Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ink jeetje wat slordig! Echt balen nog een extra week wachten iedere dag is al te veel!

Nu maar hopen op een goede uitslag! Succes met afwachten!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties! Was erg gezellig gisteren.

Ink, wat balen zeg. Hoop dat de uitslag wel gauw binnen is.

Dee, hoop dat je niet al teveel last hebt in je vakantie.

Roossie, gaat het bij jou allemaal goed?

Nano, al een beetje van de schrik bekomen?

Geplaatst

Ja hoor kaartje....;-) vandaag wad even pittig....nu nog de echo afwachten....bloed nog steeds maar wordt al echt minder....

Geplaatst

Hey meiden,

Rustig hier...

Kaartje- hoe gaat het op het bankje?

Esther - al de terugplaatsing gehad?

Groetjes!

Geplaatst

Meiden ik heb vandaag de tp gehad van twee zescellige score 1 embryo's! Ben helemaal happy ermee! Dus...ik zit ook weer op het wachtbankje.

Geplaatst

Nou, ik zit gewoon vrolijk op het bankje hoor ;-). Ik ben eigenlijk wel rustig. Ben ook heel relaxt deze ronde ingegaan. We gaan het gewoon zien. Merk alleen wel dat ik minder met mijn hoofd bij het werk ben en erg neig naar steeds het forum bijlezen... Eigenlijk moet ik mijn administratie bijwerken, zodat ik zaterdag met een gerust hart op wintersport kan.

Geplaatst

verslavend hé dit forum! ALs ik een dag gewerkt heb loop ik ook zoooo achter! Echt irritant want het kost dan wel heel veel tijd om bij te lezen. Maar ben erg blij met dit forum!

Ik ga je even aan het werk sturen....hup aan de slag! Computer uit en je zaakjes afhandelen!

alhoewel je bij administratie wel je comp nodig zal hebben? Nou ja, in elk geval...aan de slag!

Heerlijk wintersport! Fijn vooruitzicht! Ennuh...als je positief test, doe je dan wel even een berichtje hier?

Geplaatst

@Esther wat spannend toch weer! Gefeliciteerd met je 2 emmy's en laat ze maar lekker plakken, in ieder geval 1!

@Kaartje goed zeg dat je relaxt bent! Succes de wachtdagen!

@Ink nog aan het wachten op de uitslag?

@Nano, dikke knuffel meis

Met mij gaat het goed hoor, heb 1 grote mijlpaal gehaald ben nu 12 weken.

Ik moet zeggen dat ik er goed doorheen gekomen ben, heb alleen de zwangerschapskwaaltjes die erbij horen.

Misselijkheid is al aardig verdwenen, heb er wel een bloedneus voor teruggekregen, die heb ik zo nu en dan.

En de moeheid is ook nog niet weg. Met lopen voel ik soms mijn lies en soms wat krampen waarschijnlijk bandenpijn. Wist niet dat je daar al zo snel last van zou kunnen krijgen.

Maar ik mag niet klagen voel me verder goed en het gaat ook erg goed en we genieten er enorm van.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi Esther, gelukkig ben ik eigen baas, dus heb alleen mezelf er maar mee als ik niet doorwerk ;-). Komt goed hoor. Zit nu in mijn kantoortje achter de compu met een hele stapel papier om me heen. Bijna eind van de maand en dan moet de btw-aangifte van laatste kwartaal 2010 eruit. Dat soort dingetjes moeten dus deze week nog even.

Forum is inderdaad verslavend. Af en toe gewoon irritant ;-). Ik neem als ik op wintersport ga mijn compu ook zeker mee. Weet alleen niet of ik daar makkelijk op internet kan. Zo ja, dan lees ik natuurlijk af en toe even bij en meld ik de uitslag zodra ik wat weet. Als ik geen internetverbinding heb dan breng ik jullie meteen op de hoogte als ik weer thuis ben.

Fijn dat jij weer een stuk vrolijker klinkt!

Geplaatst

Roossie fijn dat je je goed voelt hoor! Het tweede tremester die je nu ingaat schijnt het prettigst te zijn dus...ik hoop dat je kunt gaan genieten!

Kaartje...ik zou geen eigen baas kunnen zijn hoor! Te weinig zelfdiscipline denk ik! Heb je kantoor aan huis? Sterkte met het afhandelen van je laatste dingen!

en tijdens je vakantie ga je toch niet aan het werk?

Fijn als je ons op de hoogte houdt! Wel ongezellig hoor dat je er niet bent tijdens de wachtweken...ik vind het altijd heerlijk om in die twee weken mijn ei kwijt te kunnen, dat zou ik missen!

Ik voel me wel weer wat opgewekter ja, minder down! En dat is lekker!

Geplaatst

Dank je marielle en meertje! Aan het duimen zal het niet liggen...er wordt zoveel voor me geduimd door allemaal lieve mensen hier! Geweldig hoor!

Geplaatst

Hoi Esther, ik hoop gewoon internet te hebben in Frankrijk. Moet anders wel heel erg afkicken. Bovendien moeten we dan zo lastig doen met dat estafette stokje ;-).

Ik kan ook vanuit huis werken, maar ben vandaag gewoon op de praktijk. Niet zoveel patienten, dus mooi in de tussentijd de administratie bijwerken (nou ja, proberen dan...)

Geplaatst

"Wel ongezellig hoor dat je er niet bent tijdens de wachtweken...ik vind het altijd heerlijk om in die twee weken mijn ei kwijt te kunnen, dat zou ik missen!" Aparte woorkeuze Esther :msn-wink:. Laten we hem maar niet letterlijk nemen en duimen dat jij je bevruchte eitjes lekker bij jezelf mag houden :gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4...

Kaartje- lekker op vakantie! Vond je dat niet lastig plannen? Wij willen namelijk graag in t voorjaar naar t midden oosten ofzo, maar twijfel beetje over t boeken / over de periode... Zitten nu natuurlijk nog te wachten en hoop dan in april aan de beurt te zijn voor ICSI, dus wil dan niet precies op vakantie zijn, maar tegelijkertijd wil ik ook dingen niet laten / stop zetten voor die behandelingen; alles draait er al genoeg om en wil proberen gewoon alles door te laten gaan voor zover mogelijk... Haha, volg je hem nog?

Roossie - Lijkt me heerlijk die 12-weken mijlplaal! Kan je echt gaan genieten!!!

Geplaatst

Ink, wij gaan altijd in januari op wintersport. Dat stond dus al gepland. Heb gewoon gekeken wanneer ik in overleg met zh weer zou kunnen starten. Doordat ze tussen kerst en oud&nieuw niks plannen wist ik al voor die tijd wanneer ik zou kunnen beginnen met stimuleren en dat ik op 7 jan de eerste fm zou hebben. De andere keren had ik 2 en 5 dagen de later de punctie. Ik verwachtte dus dat dit nu ook wel weer ongeveer zo uit zou komen (klopte ook 3 dagen na 1e fm de punctie). Ik wist dus dat het geen probleem zou zijn met mijn vakantie.

Als jullie toe zijn aan vakantie zou ik het gewoon lekker boeken. Mocht je dan te horen krijgen dat je al kunt starten geef je gewoon aan nog een cyclus te willen wachten. Is meestal geen enkel probleem. Dan laten ze gewoon vast iemand anders starten. Of je kunt overwegen om in maart al op vakantie te gaan.

Geplaatst

@Kaartje wat lekker zeg dat je op vakantie gaat!

@Ink, als je op vakantie wil gewoon boeken hoor. Wij hadden ook een vakantie geboekt al lang voordat we wisten dat we icsi gingen doen.

Voor de zekerheid hadden we onze annuleringsverzekering verhoogd zodat we al het geld terug zouden krijgen, mochten we toch niet kunnen gaan.

Maar het lukte allemaal goed, in de 2e wachtweek gingen we op vakantie, dat is fijn dan ben je tijdens de moeilijkste week lekker weg.

Eigenlijk waren we ook eerder aan de beurt doordat we een vakantie gepland hadden.

Ze wilde me eerst plannen voor een punctie in dec., gelukkig was er nog een plek in nov. anders moest ik tijdens de vakantie prikken of tot januari wachten, maar dat wilde ik toch echt niet we hadden al 3 maanden gewacht! Maar het is allemaal goed gekomen en uiteindelijk is overal wel een oplossing voor.

Liefs Roossie

Geplaatst

Lieve, lieve schatten!

Excuses dat ik niet bijgelezen heb en er momenteel een ego ingooi, maar heb dringend jullie hulp/advies nodig!

Het UMCU heeft als protocol om tijdens een kunstmatige cryo cyclus je decapeptyl, de pil en progynova te geven.

Nu moest ik dus het volgende schema aanhouden:

16 december start pil

25 december start decapeptyl

31 december stop pil

1 januari stop pil

8 januari start progynova, doorgaan decapeptyl

18 januari FM

18 januari had ik dus de FM, maar een flinterdun slijmvlies (3 mm). Mijn Progynova werd verhoogd en tot me verbazig werd ik vanochtend ongesteld.

Dus ik de verpleegkundige gebeld: mevrouw met z'n dun BMS kunt u niet vloeien dus

ik: nou sorry, maar ik vloei toch echt, bel niet voor niets!

zij: dan is het niet veel wat u vloeit.

ik: nou al 2 tampons vol, misschien was daarom mijn BMS zo dun gisteren?

zij: u kunt niet bloeden tijdens deca en progynova.

ik: nogmaals, ik bel niet voor niets, kan u de arts even aanspreken en vragen wat te doen, want zo kom ik niet ver!

zij: ik bel u terug.

Zo gezegd, zo gedaan: babii werd teruggebeld met de mededeling: niks van die bloeding aantrekken, nou sorry, maar ik spuit al BIJNA EEN MAAND, hoelang moet ik nog???? Kan nu weer van vooraf aan starten! Volgens haar was dit niet zo, ik zeg nou dus wel want me BMS vloeit toch weg, diepe zucht.....

Nou goed, mijn vraag dus:

Sinds wanneer gebruik je de pil, deca en progynova tijdens een cryo poging? Dat is normaliter toch alleen progynova, indien goed utrogstan?

Hoe zijn jullie TP gegaan (kunstmatig, want in eigen cyclus helpt er helemaal niks, dan blijft het BMS dun).

Sorry, schaam me rot..... Sorry voor me ego!!

Liefs

Geplaatst

lieve babii

Ik kan je niet helpen, heb geen verstand van cryo's. Wel erg rot voor je zeg! Misschien is het verstandig om hier een topic over te openen? Lang niet iedereen leest dit topic dus zul je misschien weinig respons krijgen?

Geplaatst

@babii wat naar deze onrust. Ik kan je helaas ook niet helpen. Esther geeft je een goed idee een nieuw topic te openen.

Succes!

Liefs Roossie

Geplaatst

Nou het is meer een teleurstelling..... Had zoveel rust deze ronde en ging er echt heen met, het zal allemaal wel, komt vast weleens goed. Maar nu snap ik dus waarom dat BMS gisteren al dun was, zeker als er een aankomende menstruatie aan zat te komen.

Ik snap niet dat dit gebeurd, heb het werkelijk waar nog nooit gelezen dat dit voorkomt. Volgens de arts is het vrij normaal, maar ik zit dus met het dilemma.... Doorgaan met deca of alleen de Progynova..... En van de arts moet ik ze beide gebruiken, maar het voelt niet goed.

Liefs

Geplaatst

Lieve Babii!

Tjonge wat een situatie zeg, ik kan je er ook niet mee helpen, ik weet niet eens wat Progynova en deca is, (zelf nooit gebruikt) Wel vind ik dat je veel en lang medicijnen moet nemen zeg, voor een cryo tp, dat is toch normaal nooit? Ik heb bij een cryo altijd alleen 1 spuit pregnyl hoeven zetten...........

Stuur je ff een pb.........

Geplaatst

Ja, maar mijn BMS is in natuurlijke cyclus ook heel slecht helaas..... Dus dat helpt niet.

Het schijnt normaal te zijn in het UMCU bij een kunstmatige cyclus. Ze hebben boekjes vol liggen en meiden van een ander forum doen het op dezelfde manier, mits het in een natuurlijke cyclus is.

Wat een dilemma weer! Heb maar gedaan wat de arts zei: injectie en progy.... Maar voor de rest ben ik er even klaar mee :'(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden