Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah verdorie Dee! Om wanhopig van te worden! Dus je mag echt erg chagerijnig zijn!

Reageer vanmiddag even uitgebreider, had gehoopt op een beter bericht van dee hier!

Okaasan, doe rustig aan!

X

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi there

Blech Dee .... Klote. Lekker bankhangen film kijken thee drinken boek lezen....gewoon even lekker sjaggie zijn en dan zie je later wel weer verder.

Ja Bridget Jones goeie associatie. Was t leuk met vriendin? Wanneer komt man weer thuis? Nog steeds geen ongi, vervelend hoor. Probeer er maar even niet over in te zitten, het komt wel.

Hm ookasan dat klinkt inderdaad niet goed. Overspannen, teveel prikkels. Kalm aan maar weer. In café hangen ging juist prima inderdaad! Je komt er wel hoor. Japan lijkt mij ook zo geweldig! Maar inderdaad dan wel ergens waar het veilig is. Het is sowieso echt leuk om sportieve uitdagingen te hebben, of iets te volbrengen zoals een tocht. Die route santiago is ook erg mooi schijnt.

Hier ook kalm dagje, stiefzoon bij z'n ma, dus even genieten van de rust. Hij heeft onder druk uiteindelijk bekend, eerst half, later meer, of nu alles is gezegd weten we niet zeker. Nahaj, pubers....

Later!

Geplaatst

Jeetje okaasan, bijna onderuit is niet een goed teken! Nogmaals; ga heel voorzichtig opbouwen hoor! Succeservaring is belangrijker dan uren opbouwen!

Dee, is het al doorgebroken? Man wat beroerd! Wat voel je je dan ook kut, machteloos en gefrustreerd hè!

Oh ja.. Manlief is inderdaad lekker vroeg thuis gekomen; check (hihi) ;-) was ook erg gezellig met vriendin..

Megan, wat een verhaal met zo'n puber! Ook een gek idee dat een feestje gaande was als je niet thuis bent.

Morgen bellen met ziekenhuis, ben benieuwd wat zij zeggen.. Rken maar nergens op..

X

Geplaatst

Dag meiden,

Gelukkig vandaag een fijne vk aan de lijn gehad! Ze gaf aan dat ik even zwanger geweest moest zijn, en dat dat beetje bloeden geen menstruatie was. Dat het toch ergens misgegaan moet zijn, en nog even een weekje moet wachten op mijn menstruatie. Is die er volgende week nog niet, dan langs voor een echo en misschien dan een curettage als ik het niet al verloren heb.

Voelt aan als erkenning voor mijn week eigenlijk.

Verder erg aan de twijfel, hier verder of Düsseldorf of Gent.

Dee hoe is het met jou? Denk aan je! Hoop dat je even kan laten weten hoe het met jullie gaat! Maak me een beetje zorgen om je.

Voor de rest hier; dikke knuffel.

X

Geplaatst

Inge: fijn, die erkenning van de verpleegkundige. Nog even afwachten dus, wel prettig dat ze evt. kunnen kijken als er geen menstruatie op gang komt.

Zorgen maken om mij hoeft niet hoor.... maar wel lief van je :-)

Gaat redelijk hier. Zit niet echt in zak en as ofzo. Heb er ook de puf niet voor, haha. Gister beetje grieperig, vandaag al iets beter.

Hm, nu ik de zin hierboven bekijk is het ook wel een beetje te positief gebracht misschien. Natuurlijk balen we, vinden we het jammer, zijn we teleurgesteld etc.

Vandaag gebeld naar UMC en om een afspraak met prof B gevraagd (waar we in okt ook al zijn geweest). Willen voordat we onze cryootjes proberen terug te plaatsen toch eerst bespreken of er nog iets aan de antistoffen in m'n baarmoeder te doen is. Zou zo zonde zijn als ze misschien niet eens een kans hebben nu, ze zijn zo kostbaar! Kunnen over 3 weken bij hem terecht.

Daarnaast wil ik proberen op korte termijn een afspraak te krijgen in een centrum voor natuurgeneeswijzen. Heb het adres op aanraden van de yoga docente (die veel kennis heeft op gebied van fertiliteit en voor zichzelf ook in dat centrum geweest is). Scala aan mogelijkheden om lichaam door te meten (wat ik graag wil, met het oog op de antistoffen, de endometriose, fibromyalgie en overprikkelde darm: nu ook steeds erg harde/opgeblazen buik en veel pijn rond m'n navel....) en hopelijk ook te behandelen.....

Nou, beetje ego (weet 't, het mag...) maar denk ook aan jullie hoor. Lees graag hoe het gaat met een ieder!

Okaasan morgen nog een (laatste????) keer bloedprikken?

Geplaatst

Ja overmorgen echt de laatste keer. Ik weet het zeker. Echt waar! (hoor je het ook, ik probeer mezelf te overtuigen).

Nee, zonder dollen, het kan echt niet anders dan de laatste keer zijn, want vorige week was het 2,1 en het moet onder de 2 zijn. Als het dat niet is, dan ga ik, ja dan euuhh, dat moet ik nog even bedenken.

Dee: verdrietig zijn mag hè. En ego-post zeker!

Groot gelijk dat je eerst weer een afspraak wilt. Ik hoop zo dat dat iets oplevert, al is het alleen maar geruststelling en vertrouwen. Ook dat is heel veel waard.

Fijn om te lezen hier en in het andere draadje, dat de yogacursus je zoveel heeft opgeleverd. Ik hoop dat het uiteindelijk voor je oplevert waar het hier allemaal omdraait; het liefste babietje van de hele wereld!

Inge: Zie je wel, gewoon nog een keer bellen werkt vaak zeer verhelderd. Fijn die erkenning, dat ben je zeker waard (weet niet zo goed het woord te vinden, maar ik vind het zo unfair hoe ze je behandelde. Hoop dus dat dit echt als 'goedmaker' voelt). Bij mij zei ze dat ook, "toch even zwanger geweest". En ze ging zelfs een formulier van een geslaagde poging invullen, want zwanger. Dat vond ik wel weer gek en ook een beetje heftig.

Fijn om te weten dat ze je in de gaten gaan houden. Voor jou ook een geruststelling?

Geplaatst

Hi meiden,

Goede acties Dee. Ik geloof dat we allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zitten nu. Hoe verder? Waar liggen nog kansen? Goed dat je bij prof B gaat. Hoe denk jij eventueel over behandelen met prednison eigenlijk? Ben benieuwd naar het centrum voor natuurgeneeswijzen. Hoop dat je je weer beter gaat voelen, dan kun je de wereld ook beter aan.

Inge, kan me goed voorstellen dat het als erkenning voelt. Ik had hetzelfde gevoel als de verpleegkundige, je hebt het nog niet allemaal gezien. Je testen zijn leeg he? Je zou best eens een behoorlijk heftig mensturatie kunnen krijgen, maar soms ruimt het lichaam ook vanbinnen al op, is mij eens verteld.

Vandaag gebeld door Dr C..t. Ze nodigde me uit voor de studie, inderdaad de pipelle; waarbij een strookje baarmoederslijmvlies wordt weggehaald. Te vergelijken met de katheter die ze bij de terugplaatsing gebruiken, ietsje breder. Daar roeren ze dan mee draaien een om en trekken het terug. Fluitje van een cent, bewezen ongevaarlijk. Ze heeft het nog niet bij heel veel vrouwen gedaan, en niet alle vrouwen hebben daarna een behandeling gedaan, sommigen waren gestopt. Maar ze heeft toch al 2 vrouwen die net als ik flink wat mislukkingen hadden en die nu wel zwanger zijn.

Als ik het wil kan ik stoppen met de pil, ovulatietesten regelen, dan 6-7 dagen na je eisprong die actie doen met de pipelle, en op dag 21 beginnen met de decapeptyl en verder met lang protocol. Dat kan dus al heel vlot. Geen lootjes trekken, ik kan gewoon dat onderzoek doen. Het onderzoek is er primair op gericht om afwijkingen in het bms van vrouwen zoals ik te vergelijken met dat van vrouwen bij wie het wel snel lukt. In 2007/2008 is het al eens eerder gedaan, en toen is er wel wat gevonden. Dit gaan ze nu verifieren.

Verder nog even met haar gehad over buitenland en bijvoorbeeld assisted hatching. Ze gaf aan dat ook de meerwarde van assisted hatching niet is bewezen, maar dat een vrij grote studie juist in de groep vrouwen die herhaald implantatiefalen hadden (zoals wij) het wel een opvallend succes had. Maar dat is ook 1 studie die nog verder bewezen moet worden. Ze raadde me op zich wel aan om daar gewoon eens een gesprek over aan te gaan in het buitenland. Ook over welke risico;s daar dan eventueel aan kleven.

Ik weet dat de prof in Gent ook prednison voorschrijft. Daar heb ik gevoelsmatig meer moeite mee, omdat ik denk dat het risico's met zich mee zou kunnen brengen (infectiegevaar die voor complicaties in de zwangerschap kan zorgen) maar ik ben geen expert dus zou weleens de mening van een prof willen horen die het dus toch wel voorschrijft of er in ieder geval aan meewerkt als vrouwen erop staan.

In ieder geval nog geen nieuws van die prof verder, dus wordt weer vervolgd. Even met man bespreken wat we gaan doen: gewoon meteen weer Utrecht, met die studie, en als het mislukt, Gent - of geld in de zak houden en meteen naar Gent.

Lastig............................!! Stel geld zou geen issue zijn.........wat zouden jullie dan doen?

lfs megan

Geplaatst

Ha Dee, fijn om even van je te horen! Klinkt als een goed plan om met die arts door te spreken hoe het zit. Enneh.. Ego berichtjes mogen hier altijd!! Heb je eigenlijk al eerder cryo's gehad? En hoe deden die het?

Ben benieuwd naar de natuurgeneeskundige! Zit ie in de buurt?

Okaasan, morgen MOET het gewoon de laatste keer zijn!!! En dan dat gedeelte kunnen afsluiten en je richten op herstellen! Ik weet zeker dat het zo gaat!

Ja was zoveel beter dat gesprek. En fijn dat ze dan evt controleren volgende week. Voelt geruststellend aan zo. Hopenlijk weet mijn lijf nu een beetje hoe het werkt en zet het een volgende keer wel door ;-)

Slaap lekker voor straks!

X

Geplaatst

Ha megan, we zitten er weer op dezelfde tijd achter ;-)

Die studie lijkt mij ook wel wat! alleen heb ik geen problemen met mijn BMS.. Moet dat wel om mee te kunnen doen? En is het altijd lang protocol? Wel top dat je mee mag doen, en klinkt niet erg ingrijpend..

Bij ons id geld nog even geen issue (klinkt gek, maar 1e betaalde behandeling en door erfenis) dus we kunnen alle kanten op voorlopig. Maar vind het lastig om de keuze te maken. Wellicht voor jullie gauw eerst nog in Gent praten? Toch die ass. Hatching hè! Ik vind prednison ook erg naar. Ik heb er ook erg de associatie met de behandeling tegen kanker mee. En het is erg sterk spul, wat je moet afbouwen etc. Dt voelt voor mij nog niet helemaal ok eigenlijk.

Ben benieuwd wat jullie beslissen!

X

Geplaatst

Hi ja, lekker synchroon typen 😃

Ik heb ook helemaal geen problemen met mijn bms hoor, integendeel, mijn bms is een schoolvoorbeeld van hoe een bms eruit moet zien ;-)

Het gaat erom dat bij het herstellen van die biopt er bepaalde goede cellen worden gemaakt. Iets met immuuncellen enzo. In de studies wordt gesproken over een andere cytokinestructuur (whatever that is). Dus het is puur een gokje wat misschien bij mij net een innestelzetje geeft. Misschien bij jou ook!

X

Geplaatst

Ja bij mij ook! Nou, wordt dan wel interessant! Over dat assisted hatching weten ze nog niet wat de evt gevolgen kunnen zijn, daar is nog geen onderzoek naar gedaan volgens mij.

Naja, ben benieuwd wat ze er van zeggen daar! Morgen maar een afspraak plannen in UMCU. Was ik vandaag vergeten ;-)

X

Geplaatst

Hm net bericht gehad van Gent. Helaas geen inhoudelijke reactie, maar van de assistenten dat we op 12 juni een afspraak hebben met prof de S.

Omdat het zó ver weg is neig ik dan maar naar 'ondertussen' de laatste poging in Umc te doen met die biopt erbij.

Grtz! Megan

Geplaatst
Hm net bericht gehad van Gent. Helaas geen inhoudelijke reactie, maar van de assistenten dat we op 12 juni een afspraak hebben met prof de S.

Omdat het zó ver weg is neig ik dan maar naar 'ondertussen' de laatste poging in Umc te doen met die biopt erbij.

Grtz! Megan

Heb je al je pogingen in UMC U gedaan?

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je een poging wilt wagen met biopsie Megan! En ook dat je neigt naar het nu al proberen vóór Gent! 12 juni is nog ver weg (ppffff en Okaasan, voor jou komt er tegen die tijd pas bijna een eind aan het stilstaan...)

De biopsie bij mij is de 2e keer ook op die manier gedaan. Ik vond het wel even gemeen zeer doen, dus zou wel een pijnstiller aanraden. Werd bij mij trouwens voor eisprong gedaan, had natuurlijk ook een iets ander doel.

Wordt het afgenomen bmslijmvlies ook meteen onderzocht/op kweek gezet? Ik zou daar wel om vragen als ze dat niet automatisch doen. Je weet maar nooit wat er nog uit kan komen (zoals bij mij).

Het centrum waar ik het over had is in Driebergen, kan er vanmiddag al terecht, er was iemand uitgevallen.

Inge al een afspraak gepland? Wanneer en met wie?

Geplaatst

Meiden, bedankt voor de lieve reacties! We zijn ook erg trots op ons ventje!

Babii - grappig, dezelfde naam uitgekozen! Willen jullie weten wat het geslacht is?

Okaasan - die gedachten had ik ook hoor - tijdens mijn zwangerschap zelfs af en toe ook nog, zo van "wat als ik er straks helemaal niet echt van kan genieten?", maar dat stemmetje verdwijnt telkens al snel weer naar de achtergrond en nu het eenmaal zover is, lukt het genieten gelukkig goed, alhoewel de gebroken nachten soms best pittig zijn, maar ja, dat is een bekend iets wat gelukkig tijdelijk is ;-)... Verder gaat het goed hier. Heb nog wel regelmatig het gevoel dat ik nog maar wat aan het experimenteren ben met hem qua uitzoeken wat hij wilt als hij bijv huilt etc, maar gelukkig is het een vrij rustig makkelijk ventje, maar als hij dan eens huilt, kan ik best onzeker worden, maar ja, we "kennen" elkaar pas net...

Misschien zie ik je morgen nog wel in het umcu? We moeten morgen om 9:15 er zijn - ze gaan dan opnieuw naar de prostaat van m'n man kijken ivm de cyste die daar zit waar hij nog aan geopereerd moet worden... Dus Levia gaat morgen naar zijn verwekkingsplek - best beetje spannend want is de 1e afspraak waar we ergens op tijd moeten komen waar we hem mee naar toe nemen, dus hoop dat we uit komen met de voeding etc...

Verder zijn jullie druk mogelijkheden aan het onderzoeken lees ik. Kan ik jullie helaas niet bij helpen. Weet wel dat ik voor mezelf had besloten 3 pogingen in nederland te doen en daarna gent of dd ivm meer mogelijkheden / verder ontwikkelt op dit gebied...

Knuffel!

Geplaatst

Hee hoi

@mijnbaby Umc wil stoppen na zes behandelingen. Nog 1 te gaan dus.

@ Dee , ben benieuwd naar vanmiddag, dat was snel dan dat je daar terecht kon! Ja het biopt wordt onderzocht maar weet niet precies allemaal waarop. Ik krijg nog info toegestuurd. Ik baal zo dat het bij jou niet is gelukt, ondanks biopt, dat had mij ook veel hoop gegeven - naast dat het voor jou geweldig was geweest.

Denk dat we nu dan toch maar Umc gaan proberen weer......argh.

Laat je nog horen Dee

Hai inkie jaja spannend op tijd ergens zijn! Succes morgen. Ik denk nu ook wel van ben ik nou stom geweest (en nog) om het maar in Umc te blijven proberen?? Pfff vind het zo lastig. Gent wil ik best maar ja; juni. Als mijn vriend jonger was geweest had ik daar wat minder problemen mee gehad maar we hebben (al jaren....) haast.

Of toch stoppen. Aargh!

X

Geplaatst

Hmm, pas plek op 3 april bij dr C...do. Lijkt wel alsof jullie steeds sneller terecht kunnen ;-) gaan ze allemaal skien ofzo!

Megan, ik denk een goeie keuze in de tussentijd umcu! En ook met iets nieuws erbij, dus wie weet!

Dee, ben benieuwd hoe je afspraak was in het centrum vandaag! Zag in ander topic dat je schreef over groene thee, liever niet nemen! Verdorie dat drink ik de hele dag door! Dus niet zo goed eigenlijk?

Okaasan; onder de 2?? Ja toch!!

Ink lekker experimenteren hoor! Je leert elkaar vast snel kennen! Geniet!

X

Geplaatst

morgen bloedprikken (had inderdaad met mijn suffe hoofd me in de dag vergist gisteren).

Heb al jullie verhalen gelezen en denk aan jullie. Morgen komt er naast die geweldige bloeduitslag van mij, vast en zeker een reactie. Ben nu echt gesloopt namelijk.

Welterusten allemaal alvast!

Geplaatst

Hee Inge, wilde je alleen bij c..do? Was er geen andere eerder? En zij zegt ook op alles nee.... En ze weet ook niet veel van studies enzo, was mijn indruk. Je kunt ook de planning vd week nog eens bellen en vragen of er uitval is, en of ze je anders op een wachtlijstje willen zetten. Ik ben elke keer nog gebeld dat er een paar dagen later plek was. En deze keer ging het bij ineens wel abnormaal snel hoor, was volgens mij ook net afgezegd. Ik baalde nog dat het al zó snel was .... ;-)

Oh groene thee slecht? Ga vlug even kijken.

Ookasan kalm aan en op een mooie uitslag morgen !

Geplaatst

Dames even een snelle reactie van mij.

Ik ben hier even niet op het forum omdat ik het druk heb met werk heb ineens diverse opdrachten!

Dus iedere keer dat ik even tijd heb om op de pc te zitten, zit ik te werken.

En morgen ook nog jarig!

Maar ik lees en leef met jullie mee! Ik veel respect voor jullie om alle mogelijke kansen te benutten, ik zou dat ook doen hoor ik ben ook een speurneus en zou niet rusten eer ik echt alles alles geprobeerd zou hebben. Ik heb er met mijn acupuncturiste zelfs heel even over gehad, ze zei o.a. dat het goed is om ook in het buitenland te kijken omdat ze in Ned. toch achterlopen. Ik hoop zo dat er voor jullie allemaal iets te vinden is waar het aan ligt en waarmee jullie geholpen kunnen worden!!! Als ik alles lees ben ik steeds dankbaarder dat ik Jane in mijn leven heb.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!

Ohja en over de thee, idd groene thee is niet zo goed dacht eerst ook dat het goed was. Rooibos thee kun je het beste drinken, ik drink het ook nog steeds ivm borstvoeding. En koffie ook niet drinken, dat kan het embryo al schade toe brengen, mee stoppen als je in behandeling bent ook geen décafé drinken. Heb vanaf behandeling tot na mijn bevalling geen koffie gedronken om die reden het bittere is niet goed.

@Ink, heb naar je manneke gekeken, wat een mooi kereltje en wat een mooie bos haar! Hopelijk zal hij de haartjes houden, wel jammer straks van de kale plek als hij op zijn rug gaat liggen,

maar ook dat gaat weg ;-) Lekker genieten meis!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey hallo,

Roossie gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk van je te horen. Jammer dat je er niet vaak bent meer maar opdrachten voor werk is ook prettig toch! Sterkte met de klussen.

Ookasan, nou, en? Niet zeggen dat het 2 is hoor!

Hoe was gistermiddag Dee?

Vandaag de info van dr K..t gekregen. Er wordt niet gerept over een mogelijk positief effect op de zwangerschapskans. Dit zal dan ook niet worden bijgehouden denk ik, althans niet voor t onderzoek. Ze willen het bms onderzoeken op aanwezigheid van bepaalde genen. Dus is denk ik ook niet gekeken wanneer het beste moment zou zijn voor de biopt; in sommige studies werd het 4 keer gedaan, dan weer 1 of 2 keer. Dus ga daar nog naar vragen. En ik krijg ook geen individuele terugkoppeling staat er, dus ik hoor niet of mijn bms afwijkt en ik denk dat er dus ook niet naar ontstekingscellen wordt gekeken.....zal ook nog vragen.

Groep van 50 vrouwen willen ze, met minimaal drie mislukte ivfs. En ze had er nog niet al teveel gedaan nu, waarvan dus 2 zwanger. Nou ja. Zucht. Twijfel! Doenofnietdoen..........heb nog geen meds ook nog.....althans niet die dure....

Later dames, hugs

Geplaatst

@Megan: Wat fijn dat je eindelijk meer van de studie gehoord hebt en uitgenodigd bent. Is er op de UMC website ook nog info te vinden?

Moeilijk hoor om een weloverwogen keuze te maken tussen opties die niet wetenschappelijk bewezen zijn. Zeker als uit de ervaring blijkt dan vrouwen met RIF daarmee wel succes hebben. Want tja, was het geluk, of toch net die andere handeling? Ingewikkeld hoor. Volgens mij is een weloverwogen keuze op argumenten bijna niet mogelijk, maar gaat het bij AH en die Pipelle vooral om het gevoel wat je er zelf bij hebt.

Ik ben wel blij om te horen dan de arts die je gesproken hebt niet sowieso afwijzend staat tegenover de nieuwe ontwikkelingen die in het buitenland wel al toegepast worden.

Je gevoel over prednison kan ik goed begrijpen. Ik zou dat zelf zien als aller- allerlaatste redmiddel en zou eerst bovenstaande optie proberen.

Ik vind het erg moeilijk om te zeggen wat ik zou doen in jouw situatie. Achteraf is het altijd makkelijk praten, maar nu een besluit nemen. Poehhh. Ik zou zelf denk ik toch voor makkelijk gaan (dus Utrecht), als dat voor mijn gevoel even veel kans zou geven als het buitenland. Wel zou ik denk ik eerst intake/adviesgesprekken in het buitenland willen hebben om mijn gevoel nog een klein beetje te kunnen onderbouwen met wat de artsen te melden hebben. Erg jammer dat je afspraak daar pas in juni is. Van de andere kant is dat al over 3 maanden, maar ja, jullie wilden voor de zomer klaar zijn. Als je dus deze Gent-afspraak afwacht moet je weer de grenzen oprekken.

Waarom heb je eigenlijk voor Gent gekozen en niet voor Brussel waar hier op het forum ook veel goede verhalen de ronde over doen. Wellicht kan je daar wel eerder terecht.

Megan niet twijfel hoor over je keuzes tot nu toe voor het UMCU. De keuzes die je maakt zijn altijd goed, in die zin, dat je soms achteraf een andere keuze zou hebben gemaakt, maar op het moment dat je de keuze maakte was dit het beste voor dat moment. Je bent dus echt niet stom dat je het tot nu zo hebt gedaan. Ik vind het juist ontzettend dapper van je hoe jullie in dit tempo zoveel pogingen hebben gedaan.

@Inge, nog gebeld voor een eerder plekje? Hoop het voor je. Succes ook met besluiten of en waar jullie een volgende poging gaan doen. Heftige tijden hier allemaal met jou, Dee en Megan.

@Dee: hoe was je afspraak bij het natuurgeneescentrum. Weer iets wijzer geworden?

@Ink: dank je voor je lieve berichtje met geruststellende woorden.

Hoe was jullie afspraak bij de uroloog? Waren jullie op tijd bij de afspraak met kleine Levi? Ik heb je niet gezien want ik was later. Ga echt niet meer zo vroeg in het zkh zijn als dat niet persé nodig is. (en heel eerlijk gezegd was ik het ook een beetje vergeten dat jullie er waren, maar het heb geen maxicosi's gezien :-)

@Roossie: gefeliciteerd met je verjaardag. Eerste verjaardag met Jane erbij. Genieten met zijn drieën!

En hier: ongelooflijk maar waar; ik zit nog niet onder de 2. Het was nl. precies 2,0. Na uitvoerig overleg belde de arts mij dat het zo wel goed was. Ik heb er nu ook wel vertrouwen in. Nu wachten op de eerstvolgende menstruatie en dan nog een echo plannen om te checken.

Ook nog even gevraagd of ik echt pas mag terug komen voor een cryo als ik ongesteld ben geweest na 11 juli, of dat het om en nabij de datum ook wel goed is. Dat was prima. Mocht mijn cyclus in de laatste week van juni starten, dan ga ik dus gewoon bellen. Jee, nog maar 4 maanden. Dat klinkt toch wel heel veel minder dan een half jaar.

Ik geloof dat ik wel een beetje opgelucht ben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden