Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marchan, leuk he, die schoentjes, ik heb ook al een aantal goede schoentjes her en der in de aanbieding gekocht. Wat grappig dat ze zo door de kamer rolt. Ik heb dat laatst ook bij een ander kindje gezien, ging echt supersnel.

Leuke foto van julian, hij wordt echt al groot.

Esk, verevelend dat thomas aan de ab moet, hopelijk slaat de kuur snel aan.

Dorine, is er al iets duidelijk hoe en waar je moeder en jullie de kerstdagen gaan doorbrengen? Hoe gaat het nu met je vader?

Merel vind broodkorstjes tot nu toe erg lekker. Vanmiddag ga ik voor het eerst een boterham geven, ik had beloofd te wachten tot vandaag want dan kan mijn man er ook bij zijn, die heeft straks kerstvakantie.

Rome, wat zielig dat lucas nu zo verkouden is. Ik moest stiekem wel een beetje grinniken over de overgeefsessie na de boterham met smeerkaas, zo'n typische AHA-erlebnis.

Merel even bij het stopcontact weggeplukt, ook al hebben we nu kinderveilige vind ik het toch niet prettig als ze er aan zit. En weer...en weer...Nu heb ik haar maar aan de andere kant van de kamer gelegd, ze is zo snel geworden. Gisteren waren we op bezoek bij een vriendin die een zoontje heeft van 10 maanden. Die kon al lopen met 9!! Hij had een loopstoel, merel mocht er even in (tot ongenoegen van de eigenaar) en ze vond het echt geweldig, ging heel de kamer door. Nu overweeg ik toch om er eentje te kopen, misschien als ik er goedkoop een tweedehandse kan vinden. Het jongetje ging ook al op en achter een looptractortje. Merel was de hele tijd aan het kletsen tegen hem, ze hield maar niet op. Hmmm van wie zou ze dat nu hebben? HA ha ha.

Rome, het gaat goed met de zwangerschap. Denk ik tenminste. Ik heb af en toe moeheidsaanvallen en misselijk. Maar het misselijke is aan het afnemen. Dat maakt wel dat ik me steeds meer afvraag hoe ver ik ben. En als ik merel zo bezig zie met andere kindjes dan prijs ik me erg gelukkig dat ze hoogstwaarschijnlijk een brusje gaat krijgen. Ze vind andere kindjes echt super. Oja, wie heeft er nog mooie ongebruikte jongensnamen liggen?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja leuk he ursela volgend jaar zit je met 2 kleintjes rond de kerstboom!

ik heb geen jongensnaam voor je wij hadden eigenlijk vanaf het begin alleen een meisjesnaam.

hebben jullie wel al een meisjesnaam in gedachte..

Geplaatst

Sow, ik moest weer aardig wat bijlezen.

Rome, vervelend dat Lucas nu zo verkouden is. Super zielig he, als ze klinken als een zeehondje, hopelijk knapt hij snel op.

ESK, hopelijk knapt Thomas op van de ab.

Nienke, leuke foto

Ursela, die Merel klinkt echt als een klein boefje, steeds opnieuw en opnieuw aan het stopcontact. Leuk he dat ze zo de kamer doorgaan? Wessel tijgert nu de hele kamer door dus af en toe moet ik ook op zoek naar hem en dan ligt hij weer onder de bank.. hahah

Tsja, de kerstdagen. Ik zie er wel tegenop. We gaan morgenavond met z'n allen een uurtje bij mijn moeder op visite maar zij zal het besef niet hebben dat het kerstmis is, dit is dus meer voor ons eigen gevoel.

Met mijn vader gaat het niet zo heel goed, die begint nu in te zien hoe zijn leven op z'n kop staat en dat het nooit meer hetzelfde zal worden. Dit is natuurlijk heel moeilijk te bevatten. Hij probeert wel van zijn (klein)kinderen te genieten maar alles is zo dubbelop voor hem.

En dan ikzelf. Zo sterk en nuchter als ik twee weken geleden overkwam, zo ontzettend hard ben ik vorige week ingestort. Ik zag het allemaal niet meer zitten en heb dagenlang alleen maar gehuild en gehuild. Nu gaat het ietsjes beter maar ook ik ben mijzelf niet. Ik ben dan ook super blij als het 2 januari is en alle 'gezellige' dagen voorbij zijn.

Het had zo anders moeten zijn! We hadden nu met z'n allen zo moeten genieten en in plaats daarvan overheerst het verdriet. Gelukkig kan ik wel momenten een knopje omzetten en genieten van mijn beide mannen maar ook dat gaat nu een stuk minder goed dan voorheen.

maar goed, we moeten het er mee doen.

Ik hoop in elk geval dat jullie allemaal heel erg van jullie gezinnetjes gaan genieten en super leuke dagen gaan hebben!

Oh ja, wat betreft in bad gaan. Wessel gaat ook zo'n 3x per week in bad / onder de douche

Geplaatst

Hoi Allemaal

De gevolgen voor de rest van de familie zijn altijd ook vreselijk Dorine. Ik wens je ook echt veel sterkte!

Even mijn boef showen.

Ze rolt ook overal onder zoals de eerste 3 foto's

Foto-FCGGDCIQ-D.jpg

Foto-73FX3VJC-D.jpg

Foto-SAZXRQRB-D.jpg

Met zwarte piet

Foto-VRSSFXLJ-D.jpg

Zitten spelen met Pip

Foto-PBJ8R8FW-D.jpg

Los staan aan haar speeltafel ze kan echt heel even losstaan maar wel trots :-)

Foto-YQGQXHYT-D.jpg

Is deze voor mij mama????

Foto-XK6LBFFT-D.jpg

Lindsey in de sneeuw

Foto-XJ7U6WKF-D.jpg

Meiden ik moet morgen werken dus allemaal alvast een hele fijne kerst!!!

Geplaatst

Begrijpelijk Dorine, dat je bent ingestort. Het is ook niet niks zeg. Denk goed om jezelf en veel sterkte. Ik hoop dat je toch nog een beetje van je 2 mannen kan genieten met kerst.

Marchan, superleuke foto's!!

Wat een mijlpaal dat Thomas zich kan omrollen Esk! Goed hoor.

Nienke, hoe lang is Julian nu ongeveer? Ik prop Milou nog gewoon in de tummy tub :)

Bedankt voor alle badder-antwoorden. Bij iedereen dus eigenlijk wel hetzelfde. Elke dag in bad is niet meer van deze tijd heb ik dan ook besloten!

Fijne dagen iedereen!

Geplaatst

Ik heb ook wel 's dat mijn moeder iets vind van een bepaald ding waar ik het dan niet mee eens ben en dan hebben we het er gewoon niet meer over. Ik meld dan hooguit nog 1 keer dat ik het zus of zo doe en vervolgens laten we het onderwerp rusten, want dan komen we er toch niet uit. Misschien werkt dat voor jouw gebadder ook, SJSL...

Marchan, leuke foto's!

Dorine, niet gek dat het er even op deze manier uit komt. Het is niet niks en deze periode is zeker niet makkelijk. Ik hoop dat je alles een plekje kan geven. Wat mij vooral heel moeilijk lijkt is de onzekerheid over de toekomst. Over de mate van herstel en zo. Dat lijkt me erg moeilijk en daar komen dan deze komende dagen van het jaar ook nog bij. Dat zijn altijd moeilijke dagen als er iets is, omdat het dan zo extra confronterend is.

Rome, gaat het al beter met Lucas? Rottig dat hij zo verkouden is. Ben je nog langs de huisarts geweest? En heb je speen 4 nog geprobeerd?

Nienke, heb je nog iets gewijzigd aan het schema van Julian of laat je het zoals het is? En hoe gaat het nu met de laatste fles? Ik was even benieuwd.

Mocht ik toevallig hier niet meer komen voor de kerst (wat ik trouwens niet denk, maar je weet maar nooit), dan wens ik jullie hele fijne dagen toe.

Geplaatst

Dorine, een dikke omhelzing. Ik snap dat het rottig is dat je bent ingestort vorige week maar al het verdriet en de angst moeten een keer naar buiten. De kerst en oudjaar zijn van die moeilijke dagen waar je opeens dubbel zo hard geconfronteerd wordt met de nieuwe situatie. Dat zal het komende jaar zo blijven. Hopelijk knapt je moeder wat op en kan je ook wat lichtpuntjes zien.

Marchan, leuke foto's wat goed dat jacelyn al zelf kan staan!

Geplaatst

Marchan, super leuke foto's en dat Jace al kan staan, wat gaat dat snel!!

dames, bedankt voor jullie medeleven. Het is idd een klote tijd voor ons maar we moeten er het beste van maken.

Ik stond nu eigenlijk op het punt om naar het zuiden van het land te vertrekken maar alsof we nog niet genoeg tegenslagen hebben, kunnen we er nu niet eens komen...

Ze hebben de wegen bij Eindhoven afgesloten ivm de sneeuw en daar waar je wel nog mag rijden staat voor ons inmiddels 18 km file. Pfff... dat schiet dus ook lekker op. We zullen zien of we nog gaan vandaag.

Voor jullie in elk geval hele fijne dagen. Geniet allemaal van jullie gezinnetjes en ik spreek jullie waarschijnlijk pas weer na de kerst.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Iedereen fijne kerstdagen gewenst, de eerste kerst met drie (of meer).

Hier een paar fotootjes vandaag gemaakt. Helaas doet de camera het niet meer goed, geen scherm en meet het licht verkeerd maar ik vind ze toch mooi genoeg vanwege dat hele lieve kerstprincesje wat erop staat. [ATTACH=CONFIG]492[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]493[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]494[/ATTACH]

Geplaatst

Nee, dat is het jurkje wat ik zelf uitgezocht had. Haha

Sylvie, blij dat je er een beetje vrolijker van wordt, ik hoop dat jullie ook dergelijke foto's kunnen maken volgend jaar!!!! Dat wordt mijn kerstwens. Nu ga ik werken.....en sjokolaatjes snoepen.

Geplaatst

hahaha, ik dacht al: ik vind het wel een leuk kerstig jurkje hoor :-) maar dat klopt dus ook. Jeetje lekker zeg, chocola eten, hmmmmm

Geplaatst

@Dorine, heel veel sterkte meid, hopelijk kun je het tezijnertijd een plekje geven en eruit halen wat er in zit.

@Ursela, wat een feestelijke foto's. Erg scheetiog jurkje hoor!

@Marchan, wat een droppie en wat een gezellige foto's.

@Esk, Julian drinkt nog steeds hetzelfde. Elke vier uur max 150 + 5 maar vaker wat minder. Hij is nu wel weer super lief met slapen en huilt bijna niet meer. De laatste voeding geven we een papfles, maar dat maakt voor het doorslapen niet veel uit. Ongeacht hoe laat die laatste fles is en of het nu melk of pap is, hij wordt altijd rond 4.00 uur wakker voor een fles. Momenteel probeer ik het zo lang mogelijk te rekken met zijn fopspeen. Dan moet ik er wel 7 keer uit per nacht, maar vanochtend had hij zijn fles bijvoorbeeld pas om 05.30!

Wat goed dat Thomas omrolt! Alleen heen of ook terug?

@Annelies, Julian was bij de laatste meting 66 cm, maar dat was anderhalve maand geleden (met 4 mnd), dus geen idee hoe lang hij nu is :-).

Lfs, Nienke

Geplaatst

Ha Nienke, er zit dus vooruitgang in met Julian! Thomas heeft dat ook erg lang gedaan hoor, om 4 uur wakker worden, maar wij konden het dan wel af met de fopspeen, maar inderdaad tig keer opstaan. Maar nu slaapt hij tot 6 uur!! Is in de weekends nog wel vroeg :shower1: , maar al veel beter dan 4 uur... en het omrollen doet hij alleen van rug naar buik en ook nog niet eens zo heel vaak. Hij vind het optrekken aan z'n handjes tot zitstand met hulp van ons vééél geweldiger :laugh:. Daar kan hij geen genoeg van krijgen. Hij heeft daarstraks even in de box helemaal alleen gezeten zonder steun. Hij vond z'n activitycenter zó boeiend dat hij vergat om te vallen, haha.

Ursula, wat een leuke foto's en wat een schattig jurkje. Het is toch wel bijzonder, zo'n eerste kerst...

Geplaatst

Jeetje wat veel geschreven. Heb het allemaal gelezen, maar kan niet overal op reageren. Iig leuke foto s weer. Leuke kerst gehad? Moet opschieten straks weer zwemmen. Tot laterz

Geplaatst

Hoi Meiden!

Onze kerst was heeel gezellig! 1e kerstdag is het wat later geworden en gisteren waren we dan ook best moe haha.

ik ben deze week lekker vrij dus dat is wel fijn!

Vorig jaar was ik nu 14/15 weken zwanger en nu zaten we met ons grote wonder rond de kerstboom! het jaar is ech voorbij gevlogen

Geplaatst

Wat een leuke foto's weer van alle kindjes.

Nienke, Slim om de groente te mixen! Lucas werd ook heel lang vroeg wakker. De laatste tijd om 5.30. maar vanochtend was het 7.30!!

Lucas heeft gisteren al een paar hapjes meer wortel op, zou hij het dan toch lekker gaan vinden??

Ursula, wat een schattig jurkje en leuke fotootjes weer van je meisje. Wat een haar heeft Merel ook. Fijn dat het goed gaat.En niet meer misselijk, misschien ben je dan toch verder dan je dacht?? Spannend, ik ben benieuwd, maar jij nog meer denk ik, ha, ha..

Dorine, Begrijpelijk dat je bent ingestort, het komt er hoe dan ook toch een keer uit. Heel veel sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat.:hug:

Esk, Wat goed dat hij al even kan zitten! Fijn dat het beter gaat. Ik heb speen 4 geprobeerd, maar die zat ook verstopt. Dus toch maar de papspeen gebruikt. Hij gaat alleen erg snel, dus haal ik hem er elke keer maar even uit zijn mondje.

En Marchan, Jace al staan, wat goed.

Lucas heeft met kerst voor het eerst gekropen!! jaahh, en gisteren heeft hij het weer gedaan. Nu is hij lekker aan het spelen op de grond en leg ik hem elke keer weer terug op zijn plekje, voordat hij zich stoot.

Gelukkig is hij weer aardig opgeknapt, hij ging gisteren weer babbelen. Hij is alleen nog erg verkouden.

Ariva, Gaat alles goed?

Sjsl, wat slaapt milou lang zeg! heerlijk.

Wat lekker dat je deze week vrij bent kiet. geniet van je weekje vrij.

Geplaatst

Hoi hoi mama's. Leuke foto''s zeg!

Wat een verschiel in ontwikkelingen bij onze schatjes. Allemaal verschillende.

Die spenen zijn ingewikeld inderdaad Rome. Ik blijf mee hogelen. Hoop dat hij snel op de bekertje gaat meer die zit hij niet echt zitten..Wel oefent en zo..

We hebben bijna 4 tandjes en dat is onze meeste ontwikkeling))) brabbelen ook doet hij graag en drajen in de box op 360 grad kan hij ook super goed.

Slapen gaat ietsje beter , nadat ik had een boek erover gekocht pffff,maar dan nog... vind ik niet meer hetzelfde kind als vroeger die goed sliep.

Speen geef ik nog steeds en dat afleren is niet echt gelukt.We wachten nog even mee. Iemand goede tip om af te leren of nog te vroegjes ???

Geplaatst

Hoi Ariva,

Al 4 tandjes wat veel! hier nog geen tandje te bekennen.

wij hebben gewoon haar speentje niet meer gegeven bij het naar bed gaat ze trekt de speen er zelf uit en houd hem dan in haar handje en krijgt hem niet meer terug in haar mond daardoor ligt ze veel langer wakker in bed terwijl ze normaal gewoon ging slapen dus we hebben de speen gewoon niet meer gegeven.

Geplaatst

Al 4 tandjes, jeetje. Had hij erg veel last van de boventandjes?

Tips om de speen af te leren heb ik helaas niet, Lucas heeft alleen in het begin wel eens een speen gehad, maar heeft er geen behoefte meer aan. Hij bijt er alleen maar op en duwt hem uit.

Geplaatst

Thomas heeft geen tandjes en wel een speen in bed. Ik ga dat nog wel afleren, maar pas als ik het idee heb dat hij m echt niet meer nodig heeft. Ik denk bij 1 jaar of zo.

Geplaatst

Hier ook geen tandjes hoor. Mevrouwtje draait ook nog steeds niet en liggen op haar buikje is nog steeds geen favoriet. We leggen haar nu vaak op onze buik op haar buikje als we op de bank liggen, dan graait ze naar je haren, gezicht etc. Ook vindt ze het minder erg op het aankleedkussen en ik leg haar nu ook op mijn schoot op haar buik. Wie weet helpt het. Ze probeert nu wel op haar beentjes te steunen als je haar optilt. Vandaag pakte ik haar uit de box en toen was ze vreselijk met haar beentjes aan het duwen. Gelukkig.... Als je iedereen zo omje heen hoort wat ze allemaal al doen, dan denk ik alleen maar waarom doet mijn meisje dat niet. Enfin, probeer me er niet aan te storen en houd maar in mijn achterhoofd dat ze een maand te vroeg is geboren. (maar of dat helpt). Verder slaapt ze erg goed, eet ze lekker, is ze vrolijk, dus wat loop ik te klagen hè. O ja, zitten gaat ook steeds beter.

Gaat het al weer iets beter Dorine.

Hoe gaat het met de zwangerschap Ursula?

Helemaal weer de oude Esk?

Geplaatst

natas, Dat komt vanzelf wel hoor, elk kindje heeft zijn eigen tempo en dingen die hij doet. dat is zo verschillend per kindje volgens mij.

En er kan best wat inzitten dat ze het misschien iets later doet, omdat ze te vroeg is geboren. Ik zal je er niet druk over maken, het komt vanzelf. Wat goed dat het zitten steeds beter gaat, knapperd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden