Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hey jongens,

@ Joske, bedankt voor je reactie, dit bevestigt wel mijn gevoel. Inderdaad IMSI is die techniek. Je kunt er alleen beter mee naar de vorm kijken he? Dus dat lost het eventuele DNA probleem niet op. De oplossing zou zijn nieuwe operatie, en dan TESE. En het is trouwens ook erg duur om zaad in te laten vriezen daar: 360 euro eenmalig en 150 euro per HALF jaar.

Wat was jullie aanleiding om te denken dat er iets met het sperma aan de hand zou zijn? Maken jullie gebruik van ' vers' zaad of ingevroren?

Hoi Megan,

de aanleiding was gewoon een standaardonderzoek voordat we begonnen met het proberen om kinderen te krijgen, waarbij naar voren kwam dat mijn man verminderd vruchtbaar was.

Veel minder zaadcelllen en ook abnormaal gevormd, Terrazospermie, of zo iets, waarschijnlijk door een spatader in de balzak. Dus kregen we best wel snel een IVF indicatie.

In DD is er dus DNA fragmentatie geconstateerd in het zaad. Wat ik me dan nu afvraag; zoals ze het daar in DD stellen dan is de eerste 3 dagen van de bevruchting voornamelijk de eicel die "het werk" doet, na de drie dagen dan komt de zaadcel meer in beeld. Als ik het goed begrepen heb, dan zou het mis gaan als het zaad DNA gefragmenteerd is. Dus dan zou je denken dat het al mis gaat voor de innesteling of vlak er na.

Maar in ons geval ben ik 4 keer zwanger geweest, met de langste zwangerschapsduur van 10 weken en 8.5 week. Dat het fout gaat ligt dan toch niet meer aan de foute DNA zaadcel??, maar waarschijnlijk aan mijn "oude" eicellen.

Dit vraag ik me dus echt af, want dat zou betekenen dat met evt. eiceldonatie het nog wel kans zouden hebben.

o ja, wij hebben alleen met vers zaad IVF gehad...., overigens zijn we 3 keer spontaan zwanger geworden en 1 keer van een cryo.

Hoe zien jullie mijn redenering??

Ik lees en denk ook heel wat af..., zoals meer hier zie ik, ha ha.

joske

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

hoe gaat het met jullie? inge en megan? ik hoop dat jullie je weer een beetje hebben opgeladen..

het blijft natuurlijk erg daar niet van!

Dee hoe is het met jou? wanneer ga je testen??

Geplaatst

Hi Inge, en de rest natuurlijk

Gesprek was beetje confronterend eigenlijk. Dr c...do hadden we dus. En zij maakte eigenlijk ook duidelijk dat ze er niet meer zo in gelooft. Terwijl daarvoor was het steeds van ons kun je doorgaan, echt nog wel kans enzo. Dus dat was eigenlijk best schrikken. Ze zei dat ze na 6 pogingen ermee stoppen. Eigenlijk ook wel prettig dat ze dat zei, want ons lukt het niet zo goed om die knoop door te hakken.

Over het zaad zei ze dat het lab het niet als erg beweeglijk beoordeeld, maar dat ze toch steeds binnen twintig minuten een geschikte vinden om de icsi mee te doen. Tsja. Het zal toch wel aan het zaad liggen dan denk ik.

Joske ik denk bij jou toch ook. Dat het weliswaar goed genoeg is voor het eerste stuk maar dat er toch fouten in het embryo zitten voor een blijvende zwangerschap? Maar ik weet het natuurlijk niet.....niemand weet het, dat is zo frustrerend.

Er is nu wel een studie bezig om te kijken of het bij vrouwen met herhaalde niet innestelingen helpt om een biopt af te nemen. Gezien dat onderzoek waar ik gister toevallig over schreef. Dus Dee, als het bij jou nu lukt!! Dan ga ik het zeker doen. Ik word hier nog over gebeld, of ik in aanmerking kom. En dan moet ik als de sodemieter medicijnen regelen.

Alles wat je verandert kan zomaar ineens effectief blijken. Ze had een voorbeeld van iemand die 20 embryo's had teruggeplaatst gekregen in totaal in een ander ziekenhuis, zonder zelfs ooit maar een positieve test, en die bij Umc twee pogingen meteen zwanger was. Dus het kan helpen gewoon te switchen. Maar wij hebben geen tijd meer. Mijn vriend wil niet nog weer ouder zijn. Voor de zomer moet het echt wel klaar zijn. Dus weer wachtlijsten en weetikwat allemaal..... We zien het eigenlijk niet zitten.

Tsja twijfel twijfel twijfel. Ik denk dat we de zesde poging dan toch maar doen, maar jeetje. Als Umc er ook niet meer in gelooft. Maar goed, wacht eerst tel van de arts onderzoeker maar af. Misschien heeft ze al voorlopig positieve resultaten :-).

En jij, wordt het bloedverlies al erger of niet? En vandaag nog getest of stop je er even mee?

Hugs snel eten met stiefzoon ;-)

Geplaatst

Hoi,

Net thuis, ff snel reactie: Megan, ik wist idd niet van dat onderzoek (en nu dus ook zelfs een lopende studie in UMC?) mbt biopsies. Bijzonder hoor.

Pittig dat vandaag gezegd werd dat ze er niet meer zo in gelooft (enkelvoud ja, het is natuurlijk niet zo dat het gehele team er ineens niet meer in gelooft, dit is een momentopname/beoordeling van één arts, en wellicht 'terecht' maar dat is ook maar een kwestie van berekeningen.... + ik denk nog steeds: je bent vorig jaar zwanger geweest.... wat als dat alleen maar mis ging door 'domme pech'?).

Maar goed, ergens is een grens ja, en wie weet wordt die dus op deze manier voor jullie bepaald door het UMC. Want nu voelt het blijkbaar nog niet 'af' en 'klaar'. Maar kan me ook voorstellen dat je iets anders wilt proberen als de pogingen tot nu toe nog niets opgeleverd hebben.

Inge, lijkt mij ook dat als de het progesterongehalte in je lijf zakt nav stoppen met de bollen, je alsnog ongesteld zult worden. Maar hoe snel dat is, geen idee.

Joske, vreselijk, al die miskramen die je hebt moeten meemaken....

Morgenochtend gaan we testen meiden. Heb tegenstrijdige gevoelens (welbekende hoop & vrees) en vind het eng om te gaan testen maar tel de uren af tot het kan!

Geplaatst

Dee spannend!!!! Ik ga ook bij ons nieuwe tp op

Dag 9 of 10 testen.. Vorige keer werd ik het dag 10 snik

Snik.. Na mijn laatste bollen..

Dee groen meid!!!

Geplaatst

Ha Ladies,

Even teveel om uitgebreid op te reageren, maar even een korte reactie!

Megan wat een confronterend gesprek! Maar wel het magische 6x woord gebruikt. Ze hadden dus geen echt antwoord op de vraag over de mannelijke taak na twee dagen bij het embryo begrijp ik. En een nieuwtje over die biopt!

Dee ik snap je gevoel over dat testen, hoop dat je zo goed slaapt en morgen de eerste test kan doen.. Bah wat spannend weer! Ik duim! Heel hard!

Ik ga naar bed, knallende hoofdpijn van gespannen nek en schouders.. En niet ongesteld grrr

Morgen meer!

X

Geplaatst

Oeh Dee, wat spannend wat spannend......heeeeeel veel succes, benieuwd of je kunt slapen!

Ik ga morgen snel kijken hier, werk lekker thuis.

Nu ook maar slapen, later weer meer!

X

Geplaatst

Vanmorgen (of beter gezegd: vannacht) getest maar helaas negatief.

Weet dat het nog vroeg is en het evt. nog positief zou kunnen worden maar of we daar nog hoop op hebben.... weinig denk ik.

De lage rug-en buikpijn die ik sinds vorige week woensdag/donderdag voelde (en waarvan ik hoopte dat het een teken kon zijn van een innesteling), heeft voortgeduurd t/m zondag, daarna heb ik het volgens mij niet meer gevoeld.

Ga wel over 2 dagen nog een keer testen.

Geplaatst

Dee kwam even kijken naar je bericht! Niet onzeker worden hoor! Is ook nog vroeg! Gewoon over paar dagen weer testen!

We hadden namelijk de afspraak dat jij aan de beurt was nu hè! ;-)

Pff hou je het nog een beetje? X

Geplaatst

Het geeft wel rust dat we getest hebben, de afgelopen paar dagen kon ik aan bijna niets anders denken...

Bedacht me net dat als het idd niet gelukt is, een 2012-kind al bijna niet meer kan. En dat mijn baarmoeder (de antistoffen tegen de ontsteking) dan dus misschien 2 mooie embryo's vernietigd heeft. Zulk soort gedachten helpen niet echt!! ;-)

Hoe is het met je hoofdpijn en spanning in je lijf? Heb je lekker geslapen?

Geplaatst

Oow nee......!! Een kv test neem ik aan? Het is toch niet te geloven!! Ik word er gewoon boos van. We blijven nog even hopen op een wonder, de verhalen ook hier op t forum, zijn er zeker. Kan me wel voorstellen dat het rust geeft. Grrmmpff die biopt had het moeten doen.....

Hier ben ik toch ook continu aan het malen. Wat te doen. En ik ga heel veel mislopen, het ziet er echt somber uit, ik ga het allemaal niet meemaken, ben zo bang. Ik kan ook moeilijk opstaan merk ik....stom werk.

Dikke knuffel Dee!

Geplaatst

OH dames, wat een sombere berichten deze ochtend. GEtver. Dee ik had zo gehoopt dat je positief zou testen, want behalve dat een posi-test echt geweldig zou zijn, krijgt Megan daar ook weer heel veel moed van.

Hou moed hoor Dee, je bent pas 10 dagen na TP, het kan dus nog. Maar ik snap het volkomen als je er even helemaal doorheen zit. Naar he die gedachten dat je (bijna) geen 2012 kindje meer kan krijgen. Dat idee greep mij echt naar mijn strot. Zo meteen weer een jaar voorbij. Bizarre gedachtes zijn dat, want we zitten pas in februari!

Allemaal veel sterkte vandaag.

Dee een dikke knuffel.

Megan niet te veel malen, en anders een tandje minder hard werken vandaag. En een lekkere frisse neus halen tussendoor. Daar klaar ik meestal wel van op. Sterkte meid!

Inge jij ook een dikke knuffel. Als je onzeker bent over wel/geen menstruatie, gewoon nog een keer bellen. Ik had zo'n lieve pleeg aan de telefoon, die me ook heel veel info kon geven. Ik denk dat het nog best even kan duren voordat je ongesteld wordt. Dr. To… zei mij dat het wel 6-7 weken kan (hoeft dus niet) duren nadat je laatste Hcg weg was. Jouw testen waren wel vergelijkbaar met de mijne, dus heb geduld. Maar ik weet dat dat heel vervelend is in deze situatie. Weet je weer niet waar je aan toe bent…zucht.

Mijn opstaan lukte ook niet vanochtend, dus spring nu snel onder de douche en race dan naar het zkh om bloed te prikken.

Geplaatst

Thanks meiden..... jullie snappen het precies (gelukkig en helaas).

Idd een kv test gedaan.

We proberen de poging nog niet helemaal af te schrijven maar houden wel rekening met een teleurstelling. Ben er vrij rustig onder (voel me wel voor de gek gehouden, je gaat je zo rijk wanen: zo'n kans hadden we nog niet gehad....). Ergens is er nog een klein restje hoop dat ik nu te voorbarig ben maar ik reken maar nergens op.

Okaasan: hoe was het bloedprikken, inmiddels uitslag al gekregen?

Geplaatst

Nee nog geen uitslag van het bloedprikken. Word nu dus wel een beetje zenuwachtig omdat ze maar niet belt. Als ze over een half uur nog niet gebeld heeft, ga ik zelf bellen.

Dee: fijn om te lezen dat je er nu nog rustig onder bent. Om die reden had ik ook vroeger getest, om alles hopelijk een beetje los te laten. Fijn om te lezen dat dat dus werkt. Maar ik hoop zo dat je een trage starter hebt en dat je overmorgen wel een positieve test hebt.

Megan: Na jouw bericht dacht ik dat dat wel een goed idee was om even een poster te bekijken over die studie. Maar, lekker suf dat ik dan zelf niet bedenk dat ik voor bloedprikken niet op de afdeling kom. Bedenk ik nu ik al weer uren thuis ben pas. Hoe bedoel je ik heb ze nog niet allemaal op een rijtje.

Geplaatst

De studies die op de posters (die met dat lijstje) staan, staan volgens mij ook allemaal op de site

http://www.umcutrecht.nl/subsite/WetenschapspaginaVenG/

Megan: Is er van deze nieuwe studie ook een poster? Heeft het een naam? Of valt het evt. binnen het inSIGHT onderzoek? (Of misschien is je dat allemaal niet verteld?) Ik heb er niets over gehoord (ondanks 2x biopsie), misschien was de info die jij kreeg wel vers van de pers?

Geplaatst

En ookasan al uitslag?

Ja ik heb ook al zitten zoeken naar info over die studie, maar kon het niet vinden. Volgens mij heet het impect, ze ga me er zon klein kaartje van om te lezen, kreeg het niet mee. Ze kwam er ook een beetje toevallig op had ik het idee....ze zat al zuchtend (zo van:we hebben toch alles al geprobeerd met jou..) naar het prikbord te staren, is er misschien nog een of andere studie. Ze las ze een beetje voor half hardop en kwam toen bij repeated implantaties failure. Ik zeg dat heb ik! Dat heb ik! Haha. Toen begon ze van nou ik weet niet of je ervoor in aanmerking komt, blabla. Dus ik vroeg of ik dat kaartje mocht zien en ik zag dat ik aan alle criteria voldeed. Ze moest eerst nog kijken wie dat onderzoek dan deed.....

Ben helaas nog niet erover gebeld. Ik vind het ook gek dat ze niks tegen jou hebben gezegd hoor Dee. Tijdens een fm van mijn 4e poging zei dr c..t tegen me dat er zoiets ging lopen, maar ik liep toen al te blèren van dit is mijn laatste poging (uhuh) dus ze zei dat komt dan voor jou te laat. Ik denk dat ze elkaar niet goed genoeg op de hoogte houden van alle onderzoeken.

Als ik meer weet horen jullIe het. Ik kreeg een link van ookasan naar freyaforum en daar wordt ernaar gerefereerd als baarmoederkrasjes. Maar het is ook het afnemen van een biopt. Zat nog naar resultaten in Gent te zoeken maar kon niet vinden.

Grtz megan

Geplaatst

Hi all,

Dat insight onderzoek is alleen voor vrouwen die hun eerste IVF ingaan. Dus dat lijkt me niet hetgeen megan bedoelt! Ben nu ook wel nieuwsgierig.

Tjee Dee, jezelf behoeden voor teleurstellingen is dus begonnen. Klinkt beetje hard hoe ik het opschrijf, zo bedoel ik het niet hoor! Ik doe dat zelf altijd om mezelf te beschermen. Toch hoop ik ook, wat okaasan al zegt, dat je een slowstarter hebt en er gewoon nog niks te zien kan zijn! Hoe dan ook, je pregnyl is eruit. Kan geen enkele dozige vk wat van zeggen. Hou moed, alsjeblieft! Zoek afleiding! Denk aan je en duim voor jullie.

Okaasan al wat gehoord? Maak me een beetje zorgen omdat je nog niet gepost hebt! Hoop dat het goed was!!

Megan, heb je werk waarin je een beetje kan lanterfanten? Gewoon richting werk voor afleiding? Anders moet je je misschien wel even ziek melden meid. Je staat nu voor zo'n enorme tweesprong. Ik kan me voorstellen dat je zweeft tussen hoop en wanhoop. Neem je wel de tijd voor je verdriet van de afgelopen poging? (tot zover de preek)

Ik ben nogal onzeker. Jemig okaasan zolang voordat je kan gaan menstrueren? Vanmorgen dacht ik echt dat het vandaag zou gebeuren. Enorme rode tepels, maar verdorie nog steeds niet. Ik ken mijn lijf zo niet. Normaal breekt mijn menstruatie overal doorheen, blijft niet weg bij extreme spanning, en is vrijwel altijd op tijd. En verdikkeme dan gaat er ergens een vonkje hoop branden.. Ze vergissen zich allemaal, het kan heus bla bla bla.. En dan morgenochtend *pats* natuurlijk weer hard mijn neus stoten na het testen. Ik weet dat ik dat niet moet doen (stiekem hopen) en toch doe ik het stiekem heus wel. En ik was nog wel boos op mijn zusje, omdat zij niet accepteert dat hè niet is gelukt en vindt dat ik moet blijven testen. Pff wat een gedoe ook..

Dikke knuffels allemaal! Stelletje stoere moedige dappere geweldige topvrouwen die we hier zijn! Wat wij wel niet meemaken en ook heus nog rechtop staan ondanks groot verdriet! Wees trots!

X

Geplaatst

Ha Dee even een citaat op een IVF site over de terugplaatsing;

To understand this concept, consider a race in which the participants run five laps around a track. If you were to try to predict the winner of the race after the second or third lap, you might guess correctly but often you will not. Occasionally, the early leaders will tire out or some runners who may have started out slowly demonstrate a great “kick” at the end.

Geplaatst

HOi dames,

Sorry, het umc belde zo laat dat ik er helemaal niet meer aan dacht om hier een berichtje te typen. En je raadt het nooit, mijn hCG is 2,1. Echt, hoe krijg ik het voor elkaar. De arts had er wel vertrouwen in dat het zo goed was. Ik mocht ook wel nog een keer laten prikken als ik het 100% zeker wilde weten dat het onder de 2 komt. Euhmm ja graag, de kans op zo'n debiele BZZ als ik had is nl. ook minimaal, dus deze minimale kans dat het niet verder zakt, sluit ik graag uit. Volgende week dus nog een keer. Zucht………

Haha, Inge wat een grappig stukje over slow-starters. Ik hoop zo dat Dee daar mee te maken heeft, dat er gewoon een slome flapdrol is terug geplaatst.

Inge je moet doen wat voor jezelf goed voelt en niet omdat je zus wil dat je test. Ik vind blanke testen echt vreselijk, dus kan me heel goed voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om te testen.

Ik wilde je niet onzeker maken met mijn berichtje dat het zo lang kan duren voor je eerste menstruatie. Maar het was echt bedoeld zodat je je misschien iets minder zorgen zou maken. Er is toch iets gebeurd, je had hCG, dus het kan echt dat je lijf daardoor anders reageert dan normaal. Als je evaluatie afspraak lang duurt, kan je altijd nog proberen om heel snel een telefonisch consult te plannen. Kan je toch al deze vragen alvast stellen.

En wat een mooie laatste twee regels schrijf je! Dank je wel!

Ja die pagina met onderzoeken ken ik, maar had daar geloof ik ook niet gevonden wat Megan bedoelde. Je maakt het zo wel spannend Megan. Hoop dat dr. K..t je snel belt. En anders zelf maar weer actie ondernemen. Ik vind het echt wel gek dat dus niet alle artsen goed op de hoogte zijn van alle lopende onderzoeken.

Geplaatst

@ Inge, heb jij toevallig de verpleegkundige Inge aan de telefoon gehad? Want dat is de enige die altijd zo ACHTERLIJK communiceert met me! En echt met bepaalde tonaties die echt niet kunnen! De laatste keer heb ik haar haarfijn uitgelegd dat ze met IVF patiënten omgaat en dat die mensen keer op keer al emotionele klappen krijgen en ze juist netjes hoort te antwoorden en meelevend hoort te zijn i.p.v. iemand af te kraken! Heb ook een officiële klacht tegen haar ingediend!

Voor de rest heb ik amper fut om bij te lezen, maar wilde wel even melden dat we vandaag een kloppend hartje hebben gezien. Ben precies (zoals we al dachten) 6 weken en 1 dag.

Liefs

Geplaatst

Hm, dus als ik het goed begrijp wensen jullie me een slome duikelaar toe.... ;-)

Wie weet.... maar eerlijk gezegd geloof ik er niet meer zo in, door signaaltjes (zij het gemaskeerd door de bollen) van m'n lijf die wijzen op een naderende menstruatie.

Okaasan: inderdaad, hoe krijg je het voor elkaar, 2.1... Nou, dan dus volgende week nog maar een keer checken. De weg naar het ziekenhuis kun je inmiddels wel dromen denk ik.

Inge: bedankt voor de peptalk. We laten ons ook niet zomaar klein krijgen...

Babii: gefeliciteerd met je goede echo! Onwerkelijk zeker?

Zou wel uitkijken met het noemen van volledige namen hier op het forum, het is toch openbaar (met het noemen van alleen een voorletter kunnen mensen misschien ook wel conclusies trekken maar is toch minder expliciet ;-)).

Mijnbaby: lastig om antwoord te geven op je vraag, wat je kunt gebruiken om je kansen te vergroten. Denk dat er her en der op het forum wel een hoop tips staan. Mijn tip zou richting de omega3 en vitamines gaan (zie mijn post van een paar dagen geleden daarover).

Had nog niet gereageerd op de kinderwens en het moedergevoel-omschrijving van Megan en Okaasan: ik heb het wel af van kleins af aan. Was een echt poppenmoedertje en wilde altijd jong kinderen krijgen. Toen mijn vorige langdurige relatie over ging op mijn 23e was dat dus ook een fikse omschakeling, en bijstelling van mijn toekomstbeeld. Want je moet eerst maar weer het geluk hebben iemand tegen te komen, dan moet diegene ook nog leuk genoeg zijn om bij te blijven, moet hij ook nog kinderen willen enz enz. Dus toen ik vlak voor m'n 30e verjaardag eindelijk kon stoppen met de pil, voelde dat voor mij al als laat.... en nu zijn we 4 jaar verder. 4 jaar! Wel een leerzame periode die ons ook dingen heeft opgeleverd, maar nu weet ik het wel hoor, nu mag het wel eens veranderen ;-).

Hoe is het met de andere meiden? Kan me voorstellen dat alle verhalen van de afgelopen week niet echt bij te houden zijn.

Clau aan het aftellen tot de start van de volgende poging?

Chantal al een buikje aan het kweken?

Roossie lekker aan het genieten van Jane?

Ink hetzelfde met Levi? Al een beetje gewend aan elkaar?

.... Vergeet ik nog iemand?

Geplaatst

Hai,

Jee ookasan inderdaad.....hoe krijg je het voor elkaar!! Gelijk heb je, zou vlg week gewoon weer testen.

Inge wat heb je gedaan vanochtend? Wel of geen test? Ik blijf tegenwoordig (sinds de mk) ook testen tot ik echt heeeel zeker weet dat het over is. Maar leuk is anders.

Babii, van harte!

Kom je de tijd nog door Dee? In die laatste dagen wil ik altijd maar duidelijkheid . En niet, want als je in de waan bent dat het gelukt is voel je je weer beter etc. Bah.

Hier echt blech. Vanavond etentje met 8 meiden en 1 heeft Goed Nieuws. Gelukkig is me dat door de enige collega die van onze mmm weet al ingefluisterd. Verder zo vreselijk aan het malen!! Wat moet ik doen, voel me beetje radeloos. Man z'n tijd raakt nu echt op hij wil niet naar buitenland. Ik twijfel twijfel twijfel. Inge jij al afsPraken gemaakt ergens? Hoe lang moet je wachten?

Grtz Megan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden