Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben in elk geval wel aan het werk vandaag ;-), jammer met dit weer hihi. Maar ik ga over niet al te lange tijd naar huis denk ik. Vandaag lekker drukke dag gehad hier dus weinig tijd om te piekeren. Mijn gevoel is sinds gister weer wat beter, gister lekker bij vriendin (lot- en forumgenoot) op bezoek geweest en die heeft me weer lekker opgepept. Dus we gaan er weer voor! Voor zolang als het duurt hihi.

Hier nog steeds pijnlijke (.)(.) echt af en toe steken erin maar dat heb ik ook wel eens als ik ongi moet worden dus dat zegt niks. En nog steeds af en toe krampen en steken. Oftewel niks waar je iets aan af kunt leiden. We wachten maar weer.........

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben hier voor het eerst. Ik zit nu ook in de wachtweken en mag officieel op 3 mei een test doen. Terugplaatsing was op 19 april. De tweede wachtweek vind ik altijd een ramp! Herkennen jullie het 'broekloeren'

Wij hebben al een prachtige zoon gekregen na de derde poging ICSI. Nu dus weer de eerste keer voor een tweede kindje. Er is één hele mooie embryo teruggeplaatst. Ik merk dat ik nu op elk klein signaaltje let. Echt om gek van te worden.

Groet,

Marrie

Geplaatst

Welkom Marrie!! (grappig, mijn vriend heet ook Marrie, haha)

Yep het broekloeren is welbekend! Wij zijn ook bezig voor een 2e en ik merk ook dat ik steeds op allerlei dingetjes let, soms echt om gek van te worden, haha!

Morgen heb ik weer de 1e fm en hopelijk rond 6 mei tp van een cryo!

Heel veel succes die paar laastste dagen!!

Geplaatst

Hey meiden, bedankt! Het gaat over een bedrijfsovername. Ik ben zelf een ramp met de boekhouding en hierbij moet ik toch die winst en verliesrekening kunnen lezen. AHH crime!

Maar goed wel een manier om niet heel de tijd op alle pijntjes/prikkels in mijn buik en rug te letten.

Welkom voor de nieuwe hier op de bank!

Geplaatst

Ik kom straks ook weer gezellig aanschuiven op het mei-bankje.

Morgen begin ik weer met de uitgangs-echo en dan begint het circus voor de 5e iui al weer. Wanneer precies de inseminatie is, is natuurlijk nog een verrassing! Hopelijk zit het net zo mee als vorige keer en dan gaat het weer snel(cyclus 25 dagen).

In ieder geval vind ik het weer erg leuk om mee te lezen met ieders ervaringen. Voor sommigen wordt het ook wel heeeeel spannend zo te zien.

Geplaatst

Welkom nieuwe mei-meiden!

Dank voor de zorgen Mart, ik let extra op. Komt echt door de Pregnyl denk ik, snap nu waarom ze daar niet zo scheutig mee zijn.

Rustig aan doen nix voor mij, maar dat het moet geeft mijn lijf nu wel aan. Zoals VU voorspelde wordt het in de loop van de dag erger, buik echt voller en dikker. Dan zit het ook hoog. Hangen mijn (zelfs kleine) borsten er op! Owow.

Klnkt zinvol Ciska, fijne afleiding ook. Hoe gaat het met jouw buik? En dromen wat rustiger? :-)

Hanneke nog eerder weg gegaan? Hier ook zulke zere boobies!

Geplaatst

Vandaag de echo gehad, krijg zaterdag de punctie en dan dinsdag a.s. de terugplaatsing...spannend!!

Na 4 IUI is dit mijn eerste IVF..Heeft iemand tips/ervaringen/ideeen voor me?

Groetjes Cin

Geplaatst

Cin succes.

Iedereen ervaart het anders. De een vind het een eitje en de ander de hel. Van mijn 3 puncties heb ik allebei de scenario's meegemaakt en ertussen. Gewoon alles op je af laten komen en proberen te ontspannen. Na de punctie je schandalig laten verwennen en naar je lichaam luisteren.

liefs

Geplaatst

Cin Ik sluit me helemaal bij Sandra aan. Laat het gewoon over je heen komen en probeer zoveel mogelijk te ontspannen dan kun je het het beste ondergaan.

Geplaatst

Cin, mij is het ergens best meegevallen hoor. Als je je bedenkt dat een zwangerschap ook pittig is en dat het voor een mooi doel is, helpt je dat wellicht door de moeilijke momenten komen. Want die zitten er zeker bij. Maar we zijn zo sterk en veerkrachtig als mens hoor!

Succes, grtz Miki

Geplaatst

Het aftellen is begonnen, nog 9,5 uur en dan weet ik of ik jullie mag komen vergezellen op het bankje. Ik hoop het zoooooo!!!!!

Geplaatst

Sonja,

Hopelijk heb je vannacht nog en oogje dicht kunnen doen. Spannend.

We duimen hier ook voor je!

Lottepot

Geplaatst
Cin, mij is het ergens best meegevallen hoor. Als je je bedenkt dat een zwangerschap ook pittig is en dat het voor een mooi doel is, helpt je dat wellicht door de moeilijke momenten komen. Want die zitten er zeker bij. Maar we zijn zo sterk en veerkrachtig als mens hoor!

Succes, grtz Miki

Dat is ook zo, we kunnen idd wel wat hebben ;)

Jij nog succes met de laatste dagen wachten tot de bloedtest!

Groetjes Cin

Gast Ramona26
Geplaatst

Goedemorgen dames,

Heb net toch even een testje er tegen aan gegooid, en ik ben Zwanger!!!!! OMG!! kan het allemaal nog niet bevatten.

Mag eigenlijk 1 mei testen,maar een streepje = een streepje toch??

ga nu elke dag ff testen tot zaterdag en dan maak ik mezelf pas groen.

Fijne dag allemaal en heel veel succes nog met wachten!!

liefs

Geplaatst

Ook ik duim voor je Sonja, voor mij was t telefoontje dat er bevruchting was ook zo'n opluchting! Tot straks op t bankje!

Geplaatst

Hoi Ramona!

Wat goed!!! Ik hoop zaterdag wederom positief te testen (had van de week al een xtje een test gedaan die positief was). Dan kunnen we met dubbel groen het wachtbankje mei openen hoop ik!!! Een goed begin is... toch????

Ik maak mezelf ook echt niet eerder groen dan zaterdag hoor!

@ Sonja: ook ik duim mee!

Xxx

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona- TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Talya - TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78- TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki -TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska: TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Doortje: IUI 29 april - Test 14 mei

Witje: Tp 2 mei - ?? emmies - Test ?? mei

Geplaatst

Wauw Ramona, super!!!! Geniet ervan! Je geeft mij ook hoop trouwens, ik heb ook de derde poging gedaan en ook 2 toppers teruggekregen. Ga je jezelf al groen maken of wacht je daarmee??

Gast Ramona26
Geplaatst

@ Paula: Nou dan begint het bankje idd al met mooi groen!! ohh Nou hopen dat het goed blijft gaan! Voor jouw een voorzichtige felicitatie vanuit deze kant!

Fijne dag!!

Gast Ramona26
Geplaatst

Hoi Hanneke,

Ik wacht nog even tot zaterdag dan mag ik officieel testen.

Heel veel succes meid!! Ga voor je duimen en heeel veel kaarsjes laten branden.

Geplaatst

Hoi dames,

Nou, alvast (een voorzichtig) gefeliciteerd aan jullie, Paula en Ramona! Het zou super zijn als het al zo mooi begint op het wachtbankje!

Paula, mag ik vragen op welke wachtdag je de eerste test hebt gedaan, ik zit nl. zelf ook te denken om wat vroeger te testen, maar vind het ook wel weer spannend!

Rest van de dames: wat duren de dagen lang, he! Het wordt al heel spannend voor sommigen onder ons. Succes, ik duim voor iedereen.:myfignerscrossed:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden