Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Cigdem die steken onderion heb ik toevallig ook en heb het nagevraagd aan de vk vandaag en zei zij dat je kindje en op druk vandaar die steken.

Groeiecho was goed.

Vandaag even tussendoor naar de vk geweest.

Heb zowat het hele weekend op bed gelegen.

Heb behoorlijk dikke onderbenen en olifante voeten en dikke handen.

Ik waggel maar wat rond.

Slaap "snachts niet meer dan zit ik beneden.

Donderdag weer terug naar de vk en dan willen ze met ons rond de tafel gaan zitten en gaan ze kijken hoe verder.

Hoe is het met de mama"s?

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@cigdem, fijn dat hij is blijven liggen en nu maar wachten wanneer hij zich aankondigt.

@ Simone, fijn dat de groeiecho goed was, balen dat je 's nachts niet meer slaapt.

@sandra, gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging, maar balen dat je je niet fijn voelt. Gelukkig is het vies weer en mis je dan niet ook nog eens dat iedereen lekker buiten zit enzo.

@Sannie, fijn dat alles zo goed gaat (behalve het spugen) jullie kunnen zo heerlijk de laatste paar weken van 2010 in.

@ Eslief, wat een moppie!!!

Hier vannacht geen rare dromen, wel gisteravond een paar krampen/ oefenweeen moeten wegzuchten, maar verder alles rustig.

Gisteren de overgordijnen gewassen, de diepvries leeggehaald en mijn salon opgeruimd. Ook de po en de ruggesteun gehaald. Vandaag nog even de salon schoonmaken en de kinderkamers dweilen en dan zijn we er klaar voor. Heb ik bijna mijn hele kluslijstje af!!!!!

Liefs Chantal

Geplaatst

Hoi allemaal,

Herkenbaar wat jullie schrijven. ik was gisteren gewoon benauwd, zo'n dikke kop had ik, allemaal vocht! Vandaag is het wel weer iets afgezakt. Het kan iedere dag anders zijn.....

Chantal, dat jij nog zoveel energie hebt om alles te doen! Wat heerlijk.

Ik zit nu vooral op de bank, kom de deur niet heel veel meer uit, alleen nog voor wat boodschappen of voor een kop koffie bij een vriendin...

Klinkt misschien als klagen maar zo is het ZEKER niet bedoeld. Het zijn gewoon de laatste loodjes....

Oh ja, en by the way...wij krijgen ook een....MEISJE :-)

Groet

Lisette

Geplaatst

lees net op hyves dat nathalie bevallen is van een meisje Feline

geloof dat ze op 5 december geboren is maar weet dit niet zeker

bij deze van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter en geniet ervan

Geplaatst

@Sannie, hoe was het op het cb ??

@Lissete, oke ook leuk nog een meid erbij.

@Nathalie, gefeliciteerd met jullie dochter, hopelijk is alles goed met jullie beiden en kunnen jullie nu lekker genieten.

Kom net terug van de VK, alles was weer goed met de kleine en mij. Ze denkt dat we een 6 ponder krijgen, nou ben benieuwd !! ook is hij goed ingedaald dus verwacht dat het niet lang meer gaat duren.

Uitgerekend:

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

05-12-2010: Lonneke

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cigdem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

09-12: Simone, afspraak vk

09-12: Leepat, afspraak vk

10-12: Surinails, vk

13-12: Sandra, gyn

14-12: Cigdem, VK

14-12: Surinails, vk

12-01: Sannie, rondleiding KDV

09-03: Sannie, echo heupjes Caitlyn

17-03: Sannie, volgende controle Caitlyn in zh

Bevallen:

10-11: Sannie66, dochter Caitlyn

16-11: S&S, zoon Gijs

23-11: Eslief, dochter Caithlyn

29-11: Moontje, dochter Frederique Henriette

29-11: Dafke, zoon Jesse

5-12 !!: Nathalie, dochter Feline

Verder alles goed met de mamas in spe ?? Geen bijzonderheden of dat het al is begonnen ??

Spannend

Geplaatst

Van harte Nathalie en lief met de geboorte van jullie dochtertje.. heb de foto´s gezien op je Hyves en ze zijn prachtig!!

Met Nathalie zat ik er naast qua geslacht, maar bij jou Lisette zat ik toch goed! Wat leuk dat jullie ook een meisje verwachten...

Who´s next? Volgens het lijstje zijn Sandra en dan Patries aan de beurt, maar zoals het er nu naar laat uitzien komt er van dat lijstje niet veel terecht...:-)

Bij het CB niets bijzonders.. volgende afspraak gemaakt voor haar 1e prikjes en weer een check-up (5 januari).. Brrr.. niet zo'n fijn vooruitzicht die prikjes.. kan er nu al van huilen...

Verder heel veel last ineens van mijn keizersnee.. steekt regelmatig binnenin en dan krimp ik echt ineen van de pijn... als er maar geen ontsteking woedt ofzo..hmmm.. wellicht toch teveel willen doen..

Geplaatst

Ik breek even in:

Hoi meiden van het uitgerekend in december topic,

Een aantal van jullie zijn al trotse mama geworden. Alsnog van harte gefeliciteerd!!!!

De meiden die nog gaan bevallen wil ik succes toe wensen.

Hoop dat het goed zal gaan verlopen en dat jullie ook mogen gaan knuffelen met jullie wondertjes!!!!

Geplaatst

kan best volgens het lijstje de volgende zijn maar voel nog niks aankomen hier

denk dat iemand anders nog wel voor gaat maar wie weet

heb net ff weer zitten dromen in de baby kamer, kan dr wel van janken van geluk dan he

ben de laatste dagen wel wat kribbig verder heb nogal een kort lontje merk ik zelf

heb ook nergens geen zin in vreet dus ook niks anders uit dan computeren bankhangen en op bed liggen

misschien is dat dan een voor teken maar aan mijn buik voel ik niks

en de andere wachtende meiden???

Geplaatst

owwwwwww meiden het gaat nu echt spannend worden, kijk af en toe of er al weer iemand is bevallen.

Sandra het is wel herkenbaar die klachten die je hebt, kribbig en niks willen zou het dan bijna zover zijn? ga voor je duimen.

Sannie ik heb ook nog steeds au van de keizersnede, het brand, trekt en is aan 1 kant iets dikker, maar volgens mijn man ziet het er rustig uit, nou ik voel iets heel anders. Ik mag 15 dec weer terug voor controle dus ben benieuwd. 15 dec moeten we ook voor de eerste x naar het CB. Maar als ik naar ons kleine manneke kijk is ie goed gegroeit hahaha lijk wel een boodwerker hahaha.

Meiden nog heel even volhouden succes

Geplaatst

Hier de Nutrilon Omneo mee gestart gisteren (tegen krampjes en moeilijke stoelgang).. nou wat een ramp zeg.. spugen.. spugen.. en vandaag vreselijke dunne ontlasting.. zat overal.. dus helaas pindakaas.. daar gaan we mee stoppen dus.. heel erg vervelend voor de kleine meid, maar ze moet het doen met de standaard en de krampjes moeten we met z'n allen 'uitzingen'.. ze groeit en da's het belangrijkste; ze zal zich dit later gelukkig toch niet meer herinneren...

Vandaag haar Kerst outfitje gescoord bij de Primark.. too cute! En kon het ook niet laten om laarsjes en gympjes mee te nemen.. die kan ze over 1/2 maandjes aan!

[ATTACH=CONFIG]379[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]378[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]380[/ATTACH]

Geplaatst

Een kort lontje, ik heb geloof ik helemaal geen lontje meer. Ik ben super chagerijnig en kribbig.

Ik wil het hele huis aan kant hebben en mijn man is alleen maar op mijn dochter en de hifi gericht. Heb ik hem overdag aan de lijn en dan is het doe ik, regel ik , komt voor elkaar en vervolgens komt die thuis en gaat met zijn dochter spelen en met de satteliet enzo. Ik geef hem iedere dag opdrachten en daar word ik ook niet echt vrolijk van. Het is niet zo dat hij niet wil, maar hij lijkt het gewoon niet te snappen.

Zoals vanavond ook, wil die weer ergens mee bezig terwijl hij mij zou helpen de kerstboom af te maken. Ik vind hem heel leif, maar hij mag wel wat meer pepper in zijn kont krijgen. Oftewel ik heb gewoon helemaal geen lontje meer!

Liefs Chantal

Geplaatst

zo herkenbaar allemaal.... en chantal wat herken ik mezelf in jou hahaha ik heb precies hetzelfde met mijn man hij hoeft eigenlijk al vrij weinig tot niets te doen na zijn werk want het huishouden is elke dag gedaan maar als ik dan een paar dingen heb die gedaan moeten worden dan is toch de tv net iets belangrijker.... ben ook het ene moment super chagerijnig en dan moet ik ook niemand om me heen hebben want dan kan ik zo iemand aanvliegen want je irriteert je aan alles en iedereen. Ik kan uit het niets ineens spontaan huilen dat me man zegt wat is er, dan zeg ik niets dat zijn me hormonen want ik huil dan echt om niets. En het andere moment kan ik weer helemaal in een deuk liggen om een scheet dat ook de tranen over me wang rollen.

we zijn gewoon toe aan de bevalling dat wachten vreet ons op!

me buik hangt nu zo laag dat ik ook niet het idee heb dat het nog heel lang gaat duren.

nou meiden kom op nog heel even dan hebben we ons wondertje in onze armen.

ik heb me zinnen gezet op aanstaande vrijdag maar heb het helaas niet voor het zeggen :P morgenochtend eerst maar eens naar de vk kijken wat die te melden heeft.

@sannie wat een schattig outfitje voor de kerst I love de primark ben je op de oosterhof/alexandrium geweest? je kan daar echt voor weinig zulke leuke dingen kopen.

gr

patries

Geplaatst

nou ben mijn lontje nu ook helemaal kwijt geraakt

ben vanavond zelfs weg gegaan zo boos was ik op mijn man

is ie aan het bellen met zijn moeder weet je wat ie durft te zeggen

JA ZE LIGT DE HELE TIJD OP BED, DOET NIKS IN HUIS, MOET IK ALLES DOEN ALS IK VAN HET WERK KOM

woest woest woest was ik

ik dacht nu moet ik weg want de gevolgen waren niet te overzien

zegt ie later toen ik terug was

WAT WAS ER NOU, IK MAAKTE ME AL ZORGEN OM JE,

IK MEENDE ER NIKS VAN HOOR

nou echt wel

dacht hoe zo'n bord zit er voor je kop

de was word niet vanzelf schoon

de boodschappen worden niet bezorgd

het eten word niet door kaboutertjes gedaan

en ik ben al bijna 9 maand ziek

denkt hij dat mannen het zwaar hebben

kijken of het morgen een betere dag is

Geplaatst

Nou dames, nadat ik hier mijn gal gespuugd had, is hier ook de bom ontploft (ikke dus).

Heerlijk onredelijk maar alles eruit gegooit. Hij met een kwade kop naar buiten, konijnen zijn nu dus schoon, hok is gerepareerd, vriezer is schoon en hij heeft nog geprobeerd om het pad ijsvrij te maken en morgenvroeg voert hij de konijnen. Dit in 5 kwartier tijd, toen heb ik hem maar naar binnen geroepen omdat Ajax begon en ik weet hoe graag hij dat mag kijken. Wel vond hij mij niet helemaal eerlijk, omdat ik mijn prioriteiten niet goed heb. Ik had vandaag bijvoorbeeld de kerstboom opgetuigd terwijl we gezegd hadden dat we dat van het weekend zouden doen en nu zaten we dus pas om kwart over 6 te eten i.p.v half 6 en als om half 6 het eten klaar is dan kan hij ook meer doen 's avonds.

We hadden dus alle twee een beetje gelijk, maar jeetje wat lekker om alles er eens uit te kunnen gooien en lekker af te kunnen reageren. Nu is mijn lijstje dus wel een heel erg stuk ingekort. hahahahahahahahahahahahahahha

Liefs Chantal

Geplaatst

Oh al die hormonen die gieren hier werkelijk door het december topic!!!!

Wij vrouwen denken maar misschien begint het elk moment dan wil je ook dat alles klaar is mannen denken niet zo die zeggen dat kan morgen ook wel.... Nee dat kan niet!

Die van mij kwam ook uit zijn werk en ik had al gesmst dat we eerst boodschappen gingen doen want de muizen liggen dood voor de kast. Zegt ie kunnen we morgen toch ook doen! Nee dat kan niet.

Nou we zijn gewoon boodschappen wezen doen. Nu moet ik zeggen hij had wel hoofdpijn. Maar ik ging eten maken makkelijk shoarma. En we zouden daarna samen even door het huis heen gaan met stofzuigen en stoffen (moet echt iedere dag met 2 honden) maar meneer viel op de bank in slaap heb hem om half 10 geroepen dat hij naar zijn bed moet gaan. En ik ben net pas klaar met stoffen stofzuigen afwas wegdoen 2 grote honden nog even uitlaten en was opvouwen!!! En ben zondag uitgerekend nou je kan me nu dus opvegen. Zelfs zijn eigen moeder zei van de week dat hij dit niet kon maken hij laat teveel aan mij over.

Maar ja meiden nog effe en mogen wij genieten en gaan de mannen maar lopen vind je niet

Groetjes

Patries

Geplaatst

Ja meiden heel herkenbaar.

Ik heb ook helemaal geen lontje meer.

Wij hebben nu ook al een ander huisje aangeboden gekregen en we krijgen precies de sleutel als ik uitgerekend ben.

Dus ben maandag begonnen met inpakken de spullen die we nu niet meer gebruiken en de kleren die we niet meer aandoen nu.

Heb ook al een kledingkast afgebroken.

Bij de kinderen hun kleren die ze nu niet meer aandoen ingepakt plus speelgoed ingepakt.

Mijn man zou niet vragen kan ik helpen?

Nee zit liever achter de pc.

Toen barste bij mij de bom ik heb hem gezegd je zoekt het maar uit met je zooi ik wil het nu aan de kant hebben nu ik het nog kan want wil graag van mijn kraamtijd genieten en niet dat ik dan nog vlug vlug moet gaan inpakken!!

We hebben de tijd tot 1 febr. maar toch zat er een dwang om het nu vast ingepakt te hebben.

Dus ik hoop gauw te mogen bevallen dat ik mijn lontje weer een beetje terug krijg.

Liefs Simone

Geplaatst

Hoe herkenbaar meisjes! Op je strepen staan (!).. want...

Speciaal voor de mannen.. maak je borst maar nat! Het verandert niet na de kraamtijd.. sterker nog.. planning moet nóg strakker, want je kind wil gewoon elke 3 uur eten, moet verschoond worden en er moet worden geboerd.. dus van de 3 uur, ben je zo'n uur bezig hiermee.. dan moet er nog gewassen worden elke dag (als je geluk hebt en je hebt geen spugertje zoals bij ons.. dus verschonen om de haverklap) en opgehangen en gestreken, huishouden gedaan, boodschappen.. mag je blij zijn als mama dat je een paar een slaap kunt pakken over de dag.. En dat dag in, dag uit, nacht in, nacht uit..

Dan nog kraamvisite (als je geen kraamfeest houdt).. het genezen van de bevalling.. als het al geen ks of anderzins wordt (!)

Dus mannen, het is niet 's avonds thuis komen en verwachten dat je prakje klaarstaat! Want het duurt ook nog eens 9 maanden qua ontzwangeren! En je wilt ook nog van je kind kunnen genieten.. dus uitstellen naar de volgende dag???? Vergeet het maar! Alles wat NU kan, NU doen!

Alle geluk meiden! En laat het lezen aan jullie hubbies (voor diegenen die nog geen grut hebben rondhobbelen..:laugh:.. want die weten het ondertussen wel hoe het werkt :happy:)..

-X-

Geplaatst

zal ik vanmiddag direkt doen sannie

ben de hele nacht nog boos geweest nu is de bui wel weer afgezakt hoor

dacht hoop niet dat de kleine nu komt lekker gezellig stel heb je dan in het ziekenhuis haha

Geplaatst

owwwwwwwwwwwwwwww meiden niet boos worden maar ik lig helemaal in een deuk om jullie verhalen, WAT HERKENBAAR. Ik heb die hormonen ook zo erg gehad voor de bevalling. En geloof me wat sannie schrijft HET IS WAAR. Maar als de kleintjes er zijn dan is het wel genieten.

Ik hoop zo voor jullie dat jullie wondertjes nu snel komen.

Meiden heel veel sterkte de laatste loodjes en hoplijk zijn die nog heel kort.

Geplaatst

Nou hier zijn de gemoederen weer weder gekeerd. Ik heb vandaag de foto's bekeken die we vorige week hebben gemaakt bij bellphoto. Er zitten een paar hele mooie bij, maar foei wat zijn die lui duur. We wilden heel erg graag de fotocd erbij, maar dat deden ze pas vanaf 175,00 en dan moest je er nog 25,-- voor betalen. DIt werd mij toch echt een beetje te gek. Vanavond gaan we ze inscannen voor het geboortekaartje en dan kunnen we er een proef afdruk van het kaartje laten maken. Weet iemand hoe ik ze dan hier op het forum kan zetten? Ik wil ze jullie graag laten zien.

@ Sjors en Sjimmie ik moest er na afloop ook wel een beetje om lachen.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hhahahahahahaha, als ik dit lees moet ik er ook om lachen !! En zeg ook meteen " herken mezelf ook erin " !!! Heb precies dezelfde dingen/ trekjes.

Kort lontje, geen geduld, nesteldrang, huil uitbarstingen en ook dat het mooi geweest is en dat wachten, ppfff.

En sannie ik geloof het graag, als de kleintjes er zijn dan begint het. Heb geen kinderen maar ik ben gewaarschuwd, maar het is het allemaal waard wordt er ook bij gezegt. Nou ik kan niet meer wachten, hahahahhaa.

Nog even dames, dan hebben we dit stukje achter de rug, de laatste loodjes.

@surinails , dus intotaal 200,- dat is best wel veel geld jah !! Ben wel benieuwd naar de fotos en het kaartje.

Geplaatst (aangepast)

[ATTACH=CONFIG]393[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]394[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]395[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]396[/ATTACH]

De babykamer....... Nog een beetje leeg, maar er komt straks nog genoeg bij is mijn ervaring.

Woezel en Pip is van mijn oudste dochter FAbienne, zelf gemaakt samen met mijn schoonvader.

aangepast door surinails
was nog niet klaar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden