Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O, trouwens, we hebben/hadden natuurlijk nog 2 zwangeren hier toch.... Boogie en Jem(Jolanda).

Ook benieuwd hoe het met jullie is!!!!!!!!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, hoe gaat het hier, sorry, ik heb al een poosje niet meer meegelezen hier, we hebben het mega druk met aankomende verhuizing enzo en lees steeds even snel het juni topic!

Dee, je bent weer begonnen, lang schema, de 24 1e fm, dat schiet alweer lekker op!

Roossie, ook alweer 16 weken, zwangerschapsdementie, haha, komt heel bekend voor, fijn dat je klaar bent met MvM, ik vond het echt weer een soort van omschakeling dat ik ineeens niet meer in die kan hoefde te plassen, haha! Weten jullie al wat het word?

Babii, hoe is het met jou? Je lichaam kan je zeker echt voor de gek houden, ik heb bij iedere zwangerschap dat ongi gevoel gehad, maar ook iedere keer als het mis ging, exact hetzelfde gevoel, t'is zo moeilijk.......was het niet morgen jou testdag?

Met mij gaat alles goed, vandaag 21 weken en vorige week de 20 wekenecho gehad, alles in orde, we weten niet wat het geslacht is, dat is een verrassing, verder begin ik wat last van maagzuur te krijgen, maar ach daar komen we ook wel weer overheen, de kleine trappeld goed en heb een flinke buik!

Geplaatst

Owwwwwww wat slecht van ons, vergaten we jou helemaal Marielle!!!!!!!! Goed om te lezen dat alles in orde is!

Wel fijn, nog zoveel zwangeren in ons topic, betekent dat ze het toch echt wel kunnen in het UMC! ;-)

Geplaatst

Inderdaad leuke bevestiging dat er hier zoveel zwangeren mee schrijven :-)! Super te lezen dat het goed gaat bij jullie!

Haha, heb ik hopelijk toch het goede ziekenhuis gekozen en kunnen ze het dan inderdaad echt in het UMCU?! Durf soms bijna niet te hopen..

Dee, mag ik vragen waarom je een lang protocol moet volgen? Dat betekent dus langer spuiten? Ik dacht dat het verschil was tussen met eerst aan de pil moeten of niet, maar dat betekent dat lange / korte protocol dus niet? En hoe lang moet je dan? Pff, lekker zeg, al die spuiten! Not, lijkt me!

Geplaatst

Inderdaad,ik was er een paar vergeten! (schaam) maar had puur gekeken naar de laatste posts... Excuus :). Inderdaad toch nog aardig wat success stories, hopende dat we het allemaal tot een goed resultaat mogen brengen en dat er nog velen zich bij ons aansluiten!

Ik moest toen ook zo lang deca spuiten, komt omdat ze je cyclus lamleggen en weer kunstmatig opbouwen. Houdt in dat je op zijn minst 14 dagen alleen deca spuit (na met de pil gestopt te zijn). Tenminste... Zo dacht ik dat het zat...

Heel veel succes met spuiten, Dee, en met de rest uiteraard!!! En Roossie ook heel veel succes, lekker genieten! Dat getrappel begint vast snel (bij mij in week 20/21 lichtjes en daarna steeds sterker). Er zijn ook periodes dat je ff niks voelt, da's best eng vind ik.

Fijne avond nog!

Geplaatst

@ Ink: Klopt, je start vanuit de pil, dus die slik je eerst minimaal 10 dagen voordat je met de deca start, dan een week later (dus na minimaal 17 dagen pil, maar kan ook langer als dat beter uitkomt) stop je met de pil maar spuit je nog wel deca. Dan weer een week later (dus na 14 dagen deca, wat Meertje al schreef, mag je gaan stimuleren met Puregon, Gonal-f of Menopur. En dan 8 dagen later de eerste FM. Voordeel van het lange schema is dat het wat beter te plannen en manipuleren is omdat je hele cyclus lamgelegd en overgenomen wordt. En in mijn geval dat de endometriose eerst wat rustiger gemaakt wordt door de pil en de deca. Maar volgens mij kan met korte schema's net zoveel resultaat behaald worden hoor, ik denk dat de artsen kijken wat het beste bij je past, gezien je cyclus of evt. andere problemen of onduidelijkheden.

@ Esther, hoe is het ondertussen met jou? Je laatste bericht was volgens mij net na het negatief testen en ongesteld worden. Ik hoop zo dat de allerergste teleurstelling weer wat gezakt is en jullie weer wat moed hebben gekregen.........

Lfs Dee

Geplaatst

Dee wat lief dat je naar me vraagt.

Ik heb de afgelopen twee weken echt een nare tijd gehad. Veel verdriet, erg emotioneel en down. Net alsof er een sluier over mijn leven is gekomen die de glans van ons leventje afhaalt. Klinkt een beetje zwaar misschien maar zo is het echt hoe ik het voel.

Ik heb wel continu gelezen maar eigenlijk bijna niet gereageerd.

Ondertussen is mijn man aan de pillen vanuit belgie. Dit schrijft een arts voor uit aalten (fertiliteitsarts) en dit schijnt de zaadkwaliteit flink te verbeteren. Ik ga binnenkort ook weer goed aan de vitamines. 3 maart hebben we een evaluatie en ik wil eigenlijk begin april weer starten met het korte protocol. Ik hoop dat er dan plek is.

Meiden ik lees echt mee en volg jullie wel een wee hoor!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees ook nog wel mee hoor maar vind het soms lastig om wat te schrijven als het bij jullie allemaal niet zo voorspoedig gaat...

Hier een paar drukke weken gehad en gaan we ook nog krijgen, we hebben een aannemer gevonden die er 2 meter woonkamer aan gaat zetten, nieuwe keuken uitgezocht, babykamer gekocht, mijn man zijn oma is 2 weken geleden overleden. Erg hectisch dus allemaal.

Morgenavond ga ik starten met zwangerschapsyoga, krijg nu alweer last van harde buiken dus moet wel rustiger aan gaan doen. De kleine voel ik volop bewegen en zelfs mijn man heeft hem/haar van de week al gevoeld. Erg vlug dus en heel bijzonder weer. Volgende week de 20 weken echo alweer, dan zitten we op de helft.

Ik hoop echt dat jullie dit allemaal mee mogen maken, de kwaaltjes zijn soms wat minder maar als je dan de kleine onder je hand voelt bewegen is dat echt heel bijzonder.

Heel veel succes meiden en hopelijk volgen jullie snel!!

Liefs,

Geplaatst

@ EDR, dat gevoel heb ik ook heel erg gehad en dat was de reden waardoor ik even afstand nam.

Nu is het ook zo dat ik niet meelas, maar wat vreselijk datj je jezelf zo rot voelt! Ik wou dat ik wat voor je kon doen, maar dat kan ik niet. Wil je wel een digi knuffel geven!!

@ all,

Ik ben zojuist gebeld door de IVF arts (niet mijn eigen, het was de lieve Dokter P.), althans al een paar uur geleden en wat mijn vermoedens al beweerde: ik moet het nu met mijn natuurlijke cyclus doen en dit heeft drie redenen:

1. In een natuurlijke cyclus is het slagingspercentage hoger als in een kunstmatige cyclus.

2. In een natuurlijke cyclus wordt je baarmoederslijmvlies vaak iets dikker dan bij een kunstmatige cyclus.

3. Als wij nog moeten doorgaan met een kunstmatige cyclus, dan zijn we met 5 cryo’s, over 7 á 8 maanden nog steeds bezig en dat vindt de arts te lang duren en ik ook.

Nu weten we al dat hij eenmalig in een natuurlijke cyclus 5.6 mm is geweest (bijna 6 dus) en na een shot Pregnyl (zwangerschapshormoon om het eitje te laten springen) hij zeker nog 1 mm verder uitrijpt (hebben we gezien bij de IVF punctie), dan zit ik bijna aan de 7! En daarbij maakt de Utrogestan het bedje ook af, dus hij zal toch nog iets dikker worden, maar…………….. Het moet wel eerst gaan groeien en dan zeker 5 mm.

We weten wel dat ik de vorige keer, vanaf dat er een dominant follikel zat, ik Progynova heb bijgeslikt, want zonder die Progynova blijft hij maar 4 mm en daar weigeren zowel de arts als ik, in terug te plaatsen!

Waarschijnlijk zal er dus Progynova worden bijgegeven, zodra er een dominant follikel is. Ze kunnen de poging ook afbreken als het baarmoederslijmvlies niet dik genoeg is en dan gaan we weer over op de kunstmatige cyclus, waar hij tenminste 5 mm wordt.

Toch baart de natuurlijke cyclus me zorgen, omdat ze laatst bij de kunstmatige cyclus eerst 6 mm zagen en bij het inzoomen 5 mm, maar wel triple line. Stel dat hij in natuurlijke cyclus dus niet 5.6 mm was, maar 4.6 mm, omdat ze niet inzoomde?

Hoe dan ook, ik zorg wel dat ze gaan inzoomen, want dit moppie moet een goed bedje krijgen!

De arts zei ook nog: lieve mevrouw, heb vertrouwen! Moet u nagaan dat een embryo ook buitenbaarmoederlijk kan innestelen, buiten de eileider en op de eileider, daar zit toch ook geen slijmvlies om zich aan vast te kleven? Dus ik ben ervan overtuigd dat het met dit slijmvlies echt wel kan, maar het embryo moet ook willen en ik blijf het zeggen: met 4 á 5 mm hebben wij zat vrouwen zwanger zien worden! En weet je wat? Ze heeft helemaal gelijk!!!

@ ralletje, nou mijn lichaam houdt me niet voor de gek. Ik kan dingen voorspellen en weet vrijwel direct als er een poging start of iets teruggeplaatst wordt of het raak is of niet.

Deze ronde wist ik het ook zeker en zoals je bovenstaand kan lezen, we gaan door voor the next cryo...

@ voor degene die het vroeg, voor mijn cryo TP moest ik ook een lang protocol, halleluhja, heb ruim 31 dagen gespoten!

Geplaatst

Hey Babii, ik had zo gehoopt dat je het mis zou hebben........maar wat goed dat de artsen er veel vertrouwen in hebben, hopelijk kun je snel door, en het klopt wat ze zeggen, ik heb een bbz gehad in mijn eileider, nou daar zit geen dik bedje slijmvlies, maar het vruchtje heeft er bijna 10!! weken gezeten!

Nou ik duim voor je dat je BMS mooi gaat groeien en snel weer een tp hebt!

Geplaatst

@Babii, oh ik vind het zo naar voor je meis dat het weer niet zo mag zijn! Dikke knuffel meis en ik ga onwijs duimen draaien dat het de volgende keer wel lukt. Gelukkig heb je wel veel cryo´s! Hopelijk gaat het lukken met de natuurlijke cyclus, het is erg zoeken bij jou wat nu de beste methode is. Probeer moed te houden meis!

@Dee, volgende week je 1e fm, spannend weer, hopelijk gaat menopur goed werk voor je doen!

@Esther dikke knuffel meis, vindt het zo erg voor je dat je na al die pogingen nog niet zwanger bent. Hopelijk gaan die pillen uit Belgie en de vitamines je goed helpen en dat je in april zou kunnen starten. Zou mooi zijn als je met pasen een paar mooie gouden eieren zou hebben! Dikke knuffel en ik blijf voor je duimen!!!

@jem, en hoe was de zwangerschapsyoga? Wat naar zeg je harde buiken, rustig aan doen hoor! Wat leuk zeg dat je de kleine voelt bewegen. Het schijnt dat je bij een tweede zwangerschap de kleine eerder voelt bewegen. Succes met de uitbouw en gecondoleerd met de oma van je man.

@Marielle, wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Leuk dat jullie het als een verrassing houden wat het geslacht is. Wij willen het wel weten, maar weten nog niet of we het ook wereldwijd bekend gaan maken. Mijn schoonzus en nichtje gaan er al van uit dat ze het gelijk te horen krijgen hahaha.....

En idd dames er zijn hier toch een aantal vrouwen zwanger geworden bij het UMC, ze kunnen het dus wel die gyneacologen daar! Ik hoop van harte dat jullie allemaal ook bij het rijtje zwangeren kunnen aansluiten!!!

Met mij gaat het goed, ben alleen erg moe. Gisterenavond zijn manlief en ik naar de negenmaandenbeurs en de huishoudbeurs geweest. Manlief vond het ook leuk, was ik wel blij om hahaha........had hem ook niet gedwongen om mee te gaan. Vooral het culinaire plein vond hij leuk waar je van alles kunt proeven en goedkope pakketjes kunt kopen. Hij zelfs ook twee tassen met pampers starterspakket gekocht, liep hij daar met die tassen te zeulen over de beurs hahaha......Ik noemde hem mijn pamperboy hihi. Was erg leuk en hebben veel inspiratie op gedaan. We hebben ook Xander de buisonjé gezien bij de kruidvat stand en Herman den Blijker liep over de beurs.

Net nog even boodschappen gedaan en manlief is daarna naar voetbal gegaan, kijken hoe zijn vriendjes spelen. Hij kan zelf niet meedoen vanwege zijn knie blessure.

Ben nu moe en voel rechts bandenpijn, maar verder voel ik me goed.

Ohja gisteren allebei geschrokken, liepen we met onze tassen naar het station vanaf de beurs, glee ik ineens uit over een nat stukje. Kapotte knie, gelukkig niet mijn broek kapot en ik kwam met mijn linker bil op mijn schoen terecht. Ik kwam dus niet met mijn billen op de grond. Manlief geschrokken en zei laat die tassen maar staan en pak mijn handen en trok me zo overeind. Ik zei dat het wel ging en dat de kleine er niets aan over heeft gehouden, zo´n harde klap was het ook weer niet. Maar ik baalde wel, ik zei heb zo uitgekeken met de sneeuw, is de sneeuw weg glij ik alsnog uit.

Met MvM ben ik klaar, heb mijn bijdrage geleverd! Wat is het dan weer heerlijk om gewoon op de wc te kunnen plassen! Ik heb nog de MvM vrouw gebeld en verteld wat er allemaal mis was gegaan met de koerier, de nieuwe samenwerking met DHL schijnt niet goed te zijn, ze zijn dat aan het onderzoeken.

Nu heb ik een excuus brief gehad van MvM en een bon van 5 euro voor de fleurop, dat vind ik dan weer erg attent van ze.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi meiden, even een vraagje...

Wij lopen in het UMC utrecht en nu willen we gaan voor eskimo TP in maart of april..

Het zit zo, de arts zei dat je je moet aamelden als je ongesteld word en dan

kijken ze of je wel of niet op de lijst kan? wat is jullie ervaring hier mee? en hoe zit het bij mislukte pogingen??

Geplaatst

Mijnbaby, klopt hoor wat de arts zegt, tenminste bij mij ging het ook zo, als de cryo tp geen zwangerschap op levert mag je meteen door met de volgende cryo tp, hoeft dus geen cyclus tussen te zitten, als er plek is natuurlijk.

Klopt dat je alleen pregnyl spuit, je krijgt eerst een paar echo´s om te kijken hoe de follikel rijpt en als deze groot genoeg is moet je de pregnyl zetten en dan ong. 6 dagen later heb je de tp.

Heel veel succes met jullie behandeling, dat er maar een mooi prinsje of prinsesje bij mag komen!

Geplaatst

@ Ralletje Thnx voor je reactie... hoe is jou ervaring met die lijst? moet je vaak wachten of valt het reuze mee?

ik moet me duivels nu afwachten en dan bellen... maar het kan zo zijn dat ze zeggen nee je mag pas volgende maand..

wel irritant zo een lijst...

Geplaatst

Meestal kon ik wel meteen terecht, maar ik heb vorig jaartussen jan. en april ook eens 2 cyclussen moeten wachten, maar dat was omdat de afdeling toen verbouwd werd en ze konden niet zoveel behandelingen tegelijk doen, daarna was het eigenlijk nooit een probleem, ook het inplannen van de gehele ivf niet, maar volgens mij kun je toch doorbellen wanneer je je menstruatie verwacht? Bijv. als je het verwacht in week 10 ofzo, kun je alvast bellen en een plaatsje reserveren in week 10, zo deed ik het meestal geloof ik, moet je eens proberen!

Geplaatst

Je je moet idd bellen als je het word zeiden ze... ik heb een onregelmatige cyclus weet dus niet precies wanneer ik het word...

Ik wacht het af.. Hopen dat ik meteen doormag!

Hoevaak moet je voor een echo komen?

Sorry als ik te veel vraag...

Geplaatst

Ha Mijnbaby, jij bent ook weer boven water ;-). Ik dacht laatst al: er was toch iemand die voor cryo's ging voor een tweede kindje? Dat was jij dus.... Hopelijk kunnen jullie snel ingepland worden, succes alvast!

Esther, ik vind het rot om te lezen dat je je zo gevoeld hebt. Snap wat je bedoelt, met die sluier die de glans weghaalt. 't Is ook niet niks, elke keer een fikse DOMPER.... Ik hoop zo dat er goede tijden aan mogen komen voor jullie!!!!!

Jem, leuk om ook van jou weer wat te lezen. Lekker hier schrijven hoor, als je dat wilt. Zoals we laatst al schreven geeft ons dat ook weer hoop! En leuk om jou te blijven volgen natuurlijk...... Weten jullie al wat het wordt? Jij bent degene die al een dochtertje heeft toch?

Marielle, weten jullie eigenlijk wat het wordt??

Babii, fijn dat ze zo met je meedenken in het ziekenhuis. En hopelijk worden de theorieën snel bewezen en blijft er een cryootje plakken! Is er al een planning/schema bekend? Of hangt het er nu vanaf wanneer je een eisprong krijgt?

Roossie lekker aan het zwangeren zo te lezen. Leuk hoor, om al die dingen te doen (kopenkopenkopen)!

Nou, dat waren volgens mij wel de verhalen van de afgelopen dagen........

Hier morgen meer nieuws, na de fm. Voel m'n buik al wel dus er gebeurt vast wel iets! :-) Laten we het hopen.....

Wel ook volop last van bijwerkingen, maar goed, dat hebben we er voor over!!!!!!!

Liefs en tot snel,

Dee

Geplaatst

@mijnbaby, ik heb geen ervaring met cryo´s. Hopelijk kun je voor een brusje zorgen!

@Dee, succes morgen met de fm, hopelijk zie je mooie follikels! Ben benieuwd, wat de menopur heeft gedaan.

Met mij gaat het goed, ben idd lekker aan het zwangeren en rondkijken voor een babykamer. Gek genoeg kan ik nog geen babykleertjes kopen, dat gevoel komt nog wel.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dee, succes morgen met de FM! Hoop dat er een mooi aantal follikels groeit en dat je endo-cystes niet al te erg in de weg zitten!!

Roossie, wat grappig om te lezen! Ik had (heb) het precies andersom! Kleertjes durf ik wel te kopen, met het idee van 'als het onverhoopt misgaat, geef ik ze cadeau' en de grotere dingen durfde ik daarom niet aan - die geef je niet zo snel als kraamcadeautje ;). Moet zeggen dat we inmiddels het grootste deel wel hebben besteld of in huis hebben staan, want ik wilde ook weer niet al te lang wachten - straks ben ik niet meer zo mobiel, natuurlijk :).

Net in het kader van de opkomende nesteldrang de kast uitgemest. Kwam alle papieren van het UMC weer tegen, pff wat een papierwinkel...! Heb gek genoeg nog wel eea bewaard, het is toch een belangrijk deel van ons leven geweest (al had ik al die behandelingen liever niet mee willen hoeven maken). Vond nog een klein restantje medicijnen, inmiddels naar een medeforumlid gestuurd, en schoot bijna in tranen. Toch heel bijzonder dat je grootste wens daaruit kan ontstaan en in vervulling kan gaan... Dus meiden, houd hoop en hou vol! Het gaat lukken!!!

Geplaatst

Mijnbaby, ligt er een beetje aan hoe snel je eitje rijpt, maar ik had meestal 2 of 3 echo´s, 1 keer waren ze te laat en ging de tp niet door, als je ei rond de 16 of 17 is mag je bloed gaan prikken om te kijken of je nog net niet aan je LH-piek zit en dan mag je s'avonds de pregnyl zetten, ik begon meestal met echo's op cd 6, want ik heb een keikorte cyclus, meestal eisprong op dag 10 of 11, dus rond cd 6 of 7 zullen ze je wel vragen te komen, wel balen dat je cyclus onregelmatig is, ik kon er de klok op gelijk zetten wat dat betreft, nou succes, ben benieuwd hoe het loopt, wanneer verwacht je ongeveer dat je ongesteld word?

Dee, wij willen niet weten wat het word, bij onze zoon wisten we het wel, nu willen we ons laten verrassen, ben wel reuze nieuwsgierig hoor, wist niet dat het zo moeilijk was....

Zie dat jij morgen je eerste fm weer hebt, super, hopelijk levert het weer een mooie score op!!

Roossie, fijn dat het goed gaat, lekker genieten hoor!! Binnenkort 20 weken-echo zeker, en voel je de kleine al af en toe?

Geplaatst

ralletje: Ik heb het nooit echt bij gehouden :D... Ik heb nooit de pil geslikt.... Meestal ongeveer 28 a 30 dagen. ik verwacht het ongeveer midden week 10..

Ben wel megahhhh blij dat ik zonder hormonen aan de gang mag.... alleen pregnyl... alleen nu hopen dat we meteen doormogen en heb ook niet echt zin om te wachten bij mislukte

poging....

Dee: Spannend...

Roos: Spannend man 17 weken.. voel je de kleine al? en willen jullie weten wat het word? ik voelde mijn zoontje pas met 23 weken mijn placenta lag voor...

Geplaatst

Ahh, oke, ik heb ook nooit de pil geslikt, hahaha, maaruhh, kun je dan niet reserveren voor week 10?? En als je dan ongesteld word, dan bel je weer, tenminste zo deed ik het, zo houden ze in iedergeval plaats vrij voor je.......

Geplaatst

Oke ik wist niet dat dat kon of mocht?? gezien die arts een boekje heeft mee gegeven dat je pas mag bellen op dag 1 van rode duivels....

Toch even gebeld :D maar ze zei dat ze dat niet kunnen doen omdat er dan niemand tussen komt als iedereen van te voren belt.. ze zei 25 plekken per week hebben ze.. en elke keer is het weer kijken of je er tussen zit... is nog best veel 25 plekken?

Geplaatst

Hai meiden,

Even een ego-berichtje:

Eerste fm gehad. Linker eierstok doet NIKS, dat is balen dus....... Nu is ie altijd al lui (iig sinds de operatie) maar de vorige keer zaten en er toch 7 follikels. En nu helemaal niks, heel jammer, toch een tegenvaller.

Rechts zitten er ook niet zoveel (had er op zich wel rekening mee gehouden dat er minder zouden zitten nu, met de Menopur), namelijk maar 4. Beetje weinig dus maar de poging afbreken zie ik ook niet zitten, wie weet komen er toch mooie embryo's uit (hoe zouden jullie daar tegenover staan?? het is dan wel onze laatste vergoede poging maar ik vind het zo zonde van 3 weken spuiten en wil ook gewoon weten of de celdeling beter is nu, met de Menopur). Een escape-IUI kan ook niet omdat er daarvoor 1 eicel teveel zit.

Morgen alweer een afspraak omdat we vlak voor het weekend zitten en dan nog een keer kijken en bespreken hoe verder. Ik heb zelf een beetje zitten rekenen in vergelijking met de vorige keren en gok dat maandag (of anders dinsdag) de punctie zou kunnen zijn.

O ja, die 4 follikels zitten weer om de cyste heen (die zich trouwens wel rustig houdt) dus wordt ook weer lastig prikken. Hoop dat ze er wel bij kunnen.... Heel stiekem hoop ik natuurlijk dat er nog een follikel ergens tussen/achter verstopt zit maar dat zal wel ijdele hoop zijn ;-).

Weet niet zo goed hoe ik me hier nou bij voel. Aan de ene kant een tegenvaller, aan de andere kant moeten we het er maar mee doen en heb ik het gevoel dat het natuurlijk alsnog zou kunnen lukken! (weer de optimistische tactiek van de vorige keer... heeft toen uiteindelijk ook gewerkt :-) )

Liefs Dee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden