Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Dee....hoe kan dat nou, twee super morulas >##!~!| het laatste wat je wilt zien is weer zon bloody lege test. Hè bah wat frustrerend en klote is het toch. Kan me je gevoel van woede en verdriet zo goed voorstellen (helaas). Ik hoop nog wel zeker even mee, je zou de eerste niet zijn! Ik denk aan je, hele dikke knuffel!!

Ookasan wat een zak hooi inderdaad, potver je zou hem toch. Zo ben je niet lekker weer aan het opbouwen. Ik zeg, volg het advies van roossie. Met jouw werk kun je misschien eerst naast je baan beginnen? Heb je thuis de spullen die je nodig hebt?

Ink, lastige beslissing. Maar je bent ook nog best jong toch, dus hoe groot is de haast? Behalve dat je angst hebt dat het niet meteen zal lukken?

Inge, knuffel van mij. Vind het nog steeds zo jammer.

Xx

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Ink het is ook fijn als Levi kan lopen als de zwangerschap zwaarder wordt. Jane was 9 maanden toen ik met de cryo begin denk dat ze wel kan lopen als ik met een dikke toeter loop. Vind haar nu vaak al zwaar te tillen vooral de trap op

Geplaatst

Helaas, vanmorgen weer een negatieve test. Hadden het al verwacht na eergisteren en wat herkenbare buikpijn gister maar toch weer een vieze tegenvaller. Zijn verdrietig en 't is een domper op de vakantie. Overwegen zelfs om vandaag of morgen al terug naar huis te gaan, ipv vrijdag. Nog even over nadenken......

Geplaatst

Ach nee Dee, hoe kan dat toch? Ik weet het daar heb jij ook geen antwoord op, maar ik vraag me dat toch af. Zulke mooie emmies, twee nog wel, en dan weer een blanco test. Getverdegetver, bah bah bah, wat ontzettend stom.

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je weer naar huis wilt, dat had ik vorig jaar juni ook. Mijn eerste ICSI mislukte tijdens de vakantie. Gelukkig woonde mijn beste vriendin toen ook in Engeland en kwam zij langs. Dat was voor ons een hele fijne afleiding. Naar huis gaan had het toen bij ons niet beter gemaakt, maar die vakantie is zeker niet de vakantie met de leukste herinneringen, maar ben toch blij dat we nog zoveel mooie dingen gezien hebben. Geen overhaaste beslissingen nemen, maar volg wel jullie gevoel.

@Ink en Roossie: Ik vind het mooi om te lezen hoe hier zo mooi advies wordt gegeven en ervaringen uitgewisseld. Wat een mooi clubje mensen bij elkaar zijn we hier toch. Ik hoop dat de mooie woorden van Roossie helpen om Ink haar gedachten en ideeën nog meer op een rijtje te zetten. Maar zoals ik alles lees komt het zo lief, gemeend, eerlijk en waardevol over, dat ik me niet anders kan voorstellen dat anderen er wat aan hebben. Een groot applaus voor dit mooie stukje forum dat we hier samen bij elkaar schrijven! (en nu schreef ik wel 100 keer mooi, da's dan taaltechnisch niet zo mooi, maar ik meen het echt)

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes. Ook al weet ik natuurlijk allang dat hij zo'n onbeholpen zak is, toch valt het iedere keer weer zo tegen en helpt het wel om hier even mijn hart te luchten.

Wat werken betreft weet ik niet zo goed wat ik ga doen. Ik weet niet of ik mijn huidige werk als zelfstandige wil doen, want ik heb niet zo veel zin in alle administratie-toestanden enzo. Ik zie wel, wie weet valt het reizen vanuit ons nieuwe huis zo tegen dat ik het erg snel zat ben. Eerst zwanger worden en dan zie ik wel weer verder. En samenwerken lijkt me erg leuk Roossie! Waar een forum al niet toe kan leiden.

Geplaatst

Dee.. PFFFF meid meid meid toch.. ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen?

ik wil je heel veel sterkte wensen, wat een verdriet.. zoals iedereen hier had ik zo

gehoopt dat die 2 mooie morula's zouden innestelen.. Cyber hug van mij..

Geplaatst

@Dee een mega hug, wat een diepe teleurstelling. Onbegrijpelijk ook met 2 morula's.

@Okaasan, ik heb ook nooit zin in administratie, maar als je een paar mooie excelbestandjes hebt is het zo gedaan. Wil als je interesse hebt het je wel een keer laten zien, laat je daardoor niet weerhouden. Bedankt voor je mooie woorden!

Ik zit op kantoor ga snel weer verder.

Geplaatst

Dee en Inge Hoe is het met jullie na die vervelende afgelopen week? Dee nog op vakantie of toch eerder naar huis gegaan?

Megan, hoe is het bij jullie. Al een klein beetje dingen op een rijtje kunnen zetten en daarmee bij elkaar kunnen komen over hoe het vervolg er uit gaat zien??

Hier voel ik me nu al alsof ik in de wachtweken zit. Dee hoe doe jij dat, dat relaxed blijven de eerste 1,5 week? Ik wil het graag van je leren. Ik heb nog niet eens een TP gehad en knijp hem nu al. Ben al bijna in staat om in mijn agenda dagen te markeren wanneer ik mogelijk naar het zkh moet voor nieuwe FM enz. Grrrr, soms word ik een beetje (lees best wel veel) gek van mezelf.

Nog even een werk-klusje doen (ja werk soms al een klein beetje soort van freelance thuis). En dan voor pampus in de tuin gaan liggen denk ik. Vanavond gaan we vloeren kijken voor het nieuwe huis. Leuke afleiding.

Morgen telefoon tussen 11 en 12 en 's middags (hopelijk) TP.

Geplaatst

Lieve Dee wat onwijs klote!! Hele dikke knuffel voor jullie!

Hier gaat het prima! Hebben de shock kunnen plaatsen en Ijn flink aan de wijn gegaan. Wie weet mag het eens echt zo zijn..

Even kort, want mijn milkshake staat te smelten ;-)

Liefs Inge

Geplaatst

@Okaasan, het is ook moeilijk om rustig te blijven na wat je hebt meegemaakt, maar probeer positief te blijven! Zolang er kansen zijn is er nog hoop!!!! Ik kon rustig blijven tijdens de wachtweken, omdat ik diep van binnen wist dat het gelukt moest zijn, maarja dat komt ook omdat ik Jane al heb. Bij Jane ging het de eerste week goed, de 2e week zat ik in Amerika veel afleiding dus. Oh je bent al een zzp'er ;-) heb anders ook wel een opdrachtje voor je. En hebben jullie een mooie vloer gevonden? Wel hele leuke afleiding om samen je nieuwe nestje in te richten. Heel veel succes morgen tussen 11 en 12 ik zal aan je denken!!! Op naar een mooie tp!!

@Inge, fijn dat het goed gaat met jullie en zo te lezen ook wel van de vakantie kunnen genieten. Het is heel goed dat je toch positieve kracht haalt uit deze spontane zwangerschap, het teken dat het dus toch wel kan!!! Geniet nog lekker, binnenkort kom je zeker weer terug?

Liefs Roossie

Geplaatst

Tja, hoe het kan dat het weer niet gelukt is ondanks de mooie morula's....... wellicht toch de chronische endometritis (ontstekingscellen)? En/of toch een immuunprobleem? Ik ga iig dr. Pf (van het immuunonderzoek in DD) mailen want ik heb een soort allergische reactie gehad (jeukende bultjes op m'n hand), en een paar maanden geleden had ik dat ook al 2 keer (toen op m'n heup). Toen niet echt aandacht aan besteed / geen link gelegd maar begin me toch af te vragen of het iets zou kunnen zijn.

4 dagen na tp had ik koude rillingen, voelde me niet zo lekker, hoopte dat het misschien een goed teken zou zijn (reactie op innesteling, de keer dat ik zwanger was ben ik zo'n 3 a 4 dgn na tp ook even heel ziek geweest), afgelopen week nog een paar keer gehad. Zou het misschien een teken van afstoting kunnen zijn? Koortsachtig gevoel... We willen aan dr Pf voorstellen of we de volgende keer wellicht toch met Prednison kunnen proberen.

We zijn trouwens toch woensdag terug naar huis gegaan. 's Morgens nog lekker in het tuintje in de zon gelegen en na de lunch gaan rijden, 's avonds om een uur of 10 waren we weer thuis. Omdat de peripherique behoorlijk volstond stuurde de navigatie ons door Parijs.... maar dan ook echt DWARS door Parijs, over Ile de France, één straatje verder dan de Notre Dame, haha. Ook daar was het natuurlijk hartstikke druk dus denk niet dat we er tijd mee gewonnen hebben ;-).

Gisteren zijn we lekker met onze boot weg geweest en 's avonds slibtongetjes gegeten in de haven, uiteraard MET een wijntje erbij want dat kan nu weer :-s (in Frankrijk ook welgeteld 1 glas gehad, op de laatste avond toen we al vermoedden dat het toch niet gelukt was).

Maar goed, genoeg over mij......

Okaasan, spannende dag vandaag! Laat je snel van je horen als je het telefoontje hebt gehad? We duimen voor een goede ontdooiing! Je baas weet zich waarschijnlijk geen houding te geven en weet niet wat hij wel/niet kan vragen? Maar ja, negeren is ook wel erg bot.... (maar wel prettig dat hij je niet doorzaagt of overlaadt met emotionele opmerkingen en vragen, aangezien je laatst schreef dat je geen zin hebt om erover te praten met collega's?).

Inge, fijn dat jullie er 'positief' op terug kunnen kijken, je had natuurlijk graag gezien dat het een betere afloop had gekregen maar het geeft zeker hoop voor de toekomst!

Mijnbaby, mooi nieuws, weer een goede echo. Hoe gaat het nu met je misselijkheid?

Roossie, bijna Janes verjaardag, bijzonder hoor! Geniet er van!! Geldt je aanbod aan Okaasan (bestandje voor administratie + website maken) ook voor mij, als ik nog voor mezelf ga beginnen? Weet nog niet of ik dat door wil zetten hoor, merk dat ik uberhaupt nog niet zo de energie kan opbrengen om weer aan werken te denken. O, en bedenk me dat in onze vriendenkring ook een websitebouwer zit, weet niet of het me in dank wordt afgenomen als ik die passeer ;-).

Megan vandaag weer naar huis? Hebben jullie nog gesproken over stoppen of doorgaan, of hebben jullie 't even laten rusten.....

Ink, hoe staat je man in het hele 'wanneer voor een tweede'-vraagstuk?

Geplaatst

Ookasan ik duim!

Dee, lekker slibtongetjes, hier gister tong van de grill was ook niet te versmaden! Ik vind het wel een goed idee, prednison gebruiken. Wij hebben het er maar sporadisch over gehad. Mijn vriend loopt er nog niet warm voor, hij is bang dat het gaat lukken met een van de cryos en prednison, en dat er dan wat mis is met het kind of mis zal gaan met de zwangerschap. Gisteren waren we aan het fietsen, komen we bij ecomare vandaan en op de kruising kont een kind met down aangefietst die abrupt voor ons stopt. Achter haar haar ouders, man volgens mijn vriend duidelijk ouder dan de vrouw. De man kan niet op tijd stoppen en valt langzaam opzij. Vrouw probeert hem te helpen opstaan, ondertussen klettert haar fiets tegen een paddestoel, lamp kapot. Al met al een zielig tafereel. We probeerden uiteraard de man te helpen maar dat was niet nodig.

Mijn vriend zei: dit is nu precies waar ik ook bang voor ben. Ik moest er wel een beetje om lachen, zo van, jou grootste nachtmerrie kwam net voorbijfietsen. Maar zo is het dus wel. Een gehandicapt kindje, veel zorgen, en hij een ouwe sukkel. Vrienden van hem die na veel jaren kinderloosheid ook nog een kind kregen, kregen ook een kindje met down, zonder dat dit was opgemerkt. Die man was er een tijdlang kapot van, en zij heeft haar baan op moeten geven.

Nou ja dus eigenlijk weer ik niet hoe verder.

Nu zitten we op de boot. Ik moet woensdag weer werken. Eerst zsm puberzoon naar zn ma sturen want daar zijn we wel een beetje klaar mee......heeft sInds vorige werk donderdag het huisje niet verlaten behalve als we gingen eten of karten.

Dus fijn nog een paar daagjes samen.

Groet!

Geplaatst

Even heel snel, niets gelezen tussendoor: Er zijn twee embryo's ontdooit. De eerste deed het niet, nummer twee wel. Vanmiddag om 14.10 TP. Een klein beetje een tegenvaller dat de eerste het niet deed, want bij de vorige 4 cryo's is alles goed ontdooid. Of eigenlijk is het niet echt een tegenvaller, ik ben meer verbaasd.

Maar goed, op naar vanmiddag en dan naar 10 augustus.

Geplaatst

Hm, jammer van die ene cryo maar gelukkig konden ze nog een andere ontdooien. Beter meteen duidelijk dat ie het niet deed dan dat ie wel teruggeplaatst werd maar bij voorbaat al geen kans zou hebben (zonder dat je dat dan wist). Dat wachten op 10 aug moet nu toch een eitje voor jou zijn, na zo'n lange tijd wachten? Peanuts joh.... ;-).

Megan, heeft je vriend JOUW worst nightmare al eens voorbij zien komen? Vrouw die in haar uppie achterblijft, zonder kinderen, als haar wat oudere man/vriend overlijdt? Ik bedoel het niet zo hard en lullig als het nu misschien overkomt, dat weet je vast wel. En ik snap zijn angst ook wel.

Jemig ja...... en als de mogelijkheid op een kind van jullie samen idd ophoudt, is er dan een alternatief? Zodat jij toch moeder kunt zijn (en niet alleen achterblijft als...)??

Geplaatst

Yeah mooizo ookasan! Ben benieuwd hoeveel cellig. Hoeveel heb je er nu nog over? Ik vergeet het steeds, en zie geen onderschrIften op de telefoon.

Achja is ook zo Dee. Wiens nachtmerrie moet voorgaan? Anderzijds zit ik ook niet te wachten op een baby met een man die het niet zit zitten. Graag of niet! Jij kent toch een stel net als wij die vorig jaar (of was het alweer twee jaar) een baby kregen? Hoe gaat er daarmee? Trekt die man het een beetje?

Geplaatst

Jeetje Dee, ik hoop echt dat ze eindelijk een keer een antwoord voor je gaan vinden waarom het niet lukt en dan vervolgens natuurlijk de bijbehorende oplossing er voor! Heftig hoor! Sterte!

Roossie - ja, dat is wel een goed idee, vast op de wachtlijst. Maar ben er geloof ik nu nog niet helemaal aan toe om te gaan bellen. Voelt dan toch wel weer officieel...

Zou ik alleen in die 2 weken dat ik spuit stoppen met bv of helemaal? Want zat al aan een alternatief te denken om nu een flinke voorraad te proberen aan te leggen in de vriezer en dan die 2 weken te gaan kolven / dat weg te gooien, zodat ik na die 2 weken wel weer verder kan gaan met de bv, want als de behandeling niet lukt, heb ik het gevoel dat ik met dubbel lege handen sta (lees lege buik en borsten)...

Jeeeh, Okaasan - je bent vanaf vandaag zwanger ;-)! Even heel erg positief, maar je schreef het zelf al, dus dat hou ik gewoon even vast voor je als het zelf even niet lukt - wat ik me overigens best kan voorstellen hoor! Gaat weer een slopende periode worden, maar tenminste wel een waarin je weer een kans hebt ipv dat je stil staat! Hoop dat de tuin en je huissie afleiding kunnen geven in deze ww!

Megan - jeetje, hoe vaak zie je zo'n tafereel en dan precies voor jullie neus! Je schreef het erg beeldend op, dus moest wel beetje grinneken om het verhaal, maar is natuurlijk niet echt leuk als je vriend hier bang voor is...

Op zich maakt het voor mijn leeftijd niet zo veel uit, maar manlief wordt 37 en ik weet dat dat nog wel mee valt, maar peuter hem dat maar aan zijn verstand: hij wilt gewoon niet voorbij de 40 pas weer vader worden...

Voor de rest even een knuffel - moet weer verder...

Geplaatst

Megan, het dochtertje van die vriendin is nu 1 jaar en 4 maanden. Heb haar niet meer gevraagd hoe haar vriend nu over een tweede denkt, maar ik verwacht eigenlijk dat ze nog wel een tweede kindje willen.... Zal het een volgende keer eens vragen, zie haar niet heel vaak (toevallig dat je er naar vraagt trouwens want in de droom waar ik over schreef -zwangerschapstest doen in een sushirestaurant- deed ik die test samen met haar).

Ink, leeftijd blijft een relatief ding..... en misschien maken we het te belangrijk. Maar 't is wel een soort referentiekader waaruit je dingen bekijkt. Deze poging was voor mijn vriend de laatste kans om misschien nog nét voor z'n 40e vader te worden.

Fijn dat jij dat gevoel niet zo hebt en dat je nu ook kunt voelen dat het nog wat te vroeg is om het umc alweer te bellen voor een volgende poging. Levi is ook nog maar zo klein, en je bent pas net weer aan het werk na je verlof. Maar kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wel het gevoel krijgt dat je in ieder geval wilt informeren. Las trouwens laatst ook ergens dat iemand aan het kolven was tijdens een poging, dus wordt vaker gedaan.

Ik ben gister trouwens ongesteld geworden en trof zojuist een stukje weefsel aan...... denk dus dat iig één van de embryo's nog wel wat geprobeerd heeft........

Geplaatst

Oowww okaasan, gelukkig heb je een tp gehad! Mijn cryo's hebben het nog nooit gedaan, dus ook al heb je andere ervaringen, koester deze maar lekker! Enneh; wel handschoenen aan in de tuin nu hè!

Megan, wat een beeld vlak voor jullie neus! Verdorie! Snap de opmerking van je vriend wel, maar toch is er weinig verschil in leeftijd met deze nieuwe poging en de vorige.. Een half jaar ongeveer. Dat is niet ineens veel ouder ;-) maar ja, makkelijk adviseren zo vanaf een afstandje. Hoop voor jou dat je doet wat voor jou goed is, voor jullie dan natuurlijk.

Dee, wat verloren dus. Vind ik altijd zo heftig en opbeurend tegelijk. Even slikken en toch bedenken dat er wat is gebeurt. Ben deze keer en de vorige keer dat er een streep verscheen, en dus pril

zwanger was, niks verloren. En andere keren wel. Vreemd hoor je lijf. Kan het weleens vervloeken; wat is er nou am de hand dat het niet lukt!!? En ben benieuwd naar wat dr p te melden heeft!

Ink volgens mij weet je vanzelf wel wanneer je eraan toe bent, luister maar gewoon naar je gevoel. Volgens mij zegt dat dat je nog even wilt genieten van Levi en de bv. Nou, lekker nog even doen! Wie weet is het over twee maanden wel heel anders!

Zo, een nieuw netwerk, of bv gestart hier? Hoe heet het; de gonalletjes? Theehuis umcu altijd bezig met u? Na zonder gekheid, wel erg leuk als er vanalles uit komt te rollen! Ben benieuwd! Kunnen jullie mooi elkaars zwangerschapsverlof vervangen ;-)

Bijna weer naar huis, ook wel weer fijn! Alleen jammer dat de regen er weer bij is!

Liefs Inge

Geplaatst

Nog even geen puf om op alles te reageren, het is weer zo uiteenlopend allemaal wat er bij iedereen gebeurd. Morgen misschien meer energie.

Maar wel even mijn TP verhaal: De eerste cryo was 7-cellig en was teruggegaan naar 3, dus daar doen ze dan niets meer mee. De tweede was ook 7-cellig ingevroren en ook weer met 7 cellen ontdooid, daarna binnen een uur naar 8 en op het moment van TP was hij al 10 cellen. Als dat geen goeie cryo is, dan weet ik het ook niet meer.

HEt TP-en ging niet helemaal van een leien dakje, want de cryo bleef in het katheter zitten; er was dus een tweede poging nodig. De laborant zei; Tja ik had ook nog geen afscheid van hem genomen, maar we hebben het uitgepraat en ik heb hem een kusje gegeven dus nu wil hij vast wel. Haha, gekke mensen daar in het UMCU. En inderdaad, ik ben nu een mooi 10-cellig embryo rijker. Erg fijn om te weten dat hij al zo lustig aan het delen is.

Zo, en nu een kopje thee en dan vroeg naar bed geloof ik. Ik ben moeeeeeee

Geplaatst

Nog even snel voor we naar de tuin gaan:

Lieve Roossie, man (naam vergeten) en Jane, een hele hele hele mooi dag met zijn drieën en al het bezoek dat komt voor de eerste verjaardag van Jane. Heerlijk buiten taart eten en cadeautjes uitpakken, dat moet een mooie dag worden :-)

Geplaatst

Ja gefeliciteerd roossie!! Wat een mooie mijlpaal, geniet ervan!

En ookasan jij gefeliciteerd met 'ten'!

Grtz Megan

Geplaatst

Ten? Die snap ik niet geloof ik.... O wacht, misschien vanwege de 10-cellen???

Het gebeurt dus blijkbaar toch wel eens, dat er eentje in het slangetje blijft zitten, goed dat ze het controleren dus :-).

Roossie: gefeliciteerd met Jane!

Ik heb een tip: ga NIET naar de Parade. Men, wat een beproeving. Gister eind v/d middag erheen gegaan, me niet realiserend dat er veel ouders met kinderen rondlopen. Maar, nog erger: honderdduizend dikke buiken..... Na buik #10 was ik het al flink zat (want pijnlijk), na buik 30 had ik het echt gehad en zo rond buik 50 zijn we denk ik zo'n beetje naar huis gegaan. Als je lekker in je vel zit is het misschien te doen maar dat zat ik duidelijk niet, heb echt zitten vechten tegen m'n tranen.

Waren er met 4 vrienden en tijdens het eten bleek ook nog eens dat vrienden die er niet bij waren (want zien we niet zo veel) hun eerste verwachten. Iedereen wist het al een maand maar m'n vriend had bedacht dat hij het nog even niet aan mij wilde vertellen. Toen ik nietsvermoedend in de groep gooide 'goh, weet iemand eigenlijk hoe het met ... & .... is?' viel het stil en vreesde ik al wat er voor mededeling kwam....

Dat was dus het op 1 na laatste stel om ons heen zonder kinderen. Nu alleen zwager en schoonzus nog zonder kinderen (en we hopen eerlijk gezegd dat dat ook nog even zo blijft, beetje egoistisch.... maar hun relatie is ook niet geweldig geweest afgelopen jaar dus niet echt beste uitgangspunt maar ja, zegt allemaal niets.....). Ben ergens afgelopen jaar gestopt met me bij voorbaat druk te maken over wie nu weer zwanger kon worden en te tellen hoeveel kinderen er al geboren waren en nog geboren zouden kunnen worden, want maakte mezelf er gek mee. Leg me er inmiddels al aardig bij neer dat het bij ons niets meer gaat worden en we verder gaan met adoptie. En voordat dat zo ver is... dat vind ik wel het moeilijkst, dat het nog zo lang gaat duren voordat we een gezinnetje mogen vormen.

Nu hou ik op, genoeg hersenspinsels.... lucht wel weer even op.

Geplaatst

Lieve Dee, (ik breek even in)

Ik lees dat je poging is mislukt. Wat ontzettend balen en wat vind ik dit rot voor je! Had het zo graag anders gezien voor je, maar helaas werkt dat zo niet.

Sterkte meid, ik hoop dat je over een tijdje toch echt een lief kindje in je armen mag sluiten, dmv adoptie of toch een ivf wondertje!

Knuffel, Sylvia!

Geplaatst

Hè gatsie Dee, wat een beproeving...! Wat naar en dan ook nog weer zulk nieuws. Ik voel met je mee. Hè wat naar en verdrietig. Vooral met het idee in je hoofd dat het er voor jullie op die manier niet inzit, dat maakt het nog weer anders, dat merk ik tenminste. Heb nog wel hoop voor jullie met prednison bij de cryos. En adoptie gaat zeker gebeuren, maar ja inderdaad dat duurt nog weer zo lang hè.

Ik ga woensdag naar de parade trouwens...hopelijk dan wat minder van die bolle. Maar ik ga vrijdag ws eten met zwangere vriendin, loopt op haar eind nu.

Knuffel voor jou en er zal een kindje komen bij jullie , hou je daaraan vast....!

Geplaatst

Oh haha Dee! Te laat! Was gisteravond ook op de parade en had exact hetzelfde gezien! Werd er ook helemaal chagerijnig van!

Blijr confronterend hè! Bah!

Dikke knuffel!

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden