lijf nu dan geen keus meer hoor - gaat nu gewoon eindelijk eens goed komen voor je hoop ik!!!

Gaat het nog goed met spuiten? Vallen de bijwerkingen nog mee? Weet je wanner je ongeveer je 1e fm zult hebben?

Clau - spannend meid, 1 mei 1e echo! Dan zou je dus iets van 7 weken zijn of niet? Voel je je goed? En durf je er vertrouwen in te hebben? Misschien vervelende vraag, maar bij hoeveel weken ging het de vorige keer fout bij je? Lijkt me dat het dan zowiezo voor die periode extra spannend is, of niet?

Mijnbaby - hopelijk dit keer je menstruatie "gewoon" op het moment dat je het verwacht zodat je ook weer kunt starten!

Okaasan - welkom terug ;-)! En, kon het uitstrijkje bij de echoscopiste? En hoe is het gegaan daar? Mag je een maandje eerder starten? Zou mooi zijn!

Mijn man en ik zijn allebei (donker-)blond, maar bij mijn geboorte was mijn haar ook erg donker. Ik merk dat Levi's haartjes nu ook al wat lichter beginnen te worden. Ik heb trouwen vandaag zijn 1e klitje uit zijn haren moeten knippen hihi!

Roosie - en, jij nog nagevraagd van het uitstrijkje? Ik kreeg een oproep voor mijn 1e uitstrijkje 3 weken voor ik uitgerekend was van Levi. Heb hem dus terug gestuurd en dan krijg ik over een half jaar geloof ik een nieuwe oproep. Bij ons doet de dr assistente het, dus vind ik gek genoeg minder vervelend dan bij mijn huisarts. Haha, tijdens het hele traject begin je er gek genoeg aan te wennen ofzo om met je benen wij te gaan liggen, maar nu dat al weer even geleden is, komt de drempel ook weer terug!

Dee- spannend dat je cryo tp al zo dichtbij komt! De meeste cryo's ontdooien geloof ik wel goed toch? We zullen tegen die tijd heel hard voor je gaan duimen hoor! Fijn dat hij dus dacht dat het bij je a.s. menstruatie dus al kan!

We hebben gisteren een nieuwe auto gekocht - hadden een renault clio 3 deurs en de maxicosi paste er amper in (zijn beiden vrij lang, dus onze stoelen moeten ver naar achteren willen we onze benen kwijt kunnen). Hebben nu peugeot 307 station gekocht - wauw, wat een luxe, zo'n grote auto!!!

Verder dinsdag op nacontrole geweest. Vroeg de verloskundige wat we gaan doen aan anticonceptie, antwoordde ik niets, keek hij op mijn kaart en zei hij weer "oh, ik zie dat het bij jullie wel iets anders ligt, maar ja, ik moet het er bij zeggen, er is maar 1 zaadje nodig he?!". Dus ik heb geantwoord dat we daar dan waarschijnlijk heel lang op moeten wachten en dat als dat ene zaadje spontaan zijn weg weet te vinden, dat een heel mooi en welkom cadeau zou zijn, zodat wen iet opnieuw het traject in hoeven voor een brusje. Hij ging gelukkig niet preken over de nadelen van snel achter elkaar zwanger worden etc, maar antwoordde lief"nou, dan hoop ik je hier nog een keer te mogen ontvangen", haha, ik schoot er bijna vol van! Overigens erg vreemd om zonder dikke buik die praktijk binnen te lopen. Voelde me eventjes een beetje leeg met een soort heimwee gevoel... Heb m'n zus ook opgebiecht dat ik even jaloers op haar was en ook even moest slikken toen ik haar voor het eerst in mijn zwangerschapskleding zag lopen omdat ik er zo van heb genoten en zo erg hoop het nog een keer mee te mogen maken. Gelukkig reageerde ze heel lief en begripvol, dus dat is ook weer uit mijn bovenkamer ;-)...

Nog leuke plannen iemand voor het weekend?

Geplaatst

@Dee: oh dat klinkt goed, je bent al weer bijna in de race. Nog een paar weekjes en dan alweer je cryo poging. Ik vind het bijna even spannend dat de er meiden van dit draadje in de race zijn, als wanneer ik het zelf ben. Gek hoor!

Ik hoop zo dat het lukt, want dat geeft mij ook weer moed, dat het dus toch kan in het UMCU (tja er speelt natuurlijk altijd eigen belang ;-)

@Megan: gaat het spuiten nog steeds goed met weinig hoofdpijn? En wat een geweldig goede uitslagen van je biopt. Ik hoop dat dat je weer een beetje moed geeft. Schildklier is mooi hoor. Een Belgische arts heeft daar een onderzoek naar gedaan en hij kwam op lager dan 2 om zwanger te worden. Precies goed zit je dus!

Oh, ik ben zo blij met jouw goede uitslagen. Ik hoop zo dat dit bijdraagt aan het slagen van je poging! Ik vind het echt geweldig goed klinken.

@Ink: Leuk dat je hier ook weer lekker vaak schrijft. Ik vind het echt fijn om jou en Levi's verhalen te lezen, netzo als bij Roossie en Jane. Goed dat je je zus hebt gesproken. Lijkt me sowiso gek als ze jouw zw-kleding aan heeft.

Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Wij grappen de hele tijd dat we een drieling krijgen (haha, eerst maar eens zwanger worden), maar dan gaat onze twingo ook problemen geven, die heeft niet eens drie zit plaatsen op de achterbank. Wij zijn ook alle twee lang (1,86 m) en vooral ik heb lange benen, stoel dus altijd op de achterste stand, anders kan ik niet rijden. Maar maxicosi's en kinderstoelen gaan prima. We moeten het dus maar bij een tweeling houden ;-) Een twingo is van binnen dus ruimer dan hij van buiten oogt.

Hier geen uitstrijkje bij de echoscopist. Als je een gyn hebt kan het wel zei ze. Dus Roossie, gewoon meenemen dat formulier zou ik zo zeggen. En anders, komt het over een jaar wel weer als je cryo geboren is :-)

De echo zag er goed uit, als ze niet wist dat ik een interstitiële bbz had gehad, had ze het waarschijnlijk niet gezien. Het zag er dus veel mooier uit dan ze verwacht had en dan zou kunnen. Helaas betekend dat niet dat we eerder door mogen. Ik was er al bang voor, maar achteraf hakte dat er dan toch weer heel hard in. Stiekem had ik er harder op gehoopt dat we misschien eerder door mochten dan ik wilde toegeven. Ik wil zo graag ook eens een meevaller, ik vind eigenlijk dat ik daar wel eens een keertje een beetje recht op heb. Dat mag toch wel? Ondanks dat de echo er dus mooi uitzag, vond ik het een k#tbericht. Ik was daardoor best een beetje uit het lood geslagen donderdag.

Vandaag ga ik de stad in met een vriendin, man is nl. de hort op, lekker een dagje leuke dingen doen.

Maandag naar de arbo arts, en daar zie ik vreselijk tegenop na de berichten die ik van twee collega's hoorde. Het schijnt op het moment totale chaos te zijn op kantoor en ze adviseerden alle twee om vooral nog niet weer te komen werken. Echt bizar dus. Goed, ik ga er niet te veel over uitweiden, want wie weet lezen hier nog mensen mee.

Nu eerst onder de douche springen en richting vriendin. Allemaal een fijn weekend!

Geplaatst

Hey ookasan, Dank je!! Ik ga je info lezen. Laatste keer was schildklier 2,54 dus als de waarheid in het midden ligt kan het misschien ook wel.Shit wat balen joh, toch wachten tot juli. Hoe loopt je cyclus, komt dat een beetje mooi uit? Als je half juni ongesteld wordt mag je dan wel die cyclus starten? Tsja gelukkig dat de echo super was maar kan me zoooo goed voorstellen dat die wachttijd iedere keer weer een klap in je gezicht is. Natuurlijk verdien jij ook eens een meevaller!! Haha lachen om die drieling, wij hebben het wel over de tweeling terwijl die kans ook superklein is (om überhaupt ...) maar drie is helemaal lekker optimistisch. Tsja raar hoe dat werkt dat je al over auto's gaat nadenken. Vriend mag nieuwe leaseauto uitzoeken had iemand het over de prijs station, schijnt 7 persoons te zijn. Toen dacht ik ook oh dat is wel handig als we een tweeling zouden krijgen kunnen we nog met z'n allen op vakantie. Slaat aan alle kanten nergens op maar goed je denkt het toch haha. Vandaag nog geen ongi in zicht en dat mag ook absoluut niet want dan kom ik echt in de knel met diplomauitreiking. Als morgen dan blijft het nog spannend, maandag zitten we wel safe geloof ik. Heb steeds hartkloppingen sinds gister geloof ik if die dag daarvoor. Is dit een bekende bijwerking van deca? Of maak ik me te druk op mn werk, heb nl allemaal moeilijke klussen. De hoofdpijn valt nog mee gelukkig, pfff. Echt blij mee.Fijne zaterdag!!

Geplaatst

Okaasan - kan ik me voorstellen hoor, dat het toch even tegen vielt! Je wilt zo graag weer verder! Logisch!

En natuurlijk mag het nu wel eens mee zitten... Hopelijk wordt het lange wachten beloond (geduld is een schone zaak zeggen ze, dus zou geduld dan ook een schoon kindje opleveren?!? Laten we er maar op hopen!)... Maar wel fijn dat de echo goed was in ieder geval. Hopelijk heb je vandaag een leuke gezellige dag, lekker wat afleiding en alvast succes voor maandag bij de arboarts!

Knap hoor trouwens, dat het in een Twingo past! Ik ben 1.88m lang en dus inderdaad ook de stoel helemaal achterin. Dacht eigenlijk dat het ook wel gewoon moest passen, tot ik het een keer uit ging proberen in de laatste week van m'n zwangerschap en toen bleek die maxicosi echt ontzettend veel plek in beslag te nemen! Ze zijn best diep en daardoor groter dan een gewoon kinderstoeltje, dus daar had ik me op verkeken. Maar goed, zit al te bedenken waar ik volgende week eens heen zal gaan rijden - zooo heerlijk om in te rijden met Levi op de stoel naast me (bij deze kan de airbag voorin uitgezet worden, in de clio niet, dus moest hij daar op de achterbank, dus dit is nu gelijk veeeel gezelliger - kan ik af en toe lekker naar hem spieken! Niet te lang natuurlijk, anders zit ik ineens inde berm of op de auto voor me haha ;-))....

Ben trouwens blij te lezen dat je het leuk vindt om over Levi te lezen. Ik hoop dat als iemand het wel lastig vindt hier, diegene zich ook vrij voelt dat te zeggen, dan zal ik me even wat meer terug trekken. Maar het is gewoon echt een onwijs lekker manneke en ik geniet volop, helemaal nu je wat meer contact met hem kan hebben - hij kijkt je nu echt aan en volgt je met zijn ogen. Ook begint hij steeds vaker te lachen en brabbelgeluidjes te maken en dan smelt mijn hart helemaal. Zie er best tegenop om weer te moeten gaan werken, maar duurt gelukkig nog anderhalve maand. De tijd vliegt echter om! Dacht van te voren dat de muren misschien na een tijdje op me af zouden komen, maar nu zou ik het liefst helemaal thuis willen blijven werken, maar ja, dat gaat hem niet worden...

Megan - de timing van je ongi lijkt dus de goede kant op te gaan voor de diplomauitreiking - fijn hoor! Ik heb geen idee of dat een bijwerking van de deca kan zijn? Vind het echt elke keer weer spannend als er hier iemand weer bezig is! Haha, wat een bonding met meiden uit hetzelfde ziekenhuis die je verder niet kent haha, best apart eigenlijk! Maar leef echt helemaal met jullie mee!

Geplaatst

Orkaansan, ik begrijp dat je een bbz hebt gehad? Moet je daarom wachten voordat je door mag, waarom? Is dit omdat je zwanger bent geweest of omdat je een bbz hebt gehad?. Mijn vriendin ging na haar MK direct door. Zij was 8 weken zwanger, geloof ik.

Geplaatst

Hoi Joske, de uitslag van het biopt en het bloedonderzoek kreeg ik na 1 week. Ga jij ook meedoen aan de impect studie?

Grt! Megan

Geplaatst
......nou dan lijkt het erop dat mijn lichaam geen andere keus heeft dan gewoon ns zwanger worden ;-)

Mee eens!

Fijn dat de uitslagen goed waren!

En nu dus afwachten wanneer je ongesteld wordt. Hopelijk komt het qua startdatum goed uit voor je. Ik weet ook niet of hartkloppingen van de deca kunnen komen, misschien eens googlen?

Ik ben trouwens gisteren ongesteld worden (weer een korte cyclus, 23 dgn) dus maandag bellen voor een fm afspraak.

Okaasan: ik vroeg me hetzelfde af als Megan, weet je ongeveer hoe je cyclus verloopt en dus wanneer je de komende paar maanden ongesteld gaat worden en hoe je uitkomt in juli?

Ink: fijn dat de verloskundige zo reageerde.

Ben ook wel benieuwd naar de meiden die hier eerder meeschreven en bevallen zijn (Meertje, Ralletje, Boogie, Jem - van de laatste hebben we weleens een foto gezien van haar oudste, maar niet meer gehoord over de geboorte van haar 2e?) nog plannen of wensen hebben voor een volgende zwangerschap.

En zijn er misschien nog meelezers die evt mee willen schrijven?

Geplaatst

@Megan: dan is je schildklier mooi nog wat gezakt. Volgens mij is dat altijd goed. Ik heb er een beetje over gelezen, omdat ik een beetje gekke schildklier heb. De waardes zijn altijd goed, maar hij is heel vaak dik en opgezet. Dan heb ik zo'n bobbel in mijn nek. Vandaar dat ik bang was dat de uitslagen wellicht niet goed zouden zijn. Maar gelukkig had ik een keurige 1,2.

En die drieling, tja die is ooit ontstaan om mijn man te shockeren. Hahaha, dat lukte toen erg goed. Want behalve die net nieuwe auto, moeten we dan ook verhuizen. Met vijf mensen in een huisje van 65m2 wordt nl. echt wel heel klein.

Ik vind het dus helemaal niet gek dat je bij een nieuwe leaseauto aan wat-als denkt. Tuurlijk, je moet wel hoop houden, want anders zou je dit allemaal niet doen.

Ik weet niets van deca bijwerkingen, maar hartkloppingen klinkt niet fijn. Nog steeds niet ongi vandaag?

@Ink: tuurlijk wil jij nog wel thuis blijven. Lijkt me ook heerlijk met zo'n mooi mannetje als Levi (haha, ik maakte eerst een typfout en schreef heelrijk ipv heerlijk. Maar dat is het ook zeker).

Volgens mij hebben ze in de scandinavische landen wel een jaar verlof. En ik denk dat dat niet voor niets is. Ik heb ook zoveel vakantie uren dat als ik nu zwanger word, ik ook bijna een jaar vrij kan hebben alles bij elkaar en reken er maar op dat ik dat ook ga doen als ik dat op mijn werk geregeld krijg. We hebben er zo lang op moeten wachten, dat ik ook extra recht op genieten heb, vind ik :-)

@Joske: Hee, heb jou al een tijdje terug hier ook voorbij zien komen. Ben je ook onder behandeling in het UMCU?

Ik had inderdaad een BBZ, maar op een hele unieke plek. Kom heel weinig voor en de echoscopiste zei dat ik ongeveer de derde of vierde was in haar hele loopbaan (ze maakt al 40 jaar echo's). Het vruchtweefsel zat nl. in de wand van de baarmoeder (niet in de eileider dus, wat veel 'normaler' is). Om het daardoor ontstane litteken te laten genezen moet ik de baarmoeder rust gunnen van een half jaar. Bovedien heb ik een chemo gehad om het weefsel te doden en dan mag je ook 3 maanden niet zwanger worden. Vandaar dus niet gelijk door, anders was ik nu al weer bezig geweest. Ik vind het maar niets dat wachten.

@Dee: oh, je bent nu dus echt begonnen, althans je nieuwe cyclus. Over ruim twee weken zit jij dus alweer hard te broeden. Spanend hoor!

Tja die cyclus van mij weet ik nog niet zo goed. Ik zit nu op dag 29 en meestal heb ik een cyclus van 28 dagen (keurig miesje ben ik hè ;-) Ik had wel een ik wil alleen maar lekkere zoete dingen eten bui deze week, dus verwachtte ik mijn menstruatie eigenlijk wel dit weekend. Maar er is nog niets te bekennen. Ik vind het een beetje moeilijk om van een mooie cyclus uit te gaan na die gekke bbz van mij.

Ik hoop op een heel klein beetje langere cyclus dan normaal voor mij is en dan word ik ergens eind juni ongesteld. Dan vind ik het wel prima en ga ik me aanmelden. Als ik toch korte cyclussen heb, kom ik rond half juni uit en dat is dan weer een beetje vroeg. Maar ik denk dat ik dan toch te stoute schoenen aan trek. Ik wil gewoon verder en bovendien zou ik, mochten de cryo's niets doen, graag nog dit jaar de derde door de verzekering betaalde poging willen starten. Dat zou dan precies lukken. Want ik weet niet wat ons volgend jaar te wachten staat op ziektekosten-bezuinigingsgebied en of een derde poging nog wel vergoed zal worden.

Geplaatst

Ha allemaal,

Even een poosje niet geschreven, was steeds zoveel wat ik wilde zeggen, maar het ontbrak aan tijd.

Wauw megan alweer aan het spuiten! En goede waardes dus! Helemaal mee eens; je lijf is er gewoon klaar voor!

Dee wanneer heb je je eerste fm? Spannend!

Okaasan duim mee voor een lekkere lange cyclus zodat je mooi uitkomt!

Mijn baby al begonnen?

Roossie ook alweer bijna zover!

Ink wat een mooie verhalen weer van je!

Ik zit nu met manlief in de wachtkamer voor een biopt. Ben benieuwd of het nou beetje pijn doet of niet. Net bloed afgenomen en hoop op eenzelfde plaatje als

Megan ;-)

Over twee weken alweer ongesteld en gaan bij ons ook de spuiten er weer in.

Veel gebeurt; vrouw van goede vriend van manlief heeft gehoord dat de kanker weer terug is en ze nog een paar jar heeft. Twee kleine dochters en nog erg jong. Wat gruwelijk en zo'n nachtmerrie! Zijn helemaal van slag. Laat staan zij!

Morgen naar de natuurarts, ben erg benieuwd of hij ook zo stellig is als de jouwe Dee! Ik zeg gewoon dat ik kom voor de eerste, wie weet knikt hij dan beamend ;-)

Sorry meiden dat ik zo lang niets heb laten horen! Ben er weer en heel benieuwd naar iedereen. Staat ons weer een paar weken vol actie te wachten! En okaasan; ook voor jou! Nog even!!

Liefs en x

Geplaatst

Hey Inge - en, hoe is de biopt gegaan? Hoop dat het meeviel qua pijn en idd dat je ook zo'n mooie uitslag hebt als Megan! En dan schiet het voor jou ook al op om weer te starten, maar eerst morgen voor jou hopelijk dus eerst ook een erg positieve natuurarts die er voor gaat zorgen dat je je 1e kindje gaat krijgen!!!

Maar wat erg van de vrouw zeg! Getsie! Nog een leven voor zich moeten hebben, maar dan 2 kleintjes achter moeten laten! Pff, en ook voor haar man heftig zeg! Jeetje, hoe ga je de tijd invullen die dan nog resteert nadat je zulk nieuws krijgt?!?

Gisteren belde mijn vriendin op dat haar moeder die nacht overleden is aan een hersenbloeding. Echt vreselijk. Het is altijd zo confronterend en blijft in je hoofd zitten...

Vrijdag is de crematie. Levi moet donderdag zijn 1e prikjes halen bij het CB, maar ik ga ze morgen even bellen, want m'n vriendin woont op 2 uur rijafstand en áls hij last krijgt van de prikjes is het misschien niet zo handig om de dag er na zo lang in de auto te moeten zitten met hem... Alhoewel hij wel goed slaapt in de auto en hij er misschien helemaal geen last van heeft... Maar vind zowiezo wel dat ik moet gaan als steun voor haar... Pff, weet nu al dat ik ook ga zitten janken - kan ik echt zo slecht tegen om mensen verdriet te zien hebben! Roossie - had Jane de dag er na nog last van de prikjes? En ben jij toen thuis gebleven of wel op pad gegaan?

Okaasan - ja, tuurlijk heb je recht op zoveel tijd daarna lekker met je ukkie! Dus jij bent straks van februari 2013 tot februari 2014 lekker vrij!!! Want we gaan gewoon met z'n allen harstikke duimen voor je dat na zo lang wachten, jij ook met een mooi resultaat je poging eindigt! En grappig dat je het over huisjes hebt - wij hebben ook een klein huisje van 70m2, dus als we ooit een 2e zouden mogen krijgen, dan gaat het hier ook niet meer passen... Maar nu is niet echt het moment om te gaan verhuizen denk ik qua restschuld die we dan zouden hebben omdat alle huizen zo in prijs gekelderd zijn... Denk dat we uberhaupt niet eens een andere hypotheek kunnen afsluiten voor ene groter huis met een restschuld en spaargeld om dat verschil op te lossen hebben we niet... Nog niet ongesteld geworden trouwens?

En jij Megan - klopt jouw timing ook nog? Of inmiddels al ongesteld geworden?

Dee, wanneer heb je je fm? En hoe gaat het nu met de bijwerkingen? Zijn de hartkloppingen al minder? Ik hoop het voor je!

Nou, komen spannende tijden hier aan, dus ik ga mijn duimen vast trainen zodat ze straks overuren kunnen draaien!!!

Geplaatst

@Ink effe snel ik las jou vraag. Jane heeft geen last gehad van de prikjes, ze heeft daarna wel flink geslapen. We zijn daarna nog even naar opa geweest. Kan zijn dat hij verhoging krijgt, dan moet hij een kinder paracetamol zetpil. Jane heeft tweemaal prikjes gehad en geen last gehad.

Sterkte met je vriendin.

Ik probeer een keer wat meer tijd te maken, nu effe druk.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hee hallo,

Ai wat een vreselijke berichten zeg.....jeetje, wat afschuwelijk om te weten dat je je kindjes achter moet laten.....inderdaad, hoe verder?? En ook jouw vriendin ink, ik zou er verschrikkelijk vinden als mijn moeder er niet neer was en dan zo plotseling....

Ik ben het met de hartkloppingen trouwens die sinds gisteren minder zijn. Ongesteld geworden, lijkt mooi uit te komen. Ga vanavond beginnen met stimuleren. Ik heb alleen een hardnekkige blaasontsteking, daar baal ik van. Ik wilde geen antibiotica na die biopt, leek mij het proces te verstoren. Vroeg nog aan dr k of zij dacht dat het evt kwaa kon, en ze zei ik DENK het niet. Niet al te overtuigend dus. Na liters water en cranberrysap en capsules is het nog niet weg, kwakkel er al mee van voor milaan nog, dus ik neem nu in deze cyclus dan toch maar antibiotica. Tsja ik heb geen idee, zou het kunnen? Ik wil er wel graag vanaf. Wat denken jullie?

Inge gezellig dat je er weer bent! Ben ook benieuwd hoe het voor jou was, haha, die biopt. En ook al bijna aan t spuiten weer jeetje. Word weer spannend hier.

Moet nu stoppen later meer!

Doei dames!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden