Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@dorine, lekker uithuilen op zijn tijd hoor. Het mag en je bent het maar even kwijt. Sterkte.

@Nienke en Annelies, vervelend als ze zo huilen. Kan jullie niet met raad en daad bijstaan, want hier wordt niet veel gehuild. Ze is super rustig. Rolt nog niet, houd nog steeds niet echt van op haar buikje liggen. Ze heeft dan ook nog steeds een kaal plekje op haar achterhoofdje. Wel probeerde ze vandaag een beetje op haar beentjes te staan, tenminste, ze was flink aan het trappen en strekken op mijn buik, terwijl ze voorheen door haar beentjes zakte.

@esk, gaat gelukkig al iets beter met je, heerlijk van je jeans. Heb zelf al tien broeken weggegooid, allemaal te groot. Ben 2 maten gezakt na mijn zwangerschap.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi . wat hebben jullie veel geschreven)) leuk hoor

steedss druk met werk en mijn zontje die 2 weken weinig slaapt , terwijl altijd goede dooslaper was geweest. ik leef als autopilot op enertie. Maar genieten blijft ook wel, Esk.)

Ursela. Ik heef hem die VSM pillen en hij is ietsje rustiger geworden , maar ja of dat echt van pilen of periode van hem , weet ik niet zeker..Maar ja proberen dus.

Ik lees als tijd is een boek over goed doorslapen en lijkt of ik toch niet echt systeem daar inzie ( het hangt van zo de veel factoren eigenlijk) maar veel goede tips en zo.

Soms moet je ''goed 'voelen'' bij je kind , hoe het moet en dat kost veel tijd natuurlijk en energie . Leuk cadeautje had je gemaakt voor je liefste. Merel wil al zelf eten ??? haha....mijn boy wil niet eens alle ''groene'' spul eten. hij lust wel vlees (tirex).

IK leer hem nu onafhankelijk worden van speen , want soms ik moet 10 keer per nacht geven (wordt steeds meer ) Het lijkt of hij het door heeft om mama ala minut te roepen.

Tes, wat sneu.Hoop dat je mannetje mee kan goed leven en goed eten ondanks dat vervelende nieuws. Mijn vertelden ze CB dat ik moest gluten niet geven , maar op mij gevoel gaf ik hem toch, dus je weet maar nooit. Volg je gevoel.

Natas, leuk te horen hoe je meisje eet . mischien gaat ze gelijk lopen in plaats van rolen en kruipen))))

Geplaatst

Ariva wat vervelend dat dani zo slecht slaapt! Zoë slaapt ook zonder speen en ik hoef er nooit uit s'nachts.

Volgens mij krijgt Zoë tandjes elke keer als ik de fles in haar mond stop gaat ze heel hard huilen zo zielig en dus drinkt ze niet goed verder is ze wel gewoon vrolijk maar de flessen pfffffffffffff vreselijk! weten jullie hoelang het duurt voordat een tandje doorkomt?

Geplaatst

Arriva, heel vervelend dat Dani zo slecht slaapt. Wat dat afbouwen van een speen betreft, dat heb ik afgelopen week ook zelf gedaan. Wessel is best wel ziek (lees heel zwaar verkouden geweest) en toen was hij 's-nachts meer wakker. Ik ging er dan telkens uit om hem zijn speen te geven omdat ik het zo zielig voor hem vond. Op een gegeven moment was dit wel zo'n 6 x per nacht, om gek van te worden.

Toen hij zich weer wat beter voelde bleef hij echter nog steeds 's-nachts simmen om zijn speen maar toen was ik er toch echt helemaal klaar mee. Van de één op de andere dag heb ik besloten dat hij geen speen meer gaat krijgen...(streng he??? hahaha)

Ik heb hem dan ook gewoon niet meer gegeven. De eerste dag lag hij iets langer te huilen (lees zo'n 10 a 15 minuten) voordat hij in slaap viel. Als hij wakker werd begon hij ook te simmen maar niet echt te huilen. Ik heb hem gewoon laten liggen en toen viel hij weer vanzelf in slaap. Dat heeft echt maar heel kort geduurd en nu hoor ik hem bijna niet meer 's-nachts.

als hij nu wakker wordt gaat hij brabbelen / spelen maar ook dan valt hij vanzelf na een tijdje weer terug in slaap. Overdag simt hij nu ook een stuk minder. De eerste dagen was dit vooral 'vragen' om zijn speen maar nu na een weekje is hij gewend dat hij die niet meer krijgt en gaat het een stuk beter.

Nienke, ook voor jou balen dat het slapen steeds slechter gaat..

Ursela, dat afpakken van de lepel heeft Wessel ook heel erg. Ik geef hem nu soms een eigen lepel terwijl ik hem met een andere lepel eten geef. Soms helpt dit en soms niet.

Ik ga vandaag met Wessel toch maar eens langs de huisarts. Zijn verkoudheid was afgelopen maandag eindelijk weg en sinds gisteren is het weer terug. Zijn neusje loopt weer leeg maar hij ademt echt super zwaar, echt piepend. Ik krijg het benauwd als ik hem hoor dus laat er voor de zekerheid vanmiddag maar ff naar kijken.

Geplaatst

Ha Dorine, dat heb ik met Thomas ook gehad en nu heeft hij een puffer gekregen die ik 4 x per dag moet gebruiken omdat hij het toch wel een beetje benauwd had. Ben toch blij dat ik geweest ben. Het lijkt nu ook beter te gaan. Succes bij de huisarts!

Geplaatst

Esk en dorine, succes met de verkoudheden!

Arriva, wat jammer dat dani nog steeds niet goed slaapt snachts. Ik heb verder niet zo veel goede raad, merel slaapt juist sinds deze week snachts door.

Ik heb tot nu toe juist een liefde verhouding met de speen. Ik leg er drie in haar bedje, vind ze er altijd zelf eentje. Ze kan er hel lang mee spelen snachts. Overdag krijgt ze bijna nooit de speen, soms net voor het slapn gaan omdat ze dan een beetje jengelig is. En in de auto. Als het tegen de min tien is krijgt ze ook de speen buiten in want dan ademt ze door haar neusje en dat is beter voor haar longetjes. Ik heb net een stopcontact afgeplakt, we hebben op vier na alle stopcontacten vernieuwd in dit huis, die ene waar ze nu bij kon nog net niet. Ook hebben we nu aarde op het stroomnet, dat hadden we nog niet.

Nienke, zo te lezen is het echt een sprong die julian doormaakt. Wat leuk dat hij nu opeens zo veel meer kan.

Oja, dat van de lepel, dat ze een eigen lepeltje krijgt heb ik al heel vaak geprobeerd, maar die beland op de grond. De laatste dagen eet ze wat minder van haar groentes. Fruit daarentegen verslind ze. Nu ligt ze op de vloer te spelen, ze is zo snel geworden, kan zich razendsnel omdraaien, ze doet dat nu ook op een andere manier, eerst heel haar bovenlichaam draaien. Eerst draaide ze vooral met haar hoofd als eerste. Oei, ze zit vast onder een stoel, even redden!

Geplaatst

dag allemaal,

even een tussenberichtje, opdat jullie weten dat ik het erg waardeer, maar even geen tijd hem om er goed op in te gaan: dank voor alle lieve berichten. ik zal snel meer over zijn aandoending schrijven.

En Dorine even met name: veel sterkte!

groet,

tessa

Geplaatst

Wat leuk nienke dat julian al zoveel doet ik voel me ook elke keer zo trots als Zoë iets nieuws doet.

Laten jullie je kindjes ook veel zelf spelen of zijn jullie de hele dag aan het vermaken? Zoë kan heel goed zelf spelen en ik speel natuurlijk ook graag met haar gisteren had ik een konijntje en zat ik met een zware stem tegen haar te praten en het hoofdje van het konijntje te bewegen en toen begon ze echt keihard te lachen echt met geluid dat deed zo hiervoor eigenlijk alleen bij kietelen maar nu echt heel hard gewoon omdat ze dat konijn zo grappig vond was zo leuk ik kreeg weer helemaal zo'n trots en emotioneel gevoel

Geplaatst

Kiet, ik laat Thomas zelf spelen en maak ook tijd om met hem te spelen. Meestal speel ik bijvoorbeeld met hem op de commode of als hij even bezig gehouden moet worden omdat het nog net even niet handig is als hij naar bed gaat. Of ik ga naast 'm zitten op z'n speelkleed als hij daar bezig is. Ik laat 'm ook veel zelf spelen, dat vind ik namelijk wel belangrijk dat kinderen dat kunnen en als hij dat nu al gewend is... nou heb ik gelukkig een kind dat zichzelf prima kan vermaken, er zijn ook baby's die dat veel minder kunnen, daar heb je natuurlijk niets op in te brengen...

Vanochtend consultatiebureau. Thomas is nu 6970 gram en 65 cm. Zat precies op z'n lijntje dus het gaat prima. Lijntje is natuurlijk wel onder het gemiddelde, maar dat kan ik ook niet helpen. We hebben uitleg gehad over waar we heen moeten met het eten. Over anderhalve maand zou hij 's ochtends pap (al dan niet met een fles), dan een fruithap, tussen de middag een boterham met flesvoeding, warme maaltijd en voor het naar bed gaan een flesvoeding. Verder mogen we over naar Nutrilon 2. Ik moet nog even puzzelen hoe we dat voor elkaar gaan krijgen, maar komt vast goed.

Dinsdag terug naar de huisarts vanwege z'n verkoudheid en dan kan ik meteen navragen van een eczeemplekje op z'n hoofd. Al met al een rustig verlopen bezoekje. Nu zit ik binnen een poging te doen wat te eten (het gaat, maar niet snel en ook nog niet veel) en straks nog wat visite.

Geplaatst

@esk, hoe oud is Thomas nu?

Hier wordt er ook veel alleen gespeeld, meestal in de box of in het wippertje met de babygym, maar natuurlijk ook bij ons op schoot. Zal wel fijn zijn als ze zich straks een beetje alleen kan vermaken. Dit ook ivm het niet hebben van een brusje.

Af en toe een speentje. Vaak alleen als ik in de kou met de wagen ga en ze heeft haar skipak aan. De mouwen zijn te lang en meestal zit ze met zo een doekje met van die knoopjes aan de zijkanten in haar mondje. Die kan ze niet vasthouden dan, dus sabbelt ze maar op het speentje. Ze neemt haar duimpje met inslapen, maar als ze slaapt, dan zuigt ze er niet op. Wel als ze honger heeft haha. Wel makkelijk om te zien of ze al iets lust.

Geplaatst

net met Wessel naar de huisarts geweest, hij heeft het toch wel wat meer te pakken dan ik gedacht had. De oppas belde of ik hem wilde halen want het ging niet zo heel goed. Toen ik daar aankwam schrok ik helemaal. Hij lag echt naar adem te snakken en maakt het geluid van een zeehondje.

ik heb hem meteen in de auto gezet en ben naar de doctor gereden. Hij blijkt een ontsteking aan zijn bovendste longen te hebben. We hebben nu een baby-inhaler met Ventolin en een zoutoplossing voor het vrijmaken van zijn neusje. zijn amandelen en keel zijn flink ontstoken dus hij heeft er best wel last van.

net die inhaler gebruikt, wat een vreselijk gevecht met hem. hij vindt het helemaal niets als er iets aan zijn gezicht komt dus dit is ook niets voor hem. maar goed, het moet maar.

Nu ligt hij gelukkig lekker te slapen. voor hem ook het fijnst want dan heeft hij er het minst last van.

Geplaatst

Hè, wat vervelend Dorine. Geef hem maar een dikke knuffel.

Hier gelukkig alleen nog steeds erg verkouden. Luuf en Otrivin en iets tegen de hoest gebruiken we en het wordt weer beter, maar er vanaf lijken we wel niet te komen.

Geplaatst

dat is zeker schrikken dorine!

Zoë is ook vaak verkouden. lijkt wel of we elkaar blijven aansteken mijn weerstand is ook niets meer na de bevalling voorheen was ik nooit verkouden en nu om de haverklap. ik smeer ook luuf op haar borstje en haal de snottebellen met een neuspeer eruit.

Geplaatst

Dorine, da's schrikken! De babyhaler met ventolin hebben we hier ook en hier gaat het wel makkelijk. Ik weet niet hoe jij het doet, maar ik zet Thomas met z'n gezicht van me af tegen mijn borst aan en doe dan de buis over z'n mond en neus. Dan gaat het 't makkelijkst.Ik hoop dat het snel helpt en dat Wessel zich snel weer beter voelt.

Natasja, Thomas viert vandaag z'n verhalfjaardag :) Even serieus, maar hij is vandaag precies 6 maanden.

Geplaatst

Hi ESK,

Ik had het ook op die manier geprobeerd maar Wessel duwt alles van zich af. Hij wil wat dat betreft helemaal niets. Als ik de snotjes uit zijn neus zuig met zo'n ding dan begint hij dit ook van zich af te duwen en te krijsen...

Haha, gelukkig ben ik nog steeds iets sterker en dus verliest hij dit van mij.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd ESK, voordat jullie verbetering merkten?

Ursela, ik word hier ook helemaal naar van. Ik word zelf echt super benauwd als ik dit hoor...

Geplaatst

We zijn nu bijna 2 volle dagen bezig en ik merk nog niet echt verbetering... hij reutelt en kraakt en piept nog aan alle kanten. Gelukkig heeft hij er geen last van, maar vind het wel zielig.

Geplaatst

Zoë heeft vandaag maar 3 flessen op en het lijkt wel beter te gaan met drinken blijkbaar wil ze gewoon een fles minder en meer vast voedsel.

ik geef nu trouwens vers fruit dat vind ze veel lekkerder ze heeft vandaag een hele banaan en peer op.

Geplaatst

Puzzelen hoe slaapjes en eten het fijnst zitten. Met name 's avonds klopt het nu niet, hij is niet lang genoeg wakker en moeten hem dus wakker maken en dat wil ik liever niet. Maar het zal zich wel oplossen...

Geplaatst

Simonja, veel sterkte met Wessel, ik hoop dat het heeel snel over is! Fijn dat je kon hel simpel van de speen afleren.

Esk , jij ook veel beterschap. Hop dat eeen keer over gaat. Doe je hem dike sokken aan? Vast niet aan ligt , maat toch...

Kiet, mij Dani ook bij tandjes, heeft minder trek in eten gehad en ja, vers is beter natuurlijk. Het durde bij hem 1 maand lang moejiljijk met die 2 tandjes...

En nu heeft hij al 3 -de ! OOO en die zijtandjes doen heel zeer.Daardoor ook slecht slaapt natuurlijk .

Ursela, word Merel nooit snacht waker en heef je haar dan gewoon speentje of?

Geplaatst

Esk, Dési is soms na het avondeten ook erg moe. Dan leg ik haar gewoon in haar bedje en maken we haar rond 20 uur wakker voor fles nr 3. Het gebeurt ook wel dat ze zelf wakker wordt of dat ze het wel volhoudt tot slaaptijd. We willen haar het liefst voor 19 uur in bed hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden