Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ansje: van harte gefeliciteerd ( en man) met jullie zoon, hopelijk mogen jullie snel weer naar huis!!!!!!

tinkerbell: morgen weer voor een echo?? en dan vast alweer snel de punctie..... succes.

hier gaat het weer wat beter, was een goed besluit om even rust te nemen, zoals het nu lijkt begin ik weer in april en misschien ook wel later, maar eerst even wat rust voor mezelf en merk dat ik me nu ook wat ontspannender voel, kan alles nu even een plekje gaan geven en weer genieten van de dingen en mensen om me heen.

janis: met jullie ook alles goed??? lekker aan het genieten, leuke foto op facebook!!

jessica: alweer thuis, maar wel genoten las ik....fijn zo'n weekje samen he

wilma en linda: succes deze week en op naar een mooie ontdooiing en tp, leuk dat jullie dan samen opgaan en dan ook nog mooi aflsluiten samen!!!!! zal voor jullie duimen.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ansje: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!!! Hoop dat alles goed is gegaan en jullie nu heerlijk aan het genieten zijn en lekker snel straks naar huis mogen. Ben heel benieuwd naar de naam, maar dat horen we vast snel!

Dikke knuffel voor jou en manlief.

Geplaatst

Mon, zet m op! Je hebt groot gelijk. Die behandelingen komen wel weer.

En heerlijk om in ieder geval even van die spanning af te zijn. Ik zit er weer middenin, en het is gewoon altijd weer spannend.

Heb inmiddels 3 dagen Gonal F en Cetrotide achter de rug, morgen weer een FM en dan hopelijk morgenavond de Pregnyl.

Begint allemaal weer spannend te worden.

Het gaat allemaal een beetje anders dan anders deze maand. Donderdag nog niks te zien, de gyn wilde maandag weer een afspraak plannen. Toen ik thuis was twijfelde ik en heb ik gebeld of ik toch niet vrijdag nog even een extra echo kon doen. En wat bleek vrijdag...een mega groeispurt met een follikel die ineens 14,8mm was. Was maar goed dat ik langs was gegaan want ik moest meteen beginnen met spuiten. Als ik dus niet aangedrongen had op de echo dan was deze poging mislukt geweest...vervolgens sta ik zaterdag in een pashokje iets te passen (ruim een half uur rijden van huis) gaat m'n telefoonalarm af dat ik moet spuiten. Spuit vergeten mee te nemen!!! Dus snel terug naar huis en precies op tijd nog kunnen spuiten (het alarm stond een half uur te vroeg). Dus ook dit ging echt net goed...dit wordt dus òf een zeeeeeeer eigenwijs kind of een volledig mislukte poging...ik hoop het eerste ;-))

Morgenochtend dus echo nummer 2. Ik hoop dat alles op schema ligt voor de punctie van woensdag.

Geplaatst

Mon lekker hè de rust doet je echt goed I no ;)

Geniet we van ga lekker dingen doen die je nog wil doen en dan let maar op dat is het zover

Tinkerbel succes meid goed dat je aandrong toi toi toi

Wilma en Linda heel veel succes en dikke knuffel

Sissy hoest met jou meisjes??

En stiertje natuurlijk ook??

Ben blij dat ik weer thuis ben haha hoe fijn ook maar bed was waardeloos haha en bank kon nergens lekker zitten of hangen

Lief Xx

De rest die ik niet genoemd heb hoest met jullie??

Geplaatst

Wilma, succes!

Vanochtend FM 19mm. Nu bloedprikken en afhankelijk daarvan morgen of overmorgen de punctie. Ik hoop woensdag dan volgen we het normale protocol. Als de LH piek al begonnen zou zijn dan morgen de punctie.

Geplaatst

zo tinkerbell spannend hoor!! we duimen vrolijk door!!! succes met de punctie alvast.

sjonge ben behoorlijk nerveus, heb als het goed is om 16:00 de TP van de cryo. maar als die niet goed ontdooit bellen ze af, meestal tussen 12 en 2 uur, pffff vind het rete spannend.

liefs wilma

Geplaatst

jaja heb onze eskimo aan boord, hij had er zin in!! was al aan het doordelen gegaan. hij is als 6 cellig ingevroren, en ook met 6 mooie cellen ontdooit, meestal gaan er een paar cellen kapot, en hij is als 8 cellig terug geplaatst!!

de arts en laborant waren erg enthousiast, dit zagen ze niet vaak.

5 maart mag ik testen. ( 2 jaar geleden testen we op 4 maart positief van onze dochter haha)

linda ik hoop dat jij komende week ook zo'n mooie tp hebt!!

liefs wilma

Geplaatst

Hoi meiden,

Eindelijk even een berichtje van mij. Zoals Linda al even verteld had is op zaterdagavond om 19.46 onze zoon J.oël A.lexander R.obert geboren.

Hij is prachtig en mooi en lief enz enz. Overweldigend wat je voor zo'n kleintje kunt voelen. Het zullen de hormonen wel zijn maar soms al ik naar hem kijk dan lopen de tranen over mijn wangen omdat hij zo'n wonder is.

Zaterdagochtend ben in ingeleid. Toen ze gingen toucheren bleek ik al 2,5 -3 cm ontsluiting te hebben. Prima inleidbaar dus. Vliezen gebroken en direct aan het infuus gezet met weeënopwekkers en al vrij snel kwamen de weeën op gang. Op een gegeven moment kwamen ze zó snel achter elkaar dat ik ze niet meer op kon vangen. Telkens maar een minuutje er tussen. Ik wist toen ook niet meer waar ik het zoeken moest, dus uiteindelijk heb ik toch pijnbestrijding gekregen. Heerlijk goedje en eventjes kunnen ontspannen tussen de weeën door. Om 18.45 mocht ik gaan persen en een uurtje later was de kleine man er. Er is nog wel een knip gezet omdat de hartslag van de kleine bij de persweeën te hoog werd. Anders was het een vacuumpomp geworden, dus uit alle macht persen met alles wat ik in me had. Verder nog wat uitgescheurd hier en daar maar alles is netjes gehecht en wordt met de dag beter.

We zijn vanmiddag weer thuisgekomen uit het ziekenhuis omdat ze de bloedglucosewaarden in de gaten moesten houden. Alles was gelukkig in orde.

Borstvoeding moet nog wel op gang komen en Joël krijgt nu ook nog bijvoeding naast de borst die ik hem elke keer wel moet aanbieden. Af en toe drinkt hij wel, maar het goed aanhappen is nog een beetje moeilijk voor hem. Hij is inmiddels al 10% van zijn geboortegewicht kwijt dus het bijvoeden moet nog wel even.

Wilma goed bericht! Zorg goed voor je eskimo!

Liefs Ansje

Geplaatst

zo he ansje wat een verhaal, en wat een mooie namen hebben jullie hem gegeven!!

wat is het bijzonder he als je je kleintje eindelijk in je armen hebt, ik herken je verhaal helemaal, ook bij mij liepen en soms nog steeds de tranen over mijn wangen als je naar je kind kijkt, ieder kind is een wonder, en bijzonder maar voor ouders uit de MMM toch een beetje extra , je hebt er zo voor moeten knokken!! Nu lekker thuis genieten!!!!

liefs wilma

Geplaatst

Ansje: wat een mooie naam die jullie zoon heeft gekregen! En wat een mooi bevallingsverhaal, het klinkt alsof je er al positief op terugkijkt. Mooi dat jullie nu lekker thuis zijn zodat het echte genieten van het kersverse gezinnetje echt kan beginnen. Heerlijk!

Dat drinken aan de borst komt vast goed, mijn meiden krijgen het ook al steeds meer door ook al krijgen ze nog geen volledige voeding binnen. Ze krijgen dan alsnog de rest van de afgekolfde melk via de fles.

En ja, die tranen van geluk. Ik herken ze echt. Bij mij is het vooral iets van de laatste week nu ze steeds meer groeien en we nu lekker met ze kunnen knuffelen enzo. Dan lopen bij mij ook echt de tranen over mijn wangen als ik dan één van mijn meiden lekker tegen me aan kan houden. Oh, dan ben ik zo dankbaar dat ons dit is gegeven. En besef hoe groot wonder het is en hoe graag ik dit zou willen voor alle MMM-bikkels.

Wilma: yes, een mooi eskimootje aan boord. Ik duim heel hard voor je dat ie aan boord blijft!

Geplaatst

Ansje wat fijn dat jullie thuis zijn

Wat een mooi bevallings verhaal zeg en wat snel

Geniet er lekker van schat mooie namen trouwens

Sissy dus ook lekke aan het genieten van je meiden

Wilma sipper zeg geniet er van op naar mooie test

Geplaatst

@Ansje: wat fijn dat jullie thuis zijn!!! Klinkt best als een goede bevalling moet ik zeggen. Al was het natuurlijk wel even heftig. Laat je tranen maar de vrije loop hoor. Geniet lekker van je ventje. Als je het leuk vind wil ik binnen kort wel even komen om je mannetje te bewonderen.

@Wilma: ik las het goede nieuws al op het andere forum! Hartstikke goed man. Hopenlijk wordt dit hier weer een hele goede maand.

@Tinkerbell : succes morgen.

Ik ga morgen naar de huishoudbeurs. Even ontspannen. We hebben best wel een rotweek achter de rug. Eerst kreeg ik te horen dat er een tumor bij mijn vader is verwijderd en dat het afwachten is of het goed of kwaadaardig is. Ik heb sinds 5,5 geen contact met mijn vader dus dat maakt het best wel moeilijk. 's Maandags moest ik al met onze kat naar de dierenarts want hij plaste bloed en blijkt een blaaskwaal te hebben. Dat is waarschijnlijk de reden dat die mensen hem hebben weggegaan. Verder moest mijn zusje elke dag naar het ziekenhuis omdat haar bloeddruk en suiker te hoog blijft ondanks extra insuline. Ze wordt donderdag waarschijnlijk opgenomen. Mijn andere zusje lag ook in het ziekenhuis want die moest worden geopereerd., Woensdagnacht kregen we bericht dat mijn zwager met spoed naar het ziekenhuis was gebracht omdat hij van zolder was gevallen. Gelukkig is dat goed afgelopen maar hij ligt wel in de kreukels, vrijdag is Julian in een spijker getrapt en had hij een wond wat erg goed in de gaten gehouden moest worden, mijn oma moest elke dag naar het ziekenhuis omdat ze bestraald werd. VRijdag wordt ze geopereerd aan darmkanker en de vraag is of ze de operatie wel overleefd. En morgen wordt mn zus haar dochtertje aan een liesbreuk geopereerd. Dus een hoop gedoe allemaal met alle ziekenbezoeken en zorgen.

Geplaatst

Jeetje Linda wat heftig allemaal

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen gewoon te veel voor woorden

Sterkte meid dat iedereen opknapt

Liefs Jessica

Geplaatst

sjonge Linda das niet niks allemaal, denk je wel een beetje om jezelf!! vrijdag ga je een mooie cryo terug krijgen, probeer een beetje rust in je lijf te krijgen!! sterkte met alles, en veel plezier op de huishoudbeurs.

liefs wilma

Geplaatst

Hallo meiden,

Linda, wat heftig allemaal en dat allemaal voordat je een terugplaating krijgt, heel veel sterkte en een dikke knuffel. Op dat je maandag een terugplaating krijgt en dat hij/zij over 9 maanden lekker in je armen zal liggen.

Wilma, jij bent nu lekker aan het broeden, heel veel succes, en ik duim ook voor jou.

Ansje, heerlijk dat je weer thuis bent met de kleine man, lekker genieten. En die tranen zoooo herkenbaar, gewoon lekker laten gaan. Je houd ze toch niet tegen.

Sissy, fijn dat het de goede kant op gaat met je meiden, maar hoe gaat het met jezelf en je man?

Jessica, dikke knuffel.

Tinkerbell, vandaag toch de punctie? heel veel succes en duim ook voor jou.

Mon, ff lekker rust, en dan straks er weer vol goede moed tegen aan.

Stiertje, hoe gaat het bij jullie?

En voor de rest van de meiden, dikke knuffel.

Hier, zit ff in een dip, het herstel van de keizersnede valt me best wel zwaar, ik ben erg moe en zit er een beetje doorheen. Ik kan gelukkig wel erg genieten van mijn meisje, en ik hou zoveel van haar.

Ze groeit enorm goed, ze is in een week 220 gram aangekomen, de borstvoeding gaat ook goed gelukkig.

Ik lees wel mee, maar heb niet altijd de puf om te reageren, maar ik duim en denk wel voor en aan jullie.

Ik hoop dat ik me snel beter zal gaan voelen.

Liefs Janis

Geplaatst

Linda, dikke knuffel, zet m op hoor. Jeetje wat een rotsituatie echt alles tegelijk,

Janis, vervelend dat je een dipje hebt. Zo 'z'n keizersnede heeft zoveel impact. Ik heb het bij een vriendin van me gezien. Je bent veel minder mobiel en het duurt echt een tijdje voordat je er weer een beetje mee uit de voeten kunt. Fijn dat je wel van je meisje geniet. Sterkte. Het gaat alleen maar weer beter worden!

Ik heb de punctie achter de rug en er wat een eicel en genoeg zaad. Die follikel was echt enorm. Had ik nog nooit gehad.

Nu maar keihard duimen duimen duimen voor een TP vrijdag.

Moet wel zeggen toen ik daar weer kei zenuwachtig op die punctie lag te wachten ik het echt even helemaal zat was met die stomme IVF in eigen cyclus. Man man man wat een gedoe allemaal en dan nog zoveel kans op mislukken. Nou ja gelukkig zijn de eerste hordes weer genomen. Hopelijk voor de laatste keer.

Geplaatst

Janis sterkte lieverd dikke knuffel voor jou

Tinkerbel spannend meid ik duim voor je

Wij zijn druk bezig met de babykamer word zo mooi

Ik heb verbod op stofzuigen dwijlen en andere zware dingen gelukkig heb ik een hele lieve moeder

En elke week Fysio hopelijk helpt het voor de zware banden pijn

Hoest met iedereen

Geplaatst

Minoes, je bent nu een echte zwangere vrouw aan het worden ;-)) niet meer schoonmaken....het kan erger! Haha.

Ik hoop wel dat die pijn snel over is,dat is natuurlijk niet fijn. Maar de fysio kan je vast op weg helpen.

Lijkt me zo leuk om over een babykamertje na te denken en in te richten. Je hebt tegenwoordig ook zoveel leuke babykamer spullen. Ik vrees dat het me handen vol geld gaat kosten als het zover is...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden