Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé meiden,

Vandaag weer een echo gehad. En alles zag er goed uit. De hartjes klopten mooi (we hebben ze nu ook gehoord, zo geweldig om te horen!!), ze groeien goed, alles zag er goed uit. We zijn weer helemaal blij en weer gerustgesteld (ik blijf het nog steeds spannend vinden hoor).

Pleun, die vermoeidheid herken ik echt hoor. Ik ben zo ontzettend moe. En dan werk ik niet eens!! Gelukkig maar, want dat had ik nu echt niet gered hoor. Ik moet elke middag wel ff slapen. En als ik bijv. een wasje heb gedaan, ben ik gesloopt. Boodschappen durf ik niet eens in mijn eentje te doen, want ik sta te duizelen in de winkel.

Erg vervelend hè. Zeker als je ook nog moet werken. Maar volgens mij krijgt je werk het gewoon vergoed hoor als je ziek bent m.b.t. je zwangerschap. Volgens mij zijn ze daarvoor verzekerd of krijgen ze het gewoon terug van het UWV. Dan hoef je je ook niet zo schuldig te voelen. Terwijl ze wel gewoon mee moeten werken hoor, want het gaat wel om je gezondheid!!

Fijn om te lezen trouwens dat het met iedereen zo goed gaat (op de kwaaltjes na dan!!)

Op naar de volgende echo!!

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames!

vanmorgen een geweldige echo gehad! Ons kleintje is nu 5,1 cm en was erg bewegelijk. Heel leuk om te zien, er viel een last van onze schouders af. Heb een klein traantje gelaten toen ik dat kleintje echt zag schoppen en bewegen. Nekplooimeting is ook gedaan. Zag er prima uit, 1,17 mm. Dat wordt nog verder berekend met de bloedtest van 2 weken geleden, maar daar maak ik me geen zorgen over.

Verder hoorde ik dat je niet vroeg genoeg kunt zijn met kinderopvang, dus ik heb me bij een heleboel ingeschreven. Kraamzorg doe ik na vrijdag, dan ben ik bij de verloskundige geweest die daar misschien nog tips over heeft.

En verder nu echt lekker genieten en gaan fantaseren over het kamertje, heb ik zo'n zin in!

Hoop dat de andere echo's ook weer goed waren!

Liefs van een hele blije toekomstige moeder:uecgVftZ91767265:

Anne

Geplaatst

net weer bij de verloskundige geweest

alles was nog altijd goed

puckie is nu 4,42 cm

komende maand geen echo's meer pas weer de 6e september

maar das niet zo erg omdat we vanaf 16 aug 3 weken weg zijn

4 buisjes bloed af gegeven , om mijn bloedtype,ijzer ,suiker en soa te testen ,maar ga er vanuit dat dat allemaal goed is

ze heeft geprobeerd om een hartslag te horen maar dat wilde niet lukken duurt waarschijnlijk nog wel een week of 2

wel t hartje zien kloppen met een uitwendige echo

dat was voor het eerst en wat mij erg gerust stelde was dat er al echt duidelijk kaakbotjes en een neusbotje te zien is

wat de kans op down kleiner maakt omdat down kindjes geen neusbotjes hebben

bloeddruk ook prima 130 op 78

tegen de vermoeidheid raad ze me floradix aan een ijzerrijk goedje

iemand ervaring mee?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met iedereen. Wij zijn na 3 weken weer terug van vakantie, hebben het heerlijk gehad.

Gisteren de combinatietest gehad in het ziekenhuis. Daar gaf de arts al aan dat vaak het bloedbeeld wat vertroebeld is door de hormonen en dat ze liever heeeel goed gingen kijken dmv de echo. En, ooh wat was het leuk. Wat een compleet mini-mensje al, helemaal compleet en keurig volgens schema gegroeid. Ook waren er geen aanwijzingen voor een evt afwijking. Ik was er niet helemaal gerust op door het verhaal van dat bloed dus nu krijg ik met 18 weken nog een keer zo'n uitgebreide echo in het ziekenhuis. Dan kunnen we indien nodig altijd nog een punctie laten doen op dat moment. Maar we gaan ervan uit dat dat niet nodig is.

Ik ben me halverwege de vakantie gelukkig veel beter en wat fitter gaan voelen. Hoewel mijn conditie maar matig is, ben snel buiten adem. Ook begint mijn buik te groeien, de meeste broeken gaan niet meer dicht. Dus voor ik weer ga werken maar eens op zoek naar een broek die wel past :)

Vandaag 14 weken, heerlijk gevoel.

Nou, al met al een blije Linda. Ik hoop dat jullie dat gevoel ook een beetje hebben! Ik heb ook nog even het lijstje aangepast!

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 3 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011

Rain28: 9 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011

Sandie: 28 februari 2011

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

XXX: donderdag 5 augustus echo.

Rain28: woensdag 25 augustus

Lindada: maandag 6 september

Geplaatst

Hoi Meiden

Hier ook alles goed! Beetje druk op het moment! Onze uitslag was ook goed, de kans berekening kwam op 1:3542. Dus de kans is niet groot! Ze keken ook best uitgebreid naar de baby, de hersenen, het hartje, of de hartslag regelmatig was, of alle verhoudingen klopte.....

Alles zag er goed uit, en hij/zij ligt mooi op schema met groeien! Vind het zo gewelding om te zien! Ik zat net nog even te lezen op het wachtbankje augustus..... Dan denk ik wat heb ik toch een geluk dat het gelukt is, en we eindelijk ons kindje mogen krijgen!

Ik zit dus ook echt op een roze wolk! Volgens iedereen straal ik!

Maarre, de vermoeidheid herken ik niet. Ik was in de eerste 3 maanden 's avonds wel wat moe, dat ik om 21:00 al lag te slapen op de bank, maar overdag niet! Ik merk nu echt dat ik m'n energie terug ga krijgen, ik voel me zelfs een beetje hyper! Ik ben ook nog gewoon 2 keer per week aan het sporten! Wel een beetje aangepast zonder buikspieroefeningen.....

Ga me bijna schuldig voelen, ik ben ook al niet misselijk geweest...... Ben alleen maar heeeeeeel gelukkig!

Ik hoop dat jullie je energie ook snel terug krijgen, want ik kan me voorstellen dat het erg lastig is!

Weten jullie trouwens al of jullie het geslacht willen weten?

Liefs Alice

Geplaatst

Even het lijstje weer aangepast!

Echo:

Alice: maandag 23 augustus

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij hebben dit weekend besloten om toch een vruchtwaterpunctie te laten doen, erg spannend! Morgen even bellen voor een afspraak. Wij willen graag weten wat het is. Bij de echo van de combinatietest dacht de echoscopiste dat het een jongen wordt maar niet helemaal zeker. Nog even geduld dus.

Hoe is het met de andere meiden? Nog steeds vakantietijd? Het is erg rustig in het topic.

Geplaatst

Hallo zwangere!!

Hoe gaat het met jullie? Hier alweer bijna 15 weken onderweg en die buik groeit en groeit. Het gaat allemaal goed. De misselijkheid wordt steeds minder maar is helaas nog niet weg. Daarnaast merk ik nu dat ik toch echt mijn leven iets moet gaan aanpassen elke dag werken en elke avond iets plannen werkt niet. Gisterenavond was mijn buik dan ook kei en kei hard niet echt goed volgens mij. Iemand ervaring mee???

Echo:

Meisje81: vrijdag 27 aug controle

Geplaatst

Hoi,

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Ik groei ook enorm. Inmiddels over op positiebroeken en gisteren wat shirts gekocht. Moet er wel nog steeds aan wennen als ik mezelf in een etalage zie lopen hoor :)

Ik ben gisteren voor het eerst bij de VK geweest, alles weer oke. Ik pas mijn data even aan in de lijst!

Uitgerekend infebruari2011

Echo:

Lindada: maandag 8 september (VK)

Geplaatst

@ Linda: Spannend toch een vruchtwaterpuncie! Wanneer gaat het gebeuren? Grappig dat ze al kon zien dat het waarschijnlijk een jongen wordt! Heb het al eerder gehoord, en een tijdje geleden had iemand ook echofoto's van het geslacht geplaatst op het forum. Dit schijnt alleen maar zo vroeg zichtbaar te zijn als het een jongen is! Ik ben ook benieuwd wat wij krijgen! Nog een paar weekjes wachten!

@ Meisje81: Geen ervaring met harde buiken, gelukkig. Maar volgens mij betekent het inderdaad dat je wat rustiger aan moet gaan doen! Je hebt nog een lange weg te gaan, voordat je verplicht rust moet gaan nemen! Succes!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi,

Heel spannend allemaal. Ook ben ik zeer benieuwd naar het geslacht. Maken jullie er een geheim van? Wij niet hoor. De punctie staat gepland op 24 augustus. Na 5 werkdagen krijg je er een voorlopige uitslag van. Dat is fijn, je hoeft dus niet 3 weken te zenuwen voordat je iets weet. Wel erg spannend allemaal.....

Voel jij al iets in je buik????

Geplaatst

whooee eindelijk doet mijn ticker het! Ik ben er weer, was een weekje op vakantie bij mijn ouders in Nederland! (woon in duitsland)

Hier gaat alles goed, ik ben nu definitief overgestapt op een zwangerschapsbroek sinds gisteren! Zo leuk dat die buik nu begint te groeien! Hij was eigenlijk al wat dikker vanaf die hormoonbehandeling maar dit buikje is volgensmij toch wel van de baby! Leukleuk!

Wat iets minder was is dat ik het afgelopen weekend een vreselijke hoofdpijnaanval heb gehad! Ik heb weleens vaker hoofdpijn gehad maar heb het altijd nog goed kunnen redden zonder pijnstillers. Deze keer niet!!! heb op 1 dag 4 paracetamols moeten nemen, hield het niet uit, mijn hele hoofd bonkte!! Lange tijd niet zo'n hoofdpijn meer gehad! Vond het niet echt fijn om die pijnstillers in te nemen.....maarja!

Iemand anders dit ook al eens gehad tijdens de zwangerschap??

Oja, ik heb trouwens in NL de eerste babykleertjes gekocht! :-) Jullie ook al iets aangeschaft?

Meisje81 ik wist helemaal niet dat die harde buiken zo vroeg in de zwangerschap al konden optreden! Ik heb het alleen als ik spijsverteringsproblemen heb. Doe je wel rustig aan?

Linda heb je al een afspraak voor de vruchtwaterpunctie? Spannend zeg.....was er een verhoogd risico bij de nekplooimeting of doen jullie het gewoon voor je eigen gemoedsrust? Wij willen niet weten wat het wordt! Maar zonder garantie hoor, haha, misschien ben ik dadelijk toch zo nieuwsgierig.......

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook van mij maar weer eens een berichtje!

Ik ben blij te lezen dat het hier allemaal goed gaat.

Hier gaat het ook goed, steeds beter eigenlijk. De misselijkheid wordt steeds minder, dus dat is wel fijn. En ook qua energie gaat het beter. Dus ik kom weer wat meer buiten en kan weer wat meer dingen doen en afspreken enzo.

Dinsdag heb ik mijn eerste afspraak bij de gyn. hier in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat ik dan ook een echo ga krijgen. Ben toch wel weer benieuwd naar die 2 hummeltjes hoor!!

Ik zal het gelijk in het lijstje zetten.

Uitgerekend infebruari2011

Echo:

Sandy: dinsdag 17 augustus (misschien alleen controle, maar hoop ook een echo)

Lindada: maandag 8 september (VK)

Meiden succes weer met de zwangerschappen!!

Geplaatst

Rain: ik heb toevallig deze week ontzettend veel hoofdpijn gehad. Niet leuk gewoon. Ik heb ook wel een keertje een paracetamolletje genomen hoor. Het liefst niet, maar ja, soms ontkom je er gewoon niet aan.

Ik heb trouwens dat ik ontzettend druk met dromen ben. Hebben jullie dat ook?

Ik word er echt gek van en letterlijk ontzettend moe!! Hele verhalen droom ik, enge dingen, leuke dingen, mensen die ik tegenkom v/d middelbare school, het slaat nergens op. Ik droom altijd wel veel, maar het is nu soms niet leuk meer hoor!!

Geplaatst

Ik draag sinds een week ook de speciale broeken. het ging echt niet meer, zelfs niet met een elastiekje of de knoop open. Ik heb afgelopen week voor het eerst wat voor de baby gekocht. Ik had wel al heel veel gekregen.

Ook zijn we druk aan het kijken naar een geschikte wagen, dan gaan we daarna op Martkplaats kijken om m te kopen. Bij ons gaf de combinatietest een verhoogde kans(1:110) en daar heb ik helemaal geen rust bij dus een punctie.

Ik moest deze week naar de tandarts voor een gebroken kies en een verloren vulling ( lang leve het brood in Italie). Maar ik mocht gelukkig gewoon verdoofd worden. Ik ben zo'n bangerd dus was er erg blij mee!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Hier ook weer een berichtje van mij. Ik kan ook al een tijdje mijn eigen broeken niet meer aan en begin al een echt buikje te krijgen. De combinatietest was gelukkig helemaal goed.

Het hoofdpijn verhaal herken ik wel en ook de vermoeidheid al is dat gelukkig nu over.

Wij willen niet weten wat het word, een verrassing lijkt mij leuker zeker gezien ik bij mijn meiden beide keren een keizersnede heb gehad en nu met een geplande keizersnede moet bevallen, dus de geboortedatum gaat voor ons op een gegeven ogenblik geen verrassing meer zijn.

Verder allemaal lekker genieten van onze buikjes.

Groetjes Karin:preggers:

Geplaatst

Hoi Meiden

Volgens mij is iedereen weer terug van vakantie! Wordt weer een beetje druk hier!

@Linda, Als wij een verhoogde kans hadden gehad, hadden we ook verder onderzoek gedaan, snap het heel goed! Fijn dat je na 5 dagen al een voorlopige uitslag krijgt! Minder zenuwslopend! Wij maken er ook geen gehein van als we weten wat het wordt! Lijkt me veel te lastig om het geheim te houden, en volgens mij ga ik me dan verspreken. Mijn gevoel zegt een meisje, ik ben benieuwd!

Heb nog niets van kleding gekocht, ik denk als ik het geslacht weet, dat het dan gaat beginnen! Heb sinds van de week ook mijn postiebroeken aan, Nu komt de buik echt naar voren. Ik had nog 2 broeken die nog paste, maar als je dan gaat zitten, is het niet fijn!

@Rain, Ik heb vorig weekend ook zo'n hoofdpijn gehad! Ben op ben gaan liggen, en daarna was het iets draaglijker, ik heb niets in hoeven te nemen, ik wilde er mee wachten tot ik het echt niet meer uithield!

@Sandie, ik droom ook zoveel...... En inderdaad over mensen die je al heel lang niet meer gezien hebt. Echt heel apsrt, dat meer dat hebben!

Wij zijn ook voor kemertjes en wagens aan het kijken. Wat een keuze he. Heb een hele mooie gezien, en denk dat dat m gaat worden. Mijn ouders betalen de kamer, en mijn schoonouders de wagen, dus das wel heel leuk! Kan ik lekker kleertjes gaan shoppen straks! hihi

Liefs Alice

Geplaatst

Hee sandie,

Was alles oke met de echo vandaag? Leuk weer om gekeken te hebben he??

Hier alles rustig. Inmiddels wel een kinderwagen besteld en druk aan het kijken naar kamertjes. Erg leuk om alvast een beetje over na te denken he?

Geplaatst

LindaDa, nou ik had dus GEEN echo vandaag. Geen onderzoek, geen vragen kunnen stellen, helemaal niks!!!

Ik ging op zich al niet zo heel positief heen, omdat er toen ook al zo vaag werd gedaan toen ik een afspraak wilde maken. Ik kon met 16 weken komen (laatste ivf-controle was met 10 weken!) en dan zou er misschien niet eens een echo worden gemaakt. Extra controle ivm een tweelingzwangerschap vonden ze niet nodig. Maar goed, ik mocht toch eerder komen.

We hadden ons wel voorgenomen om 'blanco' heen te gaan, want misschien dat de assistente er niet zoveel verstand van zou hebben.

Komen we daar, voor het eerst, en het enige dat er in dat kamertje is gebeurd is dat hij vroeg: je bent dus zwanger? Ja. Van een tweeling? Ja. Hebben jullie nagedacht over prenatale diagnostiek? En daar hebben we het even over gehad.

Ik gaf nog aan dat er nog geen bloed gecontroleerd was en of ik wel een 12-weken echo zal krijgen. Nou daar kon ik een afspraak voor maken. Tot ziens!!

Dat was het!!!

We stonden eigenlijk met een mond vol tanden. Hij heeft ons ten eerste niet leuk gefeliciteerd ofzo, maar oké. Maar hij heeft me niet gevraagd hoe ik me voel, of ik ergens last van heb, wat m'n voorgeschiedenis is geweest, hoeveel ik ben aangekomen ofzo. Hij heeft me niet onderzocht, mijn bloeddruk niet gemeten, me niet gewogen, enz. Helemaal niks.

We weten niet wat normaal is en misschien zijn onze verwachtingen te hoog. Maar ik vond dit zoooo raar. Ik weet dat je bij je eerste afspraak bij de verloskundige wel even zit en dat er tijd voor je wordt genomen. Maar dit sloeg nergens op.

Ik had al een topic geopend, omdat we gewoon aan onszelf begonnen te twijfelen. Maar ik denk er hard over na om naar een ander ziekenhuis te gaan.

Mijn gyn.die me behandelt voor de endometriose zit helaas niet bij verloskunde. Maar er zit nog een ander ziekenhuis hier in de buurt die qua gynaecologie wel goed aangeschreven staat, dan gaan we misschien daar wel naartoe.

Ik wil me nl. wel prettig voelen bij mijn arts, ja toch?!

Dus helaas.... Maar goed.

Jij hebt dus al een kinderwagen besteld? Wat leuk zeg.... Wij hebben wel al gekeken hoor en weten ook wel welke we willen. Maar we willen toch eerst wel hun geslacht weten. Zal niet heeeel veel uitmaken qua kleur, maar toch.... En ik wil sowieso nog een echo voordat we echt gaan beginnen met de uitzet.

Wanneer heb je de punctie??

Geplaatst

Wat leuk dat er weer een beetje geschreven wordt bij Februari.

@sandie, wat een verhaal van die arts. ik ben ook zwanger van een tweeling maar wij moesten onder behandeling blijven in het ziekenhuis aangezien een tweeling altijd een risico zwangerschap is. Ik krijg dan ook om de 3 a 4 weken een echo. Wat raar dat jij dat niet hebt. Ik heb al een plakboek vol met echo´s bij 5 weken, 6 weken, 7 weken, 9 weken, 10weken, 12 weken en nu dadelijk bij 16 weken weer. Ik zou het wel even navragen.

@lindada, wat spannend een punctie maar ik zou het in jou geval ook doen. bij ons kwam er uit de combinatietest 1:4000 dus dat was prima. Zie je tegn de punctie op? Je meot het daarna wel rustig aan doen he!!

Hier gaat het goed. Vorige week een mindere week gehad voelde mij gewoon niet zo lekker en die buik was continue hard. Nu niet meer. Hij groeit wel heel erg hard. Je kan er echt niet meer omheen maar ja het zijn er twee zullen we maar zeggen. Ik ben ook niet meer misselijk en met de moeheid gaat het ook stukken beter.

Gr Es

Geplaatst

Sandie ik vind dat ook maar raar hoor! Je zou toch zeggen dat ze wel wat intensiever controleren bij een tweelingzwangerschap! Misschien toch de moeite waard om eens rond te bellen of je naar een andere gyn. kunt? Of navragen welke controles normaal zijn bij een tweelingzwangerschap? Normaal zouden toch je bloed, urine en bloeddruk minstens gecontroleerd moeten worden lijkt me.

Linda wanneer heb je de vruchtwaterpunctie?

Vandaag alweer 15 weken, hoera! Ik heb sinds gisteren ook een verloskundige gevonden. Hier gaat dat wat anders dan in NL, je gaat voor de controles standaard naar de gynaecoloog. De verloskundige doet de zwangerschapscursus, is bij de bevalling in het zh aanwezig en doet de huisbezoeken. (geen kraamzorg hier, de eerste 8 dagen na de bevalling komt de verloskundige dagelijks thuis langs om even te kijken en te helpen met borstvoeding enzo)

Maar ik heb me dus aangemeld, op 1 december begint mijn cursus!

Geplaatst

Hee allemaal,

Ja inderdaad leuk dat er weer geschreven wordt! Ik doe mijn best ook weer. Ik heb dinsdag de 24e de punctie en het advies is om de dag erna niks te doen, voetjes omhoog en op de bank. En ja, natuurlijk vind ik het erg spannend ( lees; doodeng). Maar ja, ik heb ook de puncties in het traject goed doorstaan dushoop dat ook bij deze punctie. Als het kindje het ook goed doorstaat, zijn wij blij natuurlijk! Maar wel een spannende week hoor.

Ik vind dat ik al een enorme buik heb, ik word er ook (positief) op aangesproken. Ik ben tot nu toe niet veel aangekomen ( 1,5 kilo). Maar ben benieuwd hoe dit verder gaat en hoe ik er zo rond de kerst uitzie :)

Ik ben erg benieuwd naar jullie buiken en mooie echo's die gaan komen. Ik heb de eerste afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis al gehad. Over 3 weken weer en over 4 weken al de 20 weken-echo. Allemaal spannende stappen die weer gaan komen!

Slaap lekker...

Geplaatst

hoi Sandie,

Ik zit ook bij het ziekenhuis voor controle wegens mijn voorgeschiedenis maar ik ben het wel met je eens dat er wel heel erg luchtig wordt omgegaan met patiënten. Ik was daar ook voor controle ben nu 13 wkn en 2 dagen en heb ook nog geen echo bij hun gehad, de co-assistent vertelde mij dat ik met 10 wkn al een echo heb gehad bij fertiliteit vond dit zo raar. Ik was daar vandaag weer en zij kon het hartje niet horen maar ik vond haar zo onervaren voelde mij daar niet prettig over. De arts doet helemaal niks behalve vragen stellen.

Kom daar over 3wkn weer en hoop dat het dan beter gaat en ga daar ook niet weg voordat ik gerustgesteld ben.

Geplaatst

Hoi Nassira,

Vervelend hè dat je daar weg gaat met geen lekker gevoel. Het is voor ons toch allemaal spannen en nieuw. Zij zijn toch degenen die ons moeten uitleggen wat de bedoeling is en je antwoorden op vragen geven?

Ik had het ivf-ziekenhuis nog gebeld en zij zei dat ik wel een beetje moest 'afkicken' van hun, omdat het in een gewoon ziekenhuis er heel anders aan toe gaat.

Oké, dat begrijp ik dan wel. Maar dan hoef je nog niet zo te doen, toch?

Toevallig sprak ik een vriendin die bij haar miskraam een curretage had gehad, toevallig van deze zelfde arts. En zij werd ook zo raar behandeld door hem. Ze kwam uit de narcose en was best overstuur. En hij deed maar alsof hij niet begreep waarom ze verdrietig was en dat ze het gevoel van hem kreeg dat ze zich niet zo moet aanstellen. Nou, ik ben zoooo blij dat ik nu niet meer naar hem toe ga.

Ik had al een ander ziekenhuis gebeld en daar een afspraak gemaakt, want ik wil echt niet meer bij hem komen. En nu ik het verhaal van mijn vriendin heb gehoord helemaal niet meer!!

Alleen heb ik nu pas over 1,5 week een echo (dus met 14 weken), maar goed liever dat dan dat ik me niet op mijn gemak voel hoor!

Ik hoop voor je dat je bij de volgende afspraak een beter gevoel zal hebben. En anders gewoon om een andere arts vragen hoor, want je moet je er wel prettig bij voelen, toch?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden