Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Ariva weer een prikje ik dacht dat de volgende prik pas weer bij 11 maanden was..

Zoë heeft het brabbelen nu helemaal ondekt ze zit hele dagen te klestsen nu ik dit typ zegt ze daa daa daa daa

en als we naar haar zwaaien zwaait ze terug!!!

ook is ze helemaal gek op telefoons mijn mobiel de thuistel iedereen die maar zijn mobieltje pakt strekt ze haar handjes uit dat ze die wil hebben en als je hem dan weer terug pakt gaat ze huilen dat ze hem terug wil dus ik heb nu maar haar eigen mobieltje bij intertoys gekocht en ze vind het helemaal leuk haha

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kiet, wat goed dat zoe al terugzwaait. Merel is ook geinterreseerd in mobieltjes maar ze krijgt ze nooit in haar handen van mij.

Arriva, tja..dat wordt misschien een moeilijke dag vandaag, maar wie weet, doet dani je versteld staan en ondergaat hij zijn prikjes heel stoer en stil. Grappig dat dani juist de korstjes eet, merel heeft daarmee slikprobelemen en ze krijgt nu alleen het binnenste. Maar wel gewoon brood met pitjes, ik eet dat zelf graag en ik heb geprobeerd of dit goed ging.

Leuk he annelies, al die hapjes. Bruine bonen neem ik niet uit blik want daar zit dan vaak suiker en of zout bij. Ik heb gedroogde genomen, geweekt en gekookt. Ik eet zelf vegetarisch en ik ga merel zo veel mogelijk vegetarisch opvoeden. Het is hier alleen moeilijk aan vleesvervangers te komen en het eerste jaar mogen baby's bv geen quorn. Ik ga merel daarom af en toe vis geven vanaf maand 8. Er is veel tegenstrijdige informatie te vinden over het wel-niet geven van citrusvruchten (sinaasappels, ananas, mandarijn, etc). Het kan namelijk zijn dat je kind er met een allergische reactie op reageert. Bij merel gaat het prima. Maar ik pas op dat ik nog niet te veel geef. Hetzelfde schijnt te gelden voor kiwi en aardbeien. Ik ga die binnenkort wel proberen maar wij hebben dan ook geen enkele voedselallergie in de familie.

Merel werd vanochtend om 0415 wakker....en ging mekkeren. Ik ben er heen geweest, slaapritueel gedaan. Toen bleef ze stil tot 0500. Tja en toen hielp niets meer, uiteindelijk ben ik maar om 0515 opgestaan met haar. Normaal wordt ze op haar vroegst om 0530 wakker. Ik merk dat ik dit kwartiertje eerder een groot verschil vind. Hopelijk wordt dit niet herhaald.

Geplaatst

Arriva, wat vervelend dat Dani nog steeds niet goed slaapt en zo'n last van zijn tandjes heeft. ik smeerde er Gengigel op, dat schijnt wat te verzachten. Hopenlijk vallen de prikjes mee. Ik dacht ook dat ze pas met 11 maanden weer prikjes kregen. Goede tip voor de recepten, ik weet soms niet zo goed weat ik hem nu kan geven.

Ursela, Dan ben je toch erg ongelukkig terecht gekomen zeg, doe wel voorzichtig he!? Wat een leuke foto's weer. En wat een prachtige omgeving. leuk om een tocht te maken in de slee, romantisch hoor. Dus je was er lekker vroeg bij deze ochtend, slaapt ze niet verder als ze een flesje krijgt en je haar daarna weer op bed legt?

Wel fijn dat je weinig kwaaltjes hebt, ik had zelf tijdens mijn zwangerschap helemaal geen last van kwaaltjes, dat maakte me soms erg onzeker. Maar het is natuurlijk ook erg fijn.Ik wilde het echt bevestigd zijn op de echo dat het goed zat. mijn zus is bijna de hele zwangerschap misselijk geweest, dat was echt geen pretje.

Kiet, wat leuk dat Zoë al lekker aan het babbelen is. Ik heb Lucas voor de kerst ook een mobieltje gegeven, van Chico.

Lucas heeft net een stukje van een bruine boterham zonder korstjes op met appelstroop, smullen...ik vind het zelf alleen soms eng...ben soms bang dat hij erin stikt.

Ik geef potjes bruine bonen met appeltjes en daar eet hij een heel potje van op, gisteren heeft hij een heel potje worteltjes op. Hij vind de potjes lekkerder dan dat ik zelf voor hem kook. broccoli vind hij ook wel lekker,sperziebonen en bloemkool vind hij vies. Als toetje heeft hij al een paar keer yoghurt gehad en dat is echt smullen. hij zit al met zijn mondje open als ik een nieuw hapje pak en dan maakt hij er van die leuke geluidjes bij dat ik op moet schieten, ha, ha..

Sinds de kerst kruipt hij de kamer door.

Ik ben net even met mijn zus wezen shoppen en heb weer wat leuke kleertjes voor hem gekocht en wat speeltjes. Ik koop tegenwoordig meer voor hem dan voor mezelf.

Hoe maak je gedroogde bruine bonen precies klaar??

Geplaatst

Ik geef Zoë ook een toetje na haar groente en dan is ook smullen! ze doet precies het zelfde als lucas.

ik koop ook meer voor Zoë dan voor mezelf het is ook allemaal zoooo leuk! ik vind het ook elke ochtend leuk om voor haar kast te staan en te kijken wat ik haar ga aantrekken haha.

ik geef groente ook uit een potje en fruit vers.

Geplaatst

Hoi, ik dacht dat koolraap pas met een jaar mocht. Ook een idee om rijst te geven, of pasta maar wat doe je daar dan doorheen?

Vandaag met een vriendin op stap geweest. De dames hadden honger en we zijn ergens gaan zitten. Mevrouwtje heeft haar hele boterham met boter en smeerkaas opgegeten, incl de korstjes. Daarna nog een beetje uit de fles. We zaten toch gezellig met zijn viertjes! Heerlijk zo koetelen. Heb van die schoentjes gekocht die niet uitgaan. Ze schijnt grote voeten te hebben :-)

Dési begint het steeds fijner te vinden op haar buikje, ook begint ze haar rug te krommen naar achter. Denk dat het nu toch niet lang meer kan duren voordat ze rolt. Ook begint ze haar kontje omhoog te werken als ze op haar buik ligt. Zal het dan toch? Ze wil ook graag zitten.

Appelstroop vindt die van mij ook lekker. Geef meestal een halve kaas of worst en een halve met jam of stroop. Soms wil ze na een boterham er nog eentje!

Dat is wel erg vroeg Ursula. Ben je niet bang dat ze dan bepaalde voedingsstoffen niet binnen krijgt met dat vegetarisch eten?

Wat leuk dat Lucas kruipt.

Geplaatst

Wat goed zeg dat lucas al kan kruipen! Bedankt voor de flessentip. Ik weet niet of dat zou helpen, zou goed kunnen. Ik twijfel alleen of ik dat wil proberen vanwege dat ik haar&mijn ritme niet te veel wil doorbreken. Maar als het vaker gebeurd ga ik dat zeker proberen.

Pasta kan bv met fijngekookte courgette en wat tomaat. Ik doe alleen nog boter op brood. Ik ben er nog niet over uit wat ik erop ga smeren. Appelstroop is hier helaas niet. Misschien laat ik mijn moeder (komt in maart) wel een aantal potten meenemen. Nee, ik ben helemaal niet bang dat merel een tekort zou krijgen aan bepaalde voedingstoffen. Het eerste jaar ga ik het zowieso ondervangen door haar af en toe vette vis te eten te geven en daarna is het geen enkel probleem als je weet waar je op moet letten. Haha, je klinkt een beetje als mijn moeder. Niet als mijn schoonmoeder, die heeft haar beide zoons begetarisch opgevoed. Leuk zeg dat desi steeds meer begint te bewegen. Want ondanks dat het niet nodig is wil je toch het liefst dat je kind het volgens de curvegemiddelen doet.

Nu er een tweede op komst is merk ik dat ik ook wat makkelijker dingen aanschaf. Maar kleding zit er helaas niet bij, ik heb zo veel gekregen dat ik een te groot schuldgevoel krijg als ik die berg nog groter maak. Ik moet binnenkort aan de winkel voor een autostoeltje, merel groeit uit haar eerste. Hij zou tot 13 kilo gaan maar dat is dan alleen voor lange slanke kindjes zonder winterpakjes aan. Ze past er maar net in. Vijfpuntszitjes en easyfix passen niet in onze auto's. Iemand ervaring met de brio zento of de britax multi tech?

Is er eigenlijk nog een kindje dat in de box wil liggen? Merel niet meer. Ik laat hem nog even in de kamer staan voor als ik even snel weg moet en merel niet mee kan (wc of zo). Maar dan krijst ze het uit.

Geplaatst

Komt omdat ik niet bekend ben met vegetarisch. Moet er zelf niet aan denken. Zou niet weten wat ik dan bijv op mijn brood moet doen (behalve kaas en een ei) haha. Je hoort het al, ik houd van vlees. Daarom mijn onbegrip. Ieder moet doen wat zij goed acht toch?

Helaas kan ik je niet helpen met een autozitje. Heb zelf de familyfix met cabriofix maxicosi en maxicosi pearl autostoeltje. Dési gaat ook niet meer met skipak in de maxicosi.

Dési ligt nog wel in de box en die gaat voorlopig ook niet weg aangezien we een grote hond hebben. Hij is vreselijk lief, maar als hij en zij even alleen in de kamer zijn, dan moet ze toch echt in de box. Ook hebben we tussen de woonkeuken en de kamer een traphekje gemaakt. Dan kan de hond eventueel in de keuken of in de kamer. En ik kan haar in de gaten houden als ik sta te koken als madam gaat kruipen of lopen. Kan immers niet om een hoekje kijken.

Geplaatst

Hier nog geen kruiper en dus ook nog geen traphekjes. De box gebruik ik wel regelmatig, ik wissel het wat af. Vind het handig als ik even naar boven of naar achter moet. Laat 'm dus voorlopig staan. Hier ook een vleeseter, dus Thomas gaat dat ook krijgen. Hij krijgt het nu al in potjes, hij eet de volledige maaltijdpotjes met smaak op (vandaag toevallig broccoli met kalkoen). Net begonnen met de boterhammetjes, vandaag een korstje op. Hij vind het meeste eten echt geweldig lekker, ook hier de geluiden als het niet snel genoeg gaat. En hij past ook nog in de maxi-cosi, want hij is echt nog klein (net 65 cm en 7,5 kg). Da's dan wel weer handig. Gister voor het eerst Thomas in de wandelwagen gelegd, want de reiswagen kan nog net, maar dan ziet hij niets. We hebben die dus echt wel 6,5 maand kunnen gebruiken en pas nu gaan we de wandelwagen gebruiken.

Geplaatst

Kees wil gelukkig nog in de box liggen. dat is wel zo gemakkelijk. maar ik leg hem ook vaak op de grond zodat hij gemakkelijker kan rollen. Want dat begint hij heel aardig te doen. ook gaan de billen steeds omhoog, maar dat het hoofd dan ook omhoog moet om vooruit te komen heeft hij nog niet helemaal door. maar ik denk dat het niet lang meer gaat duren!

met belangstelling lees ik alle eetverhalen. over een paar weekjes gaat ook Kees over op vast voedsel (alleen dan helemaal fijngemalen tot hij 1 jaar is). En nu is het vast al vaak voorbij gekomen... maar ik ben toch wel benieuwd.

Kees zit nu op 4 flessen opvolgmelk, waarvan de laatste een papfles. daarnaast krijgt hij porties pap voor de flessen van 11.00, 15.00 en 19.00 uur.

Maar hoeveel hapjes/potjes/porties worteltjes e.d. geven jullie je kindje op een dag? en hoeveel melk en/of pap krijgt hij/zij er dan nog bij? En op welke tijdstippen? Van het CB krijg ik nog niet echt bevredigende antwoorden en tijdstippen omdat die uitgaan van een schema dat je altijd thuis bent of dat je altijd alle tijd hebt. En ja, ik ben niet altijd thuis, ik werk immers en ik wil ook de gastouder niet een onmogelijk schema opgeven. daar zijn immers nog meer kindjes dan Kees.

dus, tips zijn welkom!

En oh ja... maandag nog laten wegen en meten. Kees weegt 7815 gram en is 68 cm lang. hij zat keurig op goede verhouding lengte/gewicht! Was de vorige keer in verhouding namelijk iets te zwaar, maar is weer bijgetrokken. wellicht ook omdat hij ziek is geweest...

groetjes en fije dag,

Tessa

Geplaatst

ik gebruikt de box ook nog regelmatig.

en zoe kruipt nog niet echt door de kamer en ze pas ook nog wel in de maxi cosi.

zoo esk wat hebben jullie lang met de reiswieg gedaan! Zoë ging met 4,5 maand al in de wandelwagen ze vond de reiswieg maar niets dat ze niet kon zien haha

Geplaatst

de reiswagen gebruiken wij ook niet meer omdat die te klein wordt en omdat meneer dan niets kan zien. Maar de stoel die erbij zit is nog veel te groot, daar verdwijnt hij echt in en omdat hij nog niet goed zit zakt hij er helemaal in onderuit.... dus gebruiken we nu maar de maxicosi. die kan ook op het ondestel van de wagen. En dat gaat nog goed. ookal wordt hij voor de maxicosi langzamerhand ook wat groot..

Geplaatst

Tessa,

Ik heb van het cb zowaar wel nuttige informatie over het eetschema gekregen met de opmerking dat het ook wel een beetje aan ons is, maar goed, hier komt dan wat ik ervan weet/hoe we het willen/hoe het gaat:

Ontbijt: papfles (180+6 scheppen + 2 a 2,5 lepel rijstebloem). Dit blijft zo, bij het cb zien ze het liefst dat hij s ochtends een bordje pap krijgt (meer lepels rijstebloem dus), maar daar heb ik door de week geen tijd voor. In het weekend overigens wel, dus dan doen we dat wel)

Tussendoor: fruithapje (ter grootte van een klein Olvaritpotje voor het vergelijk. In principe maak ik dat altijd vers). Dit doet hij nu al en dat blijft zo.

Rond 12 uur: een boterham (die krijgt hij nu nog niet, zijn we deze week aan het opbouwen) en een fles (zoveel als hij wil drinken, het zal ongeveer uitkomen op 120 a 150 cc gok ik als hij de boterham eet, nu is dat nog 180+6).

Tussendoor: iets van liga (doen we nu nog niet, maar dat gaan we wel doen) met iets van sap (denk ik)

Rond 16 uur of ietsjes later (nu dus 16 uur, maar bij een tussendoortje wat later): warm eten ter grootte van een groot potje Olvarit. Ik wissel zelf maken af met de potjes en zelf maken. Ik merk dat Thomas voorkeur op de potjes ligt. Hij krijgt nu al alle smaakjes dus complete maaltijden zoals broccoli met kalkoen of gemengde groenten of zoiets. In ieder geval met vlees (of vis), groente en aardappel of rijst, niet gekruid. Nu krijgt hij daar soms nog een flesje van 100 cc achteraan (90+3) als hij daar behoefte aan heeft.

Rond 19 uur de laatste fles (180+6) zonder rijstebloem. Dat zal voorlopig volgens mij ook zo blijven.

Geplaatst

Dank Esk,

wat is dat veel in vergelijking met wat Kees nu krijgt. ik heb alleen niet het idee dat hij meer honger heeft, maar misschien vergis ik me wel... pff, lastig hoor...

Geplaatst

:mad: Tjonge jonge, zit ik een heel bericht te typen, wil ik hem verzenden druk ik op de verkeerde knop...alles weg...kan ik weer helemaal overnieuw beginnen.

Esk, wat een handig schema, daar kan ik wel wat mee. Lucas krijgt rond 5.30 een papfles, dan in de ochtend fruit, rond 10.30 een fles, 12.00 een stukje brood met beleg en wat diksap, on 15.30 een fles, rond 17/ 18.00 warm eten en een toetje, rond 21.30 zijn laatste papfles.

Ik zie dat jullie om de 4 uur een fles geven, dus dat ga ik ook maar doen denk ik. Ik zat daar al over te twijfelen. Hij krijgt ook een lange vinger tussendoor.

Lucas spellt nog goed in de box. Ik wissel veel met speeltjes af, zodat hij telkens weer iets anders heeft om mee te spelen. Af en toe begint hij even te jengelen, maar dan laten we hem gewoon even en dan speelt hij weer verder. Overigens niet altijd.

In de reiswieg ligt hij al een tijd niet meer, hij vind het niet leuk, want hij kan dan niet goed om zich heen kijken. Hij zit in de maxi cosi en sinds een maandje in de wandelwagen, dat vind hij heerlijk.

Wij hebben een family fix voor in de auto, mijn gordels zijn achterin te kort voor de maxi cosi. Hij is erg handig! Binnenkort moeten we maar eens gaan kijken voor een autostoel. Zit er al iemand in de autostoel?

Handig Natas, van die schoentjes die niet uitgaan! Lucas heeft van die soort mini uggs en die kan ik steeds weer opnieuw aandoen. gezellig dat je een dagje op stap bent geweest. Ik doe dat veel te weinig, denk veel te veel aan zijn slaapjes, broodje, flesje...maar je moet het inderdaad gewoon doen. lucas heeft alleen als hij moe word dat hij eerst een tijd gaat huilen en daarna pas in slaap valt, vind ik niet zo leuk om te winkelen. Gisteren had hij dat ook even toen ik aan het winkelen was, maar daarna viel hij in slaap. Ik heb zijn flesje in een restaurant gegeven. Wat goed dat ze zelfs de kortsjes op heeft gegeten.

Ik moet half januari weer naar het cb met lucas, ben erg benieuwd hoe hij gegroeid is. Hij zit altijd boven de lijn.

Hij heeft de laatste tijd ongelooflijke poepluiers! Net was het weer door zijn luier gekomen, alles zat onder, zijn slaapzak en zelfs zijn bedje. Dus net maar evenverschoont en gelijk weer aan de was.

Geplaatst

Rome, komen er vast tandjes aan.

Je hebt voor de familyfix maar 1 autostoeltje dat daar ook op kan. Dus let daar op als je het aanschaft, kan je iig de familyfix nog gebruiken en die zijn zeker handig.

Dit is het schema wat ik een btje hanteer. Alles staat op valt met haar slaapjes.

Rond 7.30 180+6 en 5 schepjes 8 mnd bambix

Rond 9.30 fruit

Rond 12.00 boterham en 180+6 wat ze er nog van lust

Tussendoor eventueel een tarwebiskwietje

Rond 16.30 groente, aardappel ( soms met vlees, kip, vis) en een toetje. Doe 1 klein aardappeltje en 2 keer zoveel groente en zie wel wat ze ervan opeet

Rond 18.30 180+6 met 4 schepjes rijstebloem

Ze ligt dan uiterlijk 19.00 in bed tot de volgende ochtend.

Rond 16.30

Geplaatst

dit is ons schema.

s'ochtends fles 180+6

tussendoor fruit

dan fles en boterham (ze eet nu ongeveer de helft op)

dan om 16.00 groente hap 6 maanden en toetje

19.00 fles met rijstebloem

slapen tot volgende ochtend

Geplaatst

He, als ik het zo lees komen de schema's erg overeen. Ik merk wel dat ik soms flexibeler moet zijn dan ik me voel, ik bedoel, dan ben ik net lekker gewend en merel ook, ojee, is ze 7 maanden, 'moet' er weer iets af en bij.

De onze,

sochtends, fles, 180+5 + 2 paplepels en fruit

tussendoor, fruit

10.30 boterham (vandaag met korstjes!), water, daarna fles, max 90+3

15.30 warme hap+ fruit als toetje

1745 fles 200+6+2,5 pap

slapen tot de volgende ochtend.

Ik lees ook dat iedereen zijn avondfles er zo langzamerhand uit is. Maar de box dus nog niet. Vandaag trok ze zich even op aan de rand en stond eventjes. Knap he?

Merel ligt te huilen maar mijn rib doet zo'n zeer dat ik haar even niet optil. Mijn man komt ieder moment thuis, kan hij dat overnemen.

Geplaatst

Heb nog een tip. Ik kook voor desi apart in de magnetron. Het is zo klaar. Bijv spruitjes samen met een klein aardappeltje door de midden met ruim water in een Pyrex schaaltje met deksel. 4 min omhusselen en nog 2,5 min en gaar. Afgieten en schaaltje omdraaien, je kunt het nu zo prakken, doorelkaar scheppen, beetje boter erbij en in een bordje doen. Erg makkelijk en snel. Je hoeft dan geen porties te maken voor in de vriezer. Of iets overhouden van het eten van jezelf van de dag ervoor en in de koelkast bewaren.

Geplaatst

nog geen tandje te bekennen, maar het zou zo maar kunnen. Handige tip!

Ursela, Wat vervelend dat je er nog steeds zo'n last van hebt. Ik heb het vroeger een paar keer gehad en ik weet hoe pijnlijk het is.

Wat goed dat ze even in de box stond!

Ik lees ook dat er bijna geen avondfles meer gegeven word, gaan wij ook maar eens proberen, ik ben benieuwd.

Bedankt voor de tip van de autostoel. Ik vind het zo'n handig ding, ik zet hem erin en je kan zo wegrijden. Bij mijn man zijn auto heb ik altijd ruzie met de gordel, maar dat zal vast gewenning zijn, ha, ha..

Geplaatst

Ha, daarom hebben wij er maar gelijk 2 gekocht. Kan je alTijd via marktplaats weer kwijt.

Oei Ursula, wat vervelend. Gelukkig dat je man er snel weer is. Stoer dat je meid zich al optrekt.

Even over het schema. Als ik wegga, dan kan je natuurlijk niet altijd een schema volgen. Het is een indicatie, anders kan je nooit meer wat.

Er zit hier iemand in haar kinderstoel vreselijk met haar radio op het tafelblad te slaan.

Geplaatst

Ha, ha...

Bij mij wisseld het schema ook hoor, ik blijf alleen nog wel veel thuis, omdat ik het soms niet handig vind. Maar ik denk dat ik daar maar eens verandering in ga brengen. Het flesje kan je ook in een restaurantje ofzo geven, heb ik maandag ook gedaan en het ging erg goed.

Geplaatst

Net zoals bijv de fruithap. Vanochtend aan het sporten geweest, Dési bij de sportschoolopvang. Om 11 uur thuis en gelijk in haar bedje. Fruit overgeslagen. Ik heb haar het fruit nu als toetje gegeven. Broodje is altijd makkelijk mee te nemen en eventueel een biskwietje of een banaan.

Geplaatst

thanx!

Ja, dat kan inderdaad ook. Ga ik zeker ook doen.

Vanochtend weer wezen zwemmen, na 2 weken vakantie van het zwemmen. Was weer erg leuk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden