Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Megan moeilijk meid, ik begrijp je wel.. je heb al zoveel pogingen gehad en terugplaatsingen.

jullie kunnnen nog 1 poging doen.. en dan voor je zelf besluiten te stoppen... ( hopelijk zwanger uiteraard)

ik hoop dat jullie er snel uit zijn... suc6!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dee bedankt, ik laat het toch zitten op granaatappelsap en folliumzuur.. vorige keer bij mijn poging dat ik zwanger werd

heb ik ook niks extra's gebruikt niet eens granaatappelsap. ik ga dit keer wel acupuntuur doen. hopelijk geeft het me rust.

ik heb 15 maart een intake spannend..

Geplaatst

@ Dee, dank je wel!

Tsjah, het is haar eigen schuld. Haar onprofessionele gedrag mag zeer zeker aan het licht komen. Heb haar ook gezegd dat ik echt stappen tegen haar onderneem.

Namen noemen mag overigens gewoon volgens het protocol van de site, dus zie er niks verkeerds in. Verder heb ik echt 0,00 problemen met het UMCU en werkt iedereen altijd super mee.

Vindt het dus ook erg naar voor Inge dat ze zo is behandeld :(.

Het kan overigens ook hoor dat je pas laat HCG aanmaakt, ga gewoon voor je doorduimen!

@ de rest, bedankt voor de reacties. Het is inderdaad onwerkelijk, zeker omdat je het ene moment volop klachten hebt en het andere moment nergens last van.

Vandaag heb ik wel al 2x de wc pot omhelst, dat is momenteel mijn beste vriend :happy2:. Niemand hoort mij klagen hoor, haha.

Nou meiden, graag z.s.m. positieve testen hier, haha! Ga voor jullie duimen!

Enige wat ik deze TP heb gebruikt is foliumzuur en vitamine D :).

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Ja heb getest.. En een zweempje van een streep te zien. Maar zo te weinig. Maar blijf om de paar dagen testen tot ik ongesteld wordt. Ook al is het confronterend. Helpt mij wel in het proces om mezelf niet gek te maken zolang de menstruatie niet is doorgebroken.

Jemig okaasan! Hoe krijg je het voor elkaar! Naja, nog een keertje bloed prikken en dan is het hopenlijk echt klaar!

Megan, heb nog niks afgesproken, geen evaluatie geen buitenlands ziekenhuis etc. Wil eerst even goed bijkomen en alles op een rijtje zetten als emotie niet meer de overhand heeft. Succes vanavond meid! Stomme etentjes met stomme verhalen ook!!!wel 'fijn' dat je het van tevoren weet. Tenminste dat vind ik altijd minder erg.

Straks meer!

X

Geplaatst

Megan, hoe was het gisteravond bij het etentje? Hoop zo voor je dat je toch ook nog ooit (binnenkort!) Goed Nieuws mag vertellen.....

Mijnbaby, de berichten over de granaatappel(sap) zijn tegenstrijdig.... Enerzijds gezond voor je gezien de anti-oxidanten (gaan veroudering van je cellen tegen). Verder staat de granaatappel symbool voor vruchtbaarheid, maar dat is vanwege de vele pitten/zaden die erin zitten. Anderzijds bevat de granaatappel veel oestrogenen, en werd het daarom in de oudheid gebruikt als anticonceptie (dat is nou net niet de bedoeling bij ons). Ook zou het weeën op kunnen wekken. Google maar eens. Uiteraard doen waar je jezelf goed bij voelt maar persoonlijk neem ik het risico niet meer (vorig jaar zat ik op een wachtbank waar de granaatappelsaphype gaande was maar geloof niet dat er duidelijk meer of minder zwangerschappen waren, dus tja, geen idee).

Inge, hoe ziet die zweem van een streep eruit bij jou? (als het te omschrijven valt)

Ik wilde vanmorgen niet eens meer testen. Toch gedaan omdat ik dan evt. met de bollen kon stoppen. Maar ja, nu is er dus een heeeeeel licht, maar niet te negeren streepje te zien. Het is niet het streepje dat je altijd ziet (het voorgedrukte streepje zeg maar), maar echt licht gekleurd. Ik geloof nu niet direct dat het iets betekent (bestaat er zoiets als het valse-kruidvattest-effect?), maar ga voor de zekerheid toch maar door met de bollen en wacht nog maar even af. Als het bloed wegblijft kan ik over een aantal dagen nog een keer testen. :-s

Geplaatst

hoi allemaal wat gebeurdt er toch veel en ook spannend wee met een licht streepje wat is het toch heftig allemaal die onzekerheid.ze hebben mij gevraagd in het umc of ik wil meedoen met een onderzoek naar die ww om dat wat makkelijker te laten worden dus dat doen we dan ook maar.ik zal snel weer eens op iedereen reageren. s6 allemaal

Geplaatst

Oh Dee, spannend! Foto??

Misschien toch zon slome duikelaar!!! Je weet wat ze zeggen over hardlopers, dus dit is misschien

Wel veel beter! Kwam het streepje snel?

Het kan nog het kan nog!! Vandaag 14 dagen na punctie toch? Hoe lang is je cyclus normaal?

Nou ik ga weer heeeeel hard duimen ! Lang leve de biopt :-)

Diegene met het goede nieuws was er niet yesss. Toch heb je het met 7 vrouwen snel over kinderen natuurlijk. Het is nu best lastig, probeer me voor te stellen wat als zeker niet lukt, trek ik dit dan . Heb steeds hoofdpijn van t malen.

Maar we komen er wel uit. Die doc mag weleens bellen nu trouwens...

Lfs!

Geplaatst

Ha Dee, oef wat spannend!!! Niet te negeren zei je, mooi begin dus'! hoop dat ie donkerder gaat worden!

Het streepje is echt heeeeeeeel vaag soort schaduw van de rand, dat je hem steeds even moet draaien om te zien of het een schaduw van de rand is. Ga toch maar weer kruidvat dingen halen, die hebben geen glazen ruitje waardoor je wellicht dingen gaat zien die er niet zijn.

Pfieuw megan, dat scheelt weer even een confrontatie aan tafel hè! Wat naar toch zulke dingen! Kan er ook maar niet aan wennen!

Zo naar accapunctuur. Ben benieuwd wat hij zegt over mijn gekke weken..

X

Geplaatst

Jaa, Dee zou je inderdaad een slome duikelaar hebben. Sorry hoor dat ik je emmie zo genoemd heb, zal het nooit meer doen als hij geboren is ;-) Maar vooralsnog blijf ik heel hard voor je hopen dat het de allersloomste flapdrol ever is. Een heel licht streepjes is in elk geval een goed begin. Ik zou ook doorgaan met de bollen als ik jou was. Stel je voor…

Kan je streepje al op de foto? Of is hij daar nog te licht voor?

@Megan: Fijn dat de GoedNieuwBrengster er niet was. En inderdaad, zet een groepje dames van onze leeftijd bij elkaar, en het gaat over kinderen, poepluiers, slapeloze nachten, teruglopende borstvoeding en stapels was (dit is een korte samenvatting van etentjes met mijn hockeyteam).

Ik zou gewoon zelf bellen naar het zkh als ze je niet belt. Misschien schiet het er bij in, omdat je niet echt een telefonisch consult hebt en dus niet in de planning staat om te bellen.

@Inge: echt helemaal afgelopen dus. Ellendig hoor. Ten minste, ik had (hoe naïef misschien ook) na mijn enorme bloeding toch nog hoop dat er iets was, maar die lichter wordende testen spraken voor zich. Ik vind je dapper dat je zo door blijft testen, daar had ik echt geen moed voor.

@Clau: Dat onderzoek heb ik ook aan mee gedaan. Ik zal er niet over uitweiden nu, dat zal ik doen als je het ook gedaan hebt. Want volgens mij is het de bedoeling dat je onbevooroordeeld in stapt. Wanneer verwacht je echt te beginnen?

Ink en Roossie, hoe is het daar?

Gisteren eindelijk weer eens goed geslapen, maar vannacht helaas niet. De bovenburen kwamen om 5 uur 's nachts stomdronken thuis. Man, nooit geweten dat je op een trap zo hard kan stampen. Pfff

Verder gaat het hier wel redelijk. Krijg steeds iedere dag iets meer energie. Volgende week naar de arbo-arts en dan ga ik afspreken hoe ik mijn werk weer ga opbouwen denk ik. Ik hoop dat ik de stijgende lijn weet vast te houden.

Geplaatst

@MEgan, Ik zag je oproep voor een lift naar het zkh, zie ook even hier

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14814-Door-DIK-en-DUN-meisjes&p=531726&viewfull=1#post531726

Misschien kan je Sen al aangeven dat je wel op de wachtlijst wilt. Geen idee of zij de juiste auto voor je heeft. ;-)

@Dee: hoe is het trouwens met je yoga cursus, die is denk ik wel afgelopen, toch? Kan en wil je er iets over vertellen? Ik ben best benieuwd.

Geplaatst

Oh thanks ! Heb gecheckt maar de duurste auto is de verkeerde :-)

Vandaag weer thuis aan t werk. Dit geeft me wel wat gelegenheid te lanterfanten, dat is prettig. Ik doe wat ik kan. Vandaag naar Gent gebeld en mail gestuurd naar prof de s. Mede door de link die jij me gaf ookasan. Kijken wat ze zegt. Ook gevraagd naar haar ervaribgen met die biopt. En straks bel ik vp spreekuur nog even. Checken of eerste dag menstruatie goed in mijn dossier staat en vragen of dr c er vandaag is. Misschien heeft ze vakantie ofzo.

Vanavond lekker met z'n tweeën. Stiefzoon gaat t weer even proberen bij z'n mams. We zijn er trouwens achtergekomen door de buuv, met wie ik sport, dat er een feestje was in ons huis met jongeren toen we op vakantie waren. Dit verklaart denken we de ruzie met zijn moeder ( hij mocht niet weg maar is toch gegaan, hij moest kennelijk wel). Het stomme is dat ik het nog zei tegen m'n vriend toen we op woensdag thuiskwamen. Ik rook een zweem van sigarettenrook. Goed mogelijk dat ze maandag weliswaar in de tuin hebben gestaan maar er is wat achtergebleven.

Maar zoon ontkent en kijkt zeer verbaasd. Maar buuv weet het zeker en z'n zus heeft een alibi ;-). We gaan nu proberen meer bewijs te verzamelen, haha. Ben benieuwd. Snap niet waarom hij erover liegt.

Ookasan fijn dat je merkt dat je langzaam weer wat energie krijgt!! Dat geeft de burger moed. Hoop dat vlg week hcg weg is.

Dee ga je morgen weer testen of lukt het jou te wachten tot zondag? Zou mij niet lukken in ieder geval.

Ink en Roossie ik ben ook benieuwd naar jullie.

Nou ga nu nog eventjes wat doen.

Tot later!

Geplaatst

Lieve megan, betekent dit dat jullie voor nog een poging gaan? Wat goed dat je alweer zo actief verder gaat. Ik ben nog steeds aan het bijkomen. Je hebt ook gebeld met Gent? Dt vind ik namelijk ook nog een idee..

De twijfel slaat zo toe. Waren die 4 lichte dagen dan mijn menstruatie? Terwijl er tijdens die dagen positieve testen waren? Ik snap mijn lijf gewoon even niet meer, en dat maakt me zo gefrustreerd!

Ik heb ook nog niet gereageerd op de kinderwens achtergrond! Ik wilde ook altijd moeder worden. Ik ben gek op kinderen, hun onbevangenheid, nieuwsgierigheid en de activiteiten die ze ondernemen om groot en zelfstandig te worden. Ik ben natuurlijk niet voor niets werkzaam in het onderwijs ;-) met mijn vorige partner (alweer 7 jaar geleden) was ik nog niet aan kindereen toe, toen we in een genonderzoek terecht kwamen voor BRCA-1 het borstkankergen. Veel familieleden en mijn eigen moeder waren gendragers. Als ik dat ook zou zijn, zou ik 85% kans hebben op borstkanker en 65% kans op eierstokkanker. Dat zou de wens naar voren geschoven hebben. Ik ben geen gendrager gelukkig! Toen mijn moeder overleed waren we al een poos aan het proberen maar het lukte maar niet. Drie dagen na de begrafenis van mijn moeder begrepen we waarom, mijn ex partner bleek geen levend zaad te hebben door een tumor in zijn bal. En had uitzaaiingen. Gelukkig kwam hij er weer helemaal bovenop. We hebben toen een aantal iui's gedaan in Antwerpen met donorzaad, zonder resultaat. Toen het bij hem weer beter werd, gek genoeg, konden we het weer zelf proberen. Dat hadden we nooit eerder begrepen en waren erg verrast. De relatie was niet heel goed, en het hele idee vloog me zo aan en het ging uit. Ik kwam al snel mijn huidige partner tegen en we hebben een poos niet aan kinderen gedacht. Tot het moment dat we daar wel aan toe waren. En nu zijn we alweer 3 en 1/2 jaar verder..Mijn moeder was op de hoogte van onze kinderwens toen en heeft een brief met kado achtergelaten bij mijn vader voor mij. Toen mijn vader twee jaar na mijn moeder overleed heeft mijn zusje dat in bewaring genomen.

Het idee van kinderloos zijn vliegt me heel erg aan, en vind ik erg verdrietig! Ik hou zoveel van mijn partner en wil erg graag een kind van ons samen, dat zou me zo gelukkig maken. Ik krimp ineen als ik anderen blij hoor vertellen dat ze zwanger zijn, en vind dat dan gelijk verachtelijk van mezelf. Ik gun het natuurlijk iedereen, maar vooral ons zelf en ons hier op het forum. Heb soms het idee dat het leven je zo voorbij groeit en je zelf niet meedoet.

Nou, dat was dus mijn verhaal.

Nog even praktisch dan;

Megan; wat zeiden ze in Gent? Maak je daar een afspraak? Ik leun graag mee! Ik ga volgende week een evaluatie plannen met UMCU en heb een aantal vragen. Hoop dat ze er voor open staan, anders wijken wij ook uit naar buitenland wellicht. Alhoewel ik het voordeel van dichtbij erg hoog in de pluslijst heb staan!

Btw; babii het was niet die verpleegkundige. Sterker nog, ik heb met die jij noemt fijne gesprekken gehad. Zo zie je maar weer hoe dat kan verschillen per persoon bizar hè !

Okaasan, wat spannend dat je volgende week alweer over opbouwen gaat nadenken! Lijkt me een grote drempel die je over moet om te starten! Maar een goed teken! Tip; maak een heel rustig eerste opbouw schema! Beter een tandje erbij later dan terug. Je moet toch eerst een succeservaring hebben!

Dee, knuffel hier! Ga je echt pas na een paar dagen weer testen of morgen alweer? Knap hoor als je dat zou kunnen!

En de rest? Alles ok?

X

Geplaatst

Hello,

Wat een bijzonder verhaal Inge. Wat heftig ook en wat verdrietig dat je beide ouders zijn overleden. En er staat jou nog een pakje te wachten dus.....jee. Ben er stil van.

Ik denk zelf dat je nog niet goed genoeg ongesteld bent geweest inderdaad. Het komt nog, redeneer ik dan. Ik hoop dat jij niet zoiets krijgt als ookasan en zou het ook in de gaten blijven houden met testen. Maar het schijnt best even te kunnen duren....vervelend dat je het dan ook niet echt kunt afsluiten.

Ik heb Gent gebeld inderdaad. De prof die ik op t oog had kun je alleen mailen en dan geeft zij een reactie of en wanneer ze je als patiënt kan intaken. Dit kan wel even duren maar daarna kan de behandeling weer vrij vlot begreep ik van de 'vroedvrouw' die je ad lijn krijgt als je belt. Omdat er mogelijk een tese nodig is, heb ik alvast een afspraak gemaakt bij andere prof. Die had daar weer meer kennis van. Dit kon als eerste mogelijkheid op 20 april. Als je gewoon bij de intake arts gaat, een fertiliteitsarts, kon ik op 24 april terecht.

Ik wacht nu reactie via de mail af, waarin ik heb gevraagd of zij nog reële kansen voor ons ziet en of zij of die andere prof dan beter geschikt is en of het allemaal überhaupt kan. Ook heb ik gevraagd wat haar ervaringen zijn met de biopt, zij doen dit ook. Verder Umc gebeld en gevraagd of dr c toevallig op vakantie is. Was niet zo maar ze is druk. Voor de zekerheid een telefonisch consult afgesproken dit kon donderdag. Ik heb drie wetenschappelijk studie gevonden met een significant positievere uitslag bij de vrouwen die de biopt hadden. Men weet alleen niet wat het effect veroorzaakt en of ze een of twee of zelfs meer keren dat ingreepje moeten doen. En drie studie bij 45-100 vrouwen is nog niet genoeg voor bewijs. Kansen lagen tussen 22 en 48 procent succes.

Ik moet erachter komen of ik in Umc sowieso in de groep kom die de biopt krijgt of dat het weer lootje trekken is. En advies van de prof in Gent afwachten. Dan beslissen, kan altijd afspraak weer afzeggen.

Nogmaals ik zet nu eerst in op Dee!!!

Ik heb de hele tijd sinds vorige week woensdag zitten malen en lezen en praten met mensen en met vriend, heen en weer geslingerd tussen angst om te stoppen, verdriet, overwegen of het toch een optie is om te stoppen, haast om door te gaan....doordat het Umc ons nog 1 kans geeft kunnen we niet beslissen om te stoppen. Dus door, maar nog helemaal geen puf. Terwijl we haast hebben! Maar vandaag kreeg ik weer een beetje de geest. Gesprekje met Gent was prettig en ik merk dat ik een beetje toegroei naar het idee van buitenland. Maar, eerst reacties verder afwachten.

Tot zover! Alvast welterusten !

Hugs Megan

Geplaatst
Het idee van kinderloos zijn vliegt me heel erg aan, en vind ik erg verdrietig! Ik hou zoveel van mijn partner en wil erg graag een kind van ons samen, dat zou me zo gelukkig maken. Ik krimp ineen als ik anderen blij hoor vertellen dat ze zwanger zijn, en vind dat dan gelijk verachtelijk van mezelf. Ik gun het natuurlijk iedereen, maar vooral ons zelf en ons hier op het forum. Heb soms het idee dat het leven je zo voorbij groeit en je zelf niet meedoet.

Mooi en goed omschreven Inge, zo herkenbaar weer.....

En wat bijzonder mooi en verdrietig tegelijk, je verhaal over de brief en het kado van je moeder, en hoe het overgegaan is van je vader naar je zus. Het wordt de hoogste tijd dat jij die brief mag gaan lezen!

Je hebt nu 3 pogingen achter de rug toch? Voor ons was het 't moment (ook al wisten we dat we verder wilden met ivf) om na te gaan denken over alternatieven, en om een wachtnummer voor adoptie aan te vragen. Weet even niet meer of jij ooit al geschreven hebt of adoptie voor jullie een optie zou zijn.....

Wat zei de acupuncturist trouwens?

Okaasan: ik zal proberen dit weekend even de tijd te nemen een topic te openen over de yoga!

Megan: goed bezig met informatie verzamelen en het uitstippelen van een plan! Hoop dat je snel antwoord krijgt vanuit Utrecht en Gent.

Enneh, zet je geld maar niet in op mij hoor, want hier vanmorgen gewoon weer een negatieve test. Denk dat ik al ongesteld zou zijn als ik geen bollen zou gebruiken.

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Heb hier telkens wel geprobeerd mee te lezen, maar kon het niet helemaal bijbenen.

Heb er ook gewoon niet echt woorden voor om jullie te kunnen ondersteunen in jullie verdriet - 3 kansen en dan nu nog geen positieve test!

Vind het zo oneerlijk, nog eens extra omdat ik hier wel met zo'n hummeltje zit.

Alles wat ik wilde schrijven doet het daarom eigenlijk al weer gelijk teniet, want het klinkt allemaal zo stom, betekenisloos als ik het nu schrijf als verse mama.

Maar ik wil wel dat jullie weten dat ik ontzettend met jullie mee leef en echt hoop dat jullie ook mama gaan worden!

Had ik maar een glazen bol waarin ik kon zien wanneer dat dan zou zijn, want dat zou de pijn denk ik alla minute verzachten...

Hier gaat het goed. Staat een fotootje van Levi in het februari topic - die wil ik hier nu zeker niet plaatsen, want is misschien wel erg confronterend weer...

Meiden, dikke knuffel in ieder geval voor jullie allemaal - jullie zijn kanjers en zullen hopelijk ooit de liefste mama's ooit worden!!!

Geplaatst

Wat een lief berichtje Ink, dank je wel!!

En wat een geweldig mannetje hebben jullie! Mooi bolletje met haar, prachtig koppie, je zou niet zeggen dat hij nog maar zo jong is, echt een 'eigen' gezichtje!

Geniet maar 10x zo hard, ook namens ons..... (maar dat doe je volgens mij ook wel).

Geplaatst

Ha ink, dank voor je lieve berichtje. Ik heb hem toch bekeken hoor. Of nou, bewonderd eigenlijk! Wat een prachtig ventje zeg! En een enorme bos haar! Goed gelukt ;-)

Dee, klote hoor een minder zichtbaar streepje. Zucht.. Ga je nog wel door met de bollen? Wel doen hoor! Je weet maar nooit! Werd jij altijd na de bollen pas ongesteld?

Ik heb nu echt lege testen. Maar geen menstruatie. Maandag maar eens met het ZH bellen als het er dan nog steeds niet is. Er moet toch wat uit zou je denken. Een enorme menstruatie na twee Emmy's!! Heb uit nijd maar een pakje sigaretten gekocht en twee flessen wijn. Kan ik me na een weekend wel weer druk maken om mezelf de kwelling van het stoppen met roken weer toe te eigenen. Manlief is nu een weekendje weg, en vind het even erg zwaar zonder hem. Lekker excuus om flink te zondigen.. Weet het slappe hap is het! Oja, in bad mocht niet van de accapunctuur, dat ga ik zo ook even lekker doen en eh... Sex??? Mocht ook niet van de accapunctuur. Hoe lang geleden is het verdorie!! Ha! Morgen is manlief voor mij!! ;-)

Zo! Dat moest ik even kwijt!

Ik heb een aantal vragen voor UMCU;

Natuurlijk die studie megan! Ben erg benieuwd. Verder wil ik iets weten over later terugplaatsen, bijv dag 5 ipv dag 3. En eventueel even tijdelijk een paar keer iui met stimulatie voordat we een nieuwe poging doen. Hebben we nl niet gehad tijdens de iui's. En natuurlijk of ze samenwerken met buitenlandse ziekenhuizen.

Vergeet ik nog iets? Oja.. Dat maffe telefoontje van vorige week natuurlijk!

Hou nog even vol hoor Dee! Ik vind niet dat je al mag opgeven, of doe je dat stiekem al een beetje? Niet doen hoor!!

X

Geplaatst

Oja Dee, ja het was de derde keer. Maar we hebben steeds maar een keer een TP gehad uit alle pogingen. De cryo's deden het niet. Dus nog maar 3x een TP gehad.

Adoptie is iets waar manlief erg veel weerstand nog voor heeft. Ik heb op mijn school een paar kindjes die emotionele problemen hebben en het moeilijk hebben met zichzelf. Dat traject wat we dan met ouders en kind doorlopen raakt me dan best en daar kom ik dan ook mee thuis. Dat heeft hij natuurlijk gehoord en is daar ook iets van afgeschrikt. De kinderen waar het wel goed mee gaat hoort hij dan even niet. en hij wil erg graag een kindje van ons samen. (wie niet hier hè) pleegzorg vindt hij ook lastig, vooral omdat hij denkt dat ik het afscheid nemen van zo'n kindje te moeilijk zal vinden. En daar heeft hij heus wel gelijk in denk ik. Ook die kindjes van school die het thuis moeilijk hebben sluit ik op in mijn hart en ventileer ik thuis even.

Ach en die brief! Die had ik de vorige keer in gedachten al bijna in mijn eigen huis liggen ja. Ik wil hem ik wil hem ik wil hem!

Hoe hebben jullie daarover besloten dan? Stonden jullie allebei open voor adoptie? Heb je al een bijeenkomst gehad?

X

Geplaatst

Ach Dee wat zonde.....ik had het zo gehoopt! Morgen is officiële dag? Denk dat jij het ook wel hebt opgegeven? Maar nog niet ongesteld dus, dat heb ik wel nodig voor het afsluiten. En een klein kansje is er ook nog wel. Ik had het overigens bij mijn 4e icsi tp11 ook: een absoluut niet te negeren streep die zelf nog iets prominenter werd de volgende ochtend en daarna helemaal weg was ineens. Wat zou dat toch zijn? Hoe dan ook een dikke knuffel! Ergens moet een oplossing zijn!

Ink, wauwie, wat een vent! Ziet er inderdaad niet uit als een typische baby, bijzonder hoor! Voel je niet schuldig hoor, ja het is oneerlijk, maar daar kun jij helemaal niks aan doen!

Hey Inge, bekende rebound actie hoor ;-) die pas ik ook standaard toe. Heb je al een afspraak gepland me Umc eigenlijk? De dag 3 of 5 vraag kan ik wel beantwoorden. Tegen mij zeiden ze dat dit wel de toekomst heeft waarschijnlijk, hoewel het soms zo is dat dag 5 embryo's te vroeg 'hatchen'. Hoe dan ook, in Umc heeft het lab geen medium om embryo's tot dag 5 te laten zitten zeggen ze. Het zou kunnen dat het voor jullie een oplossing is als er wel meer bevruchtingen waren maar die het als cryo niet hebben overleefd. In dat geval is buitenland dus een optie.

Dag meiden, fijne avond !

Geplaatst

Bad; check

Sigaret gerookt; check

Wijn; gaat nu open

Sex; uitstel bij gebrek aan man

;-)

Gaat goed zo! Geen menstruatie maar wie wil dat dan ook, bah! Vriendinnetje is onderweg!

Megan thanks voor je antwoord, ben benieuwd naar de rest! Heb nog geen afspraak gemaakt. Had zo mijn buik vol van ZH dt ik een beetje struisvogelig bezig ben geweest. Maandag maar weer bellen. Heb ook die menstruatie nodig om het af te sluiten, maar ja dat wordt hem gewoon even niet.

X

Geplaatst

Bijzonder om al jullie kinderwens-verhalen te lezen.

@Megan, wat een acties zeg! Je hebt al veel bedacht en geregeld. Zou ik ook doen als ik in jouw situatie zat. Zo lijk je in dit hele circus tenminste nog enige grip op de dingen die gebeuren te hebben. Jammer dat de afspraak in België nog wel even op zich laat wachten, maar die van het UMC staat al snel.

Ik snap dat je geen zin hebt in een onderzoeksopzet bij het UMCU, want een testgroep, tja daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Tenzij het umc een hele behandeling betaald. Haha, dat zullen ze vast niet doen.

Doe rustig aan meid, je hoeft nog helemaal geen puf te hebben voor een volgende poging. Eerst maar eens die Gent afspraak afwachten en die staat pas eind volgende maand.

Stiefzoon maakt het wel spannend bij jullie zeg…

@Inge, wat een heftig verhaal over al jouw familieperikelen. En wat mooi en bijzonder dat cadeau van je moeder dat nog op op je ligt te wachten. Ook verdrietig dat je het nog steeds niet hebt kunnen ontvangen.

Ik vind ook dat je het heel mooi omschreven hebt: Heb soms het idee dat het leven je zo voorbij groeit en je zelf niet meedoet. Ik vind het een hele goede omschrijving en sla hem op bij mijn lijstje citaten over dit onderwerp. Ik word er echt een beetje emotioneel van, zo herkenbaar allemaal. Er spreekt zoveel verdriet uit je woorden, terwijl je verhaal tegelijkertijd ook krachtig klinkt.

Dames niet bang worden van mijn horror verhaal he, natuurlijk hebben jullie niet zo'n achterlijke BBZ als ik heb. Dat kan helemaal niet volgens de statistieken. Daar is het veel te zeldzaam voor.

Maar dat sluit niet uit dat als je menstruatiepatroon niet normaal wordt, het wel verstandig is om het goed in de gaten te houden. Geen stress he dames!

@Oh Ink, wat een prachtig mannetje. Ze kunnen het best goed daar in het UMC.

En dank je wel voor je lieve berichtje. Ik vind het wel fijn om je berichtjes te lezen en zo'n mooie foto te zien, want deze bijzonder UMC-kindertjes van jou, van Roossie, van Meertje en bijna van Chantal, die mogen er van mij echt zijn in dit draadje. Ik heb, hoe gek misschien ook, veel minder moeite met de kinderen van 'mensen zo als ons', dan die oh-nee-hoor, (zie-mij-eens-opscheppen) eerste-ronde-raak-zwangeren.

En zoals ik ook al eens aan Roossie schreef, ik ben blij om te lezen dat na alle donderwolken, je echt wel op een roze/blauwe wolk terecht komt. Ik ben er soms nl. best bang voor dat ik alles uiteindelijk best zwaar vind en dat het zal tegenvallen als er zo'n kleintje is. Maar waarschijnlijk is dat een stukje zelfbescherming. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil echt dolgraag zwanger worden, maar dat stemmetje achter in mijn hoofd, zou eens zijn mond moeten houden…

@Dee: he gatver, nu geen streep meer. Pfff, hoe kan dat nou hier in dit draadje, had er zo op gehoopt, of eigenlijk zelfs op gerekend met zo veel nieuwe verse pogingen dat er weer volop zwangerschappen zouden zijn komende maanden. Ik word er echt een beetje verdrietig van dat het bij niemand gelukt lijkt deze maand.

Hou vol meid.

Inge, Dank je wel voor de tip voor het langzaam weer beginnen met werken. Ik was ook zeker niet van plan om dat overhaast te doen. Lijkt me geen goed plan, alleen het idee al dat ik weer volop moet werken, raak ik al een beetje van in paniek.

Vandaag niet zo'n goede dag. Bijna flauw gevallen op een klein feestje. Een uurtje ergens staan/hangen en gezellig doen is dus nog steeds geen goede optie. Pruts, baal daar van.

Gelukkig kan ik wel erg goed in een stoel hangen en dan kletsen, vraag maar aan Megan ;-)

Morgen een goede vriendin uitzwaaien die naar Santiago gaat lopen. Bijzonder en ik zou graag met haar mee gaan. Een pelgrimstocht lopen is zo bijzonder en intens. Zelfs als je niet gelovig bent, zo als ik, is het een enorme indrukwekkende ervaring. Man en ik hebben twee jaar geleden een deel van een pelgrimage in J@pan gelopen. Ik zou zo graag weer verder gaan, maar durf niet zo goed die kant op vanwege alle radioactieve toestanden daar. Lijkt me niet zo'n goede combi samen met het tot stand proberen te brengen van nieuw leven.

Geplaatst

Hahaha Inge, ik zie je helemaal voor me, a la Bridget Jones........

Okaasan, doe je rustig aan? Van je graatje gaan is sowieso geen goed idee...

Hier ongesteld aan het worden en behoorlijk hormonaal (lees: chagrijnig).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden