Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra dank je wel. He nadeel is alleen dat geen bloed niet altijd voor mij op gaat omdat tot nu toe de bollen mijn ongi elke keer nog tegen gehouden hebben.

Voor jou ook een hele dikke :hugg:

Ik duim ook voor jou nog steeds.

Geplaatst

Mooie plaatjes idd. Ik had een 10 cellige teruggekregen en die staat nergens. Haha uitzonderingen die de regel bevestigen zeker???

Geplaatst

@ Henne, bedankt voor de uitleg. Zijn dus best goede eitjes terug gezet :)

Heb goede hoop dit keer.

@ witje, dank je wel! Jeetje vrijdag al testen... dan moet ik nog een week wachten hihihi

Ik denk namelijk dat wij vrijdagavond gaan testen.. Of als we het volhouden zaterdag met de ochtendurine..

De vorige keer voelde ik me 's avonds echt beroerd na de TP. wist niet of ik zitten of liggen moest. Geen pijn, maar een beurs gevoel. Heb ik nu helemaal niet.. Zit gewoon relaxt met mijn lappie op schoot. Begin is dus goed! :D

Geplaatst

Heej dames,

Ik reageer niet veel, daar ik een ander "traject" onderga dan jullie.

Wil jullie een hard onder de riem steken, want ik weet wel hoe erg de ww zijn!

De klusdagen zitten er hier op. Nu maar afwachten...

Liefs Elke

Geplaatst

Weer een nachtje voorbij. Dag 10!!!! Vandaag druk. Eerst werken, dan tandarts en vanavond nog een vergadering. Dus erg druk vandaag. Moet voorbij vliegen.

Annemarie en Maris hoe voelen jullie je vandaag???? Hopelijk wat beter dan gisteren.

Geplaatst

@Bericht voor de dames die negatief gestest hebben vóór de officie̎le testdatum;

Ik mocht op de 14e dag na tp testen, op de middag van de 13e dag testte ik nog negatief...... Hou de moed er dus in!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi dames wil iemand mij rood maken ik kan het zelf niet op brengen. We zijn er helemaal kapot van dat de test vanmorgen weer negatief was.

Geplaatst

Ach Maris, nee....dat meen je niet...was vandaag je officiële testdag??? wat kl***te voor jullie...sterkte meid! Moeten jullie nog naar het ziekenhuis voor een test?

liefs en een dikke knuffel

Nico

Geplaatst

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona - TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Marrie - TP ?? april - xx emmies - Test 1 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Talya- TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78 - TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

Sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki - TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke -TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska - TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 - TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska - TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Sonja - TP 29 april - 2 toppers 8-cellig - Test 12 mei

Wendy (Schapenwolkje) - TP 30 april - 1 cryo - Test 12 mei

Balu01 (Nathalie) - TP 30 april - 1 cryo - Test 13 mei / bloedtest 14 mei

Wombat - TP 30 april - 1x 8-cellig emmie - Test 14 mei

Doortje - IUI 29 april - Test 14 mei

Witje - TP 2 mei - 1 emmie - Bloedtestest 14 mei

Elvira (Evirazonnetje) - TP 1 mei 8-cellig - Test 14 mei

Liselot -TP 2 mei - 1 emmy - test 14 mei

Nicole (Nico74) - tp 30 april - 2 emmies - test 14 mei

Judith (Zjoediezzz) - TP 6 mei - 2 emmy's - test 15 mei

Henne tp 6 mei - 2 emmies (compactie) - test 17 mei

Cin- tp 4 mei- test 19 mei

Nickie - TP 4 mei - 1 emmie - test 18 mei

Huanne tp 5 mei - 1 embryo (9 cellen) - test 19 mei

Debbie - TP 5 mei - 2 emmies - test 19 mei

Mariëtte- Tp 5 mei-2 emmy's (Topper & een 9 cellig)- test 19 mei

Kriskras - IUI (2) 8 mei - Test 22 mei

IVFSH - TP 2 mei- 2 cryo's - test 23 mei

Wannabemom - 9 mei IUI - test 23 mei

Elke(Danja) - Waarschijnlijk Test 24 mei

Annemarie - TP 10 mei- 2 top cryo's- test 24 mei

Ilse - TP 10 mei - 1 cryo - test 25 mei

He verdorie...vind het zo sneu voor je ... had je liever groen willen maken...

Geplaatst

hey Maris,

Ah nee meiske toch wat is het toch zo oneerlijk. Heel veel sterkte voor jullie 2-tjes. Ik durf niet meer te testen probeer het misschien donderdag nog een keer en vrijdag de bloedtest... verder waag ik me er niet meer aan. Word al weer somber van de gedachte bah!

Dikke knuf,

Nathalie

Geplaatst

@ Henne: wat een supergoeie links heb je geplaatst zeg! Ik had zelf al in nederland zitten zoeken, maar das allemaal niet zo uitgebreid.

Hoe heb je trouwens die foto's geplaatst? Ik heb de 2 microscoopbeelden gekregen van het lab, maar ik krijg het niet voor elkaar om ze hier te plaatsen?

Aan alle wachtenden: sterkte toegewenst & draaiende duimen....

Geplaatst

Uhhh... ff een vraagje: Ik had ergens gelezen dat je met een ovutest ook kunt testen voor zwangerschap? Ik had er nog 1 over en dacht daarnet: what the hec, ik doe die test gewoon even... maar nu heb ik twee streepjes!!

Heb ik dat wel goed begrepen dat je ook met een ovulatietest kunt testen???

Ik krijg het er helemaal warm van.... help?

Ow en ik heb helemaal geen hormonen gebruikt!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal, beetje kunnen slapen?

Ik voel me goed. Na de vorige TP voelde ik me helemaal niet lekker. Direct die avond al een beurs gevoel. Nu voel ik helemaal niks :) Ik ga ervan uit dat het goed is...omdat 3 jaar geleden ik ook niks voelde en daar is Yorick uit gekomen.

@ Danja, waar zijn jullie mee bezig dan? Su6 met wachten..

@ Witje, dat is het beste. De dagen vol zetten, dan zijn ze snel voorbij. Su6 bij de tandarts.

@ Vanessa, dat geeft de mens hoop :) Zo zie je maar, het lichaam zit maar raar inelkaar...

@ Maris, jeetje wat kloten! Heel veel sterkte meid, ook voor je man..

Geplaatst

Nee, ik had toevallig nog een ovutest over en dacht: die doe ik ff... Ik heb geen zwangerschapstesten in huis. Ik denk dat ik er maar ff een paar moet gaan halen!

Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik wel durf te testen, stel nou dat het negatief is? Ik heb al zovelen jaren teleurstelling achter de rug... maar toch, die ovutest is overduidelijk 2 streepjes...

WAAAHhH...

Geplaatst
Nee, ik had toevallig nog een ovutest over en dacht: die doe ik ff... Ik heb geen zwangerschapstesten in huis. Ik denk dat ik er maar ff een paar moet gaan halen!

Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik wel durf te testen, stel nou dat het negatief is? Ik heb al zovelen jaren teleurstelling achter de rug... maar toch, die ovutest is overduidelijk 2 streepjes...

WAAAHhH...

Hey Judith

Vaak is het wel met ovulatietsten als je al voorbij de eisprong bent hoort het normaal maar een streepje te zijn en idd hcg kan idd zichtbaar zijn op deze testen spannnend...

Liefs Elvira

Geplaatst

ja, ok... toch maar ff naar de winkel. Ik had de dag na mijn eisprong nog getest en die was veel lichter dan het teststreepje vandaag is en dat was 10 dagen geleden...

Geplaatst

Lieve, lieve Maris, wat ontzettend k*t zeg..... je had het al verwacht, maar je blijft je toch nog een beetje vasthouden aan de hoop die je dan nog hebt op zo'n moment.

Ik vind het echt heel rot en wens je ook heeeeel veel sterkte toe, samen met je mannetje natuurlijk.

Verdorie, waarom is het allemaal zo oneerlijk verdeeld allemaal?

Maar ik ben bang dat ik je ook kom vergezellen, want onze test was vanmorgen wéér negatief....:(

Morgen voor bloedtest, maar ik kan de uitslag al wel invullen. Heb ook nergens meer last van, behalve rommelende darmen en ja.... dat is bij mij een voorteken van (*&$#*

Judith,

Ik heb het al eens eerder gehoord dat een ovu.test inderdaad door hcg in je urine, positief kan uitslaan. Het zou toch geweldig zijn voor je. Misschien idd even een officieel testje er tegenaan gooien. Succes!

Heb respect voor de dames die nog steeds wachten en zich kunnen inhouden om niet te gaan testen en netjes wachten tot de officiële testdag.

Geplaatst

he Judith,

ik heb ooit eens gelezen dat dit wel mogelijk kon zijn...zou je even moeten googelen...

dit staat in elk geval op babycheck.nl

Kan ik een ovulatietest gebruiken om een zwangerschap vast te stellen:

In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul:

lh.gif

Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs).

dus het zou in principe mogelijk kunnen zijn...maar houdt er rekening mee dat het dus geen garantie geeft! op zich klinkt het wel logisch...

grtz,

nicole

Geplaatst

mmm.. dit klinkt wel interessant. Ik mag ook vrijdag officieel pas testen, maar begin wel erg nieuwsgierig te worden merk ik. Ben alleen zo bang voor een negatief resultaat. Ik word dan nog liever gewoon ongi.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden