Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goh Ilona, wat vervelend zeg. persoonlijk zou ik ook heel graag die 2 embryoos terug willen hebben geplaatst. Ik geloof trouwens dat de kans dat beide embryoos ontdooien en dan ook nog eens beiden blijven plakken niet heel groot is. Dus ik zou proberen je man daar van te overtuigen.

En als ze met zijn 2-tjes zitten en je laat er maar 1 terug plaatsen, dan is er zowiezo 1tje verloren.

Gisteren hebben ik het evaluatiegesprek gehad. We hebben nog 4 cryoos. Morgen zouden ze overleg hebben over de vergoeding volgend jaar. Als in 2011 mogelijk geen vergoeding meer is dan starten we deze week nog met IVF/ICSI 2. Morgenavond krijg ik dan een telefoontje van ze. Dus dat wordt nog spannend!!!

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ilona@je gevoel blijven volgen.

Wannabemom@ wat super zeg 4 cryos. De vergoeding duurt nog wel even voor het afgeschaft word had ik begrepen. Hoop dat ik het goed gehoord heb.

Geplaatst

Dag allemaal,

Soms lees ik nog even mee hier.

Ik ben nu bijna 19 weken zwanger na een cryoterugplaatsing. ( 1 embryo)

Uit zelfde "oogst" een zoon welke geboren is in 2008. Wat spannend

allemaal voor jullie deze periode. Wens een ieder succes en geluk!

groetjes van Soesa

Geplaatst

Soesa,

Wat super dat je zwanger bent! Alsnog van harte!

Fijn dat je andere een hart onder de riem wil steken met dit bericht, doet me op dit moment echt heel goed.

Ben zelf aan het wachten en wachten en wachten.....

Geplaatst

soesa@wat leuk dat je even een berichtje achterlaat. Wat super dan heb je bijna de 20 weken echo.

Dit geeft ons weer meer hoop. Ik heb alleen een gevoelige maag had jij dat ook. Als ik hem aanraak dat doet het zeer.

Geplaatst

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, ons dilemma werd opgelost omdat er 1 embryo goed uit de ontdooiing was gekomen, en de ander was er wel uit, maar eigenlijk niet goed genoeg van kwaliteit. We hebben er dus maar 1 terug laten plaatsen. afwachten dus maar weer.

groetjes van Ilona

Geplaatst

Hoi Raba

Onze embryootjes waren ook atjes. Wat spannend, nog een paar dagen en dan mag je testen!

Ik heb idd bijna de 20 weken echo. Ik heb veel vertrouwen maar toch is het spannend.

Ik wens je enorm enorm veel succes!!! Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Hoi wish,

We zaten samen op het wachtbankje in juni. Fingers crossed, je ziet het aan ons, het kan echt wel!

Heel, heel veel succes!!!!!

Geplaatst

Ik heb midden volgende week (hopelijk) mijn tp, en meteen ook 2 cryo's tegelijk. Mijn vriend is er niet helemaal enthousiast op, maar elke kans is er één vind ik en als cryo is er al maar weinig kans tot overleven. Hoewel ik toch een mooi verhaal lees van Soesa! Het kan dus toch!

Maar het is gewoon zonde om een gezonde te moeten laten afsterven, als er evengoed 2 kunnen staan springen om verder te leven :-)

spannend alweer!!

Ellen

Geplaatst

Wij hopen dat we deze cyclus ook weer een cryo tp gaan krijgen.

Dus ik hoop dat we elkaar terug gaan zien op het wachtbankje van november.

Geplaatst

mijn moed en vertrouwen heb ik weer terug. Nog een nachtje slapen en dan mogen we testen. Hebben toestemming gevraagd voor een dag eerder en dat mocht we laten een bloedtest doen in onze woonplaats wil niet zelf testen.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag eerste echo gehad ivm terugplaatsing van cryo's in de natuurlijke cyclus. Het zag er allemaal goed uit.

Wat ik echter niet snap is na hoeveel dagen na de positieve ovulatietest ze worden teruggeplaatst? Kan een van jullie dat uitleggen.

Misschien is het raar dat ik het zeg, maar ik wordt een beetje opstandig dat ik niets kan plannen in mijn agenda qua afspraken. Moet er dan rekening mee houden dat ik ze moet afzeggen en dat vinden mijn klanten niet leuk. Daarbij wil ik de reden niet aangeven natuurlijk. Gaat ze tenslotte niets aan. Heb op mijn werk al het een en ander moeten verzetten met een smoesje en dat begint dan op te vallen. :mad: Hebben jullie het op je werk wel verteld of hoe gaan jullie ermee om?

Eus

Geplaatst

Hoi Eus,

Ik heb er ook lang mee geworsteld, of en wanneer te zeggen op mijn werk dat je ermee bezig bent. Op zich gaat het inderdaad niemand aan (en in België ben je ook niet wettelijk beschermd zolang je niet met een zwangerschapsbriefje voor de werkgever's neus zwaait), maar op je werk vertoef je wel elke dag ongeveer 8 uur en geloof me, ik ben blij dat ik zelfs nog voor ik met de MMM ben begonnen mijn moed bij elkaar geraapt heb en het tegen mijn baas en zelfs collega gezegd heb. Zo hoef je niet te liegen of smoezen te verzinnen, want op de duur merken ze het toch en gaan ze misschien heel wat andere dingen vermoeden dan dat je aan zoiets nobels als kindjes bezig bent. Je kan op voorhand afspraken maken dat je het er liever niet teveel over wil hebben omdat het emotioneel zwaar is.

Voor mij heeft het een grote last van mijn schouders gehaald, en afhankelijk met de relatie die je op je werk hebt zou ik zeggen: wees open! Ik heb intussen al zovaak de deur van het ziekenhuis platgelopen dat je leven er zowat rond draait. En het werk hoort daar ook bij, helaas. Het beste wat je kan doen is aanvoelen hoe het op je werk eraan toegaat en aan wie je het best toevertrouwt.

Succes en hou ons maar op de hoogte!

ivm de plaatsing na ovulatie, ik dacht een dag of 2 na de ovulatie, zodat vergelijkbaar met een natuurlijke cyclus ipv het bevruchte eicelletje vanuit de eileider in de baarmoeder belandt, de cryo vanuit de andere richting in de baarmoeder landt :-)

Groetjes,

Ellen

Geplaatst

Hoi Eus,

De terug plaatsing na een positieve test is afhankelijk van wanneer de embryo's zijn ingevroren.

Ik Had 5 dagen na mijn positieve test de tp.Daarbij mocht ik de test dag niet mee rekenen.Misschien kunnen ze je in het ziekenhuis meer vertellen.

Of hoef je het ze niet te vertellen dat je positief getest hebt?ik werd die dag nog gebeld wanneer de tp was namelijk.

Succes!!Groetjes Bianca

Geplaatst

Hoi,

Ik heb vanaf het moment dat duidelijk was dat ivf een kans was open kaart gespeeld met

mijn leidinggevende en mijn directe collega's. Ook gaf ik daarbij aan dat ik graag met rust gelaten wilde

worden, maar dat ik wel open kaart wilde spelen en het belangrijk vond dat zij wisten waar ik mee bezig was

als ik bijvoorbeeld "anders" zou zijn als normaal of als ik mogelijk veel afwezig zou raken. Ik heb ook aan hen gevraagd mij niet

constant te bevragen, ondanks goede bedoelingen, maar mij juist te helpen door gewoon lekker te kunnen werken en

werk zo ook als welkome afleiding te zien. Uiteraard heb ik hen geinformeerd, maar wel wanneer ik dat zelf wilde en juiste moment vond.

Ik heb zo ontzettend veel steun gehad. Ik kon mezelf zijn en hulp en/of begrip vragen als ik dat wilde. Overweldigend waren de reacties toen bleek

dat ik zwnager was. Ik besefte dat het voor iedereen spannend was geweest. De vreugde samen was dan ook enorm. Ik denk wanner het minder positief was

verlopen, ik veel steun had ervaren op en van mijn werk. Toch heel belangrijk, want je moet toch ook veel op je werk zijn. Er zijn veel mensen die zeggen dat deze problemen anderen niets aangaat. Dat is zo, maar ik heb er ook geen groter issue van willen maken en kenbaar gemaakt welk traject we ingaan en me mijns inziens hierdoor behoed voor vragen waar ik niet op zat te wachten, maar ook om goedbedoelde tips te weren, waar ik ook niet goed tegen kon. ( Ach, weet je wat je eens moet doen als het niet wil? Lekker op vakantie!!!) Vreselijk vond ik die bemoeienis. Kenbaar maken dat mijn kinderwens niet zomaar vervuld werd aangeven hoe ik graag wilde dat er mee omgegaan zou kunnen worden, was perfect. Bij de cryo TP alleen benoemt dat er weer een spannende tijd aankwam. Ze wisten direct genoeg. Ik zou het iedereen wel aanraden. Het geeft je zelf wat opluchting en juiste omgang en steun van anderen zoals jij het zelf wil zien. Succes allemaal!!Raba hoe is het gegaan????? ...Het blijft zo stil.Groet Soesa

Geplaatst

Hoi iedereen,

Ik heb nog een vraag eigenlijk. Misschien bestaat hier al ergens een topic over en kan ik daar kijken maar voorlopig vind ik hier niks over.

Ik had vroeger een regelmatige cyclus, maar ben sinds mijn 16de de pil beginnen nemen en heb buiten één pauze nooit iets anders gedaan dan de pil genomen. In die ene pauze heb ik bijna 8 maanden geen menstruatie gehad en dan pas kwam het weer wat op gang. Al gauw begon ik weer met de pil tot nu in feite, toen beslist werd om een kindje samen te hebben.

De eerste ICSI behandeling gaf dan ook helemaal geen problemen (behalve dan een negatieve test) want mijn lichaam was volledig op de pil gesteld. Nu echter merk ik pas de effecten van het stoppen van die pil. Mijn lichaam is helemaal non actief geworden! Er gebeurt gewoon helemaal niks qua hormonen. Dus ik vrees hetzelfde als die 8 maanden radiostilte.

Nu zaterdag (jipie) mag ik een tp van hopelijk 3 cryos verwelkomen. Maar dit heb ik enkel kunnen doen dankzij het bijnemen van hormonen om de winkel weer op gang te trekken. Dubbele porties dan nog!

En dan nu de vraag! We komen er nog hoor. Als mijn lichaam zooo inactief blijkt, gaat die tp dan niet zo goed als zeker mislukken omdat mijn lichaam gewoon niet reageert op de eventuele innesteling? Alle medicatie ten spijt?

Woensdag kan ik al beginnen met utrogestan, en zaterdag de tp.. Maar ik vraag me af of de hormonen niet eerder als een plastic laagje de natuur omzeilt, maar eenmaal de plastic eraf, er niks meer overschiet..

Heeft iemand hier een idee of ik me hier helemaal geen zorgen over moet maken?

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Als je medicatie krijgt is het een gestimuleerde cyclus.

Je hebt dan natuurlijk wel kans van slagen bij een cryo tp.

Door de medicatie 'denkt' je lichaam dat het wel een eisprong heeft gehad en bouwt het bms zich mooi op en kan er een tp plaats vinden.

Je houdt zeg maar je lichaam voor de gek.

Maar zolang je bms mooi dik is voor een tp en je krijgt medicatie na de tp is het kans van slagen!

Succes.

Eus,

Het is al gezegd.

Een tp van een cryo ligt eraan op welke dag de embryo is ingevroren.

Dag van de eisprong is dag 0. Als de cryo op dag 3 is ingevroren krijg je die op cd4 terug.

Omdat de cryo zich eerst nog 1 dag moet gaan bewijzen dat hij/zij verder deelt etc.

Als eerste heb ik het op mijn werk tegen de manager en roosteraar gezegd.

En na een half jaar mijn collega's op de hoogte gesteld, omdat ik toen wel wat vaker dan 2 keer net iets te laat op het werk kwam. Of 'ziek' was of geruild had.

Ik moet je zeggen dat ik hier absoluut geen spijt van heb gehad.

Na een punctie en 'verse' tp, blijf ik thuis om zeker te zijn dat ik me rustig hou.

De tweede week ga ik wel naar het werk en doe ik lichte werkzaamheden. (werk in een verpleeghuis bij demente ouderen)

Dag 14 na punctie blijf ik thuis, dit is DE dag dat de ongie door kan gaan breken.

Na een cryo tp, ga ik wel werken en doe ik ook geen lichamelijk zware handelingen.

Omdat wij het nu zelf moeten bekostigen zijn we nog meer op alles aan het letten dat het ooit maar een keer goed mag gaan.

Ik mag ook echt niet gaan werken van mijn vriend en hij verbied me alle lichamelijke activiteiten.

Heb zeg maar 2 weken verplichte lichamelijke vakantie na een tp!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Heeft iemand enig idee hoelang je na de tp van een cryo de innesteling hebt?

Ik had de tp 5 dagen na de eisprong!

Groetjes Bianca

Geplaatst
Ellen,

Maar zolang je bms mooi dik is voor een tp en je krijgt medicatie na de tp is het kans van slagen!

Succes.

Hoi Wish,

Bedankt voor deze bemoedigende woorden! Wel toch een klein beetje twijfel want ik denk dan weer dat vanaf die stimulatie stopt, mijn lichaam dan weer niet meer gefopt wordt en gewoon weer in zijn niet actieve modus gaat staan. Kortom, alle hoop op die utrogestan bolletjes zetten? Gaat dat genoeg zijn om de bms dik genoeg te houden?

groetjes,

Ellen

Geplaatst

hoi Bianca,

ik had op dag 9 een positieve test met de cryo. Toen het niet gelukt was met de cryo had ik op dag 9 een négátieve test. Ik weet niet meer precies hoe het zat met mijn eisprong.

Hopelijk heb jij binnenkort ook een positieve test!

Sterkte.

Groetjes Sab

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben een poosje van het forum afgeweest na onze vorige mislukte (2e poging)

Ik mocht deze maand voor onze enige cryo tp, maar helaas is het volgende vandaag het geval geweest;

Ik kreeg vandaag m'n 3e follikelmeting, het baarmoederslijm zag er perfect uit, maar....

het eitje bleek helaas te zijn gesprongen!!!! (je zag dat de follikel slapper was geworden.

oftewel; PECH, EITJE WEG!! geen tp deze maand.

Natuurlijk was het veel erger geweest als je dit overkomt wanneer je voor de punctie komt...

Maar kon op het moment van horen wel even door de grond zakken...

Volgende maand weer nieuwe ronde nieuwe kansen, maar ben zo bang dat het ontdooien van onze

enige cryo misschien niet zal gaan lukken...

Sorry voor dit verhaal, maar moest even letterlijk en figuurlijk "m'n ei kwijt!!"

Iedereen veel sterkte gewenst!

En meiden die zwanger zijn; gefeliciteerd!

alle liefs Naomi

Geplaatst

Ellen,

De Utrogestan bollen werken hetzelfde als de Pregnyl injecties.

Alleen gaan de hormonen van de Pregnyl door de eierstokken naar de baarmoeder en de Utrogestan gaan rechtstreeks naar de baarmoeder.

De bollen hebben voldoende werking om het bms in stand te houden, hier moet je echt op vertrouwen!

Heel veel succes! Het valt allemaal niet mee.....

Naomi,

Wat balen dat 'het ei' gesprongen is en er geen tp zal zijn!

Hier kun je zeker boos om worden, bah, klote hoor!

Hoe kan dit gebeurd zijn?

Wanneer had je de laatste echo's?

Gebruik je ovulatietesten?

Niet dat ik nu zoek naar oplossingen, ik leef met je mee!

Ik zou ook woedend zijn.

Natuurlijk mag je hier 'klagen' sterkte!

Geplaatst

@ wish: ik had afgelopen vrijdag de 1e fm en zondag de 2e fm.

Het baarmoederslijm was toen nog te dun, dus dinsdag weer afgesproken voor 3e fm.

Maar helaas, je zag dat de follikel al aan t leeg lopen was.. Snap alleen niet helemaal waarom ze niet alsnog terug plaatsen,

Ze weten toch dat m,n eitje maandag dan gesprongen zou moeten zijn? Maar goed, de arts zei dat ze er geen goede ervaring

Mee hadden.. Dus geen risico. Maar t is wel weer even k*t! Kreeg wel "huiswerk" van hem mee! Dus maar even geklust! Haha

maar hoe staat het er bij jou voor? De vorige keer waren we gelijk met een poging bezig, meen ik.

Liefs naomi

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ellen, zaterdag is de dag? Wat spannend. Bij wordt het denk ik maandag. Ligt aan het springen van het ei. Gisteren geen smiley te zien op mijn ovulatietest dus misschien ook wel dinsdag. Bij mijn eerste ivf afgelopen september kreeg ik ook van die bolletjes. Het is even een geklieder maar je krijgt er wel mooi slijm van. Ik werd dan ook echt vreselijk ongesteld. Normaal een inlegkruisje nodig, nu de pakken maandverband niet aan te slepen. Met dat baarmoerderslijm zat het dus wel goed. Ik begreep van mijn buurvrouw dat zij die bolletjes tot 3 maanden moest nemen in het geval van het terugplaatsen van een cryo. Als het bij ons gelukt wat had ik na de positieve test van de IVF nog een week door moeten gaan en dan stoppen.

Nu de TP van de cryos in de natuurlijke cyclus dus helemaal geen ondersteuning van wat dan ook. Ik heb er wel een goed gevoel bij al vind ik het ook heel erg spannend. Maar dat hoef ik hier niemand uit te leggen.

Voor iedereen die gereageerd heeft op mijn vraag of je het nu op je werk moet vertellen, Super bedankt!

Ik ben er nog niet uit, maar als ik al jullie positieve verhalen lees is het eerder dom om het niet te vertellen. Ik heb ook hele lieve collega's en ik snap zelf ook niet waarom ik het lastig vind om te vertellen. Ik denk er nog even over.

Haaaaaaaaaaaaa! ondertussen toch weer even over het staafje gepiest. En jawel een smiley! Net Dusseldorf gebeld om het door te geven en ze bellen me zo terug.

Spannend, spannend spannend.

Hoe gaan jullie er trouwens mee om als de tp heeft plaatsgevonden. Plat liggen en tv kijken of gewoon door met de dagelijkse dingen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden