Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tegenvaller Nic! Ik hoop dat je nu bezig bent :) Van mij mag je!

Onze kraamvisite gisteren was leuk. Omdat je op de bevallingsclub toch veel besproken hebt, zit je vrij gemakkelijk met z'n 4en (het was Samen Bevallen he .. hihi) allerlei details te bespreken, wel leuk eigenlijk. Lief kindje, maar heel eerlijk "deed" hij me niet zo veel. Ik denk dat het ook komt omdat ik met die mensen geen echte band heb verder, het zijn geen vrienden.

Wel onvoorstelbaar dat wij binnenkort ook zo'n kindje hebben!

Wij hebben bedacht dat het morgenavond maar moet gaan beginnen en dan zaterdag op de uitgerekende datum bevallen ... haha. Hier geen enkel voorteken, dus zal nog wel ff duren. Voel me goed genoeg voorlopig.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Het is rustig qua bevallen... Annelies, jij bent nu als eerste aan de beurt toch?

Bij niemand nog echte voor weeen in aantocht?

Nienke, Marije, Silvia, Joke, gewend aan het 'nieuwe leven'? Hebben jullie een ritme kunnen vinden?

Karin, bijgekomen van het verjaardagsfeestje?

Nic, balen he dan wil je graag en dan komt de baby maar niet. Probeer het nu maar van mij af te zetten, hopelijk helpt het.

Vanavond nog maar eens de wandelwagen uitgetest, was al weer even geleden was het alweer vergeten.

Vandaag naar de gyn. geweest, bloeddruk was prima 120/75. Controle stelde niet veel voor, even buik gevoeld en naar het hartje geluisterd. Mag volgende week vrijdag weer terug maar hoop dat ik dan toch wel bevallen ben.

Wat was het weer vandaag lekker, even bijkomen van de hitte al begreep ik dat het vanaf zondag weer warm wordt... Duik nu lekker mijn mandje in, tot mails!

Geplaatst

Hier nog niks... het is wel rustig hier! Nic

Geplaatst
Hier nog niks... het is wel rustig hier! Nic
Haha ... ik dacht, Nic heeft al even niet gepost ... maar niet dus. Hier ook nog niks hoor. Wel vanochtend een hysterische emo-bui ... ruzie met m'n man, zonder dat hij het door had ... haha. Arme vent. Ik voel nog helemaal niks, ga wel met de nacht slechter slapen, veel pijn in m'n heupen richting billen. Baby lijkt ook iets minder druk te worden, ik voel haar nog genoeg (ik maak me geen zorgen), maar het wordt wel anders voor m'n gevoel. Ik denk dat ze echt minder ruimte begint te krijgen.

Handtekening ... 1 day to go ... wordt wel spannend!

Geplaatst

Dames,

Wil jullie nog op de valreep succes wensen met de laatste loodjes.

groetjes,

Caroline

Geplaatst

Dank je wel Caroline!

Ik heb net jullie blog weer even bijgelezen ... wat moet jullie jochie toch een hoop meemaken zo. Echt sneu. En wat ontzettend spannend en stressvol lijkt me dat voor jullie allemaal.

Fijn om te lezen dat het nu weer de goede kant opgaat. Ik duim dat er inderdaad geen nieuwe complicaties meer optreden, jullie hebben toch echt wel genoeg voor de kiezen gehad met z'n allen.

Veel liefs!

Geplaatst

Ook ik kijk hier iedere dag even, maar jullie houden het wel spannend hoor!!

@ Caroline, ik heb je web-log ook even gelezen en wat moeten jullie wat meemaken met het kleine kereltje van jullie. Het is toch ongelooflijk dat zo'n klein lichaampje dit allemaal al moet doorstaan. En wat een verschil in grootte is het dan alweer zeg. Gewoon indrukwekkend.

Ik hoop dat Olivier snel mee naar huis kan en dat hij mag opgroeien tot een grote sterke vent.

Geplaatst

Ook hier nog niks... Jemig, wat spannend allemaal! Ik sluit natuurlijk de rij en ga er daarom van uit dat jullie eerst komen (wat natuurlijk niet persé zo zal zijn) dus als er een tijdje niet gepost is... Heb met een paar meiden van yoga ook leuk contact en met hun heb ik hetzelfde. Iedere dag even via hyves of sms checken hoe de zaken er voor staan. Terwijl ik er zelf af en toe een beetje moe van wordt dat mensen ´in paniek zijn´ als ik niet gelijk reageer op hun mails of sms! Haha, ben zelf net zo erg! Van één van de yoga-meiden kreeg ik vanmiddag een berichtje - ik kreeg de primeur!! - dat haar vliezen zijn gebroken. Zij is 20-7 uitgerekend. Dus voor de statistieken; ook weer iemand die vroeger is!

Ik lees over een emo-bui: ik heb vandaag gehuild voor de rest van de maand hoor! Ik zal jullie het hele verhaal besparen maar onze hond heeft gisteren de hond van de buren gebeten. Is gelukkig allemaal goed afgelopen (ik ben gelijk met de buurvrouw en haar hondje naar de dierenarts gesjeesd en vanmorgen ook voor de nacontrole; heeft drie wondjes die gelukkig oppervlakkig zijn en niet hoefden te worden gehecht), maar mijn moeder wilde dat we in overweging maken onze hond in te laten slapen. I.v.m. het risico voor de baby straks. Ik al de hele dag helemaal over mijn toeren. Gelukkig hebben we het net uitgepraat maar ben echt versleten van twee van die emo-dagen achter elkaar!

Dus... ik ben nu te moe om te bevallen. Zal je net zien wat er vannacht gaat gebeuren...

Oh, mijn yoga-medecursist tipte trouwens dat bij haar sex en voetmassage in theorie het boeltje op gang kunnen hebben gebracht... Dus meiden; fijne avond! Hahaha!

X

Geplaatst

Lekker potje sexen ... net waar ik zin in heb :cheesy:

Ik heb ook gister onderzoek gedaan op internet naar alle manieren om het op te wekken ... maar geloof er allemaal niet zo in. Staat ook bij, dat de manieren die echt werken (zoals inderdaad sex), dat alleen doen als de bevalling anders ook al heeeel aanstaande was.

Kan me voorstellen dat je schrok van die actie van je hond. Is ze verder nooit vals? En je weet zelf toch ook wel, dat je een hond nou eenmaal altijd in de gaten moet houden met de baby, dat komt heus wel goed.

Geplaatst
Kan me voorstellen dat je schrok van die actie van je hond. Is ze verder nooit vals? En je weet zelf toch ook wel, dat je een hond nou eenmaal altijd in de gaten moet houden met de baby, dat komt heus wel goed.

Nee, verder nooit en ze is al bijna 9 jaar oud. Mijn man wilde haar net in de auto doen en toen kwam het hondje naar de auto. Ze beschermde dus de auto als haar territorium zeg maar. En dat in de gaten houden moet zeker, of dit nu wel of niet was voorgevallen, en dat geldt voor elke hond.

Ben blij dat je je zo verheugt op een lekker potje sexen! Haha!

Geplaatst

pffff sexen, moet ik inderdaad ook echt niet aan denken.. ben al blij als ik even lekker lig in bed met kussens overal om me heen. Heb wel verse ananas gehaald schijnt ook iets te doen, of een glaasje rode wijn (en daarna heel misschien wel weer zin in sexen ;-). Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

Hey meiden,

Ik denk elke dag aan jullie hoor, hoop zo dat er weer een van jullie aan de beurt is. Of 2 tegelijk, net als Marije en ik :blob1:. Fijn dat Annelies en Nic in ieder geval een versnellende opie hebben met 41 weken. Al schijnt inleiden inderdaad wel heftig te zijn qua weeënopvolging.

@Astrid, wennen aan dit hele andere leventje gaat eigenlijk als vanzelf. Julian doet het zooo goed. Ik geef nu borstvoeding dmv tepelhoedjes en dat is voor mijn tepeltjes echt een uitkomst, haha.

Vandaag was onze laatste dag kraamzorg, maar gisteren belden ze om 21.00 uur dat ze nog maar 2 uur in de middag zou komen ivm drukte en vakanties. Gelukkig hebben we haar niet meer hard nodig gehad, anders had ik wel gestribbeld :-P. Vannacht voor het eerst 7 uur geslapen met onderbrekeningen, maar toch helemaal top! Julian is mijn wekker, hij zegt zelf wel wanneer hij wil eten :-).

Ik beviel trouwens de nacht nadat ik een naar de tandarts was geweest voor het vervangen van mijn vulling, haha. Misschien was dat wel de trigger! ;-). Seksen hielp bij ons in ieder geval niet. En nu zitten we verplicht weken zonder :-P

lfs,

Nienke

Gast Nienke79
Geplaatst

ff pronken met mijn mannen:

Foto-OYU84O76-D.jpg

Foto-NBSO46D7-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, wat een schattig kereltje!

Hierbij het bijgewerkte lijstje met mijn volgende afspraak, hopelijk komen er snel meer

'geborenen' bij hihi...

Uitgerekende datum:

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

20 juli: Karin, controle VK (bij 38 wk, 3 dg)

20 juli: Annelies, controle VK (bij 40 wk, 3 dg)

20 juli: Nic, controle VK (op uitgerekende datum!)

23 juli: Astrid, controle gyn. (op uitgerekende datum)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

9 juli: Julian Joshua (Nienke79)

9 juli: Puck (Marije)

Fijn weekend!

Geplaatst

Leuke foto's Nienke, Julian ziet er zeer tevreden uit.

Erg slecht geslapen vannacht dus ben een beetje groggy, laat maar gebeuren vandaag dan gaat het een beetje langs me heen... ;-) Ik heb gisteren een halve verse ananas gegeten maar achteraf blijkt het het ananashart te zijn waar een bepaald stofje in zit en die had ik natuurlijk eruit gesneden ;-)

Annelies is vandaag uitgerekend, ben benieuwd.

Nic

Geplaatst

Leuke foto's Nienke, Julian ziet er zeer tevreden uit.

Erg slecht geslapen vannacht dus ben een beetje groggy, laat maar gebeuren vandaag dan gaat het een beetje langs me heen... ;-) Ik heb gisteren een halve verse ananas gegeten maar achteraf blijkt het het ananashart te zijn waar een bepaald stofje in zit en die had ik natuurlijk eruit gesneden ;-)

Annelies is vandaag uitgerekend, ben benieuwd.

Nic

Geplaatst

Nou, onze meid is niet zo braaf als gehoopt, gaat niet meer op de uitgerekende datum geboren worden denk ik ... of ze moet wel heel rap wezen. Voel niks hoor. Dus terug naar rustig afwachten ... Het is wel dubbel, aan de ene kant heel erg gehoopt dat het vannacht zou beginnen, maar ook wel opgelucht dat het niet zo is ... lijkt me zo spannend allemaal!

Heb wel wat dikke voeten, dinsdag toch maar even urine laten nakijken bij de verloskundige.

Wat een schatjes je mannen Nienke :)

Nic .. haha .. ja, ananashart moet je dan eten (wie eet dat nou?) en dan heb ik ook nog gelezen dat dat dan 17 kilo moet zijn ... hahaha .. succes!

Geplaatst

Vond dat ik vandaag, op precies 40 weken, toch even een buikfoto moest maken. Bij deze :) Er begint nu wel wat striae te komen, maar nog heel beperkt en ach ... heb het al zoveel van vroeger (groeispurt) ... over een tijdje zie je het toch niet meer.

Ik zie dat m'n buik nu ook wat vierkanter aan het worden is, was vorige week nog meer rond. Hoorde al van meer vrouwen dat ze dat hebben op het eind. Wel gek eigenlijk.

tummy40wk.jpg

Geplaatst

Grappig ja dat heb ik ook een beetje dat mijn buik van vorm verandert. Alles is er klaar voor he: laat maar komen. Babies het is prachtig weer buiten! Nic

Geplaatst

Pfff... wat duurt wachten lang he, van mij mag de kleine wel komen maar hij/zij trekt er lekker niets van aan...

Annelies, herkenbaar. Ook hier wordt de buik anders van vorm lijkt het wel. Zou er dan toch iets gebeuren?

Geplaatst

Wachten duurt echt lang ja!

Hier niks hoor ... even melden he :)

Volgens mij zegt het nog niks als je buik van vorm verandert. Ik hoorde het ook van iemand die dat rond 40 weken had ... ze is afgelopen vrijdag 2 weken over tijd bevallen ... *zucht*

Het wordt (hier in Gelderland tenminste) maandag en dinsdag weer superwarm. Daarna woensdag overgangsweer naar koeler weer. Mijn voeten zijn nu al erg opgezwollen, ben benieuwd wat dat dan maandag of dinsdag gaat worden!

Meiden .. hou nog even vol en doe rustig aan!

Geplaatst

Hier nog geen bevalling begonnen, maar de baby is ineens ZO superdruk. Echt als een gek bezig, terwijl ze juist de laatste dagen wat rustiger was. Het doet gewoon zeer, dat geschop en geduw.

Echt erg he, dat je bij alles wat ook maar iets anders is, hoopt dat het betekent dat het gaat beginnen!

Misschien vannacht dan :)

Geplaatst

Meiden die nog moeten bevallen, hoop dat dit snel zal gebeuren.

Zo te lezen zijn jullie er nu echt wel klaar voor, succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden