Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Paula ik mag nog 5 dagen werken dus afleiding genoeg. Maar dat opgefokte is wel heel vervelend.

Ach het hoort erbij zal ik maar denken.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Miki heel veel succes vandaag, ik hoop dat ze je niet te lang in spanning houden over de uitslag. Maar je testen zien er in ieder geval positief uit. Op naar 'de bevrijding'. De andere testers vandaag ook heel veel succes.

Het is een mooie dag om positief te testen.

De rooie meiden, heel veel sterkte!!

Groetjes!

Geplaatst

Dank dames! Wat spannend dit, ik durf echt niet te hopen. Het zal vast weer heel laag en twjfelachtig zijn... brrr. Vanmiddag tussen 13:30-15u horen we het.

Dat hyper zijn had (en heb) ik ook Witje, en de klachten komen en gaan ook. Dus hou moed, het kan juist iets goeds betekenen! Als ik hyper ben (nu echt vaak ;-)), probeer ik elke keer even naar buiten te kijken op iets anders de focussen. Rimpels op het water bijvoorbeeld of de vogels... Soort van mindfulness. En via mijn buik ademen, bewust. Misschien werkt het ook voor jou?

Sterkte allemaal!

Geplaatst

Kiki Hanneke en Jessi...echt enorm balen...woorden schieten te kort...heel veel sterkte!!!

Miki....spannend :good1:...vandaag is de dag...hoop dat je niet lang op de uitslag hoeft te wachten en dat je je hierna bevrijd voelt (;-)).

liefs,

Nico

Geplaatst

Hee meiden,

Poeh, twee dagen niet hier geweest en wat is er weer veel gebeurd.

@Hanneke: meid, ik heb je al een tijdje gevolgd: wat vreselijk rot voor je... Heb echt met je te doen. Jullie hebben al zoveel pech gehad: het was jullie zo gegund. Veel sterkte!

@Kiki & Jesse: balen balen balen..... rot dat het is mislukt

@Miki: dat ziet er goed uit toch! Positieve testen, die slaan niet zomaar positief uit

@Witje: nou... dat opgefokte: dat was bij mij vorige keer duidelijk een zwangerschapskwaal! Normaal moet je wel heel hard je best doen om ruzie met me te krijgen, maar toen was ik zelf soms (totaal zonder reden) op oorlogspad. Hebben blijkbaar wel meer meiden.

Bij mij alles natuurlijk nog rustig, afgelopen zondag pas TP gehad, dus het is pas wachtdag 3...... nog 18 te gaan.... Wat blijft het toch spannend he!

Jullie leuke plannen voor vandaag?

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona - TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Marrie - TP ?? april - xx emmies - Test 1 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Talya - TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78 - TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

Sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki - TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke -TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska - TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 - TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska - TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Sonja - TP 29 april - 2 toppers 8-cellig - Test 12 mei

Wendy (Schapenwolkje) - TP 30 april - 1 cryo - Test 12 mei

Balu01 (Nathalie) - TP 30 april - 1 cryo - Test 13 mei / bloedtest 14 mei

Doortje - IUI 29 april - Test 14 mei

Witje - TP 2 mei - 1 emmie - Bloedtestest 14 mei

Elvira (Evirazonnetje) - TP 1 mei 8-cellig - Test 14 mei

Liselot -TP 2 mei - 1 emmy - test 14 mei

Nicole (Nico74) - tp 30 april - 2 emmies - test 14 mei

Cin- tp 4 mei- test 19 mei

Kriskras - IUI (2) 8 mei - Test 22 mei

IVFSH - TP 2 mei- 2 cryo's - test 23 mei

Elke(Danja) - Waarschijnlijk Test 24 mei

Hallo lieve meiden,

Ik kan het nog bijna niet geloven, maar ik heb al sinds zondag positieve testen (dus een week voor de test datum). Nu inmiddels een paar dagen later is het toch echt zo :bf_new::drunken_smilie::wav:

Helaas doen ze in Ede en Nijmegen geen bloedtesten. Weet iemand of je zelf je HCG kunt meten via een thuistest of zo?

Voor de groene meiden ook van harte gefeliciteerd en voor de rode dames heel veel sterkte.

Hoop dat er nog veel groene regels bijkomen de komende dagen.

Groetjes,

Kim

Geplaatst

GEFELICITEERD!

Je kan evt bij je huisarts een verzoek doen.

Ze kunnen je vast wel voorzien van een labform voor HCG in bloed.

Geplaatst

Kim gefeliciteerd wat mooi geniet ervan.

Volgens mij kun je thuis niet testen wat het hcg is, misschien kun je via je huisarts een bloedtest aanvragen.

Geplaatst

He Kim, van harte meid! Als de testen dikker worden is het helemaal een goed teken.

Dit lijstje heb ik hier vandaan, kijk maar eens:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=7686&page=56

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 31- zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 10 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-PREDICTOR -hcg 12.5

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje

-SENSITEST cassette- hcg 8

-Clearblue indicator - hcg 16 --> zwanger 1-2 weken

-Clearblue indicator- hcg 481- zwanger 2-3 weken

-Clearblue indicator- hcg 1935- zwanger 3+ weken

Als je graag een bevestiging wil, werkt je huisarts toch graag vast mee hoor!

Geplaatst

@ Paula en maris83 ik zal inderdaad de huisarts is bellen, alle beetjes zekerheid helpen :)

@Miki ja de streepjes worde steeds dikker, dus dat is ook een goed teken!! Voor jou vandaag ook een spannende dag....ik zal voor je duimen.

Geplaatst

Hoi Hoi

@Miki Spannend meis,zal flink voor je duimen,dat de bloedtest toch pos.mag zijn

@Kim van harte gefeliciteerd geniet ervan

Hier inmiddels wd5 hoe dichter bij de testdatum hoe moeilijker het word om me te beheersen om al een test te doen,maar nog eventjes geduld hebben

Hoe is met de andere wachtdames?

Liefs Elvira

Geplaatst

Hallo Kim

van harte gefeliciteerd, geeweldig!! en mooi dat het met cryootjes gelukt is, geniet ervan meid!!

ps. mocht je huisarts niet meewerken maak je dan niet te druk, in veel ziekenhuizen werken ze nl. alleen met thuistesten.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ik zit op wachtdag 4 en meestal fiets ik er de eerste week redelijk relaxed doorheen. Deze keer is heel anders........ Misschien ook omdat het hierna voor eigen rekening zou worden, zucht........ Ik zou ook al een test willen doen. Of het luikje in mijn buik open willen maken om stiekum te spieken.

Nog even volhouden Elvira, hihi hoor wie het zegt

Kim van harte meis!!!!!!! Geniet ervan!!!!!

Geplaatst

Miki, spannend meid... we blijven duimen!

Kim, wauw, gefeliciteerd!

Elvira, het gevoel herken ik, bah.... ik zit nu op wachtdag 6. Na de terugplaatsing begon het met krampjes, 's ochtends wakker worden met lage rugpijn en nu sinds vandaag rommelt het daar beneden.

Getsie, niks aan.....onzeker word ik ervan, omdat het bij mij altijd een voorbode is van mijn duivels.

Pffff, nog even volhouden :) Nog een week te gaan.....;) Ze zeggen dat het alle kanten op kan, nou ben benieuwd!

Geplaatst

Hoi Hoi

@Witje en Sonja

Ja idd zou wel makkelijk zijn even koekeloeren het er voor staat

Nou dat heb ik dus ook,smorgens lichte ongikrampen met vlagen maar dat hoor je vaker dat vrouwen het hebben vanwege de innesteling dus alleen maar afwachten maar is wel moeilijk,je lijf kan je zo voor de gek houden pfff

Liefs Elvira

Geplaatst

Jeetje het is wel spannend hier! 2 dagen niet gekeken, en net 2 uur zitten lezen!

Alle rode dames heel veel sterkte! Het is zo oneerlijk....Laten bezinken, en verwerken! Uiteindelijk komt het goed!

Alle groene dames! Gefeliciteerd! Geniet ervan!

Alle dames nog op de wachtbank! Sterkte met wachten!

We hopen op nog veel groene namen erbij! Ik hoop dat het eindigt zoals het begon, met veel groen!

Liefs Alice

Geplaatst

Tis allemaal wat zeg!

Ik had niet gedacht dat het hele ICSI traject zo emotioneel zou inslaan :icon_cyclops:!

Ik dacht: dat doen we wel even...NOT!!!!

Ik ben moeder van een coole zoon uit een eerder huwelijk en ben nu 2 jaar samen met mijn nieuwe partner. We hebben net zoals jullie allemaal een grote kinderwens. Maar helaas heeft mijn vriend heeeeel traag zaad...

Na wat onderzoeken zijn we met de ICSI behandeling mogen starten in het Radboud ziekenhuis te Nijmegen. Heel erg fijn om daar in behandeling te zijn...:icon_queen:

Ik heb afgelopen zaterdag de punctie gehad en er zijn 8 eitjes weggehaald. 7 daarvan waren beschikbaar. Op de dag voor de terugplaatsing waren er nog maar 4 en de beste daarvan had op de dag van terugplaatsing B kwaliteit!

Alles is goed gegaan, alleen nu moeten we dus wachten.

De zenuwen beginnen door mijn lichaam te gieren!!!

Ik heb voornamelijk buikpijn (net een opkomende menstuatie) en gevoelige borsten, maarrrr...dat had ik al meteen na de punctie. Of zouden het de zenuwen zijn?

Ja wat wil ik nou vertellen? Gewoon dat ik het toch wel heeeeeel erg spannend vind...hahaha!!!

18 mei mag ik pas testen...

:nerves:

Geplaatst

Kim gefeliciteerd! supernieuws & gewoon morgen de huisarts bellen, die helpt je echt wel.

@Nickie, ja het hakt er wel in he, zo'n traject!! Het is heel spannend.... De klachten die je beschrijft heb ik ook, sinds de punctie. Heb het idee dat het een bijwerking ofzo is van die capsules(moet jij die ook gebruiken?)

Hou je haaks!

Cin

Geplaatst

Hey Nickie

Welkom hier!!Ja het is ook niet niks zo,n traject helemaal als het moeizamer gaat zoals de meeste hier

Maar de krampen zijn herkenbaar het schijnt nog met de punctie te maken en een evt innesteling en je lichaam staat ook behoorlijk onder invloed van hormonen

Maar erg veel succes met het wachten en hopelijk mag het ook voor jullie lukken

Liefs Elvira

Geplaatst

Dag dames,

Ik heb helaas geen goed nieuws, heb een bloedtest gehad en voordat ik 2 uur later de uitslag kreeg werd ik ongesteld....mooi klote...sorrie voor mijn woorden, maar ik had erg veel hoop.

De uitslag was dus ook negatief. Dus misschien wil iemand mij rood maken in het lijstje.

Wij gaan nu eerst dit maar eens proberen een plekje te geven en dan na de zomer weer door met de cyootjes, denk ik. Ik wil nog niet opgeven.

Ik vind het wel erg moeilijk om hier mee om te gaan, zoveel emoties die er nu uit komen na zoveel onzekerheid en jaren van wachten op een kindje.

Het is zo welkom....

Sorry, even mijn frustraties eruit gooien.

Dames die nog wachten....heel veel succes! Hou vol!

De zwangeren onder ons.....heel erg gefeliciteerd!

En de rooie dames.....laten we ons niet kisten, het is oneerlijk maar de natuur is iets waar we niet veel grip op hebben.

Ik ga maar wat afleiding zoeken.

Liefs van Lijntje

Geplaatst

Bah Lijntje, wat ontzettend balen! Sterkte!!!

Nickie, welkom hier en succes!

Geplaatst

Shit @Lijntje!!! Had het je zo gegund!! Zoek idd maar afleiding en veel sterkte!

Liefs Cin

Geplaatst

Debbie - TP 5 mei - 2 emmies - test 19 mei

Hallo lieve meiden,

Ik heb vandaag mijn TP gehad, en heb mezelf ook maar even op het lijstje gezet.

Vind het allemaal erg spannend, en ik hoop zo dat het goedkomt. Vind het best wel erg dat er twee zijn teruggeplaatst, want dat houdt dat het dus geen top-emmies waren, maar van mindere kwaliteit.

Moet het echt proberen los te laten, maar is erg moelijk.

Groetjes Debbie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden