Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dee, hoop dat het rustig blijft bij jou nu en dat je gauw weer kunt starten. Zo vervelend als het ook allemaal nog een lange nasleep krijgt.

Ik voel me vandaag erg goed. Eigenlijk vanaf de punctie al geen last. Het is dat ik weet dat ik geweest ben, aan mijn lijf voel ik niks. Erg bijzonder. Vorige keren waren puncties ook heel soepel verlopen, maar heb ik daarna braaf nog wel een extra zetpil (pijnstiller) gebruikt en ook nog paracetamol ter ondersteuning. Nu heb ik alleen voor de punctie een zetpil paracetamol en diclofenac gebruikt en de plaatselijke verdoving. Hoop dat ik me zo blijf voelen. Hoef de hele week niks, ben lekker vrij. Mijn grootste activiteit van de week is mijn verjaardag zaterdag ;-). Hoop dat ik mijn kadootje dan al bij me heb ;-)

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve schatten....helaas is onze poging mislukt....embryo was er al uit ...(die heb ik gisterenavond opgevangen)....maar de echo was er echt niks meer te zien alleen nog restwaarden en een activeren bloeding,....no in de gaten houden, moet wel nog terug om te kijken of al het restweefsel weg is.....

Nu hoop ik op alleen maar positie verhalen zodat mijn hoop weer wat toeneemt voor een volgende keer...

Bedankt voor jullie lieve reacties...ga even slapen, ben moe

Geplaatst

Och lieve schat...wat vind ik dit erg voor jullie. Je dacht het zelf al...ik had toch nog wel een klein beetje hoop.

Lieve meid...ik wens je heel veel sterkte en kracht toe. Ik hoop dat je heel veel lieve mensen om je heen hebt die jullie steunen en samen met jullie hierdoor heen gaan.

Ik hoop dat je een beetje kunt slapen...

Geplaatst

Nano, wat ellendig, ik had nog een sprankje hoop voor je, maar je dacht zelf ook al dat het er echt uit was.

Ik hoop dat je al je moed en kracht kunt verzamelen, zodat je dit kunt verwerken en weer opnieuw kunt gaan beginnen.

Heel veel sterkte en succes!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Nano, wat een ontzettend naar nieuws! Duimde heel hard mee dat het toch goed zou zitten, ondanks je bloedingen... Heel veel sterkte en kracht gewenst om dit te verwerken en je op te laden voor een volgende poging!!

Geplaatst

't Is ook niet eerlijk hè Nano..... na zoveel geduld eindelijk geluk en nu van zoveel geluk naar zoveel verdriet.

We leven allemaal met je mee maar kunnen de ellende helaas niet wegnemen.

HEEL veel sterkte de komende tijd!!

Wat zeiden ze in het ziekenhuis over het embryo of vruchtzakje dat je opgevangen had?

Kon je het zelf herkennen als embryo? (als je daar niet over wilt schrijven moet je 't niet doen hoor.... of als je er liever via een privébericht wat over kwijt wilt ook goed natuurlijk)

Ik ben net nog even voor een check naar het ziekenhuis geweest. Gelukkig geen rare dingen te zien op de echo. Cyste leek zelfs weer iets kleiner? Dus we gaan op vakantie met een berg tampons, maandverband, pijnstillers, de pil, en voor de zekerheid een zwangerschapstestje ;-). En dan maar afwachten hoe de pijn zich verder ontwikkelt en 31 jan. weer verder bespreken.

Kaartje, lekker dat je je zo goed voelt!

Geplaatst

Dee, ik ben inderdaad ook erg blij dat ik me zo goed voel. Van het verdrietige nieuws hier word ik alleen niet echt blij... Fijn dat jouw echo in ieder geval goed was, maar ik begrijp dat je nog wel pijn hebt? Waar komt dat dan door?

Nano, heel veel sterkte. Had zo gehoopt dat het op de echo gewoon nog goed zou zitten.

Esther, succes morgen bij de fm.

Geplaatst

@Nano hier ook een dikke knuffel sterkte meis.

@Dee fijn dat je een goede echo had. Op naar je vakantie en dan je afspraak!

@Kaartje fijn dat je goed voelt!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dank jullie wel voor de steunende woorden....we hebben veel steun aan elkaar....der een fijne vakantie....hoop dat je de test goed kan gebruiken...;-)

Het embryootje zat tussen bloedstolsels het was een wittig vlies wat eromheen zat ik zag duidelijke zwarte puntjes ik denk dat dat de oogjes in wording moeten zijn geweest, heb wel even voorzichtig met mijn vingers de troep eromheen weg proberen te vegen om het gewoon te zoen, daarna water erbij en on de koelkast gedaan....ik hoopte dat ze het zouden onderzoeken omdat het zo klein is, een van de verloskundigen zei dat het erg goed mogelijk is dat dat het embryootje is en ook de IVF arts gaf het een goede kans.... Maar het is niet uit het potje gehaald om beter te bekijken en te analyseren. De constatering dat er niets meer aanwezig was en dat er nog wat restweefsel was achtergebleven was het meest belangrijkste zei ze was de resten kwijt raken nog een vervolg echo en dan alles schoon was een cyclus wachten en dan kon ik me weer laten inplannen. Ik heb nog steeds bloedverlies.....zolang ik dat heb werd me geadviseerd om geen gemeenschap te hebben...( :-( )....

Geplaatst

@Nano ik vind het heel knap dat je die embryo op hebt kunnen vangen. Ook goed van je dat je het bekeken hebt wat toch al die tijd in je buik gezeten heeft. Wat een teleurstelling dat ze het niet even onder een microscoop bekijken. Het is idd belangrijk dat bij jou alles weg is, maar ze moeten toch ook snappen dat je embryo belangrijk voor je is. Ik hoop dat het bloeden snel stopt en de restjes weg zijn. Sterkte!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dat had ik ook wel, was erg benieuwd hoe oud het daadwerkelijk was geworden....en had ook de hoop dat ze dit nog zouden doen.... Omdat ik in boekjes las dat je het dan moest meenemen naar de verloskundige....misschien had ik dan ook voor een volgende keer beter kunnen inschatten wat het kritische moment zou zijn...ik hoopte eerlijk gezegd nog dat hierdoor de reden nog te achterhalen zou zijn....maar ja misschien te hoge verwachtingen op mijn zoektocht naar verklaringen, die ik waarschijnlijk toch niet zal vinden.....

Al met al ben ik ontzettend warm en lief geholpen door al het personeel....en kon ik gelukkig snel terecht voor mijn echo, ook al is het moeilijk heb daardoor wel meteen duidelijkheid gehad....de uk komt er helaas toch niet van terug....

Jij Lfs terug

Geplaatst

Hé Nano,

Je komt sterk over.... Fijn dat jullie veel steun aan elkaar hebben, zo belangrijk om samen uit te huilen voordat je weer verder gaat....

Ik heb de 2 delen die ik opgevangen had (ook eerst bestudeerd trouwens, wilde toch zien en voelen wat er in m'n lichaam gegroeid was, dus heel herkenbaar wat je schrijft!) in de tuin in de grond gestopt, samen met m'n vriend. Daarna een grote rozenkwarts steen gekocht en erop gelegd.

Bloeding heeft hier ruim 2 weken geduurd (maar lange bloedingen passen ook wel weer bij endometriose) en toen het eindelijk over was, had ik een paar dagen later al mijn eisprong (in mn normale cyclus gaat dat ook zo na een menstruatie). Bij jou is natuurlijk wel het vruchtje heel snel na het begin eruit gekomen, dus ik hoop voor je dat alles er snel vanzelf uit is zodat je lichaam weer kan herstellen. Heb je je ziek gemeld op je werk, of werk je wel zodat je wat afleiding hebt? Denk in de eerste plaats hoe dan ook aan jezelf hè...... Heel veel sterkte verder!

@ Esther: hopelijk vandaag weer een mooie fm voor jou zodat de punctie ingepland kan worden!

Ik schrijf hier liever niet waar we heen gaan op vakantie. Niet zo'n gangbare bestemming en ben dan toch bang voor herkenning door evt. meelezers die me misschien toevallig kennen, haha. Zal wel meevallen maar hou het graag een beetje anoniem. 't Is in ieder geval een lekker warm land!

@ Kaartje: de pijn die ik voel komt wel van de endometriose. Door de cyste, maar hoogstwaarschijnlijk ook weer andere 'haarden' die niet op een echo te zien zijn. Die kunnen alleen ontdekt worden door een kijkoperatie of een MRI-scan, maar dat is nu nog niet aan de orde. Zo lang het te doen is met pijnstillers en de cyste de IVF niet belemmert, gaan we waarschijnlijk gewoon door. De pil, en ook decapeptyl (gebruik beiden op dit moment natuurlijk niet), kunnen de boel een beetje rustig houden. Ik heb de afgelopen paar dagen trouwens geen pijnstillers meer geslikt, heb wel last maar is te doen!

Hoe is het bij jou, qua spanning? Nog een dag, dan krijg je hopelijk een positief telefoontje van het lab. Ik duim voor je dat er een dubbele tp mogelijk is!!

@ Meertje: bijna 20 weken echo voor jou! Willen jullie het geslacht van de baby's weten? Hoe voel je je? Verkrampte bilspier weer verholpen?

Geplaatst

@Nano, ja zoiets had ik ook gedacht dat ze aan de embryo misschien iets konden zien waarom het niet goed gegaan is.

Ik hoop dat je goed hebt kunnen slapen, probeer wat tot rust te komen!

@Esther succes vandaag met je fm!

@Kaartje wat spannend hé nog 1 dag wachten!

@Dee, tjee wat naar dat je zoveel pijn hebt, gelukkig is het wat draaglijker geworden dat je geen pijnstillers nodig hebt. Ga lekker genieten van je vakantie, wanneer ga je weg?

Liefs Roossie

Geplaatst

meiden even kort...ga zo werken.

Vrijdag de punctie!!!

Nano hoe is het met je?

Dee...heel veel plezier, het is jullie gegund na zo'n rottijd!

Geplaatst

@ Dee: 20wk echo is volgende week inderdaad (met 20 wek en 4 dgn). Zit nu al in de zenuwen, zo spannend of alles goed is... Geslacht willen we graag weten, mocht het te zien zijn! :) Billen zijn weer ok, nu bandenpijn en harde buiken-fase ;). Heel veel plezier in het lekkere warme land waar jullie heen gaan! Je hebt het verdiend na al die heftige maanden! En sterkte met de endo-pijn... Hoop dat het je vakantie niet zal belemmeren!

@ Nano, wow... wat een verhaal. Knap dat je het hebt kunnen opvangen! Hoop dat ze toch nog kunnen achterhalen hoe oud het embryo is geworden en of er een reden is dat het het niet gehaald heeft. Nogmaals sterkte met het herstel!

@ EDR: zet 'm op met de punctie en de wachtweken straks! Duim met je mee voor een mooie positieve test over een week of 3! :)

Geplaatst

Zet hem op EDR...;-)

En meertje.....leuk vooruitzicht!!!!

Dee geniet van je vakantie...allebei trouwens...;-) wat leuk symbolisch dat je het embryo een mooi plaatsje hebt gegeven...;-)....ik heb vandaag gewerkt....bij vlagen heb ik wel verdriet gevoeld en drie keer de tranen niet kunnen bedwingen....gewoon ontlading....maar overdag goed kunnen focussen.....merk dat ik al veel rustiger ben dan gisteren en zeker rustiger dan eergisteren....Esther hoe is het gegaan?

Geplaatst

Joepie, vanmiddag terugplaatsing gehad van 2 emmy's. Het lange wachten kan weer beginnen.

Dee, alvast fijne vakantie!

Esther, fijn morgen al punctie. Dan loopt het met je werkschema ook gewoon zoals gepland.

Nano, fijn dat je werk wel een beetje afleiding is nu.

Geplaatst

@Kaartje gefeliciteerd met je 2 emmy´s, ik duim ook mee en succes met de wachtweken!

@Dee fijne vakantie!

@Esther heel veel succes morgen!

@Nano goed van je dat je jezelf er toe kan zetten om weer te werken, is toch goede afleiding.

Liefs Roossie

Geplaatst

Fijn Kaartje, da's goed nieuws!!!!

Nu lekker verder broeden....

Esther succes morgen, zet 'm op!

Ik hoop na m'n vakantie positieve berichten te lezen hier!!

Geplaatst

Esther, heel veel succes morgen. Hoop dat je follikels nog een eindspurtje hebben genomen en de punctie meevalt.

Dee, lekker hoor even op vakantie. Veel plezier in de zon.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nog even snel, tussen de inpakdrukte door:

Esther, heb net even gekeken of er al nieuws van je was, heb je berichtjes in het pauze af meisjes-topic gelezen. Fijn dat de punctie goed verlopen is! Hopelijk over een paar dagen terugplaatsing. Ik zal de komende tijd aan je denken!

Kaartje, dat geldt ook voor jou, duim ook voor jou! Je schreef afgelopen week zo mooi dat je op je verjaardag je kadootje al bij je hoopte te hebben. Kadootje zit er, nu nog BLIJVEN zitten!! Fijne verjaardag morgen!

Andere meiden: hoop dat het goed met jullie gaat. Jullie zien me over een paar weken weer verschijnen!

O ja, vergeet het bijna: vandaag alweer ongesteld geworden. Ons kansje vorige week heeft dus weinig kans gehad. Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt en vooral dat de buikpijn meevalt.

Groetjes!!

Geplaatst

@Dee fijne vakantie en sterkte met je buikkie

@Esther fijn dat de punctie goed gegaan is ik duim voor een mooie tp!

@Kaartje fijne verjaardag morgen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi Meiden,

Onverwachts vandaag weer naar het umcu geweest; bij de vorige intake hadden we gelijk bloed laten prikken ivm genetisch onderzoek etc. Werden we gebeld dat ze de formulieren kwijt waren geraakt; of we "even" opnieuw konden komen! Pff, betekent dus uurtje heen en een uurtje terug reizen en toen we daar waren, wisten ze niet goed wat we nu eigenlijk voor formulier moesten hebben etc... Pff, baalde er flink van; 3 maanden wachten voelt al zo lang (met nu dus nog 1 weekje er bij ivm kwijt raken / opnieuw prikken) en dan nog eens niet met n gerust hart....

Kaartje- succes op de wachtbank!

Esther- hopelijk snel een mooie TP!

Dee- fijne vakantie!

Liefs van n ongeduldige ik...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden