Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi hoi

ik heb zelf ook het vermoeden dat me ijzer niet goed is. heb morgen een afspraak bij de dokter.

ik geef anna-lisa nu druppeltjes en die werken erg goed ze heeft minder last. hoop voor haar dat ze snel doorkomen.

groetjes silvia

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een lieve foto's. Esk, hij trekt inderdaad een heel ander gezicht op de derde foto. Annelisa ligt stralend onder de boom, meer kerstkadootjes hebben we niet nodig.

Vandaag weer lekker gewandeld met de wagentjes en andere moeders, het is plus 1!!!!! Krijg lentekriebels maar weet dat het nog veels te vroeg is, gisteren gewandeld met sneeuwschoenen en merel voor het eerst in de rugzak. Ze kan nu zo goed zitten dat we die gaan gebruiken. Merkte wel dat ze vol in de wind zit dus voorlopig alleen gebruiken als het weinig tot niet waait. [ATTACH=CONFIG]637[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]638[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]639[/ATTACH]

Geplaatst

Ahhhh wat een leuke foto's ze ziet er heel schattig uit in de rugzak en die andere is ook leuk met haar handje naar de camera grijpen.

Pfff ik ben al eenpaar dagen zo misselijk voel me echt niet lekker. Sinds ik bevallen ben ben ik echt heel vaak ziek of niet lekker dat had ik voorheen nooit.

Geplaatst

hoi hoi

het was niet me hb die was prima in orde moet donderdag terug komen bij de dokter voor meer onderzoek. hmm

ik snap wat je bedoeld kiet ik ben meer ziek dan voor de bevalling. we houden moed dat het weer beter word.

heb ook goed nieuws gekregen van me nichtje (zusje). vorige maand heeft ze een miskraam gehad en was nu weer zwanger .

maar ging vorige week weer bloeden dus dacht dat het weer niet goed ging. vandaag moest ze naar de gyn en alles was ok het hartje klopte het zag er allemaal goed uit. ga zelf morgen bellen voor een afspraak. het begint nu wel heel erg te kriebelen.

groetjes silvia

Geplaatst

Leuke foto's weer Ursula.

Veel plezier met je echo! We horen natuurlijk van je.

Oh, moet gaan, kleine wordt wakker en we moeten om 8.40 bij het cb zijn.

Geplaatst

Wat een leuke foto's.

Silvia, gefeliciteerd met de zwangerschap van je nichtje/ zusje! Wat leuk zeg en fijn dat nu alles goed gaat.

Gelukkig dat ze door de apk heen is, ik mag morgen weer. Inmiddels ben ik er 2, 5 maand geleden voor het laatst geweest. Ik denk dat hij flink gegroeid is. En dat omrollen, dan heeft ze nog even de tijd..

Ursela, Ik ben erg benieuwd hoe de echo is geweest??? Wat houd ze haar speentje goed in zeg!

Annelies, Al iets gevonden om naar toe te gaan op vakantie?

Marchan, gelukkig gaat het weer beter met je man, wat zal je geschrokken zijn.

Geplaatst

Hier een blije en vermoeide zwangere.

Alles was goed, hartje niertjes, nekplooitjes. Het was super bijzonder om te zien, zo goed hebben we merel nooit op een echo apparaat gezien. Ik heb behoorlijk wat traantjes gelaten terwijl ik daar lag en dat ongelooflijke beeld op het scherm zag. Hij/zij bewoog veel. Ongelooflijk, twee jaar geleden dacht ik nog ongewild kinderloos te blijven, ik deed alleen maar ivf om mezelf later niets te verwijten te hebben, dat ik er alles aan had gedaan, en nu spontaan en het was al een klein minimensje en moeder van twee. WOEHAAA

[ATTACH=CONFIG]652[/ATTACH]

Ik ben te moe om alles goed te lezen en op anderen te reageren.

Bedankt voor jullie meeleven, ik vind dat bijzonder en waardeer het enorm.

Oja, ik ben in mijn 12e week, dus rond 1 augustus uitgerekend.

Oja2, de bloedproef die ze hadden genomen bij mijn huisarts was niet goed, ik had wel uitslagen binnen maar er was op het verkeerde getest, vandaag is dus weer bloed geprikt en de gyneacologe belt me eind deze week met de uitslag van de dobbeltest op.

Geplaatst

Wow, wat bijzonder weer. Geniet, geniet. Het lijkt wel zo lang geleden dat ik mijn 12 weken echo had. Zal ongeveer een jaar zijn nu..

Geplaatst

Wauw Ursela!!!!!!!!!! Wat bijzonder he!! Prachtige foto van jullie wondertje. Fijn dat alles er goed uit ziet. Voel je je nog goed?

Wat zullen jullie gelukkig zijn, geniet lekker van jullie tweede wondertje...

Geplaatst

Wat leuk ursela pfff ben stiekem wel een beetje jaloers hoor.. Maar het is je zo gegunt 1 augustus uitgerekend dan hoef je eigenlijk maar een paar maandjes te werken en dan mag je weer met verlof want in Noorwegen heb je toch 1 jaar verlof.

Zie je het trouwens al bij je heb je al een buikje?

@Natasja als het je zo leuk lijkt een tweede kindje waarom gaan jullie er dan niet voor?

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties!

Kiet, ik gun het jullie ook van harte, ik stuur de zwangere vibes naar jullie toe. Wie weet?

Tja..of dat verlof erin zit weet ik niet, je moet namelijk genoeg uren gewerkt hebben in het jaar daarvoor en of ik die grens ga halen is nog ongewis. Ik heb twee opties. Je krijgt hier dus OF 48 weken verlof (waarvan 10 naar de pappa gaan) of een kontant bedrag van zo'n 5500 euro. Maar wat ik volgens mijn contract werk (35%) krijg ik inderdaad 38 weken als verlof (of ik kan voor 80% kiezen). Maar dat is te weinig voor het pappaverlof maar wie weet kan ik nog genoeg uren maken maja, ze gaan kijken naar een geheel jaar. Snap je de noorse regels nog een beetje? Haha!

Natasja, inderdaad, waarop ga je de keuze baseren voor wel/niet een tweede?

Annelies, wat een fijn nieuws van je nichtje. Volgens mij kriebelt het al behoorlijk bij jou als ik zo lees. Jammer dat je zo vaak in de lappenmand bent.

Geplaatst

even een heel kort bericht..

Ursela, wat een mooie echofoto en wat ben ik blij voor je dat alles goed gaat. Wat moet dit bijzonder voor je zijn. Hier alles redelijk oke. We genieten met z'n drietjes van de sneeuw.

Tot snel weer.

Geplaatst

Mijn man wordt 44 in maart,

Ik word 41 in mei,

Voor Dési heb ik alle onderzoeken moeten ondergaan,

Een kijkoperatie gehad,

1e IVF mislukt, 4 eitjes, 2 emmies, geen cryo's

2e IVF mislukt, 3 eitjes, 1 emmie, geen cryo

Weer kijkoperatie, 1 eileider doorgespoten, andere dichtgebrand,

5 keer Iui, mislukt,

3e IVF mislukt, 4 eitjes, 3 emmies, 1 cryo

Cryo is onze mooie Dési geworden

We hebben zoveel strijd gehad samen, bijna echtscheiding

IVF doen ze in Hoorn tot je 41 levensjaar, daar zit ik nu in. Als ik nu een afspraak zou maken, dan ben ik nog lang niet aan de beurt. Time is ticking....

Ik weet het niet, ik twijfel. We hebben nu een gezonde dochter, de kansen op een kindje met een gebrek, was ik een paar jaar jonger geweest. Ach, ik weet het echt niet. Te bang om weer al die teleurstelling te moeten ondergaan, misschien doe ik mijn kleine meid dan wel tekort. Enfin, kan niet echt uitdrukken wat ik voel...

Geplaatst

Super Ursela!! Ben heel blij voor jullie!!

Annelies, wat een fijn nieuws van je nichtje. Volgens mij kriebelt het al behoorlijk bij jou als ik zo lees. Jammer dat je zo vaak in de lappenmand bent.

Haha ... je bedoelt Silvia ... ik zat echt te denken ... welk nichtje??

En ja .. het kriebelt behoorlijk, maar dat heb ik hier nog niet zo uitgebreid gezegd dacht ik ... haha.

Natasja, kan me je dilemma goed voorstellen. Verstandelijk, als je jullie geschiedenis zo leest, is de beslissing misschien nog wel 'makkelijk' te maken, maar je gevoel schakel je niet zomaar uit.

Wij waren vanochtend weer op het CB. Milou is nu ongeveer 67,5 cm en weegt ruim 7,2 kilo. Prima gegroeid dus. Ze heeft niet echt veel uitgelegd over de voeding. Ik mag nu echt dagelijks fruit en groente gaan aanbieden en vanaf 7 maanden ook al brood. Neem aan dat ik ook moet overstappen op opvolgmelk. Hebben jullie dat zo in 1 keer gedaan, of eerst nog gemixed?

En de groente, hebben jullie lang 1 soort groente gegeven, of al gauw een prakje met ook aardappels en vlees/vis? Milou blijft voorlopig vegetarisch, dus dat moet ik nog uitzoeken. Heb het op het CB maar niet gezegd, had geen zin in gezeur.

Fijn dat de vakantie gezellig is Dorine.

Geplaatst

Ursula, van harte!

Annelies, ik ben gewoon van het ene op het andere moment overgestapt op de opvolgmelk, maar ik denk dat je dit moet doen op de manier waarop jij het het prettigst vind. Wat betreft groenten en fruit, wij zijn begonnen met 1 stuks groente, bijvoorbeeld worteltjes. Dat dan een paar dagen en als wij het idee hadden dat Thomas de smaak kende en het lekker vond, probeerde we weer wat anders. Toen hij echt goed ging eten (in het begin waren 3 theelepels al veel!) hebben we het langzaam uitgebreid naar hele maaltijden. Thomas krijgt nu altijd aardappelen/groenten/vlees of zoiets. Wel ongekruid allemaal. Je kan met eventuele potjes ook de leeftijdsaanduidingen lekker ruim nemen, Thomas eet ook wel eens een 8+ potje of zo. Meestal maak ik het overigens vers voor hem klaar. De staafmixer is onmisbaar.

Moet snel weer verder, druk op het werk...

Geplaatst

Dank voor je reactie Esk. Ik denk dat ik de opvolgmelk ga mixen, voor de zekerheid. Na het drama toen ik tijdelijk was overgestapt op biologische voeding.

Ik blijf denk ik voorlopig ook lekker 1 soort groente aanbieden (ik doe het nu ook al zoals jij beschreef) en dan zal ik vanzelf wel merken als ze toe is aan meer.

Wel leuk allemaal!

Werkse :)

Geplaatst

Annelies, het was inderdad sylvia waar ik naar schreef, ach, alle vergissingen en vergeetachtigheid kan ik de komende maanden makkelijk aan mijn zwangerschapsdementie toeschrijven.

Dorine, wat fijn dat jullie met zijn drieen aan het genieten zijn van de sneeuw. Volgens mij heb je wel een maand (of meer) vakantie verdiend na de moeilijke tijd die achter (en voor) jullie ligt.

Kiet, nog iets over het verlof, als ik zou willen dan heb ik hier het recht om een tweede jaar (onbetaald dan) verlof op te nemen. Mocht merel trouwens ziek zijn dan mag ik daar altijd betaald vrij voor nemen. Hoe is dat in nederland? Krijg je doorbetaald bij ziekte van een kind? Merel is nog nooit ziek geweest afgezien van een avondje met koorts dus hier heb ik nog geen gebruik van gemaakt.

Marchan, wat jammer dat ze niet de oorzaak hebben kunnen vinden bij je man. Nuja, het is in ieder geval niet 1 van de erge varianten en hopelijk komt het nooit meer terug!

Natasja, ik snap je dilemma helemaal. Daar zat ik ook mee, alleen het verschil is dat wij nog 4 cryo's hebben. Maar de klok tikt voor het nemen van een beslissing. Misschien kan je het voor jezelf afbakenen, ok, we doen 1 poging en als het daarmee niet lukt is het ook goed. Maar dit moet natuurlijk niet een te zware belasting voor je relatie worden. Jullie hebben een behoorlijk zwaar traject achter de rug en dat is psychisch erg zwaar en overheersend. Moeilijk hoor.

Annelies, ik heb de opvolgmelk gemixd de eerste week. Daarna niet meer. Wat ik nog af en toe doe met een nieuwe of niet lekkere groente is eerst mixen met wat babyfruitmoes, de volgende dag wat minder moes en de derde niks geen moes. Dit werkt vaak goed.

Trotse mama: merel kan zelfstandig zitten zonder dat ik hoef op te passen dat ze hard valt. En ze kan met haar hoofdje nee schudden, maar ze zegt dan geen nee hoor maakt alleen die beweging.

Geplaatst

Hoi Ursela,

ik weet eigenlijk niet hoe dat gaat als je kind ziek is.. of je dan een vrije dag moet nemen of dat je verlof ervoor krijgt geen idee.

maar ik ben wel jaloers op het verlof in noorwegen 48 weken!! heerlijk! ik vind dat ze dat in nederland ook moeten doen ik vind 12 weken na je bevalling alweer werken en veel te snel! (hoewel ik het nu ook wel weer lekker vind om te werken hoor)

ja is goed stuur de zwangerschapsvibes maar deze kant op haha ik vind het wel grappig om te lezen dat het bij bijna iedereen weer kriebelt!!

hoeveel kinderen zouden jullie eigenlijk willen (we hebben het niet in de hand dat weten wij maar al te goed natuurlijk..)

@ Dorine veel plezier nog op vakantie geniet er lekker van!

@Natasja ik snap je gevoel maar als het toch nog bij je kriebelt zou ik het toch proberen anders denk je over een aantal jaar straks had ik nou toch maar... maar het is een moeilijke keuze.

@ Ursela wat goed dat merel kan zitten!!! Zoë kan wel al los zitten maar ik moet wel bij haar blijven want als ze ineens een beweging maakt dan valt ze om haha

@SJSL ik heb het eerst gemixed maar dat kwam eigenlijk gewoon omdat ik nog nutrilon 1 had staan.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]655[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]656[/ATTACH]

Hoi hoi , eindelijk ben ik weer.

Ursela, wat liefe foto van je echobaby. Hier is de mijne. Merel is ook een schatje, zo gegroied. Kun je nu met Dani vergelijken....

Ik zit nog bij andere 2 russische .sites en totaal nergens tijd voor heb.

Tijdje ook burn out gehad met alles bij elkaar en moest even bijkomen. Nu werk ik weinig en probeer genieten meer voor mij leven een beetje samen met mijn zoontje.We hadden babymassage gedaan, nu zwemles.

Ik doe nog steeds in de groentes die kleine niet lekker vindt , wordteltjes.Die is heel gek op. Verder hij eet alles, behalve melk nog.

Nee schudden we ook en zit doet hij ook , alleen na 2 min valt hij nier )))))dus ondersteun ik nog maar. tajgeren doen hij ook graag op kleedje.

Volg.week gaan we naar krech, ben benieuwd en vind spannend de eerste periode.

Nou , wie is hier de volgende met een mooi buik ? ))))

Medische molen vind ik ook nieks, ook bijna scheiding geweest. De relatie moet heel stabiel zijn wil je zo ites weer doen.

XXXGroetjes

Geplaatst

hoi hoi

mijn man en ik hebben er goed over gepraat. ik heb wel gezegd dat we de cryo's gaan proberen. maar een hele nieuwe behandeling wil ik niet meer doen.

en wil graag ook weer een tp zonder hormonen. ga nu eerst even op me gezondheid letten wil wel helemaal gezond zijn en weer stoppen met roken.

(na de bevalling weer begonnen hoe stom ).

anna-lisa kan nu lang zonder hulp zitten. met eten is het nog wel een drama , soms eet ze wel potjes of groente's en de volgende dag wil ze alleen maar haar fles. behalve lange vingers of soepstengels die wil ze de hele dag haha. o ja de spijlen van de box zijn ook erg lekker haha daar is ze heel lang zoet mee. ze word nu alleen al erg eenkennig hebben jullie dat ook ? wel zielig hoor ze kan helemaal over toer raken. dan grijpt ze me heel hard vast en laat niet meer los.

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst Ursela, wat een prachtige echo en wat ben je toch in een bijzondere situatie beland. Geniet ervan!

@Annelies, met Julian zijn wij eigenlijk al overgestapt op opvolgmelk. Hij krijgt elke dag andere groente of fruit en dat gaat prima. Ook eet hij vanaf dat hij 6 maanden is brood. Een hele alleen met boter, en soms een halfje erbij met smeerworst, smeerkaas of jam. Ook heeft hij al eens kip bij zijn worteltjes gehad. Hij vindt alles lekker (behalve die bloemkool en bietjes). Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt en als jij wilt mixen,. gewoon lekker mixen.

@Natasja, moeilijke beslissing! Onze relatie heeft er niet onder te lijden gehad, maar wij willen tot nu toe nooit meer de MM in voor een kindje. Wij hadden een kinderwens en die is met Julian vervult. Daarentegen ben ik 31 en daardoor in een luxere positie dan jij, dus ik snap je getwijfel.

Leuk meiden, al die mooie plaatjes!! Hier een paar van onze trots.

Foto-8ZXRK886-D.jpg

Foto-3G3A6B4E-D.jpg

Foto-UDG867D8-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hoi meiden

urs wat een mooie echo!

Jace is vandaag zelfstandig gaan zitten voor de eerste keer.

En ze kruipt heel snel als ze iets ziet liggen wat ze leuk vindt.

Wij willen graag nog een derde maar ik wil het traject niet meer in.

Dus wij zijn gelukkigg nu met twee meiden.

En we zijn nu 25 dus als we er over 3 jaar anders over denken kan dat ook.

Groetjes

Geplaatst

hi meiden,

wij gaan, als eht mag van het zh weer de medische molen in. helaas geen cryo's meer en we willen het toch graag proberen om kees een broertje of zusje te geven. verder gaat alles gesmeerd met kees. de fruithapjes en papflessen gaan er goed in. Als hij geen zin heeft dan spettert hij het er weer uit. dan moet ik stiekem altijd erg hard lachten, maar dat is pedagogisch natuurlijk helemaal niet verantwoord:-) verder probeert hij te kruipen, maar tot zijn grote frustratie lukt dat nog niet. Hij kan zich alleen een beetje achteruit worstelen. Ook zelfstandig zitten is er nog niet bij. ook als je hem even ergens op zijn rug legt ligt hij binnen 1 seconde op zijn buik. bij voorkeur als je hem aan het aan of uitkleden bent op het aankleedkussen.

Nienke en Arriva, wat een schatjes.

Ursula, echt bijzonder hoor die echo. dan gaat het helemaal weer kriebelen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden