Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb net een half uur in de wacht gestaan bij het inplan spreekuur en ja hoor... na 29 min wachten word

zo de hoorn op de haak gegooid GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!! bel ik terug zijn alle lijnen bezet, het is ook

altijd wat met die rotlijn!

Geplaatst

@ mijnbaby, wat vreselijk **** voor je. Het zegt inderdaad helemaal niks! Wij hadden en zelf geklust, en nog eens een prachtige emmy on board, ook ik ben al 2 dagen ongesteld ;-).

Wist het al btw hoor, dus z'n klap was het niet. Ben ingepland voor 22 juni om 8 uur, gaan we weer verder....

Maar bloed zoveel i.t.t. vorige maanden, dat ik het idee heb dat al mijn bms weg is, en het echt niet nog boven de 6 uitkomt deze ronde.

Ben de komende tijd heel druk, dus veel minder @ forum.. Moet leren, leren en nog eens leren!

@ ink, heel veel succes meid, hoop dat het onschuldig is.

Liefs

Geplaatst

@babii, ah nee ik hoopte het zo voor je. Sterkte meis en succes met leren!

@mijnbaby, super frustrerend hé dat bellen, lang wachten en dan ineens de hoorn erop en je kan alleen smorgens bellen. Hopelijk heb je ze nog aan de lijn gehad!

@Ink, hoe gaat het nu met je?

Geplaatst

Babii k*t!! Grrrrrrr

Wij doen in overleg ( me hubbie wilde graag) deze maand nog 1 keer mee... ik moet 23.6 om 8 uur komen

C12 en dan hopen rond de 30ste een TP... ik ga in de ww op vakantie dus kan ik het even van me afzetten...

Ink hoesie???

Geplaatst

Babii - toch een dikke knuffel voor je, ondanks dat je aangeeft dat je het aanvoelde, had het natuurlijk toch een hele mooie verrassing geweest!

Mijnbaby- dus toch verder deze maand? Spannend meid. Jij en Babii gaan dan gelijk op (1 dag verschil lees ik?). Wel erg prettig dat je op vakantie gaat in je WW, want dan gaat de tijd hopelijk wat sneller om en dan hoop ik echt zoooo voor je dat je met een extra persoontje terug mag komen en je hier positief nieuws mag schrijven!!!

Ik ben maandag dagje pinkpop geweest (haha, natuurlijk was ik de BOB). Kon aan weinig anders denken helaas dan dat ik elk moment bang was wat bloedverlies te hebben en dan 15 minuten in de rij voor de wc was geen pretje. Verder beviel het erg goed hoor, maar was gewoon bang dat de ongi door ging zetten. Had ook een inlegkruisje vol helder rood bloed... Maar ja, gister nog maar een test er tegen aan gegooid en die was nog positiever dan daarvoor, dus het ZH gebeld en die feliciteerden me en gaven ook aan dat het niets ernstigs hoeft te betekenen, dus stelde me weer een beetje gerust, maar ik blij het was eng vinden!

Volgende week vrijdag hebben we de echo al, dus tot die tijd leef ik nog maar even van dag tot dag en ben ik 's avonds blij dat we weer een dag overleefd hebben haha! In ieder geval bedankt voor de felicitaties meiden! Als het nu wel fout zou gaan, is het dus een MK en weet ik in ieder geval dat ik zwanger kan raken (ook van minder goede embryo's dus blijkbaar) en dat geeft zowiezo moed!

Roossie - zie hierboven dus hoe het gaat ;-). Bedankt voor het vragen ook. Hoe gaat het met jou? Trek je het nog een beetje of zijn de laatste loodjes inderdaad de zwaarste?

Dee - En hoe is het met jou meid?

Geplaatst

Verlies je nog bloed dan Ink??? Geloof het ziekenhuis inderdaad maar meis, ze vertelden mij dit ook. Ik hoop echt heel erg dat het niks ergs is en jij dus 1 van die vrouwen bent, die gewoon soms wat bloed verliest.

Vindt bloed zelf heel erg eng, omdat ik ook lichtelijk bloed verloor en mijn testen ook donkerder werden. Ik hoorde trouwens dat het 1 grote puinzooi met de treinen e.d. was naar Pinkpop??

Ik ga weer even verder leren @ work (zit in de leegloop haha).

Geplaatst

Ja, ik verlies nog steeds elke dag wel een klein beetje (meestal bij toiletgang en ongeveer 1x per dag in 1x een inlegkruisje vol! En dat laatste is het engst want dan denk ik telkens dat het doorgebroken is ofzo!)... Durf denk ik pas echt blij te zijn na de echo volgende weke vrijdag!

Wij waren met de auto naar pinkpop. Was dus pas om 2.45 thuis - beetje verkeken op de tijd zeg - pfff!

Succes met verder leren Babii!

Geplaatst

@Ink vervelend dat je nog steeds bloed verliest, maar gelukkig heeft het ziekenhuis je toch gerust kunnen stellen.

Oh je hebt volgende week vrijdag al een echo? Wat snel, is dat vanwege het bloed? Ik kreeg pas met 9 weken mijn eerste echo.

Met mij gaat het goed na deze week nog 2 weken en dan heb ik officieel verlof. Ik zal dan nog wel wat dingetjes moeten doen voor werk, dat heb je als zzp'er.

Nog maar 2 keer naar het bedrijf waar ik als freelancer werk, dan kom ik er pas in oktober weer.

De vermoeidheid wordt nu wel weer meer, de kleine wordt nu ook alleen maar zwaarder alles is ontwikkeld, dus heb steeds meer mee te dragen.

De bewegingen worden ook steeds heftiger, van de week had ik een bobbel op mijn buik, ik denk dat ik een hiel voelde hahaha.....blijft echt bijzonder.

Verder zijn we het kamertje aan het afmaken, wordt erg leuk en we moeten nog een paar spulletjes kopen, dat wilde ik vandaag in de stad doen maar met die regen is dat geen pretje.

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh wat heerlijk Roossie- bijna verlof!!! En dan al snel jullie kleintje vast kunnen houden - wat moet dat een geweldig moment zijn! Heb je die spulletjes nog gehaald ondanks de regen?

Die echo doen ze bij de 6 en de 10 weken ivm dat Cetro Trial onderzoek waar ik aan mee doe... Omdat we echt op dag 0 van week 6 zitten bij onze 1e echo, probeer ik me vast voor te bereiden op dat er mogelijk nog geen hartje te zien zal zijn (hihi of hartjeS!). Hoop dat als dat het geval is, ze misschien nog wel een echo willen maken in de week er na ofzo ipv dat we dan tot week 10 moeten wachten... Gelukkig hier nu alleen nog bruin verlies en geen rood meer, dus daar ben ik wel al wat blijer mee. Liefst wil ik natuurlijk dat het helemaal stopt, maar ja, we zullen bij de echo misschien wel horen wat het is / geweest is wat die bloedingen veroorzaakte?

Mijnbaby - hoe is het met jou? Lukt het om je al weer een beetje op te gaan laden? Pfff, lastig hoor meid! Ga echt duimen voor jou en Babii!

Is Dee op vakantie dat iemand weet? Ze is zo stilletjes?

Geplaatst

@Ink Dee is met vakantie.

Ja hopelijk krijg je met de echo te horen waar die bloedingen vandaan komen. Gelukkig nu alleen bruin bloed. Mooi dat je zo vroeg een echo krijg misschien zie je al een hartje(s) knipperen.

Nee spullen zijn nog niet gehaald. Ik ga morgen met manlief shoppen! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh oke, had ik ff gemist (of vergeten denk ik dan).

Ja, ben ook blij dat t al zo snel is - denk dat ik dan pas echt een beetje er in durf te gaan geloven! Zou inderdaad helemaal mooi zijn als er dan al wat knippert!

Lijkt me heerlijk - om te gaan shoppen voor je kindje! Geen idee wat ik eigenlijk uberhaupt allemaal nodig heb en hoeveel je er qua geld voor uit moet gaan trekken - durfde niet verder te denken dan gewoon stap voor stap de MMM doorlopen! Maar goed, dat komt allemaal nog wel ;-)...

Veel plezier morgen!

Liefs!

Geplaatst

Okaasan - kom je ook hier schrijven? Wil je graag blijven volgen nadat we tegelijk in het UMCU de Cetro Trial gedaan hebben! Nou ja, jij 2 weken eerder dan, maar toch...

Geplaatst

Tadaaa! Ink, daar ben ik dan. (en wat staat je ticker mooi!)

Het lijkt me fijn om hier mee te mogen schrijven, omdat iedereen hier in zo'n verschillende fase zit. In de "starten in…" topic vallen er zoveel meiden af omdat ze niet zwanger zijn, of gaan door naar een ander wachtbankje. Beiden eigenlijk heel confronterend. Hier blijft het, voor zover ik dat kan inschatten, toch erg lang hetzelfde groepje.

Ik heb nu niet zo veel te melden, behalve dan dat ik Roossie en Babii ken van een ander forum. Jullie herkennen vast mijn avatar wel. Ik was het daar een beetje zat, al die meiden die zwanger worden en klagen als ze nog geen half jaar bezig zijn.

Een klein stukje over waar wij nu staan in de MMM:

Inmiddels hebben we ICSI 1 gehad en die is helaas mislukt. Na een hel van een punctie (ik had bij punctie en TP precies dezelfde arts als Roossie las ik in het babyboom-topic) werd ik vier dagen voor de testdatum ongesteld op vakantie.

Maandag hebben we een gesprek in het zkh ter evaluatie en hoe nu verder. Gelukkig hebben we nog 4 cryo's. Helaas heb ik daar op het moment geen goed gevoel bij, want hoe kan het nou dat alles er zo goed voor staat, ik het mooiste embryo van de wereld krijg teruggeplaatst en het dan alsnog mislukt? Ik hoop dat ze me in het zkh weer een beetje vertrouwen kunnen terug geven.

Allemaal een fijn weekend en Roossie veel plezier met shoppen! Het is nu droog hier :happy:

Geplaatst

Goed zo Okaasan - welkom hier! Ik vind het inderdaad prettig en bijzonder in dit topic dat alles door elkaar heen schrijft en met elkaar mee leeft- in welke fase je ook zit - en dat er niet zo veel wisselingen zijn zoals jij ook al schrijft! En het is gewoon een leuk clubje met lieve meiden hier vind ik!

Ik hoop inderdaad dat ze je maandag weer wat hoop kunnen geven meid. Het blijft een raar iets - jullie zo'n mooie topper terug die niet blijft zitten en ik een matige die wel blijft plakken?! Waar zit het hem dan in he? Vraag me af of ze daar over een paar jaar wel antwoord op kunnen geven! Maar ja, heb je nu niets aan natuurlijk! Ik ben wel blij voor je dat je niet opnieuw de punctie mee moet maken en je er nog 4 hebt liggen in de vriezer :-)! Op naar ook snel zo'n ticker! (vind het zelf ook erg leuk om te zien hoe dat plaatje mee veranderd, want anders heb je helemaal geen idee wat er daar van binnen nou eigenlijk gebeurt!)

Jij en alle anderen hier ook een fijn weekend toegewenst!

Geplaatst

Even snel een ego:

Wij krijgen ook met 6 á 7 weken de eerste echo. Wij doen overigens aan geen enkel onderzoek mee, dit is volgens alle artsen die de TP hebben gedaan, standaard protocol in het ziekenhuis. Nu ben ik ook iemand met 2 miskramen, dan kom je sowieso qua echo al bij gyn onder behandeling, maar mij is verteld dat ze het echt met 6 á 7 weken de eerste echo's doen, heel fijn want ik zou me letterlijk opvreten vanbinnen hahaha.

Nou meiden, ben er binnenkort weer hoor, gaat hartstikke goed met mijn cijfers!!! Sta voor medische terminologie gemiddeld een 7,7 en moet nog 22 modules *zucht* en voor Gezondheidszorg & Organisatie gemiddeld een 8.8. En dan nog 3 andere onderwerpen te gaan, dus ga hard door!

Succes ladies!

Geplaatst

@ Okaasan, hihi, nee ik herken je avatar niet... Maar hou op het andere topic zoveel mensen in de gaten ;-). Krijg je als beheerder, maar je mag me best in een PB vertellen wie je bent hoor.

Tsjah, het andere forum, helemaal gelijk!

Geplaatst

Lieve meiden, even heeeeel kort een berichtje want zijn net thuis maar kon het niet laten om snel even hier te spieken...

INK: GEFELICITEERD MET JE POSITIEVE TESTEN!!!!!!!!!! Super joh! Hopelijk stopt het bloedverlies snel helemaal, kan me voorstellen dat het je ongerust maakt.

Lees binnenkort verder bij, tot snel!

Liefs Dee

Geplaatst

@ Ink,

Ik hoop dat alles nog goed gaat en jullie 'kleintje' nog lekker warm zit.

@ Okaasan,

Welkom hier. Inderdaad een gevarieerd gezelschap hier. In allerlei fasen van de behandeling. Of zoals ik nu even uitbehandeld. Misschien wel voor altijd maar dat durf ik nu nog niet te zeggen :laugh:

@ Dee,

Hoe was je vakantie? Lekker genoten.

@ Roossie,

Wat heerlijk zeg bijna verlof en dan begint het serieuze aftellen tot jullie meisje zich meldt!!

Geplaatst

Hey meiden,

Dee hoe heb je het gehad meid?

babii jij mag ook bijna weer voor je echo he? ik mag woensdag C12 langs komen, ik verwacht dan ongeveer 29 juni een TP..

Ink hoesie meid? hoe voel je je? en bloed je nog?

Roossie lekker aftellen.. voor je het weet is de baby er.... suc6 met de laatste loodjes...

Geplaatst

@ mijnbaby,

Ze doen 's middags TP. Ik wilde toen graag 's morgens maar dan doen ze de telefoontjes en het onderzoek en 'smiddags de daadwerkelijke TP.

Geplaatst

Hmm ik heb tussen 12 en 3 een training in A'dam.

Ik zal wel even kijken hoe en wat.. Misschien dat

Ik later in de middag mag, dan kan ik eerder weg

Van me training... Ik zal het Don meteen vragen..

Geplaatst

Dee- welkom terug van je vakantie! Ik dacht al wat ben je stil. Toen ik het hier na vroeg dacht ik later oh ja, das waar, hihi, mag ik het al op de vergeetachtigheid van het zwanger zijn schuiven? Vast nog niet ;-). Bedankt voor de felicitatie! Het begint langzaam toch echt steeds verder door te dringen! Moeders v Moeders is net geweest en dat maakt het ook wel weer echt om een of andere vage reden. Maar heb je het fijn gehad op je vakantie of nog veel bezig geweest met de MMM?

En nu - wanneer hebben jullie weer een afspraak?

Okaasan - en hoe was het gesprek vandaag in het ZH? Hebben ze je wat vertrouwen kunnen geven voor de cryo's?

Mijnbaby - vervelend al dat geplan he? Hoop voor je dat je het goed kan combineren met de cursus! Hoe voel je je? Gaat het goed met je?

Babii - mooie cijfers joh - nog ff druk verder dus begrijp ik? Succes!

Boogie - alles goed met de kleine meid?

Roossie - weer een paar dagen verder - schiet heerlijk op voor jou zeg! Heb jij trouwens last gehad van misselijkheid? Ik gelukkig nog niet, maar daar is het misschien nog wel te vroeg voor, dus laat ik t maar even afkloppen!

Heb nu gelukkig geen bruine of rode afscheiding meer, dus daar ben ik heeel erg blij en opgelucht over! Nog 4 dagen voor onze 1e echo... Spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden