Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish, succes met de punctie morgen. Zet 'm op!

Proficiat met jullie zwangerschap tristan's mama. Geniet er maar alvast van!

Ik hoop dat ik over een week of twee hezelfde kan schrijven!

noa

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tristans mama gefeliciteerd!! Joehoe!!!

Sorry Wish, gezien je teller dacht ik dat je punctie gisteren was. Heel veel succes morgen en goed voor jezelf zorgen!!!

Geplaatst

Voel me hier al echt 'thuis' bedankt voor jullie steun!!

Maakt niet uit hoor Nath, het zullen de zwangerschapshormonen wel zijn, laten we het daar op houden oké!!! Dat zou toch super zijn! :icon_thumright:

Geplaatst

hoi dames ik mag me hier ook aanmelden vanaf zondag want dan heb ik mijn terugplaatsing vandaag punctie gehad...maar even een vraagje waarom test de ene na 13 dagen de ander 14 en weer een ander na 15 dagen met cryo's snap ik maar met verse emmy's moet het toch eigenlijk bij iedereen hetzelfde zijn tot zondag:bye:

Geplaatst

tristan moeder gefeliciteerd geniet ervan op naar de eerste echo

ik heb vandaag punktie onder narcose gehad ik had 6 eitjes jipiie

groetjes diaro

Geplaatst

hoi hoi,

ik denk dat het per ziekenhuis verschilt, wat betreft de verse emmy's

ik snap alleen niet waarom er verschil is met testen tussen een verse emmy en een cryo?

weet iemand dit?

gr

Patries

Geplaatst

@Tristans mama gefeliciteerd!!! Wat geweldig!

@Wish heel veel succes morgen, je zou denken dat het een geweldige opbrengst moet zijn, op goede vrijdag

@Diaro gefeliciteerd met het goede verloop en de goede opbrengst, nu twee dagen wachten....

@Leepat, geweldig dat jullie ook nog een cryo hebben, en nu hopen dat deze niet nodig is!

Hier is het nog steeds spannend. De afscheiding blijft en heb een gigantisch opgeblazen gevoel (buik is ook erg dik). Ik ben blij dat ik geen punctie gehad heb anders zou ik denken dat er iets mis gegaan zou zijn. Wel zit ik voor mijn gevoel niet meer op het wachtbankje. Het is zo'n rare situatie. Ook ben ik een late tester (mijn zus ook) dus we gaan als ik nog niet ongesteld ben zaterdagochtend testen voor de zekerheid.

Geplaatst

Tristans mama,

Geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd!:bf_new:

Wish,

Succes morgen, komt allemaal goed!

Leepat,

Toch super nieuws, een extra kans.

Ik hoop alleen dat je hem pas over een jaar

nodig bent, ha ha !

Diaro,

Fijn dat je de punctie achter de rug hebt en nu maar

wachten op hele mooie resultaten, succes.

Nath,

Goed idee om er even heerlijk tussen uit te gaan, geniet ervan!

Sharon,

Ik heb met verse tp en met cryo's tp altijd na 14 dagen moeten

testen, tenminste als ik dat zelf zolang vol kon houden natuurlijk ha, ha!

Bij een verse zeggen ze na 18 dagen vanaf de punctie, maar dat komt

op hetzelfde neer.

Succes zondag, ik heb morgen de tp, gaan we mooi gelijk op!

Voor de rest van de dames heel veel succes en sterkte met

wachten:blowkisses:

Geplaatst

De punctie staat gelijk aan je eisprong.

14 dagen na je eisprong kun je je menstruatie verwachten.

Ik ben alle 3 de keren na de tp op dag 14 ongesteld geworden, dus bij mij klopt dit wel.

Ze willen in het ziekenhuis natuurlijk zeker zijn van hun zaak, dus plakken ze er 2 of meerdere dagen aan vast tot je mag testen.

Zo denk ik dat het gaat, als ik me vergis sorry daarvoor!

Een cryo is een wat oudere embryo dus daarom mag je ook vaak eerder testen.

Geplaatst
De punctie staat gelijk aan je eisprong.

14 dagen na je eisprong kun je je menstruatie verwachten.

Ik ben alle 3 de keren na de tp op dag 14 ongesteld geworden, dus bij mij klopt dit wel.

Ze willen in het ziekenhuis natuurlijk zeker zijn van hun zaak, dus plakken ze er 2 of meerdere dagen aan vast tot je mag testen.

Zo denk ik dat het gaat, als ik me vergis sorry daarvoor!

Een cryo is een wat oudere embryo dus daarom mag je ook vaak eerder testen.

Hahahaha dit geeft me weer hoop! Nog steeds geen bloed of voortekenen ervan!

Geplaatst

Nath,

Dan zit je vandaag op dag 14 na de punctie, ow wat rete spannend. (sorry voor m'n taalgebruik)

Pffff, kom op hoor hou die moed en geen bloed!!!!

Geplaatst

sorry maar jullie moeten mij echt even opbeuren.....

ik heb echt de hele dag al het gevoel dat ik heel erg ongesteld moet worden maar dat het tegen gehouden wordt door de bolletjes. Het zou wel veel te vroeg zijn zit pas op dag 8 na tp en bij me 1e ivf werd ik 12 dagen na tp ongesteld. Wat moet ik hier nu mee? ook inmiddels lage rugpijn erbij...bah

ik denk ook iedere keer ach deze pijn kan misschien wel maar ben er echt 99% zeker van dat het niet gelukt is.

pffff sorry dames voor mij negativiteit

Geplaatst

Hahahaah wat grappig! Vind het inderdaad rete spannend! hihihi

Helaas net weer een telefoontje dat de 4e zwanger is van onze vrienden binnen 2 maand!! Ach, het doet me inmiddels niet meer zoveel. Fijn voor hen! Wij zijn de volgende!!

Geplaatst
sorry maar jullie moeten mij echt even opbeuren.....

ik heb echt de hele dag al het gevoel dat ik heel erg ongesteld moet worden maar dat het tegen gehouden wordt door de bolletjes. Het zou wel veel te vroeg zijn zit pas op dag 8 na tp en bij me 1e ivf werd ik 12 dagen na tp ongesteld. Wat moet ik hier nu mee? ook inmiddels lage rugpijn erbij...bah

ik denk ook iedere keer ach deze pijn kan misschien wel maar ben er echt 99% zeker van dat het niet gelukt is.

pffff sorry dames voor mij negativiteit

Leepat, Je mag gelijk testen met mij en ik heb dit ook gehad!! Vorige week al een paar dagen en gisteren op wachtdag 9 ook!! Zolang je geen bloed ziet kan het goed komen!!! Menstruatie achtige pijn schijnt heel errg bij een beginnende zwangerschap te horen! Volhouden meis, we hoeven niet zo lang meer!!! Ik dacht ook dat het afgelopen was en inmiddels zijn de krampen weer weg!! Je lichaam en die bolletjes kunnen je zo voor de gek houden!!

Geplaatst

@Leepat,

Het is zeker moeilijk en alles wat je voelt daar zoek

je natuurlijk iets achter.

Maar het kan echt nog alle kanten op, je lichaam

kan je echt voor de gek houden.

De moed er nog even inhouden, ook al is het moeilijk.

Een dikke knuffel van mij, ik hoop dat het iets helpt:hugs2:

Geplaatst

hoi meiden dank je wel dat doet me wel erg goed deze peptalk....

het is inderdaad waar ik had op wachtdag 3 snachts dat ik zelf wakker werd van menstruatiepijn.

en nu heb ik het inderdaad ook iedere keer wanneer ik bezig ben (heb namelijk me schoonmaaktik vandaag) zodra ik even zit of ga liggen is het weg.

oke ik ga de moed er nog even inhouden

nath wij mogen inderdaad tegelijk testen ik hoop dat we allebei een geweldige 2e paasdag hebben.

bedankt hermelien voor de digitale knuffel ;)P

ik zei al tegen me man nou bereid je maar voor want volgens mij is het mislukt. We zullen zien nog een paar dagen

groetjes

Patries

Geplaatst

@Leepat, ik heb geen verstand van de bolletjes, maar sinds vandaag is het gevoel bij mij ook erger geworden, mn slip zit ook niet lekker, niet omdat mn buik dikker wordt maar omdat mn buik zo gevoelig is.

Het kan er echt bij horen beginnenede zwangerschap.

Nog ff volhouden

Geplaatst
sorry ik bedoel hermien ipv hermelien......

zit niet op te letten

Ik snap het wel, het is ook moeilijk deze wachtdagen.

En daar mag ik dus morgen ook aan deelnemen.....

Ik hoop dat je vanacht in ieder geval lekker kunt

slapen en misschien voel jij je morgen wel

een stuk beter.

Liefs

Geplaatst

Meiden,

De komende dagen mogen er echt veel gaan testen.

Hou de hoop!!

De klap die er komt als het niet gelukt is, komt toch wel hard aan, of dat je nu heel veel hoopt op een zwangerschap of niet.

Ik wou net bijna naar de koelkast lopen om er een Deca uit te gaan leggen.

Maar dit is helemaal niet meer nodig. Hahaha!

Heb een 'rustdag' vandaag. Geen geprik, dat komt morgen wel weer......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden