Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve allemaal,

Verdriet ja dat is wat ik nu vooral voel en de vraag waarom? komt steeds weer boven.

Eerst de positieve test en de onwerkelijkheid van zou het dan nu toch?

Dan sinds een paar dagen beginnen te accepteren en te dromen........en dan komt

het moment wat je niet aan voelt komen.......

Schrik als je bloed ziet en het gevoel van binnen dat direct zegt het is niet goed!

Om zekerheid te hebben een digitale test gedaan en dan waar je dan zo bang voor bent

de vreselijke woorden NIET ZWANGER ziet staan.

Elke keer had ik zoveel energie, hoop en kracht om weer door te gaan, maar nu lijkt het

wel dat ik een stukje van mezelf verlies.

De laatste keer...het leek zo mooi....nu voel ik alleen maar pijn en verdriet.

Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen we hebben een geweldige dochter van ons samen

maar wat hadden we het mooi gevonden zo'n kleine spruit erbij.

Een zusje, broertje voor onze schat....niet enigst kind te zijn....maar het mocht niet zo zijn.

Onze droom blijft een droom en wordt helaas geen werkelijkheid!!

Hermien

Geplaatst

Jeetje Hermien,

wat een ontzettend rot nieuws lees ik nu..

Je was even zo'n steun voor me, dus ik zal je even een steuntje terug geven.

Ik kan me zo goed verplaatsen in je.

Heel veel sterkte.

Wat een domper.

lieve groet

Geplaatst

Meiden ik heb slecht nieuws: geen TP vanmiddag. Beide cryo's hebben het niet overleefd. Ik had het echt niet verwacht, ben helemaal in shock... Ik heb net naar het lab gebeld omdat ik er wat meer van wilde weten en ze vertelde me het volgende.

Ze hebben het protocol iets aangepast, zijn soepeler geworden waardoor ze eerder invriezen. Het waren wel morula's maar ze waren bij invriezen al niet perfect. Gisteren waren ze al teruggevallen naar 1 cel en 4 cellen met fragmentatie en vanmorgen was dat nog steeds zo. Ik weet het even niet meer. Zei net tegen mijn vriend, we hebben in ieder geval iets om over te praten tijdens ons weekendje...

Leef je er zo naartoe, dacht echt na alle ellende weer wat positiefs in mijn leven, krijg je dit. Kut. (Sorry)

Caroline

Geplaatst

Hallo Hermien en Caroline,

Wat een tegenvaller voor jullie beiden. Je hoopt op zoiets moois en dan wordt je ineens weer met de neus op de feiten gedrukt. Wat een domper.

Veel sterkte beide.............

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Caroline: Jeetje........... ik ben even stil nu.

Hermien eerst die super teleurstelling en nu jij geen TP! Sterkte meid! En veel blijven praten met je partner. Dikke knuffel.

Hier trouwens voor mij ook geen TP, maar dat komt omdat dr.S poliepen had gezien. Die moeten er eerst uit, dus we mogen ons weer gaan melden in Veldhoven.

Wel fijn dat hij absoluut geen TP wil doen, in Veldhoven doen ze dat trouwens wel. "Er is geen medisch bewijs dat poliepen een zwangerschap tegenhouden" kreeg ik te horen de eerste keer IVF...

Hier dus een mini-teleurstelling.... Zit er wel nog redelijk positief in hoor!

Tot zover, voor iedereen die t kan en wil gebruiken: een dikke knuffel!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ontzettend k.. voor je Hermien! Natuurlijk ook voor Caro, had ik al geschreven in de andere thread. Lala balen dat je eerst poliepen moet weghalen, maar als dit een grotere kans op levert, eerst doen!

Ik ben voor de 1e maal in de race voor een cryo. De eerste poging weer na mijn missed abortion en ben heel benieuwd wat de echo a.s. maandag uitwijst. Moest namelijk aan de cerazette nadat ik in januari voor het eerst weer ongi werd en dat is echt een pil waar je doorbraakbloedingen van krijgt. Dus hoop dat maandag het bericht inhoudt dat ik ook echt ongesteld ben geweest en geen onttrekkingsbloeding had. Vanaf morgen testen op LH. We gaan er weer stapje voor stapje voor. Eerst de echo en dan kijken we pas verder. Heb al zo vaak een teleurstelling moeten incasseren dat we besloten hebben niet meer vooruit te kijken, maar uitsluitend naar de eerst volgende stap.

Geplaatst

hoi hoi,

Ik ben in afwachting van een ongi zodat ik een afspraak kan gaan maken voor een echto op dag 12. Maar hoewel ik gister echt het idee had dat ik de eerste tekenen van een ongi zag............. tot op heden heb ik niets meer gezien of gemerkt. Zucht.... Mijn vorige cyclus was ook al niet vlekkenloos terwijl ik voordat ik met IVF begon super regelmatig was en een cyclus zonder problemen had. Laat ik hopen dat het snel gaat komen en dat dit geen voortekenen zijn van een slechte cyclus.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

wat een vervelende berichten hier weer...

@ caroline; tjeeminee zeg.. kan me voorstellen dat je nu een beetje in een "shock" bent want tja wat moet je nu?? Succes met de beslissing of jullie nog een poging gaan doen..

Ik moet morgen voor de uitgangsecho op dag 12. En ik heb er eigenlijk zo weinig zin in..... Herkent iemand dit? Vrijdag heb ik met heel veel tegenzin de brief voor uitstel van de adoptie op de bus gedaan. Dit omdat we eerst nog icsi 3 gaan doen. (en een cryo als die deze week goed ontdooit).

Vanmiddag was ik weer eens lekker emotioneel hormonaal instabiel(was wel weer heel lang geleden geloof ik...). Was denk ik weer een samenloop van omstandigheden. We waren bij mijn ouders om naar de carnavalsoptocht te gaan kijken. Mijn moeder vertelde heel enthousiast dat een nichtje van me zwanger is. (heb in totaal 38 neven en nichten; dus dit gebeurt dus regelmatig). Daarna vertelde ik aan mijn zus dat we morgen dus weer voor een echo moeten gaan. En toen kreeg ik als reactie; oh.

Daarna begon mijn neefje (3 jaar; ze heeft nog twee dochters van 4 en 1) te krijsen dat hij zijn carnavalspak niet aan wilde. De rest van de middag heeft ze helemaal niets meer gevraagd.

Toen we thuis waren lag er weer een geboortjekaartje in de bus van een oud-buurmeisje. Nou toen kwamen de traantjes weer eens. Gelukkig heb ik dan mijn man om even

fijn bij uit te huilen.

Geplaatst

@Wannabemom, zoooo herkenbaar wat je vertelt. Ik heb ook vaak het gevoel niet serieus genomen te worden, wij zijn ook al zo lang bezig, dat in de tussentijd al iedereen om ons heen soms tot 2 keer toe al zwanger is geweest, dat je gewoon vergeten wordt wat dit allemaal met ons doet. Hoe langer je bezig bent hoe pijnlijker dit soort nieuws aankomt. Gelukkig heb je je man die je heel goed begrijpt.

@Maureen, door de behandelingen is mijn cyclus ook regelmatig in de war. Schijnt normaal te zijn. De eerste maand na een behandeling kan het bij mij ook zo'n 6 weken duren eer ik weer ongi wordt, terwijl ik normaal een cyclus van 29 tot 30 dagen heb.

Wel irritant hoor.

@Lala, dr S neemt wat dat betreft volgens mij weinig risico's. Denk dat dit ook wel goed is, zou maar net daardoor een behandeling mislukken toch.

Beter een maandje later dan maar. In NL doen ze overal te gemakkelijk over, kan bij velen goed gaan, maar zou jij maar net diegene zijn die door een poliep geen innesteling plaatsvindt. Sowieso moeten er in NL eerst 10 onderzoeken plaatsvinden en medisch onderbouwd zijn alvorens zij iets willen aannemen. Zoooo ergelijk!

Geplaatst

Ja, ik heb al eens gehoord: het is niet medisch bewezen dat poliepen een zwangerschap tegen houden. Maar volgens mij is het tegendeel ook niet bewezen, dus...

ik hoop dat ze niet lastig doen, anders ga ik t gewoon in Düsseldorf inplannen, het weghalen van poliepen dus. Zal vast worden vergoed door de verzekering.

Geplaatst

Wannabemom:

Aaah meid kut! kan je wel goed overweg met je zus?? wel raar dat ze er niet op terug kwam...

juist omdat het voor jullie heel belangrijk en zwaar is....

gelukkig heb je je hubbie!

Geplaatst

@ Wannabemom; Wat een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat je daar best emotioneel van wordt. Sterkte......

Yes, vandaag is het toch gebeurd en ben ik na 31 dagen ongi geworden. Gelukkig viel het dus wel mee.

Morgen ga ik bellen voor afpraak op CD12.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

@Lala, ja inderdaad het tegendeel is ook niet bewezen. Ik heb wel eens ergens gelezen dat het ook mee te maken kan hebben waar een poliep ziet, bijvoorbeeld als een poliep onderhuids in je baarmoeder zit, kan een embryo die zich probeert te innestelen hier niet aan vestigen. Google maar eens op poliepen en zwangerschap.

Goed van je dat je je niet laat afschepen! Succes hiermee.

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie reacties, maar ik neem afscheid van dit topic... ik heb er nu natuurlijk niks meer te zoeken. Ik schrijf bij de pauze meisjes en bij de 40 plus meiden dus ik ben niet weg van het forum hoor...

Allemaal veel succes!!

Caroline

Geplaatst

Caroline, jij ook heel veel succes!

Ik heb vandaag pregnyl gespoten, morgen de eisprong (dag 0). Zondag gaan ze de cryo ontdooien en dan mogen we maandagochtend bellen. Als het goed is gegaan krijgen we die middag de TP.. Ik steek zondag een kaarsje aan..

KrisKras

Geplaatst

@kriskras; succes maandag! spannend he dat je nu moet wachten of die ene cryo het gaat doen!!

Ik ben vandaag ook nog ff voor een echo geweest. Mijn eitje was netjes gegroeid tot 1,9 cm. Morgen moet ik de pregnyl spuiten. En dan doen we zaterdag een iui'tje er bij.

Dinsdag gaan ze ontdooien en woensdagochtend bellen of er een TP van een cryo is.

Was zelf best verbaasd dat we nu nog een extra iui er bij doen. Had er totaal niet aan gedacht. Maar tja, het is fijn een extra kans!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden