Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Kiet, denk dat ik anders maar gewoon twee skies onder de Stokke moet monteren ;-)

@Ursela, leuk inderdaad dat jullie een boom wegpakken bij de buren en zij van jullie. Echt omhakken zoals het hoort dus neem ik aan. Dta je hem niet uitgraaft, hihi. Volgend jaar kerst heb je het nog gezelliger in huis!

Die doorslaapnacht was eenmalig, maar het was wel heerlijk even een keertje 6 uurtjes te kunnen slapen zonder onderbreking. Hij slaapt nu een paar dagen in een slaapzak en daar ligt hij erg goed in. Dan kan hij ook niet ondersteboven liggen, hij ligt altijd warm en ook hij kan zijn beentjes niet tussen de spijltjes steken. Overdag ligt hij wel onder een dekentje.

Echt 5 minuten geleden stopte hij voor het eerst mijn tenen in zijn mond, hihi.

Lfs,

Nienke

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thomas ligt ook al een tijdje in de slaapzak en dat gaat erg goed. Zonder slaapzak is het maar de vraag waar ik 'm in z'n bedje terugvind... ik hoop dat Julian nu wel wat later op de nacht gaat wakkerworden... een paar uurtjes slaap is gewoon fijn. Thomas is de afgelopen nachten vaak wakker geweest en dat is toch wel slopend moet ik zeggen. Hopelijk vannacht beter.

Ik ben zo trots op Thomas. Hij heeft vanochtend geen flesje gedronken, maar een heel bord pap gegeten. Verder z'n fruithapje en z'n groentehap helemaal op. We gaan maar beginnen met hele maaltijden, want het eten gaat prima! Bijkomend voordeel van pap en vast eten is dat hij ineens niet meer spuugt en dat is zo'n verademing! Geen natte kleertjes meer, heerlijk!

Hier gaat het met mij langzamerhand beter. De antibiotica-kuur is afgelopen en vandaag is de pijn wel weer iets meer, dus ik laat er morgen even door de huisarts naar kijken. Misschien is het nog nodig om wat meer antibiotica te krijgen, maar het zou ook genezingspijn kunnen zijn. Ik kan weer redelijk eten, hoewel wel langzaam en met heel veel water om het weg te kunnen spoelen. Ben wel weer aan het werk en dat is wel fijn.

Met Thomas' verkoudheid gaat het nog niet goed. Morgen maar 's horen wat de huisarts er van vind. Meteen ook even naar een exzeemplekje laten kijken.

Geplaatst

Hoi Esk,

wat goed van thomas!

en fijn dat het iets beter met je gaat, wat ben je alweer snel aan het werk.. is het niet te zwaar?

ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Geplaatst

Wat goed van thomas. Pap wil er hier niet in. Wel als ik het door de melk meng maar niet als pap. Dat vind ik jammer maja, ik hoop dat ze boterhammen wel gaat eten en dat ik de pap pap kan laten. Fruit gaat enorm goed, daar kan ze geen genoeg van krijgen maar groentes gaat minder. Ze eet er goed van maar heeft na een halve portie al genoeg. Ik weet niet echt hoe ik die hoeveelheid kan verhogen, behalve door het aan te bieden.

Wat vervelend dat thomas zo blijft kwakkelen. En jij trouwens ook. Beterschap.

Geplaatst

Kiet, wat goed dat Thomas zo lekker aan het eten is en wat vervelend dat hij nog steeds niet opknapt. Doet die inhaler het ook niet goed?

Wessel gaat gelukkig wel wat vooruit. Hij is nog steeds snot en snot verkouden maar gelukkig niet meer zo benauwd. Ik geef hem de inhaler nog maar 1 a 2 x per dag ipv 4x. Gelukkig klinkt hij ook niet meer als een zeehondje dus dat gaat wel wat beter.

Ursela, wellicht gaat Merel idd wel boterhammen eten en houdt ze niet zo van pap.

Ik zit nu gezellig met Wessel te lunchen. Hij eet nu voor het eerst een boterhammetje en heeft al bijna 1/4 witte boterham op. Eigenlijk zou hij, geloof ik, een bruine boterham moeten eten maar die heb ik alleen maar met pitten in huis, dat zullen we dus maar niet doen.

Geplaatst

dames die pap met een lepel geven; hoeveel geven jullie dan? Ik heb dit vanochtend ook geprobeerd en dat ging veel beter, ook Wessel spuugt dan niet. Ik heb echter geen idee hoeveel ik moet geven.

Geplaatst

Dorine, ik geef dan wat ik normaal in de fles zou geven: 180+6 scheppen en dan 2 a 3 scheppen rijstebloem (maar ik heb al johannesbroodpitmeel in mijn voeding zitten dus de pap is dan al wat dikker). Hij eet het bordje dan niet helemaal leeg, maar wel bijna. Ik schat dat ik ongeveer 40cc overhou. Achterop het Bambix pak staat een instructie hoe je de pap kan maken en de hoeveelheden, hoewel ik het ook een beetje op gevoel doe. Ik ga er maar vanuit dat het een fles moet vervangen.

Geplaatst

Ik gaf 1dl water en daar dan 6 eetlepels pap doorheen. Maar dat eet ze dus niet op, mijn man wel, die vind het gelukkig ook lekker.

Ik dacht dat ik gisteren de echo had maar het blijkt 18 januari te zijn, verkeerde dinsdag gelezen....moet dus nog heel lang geduld hebben.

Geplaatst

wat moet je lang wachten zeg voordat je de echo krijgt! dan ben je toch al over de 12 weken dan of niet?

ik kreeg hier met 7 weken de eerste echo.

Geplaatst

Ja, ik ben dan in ieder geval al 12 weken of 14 of 16 of..? Maar ik denk dat ik dan 13 weken ben, als die kleine bloeding in oktober geen innestelingsbloeding was maar een ongi. In noorwegen krijg je normaal pas de eerste echo met 18 weken, dat is vergelijkbaar met de zogenaamde 20 weken echo. And that's it. Meer echo's krijg je niet. Jammer maar aan de andere kant leer ik daardoor meer te vertrouwen op mezelf en mijn lichaam.

Geplaatst

Ik had gisteren een hele reactie hier geplaatst, maar blijkbaar iets fout gedaan want ik zie het nu niet meer.

Ach ja, kan gebeuren. Maar ik ga niet opnieuw overal op reageren ... haha.

Oeps Ursela ... dat is wel een heel verschil! Nog 3,5 week wachten ofzo? Dan ben je zeker toch al 3 maanden zwanger tegen die tijd?

Aan de ene kant duurt het nog heel lang, aan de andere kant, als je dan de echo hebt en het is goed, ben je al een lekker end op weg.

Hoe voel je je?

Wij zijn net gestart met pap uit een bordje. 's Ochtends krijgt ze al langer een papfles (210+7+ 3 schepjes rijstebloem) en dan van de 2e fles doe ik een klein beetje melk apart (30/40 cc) en daar 1 schep rijstebloem doorheen. Dit is pas sinds kort, dus 's kijken hoe het gaat. Bij m'n man maandag (ik was werken) ging het heel goed. Gisteren heeft ze niet gehad (KDV).

Milou gaat steeds meer slapen! Gisteravond om 20.00u een fles (wakker moeten maken, vond ze niet zo leuk), om 21.00u sliep ze weer en vanochtend om 8.15 weer wakker. Het wordt lastig om al het eten wat ze overdag moet erin te krijgen! Best een luxeprobleem.

Hoe vaak doen jullie je kindjes in bad? Ik niet zo vaak. Het komt er vaak niet van (omdat mevrouwtje weer liever gaat slapen). Ze poept maar om de dag, dus vies wordt ze niet. Ik probeer haar om de dag in bad te doen (of onder de douche), maar dat lukt dus niet altijd.

Geplaatst

Ik doe merel 2 a 3 x per week in bad. Of samen onder de douche. Dat vind ik genoeg. Ik was wel iedere dag sochtend 1x haar billetjes en laat haar dan 20 minuten halfnaakt op haar kamertje spelen. Dat werkt erg goed, ze heeft nog nooit rode billetjes gehad, ik ben ook een grote fan van weleda dus ik smeer haar in met de hele baby-lijn.

Geplaatst

Wij doen hetzelfde als Ursula. Niet te vaak in bad, is ook niet goed voor het huidje. Hier ook geen rode billetjes of zo en schoon is hij ook :-).

Geplaatst

Fijn dat te lezen meiden!

Ik kreeg pas een hele preek van mijn moeder dat ik haar vaker in bad moest doen. Ik ging vroeger blijkbaar elke dag in bad ... haha.

Maar naar mijn idee is het idd ook helemaal niet nodig. Ik ben pas ook gestart met billetjes wassen na het poepen, dan zijn die in ieder geval schoon.

Milou heeft ook nog nooit rode billen gehad en pas op het CB zei de arts zelfs dat ze zo'n mooi huidje heeft.

Dat bloot spelen wil ik ook gaan doen. Schijnt heel goed te zijn om te luchten zeg maar he.

Miloutje ligt lekker te babbelen in haar bedje nu, ga haar maar eruit halen en eens in badje doen :) Ze had zaterdag op zondag bij mijn ouders gelogeerd en aangezien m'n moeder dus tegen me had zitten zeuren, vond ik dat zij haar maar in bad moesten doen. Maar ze hebben natuurlijk geen babybadje, dus toen we haar kwamen ophalen zondag, zat ze net in haar nakie in de gootsteen :D

Geplaatst

Jace die gaat ook 3 keer in bad of onder de douche.

Ze heeft wat eczeem dus teveel in bad is niet goed voor haar huidje.

Vandaag de laatste kerstinkopen gedaan eindelijk klaar.

ik heb ook schoentjes voor jace gekocht maat 21 dus nog een stuk te groot maar voor als ze gaat lopen zijn ze super.

Van elephant zijn van die schattige schoentjes die heel goed zijn voor de voetjes.

En baby crocs alles was 50% in de aanbieding dus dat is leuk.

Ze rolt trouwens sinds een tijdje de hele kamer rond.

Ze heeft zoiets van dat kruipen lukt niet dus dan ga ik rollend naar mijn doel echt leuk om te zien.

Ze was bezig haar slaaptime te veranderen maar we steken er even een stokje voor.

Ze ging om 18:30 slapen tot 20:00 en dan was ze wakker tot 22;00 maar dat vinden wij toch niet zo een strak plan.

Nog even meiden en dan gaan we het nieuwe jaar in!

En dan nog even en de kleintjes worden alweer 1 jaar wat gaat de tijd toch vreselijk snel.

Ga er weer vandoor groetjes!

Geplaatst

Wij doen Lucas 2 a 3 keer per week in bad. Hij vind het heerlijk. We hebben hem wel eens vaker in bad gedaan, maar daar krijgt hij een enorm droog huidje van. De dokter zij dat kindjes met eczeem maar 1 x in bad gaan per week. Als ze te vaak in bad gaan haal je het laagje van de huid af wat beschermd tegen uitdroging.

Wat goed dat wessel al kan zitten! Knap zeg.

Fijn he, al die verkoudheden.Hopelijk knapt iedereen snel op. Hier is papa al ziek geweest, ik voel me ook nier erg lekker en Lucas is nu heel erg verkouden. Hij had (eer)gisteren 38.6 verhoging. Nu is zijn temperatuur weer gezakt, maar hij heeft veel slijm, waardoor hij kortademig is en hij hoest veel.Ook al een paar keer overgegeven. Zo zielig, het lijkt wel een zeehondje. Hopelijk knapt hij weer snel op. Gisterennacht werd hij steeds wakker van het hoesten en dan begon hij weer heel hard te huilen. Vanacht is het beter gegaan.

Wij zijn nu overgestapt naar nr. 2 voeding. Hij krijgt nu 4 flessen, waarvan 's ochtends een ontbijtpapje in een fles en 's avonds rijstebloem of een avondpapje. Het avondpapje blijft alleen erg dun. Is niet handig, een 3 standen speen gaat erg snel en een 3 speen raakt verstopt.

Hij heeft ook al een paar keer een broodkorstje gehad en lekker opgesabbeld. Groente is nog steeds geen favoriet.

Hoe gaat het met de zwangersschap Ursela?

Geplaatst

Oh, die heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal er morgen een gaan kopen en kijken of dat beter gaat. Aleen bij een 3 speen zitten de gaatjes verstopt, dan zal dat bij een 4 mischien ook zo zijn?

Wat goed dat ze een halve boterham opheeft. Heb je er wat op gedaan?

Ik wilde net een boterham met smeerkaas proberen, maar bij het eerste hapje begon hij al te kokhalzen. Ook niet zo slim van mij om hem nu een stukje brood te geven als hij al niet lekker is. Hij heeft nu ook diaree. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt, anders ga ik vrijdag even bij de huisarts langs met hem.

Geplaatst

Ik heb trouwens het tafelblad voor de stokke kinderstoel besteld via internet. Vandaag heb ik hem binnen gehad. Volgens mij is het erg handig als hij bij ons in de kamer wat zit te eten of te drinken. Ik heb hem hier besteld http://www.trotsemoeders.nl/2010/02/19/tip-de-playtray-biedt-uitkomst/

Met de kerstinkopen zijn wij nog niet klaar. Nu Lucas niet lekker is wil ik hem binnen houden. Vrijdag is mijn man thuis, dus kan ik eventueel alleen nog even gaan shoppen. En mocht hij opgeknapt zijn, dan gaan we met zijn drietjes.

Lucas speelt ook wel alleen, maar we moeten hem ook wel vermaken. Hopenlijk gaat het beter als hij kan zitten in de box. Misschien word hij dan wat minder snel moe, zodat hij het spelen langer uithoud. Nu is het even spelen in de box en als hij het zat word zteen we hem in de wipstoel. Alleen daar gaat hij elke keer in zitten en voorover hangen, wat ik een beetje gevaarlijk vind worden.

Allemaal vast hele fijne kerstdagen met jullie gezinnetje!

Geplaatst

Als speen 3 verstopt, gaat het met 4 vaak wel goed is onze ervaring. Speen 4 zit ook precies tussen de 3 en de 3-standenspeen in qua grootte.

Geplaatst

ahh wat zielig dat hij diaree heeft!

ik denk ook dat speen 4 wel werkt.

ik heb gewoon een droge boterham gegeven ik dacht eerst maar is kijken hoe ze dit vind.. maar ze vind het lekker.

Geplaatst

Julian gaat max 3 x maar vaker 2 x in de week in bad. Hij past met geen mogelijkheid meer in het kleine (al sinds 3 maanden niet) dus hij gaat met mij in het grote bad. Bubbels aan vindt hij niks, haha, maar voor de rest is het echt een waterrat. Ook onderdompelen vindt hij geen probleem. Zeep gebruik ik ook niet omdat Julian al een heel droge huid heeft, schraal buikje, gezichtje en beentjes en exceem op zijn voetjes.

Deze heb ik vandaag genomen:

Foto-KJAM7XIG-D.jpg

Ik ben echt verliefd op mijn beide mannen, haha.

Bloemkool "probleem" even opgelost door bloemkool gemixt met broccoli te geven. Dat vindt hij wel erg lekker.

Fijne feestdagen meiden!

lfs,

Nienke

Geplaatst

Ha Rome, Thomas is inderdaad naar de huisarts geweest (en ik ook). Bij mij is alles goed, pijn die ik nog heb is napijn / wondpijn en zal langzaam beter gaan worden. Voor Thomas heb ik een antibiotica-kuurtje gehad en daar zijn we nu mee bezig.

Thomas heeft zich gister voor het eerst omgerold!! Ik ben helemaal trots!

Even kort bericht, want zit op werk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden