Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Thomas heeft geen tandjes en wel een speen in bed. Ik ga dat nog wel afleren, maar pas als ik het idee heb dat hij m echt niet meer nodig heeft. Ik denk bij 1 jaar of zo.

Hier hetzelfde. Speen in bed en vaak even na de fles (dan is ze boos/verdrietig dat ie op is). En heel soms overdag als troost. Voorlopig vind ik het nog niet nodig om af te leren.

Natasja, kan me voorstellen dat het lastig is als je kleintje nog niet de dingen doet die je om je heen al hoort. Maar ja, volgens mij komt het bijna altijd allemaal vanzelf en voor al die eerste keren zijn zulke brede marges. Is het niet de eerste keer lopen tussen 1 en 2? Das nogal een verschil.

Ik ben nu (met 5 maanden) begonnen met hapjes proeven. Leuk!! Ze krijgt al 2 weekjes pap met een lepeltje en dat gaat best goed. Ze eet zo'n 60cc pap meestal (ik wil er naartoe dat ze 1 hele voeding als pap krijgt ipv fles). Dus maandag broccoli gegeven ... vond ze maar vies ... haha. Gisteren peer vond ze wel ok (5 hapjes op ofzo), maar dat was wat grover (zelf grof gepureerd), dus even wennen. En vandaag dan weer broccoli, vond ze nu nog viezer. Morgen banaan en dan vrijdag weer broccoli. Na 15 keer gaat ze het lusten toch? Haha ... ik houd gewoon vol.

Even een fotootje (of 3 :P) van Milou in haar feestjurk ... (klik voor groter eventueel)

th_IMG_1794.jpg th_IMG_1802.jpg th_IMG_1797.jpg

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natasja, ik ben bijna de oude. Morgen op controle bij de KNO en dan zal hij wel zeggen dat het allemaal nog dik is (dat voel ik), maar dat het met de tijd beter zal worden. De pijn is nagenoeg weg in ieder geval.

Thomas draait zichzelf ook nog niet echt om. Hij heeft het 2 keer gedaan uit zichzelf (ik helemaal trots), maar sindsdien dus niet meer. Dus misschien was het toch een toevalstreffer. En Thomas was niet eens te laat, want die is een week na z'n uitgerekende datum geboren. Ik denk dat alle kindjes dingen leren op hun eigen tempo. Misschien ziet jouw prachtige dochter het nut van omdraaien gewoon niet, omdat ze prima alles kan zien en bereiken vanaf haar rug en waarschijnlijk vind ze het net als Thomas leuk om gewoon rond te kijken met een speeltje in haar handjes... Mijn vriendin heeft 2 kinderen. Haar eerste liep pas toen ze bijna 2 was en de tweede is bijna een jaar en staat al! Da's een heel groot verschil. Relaxed blijven en er niet teveel bij stil staan en vooral niet teveel vergelijken, dat doe ik ook niet. Ze leren het vanzelf. Overigens vind ik dat loslaten wel het moeilijkste stukje van ouderschap. Je wil zo graag dat je kind dingen leert volgens het boekje... tenminste, dat heb ik vaak en als het dan niet is, dan moet ik dat ook echt even loslaten, maar het gaat me inmiddels beter af en de boekjes gebruik ik eigenlijk alleen als naslag en niet als norm. We zien het allemaal wel en hij zal het vanzelf wel leren neem ik aan.

Annelies, wat ziet je meisje er prachtig uit op de foto's!

En hoe is met de rest (Arriva, Ursula, Dorine, Rome, Nienke en Kiet (volgens mij heb ik nu iedereen, als ik iemand vergeet dan is dat niet met opzet, maar ik zit even snel te internetten voor m'n werk en ik ben nog niet helemaal wakker...).

Allemaal alvast een prettig uiteinde en een geweldig 2011!

Geplaatst

Dank voor jullie lieve woorden. Ik weet het ook wel..... Maar ja, je wilt ook dat ze het al kan hè. Geduld, het komt vanzelf. Ben net met haar in bad geweest. We hebben zo een badring waar ze vanaf 7 maanden in mag. Mevrouwtje zat em mooi an hihi. Zal de volgende keer mijn ow camera maar even meenemen in bad voor een paar leuke plaatjes.

Leuke foto 's Annelies. Wat een schatje zo.

Geplaatst

Hier gaat het goed. gisteravond alleen minder.. wij wilden net gaan slapen en toen hoorde we een soort hoesten uit zoë haar kamer komen dus ik toch even gaan kijken haar ze heel erg overgegeven zo zielig wij alles verschoont en toen nog een keer! alleen deze keer kreeg ze het er niet uit en liep ze helemaal rood aan! wij naar de huisartsenpost onderweg heeft ze nog een keer overgegeven maar alles was verder goed dus wij weer naar huis Zoë nog een keer overgegeven we hebbe haar bedje maar in onze kamer gezet zodat we konden horen als er wat aan de hand was maar gelukkig heeft niet meer overgegeven en vandaag is ze weer helemaal vrolijk alleen niet echt honger zo ik was echt geschrokken ze had zoveel overgegeven heel de vloer van haar kamer lag onder! dus ik denk dat wij vandaag vroeg naar bed gaan want we zijn kapot haha

Geplaatst

Jeetje Kiet, dat is echt schrikken! En wat zielig voor haar. Hadden ze nog een idee waar ze last van kon hebben? Een buikgriep misschien?

Geplaatst

hey kiet heeel herkenbaar jace is twee dagen echt ziek geweest tot 40.2 ook hoesten en vreselijk verkouden.

Bij de dokter geweest en is een flinke verkoudheid.

Vandaag gaat het gelukkig beter wel nog verkouden en af entoe flink hoesten.

Gister was het zo zielig ze klonk helemaal schor van het hoesten.

Hey meiden veel plezier morgen!

Groetjes

Geplaatst

Hi Kiet en Marchan.

Vervelend dat jullie kleintjes nu zo ziek zijn. Hopelijk is het nu klaar met overgeven en knappen ze slen weer op.

Natasja, ik kan me voorstellen dat je wilt dat Dési al dingen kan maar precies zoals de rest ook zegt, het komt vanzelf wel. Ook ik denk dat ieder kind zijn eigen tempo heeft dus ik zou proberen me er niet te druk over te maken.

Persoonlijk kijk ik nooit in boekjes naar wat een kind wanneer zou moeten kunnen. Ik heb dan ook echt geen flauw idee.

En daarnaast. Dési is dan misschien niet zo snel met dingen doen maar geniet wel al van allerlei lekker eten. Boterhammetjes, koekjes etc, volgens mij doen andere kleintjes dat nog niet....

Fijn om te horen dat het met iedereen wel goed gaat, helaas is dat bij mij niet het geval. Ik heb vanaf maandagavond wederom in het ziekenhuis gezeten. Mijn moeder kreeg een ernstige longontsteking en is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Haar toestand is tot gisterochtend kritiek geweest en wederom was de verwachting niet dat ze zou overleven. We hebben gesprekken met de artsen gehad om de behandeling te stoppen en haar te laten inslapen. Uiteindelijk hebben we besloten om haar nog antibiotica te geven en dan te kijken of haar lichaam genoeg kracht had om hierdoor op te knappen. En wonder boven wonder is dat gebeurd. Sinds gisteren is haar toestand weer veel beter. De koorts is gedaald, de zuurstoftoevoer is afgebouwd van 16 naar 5 liter en ze is weer bij bewustzijn. Kortom, wederom heeft zij engeltjes op haar schouder gehad om dit te overleven.

Nu is het maar weer afwachten hoe ze hieruit zal komen. Voorlopig ligt ze nog in het ziekenhuis dus we zien wel weer van dag tot dag.

Ik wens jullie allemaal alvast een fijne jaarwisseling en hoop dat 2011 een geweldig jaar voor ons allen gaat worden.

Geplaatst

De dokter dacht een buikgriepje zoo zielig voor mijn kleine meid!

Dorine heel veel sterkte pff wat een rot tijd voor jullie! hopelijk word 2011 een jaar zonder teveel zorgen en gaat het met je moeder een stuk beter.

Geplaatst

Hè meiden, wat vervelend als die kleintjes ziek zijn. Gelukkig niets ernstigs.

Dorine, nogmaals veel sterkte en ik hoop dat je moeder nog een tijdje van jullie allemaal kan genieten.

Fijne jaarwisseling aan jullie allen en tot in 2011.

Xx

Geplaatst

Jemig Dorine, Wat krijgen jullie een hoop te verduren zeg, wat een ellende !Gelukkig is ze er nog en weer bovenop. Je moeder is een ontzettend sterke vrouw.

Ik hoop voor jullie op een heel mooi 2011 zonder ellende. Heel veel sterkte meisje.

Lucas is gelukkig al een stuk opgeknapt, nog wel steeds strontverkouden, net zoals zijn mama.

Kiet, dat is ook schrikken!

Wat een leuke fotootjes van Milou

Meiden, allemaal een fijne jaarwisseling en op naar een knaljaar! En beterschap voor alle zieken.

Geplaatst (aangepast)

He Dorine, wat akelig. Veel sterkte, ik hoop dat je moeder nog een tijdje bij jullie mag blijven.

Hopelijk is Zoe weer beter?

Ik was een mega emo-bal gisteravond, Milou werd 23.55u wakker (echt!), dus ze mocht lekker even uit bed. Samen naar het vuurwerk gekeken. Wat een geluk.

Ze kan sinds 2 dagen ook op de buik rollen en gisteren rolde ze ook al terug. We hebben nu maar wat spullen uit de box gehaald, heeft ze daar wat meer ruimte voor.

Banaan vindt ze heerlijk, peer is nu best ok en broccoli vanavond weer proberen. Leuk leuk. Vooral als je iets geeft wat nieuw is en ze bij het eerste hapje echt denkt: heh?? en het dan helemaal lekker gaat vinden. Zo schattig!

Iedereen een goed 2011 gewenst!! Wordt weer een jaar van een hoop eerste keren voor onze kleintjes!

AANVULLING:

Nou, dat terugrollen was eenmalig ... haha. Heen gaat prima, terug is dan na een paar minuten gerustreerd huilen geblazen. Hoort erbij he.

En broccoli verstopt in een rijstebloempapje lust ze wel :)

aangepast door SJSL
Aanvulling, omdat ik het laatste bericht had ...
Geplaatst

Hoi Meiden,

Allemaal een super mooi 2011 toegewenst!

nou wij hadden een mindere start van het nieuwe jaar op oudejaarsavond werd mijn man ineens hartstikke ziek diaree overgeven en een paar uur later ik ook we waren allebei hondsberoerd! denk dat zoë ons heeft aangestoken. en omdat we allebei echt super ziek waren heeft Zoë vannacht voor de eerste keer bij opa en oma geslapen het is heel goed gegaan maar ik mis haar wel we voelen ons gelukkig alweer een stuk beter en we gaan haar straks weer ophalen.

Geplaatst

Hoiiii, gelukkig 2011!

Wat naar Kiet, geen voedselvergiftiging?

Jammer Annelies, maar eenmalig, komt wel goed hihi.

Ons vrouwtje wilde gister na haar boterhammetje geen melk uit de fles. Aangezien ze ons aandachtig zit te bekijken als wij uit een beker drinken, hebben we haar melk in een bekertje gedaan en het zo op schoot aan haar gegeven. Flinke knoeiboel, maar het bekertje was leeg. De antilekbeker snapt ze nog niet, maar uit een bekertje drinken wel. Zo grappig. Wat ze ook al een tijdje doet is als ze in de box of waar dan ook op haar rug ligt, ze haar hoofdje optilt om te kijken waar je bent. Dit houdt ze ook nog een lange tijd vol. Het op haar buik liggen gaat ook steeds beter en het duurt langer voordat ze begint te mekkeren.

Geplaatst

Die Desi, lekker wijs al uit een bekertje drinken. Goed hoor. En de buikspieren worden dus lekker getraind!

Ik ben erachter dat Milou volgens mij nog niet echt echt op op haar buik kan rollen, ik denk namelijk dat ze met haar voetje zich afzet op de spijlen van de box. Op haar speelkleed op de grond heeft ze het namelijk nog niet gedaan. Slimmerikje.

Kiet, das wel balen, met z'n allen zo ziek. Gelukkig iets kortdurends. Wel lekker dat logeren goed gaat!

Morgen weer werken (we waren vrij tussen kerst en O&N), moet zeggen dat ik er een beetje moeite mee heb. Het was erg fijn om met z'n 3en thuis te zijn, lekker rustig aan te doen, alle tijd voor elkaar en Milou. De drukte van alledag slokt je normaal gesproken toch best wel op, soms leef je een beetje langs elkaar heen en krijg je niet alles van de kleine mee wat je zou willen.

Heb dus genoten van het weekje vrij en we nemen dit jaar denk ik maar vroeg zomervakantie, juni ofzo. Terwijl we normaal altijd in september gaan, maar zo lang nog wachten hou ik nu echt niet vol!

Geplaatst

Dag allemaal,

De allerbeste wensen voor 2011!

heerlijk een weekje vrij geweest. wel wat ziek geweest, maar was echt fijn even met zijn drietjes een weekje thuis te rommelen... lig nogal achter met lezen op het forum, maar hoop dat het goed gaat met iedereen.

Een week geleden met Kees begonnen met pap uit fles en van bordje. Uit de fles gaat super. Uit het bordje is een mooi knoeifestijn! Zijn eerste hapjes staan mooi op film. echt een feest.

gezien weer eerste dag op kantoor moet ik weer snel aan de slag.

groetjes,

tessa

Geplaatst

Meiden, hebben jullie nog suggesties vwb eten. Ik geef nu: bloemkool, worteltjes, witlof, spinazie en sperzieboontjes en aardappeltjes, maar dat is een beetje eentonig. Soms gekookte kip en ik ga vandaag de binnenkant van een visstick proberen.

Lekker genieten dus Tessa en Annelies. Mijn man was ook een paar daagjes vrij. Heerlijk relaxen. Vandaag weer over tot de orde van de dag, wat op maandag iig betekent dat we zijn wezen beebzwemmen. Dési dreef los op haar rug in het water en eindelijk waren haar handjes open haha, Ze begon zelfs een beetje te spetteren.

Geplaatst

Hei!

Een gelukkig en gezond 2011 gewenst! Ik heb het deze weken erg druk gehad maar nu is bezoek naar huis en manlief aan het werk en merel speelt met haar blokkenwagen. Ze vindt het heerlijk om de blokjes eruit te pakken en ze heel hard weg te gooien.

Dorine, hoe gaat het nu met je moeder? En met jou? Je krijgt veel tegenslagen te verwerken, zo ben je nog aan het wennen dat je moeder in het verzorgingstehuis ligt en zo ligt ze in het ziekenhuis. Pfff. Heel veel sterkte ermee. Ik begrijp dat je even bent ingestort. Dat is verschrikkelijk rot maar ook een manier van onze lichaam en geest om zichzelf te beschermen, ontladen. Ik weet niet hoe jouw weekindeling eruit ziet maar ik hoop dat het mogelijk is voor jou om daarin momenten voor jezelf in te plannen, die heb je nu hard nodig. Misschien dat je 1 avondje 'vrij' van alles kan nemen? En dan geen afspraken maken, iets voor jezelf gaan doen, zwemmen, wandelen, boekje lezen?

Kiet, wat vervelend die buikgriep. Hier heerst het ook, de buren zijn nu geveld. Ik hoop dat we de dans ontspringen.

Marchan, fijn dat jullie weer uit de ziekenboeg zijn. Hoe gaat het nu met de combi bv en vast eten? Wat is jouw 'schema', hoeveel bv geef je en hoeveel/vaak 'vast' eten?

Oooooh tessa, kees zijn eerste pap. Wat een mijlpaal voor jullie, Extra bijzonder vanwege dat eht niet zo vanzelfsprekend is als bij anderen. Gaat het goed, pap en slokdarm?

Arriva, oooh 4 tandjes. Hoe gaat het nu met dani en zijn melkallergie? En hoe gaat het met vast eten? Ik hoop dat het wat beter gaat en hij ook wat beterder slaapt.

Rome, ik hoop dat lucas heel veel tegen-verkoudheid-weerstand aan het opbouwen is.

Natasja, ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken. Een goede vriendin van mij heeft een dochtertje (nu 2 jaar) dat een heel tevreden kindje was. Ze had geen behoefte aan het onderzoeken van de wereld, andere kindjes, kruipen, buik liggen etc. Ze zat het liefs op de grond, midden in de ruimte om zich heen te kijken, vond ze het prima en had ze het enorm fijn. Op het cb begonnen ze tegen mijn vriendin te zeggen dat haar meisje te dik werd en op het kinderdagverblijf begonnen ze gesprekken dat haar meisje zo laat was en dat ze haar de hele tijd moesten tillen. Maar met 1,5 jaar besloot het lieve ding op te staan en te gaan rennen. Nu speelt en rent en loopt ze dat het een lieve lust is, ze is door al de beweging vanzelf afgevallen.

Wat een mooie milou in haar feestjurk.

Esk, fijn om te lezen dat je bijna de oude bent, je bent erg (te) lang aan het kwakkelen geweest.

Hoe gaat het met de rest? Nienke, ben je er nog op uit geweest met zijn drietjes?

Merel is super lief en het gaat heel goed. Met oudjaar zijn we bij vrienden geweest, dat was een vermoeiende nacht, het campingbedje was geen favoriete slaapplek, uiteindelijk sliep ze pas sochtends rond 7 uur tussen ons is. Ik heb ook mijn verjaardag gevierd, had een paardesleetocht besteld. OOOh dat was geweldig, we waren sprookjesprincessen.Het was die dag min 30 maar we zaten onder warme vachten weggestopt en hadden het helemaal niet koud, prachtige zonsondergang, fakkels aan de slee, belletjes, warme glogg. Hmmmmmm.

We zijn ook bij het huis van de kerstman geweest. Noorse kindjes sturen daar hun smokk (speen) heen en dan krijgen ze een diploma thuisgestuurd. Er waren bomen vol met spenen.

Met de zwangerschap gaat het goed (denk ik). Ik ben niet meer misselijk, ik heb geen enkel kwaaltje, dat vind ik een beetje verontrustend maar ik weet ook dat dit erbij hoort. Ik kijk uit naar de echo 18 januari..zo lang nog geduld. Ik ga het ook pas anderen vertellen als ik daar een goede uitslag van heb. Ik ben van een slee gevallen, rib gekneusd, erg vervelend en pijnlijk. Was heel raar want ik viel helemaal niet hard, maakte me geen moment ongerust om mijn wonderkindje wat het was meer een plofje in de zachte sneeuw maar toch ongelukkig terecht gekomen.

Ik ben met brood begonnen. Voor een fles (die van 11 uur en die van half 3) geef ik erst brood en water met wat vers sinaasappelsap erdoor. Vind ze erg lekker, gaat langzaam, mag er zo een half uur voor uittrekken. De antilekbekers snapt ze ook niet, ik heb gekeken of ik niet een handige kan vinden zonder antilek om eraan te wennen maar alles met twee handvaten heeft antilek, misschien ga ik er 1tje proberen lekkend te maken. Iemand een tip voor een goede beker?

Geplaatst

Hier nog wat foto's,

[ATTACH=CONFIG]540[/ATTACH]een kerstboom vol met spenen

[ATTACH=CONFIG]541[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]542[/ATTACH]mijn verjaardagsuitje

[ATTACH=CONFIG]543[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]544[/ATTACH] sneeuw in de achtertuinuw

Geplaatst

Hoi Ursela,

wat een leuke foto´s merel lijkt op jou!

wat eng dat je gevallen bent! en een gekneusde rib! nou doe maar rustig aan!

ik ben ook heeel benieuwd naar je echo joh!! zoo bijzonder dat je weer zwanger bent!

Geplaatst

Heerlijke foto's Ursela. Wat is het daar toch anders. Ik vind die spenenboom geweldig.

Natasja, je kan in ieder geval nog courgette, broccoli en pompoen geven. En waarschijnlijk mag je ipv mixen met aardappels ook al wel rijst geven, toch? Moet je alleen even opzoeken welke soort. Ik heb ook nog gepureerde peultjes invroren van het weekend, maar dat lijkt wel op sperziebonen.

En misschien kunnen andere soorten bonen ook al wel, bruine of witte. En dan met een appeltje erdoor.

Hier staan wel leuke kleine "receptjes". En dit is een leuk topic op een ander forum over baby-eten.

Milou lust nu echt broccoli, ook zonder papje, dus ik ga door naar de volgende groente. Waarschijnlijk worteltjes. Ik heb al allerlei groente ingevroren in ijsblokjesvormpjes klaarliggen in de diepvries. Ze krijgt nu de ene dag fruit en de andere dag groente. Als ze wat meer lust ga ik het opbouwen, nu is het nog hapjes proeven.

Geplaatst

Oooh wat knap van jou en milou. Ik heb de broccoli voorlopig opgegeven. En mix nog regelmatig babyappelmoes door haar 'avondeten'. Ik geef merel of aardappel gemixt met groentes of bruine bonen gemixt met groentes. Ik heb ook bruine bonen met een geraspt appeltje gegeven. Vind ze erg lekker. Koolraap kan en tomaten. Pompoen was een succes maar helaas verkochten ze dat alleen rond halloween. Merel krijgt af en toe een beetje verse sinaasappelsap aangelengd met water. Dat gaat goed.

Geplaatst

Ik ben van plan om Milou voorlopig vegetarisch te houden, dus moet me gaan verdiepen in vleesvervangers. Volgens mij vallen bruine bonen daar ook onder. Geef jij die uit blik? Of vers? Of gewelde gedroogde?

En hoe geef je tomaat. Warm of koud? Het lijkt me vrij scherp.

Ik had vandaag even bij het diksap staan kijken, maar ik denk dat ze daar nog niet echt behoefte aan heeft. Er zitten ook heel veel calorieen in en dat is nu ook nog niet zo goed denk ik. Dan klinkt water met verse sinaasappelsap beter.

Ik vind het helemaal leuk deze volgende fase!

Geplaatst

MIjn beste wensen voor de nieuwe 2011 !! Ik hoop dat deze jaar brengt nog meer baby;s aan degene die dat graag wenst!)))

Natas, Je kan boekje van voedingscentrum aanvragen met recepten voor babys en peuters , daar heb heb je veel info en recepten.

Ursela, ik ben blij voor jou en zo bijzondere nieuwe jaar viering)) Ik weet wat echte winter en hoor mooi kan het zijn . Als jij omschrijft dat voelt alsof ik daar bent . Met bekker weet ik nog geen raad me.Ik begoon met antilek ,maar die vond ik niet echt nog handig.Dani eet veel dingen , behalve allergische fruit-groentes en melk. Sinas , aarbij, tomaten, kiwi, ananas nog te vroeg voor hem. Brood heef ik nog een korstjes van, van zachte stukjes gaat hij beetje overgeven. Nog veel oefenen.

Voorzichtig met je kleine in jouw buik!!)))

Alle dames ,met zieke kindjes , veel beterschap en sterkte ermee.

Mijn DAni is ook al verkouden , maar dat kan niet anders in deze koude periode .TAndjes begienen weer pijn doen en het is weer veel goedoe met slecht slapen en eten. Zijn ook babys , die ook lijden aan veel pijn bij tandjes??? Wat doen jullie eraan?

Ik ben 3 middeltjes, koelbijtringen, en extreme gevallen geef ik paracatamol of rustslaptabletje van VSM.

Verkouden , last van tandjes en morgen nog een priek bij CB halen en hier wordt een feest ))))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden