Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tinkerbel, heel veel succes met de punctie. Wow kijk nu op de klok en als het goed is heb je hem al achter de rug. Mijn duimen draaien dat alles goed is gegaan.

Liefs Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tinkerbell, hoe was de punctie? Je mag mij ook wel toevoegen op hyves en facebook hoor. We vonden het inderdaad allemaal leuk om het gezicht achter de vele berichtjes die we elkaar hier sturen te zien.

Mon wat spannend gisteren of ze wel genoeg zaad hadden....dat is gelukkig weer het grote voordeel van icsi. Je hebt er maar een goede nodig. Nu maar wachten op het spannende telefoontje.

Sopje misschien is het wel een mooi voorteken dat de tp voor de 4e maal door dezelfde arts is gedaan. Je weet maar nooit. Hoeveel heb je teruggeplaatst gekregen?

Minoes heerlijk op een roze wolk. Kan me voorstellen dat het nu nog wel wat moet wennen nu je weet wat je krijgt. Ik had precies hetzelfde. Toen ik eenmaal aan het idee gewend was, vond ik het hardstikke leuk om gericht te kunnen shoppen en jongensnamen te verzinnen. Jij kan lekker helemaal losgaan in het roze, tenminste als je dat een mooie kleur vind haha.

Linda ja het is moeilijk te begrijpen waarom een moeder haar kind te vondeling legt. Je weet het verhaal erachter natuurlijk niet, maar ik denk dat het ons allen extra aangrijpt omdat wij ontzettend veel moeite moeten/hebben moeten doen om een kindje te krijgen. Dan kun je er niet bij dat er iemand niet voor kan/wil zorgen.

Sissy en Janis hoe gaat het met jullie?

Liefs Ansje

Geplaatst

Joehoeeee en eicel en genoeg goede zaadcellen.

Nu maar hopen dat ze elkaar erg lief vinden. Heb er een goed gevoel over deze keer.

Woensdagochtend horen we of we een TP hebben.

Geplaatst

Joepie tinkerbel spannend weer ik zal voor jou en Mon heel hard duimen

Vind het wel weer spannend voor jullie

Ansje ja ik hou ook van roze haha gelukkig maar

Ja heel raar gevoel loop ook het de hele dag te roepen haha

Trouwens die moeder van het kindje is gevonden zeiden ze gister

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Jahoe Tinkerbel, een ei gevonden, mijn duimen draaien ook voor jou hoor dat ze elkaar lief gaan vinden! En dan je woensdag een terugplaatsing krijgt.

Mon, hoe was het gister? Kan je je zinnen wat verzetten voor morgen?

Ansje, hoe gaat het eigenlijk met jou?

Linda, ik zag ook dat de moeder was gevonden, hoe gaat het met jou verder?

En de rest van de meiden?

Stiertje, nog een dikke dag en dan is de grote dag.

Hier, volgens mij heeft de nesteldrang zich aangemeld, vond het ineens nodig om het boven allemaal weer op te ruimen en schoon te maken. Heb de wieg nu in de slaapkamer, en werd er al weer emo van, want het wordt dan weer echter. Kinderwagen naar beneden gebracht. En nu weer last van mijn schouders pfff.

Woensdag weer naar de gyn, voor groeiecho en CTG. Ben benieuwd hoe de kleine meid is gegeroeid, denk wel goed, merk dat ze nu mider ruimte in mijn buik krijgt en haar kontje echt tegen mijn ribben aan drukt. Heb er vooral in de avonduren "last" van. En krijg soms echt mega trappen haha.

Oja, ik ben nu dus echt verkouden aan het worden, man o man, heb daar normaal nooit last van. Weerstand gaat toch drastiscch achteruit. Ach wat wil je ook, ben nu veel minder buiten, en als je lekker veel buiten bent bouw je wel meer weerstand op. Ach kan me niks schelen, zolang het maar goed gaat met mijn meisje.

laatst vroeg me nog iemand van trek je de laatste loodjes nog was en last van kwaaltjes? Ik had geantwoord van kan me niks schelen, heb het er voor over!

Pff alweer een heel verhaal.

Fijne avond,

Liefs Janis

Geplaatst

hoera tinkerbell een ei gevonden...ik zal voor je duimen viel de punctie mee dit keer???

ik krijg morgen het verlossende telefoontje ik moest vandaag onverwacht aan het werk, maar dat vond ik helemaal niet erg even wat afleiding, morgen ochtend in elk geval vrij en met goed nieuws blijf ik lekker de hele dag thuis en anders ga ik denk ik 's middags weer aant werk, maar hopen op goed nieuws.

het rare is wel dat ik er dit keer een minder goed gevoel bij heb, maar ja hopen dat dat niet goed zit.

vrienden van amstel live was geweldig, konden we lekker even onze zinnen verzetten.

linda ik zal je wel ff opzoeken op hyves/ facebook leuk....

nou de rest een fijne avond en ik laat het jullie morgen weten als ik het telefoontje heb gehad...

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Even een kort berichtje vanuit umcg. Gistermiddag zijn wij namelijk de trotse ouders geworden van onze dochters A_nniek en E_smee. 7 weken te vroeg dus ze liggen nu in de couveuse. E doet t erg goed, A heeft t wat lastiger. Maar met kleine stapjes gaat het al iets beter. Ik verblijf zelf nog in het umcg. Jullie horen snel meer. Ik word nu een beetje geleefd, het is allemaal zo snel en onverwacht gegaan.

Dikke knuffel,

Sissy

Geplaatst

Jeetje Sissy ben er even van omgaan kippenvel

Van harte met je twee meisjes hopelijk mogen ze snel naar huis

Succes meis denk je goed om je zelf

Liefs Xx

Mon sterkte morgen op naar tp

Janis ook lekker verkouden hier ook haha

Geplaatst

Wow Sissy, daar zit ik van te kijken, maar van harte gefeliciteerd met beide meiden, en wat een prachtige namen. Hoop dat A snel op zal knappen.

Je weet ons wel te laten schrikken zeg, heel veel sterkte, voor jullie allemaal. Oja wat een mooie namen!

Mon, duimen draaien nog hoor.

Jessica, dus jij ook verkouden?

Liefs Janis

Geplaatst

sissy dit bericht had ik nog niet verwacht..jeetje wel even schrikken zeg, maar gelukkig gaat het dus wat beter

in elk geval gefeliciteerd met je dochters en idd wel om jezelf denken....rustig aan

en ook maar genieten van je dochters!

Geplaatst

Sissy meid wat lees ik nou? Je bent al bevallen!!! Enorm gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat...wat snel ineens allemaal zeg.

Jemig ik krijg er gewoon kippevel van. Ben benieuwd naar je verhaal...Ik hoop dat het met A ook gauw beter gaat.

Dikke knuffel Ansje

Geplaatst

Sissy, wat een ge-wel-dig nieuws!!! Ongelofelijk dat is wel heel onverwacht.

En wat een mooie namen. Ik moest het echt even 2 keer lezen. Wat kan dat snel gaan.

Dit wordt wel de week van de baby's! Kan niet beter op een IVF forum. Hoe meer hoe beter.

Hoop dat we allemaal snel meedoen. Mon sterkte vandaag, dat afwachten is altijd zooooo spannend! Enneh Sissy pas goed op jezelf en geniet van je 2 meiden!

Geplaatst

Sissy, meid van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters!! Wat een onverwachts nieuws zeg!

Ben benieuwd naar het verhaal, 7 weken te vroeg is natuurlijk pittig maar ze zijn hier in goede handen, buurvrouw..haha morgen kom ik je vergezellen op de kraamafdeling

Sterkte met opknappen en hopen dat de meiden het snel allebei goed doen en flink aansterken en dan lekker mee naar huis kunnen.

Veel liefs stiertje

Geplaatst

Joepie mon van harte en nu op naar posi test joehoe

Stiertje nog een dag schat dan ben je mama heel veel succes en gezellig buurten met Sissy

Best bizar dan Sissy mama is gaat het dan snel dit is wel de week van tweeling mama's

En dan is janis aan de beurs raar je leeft zo met iedereen mee en zo zijn de kleintjes er

Nou dikke knuffel voor de andere dat jullie snel volgen

Liefs x

Geplaatst

Yes yes yes, Mon heeft een terugplaatsing. Vanmiddag wel lekker rustog aan doen Mon.

Stiertje, nog een dag en dan heb jij je meisjes in je arm, en jah dan kan je lekker buurten bij Sissy, ze zouden es in het ziekenhuis moeten weten, dat we allemaal zoveel, en goede contacten met elkaar hebben.

Sissy, hoe gaat het met jou en je meisjes?

Jessica, officieel ben ik naar Stiertje aan de beurt, maar ik ga nu nergens meer van opkijken, straks is Ansje ons ook nog voor. (maar daar gaan we niet vanuit).

Besef nu wel iedere dag meer dat het wel heel dicht bij komt allemaal, aan de ene kant heb ik zoiets van wil dat ze er is, en aan de andere kant heb ik zoiets van blijf nog maar zo lang mogelijk zitten, vind het best ook nog wel eng het moederschap, snappen jullie? vast wel.

Ik zal zo naar de drukken en de proefdruk van het kaartje en de enveloppen ophalen, ben zooooo benieuwd, denk dat het echt prachtig zal worden.

Liefs en een hele dikke knuffel,

Janis

Geplaatst

Janis ja die angst begon gister avond bij mij en ik ben er nog lang niet haha

Ja leuk je kaartje op halen btw moet je mijn adres nu ook weer of heb je die nog haha

Liefs

Geplaatst

Nou ja zeg Sissy! Gefeliciteerd! Mooie namen hoor! Wel vervelend dat het zo snel is gegaan en dat ze 7 weken te vroeg zijn dat is niet niks. Hopenlijk gaat het snel ook beter met A.

wat kan het raar lopen.zeg. Elke dag kijk ik of er toch niet al nieuws is van stiertje en dan beval jij gewoon eerder!

@stiertje: Heel veel succes alvast voor morgen. Je kan dus even op bezoek bij Sissy. Houd je het nog een beetje uit deze laatste lange dag?

@janis: jij hebt dus last van schoonmaakwoede. Vanwaar moest je de kinderwagen naar beneden hebben. Is ook niet slim he om nu te doen. Hopenlijk is je verkoudheid snel voorbij.

@mon: ik las dat je onderweg bent voor een tp. Wat goed man.

Geplaatst

Janis en Jessica, ik herken jullie gevoel heel erg. Ik vind het ook best spannend allemaal het komende moederschap. Ik ben heel wat kindjes gewend via mijn werk maar dat is toch anders dan zelf 24/7 voor een kleintje zorgen dat totaal van jou afhankelijk is. Ik heb er heel veel zin in maar kan ook best onzeker zijn of ik het allemaal wel goed doe en hoe ik het ga vinden. Ben blij dat ik niet de enige ben. Maar het gaat ons lukken hoor meiden, daar ben ik van overtuigd!

Janis ben heel benieuwd naar jullie kaartje.

Met mij gaat alles prima. Op de gebruikelijke kwaaltjes na hihi. Heb al wel wat last van nesteldrang. Alles moet schoon en dan vooral de dingen die ik normaal nooit zo snel doe. 's middags pak ik dan mijn rust wel weer want iedereen zegt dat dat ook heel belangrijk is.

Linda hoe is het met jou?

Tinkerbell, spannend he wachten op dat telefoontje.

Liefs Ansje

Geplaatst

Pfff, Ansje & Jessica wat ben ik blij te lezen dat jullie het gevoel ook hebben.

Jessica, ik heb je adres nog wel haha.

Tinkerbel, jij nog heel veel wachtsterkte, en probeer je zinnen te verzetten.

Linda, ik had de kinderwagen eerst boven neer gezet, maar dat ding moest toch naar beneden. Dus vandaar dat ik het gedaan heb, en het valt opzich wel mee hoe zwaar of dat ding is vind ik.

Hier, ben alweer terug van de drukker, en we hebben nu de layout van het kaartje, ik vind het echt super mooi worden. Van de week nog ff de enveloppen ophalen. Ach en anders is het ook geen ramp, heb alle adressen op etiketten, dan is het alleen een kwestie van plakken.

Verkoudheid gaat iets beter, nies nog wel erg veel, maar de loopneus is al wat minder.

Vandaag gelukkig geen last van schoonmaakwoede. Ga lekker relaxen, heb eigelijk nergens geen zin aan haha.

Morgen weer naar de gyn, vind dat wel weer spannend.

Liefs Janis

Geplaatst

tot zover is het weer geslaagd, mag 8 febr testen en zou 7 febr weer ongie moeten worden dus het is weer spannend, vreselijk weer deze weken, vanmiddag nog lekker vrij ga maar even lekker op de bank liggen niks doen...heerlijk.

Er zijn weer leveringsproblemen met de pregnyl, ik heb gelukkig nog een ampul van 5000 in huis dus dan mag ik die spuiten ipv 3x 1500, ze denken dat het nog wel even gaan duren voordat het weer goed te verkrijgen is.

tinkerbell: vreselijk he dat wachten op dat telefoontje, mijn man wil hem al niet opnemen en zit me dan met smart aan te kijken en en en....

ik hoop zo dat het voor jou ook tot een tp gaat komen, kunnen wel lekker samen broeden :)

stiertje: heel veel succes morgen nog 1 dagje en dan is het zover, hebben jij en sissy elkaar ook getroffen??

ansje: ja leuk dat ik je heb gevonden, jij werkt ook in de kinderopvng toch? denk wel dat het scheelt dat we al wat ervaring hebben, maar het lijkt me toch wel eng hoor als het van jezelf is.

vond jij het ook moeilijk om dit werk te doen in deze situatie, ik moet zeggen dat ik daar weinig moeite mee heb, gek eigenlijk.

janis: leuk ben erg benieuw naar het kaartje, het voorwerk is ook zo leuk allemaal he? kaartjes, kamer, kleertjes lijkt me geweldig.

sissy: hoe is het met je meiden????

nou tinkerbell sterkte morgen, ik ben morgen pas om half 7 thuis, dus zal aan je denken morgen als ik thuis ben de computer maar gelijk aan, zou nu wel makkelijk zijn als ik internet op mijn telefoon had, dan zou ik het morgenochtend al weten....nou ja suc6 zal ook voor je duimen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden