Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Cyn,

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Sofie en dat Armin een echte grote broer is.

@Ursela, het gaat idd snel he. Leuk om te zien dat ze steeds nieuwe dingen ontdekken.

@Esk, ik zit nu op 3 flessen overdag en alleen de ochtend en avondvoeding nog borstvoeding.

Hier gaat het ook heel goed. Hij komt 's-ochtends tussen 7 en 7.30 uur en krijgt dan borstvoeding. Daarna 11, 15 en 19 uur een fles en om 23 uur nog een keer borstvoeding. Daarna gaat hij lekker slapen en komt hij pas weer om 7.00 uur. Het is heerlijk.

Hij sliep 's-nachts al goed maar nu dus nog beter. Ik red het inmiddels ook om alleen maar die twee voedingen nog de borst aan te bieden dus dat afbouwen is ook snel gegaan. In 9 dagen heb ik alle dagvoedingen afgebouwd.

Precies zoals jij zegt, het moet bij je passen en ik heb hier een goed gevoel bij.

Groetjes Dorine

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn dat het afbouwen zo goed gaat. Ik zit nu ook op 3 flessen per dag, maar Thomas krijgt nog 6 voedingen overdag en eentje 's nachts. Ik wil vandaag kijken of ik 'm naar 5 voedingen kan krijgen, want dat moet hij met de fles makkelijk halen. In de nacht komt hij gewoon altijd standaard om 4.30. Of ik 'm nou om half tien op bed leg of om elf uur... 4.30 is hij er weer. Ik ben nu begonnen om 'm om 7 uur 's ochtends ook een voeding te geven en vanaf dan steeds 3 a 3,5 uur ertussen te laten. Omdat ik 'm dan steeds wakker moet maken, ga ik vandaag kijken of ik naar een schema kan van 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 uur (+ 4.30 dan). Ik heb nog steeds wel stuwing als er lang tussenzit, maar er komt wel steeds minder uit (Thomas zie je minder effectief drinken). Ik wil nu zsm over op de fles. Veel handiger!

Cyn, wat leuk van je te horen en hartstikke fijn dat je dochter en zoon het zo goed doen.

Oh, ik vroeg me af, spugen jullie kindjes veel? Ik zie bij Thomas regelmatig wat melk terugkomen en vind het best veel. Reflux is het volgens mij niet, ik heb begrepen dat het dan in een boog eruitkomt, maar dit is meer een golfje.Hij heeft ook geen pijn of zo. Het lijkt steeds heel veel, maar het zijn volgens mij steeds mondjes. Het is wel zo dat daardoor z'n kleertjes steeds nat worden. Ik laat 'm goed boeren en ook een tijdje rechtop tegen me aan liggen na de fles of borst, maar hij doet het toch steeds. Anyway, is er iets tegen te doen?

Geplaatst

ESK, Wessel doet dit ook. Ik laat hem bij het drinken van de fles 3 x tussendoor boeren en houdt hem daarna ook zo'n 15 minuutjes rechtop. Toch komt er daarna regelmatig nog wel wat terug. Zijn kleertjes zijn ook altijd nat.

Het is nu wel wat minder omdat hij niet meer zo gulzig kan drinken. Ik heb de flessen van Dr Brown aangeschaft en dan doet hij echt zo'n 15 a 20 minuten over een fles. Nu spuugt hij minder veel dan toen hij een ander flesje kreeg.

Kiet, overdag is Wessel idd ook steeds meer wakker. Hij meldt zich als hij wil eten. Dan krijgt hij een fles en dan is hij nog zo'n uurtje wakker. Daarna leg ik hem weg (op bed of in de wagen) zodat hij daar ook in slaap kan vallen en dan meldt hij zich vanzelf weer tegen de tijd dat hij honger heeft.

Geplaatst

Zoë komt op deze tijden voor haar fles 06.00, 9.30, 12.30 16.00, 19.00 en 22.30

Zoë heeft dat spugen ook ik weet ook niet wat je eraan kan doen ze heeft er geen last van.

ja ze is ook na haar flesje meer wakker en als ik dan na een tijdje zie dat ze gaat gapen leg ik haar in bedje.

ze doet trouwens vaak bij haar laatste flesje tussen het drinken door huilen dan is ze zo gulzig dat ze volgens mij niet door heeft dat de fles al in haar mond zit haha

Geplaatst

Goedemorgen,

Cyn, leuk om weer van je te horen. Wat een schrikverhaal over armin en reflux. Gelukkig ligt die tijd achter je. Lief dat grotebroer zo dol is op sofie. Heb je een fotootje van de twee? Ook al probeer je er niet aan te denken het werk nadert al snel. Ik hoop dat de overgang je uiteindelijk mee gaat vallen.

Esk, ook merel spuugt regelmatig. Ik probeer haar altijd een paar minuten rustig te laten liggen na het eten voordat ik haar laat boeren. Dat hielp (beetje). Ik ben benieuwd hoe dat bij tessa is, zo na die operatie.

Kiet, moest glimlachen om je verhaal over gulzige zoe. Merel is vaak ook enorm gulzig. Moet dan zo lachen, valt echt als een kamikazepiloot op mijn borsten aan. HAAAAAAP.:plane:

Simonja, merk niet dat merel nu meer wakker is dan eerst. Ze is altijd al veel wakker geweest overdag. Maar ik heb gelezen dat baby's steeds meer wakker zijn naar gelang ze ouder worden.

Gisteren heeft ze voor het eerst in de babybjørn active gezeten bij pappa. Mocht na 6 weken maar voor alle zekerheid hielden we zelf 8 weken aan. Ze viel lekker in slaap al kwijlend tegen zijn tshirt, dus dat ging prima. We doen het voorlopig niet te lang, af en toe een kwartier, half uurtje om te wennen.

Geplaatst

Dag allemaal,

probeer een fotootje te uploaden... maar ben niet erg succesvol. of moet je dan een ander abonnement hebben of iets?

tessa

Geplaatst

het is nu wel gelukt om een eigen afbeelding te wijzigen, maar kan iemand uitleggen hoe ik een fotootje in een bericht zelf plak?

tessa

Geplaatst

Ha Tessa, ik ben er ook niet zo handig in. volgens mij moet je het plaatje ergens op internet plaatsen (photobucket.com of mijnalbum.nl of zo'n soort ding) en dan kan je de link weer hier gebruiken en dan wordt je plaatje zichtbaar (met het bergje met zonnetje icoontje). Ik weet niet of ik het duidelijk uitleg, maar zo werkt het volgens mij.

Vandaag een heerlijk dagje achter de rug. Thomas drinkt nu om de 4 uur en dat is heel fijn. Zeeen van tijd ineens en een vast schema. De nachtvoeding is er nog niet vanaf, maar dat zal vanzelf wel goedkomen. Het is gelukkig pas einde nacht, dus dat scheelt ook alweer.

Gister laten wegen op het cb en hij was in 1 week ruim 300 gram aangekomen! Hij is dus aan het inhalen en heeft dus inderdaad wat moeite gehad om aan te komen op de bv. Ik heb dus een goed besluit genomen.

Simonja, ben jij al helemaal over? Ik zit nu nog op 3 voedingen met bv (de nachtvoeding, 15.00 en 23.00). Die laatste doe ik met de kolf en geef ik in de fles. Na zo'n uurtje of 10 moet ik echt even de spanning eraf halen, maar dat zal toch ook wel snel ophouden (hoop ik). Thomas drinkt nu dus de nachtvoeding (rond 4.30-5.00), 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00. Hij drinkt qua flesjes rond de 120 a 165 cc, hangt een beetje af van het moment van de dag. Heeft vermoedelijk ook te maken met het feit dat hij nog af en toe de borst krijgt.

Ursula, hoe gaat het met kolven? Nog steeds lastig?

Geplaatst

Hei tessa, hier de uitleg:

Je moet de foto's idd plaatsen op bv mijnalbum.nl

-Als je een foto wilt plaatsen dan ga je op de foto staan met je muis,

-Kilk je rechtermuisknop,

-Dan onderin op eigenschappen klikken,

-Dan kopieer je het "adres (URL)".

-Kom terug naar je bericht op deze site.

-Bovenaan de balk, waar je ook het lettertype kan aanpassen, staat een vierkant geel plaatje met een bergje en een zonnetje (tenminste daar lijkt het op),

-Daar plaats je het zinnetje welke je gekopieert hebt,

-En klaar ben je!!

Het klinkt ingewikkeld, maar dat is het niet hoor :-D

Ik ben erg benieuwd naar de foto's.

Ik heb het kolven er aan gegeven. Tijdelijk dan. iedere keer maar 30 uit 1 borst en de andere wil helemaal niets opleveren. Ik ga op het consultatiebureau nog een x een elektrische lenen, kijken of dat beter lukt. En ik probeer het weer opnieuw zodra merel 1 voeding minder per dag nodig heeft, dan ga ik ipv die voeding kolven. Misschien dat dit beter resultaat heeft. Ik heb het ook niet zo nodig, dat motiveerd slecht natuurlijk. Nog verlof tot en met januari. Geen plannen om te reizen zonder merel, het is hier veels te mooi. Maja, je weet nooit wanneer het gaat kriebelen, dus wel handig om een voorraadje te hebben.

Fijn esk dat het zo goed gaat.

Geplaatst

Tessa, wat een schatje. Echt een mooi manneke.

ESK, ik geef momenteel alleen nog maar de eerste en de laatste voeding bv.

De tijden van Wessel zijn nu 7.00 (BV), 11.00,15.00,19.00, 23.00 (BV). Als hij de fles krijgt heef ik hem 165 water met 5,5 schep zodat hij op 180 uitkomt. Meestal blijft er iets inzitten dus ik denk dat hij gemiddeld zo'n 160 drinkt per fles.

Ik hoef nu niet meer te kolven maar ik ben wel blij als hij om 23.00 wil drinken, dan is het echt tijd om m'n borsten te legen.

Wel was dit 2 dagen geleden erger dan nu, ik merk dat mijn borsten nu niet meer zo heel erg gespannen worden.

Geplaatst

Leuke foto's tessa. Het is je gelukt. Hij heeft lekker veel haar, dat vin dik mooi bij baby's. Nu vertelde iemand mij dat dit allemaal nog uitvalt...is dat zo? Ik vind hem al groot uit zien voor zijn leeftijd. Hoe lang/zwaar is kees nu?

Simonja, je hoeft niet te antwoorden hoor maar ik las ergens iets over etten-leur. Woon je daar? Ik ben daar geboren en mijn ouders wonen er nog steeds. Als ik jouw schema lees klinkt dat erg verleidelijk in mijn oren. Zo'n lange avondrust...heerlijk.

Geplaatst

Ha Ursula, dat is wat Thomas nu ook doet op die tijden (+ dan nog een nachtvoeding, maar die zal er binnenkort wel afgaan). Da's inderdaad hartstikke fijn. Vanavond is ie wel wat onrustig, dus ik heb toch maar toegegeven aan een speentje. Werkt echt wel! Ik was er eerst helemaal op tegen, maar soms moet je je ideeen bijstellen... :huh1:. Zeker als ze werken :toothy9:.

Tessa, wat een geweldig leuk mannetje heb je daar! Echt een schatje! Leuke foto's! Zo te zien gaat het erg goed met Kees, hartstikke fijn!

Geplaatst

Hi Ursela,

Yep, ik woon idd in Etten-Leur. Mocht je er nog iets meer over willen weten, stuur me dan maar ff een privé-berichtje. Wat leuk dat je ouders hier nog wonen, misschien ken ik ze wel ;-)

Ik ben ook erg blij met het feit dat ik overdag geen bv meer geef maar vanochtend was ik minder blij. Wessel kwam vanochtend al om 5.00 uur, echt schreeuwen om eten, niets hielp meer. Toen heb ik hem om 05.30 uur maar een flesvoeding gegeven omdat hij om 23.00 uur nog bij mij aan de borst had gedronken en ik dacht dat dit te snel opeen zou zijn.

Die fles heeft hij helemaal opgedronken en dus heb ik om 11.00 uur vanochtend gekolft zodat er niet meer dan 12 uur tussen zou zitten.

Wat denken jullie, kreeg ik er nog maar 50 ml uit, na 12 uur en na 40 minuten kolven.

Mijn productie loopt dus zo snel achteruit dat ik dus ook maar van die 2 bv die ik nu nog geef ga afstappen, denk ik. Ik heb ook wel eens gehoord dat een baby meer uit je borsten kan drinken dan jij kan kolven maar zo'n groot verschil kan er volgens mij niet inzitten.

Nu dus maar besloten om dan binnekort helemaal over te gaan stappen op de flesvoeding want ik denk dus nu dat hij tijdens die 2 bv niet genoeg binnenkrijgt.

Van de ene kant word ik hier ook een beetje verdrietig van. Het gaat allemaal zo snel. Ik had toch gedacht dat ik die 2 bv nog wel een tijdje kon volhouden maar nu heb ik daar geen goed gevoel meer bij. Ik denk dat ik het de komende nacht nog een keer ga proberen maar als hij dan ook weer zo vroeg komt en ik kolf morgen maar weer zo weinig, dan stop ik ermee.

Geplaatst

Ha Simonja, ja, ik herken het helemaal... bij mij heeft Thomas ook niet meer genoeg aan bv. Thomas komt zowiezo nog om 5.00 u, dan geef ik de borst en dan om 7.00 een flesje. Met de hoop dat hij straks dan ook tot 7.00 gaat slapen. Maar ik moet straks om 5.00 ook een fles gaan geven, want vanochtend had ik niet eens stuwing (en het was al ruim 12 uur geleden....). Weet niet of ik straks dan om 5.00 en fles ga geven en dan pas weer om 11.00... moet ik nog even uitvogelen. Of een klein flesje om 5.00 en dan DE fles om 7.00u. Blijft allemaal een beetje proefondervindelijk vaststellen (maar dat is eigenlijk met alles rondom een kindje krijgen heb ik inmiddels door).

Ik heb ook moeite gehad met het overstappen van bv naar flesvoeding. Heel lang getwijfeld of ik het wel moest doen en een beetje schuldgevoel, maar nu heb ik me er volledig bij neergelegd. Het gaat gewoon bij mij niet in de combi, daar heb ik niet voldoende bv voor. Toch zal ik het wel jammer vinden straks als hij echt voor het laatst gedronken heeft. Bij het cb hebben ze gezegd dat die gevoelens heel normaal zijn. En dat terwijl ik heel blij ben met de fles. Rare mensen, die moeders :toothy2:!

Wij zijn zojuist een heel stuk gaan wandelen met Thomas. Voor mijn zwangerschap wandelden we heel erg veel, vooral in z-Limburg. Bijna ieder weekend wel 10 km, maar de afgelopen maanden ging dat niet. Nu ben ik langzaam weer aan het opbouwen. Vandaag hadden we een route in de buurt van 5,5 km gelopen en dat ging hartstikke goed. Gezellig met z'n drietjes. Ik ga misschien wel nog een draagzak kopen, want met een kinderwagen ben je toch wel gebonden aan bepaalde routes (niet te steil, niet te onverhard en vooral: geen hekken!).

Geplaatst

hoi meiden,

als Zoë om 19.00 haar flesje gehad(deze drinkt ze of leeg of ze laag nog 10cc staan) heeft blijft ze meestal wakker en dan rond half 9 begint ze alweer te zoeken en begint ze te huilen speentje werkt meestal heel even maar als we dan uiteindelijk maar alvast om kwart voor 10 in plaats van 10 uur haar flesje geven dan zit ze tussen het drinken door te huilen en heel druk te doen(waardoor ik vaak zo lang bezig ben met die fles) en uit eindelijk valt ze dan in slaapt terwijl ze dan maar 80cc op heeft..

iemand een idee wat ik hieraan kan doen??

Geplaatst

hi Ursula,

Kees is op de foto 2 weken oud. We kwamen toen net uit het ziekenhuis. Hij weegt daar ongeveer 3500 gram en is iets over de 50 cm lang (volgens onze eigen ongeveer meting, gezien ze geen officiele meting doen in het VU ziekenhuis). Nog niet zo groot dus, toch?

Ik lees alle verhalen over de bv versus flesvoeding. Natuurlijk vind ik het jammer dat ik nooit bv heb kunnen geven, maar ja, het is niet anders. Gelukkig heb ik veel steun in de omgeving van mensen die zeggen dat flesvoeding ook gewoon goed is en ik me dus niet schuldig hoef te voelen en dat doe ik dan ook niet meer.

momenteel krijgt hij 5 a 6 voedingen per dag van ong 130 ml (hij weegt nu 4300 gram), ofwel er zitten tussen de 4 a 5 uur tussen ('s nachts slaapt hij 5 uur op zijn fles) en de ene dag drinkt hij 6 flesjes en de andere dag 5. Onze kraamhulp vertelde dat je geen vast schema hoeft aan te houden. dat je ook met flesvoeding kunt wachten totdat de baby komt. Het kindje reguleert zelf dan de hoeveelheid voeding. bij ons betekent dit dat hij de ene dag soms 6 flessen drinkt en de andere dag 5. Ze zeggen wel dat je er overdag bij voorkeur niet langer dan 4 uur tussen moet laten zitten en niet minder dan 3. Minder dan drie heb ik echter nooit gehad zoals jullie. soms zit er echter wel langer dan 4 uur tussen omdat hij dan zo lekker ligt te slapen en ik hem niet wakker wil maken.

Overigens is onze baby 's avonds vaak wakker tegenwoordig en wil dan eigenlijk alleen bij ons op schoot zitten (geknuffeld worden), terwijl wij graag zouden willen dat hij slaapt, zodat wij ook even rustig kunnen avondeten, maar dat zit er niet altijd in... Ofwel, zou het kunnen dat ze gewoon niet wil slapen en gewoon aandacht wil of wil ze echt eten? Heb je het consultatiebureau al gevraagd wat je zou kunnen doen?

Hoeveel geven jullie de baby trouwens per voeding en per dag? volgen jullie de aanbevelingen op het pak of van het consultatiebureau?

groet,

tessa

Geplaatst

na de fles is het gewoon lekker bij ons willen zijn maar dan rond half 9 word het ineens heel mijn shirt af zoeken en huilen en dat zit ik helemaal onder het spuug van het sabbelen haha en ze zoekt haar vuistjes dus ik denk dat het wel honger is.

Geplaatst

Kiet, geen idee wat je eraan kan doen. Als het honger is, misschien dan toch een flesje geven? Ik weet niet of je haar wakker maakt voor de fles van 19.00, maar als ze dan nog slaapt, lekker laten slapen en dan als ze komt de fles geven en dan later op de avond nog een keertje? Ik weet het anders ook niet, als het speentje niet werkt...

Tessa, ik voed wel op vaste tijden, omdat dit voor mij beter werkt. Ik heb tijdens mijn bv-periode op verzoek gevoed, maar dat vond ik zo onhandig omdat ik dan nooit wist of hij kwam van de honger of omdat hij het gewoon gezellig vond... Nu heeft hij om 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 de fles en als hij tussendoor dan huilt, dan weet ik gewoon zeker dat het geen honger is. Overigens kan het best een half uurtje eerder of later worden, als het maar rond die tijden zit.

Ik geef 'm de hoeveelheden van het pak en maak dus nu altijd een flesje van 150cc + 5 scheppen aan. Van het cb zou het 120cc + 4 scheppen moeten zijn, maar daar heeft hij niet genoeg aan. Hij drinkt trouwens ook niet bij iedere fles hetzelfde: de eerste en laatste fles drinkt hij stukken minder als de flessen ertussen in (die gaan op). Ik vind dat Thomas geen honger hoeft te hebben en ik heb gemerkt dat hij stopt met drinken als hij genoeg heeft gehad. Hij zal dus niet "overeten" of zo.

Wat betreft je vraag over het erbij willen zijn: tja, da's lastig. Als hij dan huilt als hij er niet bij is, dan lijkt het op een huiluurtje. Mijn cb heeft gezegd dat ik dan kan doen waar ik me prettig bij voel en als dat toevallig is om 'm te laten huilen dan is dat helemaal niet erg. Thomas heeft dat soort momenten (nog?) niet echt, maar als hij 's onrustig is, dan geven wij 'm een speentje. Dan is hij direct stil. Ik denk dat jullie nog even moeten zoeken naar een methode die voor jullie werkt. Succes!

Ik ben helemaal blij. Vannacht kwam Thomas om 3.30, maar dat vond ik wel erg vroeg. Ik heb 'm gewoon even uit bed gehaald, speentje gegeven en weer terug gelegd met het idee dat als het niet zou helpen ik 'm alsnog wel een flesje zou gaan geven. Maar het hielp! Met 5 minuten lag ik weer in bed en heeft Thomas tot 6.30 geslapen! Nu nog oefenen dat hij dat speentje neemt zonder dat ik 'm op de arm neem... maar dat komt vanzelf. Qua voeding slaapt hij dus door, nu nog echt helemaal doorslapen zonder wakker te worden...

Geplaatst

ik heb gisteren even iets anders geprobeert ze was overdag veel wakker dus ik heb om 19.00 een grotere fles gegeven en ik zag dat ze moe was heb ik haar in bed gelegd nou dat werd huilen natuurlijk ik heb haar toen gerust gesteld even vast gehouden totdat ze weer rustig werd en toen weer terug gelegd(en dit 3 keer..) en toen is ze lekker in slaap gevallen toen heb ik haar om 22.00 weer een fles gegeven en toen heeft ze weer lekker geslapen tot 6.00 dus wij hebben ook lekker een avond voor ons zelf gehad heerlijk!

Geplaatst

Hi Esk,

zo'n vast schema is ook heel wat waard begin ik steeds meer te merken. ik ga dan ook proberen daar meer naar toe te werken. Onze tijden voor de flesjes zijn nu soms erg onhandig. zeker de avond en nacht gaan straks bij voorkeur anders. Het zal nog wel even hannisen worden om het schema te verschuiven, maar daar ga ik wel mijn best voor doen.

Fijn Kiet om een avond voor jezelf te hebben. Kees gedraagt zich vanavond ook voorbeeldig. Mijn man en ik hebben rustig kunnen eten. Kees lag en ligt nog steeds heerlijk te slapen. straks nog een voeding en dan maakt hij hopelijk een lekkere lange nacht!

groet,

tessa

Geplaatst
Hi Esk,

zo'n vast schema is ook heel wat waard begin ik steeds meer te merken. ik ga dan ook proberen daar meer naar toe te werken. Onze tijden voor de flesjes zijn nu soms erg onhandig. zeker de avond en nacht gaan straks bij voorkeur anders. Het zal nog wel even hannisen worden om het schema te verschuiven, maar daar ga ik wel mijn best voor doen.

Ik heb 'm in dit ritme gekregen door 'm soms net eventjes een half uurtje te rekken en soms door 'm wakker te maken. Het kost even een weekje hannessen en het is niet echt altijd heel erg leuk om 'm wakker te moeten maken, maar uiteindelijk heb ik er veel voordeel van. Ik merk nu al dat hij rustiger is en uit zichzelf rond voedingstijden wakker wordt. Het plant allemaal wat gemakkelijker en Thomas is veel rustiger en tevredener.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden