Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Werk gaat redelijk, maar kom er duidelijk achter dat het niet goed voor me is om zo door te gaan. Op deze manier blijf ik mezelf belasten en kan ik niet genoeg herstellen. Vrijdag met arboarts bespreken. Vandaag bij reumatoloog geweest die een 'chronisch pijnsyndroom' concludeerde, mogelijk fibromyalgie (dat is eigenlijk een 'restdiagnose', heel breed en niet concreet te behandelen). Morgen eerst nog terug om bloed te prikken (lab was nu al dicht, liep allemaal erg uit) om een aantal andere dingen uit te sluiten. Maandag een tel. afspraak voor de uitslagen.

Okaasan wat enorm balen dat je nog zo'n injectie hebt gekregen. Wel fijn dat het al iets de goede kant op lijkt te gaan. Heel goed dat jullie een verre vakantie willen gaan plannen, ik heb nog wel wat tips en ideetjes voor je hoor! (Indonesie, Mexico, Brazilië.... er zijn zoveel mooie landen!) Wat zijn jullie wensen??

Je vroeg nog naar de psychotherapie, ik ga daar sinds half nov heen (hypnotherapie), afgelopen tijd voornamelijk gericht op ontspanning bewerkstelligen.

Ik hou het voor vandaag even hierbij, duik zo lekker m'n bed in. Moe en ongesteld, dan is slapen toch het lekkerst...

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Megan, ik zou ook gewoon bellen anders blijf je ermee zitten en kan zij je ermee overvallen.

@Okaasan, wat naar dat je nu weer zo'n prik moest blehh.......goed idee om op reis te gaan. Ik ben zelf naar Borneo en Australie geweest en met manlief naar Indonesie, Thailand, Costa Rica en de Caribean. Costa Rica is vooral natuur, Carribean was met een cruise dat viel voor ons wat tegen, is wel luxe hoor. Indonesie vond ik van dit rijtje nog het mooist veel natuur en cultuur en lekker eten. Wij gingen met een groepsreis van Foxvakanties, wordt alles lekker geregeld tot het dragen van de koffers aan toe en je ziet heel erg veel, waardoor ik alle sores van thuis even minder belangrijk vind.

@Dee, heel goed dat je zo bij jezelf stil staat, weet je nu wat je wel echt graag zou willen? Ik heb ook jaren over de arbeidsmarkt gezworven eer ik vond wat echt bij me paste. Heb van alles gedaan van administratieve baantjes tot aan onderzoeksassistente en nu ben ik zzp'er webdesign en ik voel me nu op mijn best met dit werk. Ik hoop dat jij dit ook snel gaat vinden.

En nu jullie vraag of ik nog overspoeld wordt van verdriet als ik een zwangere zie. Ik kan er nu veel beter mee omgaan, ik gun het iedereen ook heel erg, maarja dat hebben we allemaal altijd gedaan. Waar ik nog steeds moeite mee heb is dat vrouwen heel snel zwanger worden, of ongewild zwanger zijn. Ook merk ik dat ik het moederschap intenser beleef dan anderen vrouwen. Bij de yoga zeiden ze al jij hebt de hele roze wolk naar je toegetrokken. Ook zei ik laatst tegen mijn vriendin, die een dochtertje heeft die 6 weken ouder is, het geboortejaar van onze dochters is bijna voorbij (was in dec.) zij was daar zo niet mee bezig en dat heb ik vaker met haar. Het is wel haar tweede kindje, maar toch. En wat ik nu ook heb, Jane is de jongste in de straat, nu hoop ik dat wij de eersten zijn die een tweede kindje krijgen, stom hé soort tegenhanger, dat de buurtjes zo snel zwanger kunnen worden. Mijn beste vriendin is nu zwanger, 1 febr. uitgerekend. Ze heeft eerder een miskraam gehad, waar ze heel veel verdriet van gehad heeft. Ik was zo ontzettend blij dat ze zwanger bleek te zijn. We zaten samen met tranen in de ogen aan de telefoon. Ik was ook blij omdat we dan samen met een kleintje op pad kunnen en ervaringen kunnen delen e.d. Het voelt nu ook wel anders, eerst was mijn grote doel zwanger te worden en nu ben ik mama, dat is dan zo ongelooflijk. Ik kan soms nog huilen dat ik zo'n mooie dochter heb en geniet intens van haar. (Ze zit nu ook op mijn schoot mee te lezen ;-)) Het zwanger zijn lijkt nu zo ver weg te liggen. En de hele behandeling is echt op de achtergrond geraakt, doet er niet meer toe hoe Jane gemaakt is, op de voorgrond staat nu haar welzijn. Het is ook heerlijk om met het hele zwanger worden niet meer bezig te zijn en zelfs nog geen ongi hahaha.....al hoop ik dat wel binnenkort te worden omdat we voor een brusje willen gaan, maar ik geef ook nog borstvoeding en dat houdt het nog tegen. Het is heerlijk om zo van je kleintje te kunnen genieten, maakt echt iedere dag tot een feest, voel me ook energieker sta zo naast mijn bed voor haar manlief ook.

Lang verhaal hahaha....maar kort gezegd, ik kan goed blij zijn als iemand zwanger is, maar heb er nog moeite mee als iemand snel zwanger raakt of ongewild zwanger is.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo meiden,

@roossie, bedankt voor de uitgebreide toelichting! Ik denk dat ik het begrijp. Wij zullen het denk ik wel altijd heel bijzonder blijven vinden en als je dan ziet bij mensen dat het zo vlug lukt en zij er wat stoer of onverschillig over doen dan steekt dat.

@dee. Slik jij ook omega 3 en vitamine d? Heb je dat topic gelezen over alan beer en de link met immuunziekten? Zei je reumatoloog nog iets over een mogelijke link met moeilijk zwanger worden? Hoe was gesprek met de arbo vandaag?

@inge succes met het etentje vanavond.

@ookasan nee toch. Wat een stom nieuws. Hoelang is de wachttijd nu? 4 maanden? Pff. Heel moeilijk lijkt me dat en je doet vlgs mij het enige wat je kunt doen: een mooie reis plannen . Je kunt wel naar de vakantiebeurs misschien om ideeën op te doen, of voel je je nog beroerd van de injectie?

@ink heb de buikfotos bekeken! Wow jij durft gewoon een foto van je hoofd op internet te zetten. Leuk een gezicht erbij. En mooie symbolische tekening. Ik zag ook muzieknootjes. Is het kaartje klaar? Het schiet nu echt op he.

@all. Vriendin staat op VoiceMail, had niet door, foon stond op stil. Wilde best als eerste bellen maar nog geen goed moment gevonden, vandaag lukt ook niet tenzij ze me overdag belt.

Goed nieuws mbt studie. Nu na tweeënhalf jaar ben ik dan toch echt bijna klaar, precies binnen de tijd die ervoor stond, dan Drs bestuurskunde. Gesprek gister gehad op de uni en begeleider was blij met het concept. Nog wat aanscherpen links en rechts en dan klaar!! Zo blij dat dit gewoon zal lukken voor mijn laatste 5e poging!!! En dan zorgeloos op vakantie!! Zon studie zit toch altijd in je hoofd, benieuwd hoe dat straks voelt.

En ik was net ergens geweest, huidbehandeling, dus rood en vlekkerig terug op de fiets , steekt er een vrouw over met een klein kind en een kinderwagen. Ik herkende haar en zij mij ook dus we zeiden hoi. Ik denken....waar ken ik die van....maar heel snel wist ik het: dr p. Heb haar maar twee keer gehad ofzo, maar vind haar erg leuk en vrolijk. Maar goed was zij een tijdje afwezig misschien, gezien de kinderwagen. 😁

Nou ik moet maar eens verder met de thesis. Pffffff laatste loodjes!!!!

Hugs Megan

Geplaatst

Leuk dat jullie allemaal reisopties geven. We hebben ons oog en beetje laten vallen op Indonesië of Suriname. Haha, twee hele andere kanten op. Maar eigenlijk heb ik geen zin in allemaal inentingen, maar ik geloof niet dat we daar onderuit komen, behalve als we in de EU blijven. Maar eigenlijk wil ik graag heel ver weg. Normaal gesproken hoef ik niet zo ver, maar nu wil ik weg van alles thuis. Even alles heel ver achterlaten en alles heel anders dan thuis. Maar ik wil ook weer niet iets heel ingewikkelds, liefst een mooi land, met mooie natuur maar vooral ook veel cultuur en lieve mensen die je niet belazeren. Geen zin in ingewikkelde of vervelende dingen. Haha, dat is een leuk keuze lijstje voor een reisbureau.

We zien wel, maar als er nog hele mooie en fijne opties zijn, dan houd ik me aanbevolen. En inderdaad Megan, naar de vakantiebeurs gaat me echt niet lukken nu. Daar ben ik echt te belabberd voor.

@Dee: Wat fijn dat de therapie je zoveel goede inzichten oplevert. Ik twijfel enorm of ik misschien toch eens bij iemand langs moet, maar er is eerst nog een enorm hoge drempel die ik over moet (vanwege erg slechte psychotherapie ervaring in het verleden).

@Roossie: mooi opgeschreven en mezelf kennende zal ik, mocht ik ooit een kindje krijgen, het gevoel wat ik nu heb als mensen (snel of ongewenst) zwanger zijn, ook niet snel kwijt raken. Volgens mij gaat het dan precies hetzelfde als bij jou.

@Megan: Gefeliciteerd! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn om nu je studie af te hebben.

En bedoel je dokter Pr@k? Die heeft ook een dochter van 19 weet ik sinds woensdag want die kwam in het UMC langs. Dr liep in de gang te bellen en kwam wel 4 keer langs ons, "ja maar in welke wachtkamer zit je dan". Uiteindelijk bleek dochter bij de liften te zitten want "ze vond het zo gek om als 19 jarige op de IVF/gyn afdeling te zitten". Haha, waar je je niet druk om kan maken. Dr P moest er echt heel erg om lachen en wij ook.

(en nu ga ik twijfel of het dr P wel was, maar ik zou niet weten wie anders :-)

Hier voel ik me wel belabberd van de MTX. Vorige week voelde ik me full time belabberd en nu gaat het een beetje op en af. Gelukkig niet alleen maar bijwerkingen, want sinds gisteravond heb ik ook krampen en bloedverlies. Vanochtend ook iets wat wel een stukje vruchtzak ofzo leek, in elk geval was het weefsel. Ik heb het niet bewaard. Als het weg is uit mijn BM, kunnen ze dat volgende keer ook op een echo zien. Bewaren stond me zo tegen. Niet omdat ik het vies vind ofzo, maar ik wil hier gewoon vanaf. Weg ermee.

Gisteren realiseerde ik me opeens dat als het gewoon goed was blijven gaan ik precies 9 wk was, de eerste echo dus normaal gesproken in het UMCU. Slik. Inmiddels heb ik al acht echo's gehad sinds 28 december.

Ik ben bang dat er als dit allemaal achter de rug is, ik in ga storten. Nu kan ik er niet echt om huilen (soms zitten de tranen wel hoog, of komen ze heel even), terwijl, hoe het nu loopt, alles me heel rauw op mijn dak valt. Volgens mij moet de grootste klap nog komen, althans zo voelt het nu. Heftig is dit hoor. Pffff.

Geplaatst

Okaasan, heb het zo met je te doen! Dit heeft echt tijd nodig, je zult idd waarschijnlijk nog wat verschillende fasen doormaken qua emoties. Luister goed naar je lijf en je gevoel en neem de tijd ervoor (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk... hopelijk blijven je werk en de bedrijfsarts begripvol en geduldig, en krijg je de tijd).

Qua reizen denk ik dat als je naar Indonesie wilt maar niet te lastig, dat dan Bali een hele goede optie is. Goede keuzemogelijkheden qua back to basic tot heel luxe, authentiek tot toeristisch etc. En tegenwoordig ook rechtstreekse vluchten. Heerlijk weer, lekker eten, vriendelijke mensen, veel cultuur en mooie natuur.... Inentingen kom je idd niet onderuit, maar malariamiddelen hoef je er (volgens mij) niet te nemen. En, wellicht kun je ook wel iets leuks erbij boeken ter ontspanning? (fysieke behandelingen en/of spiritueel, als je dat leuk zou vinden)

Suriname is volgens mij een heel andere bestemming, hebben er ook wel eens naar gekeken. Ik denk dat je er wat sneller uitgekeken bent en dat het wat lastiger bereisbaar is. Allemaal nog wat primitiever? En als je de jungle in gaat ook meer kans op ziektes? Persoonlijk denk ik dat het een mooie bestemming kan zijn maar dat er veel andere landen zijn die meer te bieden hebben (maar misschien zit ik er naast, ben er zelf dus niet geweest).

Een heel makkelijke, lekkere bestemming kan Curacao zijn. Maar ja, cultureel gezien ben je daar wel heel snel klaar. Meer iets voor een luiervakantie!

Ik ben zelf groot Mexico-fan. Of wat denk je van Zuid Afrika? Heel veelzijdig en niet super ver vliegen (in vergelijking met Azie).

Groot gelijk hoor, even helemaal wat anders doen en weg!

Megan wat goed zeg, zo goed als afgestudeerd dus! Allerlaatste loodjes, die moeten lukken!!!

Dat topic ken ik ja. Reumatoloog zei niets over link met zwangerschap etc. Wel grappig dat jij nu over vitamine D begint, vriendin van me noemde het vanmiddag ook nog. Ga het dus maar eens gebruiken, heb het ooit wel gekocht dus heb het nog staan. Baat het niet dan schaadt het niet? Omega 3 slik ik al wel.

Arboarts ging niet 'vanzelf' (blijf het moeilijk vinden om voor mezelf op te komen) maar uiteindelijk voor nu wel oke. Na het weekend eerst verder overleggen met mijn leidinggevende. Ben wel bang dat het nog een vervelend of slepend verhaal kan worden dus ik wil een beetje uitkijken wat ik hier nu (openbaar) neerzet. Hoop natuurlijk dat m'n privacy gerespecteerd wordt en er niemand stiekem meeleest maar je weet maar nooit.

Roossie: erg mooi omschreven, je gevoel en beleving!!

Fijn weekend allemaal.....

Geplaatst

@ookasan ik bedoel dr pij....rs. Die kan denk ik geen dochter van 19 hebben. Zit even te denken wie jij bedoelt....

Bali ja idd goed omschreven Dee. Zijn er nu rechtstreekse vluchten ? Super ! Welke maatschappij(en)?

Voor relatief weinig geld luxe hotels(ik hou ervan!!) en je wordt lekker rondgereden door een privechauffeur voor 40 euro p dag ofzo, die je meeneemt naar zijn familie. Wij sms'en nog wel eens met die van ons toen, was een hele goeie vonden wij. Wij zijn in 2007 geweest. Op twee plaatsen hotels gehad, eerst manggis en daarna ubud. Fantastisch! De toeristische plaatsen gemeden en veel eropuit getrokken, duiken, snorkelen, wandelingen in de rijstvelden en in oerwoud, raften! Echt zou zo weer willen.

Ga nog even uitslag kijken van de voice, benieuwd of Charly

Of Chris doorgaat. 😁grtz!

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor de leuke reacties op m'n belly paint ;-)...

Okaasan - balen dat je een 2e moest joh! Zacht uitgedruk! Maar goed om je op wat leuks te gaan richten - leuk al die vakantie opties die er geschreven worden.

Wij hadden het er gister toevallig ook over - moeilijk inschatten waar we dit jaar heen kunnen/ willen met de kleine vind ik - hangt denk ik beetje van zijn karakter af hoe makkelijk alles gaat ofzo...

Die vraag van jou Megan heeft me wel aan het denken gezet - ik merk dat ik in het begin echt gewoon alleen maar blij kon zijn bij nieuws over andere zwangeren, maar nu de bevalling dichterbij komt, voel ik een kleine steek van jaloezie moet ik heel eerlijk bekennen (schaam schaam). Geldt wel alleen voor mensen die ik persoonlijk goed ken hoor, want voor de meiden hier op het forum kan ik echt alleen maar oprecht blij zijn voor elke nieuwe zwangere! Ik geloof dat ik er gewoon nog niet aan toe ben om straks niet meer zwanger te zijn ofzo! Was zo'n grote wens en die is straks voorbij en dan heb je de vraag of het ooit nog een keer mag lukken. Egoïstisch he? Ik vind het ook best erg om te bekennen, maar wilde wel eerlijk antwoord geven. Ben natuurlijk echt wel blij voor die anderen hoor, maar ik kan er zelf ook gewoon nog zo ontzettend van genieten, dat het me aan het denken zet dat zij straks nog wel zwanger zijn en ik niet meer... Pff, wat klink ik stom als ik dat zo opschrijf zeg. Sorry hoor, zijn misschien de hormonen. Laat ik hopen dat ik over een paar weken meer toe ben aan de bevalling / het niet meer zwanger zijn haha, want momenteel wil ik gewoon én én - én zwanger zijn (haha, voor aaaaaltijd!) én ons kleine mannetje zien/ voelen etc...

Geplaatst

Ik bedoel Pr@k, en dan een A ipv de @. Maar inderdaad de P die jij bedoeld kan nog geen dochter van 19 hebben. Daar en tegen was ik weer verbaasd dat Pr@k een heel klein kind zou hebben. hhaha. lekkere verwarring hier.

Ik kon gisteren geen andere P bedenken.

Later meer. Ik ga me voor het eerst sinds een week weer even buiten wagen. Tot later

Geplaatst

Zal je altijd zien he, mijnbaby, als je wilt dat t komt, komt t niet! Je zit er nu al even op te wachten, of niet? Weet niet hoe lang je cyclus normaal is?

Okaasan - en, hoe beviel het buiten?

Geplaatst

Haha, nou het was een beleving. Ik werd helemaal gek van alle mensen in de stad, maar het ministukje fietsen was wel fijn. Ik word nl. elke avond helemaal gek als ik weer naar bed ga; weer een dag voorbij dat ik bijna niets gedaan heb. Maar ja, het lukt me qua energie ook niet om veel te doen. Ik was dus wel erg blij dat ik er even uit was. Maar het was ook wel snel weer genoeg.

Dank jullie wel voor de nieuwe vakantietips. Zie je wel, ik hoef er helemaal niet uit om op de vakantiebeurs langs te gaan. Het forum rules! Degene met de winnende tip stuur ik een kaart vanaf mijn vakantieadres. Hahha, dan moet ik jullie allemaal sturen denk ik. Gezellig!

Dee sterkte met je werk gedoe. Vervelend dat je misschien verwacht dat het een slepend iets wordt. Dat kost zoveel energie, die je nu veel liever voor andere zaken zou gebruiken. Dikke knuffel meisje! Ik hoop dat het opeens toch mee blijkt te vallen.

Ink: Dank je wel voor je verhaal over je zwanger-zijn gevoelens. Ik vind het mooi om te lezen hoe je het zo eerlijk durft op te schrijven. En ik kan het me ook erg goed voorstellen, je hebt dit zo lang gewild en dan is het zomaar opeens weer voorbij. En tuurlijk krijg je er iets moois voor terug, maar of je het zwanger zijn nog een keer gaat meemaken, dat weet je niet. Nou ja, ik weet niet zo goed wat ik er verder over moet zeggen, maar wel dat ik je gedachten goed kan begrijpen. Het lijkt mij namelijk zo bijzonder om zwanger te zijn (en nu maar hopen dat ik dadelijk niet 9 maanden lang aan het kotsen ben. Ook heel bijzonder hahah).

Mijn baby: Prut zeg, misschien even bellen naar het UMC. Wellicht kunnen ze iets voor je betekenen.

Geplaatst

Bedankt meiden!!

Ik ben gister ongesteld geworden!!! jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej :)

Ik mag C10 langs komen voor een echo.. hoop dat alles goed is.. ( gezien mijn lange cyclus)

en dat ons enige eskimootje goed uit de vriezer komt natuurlijk... word dus weer even een paar weken

stressen bah!!

Geplaatst

Eindelijk Mijnbaby, houd ons op de hoogte zodat we kunnen meeduimen voor de ontdooing, tp, innesteling.....

Megan: KLM vliegt op Bali. Wel met een tussenlanding omdat het te ver is maar zonder overstap.

Ink: begrijp je verhaal, en je hoeft je er zeker niet voor te schamen hoor. Het zwanger worden/zijn is zo'n doel op zich geworden voor ons (je zou bijna vergeten dat je zwanger wilt zijn zodat er daarna een kindje komt)....

Okaasan, wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?

Geplaatst
Eindelijk Mijnbaby, houd ons op de hoogte zodat we kunnen meeduimen voor de ontdooing, tp, innesteling.....

jullie zijn allemaal zo lief! bedankt voor jullie medeleven en begrip!

ga jullie zeker op de hoogte houden... Ik voel helaas nu al weer zoveel stress..

maar goed we moeten het allemaal afwachten en hopen dat deze 5e tp ( als die goed uit de ontdooid)

in het nieuwe jaar voor een zwangerschap gaat zorgen....

Meiden heel veel suc6 allemaal! ik schrijf dan wel minder mee.. maar hou jullie allemaal in de gaten! :)

Geplaatst

@mijnbaby, fijn dat je ongi geworden bent. Ik zal heel hard duimen dat je cryo goed ontdooit en bij je blijft plakken!

@Okaasan, Bali is een hele mooie bestemming om tot rust te komen. Het is er erg mooi, ben er ook geweest aan het einde van onze rondreis toen. Leuk idee die vakantiekaarten ;-)

Hoe gaat het nu verder met je?

@Ink, ik snap je verhaal ook hoor. Mijn grote doel was ook zwanger worden. Ik heb ook tot het einde aan toe echt genoten van mijn buik. Ik kreeg vaak de vraag ben je die buik niet zat, nee ben hem nooit zat geweest. Geniet nog maar van je mooie buik, zodra je kleine er is dan lijkt die buik al heel snel zo lang geleden. Maar het is onwijs genieten hoor zo'n kleintje, dan wil je toch liever je kleintje knuffelen dan over je buik wrijven.

Ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie. Hebben jullie ook last van minder concentratie, of maken van fouten tijdens je werk ofzo omdat je hoofd vol zit met dat je graag zwanger wil worden? Ik zat te denken dat het ontslag van mijn vorige werk daar toch wel mee te maken heeft.

En nu heb ik er nog meer last van door de zwangerschapsdementie. Met mijn werk gaat het goed hoor, maar bijv. gisteren was ik een fotoalbum voor mijn schoonvader aan het maken, had ik gewoon niet in de gaten dat ik een veel te klein formaat had gepakt. Zo dom, zag het echt niet en zo gaan er meer dingen mis. Lijkt wel een soort blinde vlek, dat had ik toen ook met mijn werk, toen zeiden ze dat het desinteresse was maar dat was het echt niet.

Hier gaat alles goed. Vandaag mijn kledingkast eens uitgemest, 5 vuilniszakken met kleding heb ik weggedaan, wat heerlijk zo'n opgeruimde kast. Ik heb veel kleding bewaard die ik hoopte nog eens aan te kunnen als ik weer slanker was, maarja dat liep wat uit de hand. Heb nog wel meer kleding nog hangen die ik nu niet aan kan, maar ik hoop nog op een platter buikje een keer.

Met Jane gaat alles goed, ze heeft nu ook worteltjes gegeten. Het happen gaat steeds beter en ze slikt ook steeds meer door, maar ze kijkt er nog steeds erg vies bij hahaha.......

En mijn tepels vinden het volgens mij niet zo leuk al die hapjes, sinds ze die krijgt worden mijn tepels droog en pijnlijk. Ik smeer er dan purelan op dat helpt wel.

Liefs Roossie

Geplaatst

Meiden, ik ben erg blij dat jullie m'n verhaal begrijpen. Voel me zelf er zo'n muts over - soort van dat ik nu al heimwee heb naar iets wat ik nu nog gewoon heb, maar waarvan je weet dat het straks over is. Maar idd Roossie - het lijkt me ook ontzettend heerlijk om lekker met de kleine te knuffelen enzo, dus dat hou ik me nu maar heel erg voor ;-).

Weet je wat het gekke is - ik zat me dat dus allemaal op zaterdag te bedenken na de vraag hier en vervolgens komt m'n zus (6 jara ouder, heeft al 2 kids van 9 en 7) de dag er na op zondag langs om te vertellen dat ze per ongeluk zwanger is geworden en over 7 maanden een kleintje verwacht! Goh, zat ik dan lekker met m'n hormonen! Heb geloof ik wel leuk voor haar kunnen reageren, maar daarna wel een beetje van slag en beduusd...

Mijnbaby - super dat je ongi doorgebroken is - we gaan ontzettend hard voor je mee duimen!!! Spannende periode!!!

Dee- jij er verder al een beetje uit wat je wilt met je werk enzo?

Roossie - op je vraag qua concentratie - dat herken ik wel hoor! Je bent gewoon meer met jezelf bezig en werk komt dan niet meer op de 1e plek...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Nou belt m'n zus net om te zeggen dat het fout gegaan is - er was niets meer te zien op de echo... Sjonge zeg, hoe bedoel je heen en weer geslingerd worden! Vind het wel echt rot voor haar!

Geplaatst

Jeetje ink wat bizar......alles aan het verhaal. Begrijp jou heel goed. Tsjonge en dan gaat het mis. Hoe oud is ze dan eigenlijk, weet niet hoe oud jij bent 😳. Best kans dat ze nu toch expres opnieuw zwanger wil worden? Kan me zo voorstellen als je t een keer hebt geaccepteerd en ze klonk ook blij hè? Dat het dan moeilijk loslaten is weer.

Later meer, grtz megan

Geplaatst

Oh jeetje Ink, dat is wel heel stom toeval dat jouw ik-altijd-zwanger-blijven-gevoelens en het bericht dat je zus (ongepland) zwanger is, zo samen komen. Zoals Roossie ook al schreef een tijdje terug, kan ik me heel goed voorstellen dat een ongeplande zwangerschap je nog meer raakt, en dan zeker als het zo dichtbij is. Maar wel heel zuur voor je zus dat het nu mis is gegaan. Ik ben ook benieuwd of ze nu toch nog gepland voor een derde gaat, zoals MEgan schrijft.

Roossie: je vraag over concentratie. Mijn concentratie is echt hopeloos. Ik weet niet goed of ik daardoor echte fouten maak, maar ik vergat wel dingen op mijn werk (ook thuis overigens. Gister nog kwam ik er na het eten achter dat de helft van de ingrediënten schoongemaakt en alles nog op de aanrecht stonden. Euhmmm oepsie). Mijn werk wordt altijd uit en te treuren gecontroleerd voordat het de deur uitgaat, dus fouten maken is ook niet zo heel erg. Er is bijna altijd wel iemand die de fout opmerkt en zo niet, dan is het niet mijn verantwoordelijkheid (en dat is iets heel anders dan dat ik het dus ook niet vervelend zou vinden).

Ik heb me in november ziek gemeld, omdat het grote ding werken en het grote ding zwanger worden niet meer samen in mijn hoofd pasten. Het zijn immers niet alleen de vele uren die je in het zkh doorbrengt die je energie opslurpen, maar het zit voortdurend in je hoofd.

Ook problemen die er op mijn werk waren en dan even opgelost moesten worden, lukten me niet. Ergens overzicht van krijgen, lukte echt niet meer. Een klein klusje kwam bij mij binnen als was het een enorme berg waar ik in nog geen week doorheen zou komen. Daar werd ik heel moedeloos van en raakte ik eigenlijk ook wel van in paniek. Heel vaak zat ik daardoor gewoon huilend achter mijn bureau. Ik deed gewoon mijn deur dicht in de hoop dat mensen niets meer aan me kwamen vragen om te doen.

Ik denk niet dat ik het laatste half jaar een heel fijne collega ben geweest. Maar van de adnere kant was een deel van mijn collega's ook totaal niet begripvol naar mij toe.

Mijn werk vind ook echt niet belangrijk op het moment. Er is iets in mijn leven dat me veel meer bezig houd en dat is zwanger worden. Jammer voor mijn werkgever, hij heeft jaren wel op 1 gestaan (met heel veel overwerken tot in de kleine uurtjes), maar daar heb ik nu echt geen zin in en al helemaal geen energie voor.

Om een lang verhaal kort te maken, denk ik zeker dat je ontslag met de MMM te maken kan hebben. Want als ik naar mij zelf kijk, ben ik daardoor wel een heel erg ander mens geworden, en naar hoe ik het nu zie zeker niet ten goede (ook al is het natuurlijk echt niet verkeerd dat ik, nu noodgedwongen, mijn grenzen veel beter bewaakt).

Zo, korte verhalen lukt niet geloof ik . Sorry.

Ik denk dat we inderdaad naar Indonesië gaan. Mijn man vond al jullie adviezen erg leuk.

Nu van alles bedenken en dan plannen als ik van deze ellende af ben.

Het gaat hier nog steeds niet zo heel goed. Ik denk wel dat het HcG goed aan het zakken is, want de klachtjes die ik nog had (heel veel boeren laten [schaam]) zijn eigenlijk wel verdwenen. Het zal me dus heel erg tegen vallen als er morgen iets anders uit de bloeduitslagen komt.

Gisteren was ik eigenlijk heel energiek, maar vandaag was het weer uien. Ik ben echt kapot. [sorry voor de details] Het bloeden is nu wel bijna gestopt, dus dat vind ik wel erg fijn. Want de hele dag zo'n leegloopgevoel is echt vervelend. Bovendien vond ik het ook wel heel veel bloed, want me weer wat onzeker maakte.

Geplaatst

@Okaasan, jemig wat een verhaal over je werk, dat is ook geen pretje geweest. Vervelend hé dat vergeten van dingen, dan kun je wel voor je kop slaan, niet dat het helpt. Geeft niet hoor een lang verhaal, is ook moeilijk je gevoel in een paar zinnen te proppen.

Goede keuze Indonesie, willen jullie dan een rondreis gaan maken? Wij hebben een rondreis gemaakt over Java en Bali, het was een hele mooie reis, vooral ook omdat het leek op de reis die mijn ouders gemaakt hebben toen ze de biologische moeder van mijn broertje op gingen zoeken. Dit is de link naar onze reis http://www.fox.nl/rondreizen/indonesie-en-bali/16-daagse-rondreis-java-bali

We zijn meer met Fox vakanties gegaan en tot nu toe heel erg goed bevallen. Alles wordt heerlijk voor je geregeld en tot nu toe altijd wel leuke mensen ontmoet in de groep. Je ziet heel veel waardoor ik thuis heel goed even met rust kon laten, geestelijk kwam ik dan altijd erg uitgerust thuis.

Vandaag drukke dag. Eerst even oudcollega op kraamvisite, was gezellig. Ze vond het zo leuk om mij met Jane te zien gezien het hele achtergrond verhaal. Daarna belde mijn broertje over zijn relatieproblemen, toen toch maar naar de stad om die membranen voor mijn kolfapparaat te gaan halen. Vorige week was er eentje stuk gegaan, toen gelijk besteld bij L10.nl zij beloven 24 uurs service had ik ze vandaag nog niet ontvangen. Net email gehad dat ze morgen komen, te laat want heb ze morgen nodig. Dus maar naar de stad, alleen prenatal en zorgwinkels hebben het. Kom ik bij het station, lift kapot grrrrr.... met vriendin gebeld, was bijna naar huis gegaan maar ok toch afgesproken. Ze waren de lift aan het repareren maar dat ging lang duren. Toch maar met de kinderwagen de lange trap op, tree voor tree hop hop helemaal boven gekomen pffff.....toen inchecken, doet die stomme ovchipkaart het niet grrrrr...ik dacht nou dan maar zwart rijden is goed gegaan. Mijn spulletjes gehaald bij de Prenatal en met mijn vriendin bij de Hema erwtensoep gegeten en kopje thee gedronken was wel gezellig. Jane haar luier verschoond en toen snel naar huis, heb haar maar thuis gevoed en het schema opgeschoven. Onderweg naar huis sliep ze toch, wat dat betreft is Jane best makkelijk. Om 21.00 uur lag ze toch lekker op bed te slapen. Ga ik ook een keer naar de stad met Jane, wat een avontuur.......

Vrijdag gaat Jane op de foto. Mijn yogadocente organiseert een knuffeldag. Kindjes kunnen dan met hun favoriete knuffel op de foto. Jane heeft alleen geen favoriete knuffel, maar we nemen wel wat mee. De fotografe ken ik, die is bij ons geweest voor offerte trouwfoto's maar wij vonden haar te duur hahaha.........achja no hard feelings. Kan ik gelijk nog even met de docente hebben over wat ze nu met de website wil :-)

Een heel verhaal hahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

Even heel kort, want er komt zo bezoek.

Mijn Hcg is gedaald naar 110, en was een week geleden nog 2400. Heel goed dus. Ben echt wel opgelucht. Niet nog meer MTX voorlopig. Wellicht ben ik volgende week donderdag dan alles kwijt.

Geplaatst

Okaasan, wat fijn dat het de goede kant op gaat!! En heb je ook nog een echo gehad om te kijken of er nog iets te zien is? Of hoeft dat niet elke keer.... (kan me voorstellen dat je daar zelf ook wel een beetje klaar mee bent, zeker als je bloed verliest).

Roossie, ben wel benieuwd hoe Jane er nu uit ziet, kan me nog ongeveer herinneren hoe ze eruit zag op de foto van vlak na haar geboorte, ze is in de tussentijd vast veranderd??

Wat Okaasan schrijft over concentratie, chaos in je hoofd en veel gedachten en zorgen over zwanger worden waardoor andere informatie er nog maar moeilijk bij past, dat herken ik wel.

Ink, wat een verhaal zeg, over je zus.... Het leven blijft onvoorspelbaar wat dit soort dingen betreft!

Ik ga snel aan het werk, straks naar zkh voor 2e bioptie.

Fijne dag allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden