Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tinkerbel kost je handen vol geld haha alles is leuk

Nou ik heb smet vrees dus dat schoonmaken is heel erg haha word overwinnen haha goed hè

Ik hoop ook dat Fysio wat kan doen ach anders hele dagen gemasseerd worden haha

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zit in de bus terug van de hhbeurs. Het was erg geslaagd maar veel te kort. Wel even lekker om even een dag te ontspannen.

@tinkerbell: Fijn dat de punctie goed is gegaan. Op naar een goede tp vrijdag. Misschien zien we elkaar. Ik moet er om 15.45 zijn.

@minoes: leuk de babykamer inrichten. Hoe gaan jullie het maken?

@janis: wat vervelend dat de keizersnee zo is tegengevallen. Je moet echt niet te veel gaan doen hoor dat is niet goed voor de genezing van de wond. Ik ging meteen alles weer doen maar kreeg wel een ontsteking bij de wond en die bleef lang na bloeden. Ook voel ik de wond soms nog van binnen na bijna 9 jaar.

@sissy en stiertje: hoe is het met jullie meiden?

Geplaatst

Dat zou grappig zijn Linda!

Ik weet natuurlijk nog niet of het lukt (hoop het wel heel hard duimen) en hoelaat. Maar dat laat ik nog wel even weten.

Fijn dat je een leuke dat hebt gehad, ff wat afleiding!

Geplaatst

Linda spannend morgen tp

Fijn dat je het leuk hebt gehad even je hoofd bij wat anders

Tinkerbel ik duim voor leuke tel morgen

Wij gaan na 9 maanden beurs vrijdag zin in

Liefs

Geplaatst

tinkerbell: wat mooi dat de punctie weer geslaagd is, hopelijk een goed teken dat de follikel zo groot was, zal duimen voor positief nieuws vrijdag.

Linda jij ook succes vrijdag, wel grappig dat jullie straks met z'n drieeen aan het broeden zijn ( ga ervan uit dat dat wel goed gaat komen)

janis leuk weer even wat te horen, vervelend dat je even in een dip zit, maar lekker rustig aan en genieten, het mooie weer komt er hopelijk snel weer aan, dat doet ons allen vast weer goed.

sissy fijn te horen dat het bij jullie ook allemaal goed gaat

minoes leuk paars met creme, en wel rustig aan doen he.

wilma alles oke? moet jij nu ook nog pregnyl spuiten of van die bollen inbrengen???

Geplaatst

@minoes:.veel plezier op de 9 maanden beurs. Ga je daarna de huishoudbeurs ook nog over?

het viel me trouwens op hoeveel mensen er met babies en kleine kinderen over de beurs liepen. Ik vind dat gewoon.zielig voor die kinderen.

paars met creme klinkt goed trouwens.

@tinkerbell: ik hoor het wel hoelaat jij er moet zijn morgen. We gaan van het positieve uit.

Wilma en ik moet bolletjes gebruiken. 3 dagen voor de cryo tp begin je daar al mee. Leuk ook kon ik daar gisteren op de mannen wc bolletjes gaan inbrengen...

Geplaatst

Crème en paars, wat een mooie combi Minoes.

Ik heb wel een beetje de zenuwen. Hoop dat onze eicel en zaadcel elkaar heel heel heel heel erg lief vinden en lekker delen.

Morgenochtend weten we meer. Lang wachten hoor, wil de tijd wel ff vooruit zetten.

Geplaatst

@tinkerbell: Super!!! Op naar een knallende test!!

Hier begint de spanning steeds meer toe te nemen. Ieder moment kan de telefoon gaan dat de cryo niet goed is ontdooit. Als we om 13.00 nog geen tel hebben gehad dan mogen we om 15.45 komen. Ik begin steeds meer te beseffen dat dit echt de laatste keer is en de allerlaatste kans na 8 jaar op een zwangerschap. Gelukkig net bericht dat mn oma de operatie goed heeft doorstaan en een hoge stoma heeft gekregen dat is minder gunstig. Mn zusje mag vanmiddag naar huis dus dat scheelt weer wat stress.

Geplaatst

Linda, duim voor je!

Minoes, hij was viercellig. het maximum op dag 2. Volgens het ZH een topper.

Maar enfin dat was de vorige keer ook ik ben sindsdien wel een beetje voorzichtiger geworden.

Zou zoooooo mooi zijn als dit goed af gaat lopen.

Geplaatst

he tinkerbell

wat een mooi nieuws!! een topper heb je nu ws al aan boord, nu lekker broeden!!

Linda ik hoop voor jou ook op zulke goede berichten!!

liefs wilma

Geplaatst

Emmy on board!

En een bijzonder exemplaar. Ze hebben in het UMCG nu weer een scherm waarop je het lab kunt volgen. Onze Emmy deelde terwijl we ernaar keken. Echt super!

En de eigenwijsheid zit er al goed in, bij het naspoelen van het rietje bleek hij weer in het labschaaltje te liggen dus was er een tweede poging nodig. Toen bleek hij/ zij gelukkig wel goed geplaatst te zijn, we zagen precies een witte stip in de echo op de baarmoederwand. Dat was het vocht incl de Emmy deze keer. Nou nu maar genieten van mijn vakantie. 10 Maart is de testdatum.

Wilma, jij zit op een iets vroeger schema?

Linda, jij succes straks. Hoop dat je een goed bericht hebt!

Geplaatst

tinkerbell: gefeliciteerd tot nu toe weer geslaagd op naar een goed resultaat

linda spannend, nog niks gehoord ik hoop dat dat goed nieuws betekend

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Eindelijk even tijd en puf voor een berichtje. Alles gaat goed hier en we genieten enorm van ons kleine ventje. Helaas zitten de kraamtranen me regelmatig dwars en voel ik me soms knap onzeker of ik alles wel goed doe. Gelukkig heb ik een hele kordate kraamhulp die veel tips heeft en veel uitleg geeft. Dat geeft vertrouwen. Maar bovenal is het genieten. Joël is een rustig ventje die eigenlijk alleen huilt als hij voeding moet hebben of krampjes heeft.

De borstvoeding is nu gelukkig goed op gang en sinds gisteren hoef ik geen bijvoeding meer te geven. Hij kwam de eerste dagen niet genoeg aan en was op de tweede dag al 10% van zijn geboortegewicht kwijt was.

Linda wat een spannende dag voor je! Ik hoop toch zo voor je dat je inmiddels een tp hebt gehad. Sowieso een hectische rijd voor jullie gezien je verhaal op de vorige pagina. Wat komt dat dan ook vervelend samen allemaal. Je hebt nog niet weer gepost maar ik hoop dat geen bericht goed bericht is.

Tinkerbell, dat is bijzonder dat jullie de embryo zagen delen. Dat zal vast niet zo vaak gebeuren dat iemand dat geluk heeft. Nou als jullie het hebben gezien moet het wel een goed embryo zijn! Wat zou dat leuk zijn dat als je zwanger wordt van deze poging je later tegen je kindjes kan zeggen wat jullie gezien hebben.

Minoes heerlijk met de babykamer bezig. Heerlijk he om alles klaar te maken voor je meisje. Mooie combi met kleuren. Ben benieuwd, plaats je nog een fotootje als het klaar is?

Janis, vervelend dat je even een dipje hebt. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Liefs Ansje

Geplaatst

Tinkerbel dit word hem je zag hem delen super zeg

Linda I hope dat alles goed is gegaan???

Ansje fijn dat alles goed gaat bij jullie onzeker hoord er allemaal bij

Hier ook pff bij alles wat ik voel of niet voel

Ja natuurlijk plaats ik foto

Jeetje veel spullen gescoord haha echt niet normaal ben kapot

Liefs

Geplaatst

linda, hoop dat je eskimo nu lekker warm bij je zit.

Ansje, de kraamtranen gewoon laten lopen, je houd ze toch niet tegen. Gaat straks echt beter.

Wilma en tinkerbel, lekker aan het broeden. Tink, wat bijzonder dat je het zag delen!

Jessica, dus lekker aan het babyshoppen geweest, heerlijk.

Hier, gaat weer wel wat beter. Heb nog wel last van de buik en ben moe, maar krabbelt langzaam wel bovenop.

Liefs janis

Geplaatst

Wilma, ik bedoelde dat jou testdag een aantal dagen eerder is dan die van mij...op hoeveel maart mag jij?

Ansje, heel begrijpelijk hoor. Er is ineens zoveel verandert. Ik zou t ook niet allemaal weten hoor. Maar iedereen kan het, denk ik dan maar, dus het gaat vast wennen!

Daarnaast zijn je hormonen natuurlijk compleet in de war dus dat werkt ook lekker mee ;-)

Zet m op en geniet vooral van je mooie ventje.

Ik hoop ook heel hard op goed bericht van Linda....

Geplaatst

ok haha tinkerbell ik mag 5 maart testen, precies 2 weken na de tp. dit is ook omdat het een cryo is he, bij een verse die word op dag 2 terug geplaatst, dan is het 2 weken en een dag.

Geplaatst

Goed nieuws dames!! ER zwemt weer een topper in mijn buik. Hij was bij het invriezen 8 cellig en bij het ontdooiien ook nog 8cellig en bij de tp zelfs al weer doorgedeeld!! Maargoed het zegt me niet zo veel want al onze embryo's waren toppers.

We hebben nu trouwens een foto gemaakt van het embryootje. Dat hebben we de andere keren nooit gedaan maar omdat dit echt de allerlaatste embryo is wou ik een foto als aandenken.

Bij alle handelingen die er werden gedaan dacht ik steeds: 'dit is de laatste keer'. En toen de tp achter de rug was werd ik ook best emotioneel want toen kwam pas echt het besef dat we nooit meer op deze afdeling zullen komen. Nooit meer in de wachtkamer zitten. En dat is heel vreemd na 11 jaar op de afdeling. De verpleegster kwam appart nog even terug om afscheid te nemen. Pfff daar kan ik dan al helemaal niet tegen. Ik ben eigenlijk nooit emotioneel maar nu misschien iets extra prikkelbaar vanwege alle toestanden in de familie en het slaapgebrek van de afgelopen weken.

WE moeten het beste er maar van hopen. Ik probeer me niet gek te laten maken en er niet te veel bij stil te staan. Maar dat is moeilijk natuurlijk omdat je wel door moet gaan met de progynova en utrogestan. 9 Maart mag ik testen trouwens.

@Tinkerbell: Wat bijzonder om zelf de deling te hebben gezien! Fijn ook een topper aan boord! Dat maart maar een fantastische maand mag worden!!

@Minoes: wat heb je allemaal gekocht? Zijn jullie de beurs zelf nog over geweest? Je was er al op tijd weer zeg. Hoe zijn jullie heen gegaan dan?

@Ansje: dus nog steeds emo. Die onzekerheid hoort er wel bij hoor. Hoe is het nu met je suiker dan is dat weer helemaal goed? Ik zag al foto's van de kleine man. Mooi kereltje hoor. En gave kleertjes heeft hij aan!! Daar houd ik echt van.

Geplaatst

jahhoe linda, goed man, kan me voorstellen dat je toch wel emo bent dat je je realiseerd dat het nu voor de laatste keer is dat je op de afdeling bent.

Op naar 9 maart.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden