Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier even een berichtje van mij.Alles gaat lekker hier. Kleintje komt om de drie uur eten. Hier wat foto's

Foto-3CKDD33X-D.jpg

Jacelyn in wagen slapen

Foto-4N8DZNS6-D.jpg

Foto-3O44MDPF-D.jpg

voor het eerst zwemmen

Foto-P3PAXL3K-D.jpg

Foto-F4CETIQ8-D.jpg

Lekker lachen

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hei tessa, ik vind dat het erg goed klinkt hoe jij het aanpakt met de flesvoeding. Ik heb er nog helemaal geen ervaring mee maar af en toe laten slapen omdat kees zo lekker slaapt...klinkt goed. Nope, kees was inderdaad niet groot op de foto's, zal wel door zijn stoere naam komen...

tessa en kiet, Merel heeft ook een tijd op de dag dat ze niet alleen wil zijn of slapen, bij ons is dat rond 16.00. Eerst probeerde ik van alles om haar toch te laten slapen maar dat doe ik niet meer. Ze mag dan lekker in de draagzak tegen me aan en dat vind ze heerlijk. Vind ik een prima oplossing. Ik moet dan wel de speen gebruiken want anders lebbert ze ook mijn tshirt af.

Marchan, wat een superfoto's! Ik vind die in het wagentje slapen zoooooo lief. Ook merel komt zo iedere drie uur om te eten. Snachts en savonds zit er vaak wat langer tussen. (stiekem fijn om te horen dat jacelyn bij jou ook zo vaak komt met borstvoeding want ik begon al te twijfelen of merel afwijkend gedrag vertoonde door snachts te eten maar dit hoort bij borstvoeding denk ik)

Verder gaat alles prima hier. Gisteren nog kraambezoek gekregen en ik had savonds zelf mensen uitgenodigd. Dat vond ik spannend. Had mijn (noorse) sociale leven tot nu toe beperkt tot middagbezoek/tochtjes. Nuja, bezoek uit nederland die blijven logeren is er heel de dag natuurlijk. Maar het was erg gezellig, ik was alleen een half uurtje boven om merel te verschonen en voeden. Het werd wel erg laat...daarom hebben zowel merel als ik een gat in de dag geslapen. We vielen beiden in slaap tijdens een voeding...dat had ik niet meer gehad sinds de eerste weken. Nog iets spannends was dat we eergisteren een nachtje in een berghutje hebben doorgebracht. Voor het eerst ergens anders slapen met merel. Ook dat ging goed. En ik heb heel stoer 'sochtends een duik genomen in het bergmeertje. Dat had ik me de avond ervoor voorgenomen niet wetende dat het zou regenen de volgende ochtend. op d eeerste foto zijn we 'op weg' met het wagentje naar het hutje, de tweede is de ongelooflijke zonsondergang die we zagen (ik heb niets aan de kleuren gedaan). En de derde is ons liefke net uit bad gisteren.

Foto-QQUTIFCL.jpg

Foto-K3PH7G8A.jpg

Foto-SKUGTYM4.jpg

Geplaatst

He marchan, ik lees in je bijschrift dat je 13 juni bent getrouwd. Was dat dit jaar? Zoja, alsnog gefeliciteerd! Mooie foto van je oudste dochter op haar nieuwe fiets.

Geplaatst

Hoi Ursula

Nee we zijn 2 jaar geleden getrouwd haha.Wat een prachtig landschap daar zeg en die tweede foto is ook super. En wat een prachtig plaatje van Merel met die oogjes wijd open. Is inderdaad fijn om te weten dat ik ook niet de enige ben met die voeding. Ik ben nu hard bezig een vast ritme met haar te kijgen maar als ze iets eerder wilt komt geef ik haar toch wel.Ze kwam eerst om de 2,5 uur maar dat vond ik toch echt iets te veel van het groeien. Zodra ze een kik gaf gaf ik die borst maar daar ben ik nu vanaf gestapt haha.Straks als ik moet werken is het ook wel fijn voor mijn man als er wat meer tijd tussen zit. Jacelyn heeft sinds vanochtend allemaal rode vlekjes op haar buikje en rug. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kan me alleen bedenken dat het een reactie is op andere wasverzachter.

Groetjes

Geplaatst

wat een leuke foto´s allemaal!! marchan hoe oud was jacelyn toen je voor het eerst ging zwemmen? ik wil ook zooo graag maar ik wacht nog even tot na de prikjes volgende week.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees het al: allemaal "gelukkig?" dezelfde onzekerheden als die ik had bij het overstappen en nu de flesvoeding. Wij geven Dési de fles op verzoek. Ze is morgen 12 weken en begint al een aardig ritme te krijgen. Ze heeft nu bijv. 2 nachten doorgeslapen. Om 23.00 uur de fles en om 07.00 uur wakker, dan rond 11.00 uur, rond 15.00 uur, rond 19.00 uur en weer rond 23.00 uur. De tijden wijken af en toe af, maar dat haalt ze meestal wel weer in. 's Avonds komt ze ook wel eens eerder om een flesje en dan geven we haar gewoon. Mocht ze dan rond 23.00 uur nog meer willen dan maken we er eentje klaar van 90 ml (3 schepjes) en zien we wel wat ze opdrinkt.

Geplaatst

Wat een schattige foto's!

@Kiet: bij het cb raden ze aan om pas met 4 maanden met je kindje te gaan zwemmen.

@Marchan: ik heb ook geen idee wat die vlekjes kunnen zijn. Misschien even informeren bij de huisarts?

Dési heeft ook vaak dat ze 's avonds wakker is. Als ze aan het gapen is, in haar oogjes aan het wrijven en druk is, dan is ze moe en moet ze eigenlijk naar bed. Maar als ze zo druk is dan houd ze zichzelf wakker. We bakeren haar nu dan in en ze slaapt dan toch een paar uurtjes. Wel om denken dat we haar dan wakker maken voor de voeding haha.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ons kleine meisje sliep vandaag alweer de derde nacht achter elkaar door. We hebben haar gisteravond rond 20.30 uur in bed gedaan (ingebakerd). Om 23.00 uur heb ik haar moeten wakker maken voor de voeding (wat niet lukte). Uiteindelijk heeft ze met haar oogjes gesloten haar fles helemaal leeggedronken en ik heb haar zo weer terug kunnen leggen. Vanochtend rond 06.45 uur begon ze wakker te worden. Heerlijk!!! Nu heeft ze haar fles weer leeggedronken en heb ik haar zo weer in haar slaapzakje in haar bedje gelegd. Ze ligt nu nog te ronken.

Ook past ze opeens maatje 56 niet meer en kan ze de meeste maatje 62 kleertje aan.

Hoe gaan de nachten bij jullie?

Geplaatst

Ha Natasja, bij ons gaan de nachten heel verschillend. Gister werd Thomas om 5.40 wakker en toen heb ik 'm een speentje gegeven en toen heeft hij tot 6.45 nog geslapen. Vannacht werd hij om 4.30 wakker en heeft hij ook een speentje gekregen en toen werd hij wederom om 6.45 wakker. Blijkbaar heeft hij wel zuigbehoefte, maar niet echt honger. Ach, als het zo gaat, is het best te doen. Ik voel me redelijk fit (maar ben nog niet aan het werk natuurlijk).

Ik ga straks weer een lekker stuk wandelen! Wandelen jullie ook veel (van Ursula weet ik het wel, maar de rest?)? Ik vind het hartstikke gezellig en het is ook nog 's gezond. Hopelijk gaat het niet regenen.

Geplaatst

Ik wandel ook veel. Sowieso met de honden, maar vaak gaat Dési ook mee - als ze niet in haar bedje ligt te slapen natuurlijk. Gistermiddag in de wagen (we hebben 50 minuten gewandeld), maar ook in de draagzak (meestal valt ze dan in slaap). Maandagmiddag ben ik naar de lappenmarkt in Medemblik geweest en dan zit ze ook heerlijk in de draagzak.

Gaat het nog steeds goed met de flesvoeding Esk? Ik vind het heerlijk, maar af en toe toch jammer dat ik de borst niet meer geef...

Geplaatst

De nachten gaan hier prima, want ze slaapt meteen in na iedere voeding. Het enige wat ik graag anders zie is dat ze rond 18.00-19.00 gaat slapen en dan voor het eerst wakker wordt voor een voeding tussen 00.00 en 01.30. Dat is dus zo'n 6 uur slaap echter elkaar. Daarna wordt ze iedere 3 of 4 uur wakker voor een voeding. Nu heb ik geprobeerd om die lange ruk van 6 uur te verplaatsen. Ik heb die veel liever snachts ipv savonds. Daarom heb ik haar een week lang ook om 22.00-23.00 eten gegeven maar dat hielp niets. Werd ze nog steeds rond 0100 wakker voor een voeding en daarna om de 3 / 4 uur. Heeft iemand hier een tip hoe ik dit voor elkaar krijg? Of is het gewoon accepteren dat haar nacht eerder valt dan de mijne? Nu ben ik opgehouden met die voeding van 23.00 want ik laat haar dan maar liever doorslapen als het toch niet uitmaakt.

Geplaatst

Ursula, misschien dat inbakeren helpt. Kindjes slapen dan vaak langer. Gisteravond moest ik haar voor het eerst wakker maken voor een flesje (anders was ze denk ik mooi doorgetukt).

Dési heeft ook een aantal nachten gehad dat ze klaarwakker was. Ze draaide de dag en de nacht om. We hebben haar toen langer proberen wakker te houden na de voeding van 19.00 uur en nu slaapt ze wel 's nachts. Dus om 23.00 uur de fles en tegen 07.00 uur wakker.

Geplaatst

Ja, hier regent het nu ook. Jammer... naja, gaan we strakjes wat anders doen.

De flesvoeding gaat prima. Hij is nu helemaal over op de fles en ik vind het heerlijk. Okee, de borstvoeding mis ik ook wel soms, maar over het algemeen past dit beter bij me. Zeker nu hij in een lekker ritme zit (7-11-15-19-23 uur). Het geeft mij veel meer rust en dus ook de kleine. Hij groeit prima en is lekker tevreden. En ik vind het flesje geven ook erg gezellig (met borstvoeding had ik nog een hand over om bijvoorbeeld te internetten, met het flesje niet, dus is alle aandacht automatisch voor Thomas).

Geplaatst

Hi dames,

Ook hier regent het dus heb ik weer ff tijd om achter m'n laptop te gaan zitten :-)

Wandelen doe ik ook elke dag, als het kan tenminste. Ik loop meestal zo'n 1 a 1,5 uur en vind het leuk om te doen.

Wessel is na vandaag ook helemaal over op de flesvoeding. Ik had eerst alle voedingen overdag afgebouwd en deed de voeding van 7 en 23 u wel nog bv geven. 's-avonds bleek al snel dat hij niet meer genoeg kreeg want opeens kwam hij 's-nachts om eten. Nu krijgt hij om 23 uur een fles en dan slaapt hij tot een uurtje of 7. Soms wil hier wel eens een half uurtje verschil inzitten, kan 6.30 u maar ook 7.30 uur.

Tot en met vanochtend kreeg hij die eerste voeding ook nog bij mij maar na 2 a 2,5 uur kwam hij alweer voor eten, hij kreeg dus gewoon niet genoeg meer.

Vanochtend heb ik dus echt afscheid genomen van het geven van borstvoeding. Ik wilde wel een bewuste laatste keer hebben maar nu is het goed geweest.

Voor de rest doet hij het prima sinds hij flesvoeding heeft. Ook hij zit in het ritme van 7/11/15/19/23. Heerlijk!

Ik wil ook heel graag met hem gaan zwemmen, denk dat ik volgende week eens ga proberen. Wessel is vandaag precies 2 maanden oud (pff, wat vliegt die tijd he?) en dan mag het wel, vind ik.

Daarnaast gaan we over 4 weken op vakantie en ik vind het wel fijn om eerst hier in NL een keer met hem te gaan zwemmen ipv meteen in een buitenbad in Spanje. Ach ja, we zien wel.

Geplaatst

Hoi

Kiet Jacelyn was 10 weekjes met het zwemmen. We waren een weekend weg en daar was een zwembad met een goede binnen temp. Ze heeft ongeveer 15 min in het water gezeten en daarna was ze wel helemaal op.Je heb bij een hoop zwembaden ook baby zwemmen. Onze kat is zwanger en wilde haar net weg doen :-(

groetjes

Geplaatst
De nachten gaan hier prima, want ze slaapt meteen in na iedere voeding. Het enige wat ik graag anders zie is dat ze rond 18.00-19.00 gaat slapen en dan voor het eerst wakker wordt voor een voeding tussen 00.00 en 01.30. Dat is dus zo'n 6 uur slaap echter elkaar. Daarna wordt ze iedere 3 of 4 uur wakker voor een voeding. Nu heb ik geprobeerd om die lange ruk van 6 uur te verplaatsen. Ik heb die veel liever snachts ipv savonds. Daarom heb ik haar een week lang ook om 22.00-23.00 eten gegeven maar dat hielp niets. Werd ze nog steeds rond 0100 wakker voor een voeding en daarna om de 3 / 4 uur. Heeft iemand hier een tip hoe ik dit voor elkaar krijg? Of is het gewoon accepteren dat haar nacht eerder valt dan de mijne? Nu ben ik opgehouden met die voeding van 23.00 want ik laat haar dan maar liever doorslapen als het toch niet uitmaakt.

Bij mij zit de lange slaap van Thomas ook verkeerd, namelijk als ik 'm op verzoek zou voeden tussen 21.30 en 4.30... of ik 'm nou wel of niet wakker maak voor een fles om 23.00u, ergens tussen 3.30 en 5.30 meld hij zich. Ik heb toen beredeneerd dat het dus in z'n ritme zit en niet zozeer in het willen eten (want hij kan het qua tijd dus wel halen). Wat ik nu doe is 'm 's nachts als hij wakker wordt een speentje geven. Meestal valt hij dan gewoon weer in slaap en dan komt hij tussen 6.30 en 7.30 weer. Ik hoop dat als hij doorkrijgt dat er dus geen eten komt, hij gewoon tot 7.00 blijft liggen. Overigens, als het niet werkt met het speentje dan krijgt hij wel gewoon een flesje hoor, maar meestal werkt het prima! Ik zeg dan ook niets tegen 'm, geef 'm alleen een speentje, een aai over de bol en dan ben ik weer weg. Op deze manier wordt ik zelf ook niet heel wakker en kan ik makkelijk weer inslapen (net alsof je naar het toilet bent geweest of zo). Een flesje kost toch al gauw een half uur, speentje geven maar 1 minuutje. Ik vind het zelf altijd de moeite van het proberen waard. Misschien werkt het voor jou ook?

Geplaatst

als ik een speentje geef ben ik elke minuut aan het heen en weer lopen om deze weer terug in haar mondje te doen hebben jullie daar geen last van?

Geplaatst

ja dat probleem hebben wij ook. we doen van alles om de speen in de mond te houden (een knuffel er tegen aan leggen, een soort van shawltje om doen, een speciaal ding gebruiken dat we gekocht hebben bij de Prenatal). maar het komt er uiteindelijk op neer dat je inderdaad op en neer blijft lopen...

dus ook ik kijk uit naar een goede tip!

tessa

Geplaatst

Wessel liet in het begin ook steeds z'n speen uit z'n mond vallen omdat hij er dan nog niet genoeg aan het zuigen was. Nu houden we de speen eerst altijd even tegen de zijkant van z'n mond aan. Op een gegeven moment 'hapt' hij dan naar de speen en zuigt hij er ook meteen op, dan houdt hij hem langer in z'n mond.

Maar.... dit trucje werkt ook niet altijd. Er zijn ook momenten dat we dit een paar keer moeten herhalen ;-)

Beginnen jullie kleintjes trouwens ook te duimen? Wessel deed eerst zijn hele knuisje in z'n mond maar nu begint hij steeds meer op z'n duimpje te sabbelen.

Geplaatst

Wij bakeren Dési meestal na de laatste fles in en hoeven meestal niet of 1x heen en weer om haar speentje te geven. Binnen mum van tijd is ze ingeslapen. Het schijnt dat ze langer kunnen slapen als ze ingebakerd zijn.

Vandaag voor de 4e nacht achtereen doorgeslapen tot 6.30!

Geplaatst

Zoë begint ook meer op haar duimpje te zuigen is leuk om te zien!

hoelang zijn jullie kindjes gemiddeld overdag wakker?

Geplaatst

Als ik Thomas een speentje geef, dan zorg ik dat ik zeker weet dat hij aan het zuigen is, want anders kan ik inderdaad iedere minuut terug. Maar als hij 'm eenmaal heeft, dan houdt hij 'm ook in. Misschien zit er nog verschil in merken? Wij hebben een difrax-speen. Ook Thomas begint z'n duimpje (of handje) te gebruiken, heel lief! En natuurlijk veel makkelijker dan een speentje... ik geef 'm het speentje ook alleen maar als ik denk dat hij zuigbehoefte heeft, dus het is niet een standaard-ding dat hij per definitie krijgt.

Qua slapen: dat varieert heel erg. Nu ongeveer een uurtje wakker na iedere voeding en ergens in de ochtend wel 's 2 of 3 uur achter elkaar. De rest van de dag slaapt hij dan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden