Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden even inbreken...

Hebben jullie nog wat van sas gehoord? Haar laatste berichtje was niet zo positief, ze klonk down. Ik heb haar nog een pb'tje gestuurd maar geen reactie gehad. Was even benieuwd of jullie weten hoe het met haar is?

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, nee ik heb ook geen idee hoe het met Sas gaat. Was ook al benieuwd.

Hoop dat het een beetje met haar gaat. Ze had ook niet meer gereageerd op de vraag waarom ze in het ziekenhuis heeft gelegen...

Geplaatst

hallo

effe een vraagje

ik betrap mezelf er op dat ik zo weinig eet

ik heb voor vandaag hachee gemaakt maar het idee dat ik het moet opeten maakt me misselijk

heb vandaag 2 witte puntjes op met hagelslag , dis zijn er met lange tanden in gegaan

dit gaat al een paar dagen ongeveer zo

als ik al eet is het ongeveer een derde van wat ik normaal gezien weg krijg

en dan zit ik vol

het is niet dat ik aan het lijnen ben oid

ik ben juist heel trots op mijn groeiende buik

maar ik krijg het gewoon niet weg

hebben jullie dit ook

of is dit iets waar ik me zorgen over moet maken

ik drink wel genoeg

melk , yogho, sinasappelsap, soms ook wat fanta en rooibos thee en kom echt wel aan ruim 2 liter

maar zelfs dingen als bv koekjes waar er normaal gezien een pak verdwijnt als sneeuw voor de zon doe ik nu dagen over 1 pak

ik snap het niet

Geplaatst

hmmm Pleun ik denk dat het gewoon een fase is maar ik zou het wel in de gaten houden. Zorg in elk geval dat je wat groente en fruit en granen (brood) binnenkrijgt op een dag. En drinkyoghurt bijvoorbeeld....is misschien wat makkelijker weg te krijgen en toch redelijk voedzaam als je niet de variant met veel suiker neemt. Misschien heeft het ook te maken met je maag die kleiner wordt omdat de baby groeit.

Ik herken het eigenlijk niet, bij mij is het tegenovergesteld het geval! Mijn hongergevoel is normaal maar ik eet echt teveel momenteel! Niet echt ongezonde dingen maar bv 4 sneen brood met o.a kaas terwijl 2 of 3 mijn honger ook stillen! Net hebben we warm gegeten en dan eet ik een vol bord en nu zit ik echt te vol en het is geen fijn gevoel! Ik moet mijn porties minderen maar ik heb gewoon 'lekkere trek'

En gisteren bij de gyn was ik in 1 maand 3 kilo aangekomen!!! Hier schrok ik echt van!! Nu zitten er in totaal 8 aan. Ik kan natuurlijk niet gaan lijnen maar ik denk dat ik mijn eetpatroon wel wat moet veranderen......overstappen over 30 plus kaas en alle zoetigheid weglaten en ipv roosvicee wat ik graag drink alleen nog maar water!

Zijn hier nog meer meiden die momenteel zo hard aankomen? Zou dit voor deze zwangerschapsfase normaal zijn? Ik dacht dat het aan het eind NOG harder gaat....dus daar ben ik wel bang voor! Ik heb altijd een redelijk goed figuur gehad en het zou toch wel zonde zijn als dat verdwijnt.

Nu voel me wel een zanikmiep hoor want waar maak ik me druk om als ik verhalen van andere meiden lees wat zij allemaal doormaken! En ik maak me druk om zoiets stoms...hopelijk komt het niet verkeerd over want ik ben nog elke dag vreselijk dankbaar voor mijn zwangerschap!

Geplaatst

Rain, natuurlijk ben je dankbaar voor je zwangerschap. Denk dat niemand daar aan twijfelt hoor. Zeker op dit forum niet.

En helaas zijn er andere meiden die hele erge dingen meemaken, maar dat betekent niet dat jij je dan maar niet druk mag maken om je eigen, kleine dingen.

Ja toch? Je leeft heus niet minder met een ander mee daardoor hoor. Tenminste, zo zie ik dat hoor.

Ik vind 8 kilo ook best meevallen voor 24 weken!! Ik had een topic geopend met hoeveel iedereen al was aangekomen in de eerste 12 weken. Nou toen waren er al een paar die toen al 7 kilo waren aangekomen. Dus dan valt het toch best mee. En dat je nu in 1 maand 3 kilo bent gegroeid, is misschien ook gewoon een groeispurt geweest.

Ik ben de afgelopen weken ook wel gemiddeld iets minder dan 1 kilo per week (!) aangekomen en zo'n 1 cm per week gegroeid. Dat is zo'n pijn aan mijn banden had door de endometriose ben ik in die week 1,5 kilo aangekomen en 3 cm gegroeid!!! Logisch dat ik zo'n pijn had zeg. Maar dat was gewoon een groeispurt, want deze week ben ik bijna niks aangekomen.

Oké het zijn er wel twee, maar soms vind ik het best hard gaan. Mijn buik groeit ook gewoon echt met de week. Ik ben benieuwd hoe groot 'ie gaat worden hoor.

Ik ben zelf niet zo groot en ook best slank, dus ik ben benieuwd hoe ik opgerekt ga worden haha. Gelukkig is het nog vooral mijn buik en borsten. Maar ik ben benieuwd hoe ik er over 2 maanden uitzie. Ik vind het wel geweldig om te zien hoor, hoe mijn lijf veranderd.

Pleun; ik denk dat je je er niet al te druk om hoeft te maken hoor dat je nu wat minder eet. Volgens mij geeft je lichaam vanzelf aan als je ergens tekorten aan hebt.

Als je maar wel je vitaminen enzo blijft nemen, dan is het voor even niet zo erg, lijkt mij.

Wat ik zelf heel erg lekker vind en goed wegkrijg is Wake-up van Brinta. Dan heb ik iig wat voedingsvezels e.d. binnen + melk. Daar begin ik elke ochtend mee. Misschien een tip...

Ik heb nl. ook veel minder trek dan normaal (overdag wel gauw honger) en eet dan ook maar kleine beetjes. In mijn avondeten heb ik ook vaak niet zo'n trek. En ik krijg het ook gewoon heel benauwd als ik teveel eet. Ik eet misschien 1/3 van wat ik normaal aan avondeten eet. Maar ja, mijn baarmoeder zit denk ik nu al zo'n 8 cm boven mijn navel!! Dus het is niet zo gek dat mijn maag niet zoveel ruimte meer heeft haha...

Lekkere trek valt ook wel mee. Terwijl ik voor mijn zwangerschap altijd trek had in lekkere dingen. Ik at ook elke dag wel wat chipies, maar dat eet ik nu bijna niet. Alleen vind ik taartjes wel lekker. Dus dat eet ik wel meer dan voorheen (2x in de week ofzo hihi).

Bij mij in het ziekenhuis zei ze ook dat ik echt niet elke dag vlees hoef te eten als ik dat lastig vind. En geen vis (daar ben ik nu helemaal niet van) is ook niet erg, omdat ik Mama Plus met Visolie slik. Als deze fase te lang duurt, zou ik het gewoon eens navragen wat je hier aan kan doen en of het erg is. Maar niet te druk om maken hoor!

Geplaatst
Er staan nog best veel namen in ons lijstje waar we nooit meer iets van gehoord hebben he?? Jammer, ik ben benieuwd hoe het met ze gaat..

Kan jij je nog steeds beheersen Pleun om het geslacht niet te weten? Knap van je....

Ik ben nu ook steeds op Marktplaats naar leuke dingen aan het zoeken!

ik ben er 1 van haha ik lees wel maar schrijf eigenlijk niet mee schrijf in het uitgerekend in maart mee of nouja schrijf af en toe geef ik een keer antwoord ik lees dat er hier een hoop meiden geboren worden nou ik kan je melden bij ons wordt het ook een meid in het maartforum houden ze allemaal hun mond of willen ze het niet weten dus das wel jammer vind dat altijd wel leuk wat de andere krijgen naam hebben we al een tijd maar die houden we wel voor ons ben zo bang dat iemand anders ook die naam neemt ken nu nog niemand met die naam dus wil het nog even zo houden als toevallig iemand van jullei bij babydump besteld heeft controleer het maar goed ze hebben hier vrijdag alles geleverd en we missen het voor en achterbord van het ledikantje beetje jammer maarja nou ik zal eens wat vaker gaan reageren hier :) fijne avond allemaal

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

xxx (sas): 3 februari
2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011
:bcbbboy2:

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Rain28: 9 februari 2011 :bcbbgirl2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 ??????????

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Sharon: 27 oktober controle

Pleun: 1 november vlos

Alice: 1 nov (gyn) 11 nov (pretecho)

Lindada: 5 november Vlos,11 november pretecho

Sandie: 5 november pretecho, 9 november echo + gyn

Geplaatst

Hoi meiden,

Mijn naam staat nog wel in het lijstje,maar ik ben meer actief op het "uitgerekend in maart" topic.

Het schommelt een beetje tussen februari en maart in.

Toevallig las ik dat iemand schreef hoe het met de andere dames is,waar ze nooit meer iets van gehoord hadden.

Dus ik "moest" wel even reageren hihi.

Het geslacht weten we ook inmiddels,maar we maken het niet bekend op het forum.

Sharon,ik snap dat je het zelf heel jammer vind dat in het maart topic een aantal meiden het geslacht niet bekend maken,maar het is nou eemaal heel persoonlijk. Bij mij lezen ook andere mensen mee die ik persoonlijk goed ken,en dan zou het betekenen dat hun het ook weten.

Helemaal niet vervelend bedoeld hoor,maar je kunt natuurlijk niemand dwingen.

Iedereen heel veel succes met jullie zwangerschappen!

Geplaatst
Hoi meiden,

Mijn naam staat nog wel in het lijstje,maar ik ben meer actief op het "uitgerekend in maart" topic.

Het schommelt een beetje tussen februari en maart in.

Toevallig las ik dat iemand schreef hoe het met de andere dames is,waar ze nooit meer iets van gehoord hadden.

Dus ik "moest" wel even reageren hihi.

Het geslacht weten we ook inmiddels,maar we maken het niet bekend op het forum.

Sharon,ik snap dat je het zelf heel jammer vind dat in het maart topic een aantal meiden het geslacht niet bekend maken,maar het is nou eemaal heel persoonlijk. Bij mij lezen ook andere mensen mee die ik persoonlijk goed ken,en dan zou het betekenen dat hun het ook weten.

Helemaal niet vervelend bedoeld hoor,maar je kunt natuurlijk niemand dwingen.

Iedereen heel veel succes met jullie zwangerschappen!

ooh maar begrijp mij ook niet verkeerd ik vind dat gewoon jammer maar ieder voor zich daarom vond ik het zo leuk dat bijna iedereen het hier wel zegt en ik dwing niemand hoor ik vind die opmerking van kluun daarom ook zo geweldig een kind is geen verrassingsei maar dat zeg ik maar niet in het maart want dat pikken ze weer allemaal verkeerd op iedereen zijn ding toch fijne avond allemaal

Geplaatst
wat leuk dat het wel echt een roze maand aan het worden is hahaha

dames in de meerderheid whoohooo

wij vrouwen zijn gewoon sterker :) en harder nodig op de wereld :):)

Geplaatst

ik weet het nogsteeds niet wat het is maar het begint wel echt steeds harder te kriebelen

met name ook omdat we maar niet uit de naam kunnen komen

als ik het weet hoef ik me nog maar op 1 naam kiezen te storten

al heb ik al vanaf het begin het gevoel dat het hier ook een meisje is

waarom weet ik ook niet het is echt mijn gevoel

en als ik laat pendelen komt dat eruit , als ik de chineese manier probeer ook

mijn moeder denkt het ook

pffff

ik wil het weten !!!!!!

maar arjan nog niet en als ik het weet kan ik het vast niet lang stil houden dus ..... moet ik voorlopig ook afwachten *zucht*

Geplaatst
ooh maar begrijp mij ook niet verkeerd ik vind dat gewoon jammer maar ieder voor zich daarom vond ik het zo leuk dat bijna iedereen het hier wel zegt en ik dwing niemand hoor ik vind die opmerking van kluun daarom ook zo geweldig een kind is geen verrassingsei maar dat zeg ik maar niet in het maart want dat pikken ze weer allemaal verkeerd op iedereen zijn ding toch fijne avond allemaal

Ik snap wel dat sommige mensen hier verkeerd op kunnen reageren! Sommige van ons, en ook voor mij uit het Maart topic, willen het voor zichzelf houden. En ik wil het niet eens weten, want ja zie het wel als verrassing en nee geen ei maar wel een verrassing. Ik snap dat het niet verkeerd bedoelt maar ik zou zeggen ieder zijn ding en laten we dit respecteren zonder hier opmerkingen over te maken.

Geplaatst
ik weet het nogsteeds niet wat het is maar het begint wel echt steeds harder te kriebelen

met name ook omdat we maar niet uit de naam kunnen komen

als ik het weet hoef ik me nog maar op 1 naam kiezen te storten

al heb ik al vanaf het begin het gevoel dat het hier ook een meisje is

waarom weet ik ook niet het is echt mijn gevoel

en als ik laat pendelen komt dat eruit , als ik de chineese manier probeer ook

mijn moeder denkt het ook

pffff

ik wil het weten !!!!!!

maar arjan nog niet en als ik het weet kan ik het vast niet lang stil houden dus ..... moet ik voorlopig ook afwachten *zucht*

mijn gevoel klopte ook ik wist vanaf het begin dat het een meisje zou worden ik wist ook echt geeeeen jongensnaam en mijn meisje had ik al heel lang en die vind ik zo geweldig dus als het een jongen zou worden hadden we flink moeten gaan nadenken vind dat zooo moeilijk

ja dat is wel vervelend asl je vriend/man het niet wilt weten want dan ga je toch iets speciaal voor jongen of meisje kopen voor dat ik zwanger werd wilde ik het ook niet weten maar toen ik eenmaal zwanger was dacht ik waarom zou ik het mezelf zo moeilijk maken alles wit en beige met zilver is wel leuk maar sinds ik het weet vind ik het een stuk makkelijker het hoeft niet perse natuurlijk maar ik vind het geweldig om te weten maar meestal heeft je gevoel gelijk en met pendelen bedoel je met de naald of niet die klopte bij mij elke keer en die chineese kalender ook is wel een cryo bij ons maar hij is in maart bevrucht duss.. :) misschien heeft je man bij de volgende echo wel de kriebels

Geplaatst

Hmm nu ik het lijstje zo bekijk is er nog iemand die ik al een tijdje mis.

Meisje81 waar ben je??? Hoe is het met de tweeling?

Weet iemand iets van haar?

Geplaatst

Pleun; ik vind het wel knap dat je je nog steeds kan inhouden hoor!! Maar dat is natuurlijk ook omdat je man het gewoon echt niet wilt.

Ik wilde het wel echt zo graag weten. En het is maar goed ook dat we het hebben laten uitzoeken, want mijn gevoel klopte dus echt niet hè!!

Dacht echt niet dat het 2 meiden zouden worden. Dacht bijna zeker te weten dat het 2 jongens zouden worden en heel misschien een jongen en een meisje.

Hihi... Dat had trouwens bijna iedereen in mijn omgeving gedacht hoor. Volgens de chinese kalender zouden het idd wel meisjes worden, al had ik wel het idee dat het met een tweeling niet helemaal hoefde te kloppen.

Ik moet wel zeggen dat nu ik het ook weet, ik ook echt het meiden-gevoel heb hoor. Zo leuk!!

En meiden idd het is voor iedereen persoonlijk om te willen weten wat het geslacht is. En het is net zo persoonlijk of je het wil delen als je het weet.

Moet ieder voor zich weten toch?!

Hoe voelt iedereen zich trouwens?

Ik voel me eigenlijk de laatste tijd beter dan de weken ervoor. Lekker!

Los van de gebruikelijke kwaaltjes dan hè, zoals wat rugpijn, gauw moe, af en toe bandenpijn enzo. Maar niet echt iets vervelends.

Alleen het slapen dan. Als ik eenmaal wakker ben geweest om bijv. te plassen of om het kleinste geluidje, dan kom ik gewoon niet meer in slaap. Het is nu ook half 6, ben er maar om 5 uur uitgegaan omdat ik al 1,5 uur wakker lag!! Hebben jullie dat ook?

Zijn jullie trouwens al bezig met cursussen?

Ik ben half, half bezig met zwangerschapszwemmen (ga de ene keer wel, de andere keer niet).

En ik was begonnen met yoga, maar dat is op zo'n lastig tijdstip dat ik daar ook niet meer heen ben geweest.

Ik wil misschien die cursus 'samen bevallen' gaan doen. Iemand daar al ervaring mee?

Ik wil wel wat blijven doen en me, zo ver dat gaat, voorbereiden op de bevalling.

Geplaatst

@ Sandie: ik breek even in vanuit het januari forum. Dat vroeg wakker zijn herken ik wel hoor! Ik kan daarna gewoon geen houding meer vinden waarin ik lekker lig.

Geplaatst

ik ga wel zien of ik het 17 nov. (dan hebben we de pret echo ) mss wel al teweten kan komen

ik doe soms zwanger en fit maar dat is ook omdat erg veel bekken training is en als die die dag al niet wil dan ga ik mijn bekken niet verder pijnigen

as maandag begint onze curssus samen bevallen dus dan kan ik je er vast meer over vertellen

Geplaatst

Paula: vervelend hè. Gelukkig hoef ik niet naar mijn werk o.i.d. dus ik kan proberen later op de ochtend nog even wat uurtjes te pakken. Succes hoor!!

Pleun; ben benieuwd hoe die cursus is, ik hoor het graag van je.

Geplaatst

Hallo Dames,

Sorry ook ik heb al een tijdje niks van me laten horen. Maar met al 2 kinderen in huis en nog aan het werk heb ik soms gewoon echt geen vut meer.

Anne; wat ben ik geschrokken van je verhaal heb echt met spanning zitten lezen. Gelukkig alleen de hartafwijking, wat evengoed best wel zwaar zal worden. Heel veel sterkte ermee.

Ik ga een cursus zwanger en fit doen. Toevallig werk ik bij de GGD en geeft een collega van me de les. Ik plan toevallig ook de borstvoedingsbijeenkomsten op mijn werk en raad jullie aan dat als jullie intresse in zo'n informatiebijeenkomst hebben, je zo spoedig mogelijk op te geven. Bij ons zijn er zo'n 1 a 2 per maand. Ik denk dat het best een nuttig iets is. Ik weet niet hoe het bij de ggd's in de rest van het land geregeld is maar misschien ff nuttig om op de site te kijken, ik weet dat de bijeenkomst bij ons gratis is, word vergoed door de gemeentes.

Verder gaat hier alles z'n gangtje, prima 20 weken echo gehad en inmiddels al weer een controle gehad afgelopen vrijdag. Ook mijn buik groeide erg hard de laatste weken en aangezien ik bij mijn eerste zwangerschap zwangerschapssuiker heb gehad heb ik dat even laten controleren. Dit was gewoon nog goed, maar volgens de vlos in het ziekenhuis is het normaal in deze tijd van je zwangerschap dat je vrij snel groeit.

Wat dat eten betreft, ik kan prima eten en neem voor de zekerheid elke dag Gravitamon, dit zijn vitaminentabletten speciaal voor zwanger en borstvoedinggevende vrouwen. Weet ik zeker dat ik alles binnen krijg.

Wij blijven het als verrassing houden wat het word al ben ik soms wel nieuwsgierig. Vooral leuk omdat mijn dochters hevige discussies hebben omdat die van 7 een broertje wil en die van 4 een zusje. Maar ze zullen moeten wachten tot het geboren is. Ik zal even het lijstje wat betreft mij updaten.

Uitgerekend
in
februari
2011

xxx (sas): 3 februari
2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011
?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Rain28: 9 februari 2011 :bcbbgirl2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 ??????????

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Sharon: 27 oktober controle

Pleun: 1 november vlos

Alice: 1 nov (gyn) 11 nov (pretecho)

Lindada: 5 november Vlos,11 november pretecho

Sandie: 5 november pretecho, 9 november echo + gyn

Karin: 15 november en 7 december controles gyn

Groetjes en veel succes allemaal

Karin

Geplaatst

Hoi Meiden

Hoe gaat het met jullie? Ik ben even afwezig geweest, even een klein weekje weggeweest!

Was lekker, even niet verbouwen.....haha.

Alleen ontzettend slecht geslapen daar, wat een .....bed! Ben blij dat ik weer in mijn eigen bedje kan slapen!

Met mij gaat het goed, paar kleine dingetjes, maar niet spectaculairs gelukkig!

Er is behoorlijk veel geschreven, leuk! Ik weet niet niet meer wie het schreef, maar ik vind 8 kilo ook nog heel beschaafd hoor met 24 weken. Ik zit zelf nu op 11 kilo! Ook dat vind ik niet overdreven. Ik ben heel trots op mijn buik. Ben jaren bezig geweest om hem te krijgen. De zwangerschapskleding die ik gekocht heb past nog, dus dan is het goed!

Ik doe sinds een paar weken yoga, vind ik lekker, maar niet spectaculair! Ik ga ook nog steeds gewoon naar de sportschool, en doe op mijn gemakje mee, en de buikspieroefeningen sla ik over. We waren vorige week in een bungalowpark, en heb daar lekker gezwommen, dat vond ik zo lekker, dat ik me ook maar heb aangemeld voor zwangerschapszwemmen.

Ik weet niet of jullie het weten, en het zal ook wel afhangen van je verzekering, maar ik het de yoga vergoed gekregen. Bij mijn verzekering mag je 300 euro aan cursussen doen.

Bij de kraamzorg die ik heb, zijn er nog 2 infoavonden, 1 voor het bevallen en 1 voor borstvoeding, die gaan we ook bijwonen, maar die zijn gratis. Ook is er nog een voorlichtingsavond in het ziekenhuis!

Wij hebben nog geen naam, we vinden het zo moeilijk! De meisjesnaam hadden we al jaren, de jongensnaam vind ik echt moeilijk! Maar we komen er vast wel aan uit!

Over dat navelstrengbloed..... daar moet ik me eens in gaan verdiepen, heb geen idee wat het inhoudt! Wel handig zo'n forum, zo kunnen we elkaar ook tips geven!

Meiden lekker genieten van jullie bolle buikjes!

Liefs Alice

Geplaatst

Alice, wat lekker dat jullie een weekje weg zijn geweest. En wat lekker dat je je goed voelt (niks spectaculairs dan).

Ja 8 kilo in 22 weken, met een tweeling, vind ik ook wel netjes (dat had ik geschreven). Terwijl mijn buik al best wel flink is hoor. Maar heerlijk, daar hebben we idd al die jaren ons best voor gedaan hihi...

Zwemmen vind ik idd ook wel lekker. Ik zal eens bij mijn verzekering nakijken of ik iets v/d cursussen vergoed krijg. Is altijd mooi meegenomen natuurlijk.

Ik heb me wel bij de GGD opgegeven voor div. cursussen zoals Zwanger en Fit en Zwangerschapsyoga en voor de info.bijeenkomst voor borstvoeding. Het hangt er een beetje vanaf wanneer ze starten, want ik wil wel nog graag een paar keer mee kunnen doen. Dus afhankelijk daarvan ga ik wel weer een cursus volgen.

Via de GGD zijn sommige dingen gratis, afhankelijk vanuit welke gemeente je komt.

Heb trouwens net bij het Kruidvat leuke spullen gekocht. Ze hadden ledikantdekens en lakens en hoeslakens e.d. voor hartstikke goedkoop. We hadden toevallig vorige week bij Prenatal e.e.a. gekocht, maar daar is het toch een stuk duurder hoor :-) Oké, misschien is de kwaliteit wel wat minder, maar goed, dan kopen we tegen die tijd wel weer nieuw. We moeten nu alles dubbel hebben. Dus een deken voor 9,99 ipv 24,99 of een laken voor 5,99 ipv 12,99 vind ik toch best een verschil toch?!!

Ze hadden ook van die slaapzakken en rompertjes en sokjes en slabbetjes en pyamaatjes, erg leuk. Dus misschien een tip!!!

Geplaatst

Hoihoi!

Alice waar waren jullie heengeweest? Wel lekker, even een weekje samen weg nu het nog kan! Oja, ik had dat ook geschreven van die 8 kilo met 24 weken, want ik vond het juist veel! (maar met een tweeling dan weer niet!) Maar als ik de reacties zo lees valt het allemaal best wel mee.

Sandie, aha misschien moet ik mijn ma eens langs de Kruidvat sturen, klinkt leuk wat ze daar allemaal hebben! Merk je trouwens nog iets van de ring of helemaal niks meer? Jouw buik moet inmiddels wel al behoorlijk groot zijn!! Zit het nog niet in de weg met slapen enzo?

Heeft nog steeds niemand iets van Meisje81 en Sas gehoord?

Ik heb eigenlijk weinig te melden, gaat allemaal goed hier. Over een maand begint mijn zwangerschapscursus pas en ik heb er zo'n zin in! Volgensmij is het een doodnormale cursus, die aparte dingen zoals yoga en zwanger en fit worden hier in Duitsland niet aangeboden, ik heb ze tenminste niet kunnen vinden.

Vrijdag hebben we een afspraak in het ziekenhuis, we gaan dan de verloskamers en kraamafdeling bekijken! Daar heb ik wel zin in, vind het wel fijn dat je dat vantevoren kunt zien en vragen kunt stellen.

En volgende week heb ik een afspraak staan bij de gyn voor een suikertest, ze gaan dan controleren op zwangerschapsdiabetes. Doen ze dat in NL ook standaard? Ik was er wel verbaasd over, dacht dat ze dat aan je bloed of urine konden zien.

Groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden