Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

tuurlijk heb ik een thuistestje gedaan...hahaha kon het niet laten. 1 helemaal niks en de ander na een hele dag een plusje dus dat zegt ook niks.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahahaha, tell selll....ik ben nu zelf maar even aan het bellen, want het is toch vrijdag middag kwart voor 16.00

Geplaatst

Nou daar ben ik weer. Ik heb vanmorgen toch voor de zekerheid met het ziekenhuis gebeld en ik moest toch voor de zekerheid even langs komen.

Gelukkig was er geen overstimulatie en verder was ook alles wel goed of ik zwanger ben konden ze nog niet zien dus we moeten maar weer verder wachten. De buikpijn moest ik maar paracetamol tegen innemen en nog steeds heel veel blijven drinken en rustig aan doen.

Dus dat was me het dagje wel weer.

Bah ben ook even niet meer zo positief ben zo bang dat het weer mislukt is dat we weer die teleurstelling te verwerken krijgen volgende week. En nou hoorde ik vanmiddag ook nog dat mijn oom en zijn vrouw een kleine krijgen en dan denk ik weer eens waarom iedereen om mij heen wel en ik niet. Maar dat gevoel hoef ik hier niet uit te leggen dat snapt iedereen hier wel.

Geplaatst

oh marris wat een opluchting voor je!!!

probeer positief te blijven hoe moeilijk het ook is.

we denken aan je

Geplaatst

Manoonie,

En heb je ze al aan de lijn gehad? Ben erg benieuwd!

Maris ik duim nog lekker hard voor je mee! Fijn dat je ff voor controle naar het ziekenhuis mocht komen.

Groetjes Lotepot

Geplaatst

Die wachtweken zijn inderdaad K*T zeg. Ik zit nu precies een week op het Wachtbankje en dacht ik ga toch een testje wagen. Het is tenslotte een cryo dus wie weet maar helaas deze is negatief. SHIT SHIT maar ja het is misschien nog wel te vroeg. En dan moest ik vandaag ook nog mijn allerliefste vriendje (konijntje Diesel) in laten slapen. Hij had een hersenafwijking. Ik had Diesel gekregen van mijn man nadat wij onze eerste miskraam hadden gekregen dus hij had een heeeeel speciaal plekje in mijn hart. Ik voel me nu echt superkut. Voor wat het testen betreft. Ik ga in niet meer testen tot volgende week. Hopelijk slaat ie dan wel positief uit!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@ Henne: in het Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg is het ook 2x 2 bolletjes, misschien stelt je dat gerust?

En voor die kunstmatige slaap gedurende 2 weken: IK BEN VOOR!!!

@Manoonie, hopelijk heb je goed nieuws gehad!

@Nathalie, wat een K*T dag voor je, maar denk echt dat je té vroeg getest hebt hoor, blijf hoop houden!

@Maris, fijn dat alles goed is, ik zal verder duimen voor je

Groetjes Cindy

Geplaatst

Tot slot nog een klein dilemma: de vorige drie pogingen moest k 3x dags 2 bolletjes inbrengen tot 12 dagen na de punctie. In vergelijking met andere ziekenhuizen vond ik dat al weinig. Nu is het zelfs maar 2x daags 2 bolletjes! Wel tot 15 dagen na de punctie. Hoe eigenwijs zal ik zijn? Op zich heeft dit ziekenhuis me alleen nog maar verbetering gebracht, dus wil eigenlijk niet aan de methode gaan twijfelen. Maar tegelijkertijd..... lastig. Wat vinden jullie?

Hoi Henne

Ik moest ook (en moet straks ook weer) 3x daags 200mg.

Maar standaard ook langer gebruiken, ik ging zelfs afbouwen toen ik ongeveer 8 weken zwanger was.

In Brussel werd mij medegedeeld dat het geen kwaad kon om zelfs nog langer te gebruiken. Progestron is de gehele zwangerschap aanwezig en is ook van essentieel belang voor het instand houden van de zwangerschap.

Je kunt anders ook eventjes met het zkh. contact opnemen onder het mom van..heb ik het wel goed begrepen??? ik ben gewend aan 3x200 mg. per dag....

veel sterkte op hetr wachtbankje dat voor jou gelukkig wat minder lang duurt, super!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ik heb van de vele terugplaatsingen enkele zeker gevoeld. Ze gaan met dat kathetertje wat zitten wroeten zodat ze op de echo kunnen zien waar ze zitten. En dat deed soms best wel pijn.

Deze keer heb ik helemaal niks gevoeld. Na afloop wel een aantal dagen krampen gehad. Nu heb ik een ander soort opbeblazen gevoel in mijn onderbuik en nog weer sinds vanmiddag gevoelige borsten. Niet als ik eraan zit maar echt van binnen en soort warm en branderig gevoel. Begin stiekum hoop te krijgen dat het deze keer toch gelukt is. Hopelijk donder ik niet van het bankje af volgende week. Nu geniet ik van het positieve gevoel.

Paula hele fijne vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Balu wat ontzetten verdrietig dat je je vriendje hebt moeten laten inslapen. Die is nu bij jullie kleine van jullie miskraam waarna je je konijntje gekregen hebt van je man.

Ze zijn nu samen........... Sterkte meis, laat je verdriet maar de vrije loop.

Manoonie hoe is het????????

Ik heb net geholpen met het verhuizen van een vriendin. Lekker ff sjouwen met spullen. Achteraf misschien niet zo verstandig, maar ja daar zal ons emmytje echt niet los van raken, moet nu toch wel vastzitten in mijn slijmvlies.

Nog 2 dagen werken dus lekker wat afleiding van het weekend.

Liefs

Geplaatst

Oh ik lees net in een ander topic dat Manoonie het gevreesde slecht nieuws telefoontje heeft gehad.

Heel veel sterkte meis samen met je mannetje..........

Liefs

Geplaatst

pfff...word gek van het wachten...nog een week...vrijdag 14 mei kunnen we testen...weet niet of ik nu wel of niet al zelf zal testen in de ochtend of dat we wachten op het verlossende woord van het zh...wat een dilemma...niet leuk...sorry voor mijn gemekker, maar ik moest het even kwijt en ik weet dat ik dat hier kan doen...

Henne...ik moet 3 x 2 bolletjes utrogestan innemen vaginaal...mocht je het niet vertrouwen of nog steeds twijfelen, zou ik idd even bellen en vragen of het wel klopt aangezien je de vorige keer wel 3 x per dag die bolletjes moest innemen. hoe voel je je verder???

Nog een vraagje, ik heb gelezen dat sommigen van jullie na de tp nog pregnyl hebben gespoten. Waarom is dat?

Blijkt dat heel veel ziekenhuizen toch overal een ander protocol hebben bij ivf...

Manoonie...sterkte...lees net dat je geen goed nieuws hebt gehad van het zh...doe maar rustig aan!

xx

Nico

Geplaatst

Nico Pregnyl na de terugplaatsing is ipv de bolletjes. Soms wordt gekozen voor pregny, bijvoorbeeld als iemand van de bolletjes erge klachten krijgt. Ik kreeg bewust geen pregnyl omdat ik nogal veel follikels had en pregnyl dan voor overstimulatie zou kunnen zorgen.

Ik heb me inmiddels wel 'neergelegd' bij de 2x2. Tot nu toe heeft dit protocol me alleen maar goede dingen gebracht, dus wil het ziekenhuis hierin gewoon vertrouwen. Vind het zo eigenlijk ook wel makkelijk. Geen geklooi halverwege de dag (op m'n werk). En met 400 mg heb ik al genoeg last van bijwerkingen (slaaaaaap!!!) haha.

Voel me wel oke. Doe heel rustig aan, raak langzaam de aangekomen hormoonkilootjes weer kwijt. Ben erg slaperig , soms misselijk, heb enorme borsten en verder overal en nergens krampjes. Aangezien de innesteling pas dit weekend kan zijn, maak ik mezelf er gelukkig nog niet gek mee. We hebben veel vertrouwen en hoop dit keer en ik probeer dan ook 'rustig' af te wachten. Ik moet ook zeggen dat gek genoeg de 'druk' heel anders is nu we niet meer aan die drie pogingen hangen. Het is waarschijnlijk wel de laatste poging, maar dat hoeft op zich niet. Als we willen kunnen we rustig doorgaan (even afgezien van financien). Dat scheelt wel een hoop in de stress. Plus natuurlijk het feit dat we misschien cryo's hebben. Ach, ik heb nog zo makkelijk praten op wachtdag 3 haha.

Sterkte allemaal!

Geplaatst

Hoi Dames

We hebben vanmorgen een vroeg testje gedaan en die was overduidelijk negatief, dus ik ben bang dat deze poging ook weer mislukt is. Het kan nog want we hoeven dinsdag eigenlijk pas te testen, maar mijn gevoel zegt dat het weer niet goed is.

We testen nu ook niet eerder weer als dinsdag, maar ik ben er bang voor.

Geplaatst

Hey Maris

Het kan idd alle kanten nog op,misschien een iets latere innesteling waardoor je hcg nog te laag is,Maar blijft onzeker dit

Maar geef de moed niet op meis

Liefs Elvira

Geplaatst

Dank je wel dames ik ga inderdaad gewoon afwachten en dinsdag nog een test doen. Hopen dat het dan positief is.

Het nadeel is wel dat die bollen mijn ongi tegenhouden dus daar kan ik niks aan zien.

Geplaatst

Nou Meiden,

Eigenlijk wilde ik morgen alvast eens een testje doen omdat ik zoveel rare dingetjes heb. Maar dat is helaas niet meer nodig.

Daarnet is de ongi plotseling begonnen...

Jammer genoeg dus weer mislukt :(

Geplaatst

Ah nee Schapenwolkje....dat meen je niet!! Verd*rie!!!! Dat lichaam ook altijd :s

Meid, een knuffel voor jou en veel sterkte!!!!

Geplaatst
Nou Meiden,

Eigenlijk wilde ik morgen alvast eens een testje doen omdat ik zoveel rare dingetjes heb. Maar dat is helaas niet meer nodig.

Daarnet is de ongi plotseling begonnen...

Jammer genoeg dus weer mislukt :(

Hey Wendy

Wat mooi kl#te zeg dit !!Jeetje erg veel sterkte meis

Een dikke troostknuffel van deze kant

Erg veel sterkte

Liefs Elvira

Geplaatst

goh, wat wordt dit bankje al weer vol. Helaas zijn er ook al weer een hoop meiden afgevallen. Sterkte er mee!!!

Ik zou er graag weer bij willen. Zou iemand me willen toevoegen???

Krijg morgen (9 mei)de inseminatie van iui 5. Dan mag ik weer gaan testen op 23 mei.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden