Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Minoes: oh wat spannend meid, weer punctie gepland voor donderdag! Ik duim heel hard voor je (tussen het werken door haha).

Janis: wat vervelend dat je zo slecht slaapt, dat is niet bevorderlijk voor je energie overdag. Leuk om met de babykamer aan de slag te gaan.

Ik heb niet echt een voorkeur voor zaterdag of zondag, dus kijk maar.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor het warme welkom! Fijn om wat "lotgenoten" te treffen. Ben nog steeds wel een beetje teleurgesteld over onze tweede IVF in eigen cyclus. 2 x al die moeite en dan eindigt het al voor de TP.

Op zich is onze situatie niet heel ingewikkeld volgens de Gyn. Mijn man heeft minder goedbewegende zaadcellen maar meestal nog wel tussen de 3 en 5 miljoen van goede kwaliteit. Mijn cylcus is super voorspelbaar en ik heb echt snelgroeiende follikels. Op dag 10 al 18mm en op dag 13/14 meestal 22mm en soms groter. Ook de baarmoederwand ziet er prima dik uit.

Je zou zeggen ideale omstandigheden om zo'n poging goed te laten lukken, helaas gaat het soms anders. De eerste keer was er geen eicel (waarschijnlijk was de punctie toen iets te vroeg) en nu was er geen bevruchting. Terwijl die kans toch wel 75 procent is begreep ik in het UMCG. Ik zou dolgraag een keer een TP hebben, ik weet dat de kans heel groot is dat het dan alsnog misloopt maar toch....dan doe je het in ieder geval ergens voor.

Als je aan zo'n medisch circus is het gewoon super vervelend dat het meteen 2x misgaat. Maar ik zie in jullie beschrijvingen dat het veel vaker voorkomt en het in veel gevallen toch nog goed afgelopen is. Dus wie weet is poging 3 meteen echt raak. Dat zou toch wel fantastisch zijn!

Geplaatst

Tinkerbel, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, dat had ik ook, de eerste x bij mij waren we te laat, toen was mijn ei al gesprongen en de tweede x was er geen eitje meegekomen dus ook te vroeg. De derde x was bij mij wel scheepsrecht. Eigen cyclus heeft zijn voor en nadelen, en dit is een van de nadelen.

heel veel sterkte toegewenst en hoop voor je dat voor jou ook 3 x scheepsrecht is.

Liefs Janis

Geplaatst

@Minoes: wat goed joh donderdag de punctie! Zie je er tegen op? Hoelaat moet je de pregnyl spuiten vanavond?

@Janis: jeetje ook al bijna de 20 weken echo. Wat gaat dat hard joh. Laat maar weten wanneer we afspreken. We doen op een middag neem ik aan? Ik kan beide dagen wel maar zaterdag ochtend heeft Julian altijd een voetbalwedstrijd dus daar wil ik wel bij zijn. Maar als het 's middags is is het geen probleem.

Geplaatst

Hey dames.

Ja moeilijk hoor tinkebel heel veel sterkte en dat je straks weer met frisse moed er tegen aan kan 3 x in scheeprecht.

Linda ja heel spannend weer moest om kwart voor 12 spuiten donderdag om kwart voor 10 heb ik de punctie

Iedereen dikke knuf oja janis ik heb ook liever middag.

Liefs jess

Geplaatst

Minoes: spannend, je pregnyl zit er alweer in en dan morgenochtend de punctie! Duim heel hard voor je meis dat het allemaal goed gaat en je zaterdag voor een tp van een toppertje mag komen!!!

Tinkerbel: die teleurstellingen in eigen cyclus behandelingen zijn echt zwaar. De kansen zijn per poging erg klein en dus heb je de hele tijd te maken met hoop en teleurstelling die elkaar in sneltreinvaart afwisselen. Toen ik twee keer achter elkaar mijn eisprong had gemist, zat ik er ook echt even flink doorheen. Ga je volgende maand direct voor de 3e poging?

Geplaatst

Janis, ik heb ook wel voorkeur voor een middag, zaterdag of zondag maakt mij niet zoveel uit.

Tinkerbell, welkom hier! Wat jammer dat je tot nu toe nog geen terugplaatsing gehad hebt. Ik hoop dat je volgende poging beter gaat.

Ik zelf heb alleen de eerste twee keer eigen cyclus een terugplaatsing gehad en daarna niet meer. Zoals je ziet verschilt het per persoon hier. Een paar meiden hebben het geluk gehad dmv. eigen cylcus zwanger te worden. Het kan dus zeker. Veel sterkte bij je volgende behandeling!

Linda hoe is het met jou? Ga je zondag nog meedoen aan de 4 mijl?

Janis al bijna de 20 weken echo, ben heel benieuwd. Wel een heel bijzonder moment! Schiet het al op met de babykamer?

Karin, voor jou komt je verlof nu ook steeds meer in zicht. Wat heerlijk!

Sopje hoe gaat het met jou?

Sissy gefeliciteerd met je broer! Altijd leuk om mee te maken, zo'n bruiloft en zeker van iemand die heel dicht bij je staat.

Ik ben vandaag naar fysio geweest. Kreeg een hele vragenlijst en ook heeft ze mijn houding bekeken. Er was wel wat met mijn onderste ruggewervels wat ze gezien mijn klachten dacht, dus ben wel blij dat ik er nu werk van heb gemaakt. Heb een aantal tips en oefeningen meegekregen en ga 14 oktober weer heen en maakt ze een plan voor me. Ben benieuwd.

Ik denk dat ik onze kleine gisteren voor het eerst gevoeld heb! Eerst twijfelde ik of het niet toch mijn darmen waren, maar vanavond voelde ik hetzelfde weer dus ga er maar vanuit dat het de kleine is...wat een speciaal gevoel als je leven in je buik voelt.

Dit gun ik jullie allemaal en ik hoop dat die droom voor iedereen mag uitkomen hier!

Liefs Ansje

Geplaatst

Jessica, ik denk aan je!!!!!! En mijn duimen draaien overuren!!!!

Ansje, jah morgen de 20 weken echo, toch vind ik het wel weer spannend!

Het kan heel goed zijn hoor dat je je beeb hebt gevoeld, ik twijfelde in het begin ook, maar wist het vrij direct zeker dat het mijn darmen niet waren. Ik heb alles wat gelakt moest worden nu klaar (op het ledikantje na) vanmiddag gaan we glasvezel plakken, en denk vrijdag of zaterdag sausen en dan van het weekend mannetje laminaat leggen.

Ben ook nog verder druk met het werk e.d. dus heb weinig tijd.

Ik ben ook meer een mens van de middag en ik denk dat het het handigst is dat we op een zondag af gaan spreken. Zal me er straks eerst maar es in gaan verdiepen, voordat er straks weer een week voorbij is haha.

Dikke knuffel voor jullie allemaal,

Liefs Janis

Geplaatst

He ladies,

Jessica, wat super dat er een eitje is! Eindelijk weer iets om naar uit te kijken. 2 daagjes stressen voor een goede bevruchting en dan hopelijk 2 weekjes stressen voor de test! Denk om jezelf he!

Ansje, bijzonder he! Ik had het op dezelfde manier, ook savonds. Na twee keer kan het niet missen idd. En het wordt alleen maar leuker! Ik hoop dat de fysio gaat helpen, goed dat ze het zo serieus oppakken.

Janis, morgen de 20 wk echo! Spannend, hoop dat jullie kunnen zien wat het wordt! Een zondagmiddag is voor mij prima. Ik zie de voorstellen wel tegmoet.

Geplaatst

Minoes: yes meid, er is een eitje!!!! Nu draaien onze duimen op volle snelheid voor een tp a.s. zaterdag. Vandaag lekker rustig aan doen hoor!

Ansje: goed dat de fysio je al tips en adviezen heeft gegeven, hoop dat ze wat aan je rugpijn kan doen. Wat leuk dat je je kleintje hebt gevoeld. Ik heb zelf nu ook een week of 2 het idee dat ik ze soms voel. Het lijkt wat op mijn darmen, maar het is toch anders. Dus volgens mij zijn het bij mij ook mijn twee ukkies. Zo speciaal.

Janis: wat fijn dat de babykamer al opschiet. Succes morgen bij de 20 weken echo!

Een zondagmiddag vind ik prima, ik kan alleen niet 23 oktober, als het goed is lig ik dan lekker in het zonnetje! We willen namelijk nog een weekje weg boeken en de gyn zei van de week dat hij dat een prima idee vond, vooral juist nog in deze periode. Straks kan het niet meer haha.

Linda: hoe is het met jou? Merk je er iets van dat je nu weer hormonen moet gebruiken?

liefs,

sissy

Geplaatst

@Ansje: hopen dat je wat aan de oefeningen hebt. Dus je hebt de kleine gevoeld. Je herkent het gevoel meteen he. Tenminste dat had ik wel.

Ja ik ga zondag mee doen met de 4 mijl. Eerst dacht ik dat het niet kon ivm de cryo tp maar dat duurt dus nog wel even dus ik kan gewoon mee doen.

Julian Twijfeld nog. Het is voor hem wel een enorme afstand en dan heeft hij ook nog enorme pijn in zijn benen steeds. Hij kan vandaag ook amper lopen en gaat zelfs niet naar trainen dus dat zegt genoeg.

@Minoes: super dat er een eicel is gevonden! Op naar een mooie tp zaterdag.

@ansje: Dus nog een week naar de zon ! Heerlijk joh. Weten jullie al waar jullie heen willen?

@Janis: Dus al flink bezig met de baby kamer. Leuk man. Wat voor kleuren doen jullie?

Geplaatst

Hes dames.

Bedankt voor de lieve woorden.

Ja ik doe rustig aan heb ok best wel last zeur gevoel.

Blijf morgen ook lekker thuis.

Ansje wat fijn dat je de baby hebt gevoeld.

Janis lekker met de baby kamer bezig.

Linda leuk zeg de 4 mijl och wat sneu van Julian ik hoop dat het snel beter word.

Sissy ook je twee ukkies gvoeld lijkt me zo speciaal.

Karin je bent er al bijna wat gaat de tijd voor een ander snel.

Als alles goed gaat mag ik testen 2 dagen voor we 9 jaar samen zijn en als alles goed gaat mag ik de hele wereld vertelen dat ik zwanger ben op mijn verjaardag.

Liefs x Jessi

Geplaatst

Hey meiden,

Wilde even laten weten dat ik voor alsnog aansluit in de Polonaise! Ik ben weer zwanger en hopelijk 9 maanden dit keer! Natuurlijk niet zonder slag of stoot want zo gaat niks bij mij.... Hè. Een milde vorm van overstimulatie, eitjes zijn 11 cm! En heb vocht in mijn buik maar het lijkt mild allemaal. Als dit ieniemienietje maar op de juiste plek goed groeit dan maakt t me allemaal niet uit! Heb de pijn er graag voor over! Maandag krijg ik weer een echo en hopelijk kunne. Ze dan zien waar het zit....

Wil iedereen ook weer veel geluk en succes wensen, minoes ik duim voor een topper! En Linda hoop dat jullie alle geluk van de wereld hebben! Save the best for last!

Liefs

Geplaatst

Cherry Ann gefeliciteerd meid! Wat leuk voor jullie:clap2:

Doe zo rustig mogelijk aan, drink veel en doe zo weinig mogelijk. Ik heb wat overstimulatie hetzelfde gehad als jij dus ik weet helaas wat het is. Denk goed om jezelf, maar ben zo blij voor je....

Minoes, joehoe een ei!!!We zijn zo blij want er is een ei.....hahha. Laat het UMCG er maar een mooi embryootje van maken en morgen bij je terugplaatsen.

Cherry Ann is al aangesloten in de polonaise, dan kan jij nu niet meer achterblijven.

Linda, leuk dat je toch mee kan doen met de 4 mijl. Hopelijk kan Julian nog met je mee, maar als ik het zo lees is daar niet veel kans op he?

Janis ik denk aan je vandaag. Ik ben toch zo benieuwd of het roze of blauw wordt! Ik gok op roze. hihi

Karin alweer bijna 31 weken zwanger. Wat gaat dat snel zeg!

Ik ga straks naar de verloskundige. Deze keer gaar mijn schoonmoeder mee. ik verheug me er al weer op om het hartje van mijn kleine schat te horen!

Meiden fijne dag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Wow Cherry-ann: je bent zwanger, gefeliciteerd! En dat die kleine frummel nu maar lekker een maand of 8 bij je blijft zitten. Doe lekker rustig aan nu en we duimen dat je maandag een mooie echo hebt!

Ansje: leuk, weer even naar de vk en nu met je schoonmoeder. Even weer het hartje luisteren. Ik heb de hartjes van onze kindjes eigenlijk nog nooit gehoord, dat doen ze niet standaard in het UMCG omdat ik natuurlijk al echo's krijg. Weet eigenlijk ook niet of het goed te horen is als er 2 hartjes door elkaar kloppen. Zal het de volgende keer eens vragen.

Janis: 20 weken echo vandaag. Spannend meid, ben benieuwd of je roze of blauwe kleertjes kan gaan shoppen. Ik gok eigenlijk ook roze, dus ben benieuwd...

Linda: wat goed van je dat je zondag de 4 mijl gaat lopen! Hopelijk is het dan wat beter weer dan nu zeg! Jeetje, wat een regen valt er. Dan beseffen we direct dat we afgelopen zaterdag zo'n mazzel hebben gehad met het weer op mijn broers bruiloft. Jeetje, morgen wordt het 12 graden en alleen maar regen. Vorige week nog 25 graden!

Karin: bij jou is het aftellen tot aan je verlof nu echt begonnen. Wat gaat dat supersnel. Ik weet nog zo goed dat je begin dit jaar het berichtje plaatste dat je een positieve test had en die avond je tentamen verknalde haha. En nu al bijna met verlof.

Dough: hoe is het met jou? Jij nog wel even lekker aan het genieten van je verlof? Grappig dat jij en Karin elkaar zo'n beetje afwisselen met weer starten na je verlof en beginnen met het verlof.

Minoes: hoe is het vandaag? Hoe is het met de pijn? Niet zoveel last meer? En nou vandaag lekker afleiding zoeken!

liefs,

sissy

Geplaatst

@janis: heb je de echo al gehad???

@cherry-ann: gefeliciteerd!! Ik wist niet eens dat je meteen al voor ern hyper poging ging.

@sissy: ja het is inderdaad een groot verschil met het weer.

Julian loopt definitief niet mee zondag. ik heb de kaart inmiddels ook al weer verkocht dus hij kan niet meer terug. Hij heeft de laatste tijd vaak last van spierpijn misschien een groeispurt ofzo.

Hoe het klinkt als 2 hartjes door elkaar kloppen weet ik ook niet. ik kan het me ook niet herinneren van mijn moeder. wel de echo's. dan zag je een hoop baby haha.

@ansje: veel plezier bij de vk. ik ben daar nu boven aan het werk. mijn client slaapt en ik ben al klaar dus zit even met mn telefoon te spelen.

@minoes: doe lekker rustig aan en heel veel succes voor morgen!

Geplaatst

Wauw Cherry Ann, gefeliciteerd! geeft weer moed voor de volgende dames! Super dat je het hier direct komt melden. Ik hoop dat de overstimulatie uit blijft. Houd je rustig he!

Vanochtend zijn de moeders gestart met het bekleden van de oude wieg, erg leuk. En Sissy, grappig dat je het nog weet van het tentamen! Heb deze uiteindelijk begin september alsnog gehaald! Nu zit ik met een dikke toeter in de schoolbanken, het is gelukkig nog te doen. Wel erg verstandig trouwens dat je bent gestopt met je studie, als ik nog in het begin zou staan had ik dat ook gedaan. Het is veel leuker om je volop op de babydingen te storten ipv in de boeken. En wat goed dat jullie nog op vakantie gaan, lekker, weet je al waar heen?

Geplaatst

Dames, even vlug

De 20 weken echo was super, alles zag er goed uit en baby lag goed op schema en ehhhh we krijgen een MEISJE

Ps Cherry gefeliciteerd he.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey meiden

Joehoe Janis een meisje wat super gefeliciteerd meid maar ik had het al gehoord.

Cherry van harte meid.

Nou ik voel me een beetje belabberd maar verder gaat het wel op naar morgen pffff spannend het moet toch eens goed komen?

Ansje hoe was je echo spannend meid.

Iedereen fijn weekend en morgen horen jullie meer;)

Liefs Jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden