Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik me bij jullie mag voegen, maar ik weet niet wanneer ik uitgerekend ben als alles goed gaat. Ik heb op 10 mei de punctie gehad en op 14 mei de tp. Weten jullie hoe ik de datum kan uitrekenen, ik weet niet hoe dat gaat i.v.m. de ivf???

Iedereen Gefeliciteerd met de zwangerschap en succes met de onzekerheid, die is hier ook erg aanwezig, pffff..... spannend allemaal!

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey meiden,

Ik heb de hele nacht zo'n beetje wakker gelegen, omdat ik me zorgen maak. Ik heb vanaf afgelopen dinsdagavond opeens geen pijnlijke borsten meer. Ik merkte het toen ik mijn bh afdeed, en eigenlijk niets voelde....(ze zijn nog wel wat groter dan voorheen, maar gewoon niet meer zo gespannen) Ik helemaal in paniek natuurlijk. Mijn vriend meteen internet opgedoken en kwam er al snel achter dat het "normaal" kan zijn. Ik heb sowieso geen hele pijnlijke borsten gehad, alleen wanneer ik mijn bh afdeed. Afgelopen woensdag hadden we een echo, ik heb het toen ook benoemt naar de vk, maar zij ging er verder niet op in, omdat het kan. Bij iedereen is het anders. De echo was prima (zoals jullie weten) dus eigenlijk geen reden tot zorgen., zou je zeggen...... Maar waarom maak ik me dan wel zorgen? Dit komt ook omdat ik verder weinig klachten heb. Vannacht voelde ik ook opeens vanalles in mijn buik.... om gek van te worden!!! Morgen zijn we 9 weken, nog 3 van die onzekere weken...hopelijk hou ik ze vol. As donderdag gaan we voor een echo in het ziekenhuis, ik tel de uren af.... kan niet wachten! Hopelijk is alles gewoon helemaal goed....

hallo dames, ik breek eventje in...

lieve Han,

je hoeft je echt geen zorgen te maken, ik heb ook geen klachten gehad, zelfs niet misselijk geweest ondanks dat het er 2 waren, misselijkheid treft ook maar 1 op de 3, mijn borsten waren de eerste 2 weken erg gevoelig, het werd minder en met een week of 12 weer erger.

Mijn buik (baarmoeder) voelde ik geregeld, ik werd er juist niet ongerust door, ik zag het als een goed teken: alles groeit!!!!!

ik herinner me nu wel dat ik enorm moe was...maar dat hoeft ook echt niet op iedereen van toepassing te zijn.

meis probeer op je lichaam te vertrouwen en te genieten.

Ben maar blij dat je niet veel klachten hebt, des te meer mogelijkheid om te genieten,echt waar!!!

lieve groet

Babeth

Geplaatst

Hey lieve Babeth,

Wat een lieve reactie van jou! Net wat ik nodig heb!! Ik heb na het schrijven van mijn angst, meteen besloten om me er verder geen zorgen meer over te maken. Mijn vriend zegt inderdaad ook de hele tijd: wees maar blij dat je geen klachten hebt, dat is toch veel fijner!! Maar als je dan leest dat mensen zo misselijk zijn, pijnlijke borsten hebben, ontzettend moe zijn e.d , dan denk ik heel snel: "maar waarom heb ik dat dan niet, zou er iets fout zijn?" Dat is gewoon angst! Maar ik moet ook weer heel eerlijk zeggen dat ik echt heel erg het gevoel heb dat het deze keer helemaal goed komt. Ik ben nu precies 9 weken zwanger, en ik lees in mijn ticker dat de meeste kans op een miskraam na de 10e week voorbij zijn..... dus nog even 1 weekje spannend!! Gelukkig heb ik as donderdag alweer een echo.

@Carolina: Oh, je hebt nu puppy's?? Oh wat schattig. Hahahaha.....kun je alvast een beetje moederen! Wij hebben vorig jaar op 29 april onze pup Lola gekregen. Dit is een silver-lab (een grijze labrador) Ze was toen 11 weken oud. Dit jaar was ze dus op 29 april 1 jaar bij ons, en op 29 april hadden we ook een positieve test!! 29 april is voor ons dus een bijzondere dag gebleken! Lijkt me ook erg vermoeiend puppy's, of niet? Hoeveel hebben jullie er? En hoe oud zijn ze nu precies? Heb je al vooruitzicht op goede baasjes? Nou, succes ermee meid!! En dat heb je goed geregeld op je werk!!

@Liesjuh: welkom hier, ik had je al gefeliciteerd in de verhoogde FSH topic..... maar nogmaals: GEFELICITEERD!!! Tja, hoe je dat precies uitrekend er is een site voor..... speciaal voor ivf-moeder..... zal eens kijken voor je.....

@Wombat: fijn dat je je moeder en je zus als check-point kunt gebruiken. Ik heb dat wel een beetje bij een vriendin van mij. Alleen elke zwangerschap is anders, .......

@alle andere meiden: alles goed?

Geplaatst

Hey Han,

Bedankt voor het opzoeken van de site, ik heb het uitgerekend en kom op 31 januari uit, dus kan me toevoegen bij jullie! Die onzekerheid van jou herken ik onmiddelijk, heb daar zelf ook veel last van. Dan voel je dit, dan dat, dan niets en bij alles wordt je onzeker. Wens je veel succes met de spannende tijd die je nog te wachten staat....

Babeth, heb jou verhaal ook gelezen, pffff.... wat heftig allemaal en wat knap hoe je hiermee omgaat, heb echt respect voor je!!! Hoe je anderen nu ook helpt met je ervaringen, vindt het super van je en hoop dat jullie snel weer zwanger zullen zijn!

Geplaatst

Zit ik dan met mn kopje thee was weer eens ultravroeg wakker.

@han ik heb een nestje franse bulldogjes van nu 4 weken. Daar heb ik idd al wat meemoederen mee mogen oefenen dit is ons 5 de nestje ik fok om t jaar anderhalf jaar een nestje we hebben zelf 5 bulletjes , de eerste 2 a 3 weken na de geboorte staat er een 2 pers bed en liggen we dus naast t nest te waken dat de moeder niet op de pups gaat liggen , dat ze voldoende drinken etc. Nu ze 4 weken zijn begint een andere periode ze ontdekken nu van alles t zijn nu echt minihondjes ze eten nu ook 5 keer per dag naast t drinken bij de moeder en we trainen vanaf nu op zindelijkheid. Genoeg te doen dus : )

We hebben al hele lieve baasjes eigenlijk hebben we de baasjes altijd al vaak ver voordat de pups er zijn , soms zelfs al een jaar voor t nest we laten de mensen hier altijd van tevoren al langs komen om kennis te maken.

Wat bijzonder dat jullie een speciale datum hebben. Mooi verhaal ook voor in het geboorteboek! Leuk om later aan de kleine te vertellen. En over de kwaaltjes mijn vriendin met 2 kids heeft ook nooit ergens last van gehad. Je hoort zoveel verschillende ervaringen. Nog even en je bent 10 weken dat klinkt goed he . Ik vind t zo leuk om hier op t forum tickers te staren haha leuk om te zien hoever iedereen is en vooral heel leuk om je eigen ticker te zien steeds weer wat verder.

Geplaatst

Haha, je bent niet de enige die vroeg wakker is!

Hoe is het met jullie meiden, hoe voelen jullie je?

Mijn wekker loopt zo pas af, maar mijn vriend moest er ook vroeg uit, dus had het geen zin om nog voor een half uurtje in slaap te vallen. Goed teken lijkt me, want de afgelopen weken was ik zó moe. Zelfs weinig puf voor het forum.

Misselijkheid gaat op en neer. Vandaag merk ik er heel weinig van, ik hoop zo dat het misselijke gevoel weg blijft, ben er af en toe zó beroerd van.

Nu even douchen enzo, want heb om half negen een afspraak bij mn osteopaat (ivm rug en nek klachten) en ik moet nog even 45min rijden.

Geplaatst

Uitgerekend:

Hanneke:02-01-2011

Samsam:02-01-2011

Ramona :03-01-2011

Paula: 04-01-2011

Sandra: 07-01-2011

Carolina: 09-01-2011

Miep : 11-01-2011

Elvira : 18-01-2011

Wombat: 18/19-01-2011

Mariëtte: 22-01-2011

Ren:23-01-2011

Arzu: 25-01-2011

Annemarie: 26(?)-01-2011

Lisette: 31-01-2011?

Eerste echo:

Hanneke: 17-05-2010

Ramona: 18-05-2010

Samsam: 20-05-2010

Sandra: 20-05-2010

Paula: 25-05-2010

Carolina: 26-05-2010

Elvira: 08-06-2010

Mariëtte:10-06-2010

Annemarie: 18-06-2010

Arzu: afwachten?? eerst 2 bloedtesten

Lisette: 21-06-2010

2e echo:

Hanneke: 03-06-2010

Ramona: 09-06-2010

Sandra: 10-06-2010

Carolina:16-06-2010

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb mezelf even toegevoegd op het lijstje en heb een aantal vragen....

Ben zo onzeker, ik voel mijn borsten helemaal niet meer, de afgelopen weken waren ze behoorlijk gevoelig, nu niets meer.... is dit wel een goed teken?

Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik erg misselijk en nu ook helemaal niet of begint dit later?

@Carolina, waar maak jij die leuke ticker eigenlijk?

Geplaatst

Wat een vroege vogels allemaal hier..... tjonge jonge ik ben niet uit bed te slepen!

@Caronlina: Oh, wat schattig!En helemaal als ze nog zo klein zijn, dan zijn ze zoooo lief!! Word dan maar eens niet verliefd! Toen ik onze Lola zag, wist ik het meteen. Zo'n knapperd!! En inderdaad ze is voor ons heel bijzonder en hoort echt bij ons.... en over een tijdje ons gezinnetje! hahaha....

@Paula; inderdaad.....viel me op dat je al een tijdje niet hier geweest was. Maar ik mis sowieso erg veel meiden hiero.... Hoop maar dat het wel allemaal nog goed is met iedereen! (of misschien ben ik gewoon te fanatiek! kan natuurlijk ook.... ik kijk elke dag wel eventjes...) Maar hoe was je afspraak bij de ostheopaat? Had je al eerder klachten, of is dit pas sinds je zwangerschap??

@Lisette: Tja, bij iedereen zijn de zwangerschapsklachten anders.... dus echt een goed advies of antwoord kan ik je niet geven. Zo was ik in het begin helemaal niet misselijk, en nu heel af en toe, maar hoef nooit over te geven. Mijn borsten deden wel erg pijn, waren ook groot en gespannen, maar dit is nu voorbij. Maar goed, ben natuurlijk wel iets verder in de zwangerschap dan jij..... dus weet niet of je er iets aan hebt. Ze zeggen zolang je geen hevige buikkrampen hebt en geen bloedverlies, moet je er gewoon vanuit gaan dat het goed zit. En eerlijk is eerlijk..... deze wachtweken waarin je nu zit tot de 1e echo, zijn gewoon heel spannend!! (ondanks dat ik wist dat ik zwanger was, vond ik die wachtweken erger dan de wachtweken tot aan de test! Vreselijk...... maar je moet er gewoon doorheen!) Als je op google gewoon ticker ingeeft, dan kun je zelf kiezen waar je een ticker maakt, en dan is het een kwestie van kopieeren en plakken in je handtekening. Succes ermee! En niet al te veel zorgen maken!!!

Geplaatst

Hey Meiden

Leuk puppy's, altijd als ik ze zie wil ik ze allemaal meenemen of houden maar kan helaas niet we hebben al 2 hondjes en een konijn hih ze zijn zo vertroetelend dan zul je je handen wel vol aan hebben carolina

Ik heb gelukkig men ochtenddienst er weer op zitten ,ben zo giga moe ik kan de hele dag wel slapen ik begin nu trouwens ook een grappig buikje te krijgen echt een mini bolletje men vriend zei al gisteren van jeetje zo ben je nog plat en nu al lekker wat voller hihi en men boobies doen ook giga zeer ik denk dat ik na de echo die ik 8 juni krijg mooi al positiekleding kan gaan aanschaffen want nu begint echt alles al behoorlijk strak te zitten hebben jullie dit ook al allemaal

Liesjuh welkom hier gezellig begint nu een mooie volle jan topic te worden hebben we mooi wat te kletsen met elkaar

Lfs Elvira

Geplaatst

@Han, bedankt voor je reactie! Ik heb hier zeker wat aan, ben gewoon super onzeker. Dit komt omdat ik tijdens mijn 1e zwangerschap misselijk was, gevoelige borsten, etc.... maar ik weet niet meer wanneer die klachten begonnen. De vorige keer had ik ook geen bloedverlies, krampen, etc... maar toen bleek bij de 12 weken echo dat het misse boel was, het vruchtje was met 9 weken al afgestorven. Vandaar mijn onzekerheid!

Zal eens een ticker opzoeken, dan heeft Carolina weer wat te kijken, hahaha....

Geplaatst

@Elvira, wat leuk dat je al een buikje begint te krijgen! En dan lekker shoppen voor positiekleding, lijkt me geweldig, succes ermee!

Geplaatst

Hey Lisette

Haha nee hoor je vervuilt de jan topic niet vind het wel gezellig zo hihi

Ja kan bijna niet wachten tot 8 juni super spannend

En ik zag dat je ticker ook gelukt is super

Lfs Elvira

Geplaatst

@lisette wat een mooie ticker! Gezellig haha

@elvira lekker dat je dienst er weer op zit . Kun je even uitrusten. Hier ook al een flink bolletje aan het kweken komt vooral ook door darmen enzo maar toch t voelt wel leuk. En die boobies moet eerlijk zeggen oke ze doen verrekte zeer maar voel me wel supervrouwelijk zo.

Ik heb nog geen positiekleding gekocht alhoewel ik gewone broeken echt niet meer pas ik draag nu gewoon leggings en tuniekjes.

Ik heb toen ik n eerdere keer zwanger was wel direct na de 1 e echo positiekleding gekocht . helaas heb ik daar nu niets aan want ik was hiervoor al een dikke maat opgeschoven door de hormoonkuren die ik in de tussentijd gebruikt heb voor mn endometriose dus die kleding pas ik nu niet.zonde maar helaas.

De shirtjes pas ik denk ik nog wel maar de broeken sowieso niet.

@paula sterkte bij de osteopaat flinke rit , je moet er echt wat voor over hebben.wel fijn dat je ook vroeg bent opgestaan dan ben ik niet zo alleen : )

Hier begint t n gewoonte te worden. Half 4 / 5 uur als ik veel geluk heb half 6 maar dan heb je t wel gehad met als gevolg dat ik de rest vd dag als n zombie voor me uit zit te kijken. Gelukkig hoef ik vandaag in ieder geval niet te werken.

Geplaatst

Hoi meiden

Wil jullie allemaal even hartelijk feliciteren met jullie zwangerschap.

Heel veel succes en geniet ervan.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Uitgerekend:

Hanneke:02-01-2011

Samsam:02-01-2011

Ramona :03-01-2011

Paula: 04-01-2011

Sandra: 07-01-2011

Carolina: 09-01-2011

Miep : 11-01-2011

Elvira : 18-01-2011

Wombat: 18/19-01-2011

Mariëtte: 22-01-2011

Ren:23-01-2011

Arzu: 25-01-2011

Lisette: 31-01-2011?

Eerste echo:

Hanneke: 17-05-2010

Ramona: 18-05-2010

Samsam: 20-05-2010

Sandra: 20-05-2010

Paula: 25-05-2010

Carolina: 26-05-2010

Elvira: 08-06-2010

Mariëtte:10-06-2010

Arzu: afwachten?? eerst 2 bloedtesten

Lisette: 21-06-2010

2e echo:

Hanneke: 03-06-2010

Ramona: 09-06-2010

Sandra: 10-06-2010

Carolina:16-06-2010

Ik ga jullie verlaten dames! Ik wens jullie nog een hele fijne zwangerschap. Ik schuif wel weer aan bij uitgerekend in maart of april :)

Geplaatst

@ Liesjuh...welkom op de januari lijst. Maak je vooral niet te gek. Zoals al gezegd, zolang je hebt verder geen forse krampen of bloedverlies, maak je niet te veel zorgen. Ik heb ook nauwelijks tot geen klachten van begin af gehad behalve pijnlijke borsten.

@ Annemarie...erg jammer en vervelend. Heel veel succes de komende weken

@Elvira...ja, ik krijg ook al een wat volle gevoel op mijn buik. Alle broeken zitten ook wat strakke en vriendje lief zegt dat ik lijk ook wat voller. Mijn moeder maakte de grap of ik al wist of het maar een en niet stieken 2 embryo's waren. Maar goed, vrijdag hebben we de echo!!

Geplaatst

He Annemarie

Voor jou special even heel veel sterkte! Wat ontzettend jammer dat je ze alletwee hebt verloren. Goede moed houden, en hoop dat het de volgende keer goed gaat.

Ik moet 9 juni voor een 1e echo (met 7 weken). Vind het ontzettend spannend en eng. Dan weten we ook of het er 1-2- of 3 zijn geworden....(ik hou er ook alvast rekening mee dat het niet goed zal zijn).

Heb trouwens een playlist op mijn ipod gemaakt met allemaal 'happy' liedjes...om mee te zingen en positief te denken.....

Sterkte iedereen maar weer!

Geplaatst

@ Annemarie heel veel sterkte! Wat jammer dat de 2de ook niet is blijven zitten.

@ Ren dat wordt zeker spannend helemaal omdat je er 3 teruggeplaatst hebt gekregen gelukkig mag je nu bijna.

Hier vandaag weer zo'n brake nacht achter de rug en heb sinds n kwartier ontzettend kramp. Hopelijk is t niets en trekt t zo weer weg heb er maar even een warm kopje thee bij gepakt maar vind dit absoluut niet prettig.

Geplaatst

Hallo dames!

@ Annemarie: wat erg dat het 2e vruchtje ook is afgekomen. Ik wens jullie heel veel sterkte en vind het mooi dat je gelijk al positief vooruit kijkt.

@ Ren: ja die echo is wel driedubbel spannend voor jullie. Er bestaat idd altijd een kans dat het niet goed is, maar de kans is groter dat jullie één, twee of zelfs drie kloppende hartjes zien.

@ Carlolina: shit dat je elke keer zo vroeg wakker bent!

Met mij gaat het vandaag en gister wel lekker. Ben zelfs lekker op de fiets naar de kapper geweest naar mijn werk (@ Edenal / Alice: thanx mn haar zit weer super). Ook lekker gekookt voor mezelf (kleine eenvoudige maaltijd), maar ik heb gekookt (iets wat ik door de moeheid, misselijkheid en rugpijn vorige week niet op kon brengen).

Oja, voor degenen die afvragen: waar is je man dan? Die is chauffeur, nationaal, maar ook internationaal (hij heeft een eigen zaak, dus werkt heel veel). En ook nu is hij weer op weg.

Met mn rugpijn gaat het dankzij de Osteopaat weer stukken beter nu! Moeheid is iets minder en misselijkheid dus ook, zodoende voel ik mij weer veel positiever, HEERLIJK.

Zo nu even lekker uitrusten.

Geplaatst

Annemarie, heel veel sterkte!

Ik heb nog niet echt veel meegkletst in deze topic, ik houd mij nog een beetje op de achtergrond. Ik heb namelijk 23 mei een behoorlijke bloeding gehad, dinsdag na pinksteren toch gebelt met het ziekenhuis maar het had nog geen zin om een echo te doen omdat ik toen nog maar net 5 weken en 1 dag was. 10 juni heb ik mijn 1ste echo en hoop dat er nog een ukkie is blijven zitten.

Ik heb in de zwangerschap van onze zoon ook hevige bloedingen gehad de 1ste 15 weken. Bloedingen zijn nu gestopt, we blijven hopen dat er nog een ukkie zit, testen na de bloedingen waren nog positief op 27 mei en 30 mei daarna heb ik geen test meer gedaan

Groetjes Mariëtte

Geplaatst

@Carolina, hopelijk zijn je krampen inmiddels afgezakt en kun je vannacht wel weer lekker slapen!

@Annemarie, wil je nogmaals sterkte wensen!!!

@Wombat, wens je heel veel succes vrijdag met de echo, spannend!

@Ren, inderdaad spannend of het er 1, 2 of 3 zijn geworden, nog een weekje wachten dus.... alweer wachten...

@Paula, fijn dat het lichamelijk wat beter met je gaat d.m.v. de osteopaat!

@Mariëtte, wat zul je geschrokken zijn! Jij zit dus ook nog zeker een week in dikke spanning, pffff.... hoop voor je dat het goed gegaan is, zal voor je duimen!

Met mij gaat het verder goed, heb nog geen kwaaltjes, vindt dit ook wel weer griezelig.... misschien dat ik het ziekenhuis nog bel of ik eerder een echo kan laten doen. Zit behoorlijk in onzekerheid en dat lijkt me ook niet goed.... anderzijds zal het veels te vroeg zijn voor een echo, dus tja... waarschijnlijk wordt het nog kleine 3 weken afwachten....

Geplaatst

Hey Meiden

Nou hier gaat alles ook nog gelukkig goed ben al wel steeds vaker misselijk en aan het overgeven heb daardoor nu ook een beetje last van men maag en ook zo giga moe,ben tevens vanmiddag ook gebeld door moeders voor moeders morgenmiddag om 13,00 uur komt ze bij me thuis word er weer een nieuwe test gedaan leuk!!Ze kende me nog van de vorige keer dat is wel prettig en had ook de verloskundige praktijk gebeld maar hun vonden het toch verstandig dat ik het eerst met men gyn bespreek ivm eerdere operaties aan de inwendige buikorganen eileiders en wegschroeien endo aan buitenkant baarmoeder etc want hun vonden het toch een behoorlijke med voorgeschiedenis dus dat moet ik dan nog even afwachten

aan de ene kant vind ik het ook wel prettig als ik onder behandeling blijf staan bij men gyn

En hoe is het verder met jullie allemaal

Ik zag dat wombat en marriette ook al snel de echo krijgen spannend meiden

En Annemarie erg veel sterkte meis een dikke knuff

Lfs Elvira

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden