Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Balu, wat balen zeg. Ik snap helemaal dat je onzeker bent. Misschien is je HSG nog wel te laag. Ik hoop het voor je en dat het toch nog goed uitpakt.

Liefs Doortje

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Allereerst wil ik iedereen veel sterkte en succes wensen tijdens de moeilijkste periode: de wachtweken.

Gisteren (op "moederdag" nota bene) heb ik in Zwolle mijn eerste terugplaatsing gehad van één goed embryo. Nu maar afwachten en afwachten....

Op de terugweg zijn wij nog even bij mijn zus langs geweest en zij gaf mij twee hele kleine rompertjes... Ondanks dat alles nog veel te pril is, kon ze het toch niet laten... Ik had amper uitgepakt en wij begonnen samen ineens spontaan te janken. Mijn zus heeft twee lieve, gezonde meiden en ze gunt het ons zo... Erg lief, maar wel dubbel... Wat er ook gaat gebeuren, de rompertjes zullen hoe dan ook een speciale betekenis hebben... Maar voor nu heb ik ze even diep achterin de kast gelegd. Ik wil ze voorlopig nog even niet zien...

Veel Liefs

Geplaatst

@Talya, heel veel sterkte meid!!!

@Annemarie, succes met de tp en de slopende wachtweken...die zijn echt killing!

@Ilse, ik hoop voor je dat ie goed zal ontdooien en succes!!!!

@iedereen op het wachtbankje, sterkte met de laatste loodjes meiden

groetjes

Babeth

@Sonja, sommige ziekenhuizen testen inderdaad naast je hcg waarde ook je progesteronwaarde, deze is ook belangrijk voor het in stand houden van een zwangerschap.

@Nico,een of 2 teveel is echt niet erg hoor, je progesterongehalte hoeft niet exact een vast hoeveelheid te zijn, hiervoor geld tijdens je gehele zwangerschap een minimale en maximale waarde, don´t worry.

succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ Balu, joh je zit nog (maar) op dag 10, kan nog vanalles gebeuren! Geef de moed niet op!

Welke test heb je gebruikt? scheint dat die van de kruitvat 2 voor €5,- het minst HCG hoeft te hebben.

Hoi Annemarie,

Ik heb al deze testen gedaan met die van het kruidvat. Ik heb net ergens op internet gelezen dat een cryo zich nog kan nestelen op WD 7 dus dan zou ik te vroeg getest kunnen hebben, maar het gekke is ik heb nergens last van en dan bedoel ik menstruatiepijntjes of bruine of roze afscheiding. Helemaal niks! Juist wel opgezwollen borsten, donkere tepels, een hele opgezette buik, veel meer honger dan anders, meer plassen dan anders etc. Nu weet ik dat het ook van die progynova en de utrogestan kan zijn maar het is zo tegenstrijdig en daar word ik echt mesjokke van (zacht uitgedrukt). Ik heb een hele hoop films van mijn stiefvader meegekregen dus ik kom de dag wel ff door maar ongemerkt merk ik toch dat ik m'n hand op mijn buik heb liggen en dan denk ik weer ff van ik wens zo hard dat het me gelukt is en dat ik je mag uitdragen maar dan slaat gelijk BAM de angst weer toe van nee het is niet gelukt. Het is zo stom....

Geplaatst

Meiden,

Ik denk dat ik zo'n beetje op de grond lig. Ben zooooooo verdrietig....:( Vanmorgen ( WD11) een test gedaan van Kruidvat ( 2 voor 5,-), hartstikke negatief.

Ik ben de moed verloren en hoop er niet meer op.... werkelijk waar, wat een domper.

Ik geloof er niet meer in, loop de hele dag al te janken, getver...... deze poging weer niet gelukt :@:@:@:@

Het kan niet te vroeg zijn, zit vandaag 14 dagen na punctie, dus dan zou je toch al echt een HCG van 8 moeten hebben, vind ik.

Normaal word je zo'n beetje 14 dagen na je eisprong ( =punctie) ongesteld, dus vandaag negatief, dan blijft het negatief.

Ben alleen nog niet ongesteld!!!!

Een balende ik

Geplaatst

Hey Sonja, Ik begrijp (en velen met ons) precies hoe je je voelt...

Maar vergeet ajb niet dat je hele eigen cyclus plat gelegd is... Wie weet is het hcg nog maar heel laag?

Je hebt zelf ook al zoveel mensen moed ingepraat en gesteund!

Geen bloed geeft moed, remember?

Liefs, Judith

Geplaatst

hee sonja,

rot dat je negatief getest hebt vandaag.... Maar wacht nog even af : die tikker van jou zegt dat je pas over twee dagen mag testen (en eigenlijk pas over 3 ivm hemelvaart). Dus nog even geduld houden hoor! Gewoon doorgaan met die bollen, twee dagen wachten en dan testen.

Precies wat Judith zegt: geen bloed geeft moed!

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Judith, je bent lief.... klopt! Maar nu ik er zelf middenin sta.... pffffff, is mijn hoop eigenlijk, zo goed als, vervlogen.

Kruidvat meet toch HCG vanaf 8? Dan moet het toch nu wel echt positief zijn? Embryootje is dan toch al ingenesteld?

Geplaatst

hoi Sonja, balen dat je negatief getest hebt, maar geef de moed nog niet op. Je officiële testdag is over 2 dagen, dus het kan nog altijd! Iemand uit mijn vriendenkring had zelfs de dag voor de officiële testdag negatief en de dag van het testen zelf was ie positief en hun kindje is daarvan het bewijs dat het nog kan...dus...hou nog moed!!! dikke knuffel voor je!!!

hier nog 4 dagen te gaan...vrijdag rond deze tijd weten we of het gelukt is of niet...vandaag niet zo'n goeie dag...en dan met name door dat stomme bongigevoel...zucht...het eten smaakt me ook niet zo goed...heb de hele tijd een vol gevoel...een opgeblazen gevoel...terwijl ik gewoon hetzelfde heb gegeten als normaal..

liefs,

Nico

Geplaatst

Lieve Sonja, ik reageer eigenlijk niet meer. Maar kan me bij jou echt niet inhouden! ;-)

Ik begrijp dat jullie hoop hiermee getemperd wordt. Die Kruidvat test meet inderdaad met hele lage waardes. Maar het kan ook echt een late innesteling zijn hoor. Ik heb echt gelezen dat mensen soms pas laat HCG aanmaken. Maar het kan ook zijn dat de bollen de ongi tegen houden.

Wees vandaag extra lief voor jezelf en geef het pas op als het echt voorbij is! Wij duimen en hopen voor jullie dat het zover alsnog niet hoeft te komen.

Hou je maar goed vast, xxx

Judith, je bent lief.... klopt! Maar nu ik er zelf middenin sta.... pffffff, is mijn hoop eigenlijk, zo goed als, vervlogen.

Kruidvat meet toch HCG vanaf 8? Dan moet het toch nu wel echt positief zijn? Embryootje is dan toch al ingenesteld?

Geplaatst

Hey Sonja'

Ik snap volkomen je verdriet en onzekerheid

Maar wat de andere dames al zeggen het kan echt zo zijn dat het hcg hormoon nog te laag is en dat de embryo iets later is ingenesteld bij ons in Zwolle houden ze 18dgn na tp aan om te stoppen met de bolletjes

Dus dat zegt wel iets,namelijk dat het toch nog positief kan zijn!!En dat het iets langer kan duren

Geef de moed niet op meissie

Zal flink voor je duimen draaien!!!!een dikke knuffel

Liefs Elvira

Geplaatst

Jullie zijn allemaal lief en denken met me mee, dat waardeer ik enorm.

En vooral van jou lieve Miki vind ik het extra bijzonder dat je reageert. Je hebt de afgelopen week ook een koude douche gehad, bah!

Ik probeer hoop te houden, maar dat lukt me niet zo goed :) Sorry, ben even heeeel negatief op moment.

Net het internet afgespeurd en daar kom ik ook verhalen tegen van negatieve testen, maar wel een positieve bloedtest.

hmmmm, die dagen zullen nu nog langer duren!

Een dikke knuffel voor jullie terug en voor jou 1 extra Miki :)

Geplaatst

Hey

@Talya wat balen dit zeg dat het niet goed is gegaan,erg veel sterkte!!

@Ilse nou hopelijk zijn de cryo's goed ontdooit en krijg je een goede tp hopelijk zien we je op het wachtbankje

@Inez welkom hier op het wachtbankje nu op naar 2 spannende wachtweken en hopelijk een beeb over 9 maand

Liefs Elvira

Geplaatst

Sonja wat snap ik op dit moment goed hoe jij je voelt. Ik heb ook bijna geen hoop meer maar zolang er geen bloed is mogen we het nog niet helemaal opgeven. Hoe moeilijk dat ook is.

Ik hoop zo dat we beide te vroeg getest hebben.

Huil lekker alles eruit doe ik ook de hele tijd.

Een dikke knuffel :hugg:

Geplaatst

Ook voor jou een dikke knuffel Maris! En hou nog ff vol hoor. Het kan echt nog! Maar zoals ik ook tegen Sonja schreef: Je tactiek 'niet geloven' is misschien wel een veiligere, dan 'wel geloven'. Het kan dan namelijk alleen nog maar meevallen! Het is jullie zo gegund.

Sonja wat snap ik op dit moment goed hoe jij je voelt. Ik heb ook bijna geen hoop meer maar zolang er geen bloed is mogen we het nog niet helemaal opgeven. Hoe moeilijk dat ook is.

Ik hoop zo dat we beide te vroeg getest hebben.

Huil lekker alles eruit doe ik ook de hele tijd.

Een dikke knuffel :hugg:

Geplaatst

Maris, jij hebt morgen de bloedtest toch? Ik duim zooooo voor je meid :) Mijn duimen draaien inmiddels overuren pfffff!

Las net op internet dat er genoeg meiden zijn die met een zwangerschapstest negatief testen en de bloedtest toch echt positief is.

Hopelijk horen wij bij die groep meis!!!!!

Geplaatst

Dank je wel Miki ik hoop ook dat we echt te vroeg waren, maar zoals je zegt het kan alleen maar mee vallen als je er toch niet meer in gelooft.

Sonja wij moeten gewoon thuis testen hier doen ze nooit met bloedtesten.

Geplaatst

Ik zit er weer op!

De cryo was goed ontdooit!

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona - TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Marrie - TP ?? april - xx emmies - Test 1 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Talya- TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78 - TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

Sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki - TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke -TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska - TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 - TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska - TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Sonja - TP 29 april - 2 toppers 8-cellig - Test 12 mei

Wendy (Schapenwolkje) - TP 30 april - 1 cryo - Test 12 mei

Balu01 (Nathalie) - TP 30 april - 1 cryo - Test 13 mei / bloedtest 14 mei

Wombat - TP 30 april - 1x 8-cellig emmie - Test 14 mei

Doortje - IUI 29 april - Test 14 mei

Witje - TP 2 mei - 1 emmie - Bloedtestest 14 mei

Elvira (Evirazonnetje) - TP 1 mei 8-cellig - Test 14 mei

Liselot -TP 2 mei - 1 emmy - test 14 mei

Nicole (Nico74) - tp 30 april - 2 emmies - test 14 mei

Judith (Zjoediezzz) - TP 6 mei - 2 emmy's - test 15 mei

Henne tp 6 mei - 2 emmies (compactie) - test 17 mei

Cin- tp 4 mei- test 19 mei

Nickie - TP 4 mei - 1 emmie - test 18 mei

Huanne tp 5 mei - 1 embryo (9 cellen) - test 19 mei

Debbie - TP 5 mei - 2 emmies - test 19 mei

Mariëtte- Tp 5 mei-2 emmy's (Topper & een 9 cellig)- test 19 mei

Kriskras - IUI (2) 8 mei - Test 22 mei

IVFSH - TP 2 mei- 2 cryo's - test 23 mei

Wannabemom - 9 mei IUI - test 23 mei

Elke(Danja) - Waarschijnlijk Test 24 mei

Ilse - TP 10 mei - 1 cryo - test 25 mei

Geplaatst

Annemarie - TP 10 mei- 2 top cryo's- test 24 mei

Ik heb vandaag 2 top cryo's terug gekregen. Ze konden al niet meer tellen hoeveel cellen er waren en hij had het over compactie, maar wat dat precies is weet ik niet. Hahaha Klonk wel goed :) Iemand die uitleg kan geven?

Geplaatst

Annemarie - TP 10 mei- 2 top cryo's- test 24 mei

Annemarie, ik heb je even een plaatsje omhoog gezet, aangezien jij eerder mag testen. Ik weet niet wat compactie inhoudt, maar het klinkt goed!

Geplaatst

Ik heb vandaag 2 top cryo's terug gekregen. Ze konden al niet meer tellen hoeveel cellen er waren en hij had het over compactie, maar wat dat precies is weet ik niet. Hahaha Klonk wel goed :) Iemand die uitleg kan geven?

Zie hieronder een overzichtje dat hier al eens geplaatst is, vind het zelf super interessant:

• bevruchting dag 1 (punctie)

• 2-tot 4 cellen dag 2

• 8 cellen dag 3

• Morula dag 3/4

• Compactie dag 4-gebeurt op dezelfde dag

• Cavitatie dag 4-gebeurt op dezelfde dag

• Blastocyste dag 5 (zijn veel cellen)

• Hatching dag 6, na het hatchen kan de innesteling beginnen

Wij hadden zelf eentje in compactie en eentje in cavitatie fase. Cavitatie betekent dat er al een soort holte ontstaat, als voorstadium van de blastocyste. Als je googled kun je van het morula en blastocyste stadium veel plaatjes vinden. Compactie en cavitatie zitten daar dan weer tussen. Hieronder een blastocyste:

GroteFoto-KLSOH4G3.jpg

Geplaatst

Sonja en Maris ik heb het echt met jullie te doen. Probeer hoop te houden, jullie beuren ook altijd iedereen op!!!! GEEN BLOED GEEFT MOED is hier het motto. Ik snap helemaal hoe rot jullie je voelen. Ook namens mij heen hele dikke digi knuffel.

:hugg:

Ilse en Annemarie welkom en blijf lekker zitten!!!!!! Succes met wachten........

Hier ook weer een dagje verder. Veel ongi ongemakken voelbaar zucht.... Het blijft moeilijk alles wat ik voel kan nog steeds alle kanten op...... het is bijna vrijdag......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden