Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
lieve dames even en een vraagje wie van jullie heeft met de 9 weken een echo gehad en weet of deze nog inwendig is vroeg ik mezelf namelijk af

Sharon,wanneer heb jij de 9 weken echo? Ik heb de 2e echo als ik 10 weken zwanger ben.

Voel je je verder goed?

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Sharon,wanneer heb jij de 9 weken echo? Ik heb de 2e echo als ik 10 weken zwanger ben.

Voel je je verder goed?

ik heb maandag weer een echo loop jij nog steeds in het radboud dan ik niet ben weer terug in het cwz ander ziekenhuis in nijmegen denk daarna weer met de 12 weken voel me verder goed af en toe beetje moe en met vlagen heel innieminnie beetje misselijk

Geplaatst
ik heb maandag weer een echo loop jij nog steeds in het radboud dan ik niet ben weer terug in het cwz ander ziekenhuis in nijmegen denk daarna weer met de 12 weken voel me verder goed af en toe beetje moe en met vlagen heel innieminnie beetje misselijk

Nee,ik hoef niet meer naar het Radboud. Zal niet best zijn om elke keer voor een echo 1.5 uur in de auto te zitten!

Heb nu in mn eigen ziekenhuis (waar ik ook de i.u.i. behandelingen heb gehad) de 10 weken echo.

Succes alvast maandag!

Geplaatst

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 3 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011

Rain28: 9 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011

Sandie: 28 februari 2011

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Anne: maandag 12 juli

Sharon: 14 juli

Pleun:dinsdag 27 juli (4e echo, nu weer in het ziekehuis)

Pammie: maandag 19 juli

XXX; dinsdag 20 juli.

Rain28: dinsdag 27 juli (nekplooimeting)

Alice: donderdag 29 juli

Anne: maandag 2 augustus (nekplooimeting)

Sandie: maandag 2 augustus

Lindada: dinsdag 3 augustus (combinatietest)

Meisje81: vrijdag 30 juli (combinatietest)

Rammetje74: vrijdag 30 juli (combinatietest)

Hallo dames,

Ff niet op de topic geweest, moe, moe, moe en nog 2 kids rondlopen. Verder gaat het hier prima. Begin ook al best een buikje te krijgen, maar ja is natuurlijk al 2 keer eerder opgerekt geweest. De kwaaltjes beginnen wel af te nemen nu (vermoeidheid en lastig naar de wc kunnen). Mijn meiden vinden het helemaal te gek dat ze een broertje of zusje krijgen. Overigens had ik een uitwendige echo met 10 weken en dat ging prima. Vrijdag gaan we voor de combinatietest. Ben 36 en dan kan je ook nog vruchtwaterpunctie doen, maar dat wil ik alleen als er een zeer verhoogd risico uit de combinatietest komt, zitten toch weer risico's voor een miskraam aan.

Groetjes Karin

Geplaatst

Hallo,

Alweer aangekomen bij de 12 weken. Het voelt als een mijlpaal dat we nu zo ver alweer zijn gekomen. A.s. vrijdag de combinatie test en dan mogen we na 2,5 week weer gaan kijken naar de ukkies. Ben wel blij als het vrijdag is. Het is nu 2 weken geleden dat we een echo hebben gehad en toch blijf ik dan onzeker of dat het allemaal wel goed is, hebben jullie dat ook???

Ben nog steeds heel moe en met vlagen heel erg misselijk. Hoop dat deze dingen wel snel voorbij gaan. Verder heb ik een buik alsof ik al 5 maanden zwanger ben hahaha.

Gr Es

Geplaatst

Hoi allemaal!

Vanochtend weer voor een echo geweest. Nu ben ik morgen 12 weken en is het geen risicozwangerschap meer! Nu mag ik gewoon om de maand komen. Kindje bewoog mooi en is al 5,5 centimeter! Ook heeft de gyn de nekplooimeting gedaan, volgende week krijgen we de uitslag.

Ik was trouwens nu in 1 maand tijd 1 kilo aangekomen. In de eerste instantie schrok ik ervan, nu al een kilo erbij??? Maar het schijnt echt niet te snel te zijn zoals ik dacht! Zijn jullie ook al aangekomen???

Meisje81 ik heb dat ook, dat ik wel 5 maanden zwanger lijk! Ik denk dat dat buikje niet meer weggaat en over zal gaan in een echt zwangerschapsbuikje!

Moet trouwens eens proberen die ticker in orde te krijgen, is me nog niet gelukt!

Geplaatst

ik heb straks om 15:20 weer een echo

als het goed is voorlopig ook de laatste in het ziekehuis

mss alleen de seo nog een keer daar maar verder niet meer als het goed is

ik ben vandaag 10weken en 2 dagen

en ook al een aardig buikje , kan nog amper een paar gewone broeken aan

maar draag nu al t liefst positie broeken

ben benieuwd of het deze keer minder klinisch gaat zijn in het ziekehuis

we hebben ook een ein evaluatie met onze eigen gyn .

denk dat ik een bloemetje voor haar haal want ik vondt haar echt super lief en begaan

het mag gezegt worden

dr Mw. N. Cuypers

loader.aspx?MEDIAITEMID={3c059bb5-05ca-43a6-994f-0d79467723f2}

is een topper 1e klas

op zich echt weinig te klagen gehad over de hele afdeling

alle verpleegkundige zijn echt super lief en de andere dokters ook allemaal erg capabel

maar van mij een dikke 10 voor deze vrouw

Geplaatst

lieve Pleun

zij verdient inderdaad een pluim!!!! ze is ook erg meelevend en zelfs liet ze nog iets weten aan ons terwijl we niet eens meer bij haar in behandeling waren!!!

een kleine grote kanjer! (tje) hihi ze is niet groot

Babeth

Geplaatst

Ben het ook met jullie mee!! Heb al wat artsen gezien maar nog nooit zo'n lieve een meelevende als haar! Hebben onze laatste evaluatie met haar gehad en dat was ook echt weer een fijn gesprek. Idd een toppertje. Kunnen veel artsen wat van leren!

Geplaatst

Sorry dat ik hiermee het topic 'vervuil' maar ik krijg mijn ticker niet zichtbaar! heb het al 3x geprobeerd maar ik zie alleen maar de code onder mijn berichtjes staan! Wat doe ik fout? of zou het aan de ticker liggen, moet ik gewoon een andere proberen?

Geplaatst

Echo:

Alice: maandag 2 augustus (nekplooimeting)

Geplaatst

Hoi Meiden

Heb even het lijstej weer naar voren gehaald, en up to date gemaakt. Er stonden nog een hoop oude echo's op, die heb ik even verwijderd. Zie wel dat de meesten hun volgende echo datum er niet op hebben gezet! Doen jullie dat nog?

Hoe gaat het met jullie? Beginnen jullie je energie ook weer een beetje terug te krijgen? Ik heb me niet ziek, of heel moe gevoeld, maar toch merk ik dat ik me 'anders' ga voelen. Hebben jullie dat ook?

Vandaag ons wondertje weer mogen bewonderen.... wat een had ie het druk! Het zag er allemaal goed uit, en hij was goed van grootte, precie wat past bij 12 weken zwangerschap. Vind het nog steeds ongelooflijk dat dat in mijn buik zit!

Maandag de nekplooimeting, spannend...... Ik zag dat veel van jullie die binnenkort hebben! Succes allemaal!

Liefs Alice

Geplaatst

Echo:

Rain28: woensdag 25 augustus

Zo, heb mezelf weer even ge-update! Afgelopen dinsdag weer een echo gehad, alles ziet er keurig uit en het kindje is al 6 cm! (dacht ik?) Nu was de ruggegraat heel duidelijk te zien! Vanaf nu is het ook geen risicozwangerschap meer en mag ik gewoon elke maand komen ipv elke 2 weken.

@pleun lief dat je me wilde helpen, ik was te laat in de chat!

Ik heb trouwens sinds vannacht last van mijn eierstok lijkt het wel....helemaal links onder voel ik het constant licht steken. Beetje hetzelfde gevoel als bij de stimulatie. Herkent iemand dit??? Tis geen erge pijn maar gewoon irritant....

Zou dit de eierstok zijn of eerder baarmoederbanden ofzo? Tijdens de stimulatie had ik ook altijd het meeste last van de linker eierstok!

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

dames

wij zijn allemaal ongeveer even ver maar ik vraag me af

zijn juliie ook zo extreem moe of ben ik gewoon extreem lui

ik kan de hele dag wel slapen

zeker na de middag is het hier pruimen

sávonds lig ik er vaak al tussen 21 en 22 in en sóchtens kan ik me mezelf met moeite omhoog gehesen krijgen om te gaan werken

ik meld me met regelmaat smiddags ziek omdat ik gewoon zit te knikkenbollen achter mn pc

mijn leidiggevende wordt hier ondertussen niet echt happy van

wat doen jullie er aan om te blijven functioneren

ik en mijn baas worden hier mesjogge van

begrijp me niet verkeerd , ik ben ziels gelukkig dat ik zwanger ben

en ik hoef nog maar 2 weken te werken en dan heb ik 3 weken vakantie

maar ik voel me nu niet echt je van het

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb afgelopen vrijdag de combinatietest gehad. Op het oog zag het er allemaal erg goed uit. Wat gaaf om het weer te zien twee van die spartelende mensjes. Het begint steeds echter te worden.

Ik ben ook nog steeds dood en dood moe werk 5 dagen in de week dus dat is best pittig merk ik nu. Hoop dat ik snel mijn energie weer terug krijg.

Gr Es

Geplaatst

Ik geloof dat ik mezelf gelukkig mag prijzen als ik jullie hoor....

Ik wou dat ik tips voor je had Pleun, maar die heb ik helaas niet :-( Maar het moet echt heel frustrerend zijn om ZO moe te zijn terwijl je toch echt op tijd naar bed gaat!

Ik heb eigenlijk geen last van moeheid. Maar ik zit ook al een maand thuis omdat ik een werkverbod heb.'s Avonds ben ik wel moe maar slaap elke nacht tussen de 9 en 10 uur en heb overdag eigenlijk nergens last van.

Ik heb trouwens sinds een week het gevoel alsof mijn buik nu echt begint te groeien! Eerst wist ik zeker dat hij gewoon opgeblazen was maar nu is hij nog wat dikker geworden en echt opgeblazen voel ik me niet. Volgensmij komt dit nu toch door de baarmoeder die zo groot is geworden. Sommige mensen zeiden me: ah joh, die buik zie je pas met 20 weken! Maar ik heb het idee alsof het nu toch echt is beginnen groeien! Vind het wel leuk!

Hoe is dat bij jullie???

Geplaatst

wat me vooral frustreerd is dat ik doodop ben maar dat ik niet effectief ziek ben , met het gevolg dat iedereen je aankijkt met een blik van "jij aansteller " want ze zien t niet ik heb geen botbreuk oid dus ik loop gewoon werk gewoon maar kan na 12 uu mn ogen niet open houden

en dan krijg je van die fijne adviezen als ga dan optijd naar bed , of minder sex , of zo nog van die stomme dingen

Geplaatst

Hoi Pleun,

Ik breek weer eens even in hier om te reageren, hihi.

Ik herken de klachten en heb 6 weken lang enorme vermoeidheid gehad. Mijn lichaam was zo moe dat mijn hartslag uiteindelijk constant 120-130 slagen per minuut maakte om mij op de been te houden.

Ik heb met mijn werkgever overlegd dat dit geen houdbare situatie is, niet voor mij en niet voor de baby. Uiteindelijk ben ik een paar uur minder gaan werken, 5 weken lang. Zo kon ik elke middag slapen. Met 12-13 weken herstelde dit zich en ben ik weer vol gaan werken.

Je baas zou hier eigenlijk gewoon aan mee moeten werken en jou dus gedeeltelijk ziek melden bij het UWV. Het UWV doet hier ook helemaal niet moeilijk over. Misschien kan je alle ochtenden werken? Of Elke dag 6 uur in plaats van 8 of 9 uur?

Succes hoor EN NEE JE STELT JE NIET AAN!

http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of-zwanger/zwanger-pas-bevallen/ziek/index.aspx

Geplaatst

Echo:

XXX: donderdag 5 augustus echo.

Rain28: woensdag 25 augustus

Geplaatst

Hai,

Anne, Sandie en Alice hoe was jullie echo??

Pleun, ik ben ook nog steeds zo moe en slaap s`middags ook wel. Ik werk niet full time dus ik kan dat. Mijn ogen vallen vaak na de middag ook dicht, ik dacht na 12 weken wordt het beter maar merk er nog niet zo veel van.

Maar goed dit is het enige waar ik last van heb.

Sas

Geplaatst

ja ik verder ook niet maar dit is wel lastig op het werk

als je steeds over je nek gaat dan heeft men een tastbaar iets dat je niet helemaal lekker bent maar moe wordt vaak een geval van doorzetten en niet zeuren

Geplaatst

Klopt helemaal wat je zegt, mensen in je omgeving begrijpen het niet. Denk maar wel aan jezelf.

Heb net kraamzorg aangevraagt, er stond dat je dit moest regelen tussen de 12 en 16 weken.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden