Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
De lijn is gewoon dat "men" zegt dat het beter is om te wachten tot 6 maanden en dat een kindje tot die tijd het niet echt nodig heeft. Ik kijk eigenlijk een beetje naar Thomas zelf en ik denk dat hij er nog niet echt aan toe is. Wel misschien qua smaken proeven, maar qua darmstelsel denk ik dat het beter is nog even te wachten. Met altijd dezelfde voeding varieren z'n poepluiers nogal 's in consistentie zeg maar. Dat geeft een beetje het idee dat z'n darmpjes nog wat moeite hebben met vast voedsel. Daarnaast komen er wel allergieen voor in de familie en dan is het advies toch om te wachten tot 6 maanden. Ik vind het nu (Thomas is morgen precies 4 maanden) ook nog niet nodig, misschien dat ik er over een maandje anders over denk en gewoon ga beginnen.

Je hebt helemaal gelijk hoor ESK. Doen wat je gevoel je ingeeft en je niet laten leiden door anderen. Prima toch.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dési heeft ook UGS gekregen, maar die zijn ook nog veel te groot. Ga van het wekend maar op zoek naar een en ander. Heb bij de Hema gekeken voor warme slaapzakjes met mouwtjes, maar de maat die ik moet hebben was natuurlijk uitverkocht. We gaan dan ook kijken of ze een bebetel hebben, een zitje voor in bad en een kinderstoel. Dan hebben we die alvast maar ;-).

Geplaatst

Hei!

leuk al die winterse verhalen.

Arriva, ik vind dat je begrijpelijk nederlands schrijft en dat het bewonderenswaardig is dat je zo veel in het nederlands schrijft. In het nederlands hebben we een uitdrukking, oefening baart kunst. Dat wil zeggen dat je door iets te oefenen er steeds beter in wordt. En ik merk in het noors dat dit ook zo werkt. Ik had het redelijk snel onder de knie maar dat is omdat nederlands en noors allebei germaanse spraken zijn, dan is het veel makkelijker om het je eigen te maken. Maar ook ik zal zeker schrijffouten maken of wat ik vaak merk, dat ik het zeg op een manier wat wel correct is maar wat noren anders zouden zeggen.

Wat betrefd winterkleding. Tja, hier ligt er meer sneeuw en is het ook kouder dan in nld. Maar weer veel minder vochtig. Daarom voelt het vaak niet koud terwijl er wel flinke minusgraden zijn. Hier krijgen kindjes geen schoenen aan. Totdat ze kunnen lopen. Je ziet iedereen met dikke wollen sokken over de gewone majo. En als het echt koud wordt gaan daar slofjes overheen van bv schapenwol/leer of rendierenleer. De wagentjes worden bekleed met schapenvachtjes. De kindjes in vele lagen wol aangekleed en daarover een 'skipakje'. Onder de tien graden wordt geadviseerd je kind niet langer dan een half uur mee naar buiten te nemen onder 1 jaar. Verder mag merel pas vanaf een half jaar mee in een pulk (zo'n sleetje voor achter de ski's) maar alleen op niet te koude dagen. Dat wordt nog oefenen, met zo'n ding achter je aan skieen. Ik denk dat ik dit overlaat aan mijn man want die is aanzienlijk beter dan ik op ski's.

We verwarmen het huis hoofdzakelijk met houtkachels. op merels kamer hebben we een electrische kachel geinstalleerd. Die houdt het op zo'n 15-20 graden. Ik laat haar 's-ochtends eerst boven spelen en dan maak ik de kachel beneden aan terwijl ze haar eerste dutje doet.

Hier wordt ook aangeraden om vanaf 6 maanden te beginnen met 'vast/ander' voedsel. Maar op het cb zeiden ze dat dit wel de lijn is maar dat er niets verkeerd mee is om al vanaf 4 maanden te beginnen, afhankelijk van je kind. Merel was enorm geinteresseerd in ons eten en blijkt nu ook verzot op haar fruithapje. Ik wilde deze week een keer pap proberen maar ze poepte moeilijk dus daar wacht ik nog even mee. N.a.v. jullie verhalen ga ik ook op zoek naar rijstemeel, ben benieuwd of ik dat kan vinden.

Gisteren was ik naar zumba en zou mijn man merel flesje geven en in bed leggen. Niet dus. Ze wilde niets drinken, was haast onmogelijk om haar pyjama'tje aan te krijgen. Hield pas op met huilen toen ik kwam. Bweh. Dat wordt oefenen de komende dagen voor als ik naar nld kom, want het gaat heel slecht met mijn vriend en ze dachten deze week al een aantal keren dat hij niet meer wakker zou worden. Hij spuugt bloed, kan niet meer eten, morfine.

Ik merk dat ik wat minder vaak foto's neem. Hmmm, ga ik veranderen. Hier nog een foto van een ingepakte merel. Nu ga ik een rondje wandelen. Oei, wat een lang verhaal geworden....hoop dat ik jullie niet verveel.

[ATTACH=CONFIG]79[/ATTACH]

Geplaatst

wat een scheetje zeg! wat een leuke muts en wanten! ik heb toch ook wel weer zin in de winter hoor lekker vroeg donker kaarsjes aan en.... sinterklaar komt eraan! dat gaan we dit jaar wel vieren hoor leuk!

Ursela heel veel sterkte met je vriend wat verschrikkelijk zeg

Geplaatst

Ja super leuk! gaan jullie het ook vieren met Merel?

Gisteren middag heeft ze veel geslapen en ze is nu bij mijn moeder(ik ben aan het werk) en ze heeft eigenlijk tot 15.00 weer heel veel geslapen dat had ze die vorige keren ook gelukkig was het voorlopig het laatste prikje! ik vind dat zo vreslijk!

Geplaatst

Hallo Hallo,

Hier weer eens een berichtje vanuit Limburg, ben heel erg lang niet online geweest. heb het heel erg druk gehad. Manlief werkt bijna dagelijks in ons restaurantje (personeelstekort ) en ik sta er op dit moment eigenlijk a bijna 2 maanden helemaal alleen voor. Manlief begint om 11.00uur en komt pas rond 24.00 uur thuis. Ook ben ik sinds begin augustus alweer begonnen met 3 volle dageni n de week te werken, mijn overige tijd ben ik voornamelijk dan ook bezig om het huishouden te doen en te genieten van mijn kindjes!!

Gelukkig is Sofie een super makkelijk kindje, ze lacht de hele dag en huilt alleen als ze honger heeft!! Ik geef nog volledig borstvoeding dus eigenlijk nog geen bijvoeding. Ik heb wel vorige week eens een fruithapje geprobeerd maar onze Sofie was er nog niet erg in geinteresseerd.. En ik vindt dat als ze nog tevreden is met de borstvoeding waarom dat nu veranderen.Over 2 weken hebben we weer een afspraak bij het CB, ben benieuwd hoeveel ze weegt en wat ze zeggen over de bijvoeding. Bij de vorige afspraak zat ze op bijna 6 kilo. Dus heeft ons meisje wat geboren werd met bijna 2900 gram het heel goed gedaan.

Sofie rolt wel nog niet helemaal van rug naar buik, vanaf wanneer zijn jullie kindjes dat gaan doen??

Ik ben ook al wat aan het hamsteren voor de Sint en Kerst, nu doe ik voor Sofie niet zoveel, ik wil alleen zo'n zit autootje gaan halen voor als ze wat groter is en misschien zo'n vormensloof. Voor Armin ben ik wel wat meer aan het zoeken, hij gedraagt zich trouwens voorbeeldig de laatste tijd want stel je voor dat zwarte piet zijn ondeugende trekjes ziet hihi, werkt dus erg goed die sint en piet!!

Verder heb ik niet heel erg veel nieuws, ik zal snel weer eens een fotootje plaatsen van onze Sofie en ik zal proberen wat vaker online te zijn!!

liefs Cynthia

Geplaatst

Cyn, leuk om van je te horen en om te horen dat sofie het zo goed doet. Ben benieuwd naar de foto's.

Vannacht is de winter gekomen. Een paar foto's van merel's eerste ontmoeting met dat witte spul. dadelijk eerst de winterbanden onder de auto voordat ik naar het cb ga.

[ATTACH=CONFIG]88[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90[/ATTACH]

Geplaatst

Dag allemaal,

wat een lieve foto's in de sneeuw! moet ook beel weer wat foto's laden. maar heb nu nieuwe laptop en daar staat nog niks op. vanochtend bij het cb geweest. Kees weegt 6720 gram en is 64 cm lang. Hij zat keurig wat betreft lengte versus gewicht en is net iets boven gemiddeld. ook kreeg hij vandaag alweer zijn derde set prikjes. even auw, maar daarna was het weer over.

Verder gaat het gelukkig goed met hem. De ph test in het ziekenhuis is echter niet doorigegaan. ze hadden me verkeerde informatie gegeven 2 weken geleden. hij had gestopt moeten zijn met zijn medicijnen om een goede test te kunnen doen. Ik had daar notabene nog specifiek naar gevraagd. zij wilden de test door laten gaan, ondanks dat de uitslag niet betrouwbaar zou zijn. daar hadden wij geen zin in. Ik ga nie zomaar zonder verdoving ons kind een sonde laten inplaatsen voor 24 uur om vervolgens geen betrouwbare resultaten te hebben. Ook waren er nog problemen over zijn wel of niet nuchter zijn voor de test. toen ik mij melde bij het ziekenhuis en de intake kreeg stond op de papieren van de verpleegster dat hij nuchter moest zijn. ook daar had ik nog specifiek naar gevraagd. ofwel, het werd even nagevraagd.... het was toen 11.00 uur, ofwel tijd voor zijn 2e flesje van de dag. 1,5 uur later hoorde ik dat hij zijn flesje mocht...pfff

Om 4 uur 's middags waren we weer thuis. Hoofd chirurgie stak hand in eigen boezem. ze zei dat dit nooit had mogen gebeuren. tja, daar heb ik wat aan... Gelukkig gaat het erg goed met Kees. maar stel toch dat je een kindje hebt met deze afwijking waar het niet goed mee gaat. Dan is dit soort dingen toch echt dubbel ellendig.

volgende week gesprek met de professor van de afdeling. hopelijk wordt er dan een echt goed beleid bepaald over hoe we verder moeten met Kees. Hier wordt je namelijk echt gek van...

Ga nu weer even aan het werk!

groet,

tessa

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]93[/ATTACH]

die was wel wat klein...

nog 2 alleen en 1 bij mijn beste vriendin op schoot

[ATTACH=CONFIG]92[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]94[/ATTACH]

Geplaatst

oh, dat maakt niks uit. denk dat het forum ze automatisch verkleind dan? op zich ook best logisch.

Ook trouwens vandaag nog gevraagd aan CB over voeding. CB hier is in principe voor het wachten tot de baby 6 maanden oud is. Alleen als hij het eten uit je mond kijkt zou je eerder kunnen starten. en de mening is ook dat de avondvoeding (rond 22 - 23 uur) pas eruit gaat als er hapjes bijkomen. Dus we gaat voorlopig gewoon lekker door met de flesjes!

groet,

tessa

Geplaatst

Hoi,

Ook ik ben weer even on-line en vind het erg leuk de diverse verhalen te lezen.

Ons weekendje weg met onze boot is niet doorgegaan, want ik werd vrijdagnacht ziek. Een overstekend buikvirus noem ik het maar, m.a.w. veel heel veel naar de wc en je dan heel slap voelen. Gelukkig duurde het maar 1 dag, maar ik ben nog steeds aan het bijkomen. En nu regent het, dus we moeten ons er maar bij neerleggen dat het vaarseizoen erop zit voor dit jaar. Dus binnenkort maar de spullen van de boot halen (beddegoed, etensvoorraad ed). (o ja, ik geloof dat Ursula dat wilde weten, ons bootje is 11.20 meter (een motorjacht)).

Sven heeft nu last van spuitluiers, dus met regelmaat zit het achter zijn oren (bij wijze van). Ik denk dat hij last van zijn tanden heeft, want hij zit overal op te knauwen. Maar is voor de rest heel vrolijk en rolt sinds deze week heel soepeltjes van zijn rug naar zijn buik. En op het KDV eet hij al een hele fruithap en ook zijn sapje gaat schoon op. Zo af en toe krijgt hij ook een hapje van ons avondeten en ik moet zeggen, hij vind bijna alles lekker en lijkt in dit opzicht erg op zijn zus.

Verder weinig te melden, ik ga nog even werken.

Prettig weekend.

Sandy

Geplaatst

hoi dames

Even een snel berichtje..

Wat een leuke foto's allemaal. Ik heb een tijdje niets laten horen want ik zit constant in het ziekenhuis. Mijn moeder heeft afgelopen woensdag een hersenbloeding gehad. Ze ligt in coma en haar toestand is kritiek. We kunnen niets anders doen dan wachten, echt vreselijk.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Dorine heel veel sterkte!

Ik weet hoe het is. Mijn vader had er een toen hij 46 (3 jaar terug)was gelukkig waren we er optijd bij toen.

Hij heeft er niks aan over gehouden.

En mijn opa heeft afgelopen april er twee gehad,woont nu wel weer thuis maar is halfzijdig verlamd

en praat ook nog moeilijk. Ik hoop echt dat het goed komt met je moeder!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden