Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Karie, wat gaaf. Gefeliciteerd zeg, en kom vooral zo nu en dan even wat laten horen hoe het gaat.

Geeft ons allemaal weer hoop!

Ansje, het is nu echt bijna zover. Heerlijk zeg, wat zul je er zin in hebben!

Linda, dat ziet er goed uit! Op naar een mooie TP.

Ik ben vanochtend naar de gyn geweest. Was nog niet zoveel activiteit te zien. De follikel was 10mm.

Ga morgen weer voor een echo.

De vorige keer was mijn cyclus na de TP cyclus ook wat langer, ik had toen een eisprong op dag 17.

Normaal op dag 14, ik deed eigenlijk altijd een maand wel mee en dan weer een maand rust. Nu dus direct door.

Ik heb echt een hele tocht gehad om Pregnyl te pakken te krijgen. En het erge was dat ook de vervanger van Pregnyl (de synthetische variant) nergens meer te krijgen was.

Echt zo knullig. Dus alle zwangeren die dit lezen meld je aan voor -moeders voor moeders- een kleine moeite en echt heel belangrijk voor types zoals wij ;-)

Uiteindelijk is het gelukt bij een apotheek die nog 2 verdwaalde ampullen had liggen.

Begin nu na 4 x EC wel wat klachtjes te krijgen. Heb al een paar dagen flinke hoofdpijn en ben s nachts heel zweterig. En dus 2kg aangekomen. Kan allemaal komen doordat mijn hormonen toch wat in de war zijn van die behandelingen zij de gyn. Niks aan, hoop echt dat het deze maand raak is!

Denk overigens niet dat we teruggaan naar IUI. Het kan wel maar de kans om zwanger te worden is toch echt wel veel kleiner dan bij IVF....

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi allemaal

zo he Linda leuk dat de tp gepland is , gaan we idd bijna gelijk op, hopen dat we straks samen zwanger zijn!!

mon, sterkte meid, pas goed op jezelf!!

tinkerbell, wat jij schrijft is heel herkenbaar, pas jij ook goed op jezelf? hopen dat deze ronde raak is!!!

hier mag ik morgen beginnen met de utrogestan zooi!! en dan hopenlijk maandag de tp.

gek eigenlijk dat er te kort is aan pregnyl. terwijl er toch best veel meiden mee doen met moeders voor moeders, ik heb het ook gedaan, al kotsend in een maatbeker piesen haha, alles voor het goede doel he!! mocht ik weer zwanger worden dan ga ik weer mee doen!!

liefs voor jullie allemaal

Geplaatst

Wilma succes hopen dat het ook voor jullie de laaste x is met hormonen heel veel succes

Hier lekker aan het genieten

Oja ik heb een broertje met een handicap en wat heeft die schat gedaan heeft samen met mijn opa en opa en oom en tante hele bad uitzet en hemeltje deken en alles wat er bij hoord gekocht wat lief hè en zo emo hij heeft alles uit gezocht wat ik leuk vind en zelf camping bedje

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier weer ff een berich van mij.

Met de kleine meid gaat alles oke, ze groeit echt als kool. Ze heeft nu haar regeldagen dus das voor mij iets minder, merk wel dat we allebeide ons draai moeten vinden, en heb het erg druk met haar.

Ansje, heel veel succes morgen, ik denk aan je. Zie dat je op een dag na op de zelfde termijn zit als wanneer ik ben ingeleid.

Wilma, jij ook weer volop in de race, mijn duimen draaien voor je meis!

Tinkerbell, hoop dat deze poging ook positief voor jou zal aflopen, maar geef de moed niet op.

Linda, op naar 24 feb.

Mon, lekker ff rust, even je zinnen op wat anders, en dan met een frisse start weer er tegen aan.

Jessica, je bent met vakantie, hoezo verslaafd.......... maar hoe gaat het met je?

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

Jessica wat een lief broertje heb jij! :) Wat leuk he dat iedereen zo met je meeleeft. Hoe is het daar op Centersparks? Lekker aan het genieten?

Janis, ik kan me voorstellen dat je het druk hebt met je kleine meid. Helemaal nu ze regeldagen heeft. Wil ze nu ook vaker drinken?

Tinkerbell succes met de echo vandaag. Ik hoop dat er wat meer activiteit is te zien. Het kan ineens heel vlug gaan.

Wilma, Linda en jij gaan straks aardig gelijk op, ik hoop op mooi nieuws voor jullie.

Mon de fotoshoot was erg leuk! Ik ben zo blij dat we straks een paar mooie foto's hebben van mijn buikje. Die zal ik nog missen straks maar dan kan ik ons mannetje eindelijk echt knuffelen.

Wel goed dat je je verhaal kwijt kan en dat kan hier altijd. Blijven praten over je gevoel is zo belangrijk, of je dat nu met vriendinnen, familie of met ons op het forum deelt dat maakt niet uit. Zo krijg je alles wel wat beter op een rijtje.

Pfff vandaag de laatste dag met dikke buik. Begin al aardig zenuwachtig te worden. Misschien ben ik morgen al mama, dat kan ik nog ze moeilijk bevatten. Maar ik kijk er wel naar uit.

Liefs Ansje

Geplaatst

Haha ja janis verslaaft even spieken dan is Marcel weg even spieken dan haha

Fijn dat alles goed is met de kleine meid de regelmaat komt van zelf ze is al weer twee week gaat dat snel

Ansje jeetje morgen waarschijnlijk mama succes schat

Ja lief hè mijn broertje

Ik heb weer last van maagzuur bah

En ik groei haha

Liefs Xx

Geplaatst

Net weer in ZH geweest, bleek de follikel een enorme groeispurt te hebben gehad...van 10mm naar 14,8mm dus meteen begonnen met GonalF en Cetrotide. Maandag waarschijnlijk Pregnyl en dan woensdag de punctie. Klinkt me wat laat in de oren maar in mijn ZH doen ze in het weekend geen echo's. Dus maandag besluiten ze def. Best eng, wil geen poging laten mislukken door zo'n weekend. Maar moet toch maar vertrouwen op Gyn.

Ansje snap dat je zenuwen hebt! Suc6

Geplaatst

Jessica maagzuur is vervelend he? Ik heb er nu de laatste week ook weer erg veel last van, zelfs rennies helpen maar even....veel melk drinken en vla eten dan maar :)

Tinkerbell, zie je wel het kan echt snel gaan:toppie: Wel gek dat ze in 'jouw' ziekenhuis in het weekend geen echo's doen. Nou ja ze zullen het wel weten en cetrotide houdt evt. eisprong ook wel tegen volgens mij. Nou spannend weer meid, de duimen gaan weer draaien.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik vertrek zo naar het ziekenhuis. Ik vind het erg spannend allemaal. Zodra de kleine er is zal Linda een update plaatsen hier. Heb namelijk geen internet op mijn telefoon.

Ik zal zodra ik kan wat van me laten horen.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

@Ansje: ik zit de hele dag al aan je te denken en met mn telefoon in mijn handen. Ik hoop dat je inmiddels jullie wondertje al in je armen hebt.

@Minoes: wat ontzettend lief van je broertje zeg!

@Janis: Fijn dat alles goed gaat met jullie meisje. Ik zag al wat foto's voorbij komen. Leuk.

@tinkerbell: dat gaat dan ineens snel he. Wat gek dat jouw ziekenhuis geen echo's doet in het weekend. Dat zal ook komen doordat zij geen eigen cyclus doen en met de hyper komt het niet echt op een dag aan natuurlijk.

@Wilma: jij morgen beginnen met de bolletjes. Ik dinsdag. Ik ga er wel van uit dat we beiden een tp hebben hoor. De kan op een goede ontdooiing is 90% zeiden ze dus dat moet wel goed komen.

Geplaatst

hoi allemaal,

nog geen nieuws van ansje?

@ tinkerbell, zo he jij gaat snel, vreemd dat ze bij jou in het weekend geen echo's doen, welk ziekenhuis ga je dan?

cetrotide zou idd een eisprong tegen moeten gaan, maar bij mij werkte dat ook niet goed, bij mij werd op een gegeven moment de punctie gepland met 17 mm. ik duim voor je!!

@linda, ik ben gister al met de utrogestan begonnen. maandag hopenlijk tp. ik ga er stiekum van uit dat het gewoon door gaat, beetje naief misschien, zou wel een flinke domper zijn als ik gebeld word met slecht nieuws.

liefs wilma

Geplaatst

Hoi Wilma, dit is de vijfde keer en tot nu toe heb ik altijd v/a 14mm cetrotide gespoten en was de punctie altijd op tijd. Laten we hopen dat dit nu ook zo is! 17mm is wel erg snel zeg, bij mij zijn ze soms wel 20 of 22mm geweest. De eerste keer niet en toen bleek de follikel ook niet rijp en was er geen eicel. Maar iedereen reageert natuurlijk verschillend op de cetrotide. Ik hoop echt heel heel heel heel heel hard dat het goed gaat!!!

Linda , nog geen nieuws van Ansje?

Geplaatst

Ansje: heb gisteren en nu trouwens ook veel aan je gedacht. Hoop dat alles gisteren voorspoedig is gegaan en dat je nu lekker jullie kleine ventje in je armen hebt. En misschien vandaag al lekker naar huis kan zodat jullie met z'n drietjes kunnen gaan genieten.

Dikke knuffel!!!

Geplaatst

Namens Ansje mag ik jullie komen melden dat ze gisteravond om 19.46 is bevallen van een zoon. Hij weegt 3590 gram en is 51,5 cm lang.

De naam mag Ansje jullie zelf komen vertellen als ze dat hier bekend wil maken.

Ze zullen nog een aantal dagen moeten blijven ivm de glucosewaarden van Ansje en de kleine man.

Geplaatst

Ansje, bij deze nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Ik had het goede bericht al gelezen in het uitgerekend maart 2012 topic.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden